abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131019915
Wij hebben hier een ochtendje nee zeggen gehad :P. De mini was moe en baldadig, hij kon echt alleen maar stout zijn -O-. Hij had ook slecht geslapen, wakker van 0.30-2.45 en om 6 uur klaar met slapen... Verklaart het wel, maar leuk is anders. Hopelijk wordt hij straks wat gezelliger wakker.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131019959
Hier ook een dwarsligger! we gingen even de vuilnis weg brengen ging ze weer op straat liggen :( toen was ik wel kwaad want echt gevaarlijk!

Phai weer een slechte nacht :* ga jij niet ook slapen als hij slaapt?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131020790
Bitterend das echt gevaarlijk ja lisa heeft er ook een handje van

Mijn meisje is echt lief vandaag en kwam n hakf uurtje gelede bij me zitten en is in slaap gevallen <3

Meestal is ze veel actiever hihi
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_131020812
Wat een schatje O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131022391
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:57 schreef bitterend het volgende:
Hier ook een dwarsligger! we gingen even de vuilnis weg brengen ging ze weer op straat liggen :( toen was ik wel kwaad want echt gevaarlijk!

Phai weer een slechte nacht :* ga jij niet ook slapen als hij slaapt?
Meestal niet. Ben dan over mijn slaap heen en geniet juist van even rust om me heen.

Op straat is het wel gevaarlijk ja! Als ik geschrokken-boos ben op de mini (als hij bijvoorbeeld zo de straat op rent), krijgt hij de slappe lach :( (en doet het daarna meteen nog een keer, want dát was grappig...). Dit soort dingen snapt hij gewoon echt nog niet, lastig vind ik dat.

Sam, vrolijk meisje heb je!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 10 september 2013 @ 14:49:40 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131023547
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Meestal niet. Ben dan over mijn slaap heen en geniet juist van even rust om me heen.

Op straat is het wel gevaarlijk ja! Als ik geschrokken-boos ben op de mini (als hij bijvoorbeeld zo de straat op rent), krijgt hij de slappe lach :( (en doet het daarna meteen nog een keer, want dát was grappig...). Dit soort dingen snapt hij gewoon echt nog niet, lastig vind ik dat.

Sam, vrolijk meisje heb je!!
Dat lachen als je boos bent ja :X. Dat wil E. ook nog wel eens doen, dan ben ik idd geschrokken-boos omdat ze ineens in haar kinderstoel is gaan staan oid en dan moet ze daar om lachen :'). Heel lastig!

Lief, Sam!
pi_131023649
Nou inderdaad!! ik zei R sta op! kom, we gaan..ik begon te lopen..toen bleef ze midden in de straat zitten en maar lachen -O-
pi_131025987
Beterschap voor je meisje Soesa!
  dinsdag 10 september 2013 @ 16:20:13 #59
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131026448
Lief van jullie, dankjewel. Ik ben nog niet gebeld dus ik denk dat het alweer iets beter gaat? Ik hoop het... Arm kuiken!
pi_131026700
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:49 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat lachen als je boos bent ja :X. Dat wil E. ook nog wel eens doen, dan ben ik idd geschrokken-boos omdat ze ineens in haar kinderstoel is gaan staan oid en dan moet ze daar om lachen :'). Heel lastig!

Lief, Sam!
Wordt helemaal leuk tegen de tijd dat ze 3 zijn pfff :X

Zo ik lees ook weer even mee. Waren weekje.op vakantie en had niet zo'n zin om te.volgen hier.
Mn kleine.dame.wordt groot opeens ;( ze gaat opeens zoveel dingen doen, snappen. Echt leuk, maar mn baby ;(
pi_131039165
haai! :W Bijna dreumes-lurker-mama komt binnen met een vraag!

Wanneer zijn jullie gestopt met het geven van een speen? En is je kindje daarna alsnog begonnen met duimen?

Op het cb stelde ik de vraag wanneer het gebruikelijk is, en zij raadde aan om het nog voor het eerste jaar af te nemen. De zuigbehoefte zou dan dusdanig afgenomen zijn, en de kans op duimen nog erg klein. Ook zou ze er dan niet zoveel van meekrijgen, als bijvoorbeeld op latere leeftijd.
pi_131039321
Ik heb nog geen dreumes maar Otje duimt tegenwoordig als haar speen niet in de buurt is.
pi_131039375
Ik heb bijna een peuter maar hier nooit een speen gehad..duimen doet ze ook niet.
pi_131039443
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:10 schreef Kwisted het volgende:

Wanneer zijn jullie gestopt met het geven van een speen? En is je kindje daarna alsnog begonnen met duimen?

Op het cb stelde ik de vraag wanneer het gebruikelijk is, en zij raadde aan om het nog voor het eerste jaar af te nemen. De zuigbehoefte zou dan dusdanig afgenomen zijn, en de kans op duimen nog erg klein. Ook zou ze er dan niet zoveel van meekrijgen, als bijvoorbeeld op latere leeftijd.
S gebruikt geen speen (en duimt niet) maar nichtje gebruikt wel een speen. En nu met 17mnd gebruikt ze m nog overdag en svonds/snachts en het lijkt of ze er nu steeds meer gehecht aan raakt. Ze vraagt ook echt naar de speen.

Hoe gaat het nu met E. Tante Soesa?
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:17:51 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131039663
Lief dat je 't vraagt, Zoë! E heeft vanochtend op het KDV zelfs 3 uur en een kwartier geslapen en sindsdien gaat 't eigenlijk best goed :?. Ze heeft prima gegeten en ligt nu rustig te slapen. Ook geen koorts meer. Gek kindje!

E heeft nog een speen in bed, we gaan het afwennen als ze zich weer helemaal fit voelt.
pi_131039664
quote:

Lisa heeft de tut alleen in bed en als ze eenmaal in slaap is valt hij uit haar mond. Overdag denkt ze er niet aan dus vind ik het wel best ze krijgt hem ook niet in de buggy als het bedtijd is ofzo en vanmiddag op schoot ook niet dat gaat super :-). Amber hebben wij hem afgepakt toen ze 2,5 was paar weken later zag ze een kindje duimen en nu krijgen we dr er niet meer vanaf. Ook glipt ze tussendoor naar boven om aan lisa haar tut te sabbelen...
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:19:12 #67
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131039750
quote:

Hier helaas nog wel een speen. Ik heb er een waar ze ook op kan bijten, wat ze blijkbaar nu wel nodig blijkt te hebben :X Ik probeer hem vaak te verstoppen en dergelijks, naar buiten gaat het in ieder geval niet en dat weet ze ook... maar zodra we weer binnen zijn "peen, peen, peen, ben je nou?"
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_131039790
Tante soesa
Slapen is gezond O+ fijn dat ze weer fit is!
pi_131039983
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:19 schreef Susie het volgende:

[..]

maar zodra we weer binnen zijn "peen, peen, peen, ben je nou?"
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:17 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Ook glipt ze tussendoor naar boven om aan lisa haar tut te sabbelen...
Oh wat erg, maar ik vind dit heel schattig klinken toch :@
Al zou ik het toch niet willen hoor, maar t klinkt gewoon lief :+
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:32:37 #70
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131040630
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:19 schreef Zoë23 het volgende:
Tante soesa
Slapen is gezond O+ fijn dat ze weer fit is!
Lol, dat zei mijn zus afgelopen zondag ook al; iets in de zin dat als ze het er niet "uit kan slapen" als ze dus niet wil slapen... met andere woorden, van slapen worden ze weer beter O+
pi_131040688
Soesa, fijn dat het beter gaat!

Dat lachen als je boos wordt.. Daan doet het soms, of hij gaat sip kijken, of hij gaat heel schattig liggen (en hopen dat je voor zijn charme valt)..
Ik hoorde ergens eens dat lachen in zo'n ongepaste situatie soms ook een reactie is, omdat ze niet weten hoe ze anders moeten reageren. Al heb je ook gewoon bewust eigenwijze kindjes..

Daan gooide de speen eruit met 8/9 maand.. Daarna na een poos op een doekje gesabbeld. Maar dat werd zo smerig dat we rond de 13/14 maand die ook afgewend hebben.. Nu gooit hij alles knuffelbaars uit bed ;)

Daan zat vandaag opeens onder de vlekken rond zijn gezicht. Het lijken wel muggebulten, maar toch ook net weer anders. Als het een mug was, dan heeft er eentje flink honger gehad. Beide slapen, achter zijn oren en in zijn nek, kwam op 15 stuks.. Of misschien toch het begin van waterpokken?
We zullen wel zien.. Paniek niet meer zo snel bij een tweede kind ;)
pi_131041874
Hier ook nog een speen. Ik had het rond de 1e verjaardag willen afbouwen maar toen kwamen er ineens 2 zusjes.

Hij heeft hem alleen nog maar in bed en ik wil er ook wel vanaf maar ik ben bang dat dat met de nodige drama's zal gaan en gezien de nachtvoedingen van de meisjes hang ik toch nog erg aan mijn slaap :@
pi_131041979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:22 schreef Kwisted het volgende:

[..]

[..]

Oh wat erg, maar ik vind dit heel schattig klinken toch :@
Al zou ik het toch niet willen hoor, maar t klinkt gewoon lief :+
We worden er gek van hoe schattig ook haha ze word bijna 4 en heel de dag sabbelen aan dr duim en stiekem doen heel dr tandjes scheef het telkens corrigeren. Lisa houd snachts nog haar speen zolang amber duimt in de hoop dat lisa daar de noodzaak niet in ziet.

Dus misschien kun je daarnaar afbouwen als je er vanaf wilt

Bij amber werkte toen de smoes goed dat de babypietjes haar speentjes wilde hebben. Kaartje gestuurd naar sinterklaas(oma) en speentjes in de schoen. Weekje later hadden we post van sinterklaas haha maja dat duimen nsderhand xd en ze was al een stukje ouder dan onze dreumussen :-)
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:05:49 #74
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131042841
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:
Hier ook nog een speen. Ik had het rond de 1e verjaardag willen afbouwen maar toen kwamen er ineens 2 zusjes.

Hij heeft hem alleen nog maar in bed en ik wil er ook wel vanaf maar ik ben bang dat dat met de nodige drama's zal gaan en gezien de nachtvoedingen van de meisjes hang ik toch nog erg aan mijn slaap :@
Is toch logisch? Ik heb niet eens 2 kleine erbij en hecht ook veel aan mijn slaap en heb gewoon nu echt nog geen zin in drama's dat ze zonder speen "moet" omdat iemand anders dat zegt....
Overbuurjongen wordt 3 en die zie ik alleen maar met een speen in zijn mond, ja ook naar de supermarkt :X En dat vind ik dan persoonlijk echt geen gezicht en ook totaal niet nodig.

Sam! Dat is wel een ontzettende goede om te onthouden!! ^O^
pi_131042899
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:05 schreef Susie het volgende:
Overbuurjongen wordt 3 en die zie ik alleen maar met een speen in zijn mond, ja ook naar de supermarkt En dat vind ik dan persoonlijk echt geen gezicht en ook totaal niet nodig.
Ja, dat vind ik ook vreselijk. En dan praten met dat ding in de mond :X
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:08:10 #76
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131042994
Ik zeg nu al vaak tegen Anouk dat ik haar niet kan verstaan zolang ze haar speen in heeft... dan doet ze hem uit en herhaalt het nog even O+ Niet dat ik haar dan goed versta, maar dat even ter zijde :D, gaat om het principe natuurlijk! :P
pi_131043291
M begint 's ochtends in bed ook meteen te kwekken en ik trek dan meteen zijn speen uit zijn mond. Inmiddels doet ie dat zelf als hij wat wil zeggen.
pi_131051054
Hallo dames sorry dat ik zo binnen kom vallen,maar wil jullie om tips vragen.
Mijn oudste dochter is een puber van 14 . Mijn jongste word deze week 1 jaar ik ben er dus al een poosje uit geweest.Nu gaat het om mijn jongste wat zijn leuke verjaardags kadootjes voor een meisje van 1.mensen vragen wat ze voor haar kunnen kopen en ik heb geen idee.Moet zelf ook nog kadoo halen maar vind het maar moeilijk. Jullie ideetjes?
pi_131051170
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:

Wij hebben afgelopen zomervakantie speen coldturkey verbannen... En dat ging wonderwel vrijwel moeiteloos. De eerste nacht heeft ie m gewoon gehad, en de tweede nacht gewoon naar bed gedaan zonder speen. Een of twee nachten heeft het 45min a 1h geduurd voor ie in slaap viel, en dat wast.

Ik wilde er vanaf omdat ie m steeds vaker overdag wilde, gewoonte zeer zeker, want vaak was er niks aan de hand en overal zag ie m of vond ie er een en dan hoppaaaaa in de mond!
  woensdag 11 september 2013 @ 09:32:47 #80
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_131051305
Speen heeft S alleen nog als hij 's ochtends wakker wordt. Dan kan ik nog ff blijven liggen ;). Voor 's avonds heb ik hem op een gegeven moment ook weggenomen. Weet niet meer precies hoe oud hij toen was, wel ouder dan 1 jaar. T was een paar avonden drama bij het in slaap vallen en daarna was het weer prima. Het stomme was dat ik hem al eens eerder van de speen af had (voordat hij 1 werd). Dat ging vrij goed en snel, maar toen werd hij ziek en vond ik het zo zielig en heb ik hem weer gegeven. En toen raakte hij er idd echt gehecht aan. Dus ik zou ook zeggen: probeer het voor het eerste jaar. In ieder geval afwennen dat de speen nodig is om mee in te slapen. Bij mij gaat het prima dat hij nog 's ochtends zijn speen mag. Dat is duidelijk en verder vraagt hij er ook niet om.

morgan, cadeautjes blijft lastig. Ideetjes:
loopkar (voor jezelf om te geven bijv.)
vormenstoof
stapeltoren
bal
kleertjes
badspeeltjes
badboekje (er is een heel leuke van rupsje nooit genoeg, waar je ook een rups bij krijgt die water spuit)
knuffel
zandbak (bijv. aan de opa's en oma's)
schepje/emmertje/hark/zeef etc.
badje voor in de tuin

En kijk eens op www.ilovespeelgoed.nl. Superleuke site en je kunt de categorie 'babyspeelgoed' kiezen. Ik haalde daar veel ideetjes vandaan voor de 1e verjaardag van m'n zoontje.
pi_131051387
Fee-nix bedankt voor al je tips ik ga gelijk even kijken op de website.
pi_131053960
Leuke site Fee-nix! O+

Mijn dreumes is vandaag 20 maanden *G*
en mijn meisjes zijn gecorrigeerd 6 maanden *O* *O*
pi_131053981
Kyara: Gefeliciteerd *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_131053999
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:08 schreef Susie het volgende:
Ik zeg nu al vaak tegen Anouk dat ik haar niet kan verstaan zolang ze haar speen in heeft... dan doet ze hem uit en herhaalt het nog even O+ Niet dat ik haar dan goed versta, maar dat even ter zijde :D, gaat om het principe natuurlijk! :P
_O-
pi_131055001
Gefeliciteerd Kyara! *O*
pi_131055096
*O* driedubbel feest Kyara!

hier al een 15 maanden meisje O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131055331
Gefeliciteerd Marjo *O*
  woensdag 11 september 2013 @ 12:40:49 #88
250838 Fee-nix
pi_131055835
Gefeliciteerd Marjolijntje en Kyara!

Leuke site he Kyara :). Ik heb m volgens mij van Soempie ;).
pi_131057131
Gefeliciteerd Marjo en Kyara! :).

Hier heeft ze een speen aan haar knuffel. Die heeft ze alleen savonds in bed. Ze heeft de speen niet echt veel of lang in, het is vooral knuffel die stevig in de armpjes is geklemd van savonds 19 tot sochtends opstaan O+. Overdag heeft ze niks. Binnenkort proberen we hier knuffel zonder speen.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_131058885
Schattig clauwhee!

Marjolijn
*O* + voor 15mnd bv
pi_131071064
Lief dat geknuffel met knuffels.

M heeft weer een nieuw woordje: feees boek :')
pi_131071605
M O+ slimmerd!

Ben zo verliefd op S O+ ze mist (8> duidelijk maar ze is zo lief en knuffelig.
Vannacht heeft ze weer bij me geslapen ( wat ze meestal doet als papa weg is )
En vanmiddag na haar middagslaapje wilde ze op de bank knuffelen en ging weer verder slapen O+ was echt genieten.
  woensdag 11 september 2013 @ 20:39:50 #93
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131072050
quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:16 schreef Kyara het volgende:
Lief dat geknuffel met knuffels.

M heeft weer een nieuw woordje: feees boek :')
_O-

Lief Zoë!

Hier was het weer letterlijk een hysterische dag....als ze iets niet mocht, gillen, op de grond liggen en schoppen met haar benen....na haar middagslaap tijden het aankleden moest er niet iemand bij haar raam voorbij zijn gelopen, want ze ging te keer alsof ik haar aan het vermoorden was, zo niet leuk. Ik ga woensdags maar weer werken denk ik ;) Ze klinkt er helemaal wat schor van!
Maar volgens mij heb ik nu echt 2 witte puntjes boven gezien (tja, als je zo aan het gillen bent, dan kan mama wel goed in je mond kijken natuurlijk :P ), dus hoektanden in aantocht! ^O^
  woensdag 11 september 2013 @ 23:04:39 #94
250838 Fee-nix
pi_131080253
clauwheee ik vind dat knuffelen met zo'n knuffel ook zoooo schattig. S is er ook gek op O+ .

Whaha dat nieuwe woordje Kyara!

Liefff Zoë. Wel zielig dat ze haar papa zo mist, maar extra knuffels voor jou is wel lekker natuurlijk ;).

quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:39 schreef Susie het volgende:

[..]

Maar volgens mij heb ik nu echt 2 witte puntjes boven gezien (tja, als je zo aan het gillen bent, dan kan mama wel goed in je mond kijken natuurlijk :P )
:D. Hoop dat de hysterische buien daarna ook weer minder worden! Niet leuk en vermoeiend is dat...

S ging vanochtend in bed ineens tellen :D. Stelde nog niks voor natuurlijk, maar het was helemaal uit zichzelf zo van: 1...... 3!!!!!! En het valt me op dat hij bijna alleen nog maar tweewoordszinnetjes gebruikt. Bijna geen losse woordjes meer. Het gaat zo hard!
pi_131085397
Susie
-O- tanden/kiezenleed

Fee
Wat knap!

O+ S was vannacht alleen wakker voor de medicatie (opzich wel jammer dat we dat snachts ook moeten geven maar ze het het snachts echt nodig)

Foto van gister toen ze weer in slaap viel. Ze was best warm dus had dr op een gegeven moment op de bank neergelegd
pi_131085539
Zoë O+ wat lief zeg!!

Susie...pfffff, mag je lekker weer werken vandaag ;)?

Fee, wauw, knap!

E. is nu ook druk bezig met klanken nazeggen. Zo zegt ze pè als ze speen bedoelt en is baby (babyfoto van haarzelf) bie :D. Ze wordt ook zo slim, vanochtend zat ze in de kinderstoel te ontbijten/met brood te gooien toen mijn man de woonkamer binnenkwam. Toen de deur openging vroeg ik: 'wie is dat?' en voordat ze hem gezien had zei ze al papa. Kleine knapperd.

Ze is weer knetterverkouden en hoest wat af. Sneu
  donderdag 12 september 2013 @ 08:14:08 #97
250838 Fee-nix
pi_131085616
Ahww Zoë O+ . Ik vind t toch zo'n knap meisje!
pi_131086367
Wat een mooie foto Zoe O+
Overdag is het vaak al heel wat met praten en lopen en zo en dan zo slapend zijn ze nog maar zo klein.

Beterschap voor E Soesa.

Fee, sterkte met het tanjesleed

M ging gister checken of het nog regende
  donderdag 12 september 2013 @ 09:37:10 #99
250838 Fee-nix
pi_131086829
quote:
17s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:05 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie foto Zoe O+
Overdag is het vaak al heel wat met praten en lopen en zo en dan zo slapend zijn ze nog maar zo klein.

Beterschap voor E Soesa.

Fee Susie, sterkte met het tanjesleed

M ging gister checken of het nog regende
[ link | afbeelding ]
;)

Ahw regen voelen O+ . Als het regent roept S de hele tijd vol overtuiging en naar buiten wijzend 'bahhhhhh, regen!!'
  donderdag 12 september 2013 @ 12:12:26 #100
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131090652
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:14 schreef Fee-nix het volgende:
Ahww Zoë O+ . Ik vind t toch zo'n knap meisje!
+1! O+

En M is ook O+

En ja Fee, ben heerlijk aan het werk vandaag :P :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')