Speen heeft S alleen nog als hij 's ochtends wakker wordt. Dan kan ik nog ff blijven liggen

. Voor 's avonds heb ik hem op een gegeven moment ook weggenomen. Weet niet meer precies hoe oud hij toen was, wel ouder dan 1 jaar. T was een paar avonden drama bij het in slaap vallen en daarna was het weer prima. Het stomme was dat ik hem al eens eerder van de speen af had (voordat hij 1 werd). Dat ging vrij goed en snel, maar toen werd hij ziek en vond ik het zo zielig en heb ik hem weer gegeven. En toen raakte hij er idd echt gehecht aan. Dus ik zou ook zeggen: probeer het voor het eerste jaar. In ieder geval afwennen dat de speen nodig is om mee in te slapen. Bij mij gaat het prima dat hij nog 's ochtends zijn speen mag. Dat is duidelijk en verder vraagt hij er ook niet om.
morgan, cadeautjes blijft lastig. Ideetjes:
loopkar (voor jezelf om te geven bijv.)
vormenstoof
stapeltoren
bal
kleertjes
badspeeltjes
badboekje (er is een heel leuke van rupsje nooit genoeg, waar je ook een rups bij krijgt die water spuit)
knuffel
zandbak (bijv. aan de opa's en oma's)
schepje/emmertje/hark/zeef etc.
badje voor in de tuin
En kijk eens op
www.ilovespeelgoed.nl. Superleuke site en je kunt de categorie 'babyspeelgoed' kiezen. Ik haalde daar veel ideetjes vandaan voor de 1e verjaardag van m'n zoontje.