Ik ben blij dat je dit wel inziet!quote:Op donderdag 5 september 2013 11:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel een goed punt. Humanitair gezien staat het buiten kijf dat het niet kan en dat er eigenlijk tegen opgetreden moet worden......maar of dat politiek/militair strategisch tot de mogelijkheden behoort is een 2e. Dan spelen er ineens zoveel belangen mee....
Ik zou het zelf persoonlijk erg cru vinden als politiek/militair strategisch belangrijker zou zijn dan humanitair. Maar ik ben wel realist.
Het staat toch al vast dat de VS zich met Syrie gaan bemoeien? We weten alleen nog niet wanneer, wat er in het congres gaat gebeuren maakt ook niet uit zoals aangegeven door volgens mij en Kerry en Obama.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:07 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ze hebben nog niets gedaan heDebat voeren in het Congres is niet verboden.
Je vergist je. Niet alleen wemelt het daar ook van de onderzeeboten, waarvan er twee dagen geleden één een raket in 'oostelijke richting' afvuurde, kennelijk om een oorlog te forceren. (Het bleek om een Israëlische onderzeeër te gaan). Maar oppervlakteschepen en vliegtuigen zijn net zo goed ingericht, en geschikt, om andere schepen te bestoken, als landdoelen. Russische oppervlakteschepen hadden die taak juist vrij nadrukkelijk in de Sovjet-tijd, omdat hun vloot overwegend defensief was, naast de 'second-strike' capaciteit van bepaalde onderzeeërs. De Sovjet-Unie had amper vliegdekschepen, en Rusland heeft er actueel nog maar één over.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:55 schreef Schurkenstaat het volgende:
Weet je wat me opvalt?
Als ik naar de schepen rond Syrië kijk, van zowel de Russen als de Amerikanen. Dan zijn dit meer raketkruisers (destroyers) en carriers dan antischeeps maatregelen zoals duikboten. Plus zelfs een paar amfibische schepen, om evt. elitetroepen aan land te kunnen zetten. Raketkruisers (uitgerust met kruisraketten) en vliegdekschepen zijn voornamelijk ingericht om doelwitten aan land aan te vallen. Het is een vrij harmonieus geheel.
Daaruit trek ik de conclusie dat de Russen en Amerikanen er niets op hebben ingericht elkaars schepen te (kunnen) bestoken. En daar lijkt ook geen beweging in te zitten. Dus zo vijandig zijn ze niet richting elkaar. Als ik dit geheel observeer, zou het denkbaar kunnen zijn dat ze gezamenlijk één missie zouden kunnen uitvoeren.
welke feiten heb je het eigenlijk over...quote:Op donderdag 5 september 2013 11:05 schreef Jian het volgende:
[..]
Onderbouwde aanname ja, gebaseerd op geschiedenis, gebeurtenissen en feiten, niet op zaken als "Meneer Obama is zo'n aardige man en hij lijkt me best te vertrouwen"
Amerika is ook nooit gestraft voor het gebruik van atoombommen op burgerdoelen. Dus ik zie niet echt problemen met niks doen.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met de afstraffing voor het gebruik van chemische wapens , waar zovele users hier om vragen ?
Ben je het met mijn stelling niet eens? Dan moet je dat wellicht onomwonden aangeven en tevens onderbouwd aangeven waarom het niet zo is, i.p.v. een losse flodder afvurenquote:Op donderdag 5 september 2013 11:00 schreef Re het volgende:
[..]
nu je het zo zegt zal het boerenverstand wel kunnen rationaliseren dat obama zelf die bom heeft laten afgaan, wel zo convenient
We kunnen het al een beetje klasseren onder "Laissez faire" :quote:Op donderdag 5 september 2013 11:03 schreef DeToffifee het volgende:
Dat ze daar nog niet mee zijn gekomen inderdaad! Obama heeft het gedaan!
quote:"VS beschikten te laat over bewijzen voor gifgasaanval"
De Amerikaanse inlichtingendiensten beschikten vorige maand over aanwijzingen dat Syrische regeringstroepen zich opmaakten voor een chemische aanval, maar concludeerden te laat dat die ophanden was. De analyse van de gegevens, en de alarmerende slotsom, was volgens ingewijden pas klaar toen die aanval zich al had voltrokken. Dat kan verklaren waarom de Verenigde Staten geen stokje staken voor de vermoedelijke gifgasaanval.
Enkele van de belangrijkste bewijsstukken voor de schuld van het Syrische regime aan de gifgasaanval waren volgens hooggeplaatste bronnen nog niet 'verwerkt'. De onderschepte instructies voor enkele Syrische legereenheden, waarin zij werden gewaarschuwd dat een chemische aanval aanstaande was, hebben een cruciale plaats in de aanklacht tegen het Syrische bewind van minister van Buitenlandse Zaken John Kerry.
Volgens de ingewijden, twee huidige regeringsfunctionarissen en twee voormalige medewerkers van de inlichtingendiensten, richtten de diensten hun aandacht pas op onder meer satellietopnamen van de voorbereidingen van de lancering, toen het nieuws van de inslag hen bereikte. Toen pas stelden ze vast dat een met chemische wapens uitgeruste legereenheid zijn wapentuig in stelling had gebracht.
Stroom informatie
De Amerikaanse inlichtingendiensten bevestigden woensdag dat ze niet tijdig wisten dat een aanval eraan zat te komen. Gewezen en huidige medewerkers wijten dat aan tijdsgebrek. Analisten zouden bijna bezwijken onder de onophoudelijke stroom informatie uit tal van conflictgebieden.
De vermoedelijke gifgasaanval in een opstandige voorstad van Damascus kostte volgens Washington 1.429 mensen het leven. Andere schattingen houden het tot dusver op een aanzienlijk lager dodental.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)r-gifgasaanval.dhtml
ik weet niet precies welke stelling... dat het militair strategisch een puik plan was om een gifbom te laten ontploffen?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Ben je het met mijn stelling niet eens? Dan moet je dat wellicht onomwonden aangeven en tevens onderbouwd aangeven waarom het niet zo is, i.p.v. een losse flodder afvuren
Ikzelf hoop vurig dat ze wachten totdat ze VN mandaat hebben. Het is nu toch al een tijdje na de gebeurtenis (de grootste gifgas aanval).quote:Op donderdag 5 september 2013 11:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het staat toch al vast dat de VS zich met Syrie gaan bemoeien? We weten alleen nog niet wanneer, wat er in het congres gaat gebeuren maakt ook niet uit zoals aangegeven door volgens mij en Kerry en Obama.
En Amerika trekt wel vaker hun eigen plan, dit maakt de VS een 'enge' partner. Net zoals ze zich ook wel regelmatig onttrekken, zoals onze rechtbank in The Hague
quote:Op donderdag 5 september 2013 11:14 schreef DeToffifee het volgende:
Het is nu toch al een tijdje na de gebeurtenis (de grootste gifgas aanval).
Lees je gewoon eens in Re, in de afgelopen tijd alsook vannacht nog is er hier uitgebreid gediscussieerd over de belangen van de VS in deze regio en de rol van Syrië hierin.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:10 schreef Re het volgende:
[..]
welke feiten heb je het eigenlijk over...
Dat VN mandaat komt er niet, omdat Rusland of China een VETO zal uitspreken tegen elke vorm van geweld denk ik. Maar goed, het zou wel de juiste weg zijn...quote:Op donderdag 5 september 2013 11:14 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ikzelf hoop vurig dat ze wachten totdat ze VN mandaat hebben. Het is nu toch al een tijdje na de gebeurtenis (de grootste gifgas aanval).
En nogmaals, het gaat om daden, niet om woorden.
ja, dat is allemaal speculatiequote:Op donderdag 5 september 2013 11:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Lees je gewoon eens in Re, in de afgelopen tijd alsook vannacht nog is er hier uitgebreid gediscussieerd over de belangen van de VS in deze regio en de rol van Syrië hierin.
In maart wel. Toen was het sarin, naar alle waarschijnlijkheid ingezet door 'onze rebellen'. En de Russen hebben daarvoor overweldigend bewijs aangeleverd, als je dat vergelijkt met die poppenkast waar de VS en haar naar de pijpen van de NSA-dansende partners mee aan komen zetten! De Russen hebben het bovendien openbaar gemaakt. En niet gevraagd om hen op hun 'trouwe blauwe ogen' te geloven, zoals de VS.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:56 schreef DeToffifee het volgende:
Ook de VN inspecteurs hebben al gezegd dat er een gifgas goedje is gevonden
Nou, Poetin zette gisteren een klein kiertje open. Dat is al meer dan eerst...quote:Op donderdag 5 september 2013 11:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat VN mandaat komt er niet, omdat Rusland of China een VETO zal uitspreken tegen elke vorm van geweld denk ik. Maar goed, het zou wel de juiste weg zijn...
Het is ook nog steeds de vraag wie dat nu gedaan heeft.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:13 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet niet precies welke stelling... dat het militair strategisch een puik plan was om een gifbom te laten ontploffen?
De VS moet zich gewoon middels het congres terugtrekken en de politieke carrière van Obama in voorkomend geval maar zien als "collateral damage"quote:Op donderdag 5 september 2013 11:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Amerika is ook nooit gestraft voor het gebruik van atoombommen op burgerdoelen. Dus ik zie niet echt problemen met niks doen.
Er is natuurlijk wel een probleem voor Obama, want hij moet er politiek onderuit zien te komen na al zijn gebral over 'straffen'.
Nee. Poetin is nog geen MILLIMETER geweken van eerder ingenomen standpunten. Hij wil dat er opgetreden wordt tegen gebruikers van gifgas. De VS willen alleen maar dat er wordt opgetreden tegen Assad.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:18 schreef DeToffifee het volgende:
Nou, Poetin zette gisteren een klein kiertje open. Dat is al meer dan eerst...
Das waar, maar ik hecht er weinig waarde aan want er is gewoon geen sluitend bewijs (of althans: nog niet getoond) en dat weet Poetin ook. Daarmee geeft hij gewoon een "sociaal" signaal wat wij uitvergroten. Poetin weet zeker dat het de rebellen waren, nou, laat hem die dan aanvallen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:18 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Nou, Poetin zette gisteren een klein kiertje open. Dat is al meer dan eerst...
Je ziet toch wat er staat in de post waarop je reageert.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:13 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet niet precies welke stelling... dat het militair strategisch een puik plan was om een gifbom te laten ontploffen?
Maar Poetin heeft zijn woorden al afgezwakt. Als er echt bewijs komt dat Assad er achter zit, dan zou Rusland niet tegen de wil van de VN ingaan, toch?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat VN mandaat komt er niet, omdat Rusland of China een VETO zal uitspreken tegen elke vorm van geweld denk ik. Maar goed, het zou wel de juiste weg zijn...
Snap je er eigenlijk enigszins wel wat van?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:14 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ikzelf hoop vurig dat ze wachten totdat ze VN mandaat hebben. Het is nu toch al een tijdje na de gebeurtenis (de grootste gifgas aanval).
En nogmaals, het gaat om daden, niet om woorden.
Als Poetin zeker weet dat het de rebellen waren, dan mag hij dat laten zien. Toch?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Das waar, maar ik hecht er weinig waarde aan want er is gewoon geen sluitend bewijs (of althans: nog niet getoond) en dat weet Poetin ook. Daarmee geeft hij gewoon een "sociaal" signaal wat wij uitvergroten. Poetin weet zeker dat het de rebellen waren, nou, laat hem die dan aanvallen.
Daarom poste ik eerder :quote:Op donderdag 5 september 2013 11:20 schreef Frutsel het volgende:
Das waar, maar ik hecht er weinig waarde aan want er is gewoon geen sluitend bewijs (of althans: nog niet getoond) en dat weet Poetin ook. Daarmee geeft hij gewoon een "sociaal" signaal wat wij uitvergroten. Poetin weet zeker dat het de rebellen waren, nou, laat hem die dan aanvallen.
Wat zeg ik verkeerd hierinquote:Op donderdag 5 september 2013 11:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Snap je er eigenlijk enigszins wel wat van?
Nee, dit is niet het waarom. Dit is de aanleiding.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:19 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik vind dat je dan ook wel mag neerzetten waarom er een opstand kwam:
"De betogers vroegen om politieke hervormingen, een einde aan de overheersing van de Ba'ath-partij, meer burgerrechten en het einde van de noodtoestand die al sinds 1963 bestaat."
Niet 'regelmatig'. Ze erkennen die rechtbank niet eens. Ze misbruiken 'm alleen. Ze hebben zelfs een wet, die stelt dat als er ooit een Amerikaanse militair wordt vastgehouden in Den Haag, ze die MET GEWELD komen bevrijden.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:10 schreef opgebaarde het volgende:
Net zoals ze zich ook wel regelmatig onttrekken, zoals onze rechtbank in The Hague
nou nee, niet echt, ik haal er denk ik uit dat je het een puik plan vond dat er een gifbom is afgegaan, militair strategisch gezien dan. en dan neem ik aan dat het doorredenerend alleen maar gedaan kan zijn door 1 partijquote:Op donderdag 5 september 2013 11:20 schreef Jian het volgende:
[..]
Je ziet toch wat er staat in de post waarop je reageert.
In deze reeks staan veel goede nieuwsbronnen:quote:Op donderdag 5 september 2013 11:23 schreef harrytwatter het volgende:
Stel dat de vs hier nou mee doorgaat, en syrie verdedigt zich door de bommen of kruisraketten af te weren.
wat is volgens de fokkers het scenario dan?
gaat de vs door tot ze bepaalde plekken hebben geraakt.
of blijft het bij 1 aanval.
of ander scenario ....
(ik ben geen nieuwsvolger, ik google me rot maar er is een vrij dunne lijn tussen samenzweringstheorieen en objectieve pers)
Als de VS daar niet moeilijk over zouden doen, zou hij dat best doen hoorquote:Op donderdag 5 september 2013 11:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Poetin weet zeker dat het de rebellen waren, nou, laat hem die dan aanvallen.
Syrie is niet echt in staat om de gecombineerde luchtmacht van 2 vliegkampschepen af te weren, zeker niet als ze in de tussentijd ook nog een paar 100 kruisraketten op hun dak krijgenquote:Op donderdag 5 september 2013 11:23 schreef harrytwatter het volgende:
Stel dat de vs hier nou mee doorgaat, en syrie verdedigt zich door de bommen of kruisraketten af te weren.
of ander scenario ....
(ik ben geen nieuwsvolger, ik google me rot maar er is een vrij dunne lijn tussen samenzweringstheorieen en objectieve pers)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Rusland is niet beter dan de VS en zou het bewijs gewoon niet accepteren waarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar Poetin heeft zijn woorden al afgezwakt. Als er echt bewijs komt dat Assad er achter zit, dan zou Rusland niet tegen de wil van de VN ingaan, toch?
Dat gaf Frutsel al min of meer aan, een mandaat van de VN ???? Rusland en China hebben een veto, dus dat krijgen ze niet rond, daar is de hele solo-aktie van de VS uit voortgekomen toch.quote:
En zo'n veto, daar kunnen ze niet op terugkomen?-oprechte vraag-quote:Op donderdag 5 september 2013 11:30 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat gaf Frutsel al min of meer aan, een mandaat van de VN ???? Rusland en China hebben een veto, dus dat krijgen ze niet rond, daar is de hele solo-aktie van de VS uit voortgekomen toch.
Met regelmatig doelde ik meer dat naast het strafhof de VS hun eigen plan trekt met handelsverdragen, het gebruik van boycotten ed etc. Ze trekken keer op keer hun eigen plan wat niet in het belang van "iedereen" is. Ze zijn geen betrouwbare partner, de retoriek die ze nu voeren met Syrie bewijst dit ook maar gelukkig nog geen daden in dit onderwerpquote:Op donderdag 5 september 2013 11:25 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Niet 'regelmatig'. Ze erkennen die rechtbank niet eens. Ze misbruiken 'm alleen. Ze hebben zelfs een wet, die stelt dat als er ooit een Amerikaanse militair wordt vastgehouden in Den Haag, ze die MET GEWELD komen bevrijden.
quote:Op donderdag 5 september 2013 11:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, dit is niet het waarom. Dit is de aanleiding.
Je hebt het toch in verschillende al zien gebeuren, of ben je blind?
Er is een betoging van een groepje moslims. Ze willen 'hervormingen', want ze willen hun Sharia wetgeving invoeren. In de weken erna verschijnen er steeds meer 'betogers', en hoe toevallig, ook vaak mensen die in andere landen ook aan het betogen gezien zijn. En dan ineens heeft iedereen een wapen en worden er doelen aangevallen.
Nee, niet zomaar dat er random wat geschoten wordt op militairen. Nee, er zit een plan achter, een strategie, en de uitvoering van die strategie wordt door mensen gedaan die weten hoe ze een strategie moeten uitvoeren.
Denk je nou echt dat als je een burger een geweer geeft, hij ineens een soldaat is? Natuurlijk niet! Discipline is iets waar training voor nodig is. Als een peloton samenwerken kost oefening. Vroeger, toen wij nog een dienstplicht hadden, trokken we er 14 maanden voor uit om mensen discipline te leren. Dat doe je niet in een paar weekjes, zelfs arabieren kunnen dat niet.
ze kunnen bij de volgende stemming besloten hun vetorecht niet te gebruikenquote:Op donderdag 5 september 2013 11:31 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
En zo'n veto, daar kunnen ze niet op terugkomen?-oprechte vraag-
Natuurlijk zou Rusland dat niet doen. Want met het oog op Armenie en Azerbeidjan, zou Rusland dan zelf moeten ingrijpen in Syrie. Want een fundamentalistisch moslimbroederschapland kan alleen maar slecht zijn voor Armenie en Azerbeidjan.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar Poetin heeft zijn woorden al afgezwakt. Als er echt bewijs komt dat Assad er achter zit, dan zou Rusland niet tegen de wil van de VN ingaan, toch?
Okee, dank je.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze kunnen bij de volgende stemming besloten hun vetorecht niet te gebruiken
maar ik zie het niet gebeuren
Dan grijpen "wij" niet alleen in maar dan kiezen wij tevens de kant van die terroristen. Ik geloof niet in deze EN theorie.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:25 schreef -jos- het volgende:
[..]
In deze reeks staan veel goede nieuwsbronnen:
Wat ik denk:
De VS (en bondgenoten) gaan 2 maanden, of langer, luchtaanvallen uitvoeren in Syrie. Ondertussen steunen ze de rebellen die de grondoorlog gaan uitvoeren en proberen het regime omver te werpen. De vraag is dan of ze dat in die 2 maanden gaat lukken. Waarschijnlijk niet.
Je bedoelt in feite: de VS gaat 2 maanden lang het Syrische leger kapot maken. Intussen verandert de oorlog in een totale burgeroorlog met honderdduizenden onschuldige burgerdoden. Het regime omver werpen zal waarschijnlijk niet lukken.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:25 schreef -jos- het volgende:
[..]
Wat ik denk:
De VS (en bondgenoten) gaan 2 maanden, of langer, luchtaanvallen uitvoeren in Syrie. Ondertussen steunen ze de rebellen die de grondoorlog gaan uitvoeren en proberen het regime omver te werpen. De vraag is dan of ze dat in die 2 maanden gaat lukken. Waarschijnlijk niet.
neequote:Op donderdag 5 september 2013 11:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is de kans niet aannemelijker dat Assad afgezet wordt dmv militair ingrijpen en dat het westen dan probeert een democratie in te voeren met alle ellende van dien die hierbij komt.
en daar heeft niemand zin anquote:Gewoon even negeren hoe dit gegaan is in Irak en Afghanistan
Ik word nog wijs hierquote:Op donderdag 5 september 2013 11:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk zou Rusland dat niet doen. Want met het oog op Armenie en Azerbeidjan, zou Rusland dan zelf moeten ingrijpen in Syrie. Want een fundamentalistisch moslimbroederschapland kan alleen maar slecht zijn voor Armenie en Azerbeidjan.
Zoals je weet is Azerbeidjan voornamelijk moslim, en is Armenie het oudste Christelijke land ter wereld. Tussen die twee is er een ongemakkelijke vrede, in stand gehouden door Rusland en Iran. In feite beschermen Rusland en Iran het land Armenie.
Turkije en Armenie zijn natuurlijk grote vijanden, na de Turkse genocide. En het feit dat Armenie nog steeds bestaat, komt alleen maar omdat Turkije (terecht) bang is voor Rusland EN voor Iran.
Als Syrie een fundamentalistisch moslimbroederschapland wordt, dan heeft Armenie als buren: Turkije, Syrie, Azerbeidjan. Alledrie landen die problemen hebben om niet fundamentalistisch moslim te worden.
Met andere woorden: dat zou dus het einde zijn van Armenie, de bakermat van het moderne Christelijke geloof (en niet Israel, wat iedereen denkt).
Er wonen heel veel Russen in Armenie.
Moet ik nog verder uittekenen wat Rusland gaat doen als Syrie in handen van een fundamentalistisch moslimbroederschap komt?
Oftewel, het westen gaat de kant kiezen van de terroristen rebellen?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee
want dan moet je
[..]
en daar heeft niemand zin an
bovendien is dit in Libie ook niet gebeurt
Obama heeft al gezegd geen grondtroepen te gaan sturen. En de senaat van de VS (de Republikeinen vooral) wil alleen instemmen als Obama belooft ook de rebellen te steunen met geld/wapens.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan grijpen "wij" niet alleen in maar dan kiezen wij tevens de kant van die terroristen. Ik geloof niet in deze EN theorie.
Is de kans niet aannemelijker dat Assad afgezet wordt dmv militair ingrijpen en dat het westen dan probeert een democratie in te voeren met alle ellende van dien die hierbij komt. Gewoon even negeren hoe dit gegaan is in Irak en Afghanistan
het westen gaat helemaal geen kant kiezen gok ikquote:Op donderdag 5 september 2013 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oftewel, het westen gaat de kant kiezen van de terroristen rebellen?
Ik begrijp dat je soms tussen twee kwaden moet kiezen maar is dat uberhaupt mogelijk in Syrie?
Daarom kwamen de eerste wapens dan ook bij de opstandelingen via deserteurs uit het leger van Assad. Dat daarna andere buitenlandse partijen zich met de bewapening zijn gaan bemoeien is niet relevant als we het hebben over hoe het begonnen is.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, dit is niet het waarom. Dit is de aanleiding.
Je hebt het toch in verschillende al zien gebeuren, of ben je blind?
Er is een betoging van een groepje moslims. Ze willen 'hervormingen', want ze willen hun Sharia wetgeving invoeren. In de weken erna verschijnen er steeds meer 'betogers', en hoe toevallig, ook vaak mensen die in andere landen ook aan het betogen gezien zijn. En dan ineens heeft iedereen een wapen en worden er doelen aangevallen.
Nee, niet zomaar dat er random wat geschoten wordt op militairen. Nee, er zit een plan achter, een strategie, en de uitvoering van die strategie wordt door mensen gedaan die weten hoe ze een strategie moeten uitvoeren.
Denk je nou echt dat als je een burger een geweer geeft, hij ineens een soldaat is? Natuurlijk niet! Discipline is iets waar training voor nodig is. Als een peloton samenwerken kost oefening. Vroeger, toen wij nog een dienstplicht hadden, trokken we er 14 maanden voor uit om mensen discipline te leren. Dat doe je niet in een paar weekjes, zelfs arabieren kunnen dat niet.
Wat lul je nou, er staat dit, als reactie op een post die (terecht) veronderstelde dat een politieke oplossing het beste zou zijn;quote:Op donderdag 5 september 2013 11:25 schreef Re het volgende:
[..]
nou nee, niet echt, ik haal er denk ik uit dat je het een puik plan vond dat er een gifbom is afgegaan, militair strategisch gezien dan. en dan neem ik aan dat het doorredenerend alleen maar gedaan kan zijn door 1 partij
Anders gezegd, of Assad of de rebellen nu aan de macht zijn, zij zullen geen regime vormen dat pro-VS is en dat betekent dat de VS/Israël weinig tot geen grip zullen hebben op Syrië en dat willen ze wel, want daarmee vergroten ze hun invloed in de regio en met name hun grip op Iran en (met name in het belang van Israël) op Hezbollah. Het komt de VS in dit geval dus goed uit dat er geen echte sterke machthebber is in Syrië.quote:Obama wil op dit moment geen politieke oplossing, dat is niet in het belang van de VS! Er is geen mogelijke nieuwe machthebber die vriendjes wil zijn met de VS, dus men zal verdelen en heersen om controle uit te oefenen, de belangrijkste reden waarom Assad ook niet zo nodig weg moet ze.
Er zijn niet 2 kwaden, het zijn er veel meer.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oftewel, het westen gaat de kant kiezen van de terroristen rebellen?
Ik begrijp dat je soms tussen twee kwaden moet kiezen maar is dat uberhaupt mogelijk in Syrie?
Alles kan, maar het is zeer, zeer onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:31 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
En zo'n veto, daar kunnen ze niet op terugkomen?-oprechte vraag-
dan moet je niet reageren op een post van mij die over de bom zelf gaat en dan verwachten dat ik dat moet terugkoppelen naar je aangaande het belang van de VS.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat lul je nou, er staat dit, als reactie op een post die (terecht) veronderstelde dat een politieke oplossing het beste zou zijn;
[..]
Anders gezegd, of Assad of de rebellen nu aan de macht zijn, zij zullen geen regime vormen dat pro-VS is en dat betekent dat de VS/Israël weinig tot geen grip zullen hebben op Syrië en dat willen ze wel, want daarmee vergroten ze hun invloed in de regio en met name hun grip op Iran en (met name in het belang van Israël) op Hezbollah. Het komt de VS in dit geval dus goed uit dat er geen echte sterke machthebber is in Syrië.
lijkt me sterk, het Syrische volk is te modern voor die onzinquote:Op donderdag 5 september 2013 11:49 schreef Baws het volgende:
Toch jammer dat zo'n prachtig divers land met vele culturen en volkoren over een paar jaar zal zijn verworden tot een soort Afghanistan onder de Taliban/Saudi-Arabië 2.0.
Mooi zo. Geen geld verspillen aan deze ongein.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:48 schreef sp3c het volgende:
de VS lijkt nog steeds niet bijster geinteresseerd te zijn
Ik geloof niet dat je de essentie haalt uit wat RetepV schrijft......quote:Op donderdag 5 september 2013 11:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarom kwamen de eerste wapens dan ook bij de opstandelingen via deserteurs uit het leger van Assad. Dat daarna andere buitenlandse partijen zich met de bewapening zijn gaan bemoeien is niet relevant als we het hebben over hoe het begonnen is.
daar zijn er juist weer veel te veel verschillende partijen voorquote:Op donderdag 5 september 2013 11:49 schreef Baws het volgende:
Toch jammer dat zo'n prachtig divers land met vele culturen en volkoren over een paar jaar zal zijn verworden tot een soort Afghanistan onder de Taliban/Saudi-Arabië 2.0.
of een Syrische federatie a la Bosnie Herzegovinaquote:Op donderdag 5 september 2013 11:51 schreef Re het volgende:
[..]
daar zijn er juist weer veel te veel verschillende partijen voor
maar een sjiitistan, een sounitistan en een koerdistan zou de grootste problemen wel oplossen denk ik
Die kunnen het vreemdenlingenlegioen er op af sturen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:41 schreef sp3c het volgende:
ja de Fransen zijn hun witte vlaggen aan het wassen
jep dat maakt het overzichtelijker als ze weer eens tegen elkaar gaan oorlogvoerenquote:Op donderdag 5 september 2013 11:51 schreef Re het volgende:
maar een sjiitistan, een sounitistan en een koerdistan zou de grootste problemen wel oplossen denk ik
Jij quote met je losse flodder-bom-post een post van mij, dan moet je nu mij niet gaan verwijten dat ik daar op reageer!quote:Op donderdag 5 september 2013 11:47 schreef Re het volgende:
[..]
dan moet je niet reageren op een post van mij die over de bom zelf gaat en dan verwachten dat ik dat moet terugkoppelen naar je aangaande het belang van de VS.
Oh jawel hoor. Ik stoorde me alleen aan deze zin:quote:Op donderdag 5 september 2013 11:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je de essentie haalt uit wat RetepV schrijft......
Met alleen nog ruines in het land gaat die schil van modern snel verdwijnen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me sterk, het Syrische volk is te modern voor die onzin
of de mariniersquote:Op donderdag 5 september 2013 11:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die kunnen het vreemdenlingenlegioen er op af sturen.
Eigenlijk boeit het alleen Israel omdat die ernaast wonen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
of de mariniers
alles kan, maar als de Amerikanen al geen grondtroepen sturen dan gaan de Fransen dat al helemaal niet doen
de situatie in Syrie raakt ons gewoon niet (genoeg)
ah, ik weet niet hoe lang je al op FOK! zit maar het lezen van een PI hoort daar ook bij...quote:Op donderdag 5 september 2013 11:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Jij quote met je losse flodder-bom-post een post van mij, dan moet je nu mij niet gaan verwijten dat ik daar op reageer!
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn, er zijn wel meer "moderne naties" in het MO geweest die onderworpen zijn door de "Islam"quote:Op donderdag 5 september 2013 11:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me sterk, het Syrische volk is te modern voor die onzin
Niemand heeft een kristallen bol. Maar je kunt er vergif op innemen, dat één van de eerste doelen die de Amerikanen zullen bestoken, de luchtafweer is. Deden ze in Irak ook. Gevolgd, of gelijktijdig, met het uitschakelen van de luchtmacht. Waarna ze vanuit hun leunstoel die tentenkampen met Syrische burgers, die zich als 'menselijk schild' hebben opgeworpen, van de aardbodem gaan vegen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:23 schreef harrytwatter het volgende:
of ander scenario ....
welke dan?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn, er zijn wel meer "moderne naties" in het MO geweest die onderworpen zijn door de "Islam"
quote:Op donderdag 5 september 2013 11:40 schreef -jos- het volgende:
[..]
Obama heeft al gezegd geen grondtroepen te gaan sturen.
Wat is daar mis mee als je ervan uitgaat dat die zgn Arabische Lente een beheerst scenario is dat zich door bepaalde krachten laat sturen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Ik stoorde me alleen aan deze zin:
"En dan ineens heeft iedereen een wapen....."
Geen Amerikaanse troepen. Bron?quote:Op donderdag 5 september 2013 12:00 schreef PrepperNL het volgende:
[..]Er gaan dus wel grondtroepen komen.
Ze hebben net die uit Irak teruggetrokken.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:00 schreef PrepperNL het volgende:
[..]Er gaan dus wel grondtroepen komen.
Zo een prachtig land is het nu ook weer niet, al zijn er wijken waar je als christen niets te vrezen hebt. Zo zijn er ook hele gebieden waar je onthoofd wordt zodra ze weten dat je een Christen bent. Syrie leeft ook al sinds 1963 in een politiestaat onder naam der noodtoestand. En sowieso een land waar zoveel geweldadige mensen leven dat ze een 3 jaar lange terreur aanslag kunnen uitvoeren met 200 000+ doden als gevolg kan je natuurlijk nooit een prachtig land noemen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:49 schreef Baws het volgende:
Echt verzin je dit nu ter plekke, want het slaat nergens op!quote:Op donderdag 5 september 2013 11:58 schreef Re het volgende:
[..]
Niemand in die gehele regio heeft belang bij een land in chaos, idd ook de VS niet
Hoe kom je daar nou bij? Er stonden sluipschutters te schieten op demonstraties ver voor er iets te deserteren viel. En in hinderlagen werden volop militairen en politieagenten afgemaakt, voordat er zelfs maar nagedacht werd over zoiets als die FSA-vlag om de modderschuit op te vrolijken.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:42 schreef Montagui het volgende:
Daarom kwamen de eerste wapens dan ook bij de opstandelingen via deserteurs uit het leger van Assad.
Dus ?quote:Op donderdag 5 september 2013 12:09 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Hoe kom je daar nou bij? Er stonden sluipschutters te schieten op demonstraties ver voor er iets te deserteren viel. En in hinderlagen werden volop militairen en politieagenten afgemaakt, voordat er zelfs maar nagedacht werd over zoiets als die FSA-vlag om de modderschuit op te vrolijken.
Nou, ik pak maar een zeer bekend en toepasselijk voorbeeld, ken je het verhaal van de Sjah van Perzië en de Ayatollahs, ja, ik ga ervan uit!quote:
Geimporteerde doodseskaders die lukraak mensen doodschieten zodat er een staat van paniek ontstaat waardoor er vanzelf geweld uitvloeit. Heel oude millitaire truuk in dit geval uitgevoerd door de vreedzame demonstranten/al qaida/ al nusra/ jihadis/ FSA of hoe je ze ook prefereert te noemen.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus ?
Wie schoot er nou eerst ?
Wie is er verantwoordelijk voor First Blood ?
nou je kunt zeggen over Iran wat je wil hoor maar het is bepaald geen Taliban 2.0quote:Op donderdag 5 september 2013 12:12 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou, ik pak maar een zeer bekend en toepasselijk voorbeeld, ken je het verhaal van de Sjah van Perzië en de Ayatollahs, ja, ik ga ervan uit!
Jij doet net alsof de bevolking ook maar iets te vertellen heeft wanneer een ondertussen goed bewapende (islamitische) entiteit de macht zou grijpen.
Maar Kerry sluit dat niet uit. Daarbij hebben de Amerikanen allang door hen getrainde militairen in Syrië, die onder Amerikaans commando staan. Ze hebben alleen geen Amerikaans paspoort. Maar dat hebben drones ook niet.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:40 schreef -jos- het volgende:
Obama heeft al gezegd geen grondtroepen te gaan sturen.
Het is ook al jaren bekend dat je tenduizenden soldaten nodig hebt om de Chemische wapens onder controle wilt krijgen (wat het doel van deze actie is).quote:Op donderdag 5 september 2013 12:14 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Maar Kerry sluit dat niet uit. Daarbij hebben de Amerikanen allang door hen getrainde militairen in Syrië, die onder Amerikaans commando staan. Ze hebben alleen geen Amerikaans paspoort. Maar dat hebben drones ook niet.
quote:Securing Syria's chemical weapons stockpiles and the facilities that produced them would likely require the U.S. to send more than 75,000 ground troops into the Middle Eastern country, MailOnline learned Wednesday.
That estimate comes from a secret memorandum the U.S. Department of Defense prepared for President Obama in early 2012.
U.S. Central Command arrived at the figure of 75,000 ground troops as part of a written series of military options for dealing with Bashar al-Assad more than 18 months ago, long before the U.S. confirmed internally that the Syrian dictator was using the weapons against rebel factions within his borders.
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)s.html#ixzz2dz86DoyG
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Buiten Teheran is de macht van het Iraanse regime opmerkelijk zwak te noemen.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:12 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou, ik pak maar een zeer bekend en toepasselijk voorbeeld, ken je het verhaal van de Sjah van Perzië en de Ayatollahs, ja, ik ga ervan uit!
Jij doet net alsof de bevolking ook maar iets te vertellen heeft wanneer een ondertussen goed bewapende (islamitische) entiteit de macht zou grijpen.
Kom eerst eens met bewijzen voordat je gaat roepen.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:14 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Geimporteerde doodseskaders die lukraak mensen doodschieten zodat er een staat van paniek ontstaat waardoor er vanzelf geweld uitvloeit. Heel oude millitaire truuk in dit geval uitgevoerd door de vreedzame demonstranten/al qaida/ al nusra/ jihadis/ FSA of hoe je ze ook prefereert te noemen.
Oh, ik denk dat Iran zich ondertussen ten aanzien van de Islam heeft gematigd en dat ze nu zeker beter aansluiten op het Westen als SA. Maar Perzië (nu Iran) was een zeer modern, westers georiënteerd land natuurlijk, tot de islamitische revolutie waarbij ayatollah Khomeini de macht greep (ook hier in het geniep gesteud door, jawel de VS die een conflict hadden met Sjah over oliecontracten) en het mijlenver terug wierp in de tijd.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou je kunt zeggen over Iran wat je wil hoor maar het is bepaald geen Taliban 2.0
jammer dat de verhoudingen zo scheef liggen atm maar ik denk dat het huidige Iran een stuk beter aansluit op het westen dan Saoudi Arabie
quote:Op donderdag 5 september 2013 12:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dit word me te ingewikkeld, ik wacht wel op het bombardement.
Ja en? ..... onze discussie ging er min of meer over of het denkbaar zou zijn of er in een land met een modern denkend bevolking een streng islamitisch regime zou kunnen worden gevestigd.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Buiten Teheran is de macht van het Iraanse regime opmerkelijk zwak te noemen.
Of je split het land op zodat de relatief verwesterse bevolking aan de kust en in en rond Damascus hun eigen kleine Syrie houden. En de rest van de bevolking hun eigen democratische Sharia land bewerkstelligen. Zo is iedereen gelukkig.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:28 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja en? ..... onze discussie ging er min of meer over of het denkbaar zou zijn of er in een land met een modern denkend bevolking een streng islamitisch regime zou kunnen worden gevestigd.
De VS ook denk je?quote:Op donderdag 5 september 2013 12:30 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Of je split het land op zodat de relatief verwesterse bevolking aan de kust en in en rond Damascus hun eigen kleine Syrie houden. En de rest van de bevolking hun eigen democratische Sharia land bewerkstelligen. Zo is iedereen gelukkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |