Oftewel, het westen gaat de kant kiezen van de terroristen rebellen?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee
want dan moet je
[..]
en daar heeft niemand zin an
bovendien is dit in Libie ook niet gebeurt
Obama heeft al gezegd geen grondtroepen te gaan sturen. En de senaat van de VS (de Republikeinen vooral) wil alleen instemmen als Obama belooft ook de rebellen te steunen met geld/wapens.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan grijpen "wij" niet alleen in maar dan kiezen wij tevens de kant van die terroristen. Ik geloof niet in deze EN theorie.
Is de kans niet aannemelijker dat Assad afgezet wordt dmv militair ingrijpen en dat het westen dan probeert een democratie in te voeren met alle ellende van dien die hierbij komt. Gewoon even negeren hoe dit gegaan is in Irak en Afghanistan
het westen gaat helemaal geen kant kiezen gok ikquote:Op donderdag 5 september 2013 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oftewel, het westen gaat de kant kiezen van de terroristen rebellen?
Ik begrijp dat je soms tussen twee kwaden moet kiezen maar is dat uberhaupt mogelijk in Syrie?
Daarom kwamen de eerste wapens dan ook bij de opstandelingen via deserteurs uit het leger van Assad. Dat daarna andere buitenlandse partijen zich met de bewapening zijn gaan bemoeien is niet relevant als we het hebben over hoe het begonnen is.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, dit is niet het waarom. Dit is de aanleiding.
Je hebt het toch in verschillende al zien gebeuren, of ben je blind?
Er is een betoging van een groepje moslims. Ze willen 'hervormingen', want ze willen hun Sharia wetgeving invoeren. In de weken erna verschijnen er steeds meer 'betogers', en hoe toevallig, ook vaak mensen die in andere landen ook aan het betogen gezien zijn. En dan ineens heeft iedereen een wapen en worden er doelen aangevallen.
Nee, niet zomaar dat er random wat geschoten wordt op militairen. Nee, er zit een plan achter, een strategie, en de uitvoering van die strategie wordt door mensen gedaan die weten hoe ze een strategie moeten uitvoeren.
Denk je nou echt dat als je een burger een geweer geeft, hij ineens een soldaat is? Natuurlijk niet! Discipline is iets waar training voor nodig is. Als een peloton samenwerken kost oefening. Vroeger, toen wij nog een dienstplicht hadden, trokken we er 14 maanden voor uit om mensen discipline te leren. Dat doe je niet in een paar weekjes, zelfs arabieren kunnen dat niet.
Wat lul je nou, er staat dit, als reactie op een post die (terecht) veronderstelde dat een politieke oplossing het beste zou zijn;quote:Op donderdag 5 september 2013 11:25 schreef Re het volgende:
[..]
nou nee, niet echt, ik haal er denk ik uit dat je het een puik plan vond dat er een gifbom is afgegaan, militair strategisch gezien dan. en dan neem ik aan dat het doorredenerend alleen maar gedaan kan zijn door 1 partij
Anders gezegd, of Assad of de rebellen nu aan de macht zijn, zij zullen geen regime vormen dat pro-VS is en dat betekent dat de VS/Israël weinig tot geen grip zullen hebben op Syrië en dat willen ze wel, want daarmee vergroten ze hun invloed in de regio en met name hun grip op Iran en (met name in het belang van Israël) op Hezbollah. Het komt de VS in dit geval dus goed uit dat er geen echte sterke machthebber is in Syrië.quote:Obama wil op dit moment geen politieke oplossing, dat is niet in het belang van de VS! Er is geen mogelijke nieuwe machthebber die vriendjes wil zijn met de VS, dus men zal verdelen en heersen om controle uit te oefenen, de belangrijkste reden waarom Assad ook niet zo nodig weg moet ze.
Er zijn niet 2 kwaden, het zijn er veel meer.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oftewel, het westen gaat de kant kiezen van de terroristen rebellen?
Ik begrijp dat je soms tussen twee kwaden moet kiezen maar is dat uberhaupt mogelijk in Syrie?
Alles kan, maar het is zeer, zeer onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:31 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
En zo'n veto, daar kunnen ze niet op terugkomen?-oprechte vraag-
dan moet je niet reageren op een post van mij die over de bom zelf gaat en dan verwachten dat ik dat moet terugkoppelen naar je aangaande het belang van de VS.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat lul je nou, er staat dit, als reactie op een post die (terecht) veronderstelde dat een politieke oplossing het beste zou zijn;
[..]
Anders gezegd, of Assad of de rebellen nu aan de macht zijn, zij zullen geen regime vormen dat pro-VS is en dat betekent dat de VS/Israël weinig tot geen grip zullen hebben op Syrië en dat willen ze wel, want daarmee vergroten ze hun invloed in de regio en met name hun grip op Iran en (met name in het belang van Israël) op Hezbollah. Het komt de VS in dit geval dus goed uit dat er geen echte sterke machthebber is in Syrië.
lijkt me sterk, het Syrische volk is te modern voor die onzinquote:Op donderdag 5 september 2013 11:49 schreef Baws het volgende:
Toch jammer dat zo'n prachtig divers land met vele culturen en volkoren over een paar jaar zal zijn verworden tot een soort Afghanistan onder de Taliban/Saudi-Arabië 2.0.
Mooi zo. Geen geld verspillen aan deze ongein.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:48 schreef sp3c het volgende:
de VS lijkt nog steeds niet bijster geinteresseerd te zijn
Ik geloof niet dat je de essentie haalt uit wat RetepV schrijft......quote:Op donderdag 5 september 2013 11:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarom kwamen de eerste wapens dan ook bij de opstandelingen via deserteurs uit het leger van Assad. Dat daarna andere buitenlandse partijen zich met de bewapening zijn gaan bemoeien is niet relevant als we het hebben over hoe het begonnen is.
daar zijn er juist weer veel te veel verschillende partijen voorquote:Op donderdag 5 september 2013 11:49 schreef Baws het volgende:
Toch jammer dat zo'n prachtig divers land met vele culturen en volkoren over een paar jaar zal zijn verworden tot een soort Afghanistan onder de Taliban/Saudi-Arabië 2.0.
of een Syrische federatie a la Bosnie Herzegovinaquote:Op donderdag 5 september 2013 11:51 schreef Re het volgende:
[..]
daar zijn er juist weer veel te veel verschillende partijen voor
maar een sjiitistan, een sounitistan en een koerdistan zou de grootste problemen wel oplossen denk ik
Die kunnen het vreemdenlingenlegioen er op af sturen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:41 schreef sp3c het volgende:
ja de Fransen zijn hun witte vlaggen aan het wassen
jep dat maakt het overzichtelijker als ze weer eens tegen elkaar gaan oorlogvoerenquote:Op donderdag 5 september 2013 11:51 schreef Re het volgende:
maar een sjiitistan, een sounitistan en een koerdistan zou de grootste problemen wel oplossen denk ik
Jij quote met je losse flodder-bom-post een post van mij, dan moet je nu mij niet gaan verwijten dat ik daar op reageer!quote:Op donderdag 5 september 2013 11:47 schreef Re het volgende:
[..]
dan moet je niet reageren op een post van mij die over de bom zelf gaat en dan verwachten dat ik dat moet terugkoppelen naar je aangaande het belang van de VS.
Oh jawel hoor. Ik stoorde me alleen aan deze zin:quote:Op donderdag 5 september 2013 11:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je de essentie haalt uit wat RetepV schrijft......
Met alleen nog ruines in het land gaat die schil van modern snel verdwijnen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me sterk, het Syrische volk is te modern voor die onzin
of de mariniersquote:Op donderdag 5 september 2013 11:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die kunnen het vreemdenlingenlegioen er op af sturen.
Eigenlijk boeit het alleen Israel omdat die ernaast wonen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
of de mariniers
alles kan, maar als de Amerikanen al geen grondtroepen sturen dan gaan de Fransen dat al helemaal niet doen
de situatie in Syrie raakt ons gewoon niet (genoeg)
ah, ik weet niet hoe lang je al op FOK! zit maar het lezen van een PI hoort daar ook bij...quote:Op donderdag 5 september 2013 11:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Jij quote met je losse flodder-bom-post een post van mij, dan moet je nu mij niet gaan verwijten dat ik daar op reageer!
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn, er zijn wel meer "moderne naties" in het MO geweest die onderworpen zijn door de "Islam"quote:Op donderdag 5 september 2013 11:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me sterk, het Syrische volk is te modern voor die onzin
Niemand heeft een kristallen bol. Maar je kunt er vergif op innemen, dat één van de eerste doelen die de Amerikanen zullen bestoken, de luchtafweer is. Deden ze in Irak ook. Gevolgd, of gelijktijdig, met het uitschakelen van de luchtmacht. Waarna ze vanuit hun leunstoel die tentenkampen met Syrische burgers, die zich als 'menselijk schild' hebben opgeworpen, van de aardbodem gaan vegen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:23 schreef harrytwatter het volgende:
Stel dat de vs hier nou mee doorgaat, en syrie verdedigt zich door de bommen of kruisraketten af te weren.
wat is volgens de fokkers het scenario dan?
gaat de vs door tot ze bepaalde plekken hebben geraakt.
of blijft het bij 1 aanval.
of ander scenario ....
(ik ben geen nieuwsvolger, ik google me rot maar er is een vrij dunne lijn tussen samenzweringstheorieen en objectieve pers)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |