abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 5 september 2013 @ 10:49:09 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130841754
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Misschien moeten we juist daarom nu keihard toeslaan en verhinderen dat ze zich ginds groeperen en zich samen tegen ons keren in de toekomst ?
of wachten tot ze klaar zijn en de restjes opvegen

maar ik denk niet dat 'Al Qaida' in Syrie zich straks heel erg met het westen bezig gaat houden, misschien met Israel maar die zijn prima in staat zichzelf te verdedigen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 5 september 2013 @ 10:50:44 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130841806
dat die bom is afgegaan lijkt me wel redelijk zeker (ook nog niet 100% bevestigd), ik heb al argumenten voorbij zien komen dat er iemand lag te creperen met het schuim op de mond, maar omdat hij te helder uit zijn ogen keek dit natuurlijk in scene gezet was.

proberen met rationele argumenten iets te verklaren in een compleet irrationeel slagveld is daarom ook net zulks natte vingerwerk...

wie dat ding ook heeft laten ontploffen, ik denk dat het belangrijker is dat er eentje is afgegaan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130841812
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

of wachten tot ze klaar zijn en de restjes opvegen

maar ik denk niet dat 'Al Qaida' in Syrie zich straks heel erg met het westen bezig gaat houden, misschien met Israel maar die zijn prima in staat zichzelf te verdedigen
Er blijft weinig over van dat land op deze manier. ;(
  donderdag 5 september 2013 @ 10:51:42 #79
241662 Jian
Well, well, well
pi_130841837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:40 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Weet je, het maakt me allemaal geen bal uit.
Feit is dat het hier om een gifgas aanval (en wel meerdere ervoor) gaat, ook al schijnt bijna niemand -je kan ze hier echt op 1 hand tellen- dat te interesseren, en te geloven.
Het interesseert ons wie het gedaan heeft en waarom en dat is meer dan Obama kan zeggen. De VS heeft haar eigen redenen en belangen om Assad aan te willen vallen en daarbij speelt het gebruik van een chemisch wapen echt een onderschikte rol. Slechts aanleiding geen reden..
pi_130841848
quote:
9s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dit is voor hen blijkbaar de enige manier
Kijk maar naar de landen die de revue al gepasseerd zijn ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130841877
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:35 schreef Jian het volgende:

[..]

Onzin het één sluit het ander niet per definitie uit dus dit hoeft helemaal niet en Assad is i.h.k.v. die geweldige Arabische lente gewoon ook aangevallen door "rebellen"

[..]

En dit is natuurlijk veel te ver gezocht en wel omdat Assad natuurlijk wist dat de VS niet op zijn hand was en dat bij het gebruik van chemische wapens ze hem hoe dan ook de schuld in de schoenen zouden proberen te schuiven, ook al zouden ze weten/denken dat hij het niet gedaan had.

[..]

Nee, die zijn er niet, althans die staan in geen enkele verhouding tot elkaar. Assad heeft/had er veel bij te verliezen terwijl de rebellen er veel bij hadden te winnen. "En het gebruik van chemische wapens is al erg genoeg" is slechts weer een argument om Assad te kunnen aanvallen.

[..]

Het afschieten van een gifgasgranaat is geen kernfysica hoor en als de rebellen dat niet kunnen,wat ik betwijfel, dan hebben ze in elk geval "bondgenoten" die daar prima toe in staat zijn

Je verhaal is een beetje een anti-Assad/pro-rebellen/VS verhaal, maar het snijdt niet echt hout!
Mwah, het was meer een weerwoord op een post waarin het lijkt alsof Assad niks fout deed/doet en het allemaal de schuld is van de opstandelingen. Die beste man is net zo fout.

Eigenlijk ben ik het wel een beetje zat met dat gewijs van hij is fouter dan zij en andersom. In het begin van de opstand kon je de demonstranten nog hun gelijk geven. Tenslotte moet iedereen het recht hebben om te mogen demonstreren. Er had dan nog een politieke oplossing kunnen bestaan. Verkiezingen of zo?

Nu is alles zodanig geescaleerd dat het verdomde moeilijk is om er nog een poilitieke oplossing uit te kunnen slepen....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator donderdag 5 september 2013 @ 10:53:41 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130841911
quote:
9s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

ja naja dat hebben de Syriers zelf in de hand natuurlijk
pi_130841916
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Naar tschijnt zijn er hiervoor ook al (kleinschalerige) gifgasbommen gebruikt
Kan jou ook niet bommen
want er was geen propaganda rond (of is het omdat het de verkeerde partij was ?)
Ik geef toe dat het me nu sinds 21 augustus is gaan interesseren ja. Want dat gaat alle perken te buiten.
En niks partij, hou eens op me dingen in de schoenen te schuiven.
pi_130841925
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:51 schreef Jian het volgende:

[..]

Het interesseert ons wie het gedaan heeft en waarom en dat is meer dan Obama kan zeggen. De VS heeft haar eigen redenen en belangen om Assad aan te willen vallen en daarbij speelt het gebruik van een chemisch wapen echt een onderschikte rol. Slechts aanleiding geen reden..
Ze hebben bewijs en dan is er nog maar 1 wet.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2013 10:54:40 ]
  donderdag 5 september 2013 @ 10:54:35 #85
241662 Jian
Well, well, well
pi_130841940
quote:
3s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:50 schreef Re het volgende:

wie dat ding ook heeft laten ontploffen, ik denk dat het belangrijker is dat er eentje is afgegaan
Dat is maar vanuit welk standpunt je het bekijkt; vanuit een humanitair standpunt, ja, vanuit een militair strategisch standpunt, nee!
pi_130841975
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja naja dat hebben de Syriers zelf in de hand natuurlijk
Als ze slim zijn wel maar of dat gaat lukken?
pi_130841999
quote:
3s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:50 schreef Re het volgende:
dat die bom is afgegaan lijkt me wel redelijk zeker (ook nog niet 100% bevestigd), ik heb al argumenten voorbij zien komen dat er iemand lag te creperen met het schuim op de mond, maar omdat hij te helder uit zijn ogen keek dit natuurlijk in scene gezet was.

proberen met rationele argumenten iets te verklaren in een compleet irrationeel slagveld is daarom ook net zulks natte vingerwerk...

Ook de VN inspecteurs hebben al gezegd dat er een gifgas goedje is gevonden....dus lijkt me dat er niet meer aan te twijfelen is. Ik bedoel, als je dáár dan ook nog aan moet gaan twijfelen dan sta je niet erg meer in de realiteit.

Ah precies, daar gaat het ook om. Dat er eentje is afgegaan. Of het nou de rebellen of Assad was.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeToffifee op 05-09-2013 11:05:44 ]
pi_130842029
quote:
11s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
Maar nee, ze worden opgehitst, gesponsord en bewapend door buitenaf.
Assad moet en zal vallen, met alle gevolgen van dien.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 5 september 2013 @ 10:58:32 #89
241662 Jian
Well, well, well
pi_130842047
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:52 schreef Montagui het volgende:

Nu is alles zodanig geescaleerd dat het verdomde moeilijk is om er nog een poilitieke oplossing uit te kunnen slepen....
Obama wil op dit moment geen politieke oplossing, dat is niet in het belang van de VS! Er is geen mogelijke nieuwe machthebber die vriendjes wil zijn met de VS, dus men zal verdelen en heersen om controle uit te oefenen, de belangrijkste reden waarom Assad ook niet zo nodig weg moet van ze.
  Moderator donderdag 5 september 2013 @ 10:59:10 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130842062
quote:
11s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

lijkt me sterk

op zich zou dat geen verkeerde reden zijn om in te grijpen maar dan moet je echt wel meer doen dan 100 kruisraketten afschieten en aangezien zowel de Amerikanen als de Britten inzet van grondtroepen compleet uitsluiten zie ik geen heil in verdere actie

zonde van de kruisraketten
pi_130842070
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:51 schreef Jian het volgende:

[..]

Puur een aanname. Blegh.
  donderdag 5 september 2013 @ 11:00:39 #92
241662 Jian
Well, well, well
pi_130842097
quote:
2s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ze hebben bewijs en dan is er nog maar 1 wet.
Welk bewijs? ze hebben geen bewijs dat Assad hiervoor verantwoordelijk is. Ze hebben alleen de retoriek en bluf van Kerry.
  donderdag 5 september 2013 @ 11:00:41 #93
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130842099
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:58 schreef Jian het volgende:

[..]

Obama wil op dit moment geen politieke oplossing, dat is niet in het belang van de VS! Er is geen mogelijke nieuwe machthebber die vriendjes wil zijn met de VS, dus men zal verdelen en heersen om controle uit te oefenen, de belangrijkste reden waarom Assad ook niet zo nodig weg moet ze.
nu je het zo zegt zal het boerenverstand wel kunnen rationaliseren dat obama zelf die bom heeft laten afgaan, wel zo convenient
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130842116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:54 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat is maar vanuit welk standpunt je het bekijkt; vanuit een humanitair standpunt, ja, vanuit een militair strategisch standpunt, nee!
Dat is eigenlijk wel een goed punt. Humanitair gezien staat het buiten kijf dat het niet kan en dat er eigenlijk tegen opgetreden moet worden......maar of dat politiek/militair strategisch tot de mogelijkheden behoort is een 2e. Dan spelen er ineens zoveel belangen mee....

Ik zou het zelf persoonlijk erg cru vinden als politiek/militair strategisch belangrijker zou zijn dan humanitair. Maar ik ben wel realist.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_130842127
De alternatieven voor Assad zullen eerder lastiger dan handig worden voor de USA, ik neem aan dat die ook niet blind zijn voor wat er in Egypte speelt.
pi_130842185
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:00 schreef Re het volgende:

[..]

nu je het zo zegt zal het boerenverstand wel kunnen rationaliseren dat obama zelf die bom heeft laten afgaan, wel zo convenient
Dat ze daar nog niet mee zijn gekomen inderdaad! Obama heeft het gedaan!
pi_130842198
quote:
Rusland: Aanval op Syrië kan kernramp veroorzaken
Rusland heeft gewaarschuwd dat een Amerikaanse aanval op Syrische atoominstallaties kan resulteren in een kernramp. De woordvoerder van het Russische ministerie van buitenlandse zaken, Aleksandr Loekasjevitsj, verzocht de Verenigde Naties dringend een risicoanalyse van een dergelijk scenario te maken.

Loekasjevitsj zei woensdag dat de regio door een aanval op een kleine reactor bij Damascus of op andere nucleaire installaties besmet kan raken met radioactiviteit. "De gevolgen zouden rampzalig zijn."

Een woordvoerder van het Internationale Agentschap voor Atoomenergie zei donderdag dat het IAEA bereid is naar 'de opgeworpen vragen' te kijken als het daartoe een officieel verzoek vanuit Moskou krijgt. Rusland brengt de kwestie ter sprake op een bijeenkomst van het IAEA volgende week, meldde het Russische persbureau Interfax.
  donderdag 5 september 2013 @ 11:05:19 #98
241662 Jian
Well, well, well
pi_130842238
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:59 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Puur een aanname. Blegh.
Onderbouwde aanname ja, gebaseerd op geschiedenis, gebeurtenissen en feiten, niet op zaken als "Meneer Obama is zo'n aardige man en hij lijkt me best te vertrouwen" :)
pi_130842244
vs is wel voor reregime change, als je dat debat of conferentie gebeuren van gister hebt gezien dan heb je dat vast gehoord. alhoewel het niet het doel is van de mogelijke militaire actie. en verdere info kwam in de classified briefing.. maar goed dat er gifgas is gebruikt valt niet te ontkennen, hamvraag is door wie. (niet dat dat nu nog iets uitmaakt)

vs gaat tegen de regels van de un in. (feit)

die bradley manning zit ook vast toch, ook al deed hij het voor de mensheid. (off topic ik weet)

vs moet gewoon leren omgaan met een gekrenkt ego en de regels volgen klaar
pi_130842318
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:05 schreef harrytwatter het volgende:
vs is wel voor reregime change, als je dat debat of conferentie gebeuren van gister hebt gezien dan heb je dat vast gehoord. alhoewel het niet het doel is van de mogelijke militaire actie. en verdere info kwam in de classified briefing.. maar goed dat er gifgas is gebruikt valt niet te ontkennen, hamvraag is door wie. (niet dat dat nu nog iets uitmaakt)

vs gaat tegen de regels van de un in. (feit)

die bradley manning zit ook vast toch, ook al deed hij het voor de mensheid. (off topic ik weet)

vs moet gewoon leren omgaan met een gekrenkt ego en de regels volgen klaar
Ze hebben nog niets gedaan he :) Debat voeren in het Congres is niet verboden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')