of wachten tot ze klaar zijn en de restjes opvegenquote:Op donderdag 5 september 2013 10:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Misschien moeten we juist daarom nu keihard toeslaan en verhinderen dat ze zich ginds groeperen en zich samen tegen ons keren in de toekomst ?
Er blijft weinig over van dat land op deze manier.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
of wachten tot ze klaar zijn en de restjes opvegen
maar ik denk niet dat 'Al Qaida' in Syrie zich straks heel erg met het westen bezig gaat houden, misschien met Israel maar die zijn prima in staat zichzelf te verdedigen
Het interesseert ons wie het gedaan heeft en waarom en dat is meer dan Obama kan zeggen. De VS heeft haar eigen redenen en belangen om Assad aan te willen vallen en daarbij speelt het gebruik van een chemisch wapen echt een onderschikte rol. Slechts aanleiding geen reden..quote:Op donderdag 5 september 2013 10:40 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Weet je, het maakt me allemaal geen bal uit.
Feit is dat het hier om een gifgas aanval (en wel meerdere ervoor) gaat, ook al schijnt bijna niemand -je kan ze hier echt op 1 hand tellen- dat te interesseren, en te geloven.
Dit is voor hen blijkbaar de enige manierquote:Op donderdag 5 september 2013 10:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
Er blijft weinig over van dat land op deze manier.
Mwah, het was meer een weerwoord op een post waarin het lijkt alsof Assad niks fout deed/doet en het allemaal de schuld is van de opstandelingen. Die beste man is net zo fout.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:35 schreef Jian het volgende:
[..]
Onzin het één sluit het ander niet per definitie uit dus dit hoeft helemaal niet en Assad is i.h.k.v. die geweldige Arabische lente gewoon ook aangevallen door "rebellen"
[..]
En dit is natuurlijk veel te ver gezocht en wel omdat Assad natuurlijk wist dat de VS niet op zijn hand was en dat bij het gebruik van chemische wapens ze hem hoe dan ook de schuld in de schoenen zouden proberen te schuiven, ook al zouden ze weten/denken dat hij het niet gedaan had.
[..]
Nee, die zijn er niet, althans die staan in geen enkele verhouding tot elkaar. Assad heeft/had er veel bij te verliezen terwijl de rebellen er veel bij hadden te winnen. "En het gebruik van chemische wapens is al erg genoeg" is slechts weer een argument om Assad te kunnen aanvallen.
[..]
Het afschieten van een gifgasgranaat is geen kernfysica hoor en als de rebellen dat niet kunnen,wat ik betwijfel, dan hebben ze in elk geval "bondgenoten" die daar prima toe in staat zijn
Je verhaal is een beetje een anti-Assad/pro-rebellen/VS verhaal, maar het snijdt niet echt hout!
ja naja dat hebben de Syriers zelf in de hand natuurlijkquote:Op donderdag 5 september 2013 10:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er blijft weinig over van dat land op deze manier.
Ik geef toe dat het me nu sinds 21 augustus is gaan interesseren ja. Want dat gaat alle perken te buiten.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Naar tschijnt zijn er hiervoor ook al (kleinschalerige) gifgasbommen gebruikt
Kan jou ook niet bommen
want er was geen propaganda rond (of is het omdat het de verkeerde partij was ?)
Ze hebben bewijs en dan is er nog maar 1 wet.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Het interesseert ons wie het gedaan heeft en waarom en dat is meer dan Obama kan zeggen. De VS heeft haar eigen redenen en belangen om Assad aan te willen vallen en daarbij speelt het gebruik van een chemisch wapen echt een onderschikte rol. Slechts aanleiding geen reden..
Dat is maar vanuit welk standpunt je het bekijkt; vanuit een humanitair standpunt, ja, vanuit een militair strategisch standpunt, nee!quote:Op donderdag 5 september 2013 10:50 schreef Re het volgende:
wie dat ding ook heeft laten ontploffen, ik denk dat het belangrijker is dat er eentje is afgegaan
Als ze slim zijn wel maar of dat gaat lukken?quote:Op donderdag 5 september 2013 10:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja naja dat hebben de Syriers zelf in de hand natuurlijk
Ook de VN inspecteurs hebben al gezegd dat er een gifgas goedje is gevonden....dus lijkt me dat er niet meer aan te twijfelen is. Ik bedoel, als je dáár dan ook nog aan moet gaan twijfelen dan sta je niet erg meer in de realiteit.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:50 schreef Re het volgende:
dat die bom is afgegaan lijkt me wel redelijk zeker (ook nog niet 100% bevestigd), ik heb al argumenten voorbij zien komen dat er iemand lag te creperen met het schuim op de mond, maar omdat hij te helder uit zijn ogen keek dit natuurlijk in scene gezet was.
proberen met rationele argumenten iets te verklaren in een compleet irrationeel slagveld is daarom ook net zulks natte vingerwerk...
wie dat ding ook heeft laten ontploffen, ik denk dat het belangrijker is dat er eentje is afgegaan
Maar nee, ze worden opgehitst, gesponsord en bewapend door buitenaf.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
Als ze slim zijn wel maar of dat gaat lukken?
Obama wil op dit moment geen politieke oplossing, dat is niet in het belang van de VS! Er is geen mogelijke nieuwe machthebber die vriendjes wil zijn met de VS, dus men zal verdelen en heersen om controle uit te oefenen, de belangrijkste reden waarom Assad ook niet zo nodig weg moet van ze.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:52 schreef Montagui het volgende:
Nu is alles zodanig geescaleerd dat het verdomde moeilijk is om er nog een poilitieke oplossing uit te kunnen slepen....
lijkt me sterkquote:Op donderdag 5 september 2013 10:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als ze slim zijn wel maar of dat gaat lukken?
Puur een aanname. Blegh.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Het interesseert ons wie het gedaan heeft en waarom en dat is meer dan Obama kan zeggen. De VS heeft haar eigen redenen en belangen om Assad aan te willen vallen en daarbij speelt het gebruik van een chemisch wapen echt een onderschikte rol. Slechts aanleiding geen reden..
Welk bewijs? ze hebben geen bewijs dat Assad hiervoor verantwoordelijk is. Ze hebben alleen de retoriek en bluf van Kerry.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze hebben bewijs en dan is er nog maar 1 wet.
nu je het zo zegt zal het boerenverstand wel kunnen rationaliseren dat obama zelf die bom heeft laten afgaan, wel zo convenientquote:Op donderdag 5 september 2013 10:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Obama wil op dit moment geen politieke oplossing, dat is niet in het belang van de VS! Er is geen mogelijke nieuwe machthebber die vriendjes wil zijn met de VS, dus men zal verdelen en heersen om controle uit te oefenen, de belangrijkste reden waarom Assad ook niet zo nodig weg moet ze.
Dat is eigenlijk wel een goed punt. Humanitair gezien staat het buiten kijf dat het niet kan en dat er eigenlijk tegen opgetreden moet worden......maar of dat politiek/militair strategisch tot de mogelijkheden behoort is een 2e. Dan spelen er ineens zoveel belangen mee....quote:Op donderdag 5 september 2013 10:54 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is maar vanuit welk standpunt je het bekijkt; vanuit een humanitair standpunt, ja, vanuit een militair strategisch standpunt, nee!
Dat ze daar nog niet mee zijn gekomen inderdaad! Obama heeft het gedaan!quote:Op donderdag 5 september 2013 11:00 schreef Re het volgende:
[..]
nu je het zo zegt zal het boerenverstand wel kunnen rationaliseren dat obama zelf die bom heeft laten afgaan, wel zo convenient
quote:Rusland: Aanval op Syrië kan kernramp veroorzaken
Rusland heeft gewaarschuwd dat een Amerikaanse aanval op Syrische atoominstallaties kan resulteren in een kernramp. De woordvoerder van het Russische ministerie van buitenlandse zaken, Aleksandr Loekasjevitsj, verzocht de Verenigde Naties dringend een risicoanalyse van een dergelijk scenario te maken.
Loekasjevitsj zei woensdag dat de regio door een aanval op een kleine reactor bij Damascus of op andere nucleaire installaties besmet kan raken met radioactiviteit. "De gevolgen zouden rampzalig zijn."
Een woordvoerder van het Internationale Agentschap voor Atoomenergie zei donderdag dat het IAEA bereid is naar 'de opgeworpen vragen' te kijken als het daartoe een officieel verzoek vanuit Moskou krijgt. Rusland brengt de kwestie ter sprake op een bijeenkomst van het IAEA volgende week, meldde het Russische persbureau Interfax.
Onderbouwde aanname ja, gebaseerd op geschiedenis, gebeurtenissen en feiten, niet op zaken als "Meneer Obama is zo'n aardige man en hij lijkt me best te vertrouwen"quote:
Ze hebben nog niets gedaan hequote:Op donderdag 5 september 2013 11:05 schreef harrytwatter het volgende:
vs is wel voor reregime change, als je dat debat of conferentie gebeuren van gister hebt gezien dan heb je dat vast gehoord. alhoewel het niet het doel is van de mogelijke militaire actie. en verdere info kwam in de classified briefing.. maar goed dat er gifgas is gebruikt valt niet te ontkennen, hamvraag is door wie. (niet dat dat nu nog iets uitmaakt)
vs gaat tegen de regels van de un in. (feit)
die bradley manning zit ook vast toch, ook al deed hij het voor de mensheid. (off topic ik weet)
vs moet gewoon leren omgaan met een gekrenkt ego en de regels volgen klaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |