welke dan?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn, er zijn wel meer "moderne naties" in het MO geweest die onderworpen zijn door de "Islam"
quote:Op donderdag 5 september 2013 11:40 schreef -jos- het volgende:
[..]
Obama heeft al gezegd geen grondtroepen te gaan sturen.
Wat is daar mis mee als je ervan uitgaat dat die zgn Arabische Lente een beheerst scenario is dat zich door bepaalde krachten laat sturen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Ik stoorde me alleen aan deze zin:
"En dan ineens heeft iedereen een wapen....."
Geen Amerikaanse troepen. Bron?quote:Op donderdag 5 september 2013 12:00 schreef PrepperNL het volgende:
[..]Er gaan dus wel grondtroepen komen.
Ze hebben net die uit Irak teruggetrokken.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:00 schreef PrepperNL het volgende:
[..]Er gaan dus wel grondtroepen komen.
Zo een prachtig land is het nu ook weer niet, al zijn er wijken waar je als christen niets te vrezen hebt. Zo zijn er ook hele gebieden waar je onthoofd wordt zodra ze weten dat je een Christen bent. Syrie leeft ook al sinds 1963 in een politiestaat onder naam der noodtoestand. En sowieso een land waar zoveel geweldadige mensen leven dat ze een 3 jaar lange terreur aanslag kunnen uitvoeren met 200 000+ doden als gevolg kan je natuurlijk nooit een prachtig land noemen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:49 schreef Baws het volgende:
Toch jammer dat zo'n prachtig divers land met vele culturen en volkoren over een paar jaar zal zijn verworden tot een soort Afghanistan onder de Taliban/Saudi-Arabië 2.0.
Echt verzin je dit nu ter plekke, want het slaat nergens op!quote:Op donderdag 5 september 2013 11:58 schreef Re het volgende:
[..]
Niemand in die gehele regio heeft belang bij een land in chaos, idd ook de VS niet
Hoe kom je daar nou bij? Er stonden sluipschutters te schieten op demonstraties ver voor er iets te deserteren viel. En in hinderlagen werden volop militairen en politieagenten afgemaakt, voordat er zelfs maar nagedacht werd over zoiets als die FSA-vlag om de modderschuit op te vrolijken.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:42 schreef Montagui het volgende:
Daarom kwamen de eerste wapens dan ook bij de opstandelingen via deserteurs uit het leger van Assad.
Dus ?quote:Op donderdag 5 september 2013 12:09 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Hoe kom je daar nou bij? Er stonden sluipschutters te schieten op demonstraties ver voor er iets te deserteren viel. En in hinderlagen werden volop militairen en politieagenten afgemaakt, voordat er zelfs maar nagedacht werd over zoiets als die FSA-vlag om de modderschuit op te vrolijken.
Nou, ik pak maar een zeer bekend en toepasselijk voorbeeld, ken je het verhaal van de Sjah van Perzië en de Ayatollahs, ja, ik ga ervan uit!quote:
Geimporteerde doodseskaders die lukraak mensen doodschieten zodat er een staat van paniek ontstaat waardoor er vanzelf geweld uitvloeit. Heel oude millitaire truuk in dit geval uitgevoerd door de vreedzame demonstranten/al qaida/ al nusra/ jihadis/ FSA of hoe je ze ook prefereert te noemen.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus ?
Wie schoot er nou eerst ?
Wie is er verantwoordelijk voor First Blood ?
nou je kunt zeggen over Iran wat je wil hoor maar het is bepaald geen Taliban 2.0quote:Op donderdag 5 september 2013 12:12 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou, ik pak maar een zeer bekend en toepasselijk voorbeeld, ken je het verhaal van de Sjah van Perzië en de Ayatollahs, ja, ik ga ervan uit!
Jij doet net alsof de bevolking ook maar iets te vertellen heeft wanneer een ondertussen goed bewapende (islamitische) entiteit de macht zou grijpen.
Maar Kerry sluit dat niet uit. Daarbij hebben de Amerikanen allang door hen getrainde militairen in Syrië, die onder Amerikaans commando staan. Ze hebben alleen geen Amerikaans paspoort. Maar dat hebben drones ook niet.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:40 schreef -jos- het volgende:
Obama heeft al gezegd geen grondtroepen te gaan sturen.
Het is ook al jaren bekend dat je tenduizenden soldaten nodig hebt om de Chemische wapens onder controle wilt krijgen (wat het doel van deze actie is).quote:Op donderdag 5 september 2013 12:14 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Maar Kerry sluit dat niet uit. Daarbij hebben de Amerikanen allang door hen getrainde militairen in Syrië, die onder Amerikaans commando staan. Ze hebben alleen geen Amerikaans paspoort. Maar dat hebben drones ook niet.
quote:Securing Syria's chemical weapons stockpiles and the facilities that produced them would likely require the U.S. to send more than 75,000 ground troops into the Middle Eastern country, MailOnline learned Wednesday.
That estimate comes from a secret memorandum the U.S. Department of Defense prepared for President Obama in early 2012.
U.S. Central Command arrived at the figure of 75,000 ground troops as part of a written series of military options for dealing with Bashar al-Assad more than 18 months ago, long before the U.S. confirmed internally that the Syrian dictator was using the weapons against rebel factions within his borders.
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)s.html#ixzz2dz86DoyG
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Buiten Teheran is de macht van het Iraanse regime opmerkelijk zwak te noemen.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:12 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou, ik pak maar een zeer bekend en toepasselijk voorbeeld, ken je het verhaal van de Sjah van Perzië en de Ayatollahs, ja, ik ga ervan uit!
Jij doet net alsof de bevolking ook maar iets te vertellen heeft wanneer een ondertussen goed bewapende (islamitische) entiteit de macht zou grijpen.
Kom eerst eens met bewijzen voordat je gaat roepen.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:14 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Geimporteerde doodseskaders die lukraak mensen doodschieten zodat er een staat van paniek ontstaat waardoor er vanzelf geweld uitvloeit. Heel oude millitaire truuk in dit geval uitgevoerd door de vreedzame demonstranten/al qaida/ al nusra/ jihadis/ FSA of hoe je ze ook prefereert te noemen.
Oh, ik denk dat Iran zich ondertussen ten aanzien van de Islam heeft gematigd en dat ze nu zeker beter aansluiten op het Westen als SA. Maar Perzië (nu Iran) was een zeer modern, westers georiënteerd land natuurlijk, tot de islamitische revolutie waarbij ayatollah Khomeini de macht greep (ook hier in het geniep gesteud door, jawel de VS die een conflict hadden met Sjah over oliecontracten) en het mijlenver terug wierp in de tijd.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou je kunt zeggen over Iran wat je wil hoor maar het is bepaald geen Taliban 2.0
jammer dat de verhoudingen zo scheef liggen atm maar ik denk dat het huidige Iran een stuk beter aansluit op het westen dan Saoudi Arabie
quote:Op donderdag 5 september 2013 12:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dit word me te ingewikkeld, ik wacht wel op het bombardement.
Ja en? ..... onze discussie ging er min of meer over of het denkbaar zou zijn of er in een land met een modern denkend bevolking een streng islamitisch regime zou kunnen worden gevestigd.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Buiten Teheran is de macht van het Iraanse regime opmerkelijk zwak te noemen.
Of je split het land op zodat de relatief verwesterse bevolking aan de kust en in en rond Damascus hun eigen kleine Syrie houden. En de rest van de bevolking hun eigen democratische Sharia land bewerkstelligen. Zo is iedereen gelukkig.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:28 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja en? ..... onze discussie ging er min of meer over of het denkbaar zou zijn of er in een land met een modern denkend bevolking een streng islamitisch regime zou kunnen worden gevestigd.
De VS ook denk je?quote:Op donderdag 5 september 2013 12:30 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Of je split het land op zodat de relatief verwesterse bevolking aan de kust en in en rond Damascus hun eigen kleine Syrie houden. En de rest van de bevolking hun eigen democratische Sharia land bewerkstelligen. Zo is iedereen gelukkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |