abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130496891
iyad_elbaghdadi twitterde op maandag 26-08-2013 om 22:43:28 Rumors that Russian battleships docked at Tartus port are leaving #Syria. reageer retweet
pi_130496985
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
iyad_elbaghdadi twitterde op maandag 26-08-2013 om 22:43:28 Rumors that Russian battleships docked at Tartus port are leaving #Syria. reageer retweet
"Islamic libertarian"

:{w
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:53:41 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497009
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130497018
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik heb het over het Amerikaans buitenlands beleid...

En Hama was terecht. Moslimbroeders verdienen niets beters.
Dus Amerikaanse buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Amerikaanse beleid? :')
pi_130497062
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef Djibril het volgende:
Dus Israëls buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Israëlische beleid? :')
Je focust op de verkeerde dingen. De vraag zou zijn of Israëls buitenlandse beleid een goede reden is om nu in te grijpen in Syrië.

Of: als Assad zo'n wrede tiran is, waarom laten we hem dan al 40 jaar z'n gang gaan?
Ja, ik generaliseer.
pi_130497107
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims aan de macht komen zodat ze een eenheid gaan vormen. En daarop volgt dan uiteindelijk WO III tussen het westen en de Moslim wereld. Dan kan daarna het westen de oliestaten bezetten en heeft het echt alle kaarten in handen.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:55:25 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497126
omdat Assad zijn gang niet al 40 jaar iedere dag hier in het NWS is

hard maar waar
pi_130497131
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:53 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dus Amerikaanse buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Amerikaanse beleid? :')
Heb ik het verder niet over.

En alles wat jij noemt is geen reden mensen te steunen die een land de vernieling in willen helpen om er een Soennitische dictatuur te vestigen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:56:21 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497169
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef Bombshell het volgende:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims aan de macht komen zodat ze een eenheid gaan vormen. En daarop volgt dan uiteindelijk WO III tussen het westen en de Moslim wereld. Dan kan daarna het westen de oliestaten bezetten en heeft het echt alle kaarten in handen.
ja nee ok dan lijkt het mij waarschijnlijker dat iedereen kernraketten af begint te schieten zodra er een Amerikaanse marinier Syrie binnen stap
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:58:26 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_130497277
quote:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims a
Of dit is de kans voor het Midden-Oosten om Israel voorgoed uit te schakelen

Hamas blij, Libanon blij, Iran blij, Palestijnen blij, Syrie blij, en Irak blij,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_130497306
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef -jos- het volgende:

[..]

In april was de situatie vrijwel hetzelfde, beschuldigingen van chemische aanval door het regime maar geen bewijs. Net zoals nu dus.
Alleen toen vielen er enkele doden, nu zijn het er naar verluid 1600.

quote:
De geopolitieke belangen zijn in die periode niet echt veranderd. Alleen is er in de tussentijd dus bekend geworden dat de pijplijn van Iran-Irak-Syrie-EU er komt.
Zelfs al bestaan die plannen, alleen economische motieven lijken me overdreven voor zo'n wespennest.

quote:
En ik heb ook een recentere bron toegevoegd waarin staat dat Obama zegt geen Amerikaanse troepen naar Syrie te gaan sturen.
Sorry, had ik over het hoofd gezien. Betere bron maar sluit wat mij betreft niet alles uit, zoals airstrikes. Afwachten dus.
Incelfrikandel
pi_130497324
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:

hard maar waar
Maar waarom nu recentelijk wel? Waarom moet Syrië vallen? De halve wereld zit vol met wrede dictators die moorden en martelen. Die laten we allemaal hun gang gaan. Ik geloof dan ook niet dat we uit de goedheid van ons hard de bevolking daar gaan redden (geloofde ik in Irak ook niet). Wat is dan de reden dat we in Syrië wel ingrijpen? Moet de regio gedestabiliseerd worden? Moet Iran haar bondgenoten verliezen? Why?
Ja, ik generaliseer.
pi_130497353
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Of dit is de kans voor het Midden-Oosten om Israel voorgoed uit te schakelen
Deus Volente!
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:59:50 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497372
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Northside het volgende:

[..]

Maar waarom nu recentelijk wel? Waarom moet Syrië vallen? De halve wereld zit vol met wrede dictators die moorden en martelen. Die laten we allemaal hun gang gaan. Ik geloof dan ook niet dat we uit de goedheid van ons hard de bevolking daar gaan redden (geloofde ik in Irak ook niet). Wat is dan de reden dat we in Syrië wel ingrijpen? Moet de regio gedestabiliseerd worden? Moet Iran haar bondgenoten verliezen? Why?
Syrie valt sowieso, valt niets meer aan te doen

ik denk dat men aan de winnende kant wil staan uiteindelijk
pi_130497375
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Heb ik het verder niet over.

En alles wat jij noemt is geen reden mensen te steunen die een land de vernieling in willen helpen om er een Soennitische dictatuur te vestigen.
Dus je geeft toe dat je Israël of Amerika niet als excuus moet gebruiken voor Assad tirannie.

En alles wat ik opnoem is een reden om mensen(echte fsa, koerden) te steunen die een land willen bevrijden van de tirannie van Assad.
pi_130497377
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:49 schreef Aloulou het volgende:

[..]

De Syrische Koerden gaat hun nieuwe vrijheid echt niet meer uit handen geven.
15-16-17 september 2013 wordt er 'toevallig' een Pan-Koerdische conferentie gehouden.
http://www.ekurd.net/mismas/articles/misc2013/8/state7291.htm

Een Turkse krant zei dat de Koerden tijdens die conferentie de map van 'Groot Koerdistan' gaan uitstippelen.

De map die ik eerder heb gepost wordt vaak aangehaald door Midden-Oosterse bronnen die wijzen op een groot 'complot' om het Midden-Oosten te balkaniseren. Die map is wel bijna 10 jaar oud, Syrië komt er nog goed vanaf op die map, ik denk dat Syrië nog veel meer gebalkaniseerd zal worden.
-
pi_130497421
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat je Israël of Amerika niet als excuus moet gebruiken voor Assad tirannie.

En alles wat ik opnoem is een reden om mensen(echte fsa, koerden) te steunen die een land willen bevrijden van de tirannie van Assad.
...En er een Soennitische theocratie van willen maken.

Overigens zijn de Koerden op de hand van de regering en willen zij enkel autonomie. ~O>
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:01:28 #168
323876 michaelmoore
pi_130497457
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Deus Volente!
Een slechte gedacht is dat dit in gang gezet is om de USA te lokken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:02:12 #169
323876 michaelmoore
pi_130497500
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

Syrie valt sowieso, valt niets meer aan te doen

ik denk dat men aan de winnende kant wil staan uiteindelijk
wie er zeker valt is Israel
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:03:18 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497546
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wie er zeker valt is Israel
Israel is sowieso de lachende derde hier, die doen helemaal niets
pi_130497569
Kerry: Obama determined to hold Syria accountable for using chemical weapons

Secretary of State John F. Kerry said Monday that Syria’s use of chemical weapons is “undeniable,” and that “this international norm cannot be violated without consequences.”

In a strongly worded assessment, Kerry said that evidence now being gathered by United Nations experts on the ground in Syria was important but was not necessary to prove what is already “grounded in facts, informed by conscience and guided by common sense.

As U.S. warships armed with cruise missiles were positioned in the Mediterranean amid international calls for action, Kerry said that President Obama “will be making an informed decision of how to respond.”

“Make no mistake: President Obama believes there must be accountability for those who would use the world’s most heinous weapons against the world’s most vulnerable people. Nothing today is more serious, and nothing is receiving more serious scrutiny,” Kerry said.

Kerry gave no indication of what the response would be or when it would take place.

A cruise missile strike, widely considered the most likely scenario, would be of limited duration--perhaps as few as 48 hours--without wider follow-on action such as the extended NATO bombardment of Libya in 2011, according to lawmakers and to individuals close to decision-making who spoke on condition of anonymity about the closely-held plans.

The strike would probably not be directed at numerous and widely dispersed chemical weapons sites, but at damaging the Syrian air force and bases. It would be calculated as a deterrent to prevent further atrocities rather than ending Syria’s civil war.

Obama and other officials have said repeatedly that no U.S. troops would be sent to Syria. But despite Obama’s year-old threat of an unspecified U.S. response if Syrian President Bashar al-Assad crossed a “red line” of chemical use, even a limited military action seemed unlikely before last Wednesday’s death of hundreds in an apparent chemical weapons attack allegedly launched by Assad’s government.

Any strike would probably await the departure of U.N. inspectors from Syria. Kerry said that Assad’s forces had engaged in a “cynical attempt to cover up” the attacks, not only by delaying the arrival of the U.N. team, but in shelling the affected area of east Damascus continually since them.

“We will have additional information about this attack” that is currently being compiled, he said, "and we will provide it.”

“There is an understanding that this stuff happened six days ago,” one European official said of the reported chemical strikes last week in the eastern outskirts of Damascus. “We have to be realistic about how compelling [the U.N.] evidence will be.”

“What the U.N. can do is get as much as they can from what will inevitably be a degraded site. But let’s not expect that’s going to be a compelling smoking gun,” the official said.

Kerry said that Syria’s action “should shock the conscience of the world. It defies any code of morality” and goes “beyond the conflict in Syria itself. This is about the large-scale, indiscriminate use of weapons that the civilized world long ago decided must never be used at all.”

http://www.washingtonpost(...)c09410972_story.html
pi_130497699
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

...En er een Soennitische theocratie van willen maken.

Overigens zijn de Koerden op de hand van de regering en willen zij enkel autonomie. ~O>
Daarom zei ik ook de mensen die echt vrijheid willen. Eerste FSA groepen en de Koerden bedoel ik hiermee. Dan komt er geen soennitisch theocratie of wat dat ook is.

Koerden op de hand van de regering? Zie jij Koerden naar Damascus gaan om voor saa vechten? Nee ze komen hen gebied niet uit en iedereen die in hen gebied komt met wapens wordt als vijand gezien. Of het saa is of niet.
pi_130497796
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef Djibril het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook de mensen die echt vrijheid willen. Eerste FSA groepen en de Koerden bedoel ik hiermee. Dan komt er geen soennitisch theocratie of wat dat ook is.

Koerden op de hand van de regering? Zie jij Koerden naar Damascus gaan om voor saa vechten? Nee ze komen hen gebied niet uit en iedereen die in hen gebied komt met wapens wordt als vijand gezien. Of het saa is of niet.
Dat denk jij maar. Er is een verstandhouding tussen de Koerden en de regering. Die bevechten elkaar helemaal niet.

De rebellen echter doden Koerdische burgers met honderden tegelijk.

Ikzelf heb contact met een Koerd in Damascus en die zegt hetzelfde. Voor de Koerden is dit nu een moment om aan zichzelf te denken in de eerste plaats om zich veilig te stellen voor de rebellen die zij diep verachten gelukkig.
pi_130497820
quote:
Je hebt echt veel fantasie.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:08:34 #175
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_130497833
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:

hard maar waar
Nochtans is daar voor deze burgeroorlog begonnen is eigenlijk niks gebeurd dat niet in gelijk welke andere dictatuur in het Midden-Oosten gebeurde. En van Marokko tot aan Afghanistan waren dat op 1 of 2 landen na eigenlijk allemaal dictaturen de voorbije 40 jaar ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:09:13 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497868
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nochtans is daar voor deze burgeroorlog begonnen is eigenlijk niks gebeurd dat niet in gelijk welke andere dictatuur in het Midden-Oosten gebeurde. En van Marokko tot aan Afghanistan waren dat op 1 of 2 landen na eigenlijk allemaal dictaturen de voorbije 40 jaar ...
voor deze burgeroorlog begon was het idd nooit in het NWS
pi_130497882
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

Net nog op Nieuwsuur dat volgens een Syrische hoogleraar internationaal recht Syrie een Amerikaanse aanval met een aanval op Israel mogelijk zal vergelden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:09:29 #178
323876 michaelmoore
pi_130497885
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou die gaan niet lachen
pi_130497903
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

15-16-17 september 2013 wordt er 'toevallig' een Pan-Koerdische conferentie gehouden.
http://www.ekurd.net/mismas/articles/misc2013/8/state7291.htm

Een Turkse krant zei dat de Koerden tijdens die conferentie de map van 'Groot Koerdistan' gaan uitstippelen.

De map die ik eerder heb gepost wordt vaak aangehaald door Midden-Oosterse bronnen die wijzen op een groot 'complot' om het Midden-Oosten te balkaniseren. Die map is wel bijna 10 jaar oud, Syrië komt er nog goed vanaf op die map, ik denk dat Syrië nog veel meer gebalkaniseerd zal worden.
Ik geloof niet zo in dat verhaaltje dat de Koerdisch-politieke leiders naar een groot onafhankelijk Koerdistan streven. Barzani kent (internationaal gezien) zijn plaats goed en is close met Turkije en Erdogan. Noord-Irak ligt economisch gezien aan een Turks infuus. Beiden (Erdogan en Barzani) hebben elkaar nodig om een front tegen Maliki's Irak te vormen.

Ik ken de partijen in Syrisch-Koerdistan niet maar volgens mij zijn prominente partijen daar meer voor autonomie dan echte onafhankelijkheid. Turkije heeft al eerder aangegeven geen problemen te hebben met autonomie, zolang het maar met consensus bereikt wordt van andere (niet-Koerdische) Syriers. Ik kan me niet voorstellen dat Syrische Koerden geen autonomie krijgen, zeker gezien hun rol steeds belangrijker wordt om ook een front te vormen tegen de Nusra-neanderthalertjes. Zowel nationaal (Syrie) als internationaal gezien heeft men de Syrische Koerden nodig, en dat betekent op zijn minst hen autonomie geven om eigen zaken te regelen.

De Turken zullen niet blij zijn met een autonoom gebied in Noord-Syrie, maar ze hebben niets te willen en beseffen inmiddels dat dit gewoon een realiteit gaat worden.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:10:05 #180
323876 michaelmoore
pi_130497923
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Net nog op Nieuwsuur dat volgens een Syrische hoogleraar internationaal recht Syrie een Amerikaanse aanval met een aanval op Israel mogelijk zal vergelden.
correctie
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:10:20 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497935
quote:

[..]

lijkt me zonde van de munitie
pi_130497950
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:07 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat denk jij maar. Er is een verstandhouding tussen de Koerden en de regering. Die bevechten elkaar helemaal niet zolang de regering niet in hen gebied komt.

De rebellen echter doden Koerdische burgers met honderden tegelijk.

Ikzelf heb contact met een Koerd in Qamishlo en die zegt hetzelfde. Voor de Koerden is dit nu een moment om aan zichzelf te denken in de eerste plaats om zich veilig te stellen voor de terroristen en saa die zij diep verachten gelukkig.
Gefixt, graag gedaan.
pi_130498000
Ik ben benieuwd met voor bewijzen ze komen aanzetten, hopelijk hebben ze geleerd van de vorige keer :P
Currency War, Trade War, Real War
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:11:41 #184
pi_130498012
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor deze burgeroorlog begon was het idd nooit in het NWS
Omdat daar ook geen NWS te rapen viel ...
pi_130498109
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt me zonde van de munitie
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Een Amerikaanse/Westerse aanval zonder steun van de VN is een illegale aanval op een soeverein land. Syrie zal het als een groot onrecht zien.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:13:50 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130498117
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Omdat daar ook geen NWS te rapen viel ...
mwah, volgens mij hebben ze Libanon een tijdje bezet enzo

maar niet meer dan in andere dictaturen iig
pi_130498152
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:11 schreef Masyl het volgende:
Ik ben benieuwd met voor bewijzen ze komen aanzetten, hopelijk hebben ze geleerd van de vorige keer :P
Amerikaanse bewijzen zijn dan ook niet serieus te nemen. Wie zegt dat de Amerikanen niet met bewijzen sjoemelen?
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:14:30 #188
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130498153
quote:

[..]

Die gast kwam volkomen geschift over.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:14:32 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130498154
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Een Amerikaanse/Westerse aanval zonder steun van de VN is een illegale aanval op een soeverein land. Syrie zal het als een groot onrecht zien.
ja Syrie zal een aanval op Syrie idd wel als een groot onrecht zien ja _O-
pi_130498162
Inmiddels zijn de oorlogsvliegtuigen al richting Cyprus?

quote:
A British military base in Cyprus has seen a sharp uptick in activity, the Guardian's Martin Chulov reports:

Warplanes and military transporters have begun arriving at Britain's Akrotiri airbase on Cyprus, less than 100 miles from the Syrian coast, in a sign of increasing preparations for a military strike against the Assad regime in Syria.

Two commercial pilots who regularly fly from Larnaca on Monday told the Guardian that they had seen C-130 transport planes from their cockpit windows as well as small formations of fighter jets on their radar screens, which they believe had flown from Europe.

Residents near the British airfield, a sovereign base since 1960, also say activity there has been much higher than normal over the past 48 hours.

The piece, also written by Mona Mahmood and Guardian diplomatic editor Julian Borger, includes an analysis of potential targets in the Damascus area:

If the strikes go ahead, they are expected to focus on the strongest sinews of the Assad regime's power.

Hitting stockpiles of chemical weapons could appear more proportionate but that would bring with it the risk of dispersing neurotoxins over a wide area, potentially causing even more harm than Wednesday's gas attack.

For that reason, military experts think that if the western allies do decide to strike, they will aim to deliver a punishment and a deterrent against any further chemical weapons use.

The Guardian
Arme oogarts, zou die zijn vrouwtje al op vakantie naar Londen hebben gestuurd? En gaat die op het laatst ook zelf de benen naar Teheran of Moskou nemen? Of is ie een held als Khadafi die koste wat kost in zijn vaderland blijft zelfs als dat een kogel in het achterhoofd betekent? Ik weet wel zeker dat Assad veel blaft maar uiteindelijk de benen neemt :Y Nooit een vent geweest, was ook niet de bedoeling dat hij het van zijn criminele vader overnam. Totdat zijn broer verongelukte en hij zijn droombaan als oogarts moest opzeggen om het terreurregime in Syrie in stand te houden.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:17:04 #191
pi_130498266
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Arme oogarts, zou die zijn vrouwtje al op vakantie naar Londen hebben gestuurd? En gaat die op het laatst ook zelf de benen naar Teheran of Moskou nemen? Of is ie een held als Khadafi die koste wat kost in zijn vaderland blijft zelfs als dat een kogel in het achterhoofd betekent? Ik weet wel zeker dat Assad veel blaft maar uiteindelijk de benen neemt :Y Nooit een vent geweest, was ook niet de bedoeling dat hij het van zijn criminele vader overnam. Totdat zijn broer verongelukte en hij zijn droombaan als oogarts moest opzeggen om het terreurregime in Syrie in stand te houden.
Net daarom kan ik mij niet voorstellen dat die knul het bevel gegeven heeft tot een gifgas-aanval. Daar is die eigenlijk véél te intelligent voor en heeft hij veel te lang in het Westen voor gewoond om niet wereldvreemd te zijn en niet te weten hoe daarop gereageerd zou worden ...
pi_130498345
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja Syrie zal een aanval op Syrie idd wel als een groot onrecht zien ja _O-
Zonder steun van de VN is het ook gewoon een illegale aanval.
pi_130498354
Waarom is zijn andere broer geen president geworden? Dat is mij even ontgaan.
Want hij heeft toch nog een broer die eigenlijk de opperbevelhebber is van het leger informeel?
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:19:32 #194
323876 michaelmoore
pi_130498386
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Net daarom kan ik mij niet voorstellen dat die knul het bevel gegeven heeft tot een gifgas-aanval. Daar is die eigenlijk véél te intelligent voor en heeft hij veel te lang in het Westen voor gewoond om niet wereldvreemd te zijn en niet te weten hoe daarop gereageerd zou worden ...
men zegt dat de USA met satellieten die raketten heeft zien opstijgen van de opslag-plekken en neerkomen en veel activiteit bij die opslag heeft gezien daag ervoor
pi_130498391
Assad neemt misschien de plaats van z'n vader in maar de rest van de elite/echte machthebbers blijven gewoon zitten toch?

In een discussie op een ander forum werd dit ook aangehaald en toen werd er gezegd dat men juist bang moest zijn voor Maher (z'n broertje), omdat die expres uit zicht bleef en zich alleen focuste op z'n (elite) troepen. Werd ook gezegd dat hij eventueel die hoge generaal was die in Rusland werd behandeld na een bomaanslag, toen het opkwam via geruchten.

pi_130498463
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Die gast kwam volkomen geschift over.
Vanuit de Syrische kant komen de Amerikanen juist geschift over. Amerika wilt dus alweer een land aanvallen zonder toestemming van de VN.

"Wij" zien die gast als geschift. Maar andersom ziet Syrie Amerika ook als geschift. Daarbij maakt een kat in het nauw rare sprongen. Ik zou nu geen Israelier willen zijn.
pi_130498532
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Er is ook niet 1 steekhoudende reden te bedenken waarom Assad chemische wapens zou inzetten. Niet 1. Iedereen kan wel zo 3 hele goede redenen opnoemen waarom Assad geen chemische wapens in zou moeten zetten.

De partij die het meeste profijt heeft van deze situatie zijn de rebellen.

1 + 1 = ...
Ja, ik generaliseer.
pi_130498591
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:18 schreef Djibril het volgende:
Want hij heeft toch nog een broer die eigenlijk de opperbevelhebber is van het leger informeel?
Hij had een broer die zijn vader (crimineel Hafez al-Assad) zou opvolgen, tot die omkwam bij een auto-ongeluk. Vervolgens werd Assad uit Londen geplukt omdat hij nu zijn vader moest opvolgen. Zal die best jammer hebben gevonden, als rijk ventje is Londen een leuke stad en hij heeft ook nog een leuke dame aan de haak geslagen.

Maher al-Assad is zijn (derde) broer die een regiment van het staatsleger leidt nu. Precies zelfde verhaal als een van de zonen van Khadafi die ook een eenheid had en in Rusland aan een militaire academie had gestudeerd. Al die regime's zijn zo fuckin jaren 60 gewoon, een familie met aangetrouwde familie regeert en wat loyale mensen eromheen. In Syrie Assad-Makhlouf familie met een rare moeder die eromheen hangt met veel invloed. In Tunesie had je Ben Ali-Trabelsi clan met de zeventig broers van Ben Ali's vrouw (Trabelsi's) die hele land en economie in handen hadden. etc etc. Als je 1 land kent ken je ze allen.
pi_130498597
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:22 schreef Northside het volgende:

[..]

Er is ook niet 1 steekhoudende reden te bedenken waarom Assad chemische wapens zou inzetten. Niet 1. Iedereen kan wel zo 3 hele goede redenen opnoemen waarom Assad geen chemische wapens in zou moeten zetten.
jawel

http://www.understandingw(...)on-advances-damascus
Incelfrikandel
pi_130498647
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Vanuit de Syrische kant komen de Amerikanen juist geschift over. Amerika wilt dus alweer een land aanvallen zonder toestemming van de VN.

"Wij" zien die gast als geschift. Maar andersom ziet Syrie Amerika ook als geschift. Daarbij maakt een kat in het nauw rare sprongen. Ik zou nu geen Israelier willen zijn.
Omdat?

Syrië gaat echt Israël niet aanvallen, dan kunnen ze direct boel inpakken.
Israël heeft al eerder rare uitingen gedaan, en die gaan dan echt wel waarheid worden.
pi_130498652
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

"Wij" zien die gast als geschift. Maar andersom ziet Syrie Amerkka ook als geschift. Daarbij maakt een kat in het nauw rare sprongen. Ik zou nu geen Israelier willen zijn.
Waarom zou je als Israël nu bang zijn?
Iron dome onderschept alle ww2 raketten van Syrië. Ze hebben ook paar patriots die hen werk nog goed doen. Dusja niks aan de hand.
Hezbollah zal ernstig verzwakken in Libanon. Zelfde met Hamas.

Iran kan ook niks. Als Iran iets doet heeft Israël een goede reden om Iran de Middeleeuwen in te bombarderen.

No worries. Israël is a stable country in a stable environment.
pi_130498687
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:18 schreef Djibril het volgende:
Zijn broer Maher Al-Assad is commandant van de 4e Gemechaniseerde Divisie.
Dat is een onafhankelijke divisie die los staat van de legerkorpsen en is een soort van tweede Republikeinse Garde en samen met die een elite eenheid.

Op dit moment in deze eenheid begonnen met een offensief in Aleppo, althans zo heb ik me laten informeren.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:27:39 #203
132191 -jos-
Money=Power
pi_130498757
Obama to meet Putin during G20 summit in St Petersburg

(Reuters) - President Barack Obama will meet Russian President Vladimir Putin next week in some fashion during the G20 summit in St Petersburg, White House spokesman Jay Carney said on Monday.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97P0U620130826?

Ofwel, de VS gaat niet direct militair ingrijpen in Syrie deze week. Denk ik.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:29:23 #204
104871 remlof
Europees federalist
pi_130498826
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:25 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zijn broer Maher Al-Assad is commandant van de 4e Gemechaniseerde Divisie.
Dat is een onafhankelijke divisie die los staat van de legerkorpsen en is een soort van tweede Republikeinse Garde en samen met die een elite eenheid.

Op dit moment in deze eenheid begonnen met een offensief in Aleppo, althans zo heb ik me laten informeren.
Ah mooi, daar kunnen dan ook een zooi Tomahawks op gedeponeerd worden. Of anders gewoon strafen met gevechtsvliegtuigen, dat zullen ze ook wel gaan doen.
pi_130498896
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah mooi, daar kunnen dan ook een zooi Tomahawks op gedeponeerd worden. Of anders gewoon strafen met gevechtsvliegtuigen, dat zullen ze ook wel gaan doen.
Wat dat betreft zie ik liever nog 2 vliegtuigjes in een paar torens vliegen dan dat ;)
GGGG
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:30:44 #206
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130498899
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:29 schreef remlof het volgende:

[..]

of gewoon door heel nederland strafen, haha lachen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130498918
De Kerry's en Assad's in betere tijden (2009):
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:31:57 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130498958
gaa
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:27 schreef -jos- het volgende:
Obama to meet Putin during G20 summit in St Petersburg

(Reuters) - President Barack Obama will meet Russian President Vladimir Putin next week in some fashion during the G20 summit in St Petersburg, White House spokesman Jay Carney said on Monday.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97P0U620130826?

Ofwel, de VS gaat niet direct militair ingrijpen in Syrie deze week. Denk ik.
toldya :P
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:31:58 #209
104871 remlof
Europees federalist
pi_130498960
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:30 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

of gewoon door heel nederland strafen, haha lachen.
Dat is in '44/'45 al genoeg gebeurd.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:32:23 #210
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130498983
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is in '44/'45 al genoeg gebeurd.
Niet vaak genoeg om ervoor te zorgen dat mensen het niet meer leuk vinden.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:32:50 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130499003
nou de lol gaat er na de eerste keer gelijk vanaf hoor
pi_130499017
Voor degene die zegt dat Turken staan te trappelen omdat ze de PKK kunnen aanpakken (Northside), dat klopt niet. Het leger word nu juist tegengehouden door het hele 'vredesproces' en juist daarom heerst er ook veel kritiek op Erdogan, onder het mom pak eerst de problemen in je eigen land aan voor je je bemoeit met de buurman.

Vraag me ook af wie welke rol gaat spelen, ik denk persoonlijk dat het net zoals in Libië blijft bij raketten/no fly zone dmv patriots en shit. En dan is het sowieso gedaan met Assad want de luchtmacht blijft zijn sterkste troef.

Dan zou je (als Turkije) meer baat hebben bij een burgeroorlog die door blijft gaan en dan gewoon die jihadi's/FSA gebruiken als proxy..
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:33:17 #213
104871 remlof
Europees federalist
pi_130499019
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Niet vaak genoeg om ervoor te zorgen dat mensen het niet meer leuk vinden.
Het is nooit leuk, maar het werkt wel om een bezettingsleger te ontregelen.
pi_130499045
Laten we even op de context letten. De Amerikanen hebben inmiddels een klein legertje getraind in Jordanië die op het punt staat losgelaten te worden.

Dan is het wel handig eerst even met Tomahawks de Syrische luchtmacht uit te schakelen voordat dit gebeurt. Daar gaat het om denk ik.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:34:46 #215
104871 remlof
Europees federalist
pi_130499082
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:33 schreef IPA35 het volgende:
Laten we even op de context letten. De Amerikanen hebben inmiddels een klein legertje getraind in Jordanië die op het punt staat losgelaten te worden.

Dan is het wel handig eerst even met Tomahawks de Syrische luchtmacht uit te schakelen voordat dit gebeurt. Daar gaat het om denk ik.
Dat doe je juist niet met Tomahawks maar dmv een no fly zone.

Ik denk niet dat Assad z'n MiGs als sitting ducks gebruikt.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:35:24 #216
132191 -jos-
Money=Power
pi_130499112
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef remlof het volgende:

[..]

En dat is dus geen optie volgens Obama/het leger.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:36:14 #217
104871 remlof
Europees federalist
pi_130499140
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:35 schreef -jos- het volgende:

[..]

En dat is dus geen optie volgens Obama/het leger.
Ik denk wel dat dat de volgende stap zal zijn.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:38:21 #218
132191 -jos-
Money=Power
pi_130499230
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk wel dat dat de volgende stap zal zijn.
Ik denk het niet:

http://www.timesofisrael.(...)uld-cost-1b-a-month/
pi_130499247
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:31 schreef Aloulou het volgende:
De Kerry's en Assad's in betere tijden (2009):
[ afbeelding ]
Hilarisch. En nu is Assad volgens Kerry opeens het grote kwaad.
pi_130499315
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Vrij normaal toch, ook Hitler werd vriendelijk de hand geschud alvorens flink te knokken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:40:50 #221
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130499319
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is nooit leuk, maar het werkt wel om een bezettingsleger te ontregelen.
Assad is niet het bezettingsleger, de """""rebellen"""""" zijn dat.
pi_130499330
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:25 schreef Djibril het volgende:

[..]

Waarom zou je als Israël nu bang zijn?
Iron dome onderschept alle ww2 raketten van Syrië. Ze hebben ook paar patriots die hen werk nog goed doen. Dusja niks aan de hand.
Hezbollah zal ernstig verzwakken in Libanon. Zelfde met Hamas.

Iran kan ook niks. Als Iran iets doet heeft Israël een goede reden om Iran de Middeleeuwen in te bombarderen.

No worries. Israël is a stable country in a stable environment.
Je kan niet verwachten dat het Israelische defensiesysteem alle mogelijke Syrische raketten onderschept, indien Syrie het werkelijk op Israel afreageert.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:41:19 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130499336
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Assad z'n MiGs als sitting ducks gebruikt.
je kunt de landingsbanen crateren met clusturmunitie, komen die vlieguigen ook nergens meer

kan ook gewoon met de veel goedkopere Harpoons tegenwoordig
pi_130499389
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je kan niet verwachten dat het Israelische defensiesysteem alle mogelijke Syrische raketten onderschept, indien Syrie het werkelijk op Israel afreageert.
Ja maar die raketten schiet je ook niet 1-2-3 af of wel? Dat kost ook tijd om te regelen en dan komt er vast heel toevallig weer een airstrike van de IAF.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:42:39 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130499394
quote:

[..]

het is een beetje een rare actie om je offensieve wapentuig op een derde af te schieten als iemand je aanvalt ... ik zou ze op die vliegkampschepen proberen te mikken
pi_130499400
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:40 schreef waht het volgende:

[..]

Vrij normaal toch, ook Hitler werd vriendelijk de hand geschud alvorens flink te knokken.
Maar Hitler lokte het zelf uit door tig landen binnen te vallen. Assad valt geen enkel Amerikaans doel aan en toch krijgt Assad mogelijk Kerry over zich heen.
pi_130499411
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kunt de landingsbanen crateren met clusturmunitie, komen die vlieguigen ook nergens meer

Gewoon kraaienpoten strooien gek.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:43:12 #228
104871 remlof
Europees federalist
pi_130499419
quote:
1 mld is peanuts voor de VS. En Engeland en Frankrijk doen graag mee.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:43:45 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130499437
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:43 schreef waht het volgende:

[..]

Gewoon kraaienpoten strooien gek.
zo kun je het zien ja maar dan op een wat grotere schaal _O-
pi_130499451
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar Hitler lokte het zelf uit door tig landen binnen te vallen. Assad valt geen enkel Amerikaans doel aan en toch krijgt Assad mogelijk Kerry over zich heen.
Akkoord.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:44:12 #231
104871 remlof
Europees federalist
pi_130499462
quote:

[..]

Dat kan ook idd, maar ook dat doe je niet met Tomahawks.
pi_130499503
quote:

[..]

Er is dan ook helemaal geen bewijs dat Assad het bevel tot een gifgasaanval heeft gegeven. Amerika kan wel met "bewijzen" komen maar hoe geloofwaardig zijn die na het gesjoemel met de bewijzen jegens Irak 10 jaar geleden?
pi_130499507
quote:

[..]

Je kan niet verwachten dat Assad na twee jaar bruut zijn bevolking met raketten heeft gebombardeerd nog genoeg raketten heeft die een dreiging vormen voor Israël?

Daarnaast zullen ook de Amerikaanse schepen bij Israëlische kust wellicht op een of andere manier meehelpen met het onderscheppen.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:45:44 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130499526
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat kan ook idd, maar ook dat doe je niet met Tomahawks.
was wel een van de doelstellingen van het wapen

maar op die afstand is het niet nodig om Tomahawks in te zetten ... levert mooie plaatjes op en je moet op een gegeven moment toch van de oudere wapens af maar echt nodig is het niet
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:46:08 #235
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130499545
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:45 schreef Djibril het volgende:

[..]

Je kan niet verwachten dat Assad na twee jaar bruut zijn bevolking met raketten heeft gebombardeerd
quote:
zijn bevolking
quote:
bevolking
serieus, gtfo.
pi_130499583
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat geld kan Amerika beter gebruiken om haar staatsschuld te verlagen. Frankrijk al helemaal.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:46:53 #237
132191 -jos-
Money=Power
pi_130499585
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Geld is inderdaad niet het belangrijkste probleem.

Het probleem is dat een no-fly zone geen enkele garantie voor een beslissende wending in het conflict geeft. Bovendien heeft Syrie Russisch afweergeschut wat veel schade kan doen aan vliegtuigen van de VS. Het is dus niet echt vergelijkbaar met Libie waar het wel en beslissende wending gaf.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:47:08 #238
pi_130499597
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tjah, en ondertussen vallen in pak-em-beet centraal Afrika in Oost-Congo in de gevechten tussen de Congolezen en de door Rwanda gesteunde rebellen wellicht evenveel doden , zijn er even erge wreedheden en worden er ook nog eens en masse kindsoldaten ingezet ... Maar geen haan die er naar kraait ...

Zelfs nog een geluk dat Mugabe zich democratisch heeft laten herkiezen of ie zou ook nog in de problemen kunnen komen ...
pi_130499620
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:45 schreef Djibril het volgende:

[..]

Je kan niet verwachten dat Assad na twee jaar bruut zijn bevolking met raketten heeft gebombardeerd nog genoeg raketten heeft die een dreiging vormen voor Israël?

Daarnaast zullen ook de Amerikaanse schepen bij Israëlische kust wellicht op een of andere manier meehelpen met het onderscheppen.
Geen enkel afweersysteem werkt voor 100%...
pi_130499645
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

[..]

[..]

serieus, gtfo.
Ohja, sorry Syrische bevolking. Hij wordt niet gesteund door de Syrische bevolking en daarom bombardeert hij hen. :')
pi_130499658
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tjah, en ondertussen vallen in pak-em-beet centraal Afrika in Oost-Congo in de gevechten tussen de Congolezen en de door Rwanda gesteunde rebellen wellicht evenveel doden , zijn er even erge wreedheden en worden er ook nog eens en masse kindsoldaten ingezet ... Maar geen haan die er naar kraait ...

Zelfs nog een geluk dat Mugabe zich democratisch heeft laten herkiezen of ie zou ook nog in de problemen kunnen komen ...
Dit dus. Helemaal gelijk. Hopelijk is Nederland niet zo dom om mee te doen want we kunnen het geld goed in eigen land gebruiken gezien de megazware bezuinigingen.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:49:53 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130499693
weer 1?
pi_130499771
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Politieke stabiliteit in die contreien is gewoon veel minder belangrijk.
pi_130499830
quote:

[..]

Nee, die kunnen niet afgevuurd worden van veilige afstand in verband met Syrische kustbatterijen.
Dan daarbij zijn die voor landdoelen volgens mij nog nooit op schepen geïnstalleerd.
pi_130499832
Chemisch mensen vermoorden is uit den boze, maar ze de kenker bombarderen is prima?

Krom.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:56:58 #247
132191 -jos-
Money=Power
pi_130499956
Hier een artikel over de huidige situatie in Aleppo:

http://www.dailystar.com.(...)-line-to-aleppo.ashx

Het is dus nu onder controle van de rebellen.
pi_130500010
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dit dus. Helemaal gelijk. Hopelijk is Nederland niet zo dom om mee te doen want we kunnen het geld goed in eigen land gebruiken gezien de megazware bezuinigingen.
Eens. Ben bang dat wanneer Obama belt Rutte waarschijnlijk niet weet hoe snel hij ja moet zeggen. Zijn we net klaar in Uruzgan en Kunduz krijgen we dit weer.
Land of the free. Home of the brave.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:59:37 #249
pi_130500033
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
Chemisch mensen vermoorden is uit den boze, maar ze de kenker bombarderen is prima?

Krom.
Tjah, en nochtans zijn het zelfs de Amerikanen, de Fransen , de Britten en de Duitsers die zo ongeveer exact 100 jaar geleden bij het Belgische Ieper/Poperinge en aan de Franse Somme de chemische oorlog hebben uitgevonden/gelanceerd ...

Dat er tot op vandaag nog altijd Belgische boeren omkomen omdat hun tractoren in die streek nog wel eens zo'n gasampul tegenkomen , daar malen ze nog altijd niet om. En al zeker niet om de vele duizenden burgerdoden toen destijds de wind eens wat sterker naar de verkeerde kant waaide dan verwacht ...
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:59:54 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130500042
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:53 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nee, die kunnen niet afgevuurd worden van veilige afstand in verband met Syrische kustbatterijen.
Dan daarbij zijn die voor landdoelen volgens mij nog nooit op schepen geïnstalleerd.
beperkte schaal maar er is geen modificatie voor nodig en die Syrische kustbatterijen zullen eerst uitgeschakeld worden
pi_130500062
Een duizenden jaren oud conflict ver hiervandaan kan het Westen niet oplossen met een paar honderd kruisraketten, maar zal dus alleen nog verder verergeren/escaleren, want sinds de Romeinen er 2000 jaar geleden aanwezig waren is dit conflict niet verdwenen. Dus weet je nu al hoe het probleem over een paar duizend jaar eruit zal zien door dit huidige Westerse ingrijpen, wat op gang aan het komen is, en ook weer datzelfde imperialisme als toen is gaande. Het Westen begon zich er ooit mee te bemoeien sindsdien is dit probleem verergerd. De wereld wordt steeds meer en verder betrokken bij een probleem dat de wereld niet kan oplossen.
Dit probleem kan alleen worden opgelost door de bevolkingen daar lokaal. Maar het grootste probleem zijn de heersers/leiders die via hun politiek en media en terreur de mensen bedriegen, misleiden en doorlopend in angst houden (bevolkingen zien niet wat er gaande is, zien niet dat zij massaal worden georganiseert door die propaganda, en chaos en terreur) Er zal waarschijnlijk nog meer terreur komen in Syrie en ook in Iran, want Iran en Syrie zijn de enige twee landen die nog niet zitten aangesloten bij de Arabische Liga (is een imperium in aanbouw, dat gaat daar op een grovere manier, hier kan dat alleen via organisatie via de politiek, hier dus ook gaande, ook hier zien de mensen niet dat zij massaal worden georganiseerd)
pi_130500127
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

beperkte schaal maar er is geen modificatie voor nodig en die Syrische kustbatterijen zullen eerst uitgeschakeld worden
Als je doelen in Damascus en dergelijke wilt gaan raken gaat je dat niet lukken met een scheepsdoelraket. Zo'n Tomahawk heeft een bereik van meer dan duizend kilometer, ver buiten het bereik van de kustartillerie.

Syrië heeft enkele tientallen Pantsir-S1 systemen die kruisvluchtwapens in theorie kunnen neerhalen.
En de tomahawk is een langzaam ding zonder enige stealth eigenschappen.
pi_130500134
Wanneer schieten ze die rakketjes de lucht in?
Vind dat altijd wel mooie beelden om te zien :P
Zonder wrijving geen glans
pi_130500201
quote:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Scheve prioriteiten.
Land of the free. Home of the brave.
  Moderator dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:05:57 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130500244
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als je doelen in Damascus en dergelijke wilt gaan raken gaat je dat niet lukken met een scheepsdoelraket. Zo'n Tomahawk heeft een bereik van meer dan duizend kilometer, ver buiten het bereik van de kustartillerie.

Syrië heeft enkele tientallen Pantsir-S1 systemen die kruisvluchtwapens in theorie kunnen neerhalen.
250 km?

meer dan zat en we hebben het over het krateren van de vliegvelden niet over het in puin schieten van Damascus, als je at wilt doen moet je gewoon F18's inzetten
pi_130500293
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maken die ook deel uit van de o zo geweldige Syrische luchtafweersystemen die elke keer bewijzen waarom ze zo geroemd zijn?
pi_130500310
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind die variant die zichzelf laat roteren door middel van een reeks kleine raketmotor mooi om te zien.

pi_130500320
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens mij is er een wachttijd van minstens twee weken.. was op radio 1, met het oog op morgen.
Herman Finkers... He buurman, ik hier ?
pi_130500331
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:07 schreef expans het volgende:

[..]

Maken die ook deel uit van de o zo geweldige Syrische luchtafweersystemen die elke keer bewijzen waarom ze zo geroemd zijn?
Is een point-defence systeem voor de korte afstand en ze hebben er maar ruim 30 van.
pi_130500375
Uit wanhoop heeft Assad nu waarschijnlijk witte fosfor gebruikt in Aleppo... Vandaar dus die laatste beelden van raar verbrand huid etc... Die Assad is nu echt wanhopig
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:12:38 #261
132191 -jos-
Money=Power
pi_130500436
Ik zat even te zoeken waarom er zo weinig berichten uit Aleppo/Syrie komen van die aanval:

Twitter is rarely known inside Syria

Bloggers, journalists, Facebookers and internet users have always been imprisoned by the Syrian regime. In Syria, Youtube, Facebook, Wikipedia Arabic, Amazon and of course, all “Islamic” and opposition sites are blocked in Syria. (Facebook and Youtube were unblocked recently in Syria, Syrians inside argue that the regime’s decision to unblock these two social websites was to track Syrian activists and users online. Furthermore, most detainees detained now in Syria are asked to open their personal emails and Facebook pages during their “investigation”).

If most protesters don’t have Facebook, if the martyrs and thousands detainees don’t have access to the tools “activists” use to be named as such, who are then the activists?

http://razanghazzawi.org/(...)the-televised-media/
  Moderator dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:13:42 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130500468
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:10 schreef firefly3 het volgende:
Uit wanhoop heeft Assad nu waarschijnlijk witte fosfor gebruikt in Aleppo... Vandaar dus die laatste beelden van raar verbrand huid etc... Die Assad is nu echt wanhopig
fosfor is niet zo heel erg interessant, zou me verbazen als het niet eerder is ingezet
pi_130500494
Bombardementen zijn daar aan de orde van de dag. Af en toe hoor je daar een keer van. Weinig spectaculairs.
pi_130500512
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:10 schreef firefly3 het volgende:
Nu nog clusterbommen en het feest is compleet.
pi_130500570
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:14 schreef waht het volgende:

[..]

Nu nog clusterbommen en het feest is compleet.
Wie heeft je verteld dat die dingen slecht zijn iit tot unitaire munitie?
GroenLinks :') ?
pi_130500590
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:16 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wie heeft je verteld dat die dingen slecht zijn iit tot unitaire munitie?
GroenLinks :') ?
Waag het niet mijn morele flexibiliteit te testen vriend.
pi_130500631
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:17 schreef waht het volgende:

[..]

Waag het niet mijn morele flexibiliteit te testen vriend.
:{w

Zou niet durven.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:23:22 #268
132191 -jos-
Money=Power
pi_130500759
Hier zijn foto's die verifieerbaar uit Aleppo zijn:

http://instagram.com/p/de9OU3PaXu/

edit: deze dus: http://instagram.com/syriandeveloper

Maar de foto's op twitter/facebook van mensen met wit spul (fosfor?) zijn niet echt verifieerbaar volgens mij.
pi_130500784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:23 schreef -jos- het volgende:

Maar de foto's op twitter/facebook van mensen met wit spul (fosfor?) zijn niet echt verifieerbaar volgens mij.
Mijn oog detecteert een Salafist.
Hopelijk komen ze met meer witte fosfor.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:26:53 #270
132191 -jos-
Money=Power
pi_130500846
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:24 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Mijn oog detecteert een Salafist.
Hopelijk komen ze met meer witte fosfor.
Mijn oog detecteert kanker :')
pi_130500856
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:26 schreef -jos- het volgende:

[..]

Mijn oog detecteert kanker :')
Kijk zijn pet dan.
pi_130500862
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:23 schreef -jos- het volgende:

ik zie alleen kapotte huis en moslim met iets in hand vasthouden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:27:44 #273
132191 -jos-
Money=Power
pi_130500876
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:27 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Kijk zijn pet dan.
Oh, verkeerde link, deze bedoelde ik dus:

http://instagram.com/syriandeveloper
pi_130500900
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:27 schreef -jos- het volgende:

[..]

Oh, verkeerde link, deze bedoelde ik dus:

http://instagram.com/syriandeveloper
De aanwezigheid van die Al-Nusra kerel bewijst dat het dus een militair doelwit was.
pi_130500941
Spread the word. Deze was mss zelfs heftiger dan de aanval van woensdag. Zo klaar als een klontje wie er achter zit. Dit zijn geen zelfgemaakte raketjes of een kleine lading dat gesmokkeld zou kunnen zijn, maar verschillende massavernietigingswapens die los gelaten worden op wijken die rebellen hebben ingenomen. Zonder goed materiaal en peperdure spul kan je dit nooit teweegbrengen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_130501005
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:30 schreef firefly3 het volgende:
massavernietigingswapens
:')

En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.
pi_130501070
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

:')

En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.
En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten Alawieten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.
pi_130501105
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:35 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten Alawieten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.
Zij streven niet naar het ombrengen van andere voor de lol?
Salafisten an sich misschien ook niet perse maar zij willen wel anderen hun levenswijze opdringen en zij vormen een existentiële dreiging voor alle andere sektes in Syrië.
pi_130501112
Die salafisten zitten alleen nu wel overal tussen dus dan bombardeer je ook direct de gehele bevolking.

Ben benieuwd wat er in de komende dagen gaat gebeuren; ik gok op ondersteuning dmv luchtaanvallen en de (getrainde) rebellen die het karweitje afmaken.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:38:03 #280
132191 -jos-
Money=Power
pi_130501122
Zo te zien zijn deze videos allemaal uit Aleppo:

https://www.youtube.com/user/SHAMSNN/videos

Opvallend weinig views!

En over de mensen die dit 'erg' vinden. Dit soort bombardementen gebeuren al 2 jaar lang in Syrië.

pi_130501159
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:37 schreef expans het volgende:
Die salafisten zitten alleen nu wel overal tussen dus dan bombardeer je ook direct de gehele bevolking.

Ben benieuwd wat er in de komende dagen gaat gebeuren; ik gok op ondersteuning dmv luchtaanvallen en de (getrainde) rebellen die het karweitje afmaken.
Luchtaanvallen zijn weinig effectief om een grondleger uit te schakelen.
In Damascus alleen al zitten duizenden soldaten ingegraven.

Denk je dat die getrainde rebellen (hooguit 3000) Damascus gaan innemen?
Ik wil dat zien.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:43:59 #282
pi_130501246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik wil dat zien.
De vraag is hoe ver dat leger voor Assad wil gaan natuurlijk. Zolang daar geen muiterij uitbreekt is dat inderdaad onmogelijk ...
pi_130501257
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik wil dat zien.
Als ze de SAF zodanig weten uit te schakelen dat Assad er niks meer mee kan heeft die echt wel een probleem hoor. Vervolgens genoeg ATGM's leveren tegen al die tanks en apc's en dan kom je al een heel eind.

Hij heeft nu al hulp nodig van Hezbollah, adviseurs (en waarschijnlijk ook manschappen) uit Iran, en die Abu-Al-Fadl brigade oid (shia's in elk geval) en moet rondspelen omdat hij niet genoeg man heeft.
pi_130501265
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De vraag is hoe ver dat leger voor Assad wil gaan natuurlijk. Zolang daar geen muiterij uitbreekt is dat inderdaad onmogelijk ...
Bijna de hele Republikeinse Garde zit daar, 80% Alawi.
En die gaan niet voor Assad maar voor hun voortbestaan welke in gevaar komt als types als De_ilas aan de macht komen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:46:56 #285
pi_130501317
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Bijna de hele Republikeinse Garde zit daar, 80% Alawi.
En die gaan niet voor Assad maar voor hun voortbestaan.
Op mijn werk in België werken er zelfs 2 ex-leden van de Republikeinse Garde van Saddam. Die hebben op een bepaald moment ook de vlucht vooruit gekozen hoor ...
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:47:27 #286
132191 -jos-
Money=Power
pi_130501331
Local Cordination Committees in Syria
By the end of Monday the codination committees were able to document 148 martyrs including 18 women, 17 children, 3 under torture:
54 martyrs were reported in Idlib most of them were in Ariha; 43 in Aleppo; 24 in Damascus and its suburbs; 9 in Homs; 8 in Hama; 5 in Daraa; 4 in Deir Ezzor; 1 in Lattakia

Moreover, the committees have documented 487 points of shelling in Syria: Air strikes by warplanes were recorded in 48 points the most fiercest was in Ariha, explosive barrels were dropped in Dana, Kafr Lata, Ariha, Kureen in Idlib , surface-to-surface missiles have targeted Fardous in Aleppo and Mouadamiyeh in Damascus Suburbs , Phosphorous bombs targeted in Uram Kubra in Aleppo,Cluster bombs targeted Salma and Qrouja in Lattakia, rocket shelling was recorded in 167 points, followed by artillery shelling in 141 points, and mortar shelling was recorded in 119 points across Syria.

The FSA has clashed with regime’s forces in 145 point.The heaviest was in Aleppo city, in which the FSA was able to kill more the 20 regime’s forces soldiers and wounded several in a qualitative operation in Souiqa neighborhood and Aleppo citadel area.
the FSA was able to liberate Khanaser town in defense factories road-Hama and took 4 tanks, gvozdika artillery, 2 doshka heavy guns, anti-crafts, 500 mets rockets and ammunition depot which has Small weapons ammunition, doshka and RPG launchers
It also liberate Ariha town after fierce clahses with regime forces, and targeted Kweres military airport with several missiles.
In Damascus and its suburbs FSA targeted with 4 grad rockets regime forces gatherings in Demas housing and also targeted in Joubar neighborhood Kamal Masharqa barrack and regime forces gatherings in Jabawieh alley achieving direct hits.
In Hama FSA stormed regime forces gatherings near Mufaker village and took control over 2 tanks.
In Lattakia it also targeted regime forces gatherings in Bahloulia village.In addition, the FSA was able to destroy a number of machineries and armored vehicles in different areas of Syria.

http://www.lccsyria.org/11695

Over LCCS: https://en.wikipedia.org/(...)_Committees_of_Syria

Heb de laatste info van deze twitterlijst:

https://twitter.com/Tribulusterr/lists/syria

[ Bericht 3% gewijzigd door -jos- op 27-08-2013 00:53:39 ]
pi_130501347
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Op mijn werk in België werken er zelfs 2 ex-leden van de Republikeinse Garde van Saddam. Die hebben op een bepaald moment ook de vlucht vooruit gekozen hoor ...
Lees opnieuw.
pi_130501373
Als het Westen ingrijpt heeft Assad niets meer te verliezen en kan hij al zijn resterende chemische wapens en vernietigingswapens inzetten. Dat wordt een grote catastrofe
pi_130501488
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:00:22 #290
pi_130501566
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:48 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Lees opnieuw.
Wat ik bedoel is dat als die zien dat ze het niet gaan halen ook gewoon eieren voor hun geld gaan kiezen en gaan vluchten hoor.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:00:50 #291
132191 -jos-
Money=Power
pi_130501577
pi_130501581
quote:
Wat moeten we hier zien? Koerden die een tank van de Turken hebben bemachtigd?
pi_130501597
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat moeten we hier zien? Koerden die een tank van de Turken hebben bemachtigd?
Nee een gestolen Syrische tank die zij verplaatsen over Turks grensgebied en er nu mee terugkeren naar Syrië zonder iemand die ingrijpt.
pi_130501607
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat als die zien dat ze het niet gaan halen ook gewoon eieren voor hun geld gaan kiezen en gaan vluchten hoor.
Dan zullen ze het land uit moeten, maar hun families zitten nog in de bergen bij Latakia dus dat gaat het hem niet worden.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:04:22 #295
132191 -jos-
Money=Power
pi_130501624
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nee een gestolen Syrische tank die zij verplaatsen over Turks grensgebied en er nu mee terugkeren naar Syrië zonder iemand die ingrijpt.
Nu? 17 januari was dit :')
pi_130501629
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:04 schreef -jos- het volgende:

[..]

Nu? 13 januari was dit :')
In het filmpje... Niet 'nu'.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:12:54 #297
132191 -jos-
Money=Power
pi_130501726
The U.N. weapons inspectors arrived at the site after the U.S. delivered a caution to Mr. Ban, telling him it was no longer safe for the inspectors to remain in Syria and that their mission was pointless, said a person familiar with the matter. Mr. Ban "stood firm on principle," ordering his team to continue their work establishing whether chemical weapons or toxins were responsible for the estimated hundreds of deaths of Syrian civilians.

http://online.wsj.com/art(...)036173795495190.html

https://twitter.com/Lubna_G/status/372096567831822337/photo/1

Zo te zien heb ik eindelijk een goede twitterfeed gevonden:

https://twitter.com/MasonWiley/lists/syria-feeds
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:14:06 #298
pi_130501743
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:03 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dan zullen ze het land uit moeten, maar hun families zitten nog in de bergen bij Latakia dus dat gaat het hem niet worden.
Als het écht kritiek wordt en ze zien tussen blijven en afgemaakt worden of kunnen vluchten en je familie achterlaten de keuze dan zijn er toch die vluchten hoor ... (althans in Irak was dat het geval blijkbaar)
pi_130501795
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als het écht kritiek wordt en ze zien tussen blijven en afgemaakt worden of kunnen vluchten en je familie achterlaten de keuze dan zijn er toch die vluchten hoor ... (althans in Irak was dat het geval blijkbaar)
I.t.t. Irakezen zijn Alawieten, net als Druzen, een woest bergvolk met een mentaliteit waarbij loyaliteit aan de sekte centraal staat. Zij zijn al 1000 jaar lang vervolgd en gedood door Soennieten en bestaan nog steeds. Ik verwacht niet dat zij de wapens neer zullen leggen en zij zullen ook nooit de Wahabieten aan de macht laten komen, als het fout gaat zullen zij dus in ieder geval proberen hun eigen staat te stichten (en de nabijgelegen gebieden met Christenen en Nizari's zullen hier maar al te graag bij horen).
pi_130501873
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

I.t.t. Irakezen zijn Alawieten, net als Druzen, een woest bergvolk met een mentaliteit waarbij loyaliteit aan de sekte centraal staat. Zij zijn al 1000 jaar lang vervolgd en gedood door Soennieten en bestaan nog steeds. Ik verwacht niet dat zij de wapens neer zullen leggen en zij zullen ook nooit de Wahabieten aan de macht laten komen, als het fout gaat zullen zij dus in ieder geval proberen hun eigen staat te stichten (en de nabijgelegen gebieden met Christenen en Nizari's zullen hier maar al te graag bij horen).
Wat een pracht regio is het toch he. Een verrijking voor de aardkloot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')