twitter:iyad_elbaghdadi twitterde op maandag 26-08-2013 om 22:43:28Rumors that Russian battleships docked at Tartus port are leaving #Syria. reageer retweet
"Islamic libertarian"quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:iyad_elbaghdadi twitterde op maandag 26-08-2013 om 22:43:28Rumors that Russian battleships docked at Tartus port are leaving #Syria. reageer retweet
lolquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
Dus Amerikaanse buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Amerikaanse beleid? :')quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb het over het Amerikaans buitenlands beleid...
En Hama was terecht. Moslimbroeders verdienen niets beters.
Je focust op de verkeerde dingen. De vraag zou zijn of Israëls buitenlandse beleid een goede reden is om nu in te grijpen in Syrië.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef Djibril het volgende:
Dus Israëls buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Israëlische beleid?
Heb ik het verder niet over.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:53 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dus Amerikaanse buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Amerikaanse beleid? :')
ja nee ok dan lijkt het mij waarschijnlijker dat iedereen kernraketten af begint te schieten zodra er een Amerikaanse marinier Syrie binnen stapquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef Bombshell het volgende:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims aan de macht komen zodat ze een eenheid gaan vormen. En daarop volgt dan uiteindelijk WO III tussen het westen en de Moslim wereld. Dan kan daarna het westen de oliestaten bezetten en heeft het echt alle kaarten in handen.
Of dit is de kans voor het Midden-Oosten om Israel voorgoed uit te schakelenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef Bombshell het volgende:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims a
Alleen toen vielen er enkele doden, nu zijn het er naar verluid 1600.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef -jos- het volgende:
[..]
In april was de situatie vrijwel hetzelfde, beschuldigingen van chemische aanval door het regime maar geen bewijs. Net zoals nu dus.
Zelfs al bestaan die plannen, alleen economische motieven lijken me overdreven voor zo'n wespennest.quote:De geopolitieke belangen zijn in die periode niet echt veranderd. Alleen is er in de tussentijd dus bekend geworden dat de pijplijn van Iran-Irak-Syrie-EU er komt.
Sorry, had ik over het hoofd gezien. Betere bron maar sluit wat mij betreft niet alles uit, zoals airstrikes. Afwachten dus.quote:En ik heb ook een recentere bron toegevoegd waarin staat dat Obama zegt geen Amerikaanse troepen naar Syrie te gaan sturen.
Maar waarom nu recentelijk wel? Waarom moet Syrië vallen? De halve wereld zit vol met wrede dictators die moorden en martelen. Die laten we allemaal hun gang gaan. Ik geloof dan ook niet dat we uit de goedheid van ons hard de bevolking daar gaan redden (geloofde ik in Irak ook niet). Wat is dan de reden dat we in Syrië wel ingrijpen? Moet de regio gedestabiliseerd worden? Moet Iran haar bondgenoten verliezen? Why?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:
omdat Assad zijn gang niet al 40 jaar iedere dag hier in het NWS is
hard maar waar
Deus Volente!quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Of dit is de kans voor het Midden-Oosten om Israel voorgoed uit te schakelen
Syrie valt sowieso, valt niets meer aan te doenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Northside het volgende:
[..]
Maar waarom nu recentelijk wel? Waarom moet Syrië vallen? De halve wereld zit vol met wrede dictators die moorden en martelen. Die laten we allemaal hun gang gaan. Ik geloof dan ook niet dat we uit de goedheid van ons hard de bevolking daar gaan redden (geloofde ik in Irak ook niet). Wat is dan de reden dat we in Syrië wel ingrijpen? Moet de regio gedestabiliseerd worden? Moet Iran haar bondgenoten verliezen? Why?
Dus je geeft toe dat je Israël of Amerika niet als excuus moet gebruiken voor Assad tirannie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Heb ik het verder niet over.
En alles wat jij noemt is geen reden mensen te steunen die een land de vernieling in willen helpen om er een Soennitische dictatuur te vestigen.
15-16-17 september 2013 wordt er 'toevallig' een Pan-Koerdische conferentie gehouden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De Syrische Koerden gaat hun nieuwe vrijheid echt niet meer uit handen geven.
...En er een Soennitische theocratie van willen maken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat je Israël of Amerika niet als excuus moet gebruiken voor Assad tirannie.
En alles wat ik opnoem is een reden om mensen(echte fsa, koerden) te steunen die een land willen bevrijden van de tirannie van Assad.
Een slechte gedacht is dat dit in gang gezet is om de USA te lokkenquote:
wie er zeker valt is Israelquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Syrie valt sowieso, valt niets meer aan te doen
ik denk dat men aan de winnende kant wil staan uiteindelijk
Israel is sowieso de lachende derde hier, die doen helemaal nietsquote:
Daarom zei ik ook de mensen die echt vrijheid willen. Eerste FSA groepen en de Koerden bedoel ik hiermee. Dan komt er geen soennitisch theocratie of wat dat ook is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
...En er een Soennitische theocratie van willen maken.
Overigens zijn de Koerden op de hand van de regering en willen zij enkel autonomie.
Dat denk jij maar. Er is een verstandhouding tussen de Koerden en de regering. Die bevechten elkaar helemaal niet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef Djibril het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook de mensen die echt vrijheid willen. Eerste FSA groepen en de Koerden bedoel ik hiermee. Dan komt er geen soennitisch theocratie of wat dat ook is.
Koerden op de hand van de regering? Zie jij Koerden naar Damascus gaan om voor saa vechten? Nee ze komen hen gebied niet uit en iedereen die in hen gebied komt met wapens wordt als vijand gezien. Of het saa is of niet.
Je hebt echt veel fantasie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef Bombshell het volgende:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims aan de macht komen zodat ze een eenheid gaan vormen. En daarop volgt dan uiteindelijk WO III tussen het westen en de Moslim wereld. Dan kan daarna het westen de oliestaten bezetten en heeft het echt alle kaarten in handen.
Nochtans is daar voor deze burgeroorlog begonnen is eigenlijk niks gebeurd dat niet in gelijk welke andere dictatuur in het Midden-Oosten gebeurde. En van Marokko tot aan Afghanistan waren dat op 1 of 2 landen na eigenlijk allemaal dictaturen de voorbije 40 jaar ...quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:
omdat Assad zijn gang niet al 40 jaar iedere dag hier in het NWS is
hard maar waar
voor deze burgeroorlog begon was het idd nooit in het NWSquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nochtans is daar voor deze burgeroorlog begonnen is eigenlijk niks gebeurd dat niet in gelijk welke andere dictatuur in het Midden-Oosten gebeurde. En van Marokko tot aan Afghanistan waren dat op 1 of 2 landen na eigenlijk allemaal dictaturen de voorbije 40 jaar ...
Net nog op Nieuwsuur dat volgens een Syrische hoogleraar internationaal recht Syrie een Amerikaanse aanval met een aanval op Israel mogelijk zal vergelden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
Israel is sowieso de lachende derde hier, die doen helemaal niets
nou die gaan niet lachenquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
Israel is sowieso de lachende derde hier, die doen helemaal niets
Ik geloof niet zo in dat verhaaltje dat de Koerdisch-politieke leiders naar een groot onafhankelijk Koerdistan streven. Barzani kent (internationaal gezien) zijn plaats goed en is close met Turkije en Erdogan. Noord-Irak ligt economisch gezien aan een Turks infuus. Beiden (Erdogan en Barzani) hebben elkaar nodig om een front tegen Maliki's Irak te vormen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
15-16-17 september 2013 wordt er 'toevallig' een Pan-Koerdische conferentie gehouden.
http://www.ekurd.net/mismas/articles/misc2013/8/state7291.htm
Een Turkse krant zei dat de Koerden tijdens die conferentie de map van 'Groot Koerdistan' gaan uitstippelen.
De map die ik eerder heb gepost wordt vaak aangehaald door Midden-Oosterse bronnen die wijzen op een groot 'complot' om het Midden-Oosten te balkaniseren. Die map is wel bijna 10 jaar oud, Syrië komt er nog goed vanaf op die map, ik denk dat Syrië nog veel meer gebalkaniseerd zal worden.
correctiequote:Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Net nog op Nieuwsuur dat volgens een Syrische hoogleraar internationaal recht Syrie een Amerikaanse aanval met een aanval op Israel mogelijk zal vergelden.
lijkt me zonde van de munitiequote:Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Net nog op Nieuwsuur dat volgens een Syrische hoogleraar internationaal recht Syrie een Amerikaanse aanval met een aanval op Israel mogelijk zal vergelden.
Gefixt, graag gedaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat denk jij maar. Er is een verstandhouding tussen de Koerden en de regering. Die bevechten elkaar helemaal niet zolang de regering niet in hen gebied komt.
De rebellen echter doden Koerdische burgers met honderden tegelijk.
Ikzelf heb contact met een Koerd in Qamishlo en die zegt hetzelfde. Voor de Koerden is dit nu een moment om aan zichzelf te denken in de eerste plaats om zich veilig te stellen voor de terroristen en saa die zij diep verachten gelukkig.
Omdat daar ook geen NWS te rapen viel ...quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor deze burgeroorlog begon was het idd nooit in het NWS
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:
mwah, volgens mij hebben ze Libanon een tijdje bezet enzoquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat daar ook geen NWS te rapen viel ...
Amerikaanse bewijzen zijn dan ook niet serieus te nemen. Wie zegt dat de Amerikanen niet met bewijzen sjoemelen?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:11 schreef Masyl het volgende:
Ik ben benieuwd met voor bewijzen ze komen aanzetten, hopelijk hebben ze geleerd van de vorige keer
Die gast kwam volkomen geschift over.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
ja Syrie zal een aanval op Syrie idd wel als een groot onrecht zien jaquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Een Amerikaanse/Westerse aanval zonder steun van de VN is een illegale aanval op een soeverein land. Syrie zal het als een groot onrecht zien.
Arme oogarts, zou die zijn vrouwtje al op vakantie naar Londen hebben gestuurd? En gaat die op het laatst ook zelf de benen naar Teheran of Moskou nemen? Of is ie een held als Khadafi die koste wat kost in zijn vaderland blijft zelfs als dat een kogel in het achterhoofd betekent? Ik weet wel zeker dat Assad veel blaft maar uiteindelijk de benen neemtquote:A British military base in Cyprus has seen a sharp uptick in activity, the Guardian's Martin Chulov reports:
Warplanes and military transporters have begun arriving at Britain's Akrotiri airbase on Cyprus, less than 100 miles from the Syrian coast, in a sign of increasing preparations for a military strike against the Assad regime in Syria.
Two commercial pilots who regularly fly from Larnaca on Monday told the Guardian that they had seen C-130 transport planes from their cockpit windows as well as small formations of fighter jets on their radar screens, which they believe had flown from Europe.
Residents near the British airfield, a sovereign base since 1960, also say activity there has been much higher than normal over the past 48 hours.
The piece, also written by Mona Mahmood and Guardian diplomatic editor Julian Borger, includes an analysis of potential targets in the Damascus area:
If the strikes go ahead, they are expected to focus on the strongest sinews of the Assad regime's power.
Hitting stockpiles of chemical weapons could appear more proportionate but that would bring with it the risk of dispersing neurotoxins over a wide area, potentially causing even more harm than Wednesday's gas attack.
For that reason, military experts think that if the western allies do decide to strike, they will aim to deliver a punishment and a deterrent against any further chemical weapons use.
The Guardian
Net daarom kan ik mij niet voorstellen dat die knul het bevel gegeven heeft tot een gifgas-aanval. Daar is die eigenlijk véél te intelligent voor en heeft hij veel te lang in het Westen voor gewoond om niet wereldvreemd te zijn en niet te weten hoe daarop gereageerd zou worden ...quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Arme oogarts, zou die zijn vrouwtje al op vakantie naar Londen hebben gestuurd? En gaat die op het laatst ook zelf de benen naar Teheran of Moskou nemen? Of is ie een held als Khadafi die koste wat kost in zijn vaderland blijft zelfs als dat een kogel in het achterhoofd betekent? Ik weet wel zeker dat Assad veel blaft maar uiteindelijk de benen neemtNooit een vent geweest, was ook niet de bedoeling dat hij het van zijn criminele vader overnam. Totdat zijn broer verongelukte en hij zijn droombaan als oogarts moest opzeggen om het terreurregime in Syrie in stand te houden.
Zonder steun van de VN is het ook gewoon een illegale aanval.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja Syrie zal een aanval op Syrie idd wel als een groot onrecht zien ja
men zegt dat de USA met satellieten die raketten heeft zien opstijgen van de opslag-plekken en neerkomen en veel activiteit bij die opslag heeft gezien daag ervoorquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Net daarom kan ik mij niet voorstellen dat die knul het bevel gegeven heeft tot een gifgas-aanval. Daar is die eigenlijk véél te intelligent voor en heeft hij veel te lang in het Westen voor gewoond om niet wereldvreemd te zijn en niet te weten hoe daarop gereageerd zou worden ...
Vanuit de Syrische kant komen de Amerikanen juist geschift over. Amerika wilt dus alweer een land aanvallen zonder toestemming van de VN.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Die gast kwam volkomen geschift over.
Er is ook niet 1 steekhoudende reden te bedenken waarom Assad chemische wapens zou inzetten. Niet 1. Iedereen kan wel zo 3 hele goede redenen opnoemen waarom Assad geen chemische wapens in zou moeten zetten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Net daarom kan ik mij niet voorstellen dat die knul het bevel gegeven heeft tot een gifgas-aanval. Daar is die eigenlijk véél te intelligent voor en heeft hij veel te lang in het Westen voor gewoond om niet wereldvreemd te zijn en niet te weten hoe daarop gereageerd zou worden ...
Hij had een broer die zijn vader (crimineel Hafez al-Assad) zou opvolgen, tot die omkwam bij een auto-ongeluk. Vervolgens werd Assad uit Londen geplukt omdat hij nu zijn vader moest opvolgen. Zal die best jammer hebben gevonden, als rijk ventje is Londen een leuke stad en hij heeft ook nog een leuke dame aan de haak geslagen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:18 schreef Djibril het volgende:
Waarom is zijn andere broer geen president geworden? Dat is mij even ontgaan.
Want hij heeft toch nog een broer die eigenlijk de opperbevelhebber is van het leger informeel?
jawelquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:22 schreef Northside het volgende:
[..]
Er is ook niet 1 steekhoudende reden te bedenken waarom Assad chemische wapens zou inzetten. Niet 1. Iedereen kan wel zo 3 hele goede redenen opnoemen waarom Assad geen chemische wapens in zou moeten zetten.
Omdat?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vanuit de Syrische kant komen de Amerikanen juist geschift over. Amerika wilt dus alweer een land aanvallen zonder toestemming van de VN.
"Wij" zien die gast als geschift. Maar andersom ziet Syrie Amerika ook als geschift. Daarbij maakt een kat in het nauw rare sprongen. Ik zou nu geen Israelier willen zijn.
Waarom zou je als Israël nu bang zijn?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vanuit de Syrische kant komen de Amerikanen juist geschift over. Amerika wilt dus alweer een land aanvallen zonder toestemming van de VN.
"Wij" zien die gast als geschift. Maar andersom ziet Syrie Amerkka ook als geschift. Daarbij maakt een kat in het nauw rare sprongen. Ik zou nu geen Israelier willen zijn.
Zijn broer Maher Al-Assad is commandant van de 4e Gemechaniseerde Divisie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:18 schreef Djibril het volgende:
Waarom is zijn andere broer geen president geworden? Dat is mij even ontgaan.
Want hij heeft toch nog een broer die eigenlijk de opperbevelhebber is van het leger informeel?
Ah mooi, daar kunnen dan ook een zooi Tomahawks op gedeponeerd worden. Of anders gewoon strafen met gevechtsvliegtuigen, dat zullen ze ook wel gaan doen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zijn broer Maher Al-Assad is commandant van de 4e Gemechaniseerde Divisie.
Dat is een onafhankelijke divisie die los staat van de legerkorpsen en is een soort van tweede Republikeinse Garde en samen met die een elite eenheid.
Op dit moment in deze eenheid begonnen met een offensief in Aleppo, althans zo heb ik me laten informeren.
Wat dat betreft zie ik liever nog 2 vliegtuigjes in een paar torens vliegen dan datquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah mooi, daar kunnen dan ook een zooi Tomahawks op gedeponeerd worden. Of anders gewoon strafen met gevechtsvliegtuigen, dat zullen ze ook wel gaan doen.
of gewoon door heel nederland strafen, haha lachen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah mooi, daar kunnen dan ook een zooi Tomahawks op gedeponeerd worden. Of anders gewoon strafen met gevechtsvliegtuigen, dat zullen ze ook wel gaan doen.
toldyaquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:27 schreef -jos- het volgende:
Obama to meet Putin during G20 summit in St Petersburg
(Reuters) - President Barack Obama will meet Russian President Vladimir Putin next week in some fashion during the G20 summit in St Petersburg, White House spokesman Jay Carney said on Monday.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97P0U620130826?
Ofwel, de VS gaat niet direct militair ingrijpen in Syrie deze week. Denk ik.
Dat is in '44/'45 al genoeg gebeurd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
of gewoon door heel nederland strafen, haha lachen.
Niet vaak genoeg om ervoor te zorgen dat mensen het niet meer leuk vinden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is in '44/'45 al genoeg gebeurd.
Het is nooit leuk, maar het werkt wel om een bezettingsleger te ontregelen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Niet vaak genoeg om ervoor te zorgen dat mensen het niet meer leuk vinden.
Dat doe je juist niet met Tomahawks maar dmv een no fly zone.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:33 schreef IPA35 het volgende:
Laten we even op de context letten. De Amerikanen hebben inmiddels een klein legertje getraind in Jordanië die op het punt staat losgelaten te worden.
Dan is het wel handig eerst even met Tomahawks de Syrische luchtmacht uit te schakelen voordat dit gebeurt. Daar gaat het om denk ik.
En dat is dus geen optie volgens Obama/het leger.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat doe je juist niet met Tomahawks maar dmv een no fly zone.
Ik denk wel dat dat de volgende stap zal zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:35 schreef -jos- het volgende:
[..]
En dat is dus geen optie volgens Obama/het leger.
Ik denk het niet:quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dat de volgende stap zal zijn.
Hilarisch. En nu is Assad volgens Kerry opeens het grote kwaad.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:31 schreef Aloulou het volgende:
De Kerry's en Assad's in betere tijden (2009):
[ afbeelding ]
Vrij normaal toch, ook Hitler werd vriendelijk de hand geschud alvorens flink te knokken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hilarisch. En nu is Assad volgens Kerry opeens het grote kwaad.
Assad is niet het bezettingsleger, de """""rebellen"""""" zijn dat.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is nooit leuk, maar het werkt wel om een bezettingsleger te ontregelen.
Je kan niet verwachten dat het Israelische defensiesysteem alle mogelijke Syrische raketten onderschept, indien Syrie het werkelijk op Israel afreageert.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:25 schreef Djibril het volgende:
[..]
Waarom zou je als Israël nu bang zijn?
Iron dome onderschept alle ww2 raketten van Syrië. Ze hebben ook paar patriots die hen werk nog goed doen. Dusja niks aan de hand.
Hezbollah zal ernstig verzwakken in Libanon. Zelfde met Hamas.
Iran kan ook niks. Als Iran iets doet heeft Israël een goede reden om Iran de Middeleeuwen in te bombarderen.
No worries. Israël is a stable country in a stable environment.
je kunt de landingsbanen crateren met clusturmunitie, komen die vlieguigen ook nergens meerquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat doe je juist niet met Tomahawks maar dmv een no fly zone.
Ik denk niet dat Assad z'n MiGs als sitting ducks gebruikt.
Ja maar die raketten schiet je ook niet 1-2-3 af of wel? Dat kost ook tijd om te regelen en dan komt er vast heel toevallig weer een airstrike van de IAF.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan niet verwachten dat het Israelische defensiesysteem alle mogelijke Syrische raketten onderschept, indien Syrie het werkelijk op Israel afreageert.
het is een beetje een rare actie om je offensieve wapentuig op een derde af te schieten als iemand je aanvalt ... ik zou ze op die vliegkampschepen proberen te mikkenquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan niet verwachten dat het Israelische defensiesysteem alle mogelijke Syrische raketten onderschept, indien Syrie het werkelijk op Israel afreageert.
Maar Hitler lokte het zelf uit door tig landen binnen te vallen. Assad valt geen enkel Amerikaans doel aan en toch krijgt Assad mogelijk Kerry over zich heen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:40 schreef waht het volgende:
[..]
Vrij normaal toch, ook Hitler werd vriendelijk de hand geschud alvorens flink te knokken.
Gewoon kraaienpoten strooien gek.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kunt de landingsbanen crateren met clusturmunitie, komen die vlieguigen ook nergens meer
kan ook gewoon met de veel goedkopere Harpoons tegenwoordig
1 mld is peanuts voor de VS. En Engeland en Frankrijk doen graag mee.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik denk het niet:
http://www.timesofisrael.(...)uld-cost-1b-a-month/
zo kun je het zien ja maar dan op een wat grotere schaalquote:
Akkoord.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar Hitler lokte het zelf uit door tig landen binnen te vallen. Assad valt geen enkel Amerikaans doel aan en toch krijgt Assad mogelijk Kerry over zich heen.
Dat kan ook idd, maar ook dat doe je niet met Tomahawks.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kunt de landingsbanen crateren met clusturmunitie, komen die vlieguigen ook nergens meer
Er is dan ook helemaal geen bewijs dat Assad het bevel tot een gifgasaanval heeft gegeven. Amerika kan wel met "bewijzen" komen maar hoe geloofwaardig zijn die na het gesjoemel met de bewijzen jegens Irak 10 jaar geleden?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je kan niet verwachten dat Assad na twee jaar bruut zijn bevolking met raketten heeft gebombardeerd nog genoeg raketten heeft die een dreiging vormen voor Israël?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
was wel een van de doelstellingen van het wapenquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan ook idd, maar ook dat doe je niet met Tomahawks.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:45 schreef Djibril het volgende:
[..]
Je kan niet verwachten dat Assad na twee jaar bruut zijn bevolking met raketten heeft gebombardeerd
quote:zijn bevolking
serieus, gtfo.quote:bevolking
Dat geld kan Amerika beter gebruiken om haar staatsschuld te verlagen. Frankrijk al helemaal.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:43 schreef remlof het volgende:
[..]
1 mld is peanuts voor de VS. En Engeland en Frankrijk doen graag mee.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hilarisch. En nu is Assad volgens Kerry opeens het grote kwaad.
Geld is inderdaad niet het belangrijkste probleem.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:43 schreef remlof het volgende:
[..]
1 mld is peanuts voor de VS. En Engeland en Frankrijk doen graag mee.
Tjah, en ondertussen vallen in pak-em-beet centraal Afrika in Oost-Congo in de gevechten tussen de Congolezen en de door Rwanda gesteunde rebellen wellicht evenveel doden , zijn er even erge wreedheden en worden er ook nog eens en masse kindsoldaten ingezet ... Maar geen haan die er naar kraait ...quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar Hitler lokte het zelf uit door tig landen binnen te vallen. Assad valt geen enkel Amerikaans doel aan en toch krijgt Assad mogelijk Kerry over zich heen.
Geen enkel afweersysteem werkt voor 100%...quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:45 schreef Djibril het volgende:
[..]
Je kan niet verwachten dat Assad na twee jaar bruut zijn bevolking met raketten heeft gebombardeerd nog genoeg raketten heeft die een dreiging vormen voor Israël?
Daarnaast zullen ook de Amerikaanse schepen bij Israëlische kust wellicht op een of andere manier meehelpen met het onderscheppen.
Ohja, sorry Syrische bevolking. Hij wordt niet gesteund door de Syrische bevolking en daarom bombardeert hij hen.quote:
Dit dus. Helemaal gelijk. Hopelijk is Nederland niet zo dom om mee te doen want we kunnen het geld goed in eigen land gebruiken gezien de megazware bezuinigingen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah, en ondertussen vallen in pak-em-beet centraal Afrika in Oost-Congo in de gevechten tussen de Congolezen en de door Rwanda gesteunde rebellen wellicht evenveel doden , zijn er even erge wreedheden en worden er ook nog eens en masse kindsoldaten ingezet ... Maar geen haan die er naar kraait ...
Zelfs nog een geluk dat Mugabe zich democratisch heeft laten herkiezen of ie zou ook nog in de problemen kunnen komen ...
Politieke stabiliteit in die contreien is gewoon veel minder belangrijk.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah, en ondertussen vallen in pak-em-beet centraal Afrika in Oost-Congo in de gevechten tussen de Congolezen en de door Rwanda gesteunde rebellen wellicht evenveel doden , zijn er even erge wreedheden en worden er ook nog eens en masse kindsoldaten ingezet ... Maar geen haan die er naar kraait ...
Zelfs nog een geluk dat Mugabe zich democratisch heeft laten herkiezen of ie zou ook nog in de problemen kunnen komen ...
Nee, die kunnen niet afgevuurd worden van veilige afstand in verband met Syrische kustbatterijen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Eens. Ben bang dat wanneer Obama belt Rutte waarschijnlijk niet weet hoe snel hij ja moet zeggen. Zijn we net klaar in Uruzgan en Kunduz krijgen we dit weer.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit dus. Helemaal gelijk. Hopelijk is Nederland niet zo dom om mee te doen want we kunnen het geld goed in eigen land gebruiken gezien de megazware bezuinigingen.
Tjah, en nochtans zijn het zelfs de Amerikanen, de Fransen , de Britten en de Duitsers die zo ongeveer exact 100 jaar geleden bij het Belgische Ieper/Poperinge en aan de Franse Somme de chemische oorlog hebben uitgevonden/gelanceerd ...quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
Chemisch mensen vermoorden is uit den boze, maar ze de kenker bombarderen is prima?
Krom.
beperkte schaal maar er is geen modificatie voor nodig en die Syrische kustbatterijen zullen eerst uitgeschakeld wordenquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee, die kunnen niet afgevuurd worden van veilige afstand in verband met Syrische kustbatterijen.
Dan daarbij zijn die voor landdoelen volgens mij nog nooit op schepen geïnstalleerd.
Als je doelen in Damascus en dergelijke wilt gaan raken gaat je dat niet lukken met een scheepsdoelraket. Zo'n Tomahawk heeft een bereik van meer dan duizend kilometer, ver buiten het bereik van de kustartillerie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
beperkte schaal maar er is geen modificatie voor nodig en die Syrische kustbatterijen zullen eerst uitgeschakeld worden
Je hebt helemaal gelijk. Scheve prioriteiten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
250 km?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als je doelen in Damascus en dergelijke wilt gaan raken gaat je dat niet lukken met een scheepsdoelraket. Zo'n Tomahawk heeft een bereik van meer dan duizend kilometer, ver buiten het bereik van de kustartillerie.
Syrië heeft enkele tientallen Pantsir-S1 systemen die kruisvluchtwapens in theorie kunnen neerhalen.
En de tomahawk is een langzaam ding zonder enige stealth eigenschappen.
Maken die ook deel uit van de o zo geweldige Syrische luchtafweersystemen die elke keer bewijzen waarom ze zo geroemd zijn?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als je doelen in Damascus en dergelijke wilt gaan raken gaat je dat niet lukken met een scheepsdoelraket. Zo'n Tomahawk heeft een bereik van meer dan duizend kilometer, ver buiten het bereik van de kustartillerie.
Syrië heeft enkele tientallen Pantsir-S1 systemen die kruisvluchtwapens in theorie kunnen neerhalen.
En de tomahawk is een langzaam ding zonder enige stealth eigenschappen.
Ik vind die variant die zichzelf laat roteren door middel van een reeks kleine raketmotor mooi om te zien.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wanneer schieten ze die rakketjes de lucht in?
Vind dat altijd wel mooie beelden om te zien
Volgens mij is er een wachttijd van minstens twee weken.. was op radio 1, met het oog op morgen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wanneer schieten ze die rakketjes de lucht in?
Vind dat altijd wel mooie beelden om te zien
Is een point-defence systeem voor de korte afstand en ze hebben er maar ruim 30 van.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:07 schreef expans het volgende:
[..]
Maken die ook deel uit van de o zo geweldige Syrische luchtafweersystemen die elke keer bewijzen waarom ze zo geroemd zijn?
fosfor is niet zo heel erg interessant, zou me verbazen als het niet eerder is ingezetquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:10 schreef firefly3 het volgende:
Uit wanhoop heeft Assad nu waarschijnlijk witte fosfor gebruikt in Aleppo... Vandaar dus die laatste beelden van raar verbrand huid etc... Die Assad is nu echt wanhopig
Nu nog clusterbommen en het feest is compleet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:10 schreef firefly3 het volgende:
Uit wanhoop heeft Assad nu waarschijnlijk witte fosfor gebruikt in Aleppo... Vandaar dus die laatste beelden van raar verbrand huid etc... Die Assad is nu echt wanhopig
Wie heeft je verteld dat die dingen slecht zijn iit tot unitaire munitie?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:14 schreef waht het volgende:
[..]
Nu nog clusterbommen en het feest is compleet.
Waag het niet mijn morele flexibiliteit te testen vriend.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:16 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wie heeft je verteld dat die dingen slecht zijn iit tot unitaire munitie?
GroenLinks?
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:17 schreef waht het volgende:
[..]
Waag het niet mijn morele flexibiliteit te testen vriend.
Mijn oog detecteert een Salafist.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:23 schreef -jos- het volgende:
Hier zijn foto's die verifieerbaar uit Aleppo zijn:
http://instagram.com/p/de9OU3PaXu/
Maar de foto's op twitter/facebook van mensen met wit spul (fosfor?) zijn niet echt verifieerbaar volgens mij.
Mijn oog detecteert kankerquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mijn oog detecteert een Salafist.
Hopelijk komen ze met meer witte fosfor.
Kijk zijn pet dan.quote:
ik zie alleen kapotte huis en moslim met iets in hand vasthouden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:23 schreef -jos- het volgende:
Hier zijn foto's die verifieerbaar uit Aleppo zijn:
http://instagram.com/p/de9OU3PaXu/
Maar de foto's op twitter/facebook van mensen met wit spul (fosfor?) zijn niet echt verifieerbaar volgens mij.
De aanwezigheid van die Al-Nusra kerel bewijst dat het dus een militair doelwit was.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:27 schreef -jos- het volgende:
[..]
Oh, verkeerde link, deze bedoelde ik dus:
http://instagram.com/syriandeveloper
quote:
En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten Alawieten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]![]()
En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.
Zij streven niet naar het ombrengen van andere voor de lol?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:35 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten Alawieten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.
Luchtaanvallen zijn weinig effectief om een grondleger uit te schakelen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:37 schreef expans het volgende:
Die salafisten zitten alleen nu wel overal tussen dus dan bombardeer je ook direct de gehele bevolking.
Ben benieuwd wat er in de komende dagen gaat gebeuren; ik gok op ondersteuning dmv luchtaanvallen en de (getrainde) rebellen die het karweitje afmaken.
De vraag is hoe ver dat leger voor Assad wil gaan natuurlijk. Zolang daar geen muiterij uitbreekt is dat inderdaad onmogelijk ...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Luchtaanvallen zijn weinig effectief om een grondleger uit te schakelen.
In Damascus alleen al zitten duizenden soldaten ingegraven.
Denk je dat die getrainde rebellen (hooguit 3000) Damascus gaan innemen?
Ik wil dat zien.
Als ze de SAF zodanig weten uit te schakelen dat Assad er niks meer mee kan heeft die echt wel een probleem hoor. Vervolgens genoeg ATGM's leveren tegen al die tanks en apc's en dan kom je al een heel eind.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Luchtaanvallen zijn weinig effectief om een grondleger uit te schakelen.
In Damascus alleen al zitten duizenden soldaten ingegraven.
Denk je dat die getrainde rebellen (hooguit 3000) Damascus gaan innemen?
Ik wil dat zien.
Bijna de hele Republikeinse Garde zit daar, 80% Alawi.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De vraag is hoe ver dat leger voor Assad wil gaan natuurlijk. Zolang daar geen muiterij uitbreekt is dat inderdaad onmogelijk ...
Op mijn werk in België werken er zelfs 2 ex-leden van de Republikeinse Garde van Saddam. Die hebben op een bepaald moment ook de vlucht vooruit gekozen hoor ...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bijna de hele Republikeinse Garde zit daar, 80% Alawi.
En die gaan niet voor Assad maar voor hun voortbestaan.
Lees opnieuw.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Op mijn werk in België werken er zelfs 2 ex-leden van de Republikeinse Garde van Saddam. Die hebben op een bepaald moment ook de vlucht vooruit gekozen hoor ...
Wat ik bedoel is dat als die zien dat ze het niet gaan halen ook gewoon eieren voor hun geld gaan kiezen en gaan vluchten hoor.quote:
Wat moeten we hier zien? Koerden die een tank van de Turken hebben bemachtigd?quote:
Nee een gestolen Syrische tank die zij verplaatsen over Turks grensgebied en er nu mee terugkeren naar Syrië zonder iemand die ingrijpt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat moeten we hier zien? Koerden die een tank van de Turken hebben bemachtigd?
Dan zullen ze het land uit moeten, maar hun families zitten nog in de bergen bij Latakia dus dat gaat het hem niet worden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat als die zien dat ze het niet gaan halen ook gewoon eieren voor hun geld gaan kiezen en gaan vluchten hoor.
Nu? 17 januari was ditquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee een gestolen Syrische tank die zij verplaatsen over Turks grensgebied en er nu mee terugkeren naar Syrië zonder iemand die ingrijpt.
In het filmpje... Niet 'nu'.quote:
Als het écht kritiek wordt en ze zien tussen blijven en afgemaakt worden of kunnen vluchten en je familie achterlaten de keuze dan zijn er toch die vluchten hoor ... (althans in Irak was dat het geval blijkbaar)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dan zullen ze het land uit moeten, maar hun families zitten nog in de bergen bij Latakia dus dat gaat het hem niet worden.
I.t.t. Irakezen zijn Alawieten, net als Druzen, een woest bergvolk met een mentaliteit waarbij loyaliteit aan de sekte centraal staat. Zij zijn al 1000 jaar lang vervolgd en gedood door Soennieten en bestaan nog steeds. Ik verwacht niet dat zij de wapens neer zullen leggen en zij zullen ook nooit de Wahabieten aan de macht laten komen, als het fout gaat zullen zij dus in ieder geval proberen hun eigen staat te stichten (en de nabijgelegen gebieden met Christenen en Nizari's zullen hier maar al te graag bij horen).quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als het écht kritiek wordt en ze zien tussen blijven en afgemaakt worden of kunnen vluchten en je familie achterlaten de keuze dan zijn er toch die vluchten hoor ... (althans in Irak was dat het geval blijkbaar)
Wat een pracht regio is het toch he. Een verrijking voor de aardkloot.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
I.t.t. Irakezen zijn Alawieten, net als Druzen, een woest bergvolk met een mentaliteit waarbij loyaliteit aan de sekte centraal staat. Zij zijn al 1000 jaar lang vervolgd en gedood door Soennieten en bestaan nog steeds. Ik verwacht niet dat zij de wapens neer zullen leggen en zij zullen ook nooit de Wahabieten aan de macht laten komen, als het fout gaat zullen zij dus in ieder geval proberen hun eigen staat te stichten (en de nabijgelegen gebieden met Christenen en Nizari's zullen hier maar al te graag bij horen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |