abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130496891
iyad_elbaghdadi twitterde op maandag 26-08-2013 om 22:43:28 Rumors that Russian battleships docked at Tartus port are leaving #Syria. reageer retweet
pi_130496985
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
iyad_elbaghdadi twitterde op maandag 26-08-2013 om 22:43:28 Rumors that Russian battleships docked at Tartus port are leaving #Syria. reageer retweet
"Islamic libertarian"

:{w
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:53:41 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497009
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130497018
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik heb het over het Amerikaans buitenlands beleid...

En Hama was terecht. Moslimbroeders verdienen niets beters.
Dus Amerikaanse buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Amerikaanse beleid? :')
pi_130497062
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef Djibril het volgende:
Dus Israëls buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Israëlische beleid? :')
Je focust op de verkeerde dingen. De vraag zou zijn of Israëls buitenlandse beleid een goede reden is om nu in te grijpen in Syrië.

Of: als Assad zo'n wrede tiran is, waarom laten we hem dan al 40 jaar z'n gang gaan?
Ja, ik generaliseer.
pi_130497107
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims aan de macht komen zodat ze een eenheid gaan vormen. En daarop volgt dan uiteindelijk WO III tussen het westen en de Moslim wereld. Dan kan daarna het westen de oliestaten bezetten en heeft het echt alle kaarten in handen.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:55:25 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497126
omdat Assad zijn gang niet al 40 jaar iedere dag hier in het NWS is

hard maar waar
pi_130497131
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:53 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dus Amerikaanse buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Amerikaanse beleid? :')
Heb ik het verder niet over.

En alles wat jij noemt is geen reden mensen te steunen die een land de vernieling in willen helpen om er een Soennitische dictatuur te vestigen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:56:21 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497169
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef Bombshell het volgende:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims aan de macht komen zodat ze een eenheid gaan vormen. En daarop volgt dan uiteindelijk WO III tussen het westen en de Moslim wereld. Dan kan daarna het westen de oliestaten bezetten en heeft het echt alle kaarten in handen.
ja nee ok dan lijkt het mij waarschijnlijker dat iedereen kernraketten af begint te schieten zodra er een Amerikaanse marinier Syrie binnen stap
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:58:26 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_130497277
quote:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims a
Of dit is de kans voor het Midden-Oosten om Israel voorgoed uit te schakelen

Hamas blij, Libanon blij, Iran blij, Palestijnen blij, Syrie blij, en Irak blij,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_130497306
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef -jos- het volgende:

[..]

In april was de situatie vrijwel hetzelfde, beschuldigingen van chemische aanval door het regime maar geen bewijs. Net zoals nu dus.
Alleen toen vielen er enkele doden, nu zijn het er naar verluid 1600.

quote:
De geopolitieke belangen zijn in die periode niet echt veranderd. Alleen is er in de tussentijd dus bekend geworden dat de pijplijn van Iran-Irak-Syrie-EU er komt.
Zelfs al bestaan die plannen, alleen economische motieven lijken me overdreven voor zo'n wespennest.

quote:
En ik heb ook een recentere bron toegevoegd waarin staat dat Obama zegt geen Amerikaanse troepen naar Syrie te gaan sturen.
Sorry, had ik over het hoofd gezien. Betere bron maar sluit wat mij betreft niet alles uit, zoals airstrikes. Afwachten dus.
Incelfrikandel
pi_130497324
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:

hard maar waar
Maar waarom nu recentelijk wel? Waarom moet Syrië vallen? De halve wereld zit vol met wrede dictators die moorden en martelen. Die laten we allemaal hun gang gaan. Ik geloof dan ook niet dat we uit de goedheid van ons hard de bevolking daar gaan redden (geloofde ik in Irak ook niet). Wat is dan de reden dat we in Syrië wel ingrijpen? Moet de regio gedestabiliseerd worden? Moet Iran haar bondgenoten verliezen? Why?
Ja, ik generaliseer.
pi_130497353
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Of dit is de kans voor het Midden-Oosten om Israel voorgoed uit te schakelen
Deus Volente!
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:59:50 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497372
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Northside het volgende:

[..]

Maar waarom nu recentelijk wel? Waarom moet Syrië vallen? De halve wereld zit vol met wrede dictators die moorden en martelen. Die laten we allemaal hun gang gaan. Ik geloof dan ook niet dat we uit de goedheid van ons hard de bevolking daar gaan redden (geloofde ik in Irak ook niet). Wat is dan de reden dat we in Syrië wel ingrijpen? Moet de regio gedestabiliseerd worden? Moet Iran haar bondgenoten verliezen? Why?
Syrie valt sowieso, valt niets meer aan te doen

ik denk dat men aan de winnende kant wil staan uiteindelijk
pi_130497375
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Heb ik het verder niet over.

En alles wat jij noemt is geen reden mensen te steunen die een land de vernieling in willen helpen om er een Soennitische dictatuur te vestigen.
Dus je geeft toe dat je Israël of Amerika niet als excuus moet gebruiken voor Assad tirannie.

En alles wat ik opnoem is een reden om mensen(echte fsa, koerden) te steunen die een land willen bevrijden van de tirannie van Assad.
pi_130497377
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:49 schreef Aloulou het volgende:

[..]

De Syrische Koerden gaat hun nieuwe vrijheid echt niet meer uit handen geven.
15-16-17 september 2013 wordt er 'toevallig' een Pan-Koerdische conferentie gehouden.
http://www.ekurd.net/mismas/articles/misc2013/8/state7291.htm

Een Turkse krant zei dat de Koerden tijdens die conferentie de map van 'Groot Koerdistan' gaan uitstippelen.

De map die ik eerder heb gepost wordt vaak aangehaald door Midden-Oosterse bronnen die wijzen op een groot 'complot' om het Midden-Oosten te balkaniseren. Die map is wel bijna 10 jaar oud, Syrië komt er nog goed vanaf op die map, ik denk dat Syrië nog veel meer gebalkaniseerd zal worden.
-
pi_130497421
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat je Israël of Amerika niet als excuus moet gebruiken voor Assad tirannie.

En alles wat ik opnoem is een reden om mensen(echte fsa, koerden) te steunen die een land willen bevrijden van de tirannie van Assad.
...En er een Soennitische theocratie van willen maken.

Overigens zijn de Koerden op de hand van de regering en willen zij enkel autonomie. ~O>
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:01:28 #168
323876 michaelmoore
pi_130497457
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Deus Volente!
Een slechte gedacht is dat dit in gang gezet is om de USA te lokken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:02:12 #169
323876 michaelmoore
pi_130497500
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

Syrie valt sowieso, valt niets meer aan te doen

ik denk dat men aan de winnende kant wil staan uiteindelijk
wie er zeker valt is Israel
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:03:18 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497546
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wie er zeker valt is Israel
Israel is sowieso de lachende derde hier, die doen helemaal niets
pi_130497569
Kerry: Obama determined to hold Syria accountable for using chemical weapons

Secretary of State John F. Kerry said Monday that Syria’s use of chemical weapons is “undeniable,” and that “this international norm cannot be violated without consequences.”

In a strongly worded assessment, Kerry said that evidence now being gathered by United Nations experts on the ground in Syria was important but was not necessary to prove what is already “grounded in facts, informed by conscience and guided by common sense.

As U.S. warships armed with cruise missiles were positioned in the Mediterranean amid international calls for action, Kerry said that President Obama “will be making an informed decision of how to respond.”

“Make no mistake: President Obama believes there must be accountability for those who would use the world’s most heinous weapons against the world’s most vulnerable people. Nothing today is more serious, and nothing is receiving more serious scrutiny,” Kerry said.

Kerry gave no indication of what the response would be or when it would take place.

A cruise missile strike, widely considered the most likely scenario, would be of limited duration--perhaps as few as 48 hours--without wider follow-on action such as the extended NATO bombardment of Libya in 2011, according to lawmakers and to individuals close to decision-making who spoke on condition of anonymity about the closely-held plans.

The strike would probably not be directed at numerous and widely dispersed chemical weapons sites, but at damaging the Syrian air force and bases. It would be calculated as a deterrent to prevent further atrocities rather than ending Syria’s civil war.

Obama and other officials have said repeatedly that no U.S. troops would be sent to Syria. But despite Obama’s year-old threat of an unspecified U.S. response if Syrian President Bashar al-Assad crossed a “red line” of chemical use, even a limited military action seemed unlikely before last Wednesday’s death of hundreds in an apparent chemical weapons attack allegedly launched by Assad’s government.

Any strike would probably await the departure of U.N. inspectors from Syria. Kerry said that Assad’s forces had engaged in a “cynical attempt to cover up” the attacks, not only by delaying the arrival of the U.N. team, but in shelling the affected area of east Damascus continually since them.

“We will have additional information about this attack” that is currently being compiled, he said, "and we will provide it.”

“There is an understanding that this stuff happened six days ago,” one European official said of the reported chemical strikes last week in the eastern outskirts of Damascus. “We have to be realistic about how compelling [the U.N.] evidence will be.”

“What the U.N. can do is get as much as they can from what will inevitably be a degraded site. But let’s not expect that’s going to be a compelling smoking gun,” the official said.

Kerry said that Syria’s action “should shock the conscience of the world. It defies any code of morality” and goes “beyond the conflict in Syria itself. This is about the large-scale, indiscriminate use of weapons that the civilized world long ago decided must never be used at all.”

http://www.washingtonpost(...)c09410972_story.html
pi_130497699
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

...En er een Soennitische theocratie van willen maken.

Overigens zijn de Koerden op de hand van de regering en willen zij enkel autonomie. ~O>
Daarom zei ik ook de mensen die echt vrijheid willen. Eerste FSA groepen en de Koerden bedoel ik hiermee. Dan komt er geen soennitisch theocratie of wat dat ook is.

Koerden op de hand van de regering? Zie jij Koerden naar Damascus gaan om voor saa vechten? Nee ze komen hen gebied niet uit en iedereen die in hen gebied komt met wapens wordt als vijand gezien. Of het saa is of niet.
pi_130497796
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef Djibril het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook de mensen die echt vrijheid willen. Eerste FSA groepen en de Koerden bedoel ik hiermee. Dan komt er geen soennitisch theocratie of wat dat ook is.

Koerden op de hand van de regering? Zie jij Koerden naar Damascus gaan om voor saa vechten? Nee ze komen hen gebied niet uit en iedereen die in hen gebied komt met wapens wordt als vijand gezien. Of het saa is of niet.
Dat denk jij maar. Er is een verstandhouding tussen de Koerden en de regering. Die bevechten elkaar helemaal niet.

De rebellen echter doden Koerdische burgers met honderden tegelijk.

Ikzelf heb contact met een Koerd in Damascus en die zegt hetzelfde. Voor de Koerden is dit nu een moment om aan zichzelf te denken in de eerste plaats om zich veilig te stellen voor de rebellen die zij diep verachten gelukkig.
pi_130497820
quote:
Je hebt echt veel fantasie.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:08:34 #175
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_130497833
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:

hard maar waar
Nochtans is daar voor deze burgeroorlog begonnen is eigenlijk niks gebeurd dat niet in gelijk welke andere dictatuur in het Midden-Oosten gebeurde. En van Marokko tot aan Afghanistan waren dat op 1 of 2 landen na eigenlijk allemaal dictaturen de voorbije 40 jaar ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')