twitter:iyad_elbaghdadi twitterde op maandag 26-08-2013 om 22:43:28Rumors that Russian battleships docked at Tartus port are leaving #Syria. reageer retweet
"Islamic libertarian"quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:iyad_elbaghdadi twitterde op maandag 26-08-2013 om 22:43:28Rumors that Russian battleships docked at Tartus port are leaving #Syria. reageer retweet
lolquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
Dus Amerikaanse buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Amerikaanse beleid? :')quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb het over het Amerikaans buitenlands beleid...
En Hama was terecht. Moslimbroeders verdienen niets beters.
Je focust op de verkeerde dingen. De vraag zou zijn of Israëls buitenlandse beleid een goede reden is om nu in te grijpen in Syrië.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef Djibril het volgende:
Dus Israëls buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Israëlische beleid?
Heb ik het verder niet over.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:53 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dus Amerikaanse buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Amerikaanse beleid? :')
ja nee ok dan lijkt het mij waarschijnlijker dat iedereen kernraketten af begint te schieten zodra er een Amerikaanse marinier Syrie binnen stapquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef Bombshell het volgende:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims aan de macht komen zodat ze een eenheid gaan vormen. En daarop volgt dan uiteindelijk WO III tussen het westen en de Moslim wereld. Dan kan daarna het westen de oliestaten bezetten en heeft het echt alle kaarten in handen.
Of dit is de kans voor het Midden-Oosten om Israel voorgoed uit te schakelenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef Bombshell het volgende:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims a
Alleen toen vielen er enkele doden, nu zijn het er naar verluid 1600.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef -jos- het volgende:
[..]
In april was de situatie vrijwel hetzelfde, beschuldigingen van chemische aanval door het regime maar geen bewijs. Net zoals nu dus.
Zelfs al bestaan die plannen, alleen economische motieven lijken me overdreven voor zo'n wespennest.quote:De geopolitieke belangen zijn in die periode niet echt veranderd. Alleen is er in de tussentijd dus bekend geworden dat de pijplijn van Iran-Irak-Syrie-EU er komt.
Sorry, had ik over het hoofd gezien. Betere bron maar sluit wat mij betreft niet alles uit, zoals airstrikes. Afwachten dus.quote:En ik heb ook een recentere bron toegevoegd waarin staat dat Obama zegt geen Amerikaanse troepen naar Syrie te gaan sturen.
Maar waarom nu recentelijk wel? Waarom moet Syrië vallen? De halve wereld zit vol met wrede dictators die moorden en martelen. Die laten we allemaal hun gang gaan. Ik geloof dan ook niet dat we uit de goedheid van ons hard de bevolking daar gaan redden (geloofde ik in Irak ook niet). Wat is dan de reden dat we in Syrië wel ingrijpen? Moet de regio gedestabiliseerd worden? Moet Iran haar bondgenoten verliezen? Why?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:
omdat Assad zijn gang niet al 40 jaar iedere dag hier in het NWS is
hard maar waar
Deus Volente!quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Of dit is de kans voor het Midden-Oosten om Israel voorgoed uit te schakelen
Syrie valt sowieso, valt niets meer aan te doenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Northside het volgende:
[..]
Maar waarom nu recentelijk wel? Waarom moet Syrië vallen? De halve wereld zit vol met wrede dictators die moorden en martelen. Die laten we allemaal hun gang gaan. Ik geloof dan ook niet dat we uit de goedheid van ons hard de bevolking daar gaan redden (geloofde ik in Irak ook niet). Wat is dan de reden dat we in Syrië wel ingrijpen? Moet de regio gedestabiliseerd worden? Moet Iran haar bondgenoten verliezen? Why?
Dus je geeft toe dat je Israël of Amerika niet als excuus moet gebruiken voor Assad tirannie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Heb ik het verder niet over.
En alles wat jij noemt is geen reden mensen te steunen die een land de vernieling in willen helpen om er een Soennitische dictatuur te vestigen.
15-16-17 september 2013 wordt er 'toevallig' een Pan-Koerdische conferentie gehouden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De Syrische Koerden gaat hun nieuwe vrijheid echt niet meer uit handen geven.
...En er een Soennitische theocratie van willen maken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat je Israël of Amerika niet als excuus moet gebruiken voor Assad tirannie.
En alles wat ik opnoem is een reden om mensen(echte fsa, koerden) te steunen die een land willen bevrijden van de tirannie van Assad.
Een slechte gedacht is dat dit in gang gezet is om de USA te lokkenquote:
wie er zeker valt is Israelquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Syrie valt sowieso, valt niets meer aan te doen
ik denk dat men aan de winnende kant wil staan uiteindelijk
Israel is sowieso de lachende derde hier, die doen helemaal nietsquote:
Daarom zei ik ook de mensen die echt vrijheid willen. Eerste FSA groepen en de Koerden bedoel ik hiermee. Dan komt er geen soennitisch theocratie of wat dat ook is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
...En er een Soennitische theocratie van willen maken.
Overigens zijn de Koerden op de hand van de regering en willen zij enkel autonomie.
Dat denk jij maar. Er is een verstandhouding tussen de Koerden en de regering. Die bevechten elkaar helemaal niet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef Djibril het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook de mensen die echt vrijheid willen. Eerste FSA groepen en de Koerden bedoel ik hiermee. Dan komt er geen soennitisch theocratie of wat dat ook is.
Koerden op de hand van de regering? Zie jij Koerden naar Damascus gaan om voor saa vechten? Nee ze komen hen gebied niet uit en iedereen die in hen gebied komt met wapens wordt als vijand gezien. Of het saa is of niet.
Je hebt echt veel fantasie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef Bombshell het volgende:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims aan de macht komen zodat ze een eenheid gaan vormen. En daarop volgt dan uiteindelijk WO III tussen het westen en de Moslim wereld. Dan kan daarna het westen de oliestaten bezetten en heeft het echt alle kaarten in handen.
Nochtans is daar voor deze burgeroorlog begonnen is eigenlijk niks gebeurd dat niet in gelijk welke andere dictatuur in het Midden-Oosten gebeurde. En van Marokko tot aan Afghanistan waren dat op 1 of 2 landen na eigenlijk allemaal dictaturen de voorbije 40 jaar ...quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:
omdat Assad zijn gang niet al 40 jaar iedere dag hier in het NWS is
hard maar waar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |