abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130496355
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee ik denk dat de russen buiten spel blijven
De Russen gaan dan ook geen escalatie riskeren, hun buitenlands beleid wordt immers niet bepaald door gekke Evangelisten en Joden met een apocalyptisch wereldbeeld.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:44:35 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130496401
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee IRAN zal ook meedoen en Israël zal dit gaan gebruiken om de Iraanse kernreactors uit te schakelen
Iran zal ongetwijfeld meedoen ja maar dat doen ze in bijna elk islamitisch conflict sinds Bosnie

zetten gewoon een boatload aan dienstplichten vrijwillig op het vliegtuig, dat Israel vervolgens Iran gaat bombarderen lijkt me nogal onwaarschijnlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130496404
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik kan je wel vertellen waarom de Turken staan te springen om mee te doen. Die hebben dan eindelijk een excuus om een leger het noorden van Syrië in te sturen en daar de PKK harde klappen te geven.
Lijkt me niet heel handig als je er net vrede mee hebt gesloten, hoewel Turkije wel zijn eigen redenen heeft inderdaad. Maar we zullen zien.
Incelfrikandel
pi_130496432
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Die schieten gewoon hun kruisraketten op de Syrische doelen af, en Rusland staat erbij en kijkt ernaar. Dat weten alle partijen, dus daarom stuurt Rusland ook geen hardware, want zinloos.
En jij denk dat als Rusland de Amerikaanse vliegtuigen neerschiet dat het gaat escaleren?
Echt niet. Dan is het even over en weer schieten rondom Syrië en klaar.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130496482
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef Djibril het volgende:

[..]

Harde klappen die ze al zogenaamd 30 jaar geven en toch blijft PKK bestaan :')
Met dictator bashar hadden ze nog een bondgenoot aan die kant van de grens tegen pkk. Nu zijn het mocros die tegen pkk vechten aan die kant van de grens en die vormen geen match voor pkk :')
Probleem is dat PKK juist over de grens sta en steeds nieuwe soldaatje naar turkije stuurt.
waar Syrie en Irak niks mee doet. Zoiets als Taliban die vanuit Pakistan in Afghanistan opereert.

Door de bombardement en of oorlog vervallen de grens en kan Turkye lekker daar uitmoorden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_130496488
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef Djibril het volgende:
Harde klappen die ze al zogenaamd 30 jaar geven en toch blijft PKK bestaan :')
Met dictator bashar hadden ze nog een bondgenoot aan die kant van de grens tegen pkk. Nu zijn het mocros die tegen pkk vechten aan die kant van de grens en die vormen geen match voor pkk :')
Nee, de PKK kan niet uitgeroeid worden in die berggebieden. Maar als de Turken het voor elkaar krijgen om een paar maanden een 'stabilisatiemacht' het noorden van Syrië in te mogen sturen, dan krijgt de PKK een paar zware maandjes hoor.
Ja, ik generaliseer.
pi_130496493
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:43 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De Russen gaan dan ook geen escalatie riskeren, hun buitenlands beleid wordt immers niet bepaald door gekke Evangelisten en Joden met een apocalyptisch wereldbeeld.
Aaah we geven de schuld weer aan de Joden, omdat door hen Assad een dictator is en zijn bevolking al 40 jaar martelt en vermoord. :')
pi_130496508
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Lol wat een kut map die nergens op slaat. :D
Leg uit? Ik zie een kaart die voor een groter gedeelte de etnische/religieuze lijnen volgt. Of het realistisch is dat er afstand wordt gedaan van bepaalde gebieden is natuurlijk een andere vraag.
pi_130496524
Ik kan me niet voorstellen dat Rusland en Amerika in oorlog raken. China al helemaal niet. Zo gek zijn ze nou ook weer niet. Dan staat de hele werled echt in brand.
Doen ze het wel dan zitten wij hier in Europa ook niet echt lekker. De russen zitten zo in duitsland en voor je het weet in het hier een enorm slachtveld :p
pi_130496540
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Lijkt me niet heel handig als je er net vrede mee hebt gesloten, hoewel Turkije wel zijn eigen redenen heeft inderdaad. Maar we zullen zien.
Tayyipje is vriendjes met het Moslimsbroederschap. Die organisatie die de macht wilt grijpen in Syrië als zijnde de gematigde factie. Net zoals ze de macht dachten te kunnen grijpen in Egypte en dat met succes hebben gedaan in Libië. Tunesië dacht ik ook maar weet ik zo niet zeker.
pi_130496548
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

En jij denk dat als Rusland de Amerikaanse vliegtuigen neerschiet dat het gaat escaleren?
totdat er een raketje of een bom op Russisch ship of eenheid neervalt. Dan is er andere verhaal.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:46:36 #137
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_130496551
Zitten er aardgassen/olie in de grond?
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:46:53 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130496575
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef Bombshell het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Rusland en Amerika in oorlog raken. China al helemaal niet. Zo gek zijn ze nou ook weer niet. Dan staat de hele werled echt in brand.
Doen ze het wel dan zitten wij hier in Europa ook niet echt lekker. De russen zitten zo in duitsland en voor je het weet in het hier een enorm slachtveld :p
op dit moment zijn de russen al blij als al het materiaal intact Polen haalt denk ik
pi_130496597
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef Djibril het volgende:

[..]

Aaah we geven de schuld weer aan de Joden, omdat door hen Assad een dictator is en zijn bevolking al 40 jaar martelt en vermoord. :')
Zij bepalen het buitenlands beleid wat betreft het Midden-Oosten.
Religieuze motieven spelen een grote rol.
pi_130496618
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef F.Begbie het volgende:
Wel bij Groningen
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:47:54 #141
132191 -jos-
Money=Power
pi_130496637
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Thanks. Maar dat is 17 april, dus voor de chemische aanval. Situatie kan nu dus veranderd zijn.

Verder is dat globalresearch nou niet een bepaald goeie bron. Het is een traditionele anti-VS, anti-NAVO en 9/11 conspiracy site, nogal biased. Bovendien de oprichter een holocaustontkenner.
In april was de situatie vrijwel hetzelfde, beschuldigingen van chemische aanval door het regime maar geen bewijs. Net zoals nu dus.

De geopolitieke belangen zijn in die periode niet echt veranderd. Alleen is er in de tussentijd dus bekend geworden dat de pijplijn van Iran-Irak-Syrie-EU er komt.

En ik heb ook een recentere bron toegevoegd waarin staat dat Obama zegt geen Amerikaanse troepen naar Syrie te gaan sturen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:48:00 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130496639
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef Djibril het volgende:

[..]

Wel bij Groningen
Tally ho!
pi_130496652
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef IPA35 het volgende:
Meen je dat nou? Ik weet wel heel zeker dat als de Russen ook maar 1 Amerikaans vliegtuig uit de lucht halen ze vervolgens echt heel diep door het stof moeten om sancties te voorkomen.
Ja, ik generaliseer.
pi_130496658
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef F.Begbie het volgende:
Olie niet heel erg veel.
pi_130496729
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee, de PKK kan niet uitgeroeid worden in die berggebieden. Maar als de Turken het voor elkaar krijgen om een paar maanden een 'stabilisatiemacht' het noorden van Syrië in te mogen sturen, dan krijgt de PKK een paar zware maandjes hoor.
Jij denkt dat de Syrische Koerden het pikken als welke "stabilisatiemacht" hun lang bevochten vrijheid gaat komen inperken? Geen Arabier, Turk of Nusra-neanderthaler gaat Noord-Syrie onder de hand kunnen krijgen hoor. De Syrische Koerden gaat hun nieuwe vrijheid echt niet meer uit handen geven. Turkije zal met de nieuwe situatie moeten dealen, de laatste berichten lijken dat ook duidelijk te maken. Ook Turkije beseft inmiddels dat het met de Syrische Koerden en hun politieke partijen moet gaan dealen omdat ze een grens gemeen hebben. De Turken hebben in Barzani, de Iraakse Koerd, een goede bemiddelaar. Barzani is close met Erdogan en het Turkse beleid en heeft Turkije nodig als buffer tegen Maliki in Irak. Dat loopt wel los uiteindelijk daar.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_130496786
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zij bepalen het buitenlands beleid wat betreft het Midden-Oosten.
Religieuze motieven spelen een grote rol.
Dus Israëls buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Israëlische beleid? :')
pi_130496795
Misschien wordt Syria wel gekozen als speeltuin waar de Ameriaken en russen wat kunnen stoeien. Maar dat is ook wel een gevaarlijk spel. De russen zullen uiteindelijk toch niks doen denk ik. Amerika is nog steeds de baas in de wereld.
pi_130496820
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:48 schreef Northside het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Ik weet wel heel zeker dat als de Russen ook maar 1 Amerikaans vliegtuig uit de lucht halen ze vervolgens echt heel diep door het stof moeten om sancties te voorkomen.
Dat denk jij maar want Rusland is veel te machtig daarvoor.
De Amerikanen zullen dan hun verlies moeten nemen (net als de Russen).

Rusland heeft de macht een interventie te voorkomen alleen zijn ze m.i. lang niet doortastend genoeg en laten ze over zich heenlopen. Ze dachten gewonnen te hebben en dat is hun grootste fout want sinds de overwinningen van het Syrische leger en de geplande Conferentie (waar Rusland echt vertrouwen in had) zijn de Amerikanen en hun partners in crime al een directe interventie aan het plannen (nu hun kanonnenvoer anders de oorlog gaat verliezen).
pi_130496835
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Tayyipje is vriendjes met het Moslimsbroederschap. Die organisatie die de macht wilt grijpen in Syrië als zijnde de gematigde factie. Net zoals ze de macht dachten te kunnen grijpen in Egypte en dat met succes hebben gedaan in Libië. Tunesië dacht ik ook maar weet ik zo niet zeker.
Moslimbroederschap heeft geen macht in Libië, partij is bijna 5 keer zo klein als de nummer 1. Ze hebben een half jaar terug wel een semi-coup geprobeerd, maar dat was een grote mislukking.
Incelfrikandel
pi_130496859
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dus Israëls buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Israëlische beleid? :')
Ik heb het over het Amerikaans buitenlands beleid...

En Hama was terecht. Moslimbroeders verdienen niets beters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')