Zie ook Vietnam Oorlogquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:25 schreef Masyl het volgende:
Dat gaat gigantisch uit de hand lopen als de VS dit gaat doorzetten.
nou op zich is het significant dat die 4 landen voor zijnquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Zal nog wel minimaal een week duren. Hopelijk wachten ze ook op de conclusie van de VN.
maar is dus toch significant, wat jij vroeg
Doel je op deze?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:34 schreef Djibril het volgende:
[..]
Syrië is getekend door Frankrijk en ze willen andere lijnen nu trekken. Enige probleem is dat er nu andere kinderen mee willen tekenen en er is maar een potlood.
Alleen nobodies weten dit niet omdat ze niet caren
En jij denkt echt dat het realistisch is dat Rusland soldaten in het MO dropt? Hebben ze dat ooit al gedaan?quote:
had wel een mooiere wereld geweestquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Doel je op deze?
The New Middle East
[ afbeelding ]
Iran zal dit als een prachtig excuus gebruikenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:24 schreef Fides het volgende:
[..]
Jaja, poepoe? Denk je dat iemand all-in wil gaan voor Syrie?
Wat is het probleem? Men wilt de Amerikanen buiten houden. Zet een infanteriebataljon in Damascus en twee batterijen S-300 erbij. Dan blijven ze echt wel weg.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef Fides het volgende:
[..]
En jij denkt echt dat het realistisch is dat Rusland soldaten in het MO dropt? Hebben ze dat ooit al gedaan?
Datzelfde Iran dat net een gematigdere president heeft gekozen?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Iran zal dit als een prachtig excuus gebruiken
En Israel die Syrie terug brengt naar de middel-eeuwen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:29 schreef Masyl het volgende:
[..]
Ik zag net een of andere minister oid van Syrie die zei dat ze direct raketten op Israel gaan afvuren als ze worden aangevallen.
nee IRAN zal ook meedoen en Israël zal dit gaan gebruiken om de Iraanse kernreactors uit te schakelenquote:
Lol wat een kut map die nergens op slaat.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Doel je op deze?
The New Middle East
[ afbeelding ]
Ik kan je wel vertellen waarom de Turken staan te springen om mee te doen. Die hebben dan eindelijk een excuus om een leger het noorden van Syrië in te sturen en daar de PKK harde klappen te geven.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Geen idee. Maar Duitsland, Frankrijk, Turkije, Scandinavische landen en Canada wel een aantal maal.
Iran heeft al heel veel soldaten in het leger van Assadquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:38 schreef Fides het volgende:
[..]
Datzelfde Iran dat net een gematigdere president heeft gekozen?
Lekker CNN kijkenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wat gaan jullie dan doen, als VS en hun aantallen bondgenoten toch zonder VN mandaat Syrie aanvallen?..
Iran vernietigt dan de olievelden van Saoedistan en dan gaan wij hier in Europa economisch terug naar de steentijd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee IRAN zal ook meedoen en Israël zal dit gaan gebruiken om de Iraanse kernreactors uit te schakelen
Hahahaha, ja, de Russen gaan vast tegen de Amerikanen vechten om Syrië...quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:38 schreef IPA35 het volgende:
Wat is het probleem? Men wilt de Amerikanen buiten houden. Zet een infanteriebataljon in Damascus en twee batterijen S-300 erbij. Dan blijven ze echt wel weg.
Thanks. Maar dat is 17 april, dus voor de chemische aanval. Situatie kan nu dus veranderd zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:34 schreef -jos- het volgende:
[..]
http://www.globalresearch(...)d-over-syria/5333344
This disunity mirrored the recent disagreement that Chuck Hagel had with Obama’s Secretary of State, John Kerry, when both testified in front of Congress with nearly opposite versions of what was happening in Syria and how the U.S. should respond. Kerry was a cheerleader for intervention while Hagel — the military’s mouthpiece — advised caution.
Kerry voor oorlog, militaire top tegen. Zo is het nog steeds waarschijnlijk.
En meer recent:
White House spokesman Josh Earnest said Friday that Obama doesnt see any scenario where hed have to authorize putting American boots on the ground in Syria.
http://www.freep.com/arti(...)S-intervention-Syria
Nee want de Amerikanen doen niets dan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef Northside het volgende:
[..]
Hahahaha, ja, de Russen gaan vast tegen de Amerikanen vechten om Syrië...
Harde klappen die ze al zogenaamd 30 jaar geven en toch blijft PKK bestaanquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen waarom de Turken staan te springen om mee te doen. Die hebben dan eindelijk een excuus om een leger het noorden van Syrië in te sturen en daar de PKK harde klappen te geven.
Nee ik denk dat de russen buiten spel blijvenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef Northside het volgende:
[..]
Hahahaha, ja, de Russen gaan vast tegen de Amerikanen vechten om Syrië...
Natuurlijk wel. Die schieten gewoon hun kruisraketten op de Syrische doelen af, en Rusland staat erbij en kijkt ernaar. Dat weten alle partijen, dus daarom stuurt Rusland ook geen hardware, want zinloos.quote:
De Russen gaan dan ook geen escalatie riskeren, hun buitenlands beleid wordt immers niet bepaald door gekke Evangelisten en Joden met een apocalyptisch wereldbeeld.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee ik denk dat de russen buiten spel blijven
Iran zal ongetwijfeld meedoen ja maar dat doen ze in bijna elk islamitisch conflict sinds Bosniequote:Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee IRAN zal ook meedoen en Israël zal dit gaan gebruiken om de Iraanse kernreactors uit te schakelen
Lijkt me niet heel handig als je er net vrede mee hebt gesloten, hoewel Turkije wel zijn eigen redenen heeft inderdaad. Maar we zullen zien.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen waarom de Turken staan te springen om mee te doen. Die hebben dan eindelijk een excuus om een leger het noorden van Syrië in te sturen en daar de PKK harde klappen te geven.
En jij denk dat als Rusland de Amerikaanse vliegtuigen neerschiet dat het gaat escaleren?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:43 schreef Northside het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Die schieten gewoon hun kruisraketten op de Syrische doelen af, en Rusland staat erbij en kijkt ernaar. Dat weten alle partijen, dus daarom stuurt Rusland ook geen hardware, want zinloos.
Probleem is dat PKK juist over de grens sta en steeds nieuwe soldaatje naar turkije stuurt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef Djibril het volgende:
[..]
Harde klappen die ze al zogenaamd 30 jaar geven en toch blijft PKK bestaan![]()
Met dictator bashar hadden ze nog een bondgenoot aan die kant van de grens tegen pkk. Nu zijn het mocros die tegen pkk vechten aan die kant van de grens en die vormen geen match voor pkk
Nee, de PKK kan niet uitgeroeid worden in die berggebieden. Maar als de Turken het voor elkaar krijgen om een paar maanden een 'stabilisatiemacht' het noorden van Syrië in te mogen sturen, dan krijgt de PKK een paar zware maandjes hoor.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef Djibril het volgende:
Harde klappen die ze al zogenaamd 30 jaar geven en toch blijft PKK bestaan![]()
Met dictator bashar hadden ze nog een bondgenoot aan die kant van de grens tegen pkk. Nu zijn het mocros die tegen pkk vechten aan die kant van de grens en die vormen geen match voor pkk
Aaah we geven de schuld weer aan de Joden, omdat door hen Assad een dictator is en zijn bevolking al 40 jaar martelt en vermoord.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Russen gaan dan ook geen escalatie riskeren, hun buitenlands beleid wordt immers niet bepaald door gekke Evangelisten en Joden met een apocalyptisch wereldbeeld.
Leg uit? Ik zie een kaart die voor een groter gedeelte de etnische/religieuze lijnen volgt. Of het realistisch is dat er afstand wordt gedaan van bepaalde gebieden is natuurlijk een andere vraag.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Lol wat een kut map die nergens op slaat.
Tayyipje is vriendjes met het Moslimsbroederschap. Die organisatie die de macht wilt grijpen in Syrië als zijnde de gematigde factie. Net zoals ze de macht dachten te kunnen grijpen in Egypte en dat met succes hebben gedaan in Libië. Tunesië dacht ik ook maar weet ik zo niet zeker.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel handig als je er net vrede mee hebt gesloten, hoewel Turkije wel zijn eigen redenen heeft inderdaad. Maar we zullen zien.
totdat er een raketje of een bom op Russisch ship of eenheid neervalt. Dan is er andere verhaal.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En jij denk dat als Rusland de Amerikaanse vliegtuigen neerschiet dat het gaat escaleren?
Echt niet. Dan is het even over en weer schieten rondom Syrië en klaar.
op dit moment zijn de russen al blij als al het materiaal intact Polen haalt denk ikquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef Bombshell het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Rusland en Amerika in oorlog raken. China al helemaal niet. Zo gek zijn ze nou ook weer niet. Dan staat de hele werled echt in brand.
Doen ze het wel dan zitten wij hier in Europa ook niet echt lekker. De russen zitten zo in duitsland en voor je het weet in het hier een enorm slachtveld :p
Zij bepalen het buitenlands beleid wat betreft het Midden-Oosten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef Djibril het volgende:
[..]
Aaah we geven de schuld weer aan de Joden, omdat door hen Assad een dictator is en zijn bevolking al 40 jaar martelt en vermoord.
Wel bij Groningenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef F.Begbie het volgende:
Zitten er aardgassen/olie in de grond?
In april was de situatie vrijwel hetzelfde, beschuldigingen van chemische aanval door het regime maar geen bewijs. Net zoals nu dus.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Thanks. Maar dat is 17 april, dus voor de chemische aanval. Situatie kan nu dus veranderd zijn.
Verder is dat globalresearch nou niet een bepaald goeie bron. Het is een traditionele anti-VS, anti-NAVO en 9/11 conspiracy site, nogal biased. Bovendien de oprichter een holocaustontkenner.
Tally ho!quote:
Meen je dat nou? Ik weet wel heel zeker dat als de Russen ook maar 1 Amerikaans vliegtuig uit de lucht halen ze vervolgens echt heel diep door het stof moeten om sancties te voorkomen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef IPA35 het volgende:
En jij denk dat als Rusland de Amerikaanse vliegtuigen neerschiet dat het gaat escaleren?
Echt niet. Dan is het even over en weer schieten rondom Syrië en klaar.
Olie niet heel erg veel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef F.Begbie het volgende:
Zitten er aardgassen/olie in de grond?
Jij denkt dat de Syrische Koerden het pikken als welke "stabilisatiemacht" hun lang bevochten vrijheid gaat komen inperken? Geen Arabier, Turk of Nusra-neanderthaler gaat Noord-Syrie onder de hand kunnen krijgen hoor. De Syrische Koerden gaat hun nieuwe vrijheid echt niet meer uit handen geven. Turkije zal met de nieuwe situatie moeten dealen, de laatste berichten lijken dat ook duidelijk te maken. Ook Turkije beseft inmiddels dat het met de Syrische Koerden en hun politieke partijen moet gaan dealen omdat ze een grens gemeen hebben. De Turken hebben in Barzani, de Iraakse Koerd, een goede bemiddelaar. Barzani is close met Erdogan en het Turkse beleid en heeft Turkije nodig als buffer tegen Maliki in Irak. Dat loopt wel los uiteindelijk daar.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef Northside het volgende:
[..]
Nee, de PKK kan niet uitgeroeid worden in die berggebieden. Maar als de Turken het voor elkaar krijgen om een paar maanden een 'stabilisatiemacht' het noorden van Syrië in te mogen sturen, dan krijgt de PKK een paar zware maandjes hoor.
Dus Israëls buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Israëlische beleid?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zij bepalen het buitenlands beleid wat betreft het Midden-Oosten.
Religieuze motieven spelen een grote rol.
Dat denk jij maar want Rusland is veel te machtig daarvoor.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:48 schreef Northside het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ik weet wel heel zeker dat als de Russen ook maar 1 Amerikaans vliegtuig uit de lucht halen ze vervolgens echt heel diep door het stof moeten om sancties te voorkomen.
Moslimbroederschap heeft geen macht in Libië, partij is bijna 5 keer zo klein als de nummer 1. Ze hebben een half jaar terug wel een semi-coup geprobeerd, maar dat was een grote mislukking.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tayyipje is vriendjes met het Moslimsbroederschap. Die organisatie die de macht wilt grijpen in Syrië als zijnde de gematigde factie. Net zoals ze de macht dachten te kunnen grijpen in Egypte en dat met succes hebben gedaan in Libië. Tunesië dacht ik ook maar weet ik zo niet zeker.
Ik heb het over het Amerikaans buitenlands beleid...quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dus Israëls buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Israëlische beleid?
twitter:iyad_elbaghdadi twitterde op maandag 26-08-2013 om 22:43:28Rumors that Russian battleships docked at Tartus port are leaving #Syria. reageer retweet
"Islamic libertarian"quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:iyad_elbaghdadi twitterde op maandag 26-08-2013 om 22:43:28Rumors that Russian battleships docked at Tartus port are leaving #Syria. reageer retweet
lolquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
Dus Amerikaanse buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Amerikaanse beleid? :')quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik heb het over het Amerikaans buitenlands beleid...
En Hama was terecht. Moslimbroeders verdienen niets beters.
Je focust op de verkeerde dingen. De vraag zou zijn of Israëls buitenlandse beleid een goede reden is om nu in te grijpen in Syrië.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef Djibril het volgende:
Dus Israëls buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Israëlische beleid?
Heb ik het verder niet over.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:53 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dus Amerikaanse buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Amerikaanse beleid? :')
ja nee ok dan lijkt het mij waarschijnlijker dat iedereen kernraketten af begint te schieten zodra er een Amerikaanse marinier Syrie binnen stapquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef Bombshell het volgende:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims aan de macht komen zodat ze een eenheid gaan vormen. En daarop volgt dan uiteindelijk WO III tussen het westen en de Moslim wereld. Dan kan daarna het westen de oliestaten bezetten en heeft het echt alle kaarten in handen.
Of dit is de kans voor het Midden-Oosten om Israel voorgoed uit te schakelenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef Bombshell het volgende:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims a
Alleen toen vielen er enkele doden, nu zijn het er naar verluid 1600.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef -jos- het volgende:
[..]
In april was de situatie vrijwel hetzelfde, beschuldigingen van chemische aanval door het regime maar geen bewijs. Net zoals nu dus.
Zelfs al bestaan die plannen, alleen economische motieven lijken me overdreven voor zo'n wespennest.quote:De geopolitieke belangen zijn in die periode niet echt veranderd. Alleen is er in de tussentijd dus bekend geworden dat de pijplijn van Iran-Irak-Syrie-EU er komt.
Sorry, had ik over het hoofd gezien. Betere bron maar sluit wat mij betreft niet alles uit, zoals airstrikes. Afwachten dus.quote:En ik heb ook een recentere bron toegevoegd waarin staat dat Obama zegt geen Amerikaanse troepen naar Syrie te gaan sturen.
Maar waarom nu recentelijk wel? Waarom moet Syrië vallen? De halve wereld zit vol met wrede dictators die moorden en martelen. Die laten we allemaal hun gang gaan. Ik geloof dan ook niet dat we uit de goedheid van ons hard de bevolking daar gaan redden (geloofde ik in Irak ook niet). Wat is dan de reden dat we in Syrië wel ingrijpen? Moet de regio gedestabiliseerd worden? Moet Iran haar bondgenoten verliezen? Why?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:
omdat Assad zijn gang niet al 40 jaar iedere dag hier in het NWS is
hard maar waar
Deus Volente!quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Of dit is de kans voor het Midden-Oosten om Israel voorgoed uit te schakelen
Syrie valt sowieso, valt niets meer aan te doenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Northside het volgende:
[..]
Maar waarom nu recentelijk wel? Waarom moet Syrië vallen? De halve wereld zit vol met wrede dictators die moorden en martelen. Die laten we allemaal hun gang gaan. Ik geloof dan ook niet dat we uit de goedheid van ons hard de bevolking daar gaan redden (geloofde ik in Irak ook niet). Wat is dan de reden dat we in Syrië wel ingrijpen? Moet de regio gedestabiliseerd worden? Moet Iran haar bondgenoten verliezen? Why?
Dus je geeft toe dat je Israël of Amerika niet als excuus moet gebruiken voor Assad tirannie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Heb ik het verder niet over.
En alles wat jij noemt is geen reden mensen te steunen die een land de vernieling in willen helpen om er een Soennitische dictatuur te vestigen.
15-16-17 september 2013 wordt er 'toevallig' een Pan-Koerdische conferentie gehouden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De Syrische Koerden gaat hun nieuwe vrijheid echt niet meer uit handen geven.
...En er een Soennitische theocratie van willen maken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat je Israël of Amerika niet als excuus moet gebruiken voor Assad tirannie.
En alles wat ik opnoem is een reden om mensen(echte fsa, koerden) te steunen die een land willen bevrijden van de tirannie van Assad.
Een slechte gedacht is dat dit in gang gezet is om de USA te lokkenquote:
wie er zeker valt is Israelquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Syrie valt sowieso, valt niets meer aan te doen
ik denk dat men aan de winnende kant wil staan uiteindelijk
Israel is sowieso de lachende derde hier, die doen helemaal nietsquote:
Daarom zei ik ook de mensen die echt vrijheid willen. Eerste FSA groepen en de Koerden bedoel ik hiermee. Dan komt er geen soennitisch theocratie of wat dat ook is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
...En er een Soennitische theocratie van willen maken.
Overigens zijn de Koerden op de hand van de regering en willen zij enkel autonomie.
Dat denk jij maar. Er is een verstandhouding tussen de Koerden en de regering. Die bevechten elkaar helemaal niet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef Djibril het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook de mensen die echt vrijheid willen. Eerste FSA groepen en de Koerden bedoel ik hiermee. Dan komt er geen soennitisch theocratie of wat dat ook is.
Koerden op de hand van de regering? Zie jij Koerden naar Damascus gaan om voor saa vechten? Nee ze komen hen gebied niet uit en iedereen die in hen gebied komt met wapens wordt als vijand gezien. Of het saa is of niet.
Je hebt echt veel fantasie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef Bombshell het volgende:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims aan de macht komen zodat ze een eenheid gaan vormen. En daarop volgt dan uiteindelijk WO III tussen het westen en de Moslim wereld. Dan kan daarna het westen de oliestaten bezetten en heeft het echt alle kaarten in handen.
Nochtans is daar voor deze burgeroorlog begonnen is eigenlijk niks gebeurd dat niet in gelijk welke andere dictatuur in het Midden-Oosten gebeurde. En van Marokko tot aan Afghanistan waren dat op 1 of 2 landen na eigenlijk allemaal dictaturen de voorbije 40 jaar ...quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:
omdat Assad zijn gang niet al 40 jaar iedere dag hier in het NWS is
hard maar waar
voor deze burgeroorlog begon was het idd nooit in het NWSquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nochtans is daar voor deze burgeroorlog begonnen is eigenlijk niks gebeurd dat niet in gelijk welke andere dictatuur in het Midden-Oosten gebeurde. En van Marokko tot aan Afghanistan waren dat op 1 of 2 landen na eigenlijk allemaal dictaturen de voorbije 40 jaar ...
Net nog op Nieuwsuur dat volgens een Syrische hoogleraar internationaal recht Syrie een Amerikaanse aanval met een aanval op Israel mogelijk zal vergelden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
Israel is sowieso de lachende derde hier, die doen helemaal niets
nou die gaan niet lachenquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
Israel is sowieso de lachende derde hier, die doen helemaal niets
Ik geloof niet zo in dat verhaaltje dat de Koerdisch-politieke leiders naar een groot onafhankelijk Koerdistan streven. Barzani kent (internationaal gezien) zijn plaats goed en is close met Turkije en Erdogan. Noord-Irak ligt economisch gezien aan een Turks infuus. Beiden (Erdogan en Barzani) hebben elkaar nodig om een front tegen Maliki's Irak te vormen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
15-16-17 september 2013 wordt er 'toevallig' een Pan-Koerdische conferentie gehouden.
http://www.ekurd.net/mismas/articles/misc2013/8/state7291.htm
Een Turkse krant zei dat de Koerden tijdens die conferentie de map van 'Groot Koerdistan' gaan uitstippelen.
De map die ik eerder heb gepost wordt vaak aangehaald door Midden-Oosterse bronnen die wijzen op een groot 'complot' om het Midden-Oosten te balkaniseren. Die map is wel bijna 10 jaar oud, Syrië komt er nog goed vanaf op die map, ik denk dat Syrië nog veel meer gebalkaniseerd zal worden.
correctiequote:Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Net nog op Nieuwsuur dat volgens een Syrische hoogleraar internationaal recht Syrie een Amerikaanse aanval met een aanval op Israel mogelijk zal vergelden.
lijkt me zonde van de munitiequote:Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Net nog op Nieuwsuur dat volgens een Syrische hoogleraar internationaal recht Syrie een Amerikaanse aanval met een aanval op Israel mogelijk zal vergelden.
Gefixt, graag gedaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat denk jij maar. Er is een verstandhouding tussen de Koerden en de regering. Die bevechten elkaar helemaal niet zolang de regering niet in hen gebied komt.
De rebellen echter doden Koerdische burgers met honderden tegelijk.
Ikzelf heb contact met een Koerd in Qamishlo en die zegt hetzelfde. Voor de Koerden is dit nu een moment om aan zichzelf te denken in de eerste plaats om zich veilig te stellen voor de terroristen en saa die zij diep verachten gelukkig.
Omdat daar ook geen NWS te rapen viel ...quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor deze burgeroorlog begon was het idd nooit in het NWS
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:
mwah, volgens mij hebben ze Libanon een tijdje bezet enzoquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat daar ook geen NWS te rapen viel ...
Amerikaanse bewijzen zijn dan ook niet serieus te nemen. Wie zegt dat de Amerikanen niet met bewijzen sjoemelen?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:11 schreef Masyl het volgende:
Ik ben benieuwd met voor bewijzen ze komen aanzetten, hopelijk hebben ze geleerd van de vorige keer
Die gast kwam volkomen geschift over.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
ja Syrie zal een aanval op Syrie idd wel als een groot onrecht zien jaquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Een Amerikaanse/Westerse aanval zonder steun van de VN is een illegale aanval op een soeverein land. Syrie zal het als een groot onrecht zien.
Arme oogarts, zou die zijn vrouwtje al op vakantie naar Londen hebben gestuurd? En gaat die op het laatst ook zelf de benen naar Teheran of Moskou nemen? Of is ie een held als Khadafi die koste wat kost in zijn vaderland blijft zelfs als dat een kogel in het achterhoofd betekent? Ik weet wel zeker dat Assad veel blaft maar uiteindelijk de benen neemtquote:A British military base in Cyprus has seen a sharp uptick in activity, the Guardian's Martin Chulov reports:
Warplanes and military transporters have begun arriving at Britain's Akrotiri airbase on Cyprus, less than 100 miles from the Syrian coast, in a sign of increasing preparations for a military strike against the Assad regime in Syria.
Two commercial pilots who regularly fly from Larnaca on Monday told the Guardian that they had seen C-130 transport planes from their cockpit windows as well as small formations of fighter jets on their radar screens, which they believe had flown from Europe.
Residents near the British airfield, a sovereign base since 1960, also say activity there has been much higher than normal over the past 48 hours.
The piece, also written by Mona Mahmood and Guardian diplomatic editor Julian Borger, includes an analysis of potential targets in the Damascus area:
If the strikes go ahead, they are expected to focus on the strongest sinews of the Assad regime's power.
Hitting stockpiles of chemical weapons could appear more proportionate but that would bring with it the risk of dispersing neurotoxins over a wide area, potentially causing even more harm than Wednesday's gas attack.
For that reason, military experts think that if the western allies do decide to strike, they will aim to deliver a punishment and a deterrent against any further chemical weapons use.
The Guardian
Net daarom kan ik mij niet voorstellen dat die knul het bevel gegeven heeft tot een gifgas-aanval. Daar is die eigenlijk véél te intelligent voor en heeft hij veel te lang in het Westen voor gewoond om niet wereldvreemd te zijn en niet te weten hoe daarop gereageerd zou worden ...quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Arme oogarts, zou die zijn vrouwtje al op vakantie naar Londen hebben gestuurd? En gaat die op het laatst ook zelf de benen naar Teheran of Moskou nemen? Of is ie een held als Khadafi die koste wat kost in zijn vaderland blijft zelfs als dat een kogel in het achterhoofd betekent? Ik weet wel zeker dat Assad veel blaft maar uiteindelijk de benen neemtNooit een vent geweest, was ook niet de bedoeling dat hij het van zijn criminele vader overnam. Totdat zijn broer verongelukte en hij zijn droombaan als oogarts moest opzeggen om het terreurregime in Syrie in stand te houden.
Zonder steun van de VN is het ook gewoon een illegale aanval.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja Syrie zal een aanval op Syrie idd wel als een groot onrecht zien ja
men zegt dat de USA met satellieten die raketten heeft zien opstijgen van de opslag-plekken en neerkomen en veel activiteit bij die opslag heeft gezien daag ervoorquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Net daarom kan ik mij niet voorstellen dat die knul het bevel gegeven heeft tot een gifgas-aanval. Daar is die eigenlijk véél te intelligent voor en heeft hij veel te lang in het Westen voor gewoond om niet wereldvreemd te zijn en niet te weten hoe daarop gereageerd zou worden ...
Vanuit de Syrische kant komen de Amerikanen juist geschift over. Amerika wilt dus alweer een land aanvallen zonder toestemming van de VN.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Die gast kwam volkomen geschift over.
Er is ook niet 1 steekhoudende reden te bedenken waarom Assad chemische wapens zou inzetten. Niet 1. Iedereen kan wel zo 3 hele goede redenen opnoemen waarom Assad geen chemische wapens in zou moeten zetten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Net daarom kan ik mij niet voorstellen dat die knul het bevel gegeven heeft tot een gifgas-aanval. Daar is die eigenlijk véél te intelligent voor en heeft hij veel te lang in het Westen voor gewoond om niet wereldvreemd te zijn en niet te weten hoe daarop gereageerd zou worden ...
Hij had een broer die zijn vader (crimineel Hafez al-Assad) zou opvolgen, tot die omkwam bij een auto-ongeluk. Vervolgens werd Assad uit Londen geplukt omdat hij nu zijn vader moest opvolgen. Zal die best jammer hebben gevonden, als rijk ventje is Londen een leuke stad en hij heeft ook nog een leuke dame aan de haak geslagen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:18 schreef Djibril het volgende:
Waarom is zijn andere broer geen president geworden? Dat is mij even ontgaan.
Want hij heeft toch nog een broer die eigenlijk de opperbevelhebber is van het leger informeel?
jawelquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:22 schreef Northside het volgende:
[..]
Er is ook niet 1 steekhoudende reden te bedenken waarom Assad chemische wapens zou inzetten. Niet 1. Iedereen kan wel zo 3 hele goede redenen opnoemen waarom Assad geen chemische wapens in zou moeten zetten.
Omdat?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vanuit de Syrische kant komen de Amerikanen juist geschift over. Amerika wilt dus alweer een land aanvallen zonder toestemming van de VN.
"Wij" zien die gast als geschift. Maar andersom ziet Syrie Amerika ook als geschift. Daarbij maakt een kat in het nauw rare sprongen. Ik zou nu geen Israelier willen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |