abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130495785
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:25 schreef Masyl het volgende:
Dat gaat gigantisch uit de hand lopen als de VS dit gaat doorzetten.
Zie ook Vietnam Oorlog :+
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:35:31 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130495815
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Zal nog wel minimaal een week duren. Hopelijk wachten ze ook op de conclusie van de VN.

maar is dus toch significant, wat jij vroeg ;)
nou op zich is het significant dat die 4 landen voor zijn

ik vroeg me meer af waarom het significant is dat die landen voor zijn terwijl ze niet meededen aan de invasie van Irak

ik zie de relevantie niet zo heel goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130495867
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:34 schreef Djibril het volgende:

[..]

Syrië is getekend door Frankrijk en ze willen andere lijnen nu trekken. Enige probleem is dat er nu andere kinderen mee willen tekenen en er is maar een potlood.

Alleen nobodies weten dit niet omdat ze niet caren :')
Doel je op deze?

The New Middle East

-
pi_130495906
Europa zal wel weer als schoothondje van de v.s. De v.s. Steunen :r
nee echt niet !
pi_130495916
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:34 schreef IPA35 het volgende:
dolkstoot
En jij denkt echt dat het realistisch is dat Rusland soldaten in het MO dropt? Hebben ze dat ooit al gedaan?
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:37:12 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130495927
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:36 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Doel je op deze?

The New Middle East

[ afbeelding ]
had wel een mooiere wereld geweest
pi_130495932
Ik vrees voor een kettingreactie: een aanval op syrie is een aanval op iran. Een aanval op Iran is een aanval op Rusland. Dan zal de hel losbreken
All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
-Joe Strummer (1952-2002)
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:37:22 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_130495940
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:24 schreef Fides het volgende:

[..]

Jaja, poepoe? Denk je dat iemand all-in wil gaan voor Syrie :')?
Iran zal dit als een prachtig excuus gebruiken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_130496023
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef Fides het volgende:

[..]

En jij denkt echt dat het realistisch is dat Rusland soldaten in het MO dropt? Hebben ze dat ooit al gedaan?
Wat is het probleem? Men wilt de Amerikanen buiten houden. Zet een infanteriebataljon in Damascus en twee batterijen S-300 erbij. Dan blijven ze echt wel weg.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130496031
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Iran zal dit als een prachtig excuus gebruiken
Datzelfde Iran dat net een gematigdere president heeft gekozen?
pi_130496032
Waar de chemische wapens opgeslagen liggen platgooien en daarnaast ook afweersystemen vernietigen. No-fly zone afdwingen, en daarna de rebellen met het overgebleven privelegertje van Assad het uit laten vechten. Hoewel je natuurlijk allianties moet slaan met het FSA en anti-Nusra rebellen zoals de Koerden in het Noorden. Maar dat gebeurde al.

Bye bye Assad, je hebt ingeschat dat men toch niet in zou grijpen als je mensen met chemische wapens ombrengt omdat men niet bereid is in de oorlog te stappen, maar je hebt verkeerd gegokt. Men gaat niet op een tweede halabja wachten. Dat, en de wetenschap dat het Assad-regime zo tienduizenden met chemische wapens ombrengt als het daar de tijd rijp voor acht, doet men besluiten in te grijpen voordat het helemaal te laat is.

Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_130496036
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:29 schreef Masyl het volgende:

[..]

Ik zag net een of andere minister oid van Syrie die zei dat ze direct raketten op Israel gaan afvuren als ze worden aangevallen.
En Israel die Syrie terug brengt naar de middel-eeuwen.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:39:02 #113
323876 michaelmoore
pi_130496046
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja
nee IRAN zal ook meedoen en Israël zal dit gaan gebruiken om de Iraanse kernreactors uit te schakelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_130496054
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:36 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Doel je op deze?

The New Middle East

[ afbeelding ]
Lol wat een kut map die nergens op slaat. :D
pi_130496068
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

had wel een mooiere wereld geweest
Sluit me bij aan.
pi_130496088
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Geen idee. Maar Duitsland, Frankrijk, Turkije, Scandinavische landen en Canada wel een aantal maal.
Ik kan je wel vertellen waarom de Turken staan te springen om mee te doen. Die hebben dan eindelijk een excuus om een leger het noorden van Syrië in te sturen en daar de PKK harde klappen te geven.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:40:09 #117
323876 michaelmoore
pi_130496119
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:38 schreef Fides het volgende:

[..]

Datzelfde Iran dat net een gematigdere president heeft gekozen?
Iran heeft al heel veel soldaten in het leger van Assad

En de eerste raket van de USA op Syria zal gelijk volgen met een regen Syrisch en Iraanse van raketten op Israel
pi_130496125
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wat gaan jullie dan doen, als VS en hun aantallen bondgenoten toch zonder VN mandaat Syrie aanvallen?..
Lekker CNN kijken *O*
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_130496168
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee IRAN zal ook meedoen en Israël zal dit gaan gebruiken om de Iraanse kernreactors uit te schakelen
Iran vernietigt dan de olievelden van Saoedistan en dan gaan wij hier in Europa economisch terug naar de steentijd.

Leuk vooruitzicht.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130496200
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:38 schreef IPA35 het volgende:
Wat is het probleem? Men wilt de Amerikanen buiten houden. Zet een infanteriebataljon in Damascus en twee batterijen S-300 erbij. Dan blijven ze echt wel weg.
Hahahaha, ja, de Russen gaan vast tegen de Amerikanen vechten om Syrië... :')
Ja, ik generaliseer.
pi_130496214
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:34 schreef -jos- het volgende:

[..]

http://www.globalresearch(...)d-over-syria/5333344

This disunity mirrored the recent disagreement that Chuck Hagel had with Obama’s Secretary of State, John Kerry, when both testified in front of Congress with nearly opposite versions of what was happening in Syria and how the U.S. should respond. Kerry was a cheerleader for intervention while Hagel — the military’s mouthpiece — advised caution.

Kerry voor oorlog, militaire top tegen. Zo is het nog steeds waarschijnlijk.

En meer recent:

White House spokesman Josh Earnest said Friday that Obama doesnt see any scenario where hed have to authorize putting American boots on the ground in Syria.

http://www.freep.com/arti(...)S-intervention-Syria
Thanks. Maar dat is 17 april, dus voor de chemische aanval. Situatie kan nu dus veranderd zijn.

Verder is dat globalresearch nou niet een bepaald goeie bron. Het is een traditionele anti-VS, anti-NAVO en 9/11 conspiracy site, nogal biased. Bovendien de oprichter een holocaustontkenner.
Incelfrikandel
pi_130496222
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee want de Amerikanen doen niets dan.

Rusland heeft grote geopolitieke belangen en kan het zich niet veroorloven langer mee te geven.
pi_130496270
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik kan je wel vertellen waarom de Turken staan te springen om mee te doen. Die hebben dan eindelijk een excuus om een leger het noorden van Syrië in te sturen en daar de PKK harde klappen te geven.
Harde klappen die ze al zogenaamd 30 jaar geven en toch blijft PKK bestaan :')
Met dictator bashar hadden ze nog een bondgenoot aan die kant van de grens tegen pkk. Nu zijn het mocros die tegen pkk vechten aan die kant van de grens en die vormen geen match voor pkk :')
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:42:58 #124
323876 michaelmoore
pi_130496292
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee ik denk dat de russen buiten spel blijven

Maar de USA kan nu de Iraanse kernraketten uitschakelen
pi_130496334
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef IPA35 het volgende:
Nee want de Amerikanen doen niets dan.
Natuurlijk wel. Die schieten gewoon hun kruisraketten op de Syrische doelen af, en Rusland staat erbij en kijkt ernaar. Dat weten alle partijen, dus daarom stuurt Rusland ook geen hardware, want zinloos.
Ja, ik generaliseer.
pi_130496355
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee ik denk dat de russen buiten spel blijven
De Russen gaan dan ook geen escalatie riskeren, hun buitenlands beleid wordt immers niet bepaald door gekke Evangelisten en Joden met een apocalyptisch wereldbeeld.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:44:35 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130496401
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Iran zal ongetwijfeld meedoen ja maar dat doen ze in bijna elk islamitisch conflict sinds Bosnie

zetten gewoon een boatload aan dienstplichten vrijwillig op het vliegtuig, dat Israel vervolgens Iran gaat bombarderen lijkt me nogal onwaarschijnlijk
pi_130496404
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Lijkt me niet heel handig als je er net vrede mee hebt gesloten, hoewel Turkije wel zijn eigen redenen heeft inderdaad. Maar we zullen zien.
Incelfrikandel
pi_130496432
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Die schieten gewoon hun kruisraketten op de Syrische doelen af, en Rusland staat erbij en kijkt ernaar. Dat weten alle partijen, dus daarom stuurt Rusland ook geen hardware, want zinloos.
En jij denk dat als Rusland de Amerikaanse vliegtuigen neerschiet dat het gaat escaleren?
Echt niet. Dan is het even over en weer schieten rondom Syrië en klaar.
pi_130496482
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef Djibril het volgende:

[..]

Met dictator bashar hadden ze nog een bondgenoot aan die kant van de grens tegen pkk. Nu zijn het mocros die tegen pkk vechten aan die kant van de grens en die vormen geen match voor pkk :')
Probleem is dat PKK juist over de grens sta en steeds nieuwe soldaatje naar turkije stuurt.
waar Syrie en Irak niks mee doet. Zoiets als Taliban die vanuit Pakistan in Afghanistan opereert.

Door de bombardement en of oorlog vervallen de grens en kan Turkye lekker daar uitmoorden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_130496488
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef Djibril het volgende:
Nee, de PKK kan niet uitgeroeid worden in die berggebieden. Maar als de Turken het voor elkaar krijgen om een paar maanden een 'stabilisatiemacht' het noorden van Syrië in te mogen sturen, dan krijgt de PKK een paar zware maandjes hoor.
Ja, ik generaliseer.
pi_130496493
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:43 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De Russen gaan dan ook geen escalatie riskeren, hun buitenlands beleid wordt immers niet bepaald door gekke Evangelisten en Joden met een apocalyptisch wereldbeeld.
Aaah we geven de schuld weer aan de Joden, omdat door hen Assad een dictator is en zijn bevolking al 40 jaar martelt en vermoord. :')
pi_130496508
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Lol wat een kut map die nergens op slaat. :D
Leg uit? Ik zie een kaart die voor een groter gedeelte de etnische/religieuze lijnen volgt. Of het realistisch is dat er afstand wordt gedaan van bepaalde gebieden is natuurlijk een andere vraag.
pi_130496524
Ik kan me niet voorstellen dat Rusland en Amerika in oorlog raken. China al helemaal niet. Zo gek zijn ze nou ook weer niet. Dan staat de hele werled echt in brand.
Doen ze het wel dan zitten wij hier in Europa ook niet echt lekker. De russen zitten zo in duitsland en voor je het weet in het hier een enorm slachtveld :p
pi_130496540
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Lijkt me niet heel handig als je er net vrede mee hebt gesloten, hoewel Turkije wel zijn eigen redenen heeft inderdaad. Maar we zullen zien.
Tayyipje is vriendjes met het Moslimsbroederschap. Die organisatie die de macht wilt grijpen in Syrië als zijnde de gematigde factie. Net zoals ze de macht dachten te kunnen grijpen in Egypte en dat met succes hebben gedaan in Libië. Tunesië dacht ik ook maar weet ik zo niet zeker.
pi_130496548
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

En jij denk dat als Rusland de Amerikaanse vliegtuigen neerschiet dat het gaat escaleren?
totdat er een raketje of een bom op Russisch ship of eenheid neervalt. Dan is er andere verhaal.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:46:36 #137
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_130496551
Zitten er aardgassen/olie in de grond?
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:46:53 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130496575
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef Bombshell het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Rusland en Amerika in oorlog raken. China al helemaal niet. Zo gek zijn ze nou ook weer niet. Dan staat de hele werled echt in brand.
Doen ze het wel dan zitten wij hier in Europa ook niet echt lekker. De russen zitten zo in duitsland en voor je het weet in het hier een enorm slachtveld :p
op dit moment zijn de russen al blij als al het materiaal intact Polen haalt denk ik
pi_130496597
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef Djibril het volgende:

[..]

Aaah we geven de schuld weer aan de Joden, omdat door hen Assad een dictator is en zijn bevolking al 40 jaar martelt en vermoord. :')
Zij bepalen het buitenlands beleid wat betreft het Midden-Oosten.
Religieuze motieven spelen een grote rol.
pi_130496618
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef F.Begbie het volgende:
Wel bij Groningen
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:47:54 #141
132191 -jos-
Money=Power
pi_130496637
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Thanks. Maar dat is 17 april, dus voor de chemische aanval. Situatie kan nu dus veranderd zijn.

Verder is dat globalresearch nou niet een bepaald goeie bron. Het is een traditionele anti-VS, anti-NAVO en 9/11 conspiracy site, nogal biased. Bovendien de oprichter een holocaustontkenner.
In april was de situatie vrijwel hetzelfde, beschuldigingen van chemische aanval door het regime maar geen bewijs. Net zoals nu dus.

De geopolitieke belangen zijn in die periode niet echt veranderd. Alleen is er in de tussentijd dus bekend geworden dat de pijplijn van Iran-Irak-Syrie-EU er komt.

En ik heb ook een recentere bron toegevoegd waarin staat dat Obama zegt geen Amerikaanse troepen naar Syrie te gaan sturen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:48:00 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130496639
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef Djibril het volgende:

[..]

Wel bij Groningen
Tally ho!
pi_130496652
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef IPA35 het volgende:
Meen je dat nou? Ik weet wel heel zeker dat als de Russen ook maar 1 Amerikaans vliegtuig uit de lucht halen ze vervolgens echt heel diep door het stof moeten om sancties te voorkomen.
Ja, ik generaliseer.
pi_130496658
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef F.Begbie het volgende:
Olie niet heel erg veel.
pi_130496729
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee, de PKK kan niet uitgeroeid worden in die berggebieden. Maar als de Turken het voor elkaar krijgen om een paar maanden een 'stabilisatiemacht' het noorden van Syrië in te mogen sturen, dan krijgt de PKK een paar zware maandjes hoor.
Jij denkt dat de Syrische Koerden het pikken als welke "stabilisatiemacht" hun lang bevochten vrijheid gaat komen inperken? Geen Arabier, Turk of Nusra-neanderthaler gaat Noord-Syrie onder de hand kunnen krijgen hoor. De Syrische Koerden gaat hun nieuwe vrijheid echt niet meer uit handen geven. Turkije zal met de nieuwe situatie moeten dealen, de laatste berichten lijken dat ook duidelijk te maken. Ook Turkije beseft inmiddels dat het met de Syrische Koerden en hun politieke partijen moet gaan dealen omdat ze een grens gemeen hebben. De Turken hebben in Barzani, de Iraakse Koerd, een goede bemiddelaar. Barzani is close met Erdogan en het Turkse beleid en heeft Turkije nodig als buffer tegen Maliki in Irak. Dat loopt wel los uiteindelijk daar.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_130496786
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zij bepalen het buitenlands beleid wat betreft het Midden-Oosten.
Religieuze motieven spelen een grote rol.
Dus Israëls buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Israëlische beleid? :')
pi_130496795
Misschien wordt Syria wel gekozen als speeltuin waar de Ameriaken en russen wat kunnen stoeien. Maar dat is ook wel een gevaarlijk spel. De russen zullen uiteindelijk toch niks doen denk ik. Amerika is nog steeds de baas in de wereld.
pi_130496820
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:48 schreef Northside het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Ik weet wel heel zeker dat als de Russen ook maar 1 Amerikaans vliegtuig uit de lucht halen ze vervolgens echt heel diep door het stof moeten om sancties te voorkomen.
Dat denk jij maar want Rusland is veel te machtig daarvoor.
De Amerikanen zullen dan hun verlies moeten nemen (net als de Russen).

Rusland heeft de macht een interventie te voorkomen alleen zijn ze m.i. lang niet doortastend genoeg en laten ze over zich heenlopen. Ze dachten gewonnen te hebben en dat is hun grootste fout want sinds de overwinningen van het Syrische leger en de geplande Conferentie (waar Rusland echt vertrouwen in had) zijn de Amerikanen en hun partners in crime al een directe interventie aan het plannen (nu hun kanonnenvoer anders de oorlog gaat verliezen).
pi_130496835
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Tayyipje is vriendjes met het Moslimsbroederschap. Die organisatie die de macht wilt grijpen in Syrië als zijnde de gematigde factie. Net zoals ze de macht dachten te kunnen grijpen in Egypte en dat met succes hebben gedaan in Libië. Tunesië dacht ik ook maar weet ik zo niet zeker.
Moslimbroederschap heeft geen macht in Libië, partij is bijna 5 keer zo klein als de nummer 1. Ze hebben een half jaar terug wel een semi-coup geprobeerd, maar dat was een grote mislukking.
Incelfrikandel
pi_130496859
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dus Israëls buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Israëlische beleid? :')
Ik heb het over het Amerikaans buitenlands beleid...

En Hama was terecht. Moslimbroeders verdienen niets beters.
pi_130496891
iyad_elbaghdadi twitterde op maandag 26-08-2013 om 22:43:28 Rumors that Russian battleships docked at Tartus port are leaving #Syria. reageer retweet
pi_130496985
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
iyad_elbaghdadi twitterde op maandag 26-08-2013 om 22:43:28 Rumors that Russian battleships docked at Tartus port are leaving #Syria. reageer retweet
"Islamic libertarian"

:{w
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:53:41 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497009
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef Ketchupcurry het volgende:
lol
pi_130497018
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik heb het over het Amerikaans buitenlands beleid...

En Hama was terecht. Moslimbroeders verdienen niets beters.
Dus Amerikaanse buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Amerikaanse beleid? :')
pi_130497062
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef Djibril het volgende:
Je focust op de verkeerde dingen. De vraag zou zijn of Israëls buitenlandse beleid een goede reden is om nu in te grijpen in Syrië.

Of: als Assad zo'n wrede tiran is, waarom laten we hem dan al 40 jaar z'n gang gaan?
Ja, ik generaliseer.
pi_130497107
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims aan de macht komen zodat ze een eenheid gaan vormen. En daarop volgt dan uiteindelijk WO III tussen het westen en de Moslim wereld. Dan kan daarna het westen de oliestaten bezetten en heeft het echt alle kaarten in handen.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:55:25 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497126
omdat Assad zijn gang niet al 40 jaar iedere dag hier in het NWS is

hard maar waar
pi_130497131
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:53 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dus Amerikaanse buitenlandse beleid is een goede reden voor de Assad familie om 40 jaar mensen te onderdrukken en martelen? Koerden staatloos maken en ze behandelen als tweede rangs burgers? Massaslachting in Qamishlo en Hama in het verleden? Corrupt zijn? Allemaal schuld van Amerikaanse beleid? :')
Heb ik het verder niet over.

En alles wat jij noemt is geen reden mensen te steunen die een land de vernieling in willen helpen om er een Soennitische dictatuur te vestigen.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:56:21 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497169
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef Bombshell het volgende:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims aan de macht komen zodat ze een eenheid gaan vormen. En daarop volgt dan uiteindelijk WO III tussen het westen en de Moslim wereld. Dan kan daarna het westen de oliestaten bezetten en heeft het echt alle kaarten in handen.
ja nee ok dan lijkt het mij waarschijnlijker dat iedereen kernraketten af begint te schieten zodra er een Amerikaanse marinier Syrie binnen stap
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:58:26 #160
323876 michaelmoore
pi_130497277
quote:
Misschien willen de Amerikanen en de EU wel dat er overal moslims a
Of dit is de kans voor het Midden-Oosten om Israel voorgoed uit te schakelen

Hamas blij, Libanon blij, Iran blij, Palestijnen blij, Syrie blij, en Irak blij,
pi_130497306
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef -jos- het volgende:

[..]

In april was de situatie vrijwel hetzelfde, beschuldigingen van chemische aanval door het regime maar geen bewijs. Net zoals nu dus.
Alleen toen vielen er enkele doden, nu zijn het er naar verluid 1600.

quote:
De geopolitieke belangen zijn in die periode niet echt veranderd. Alleen is er in de tussentijd dus bekend geworden dat de pijplijn van Iran-Irak-Syrie-EU er komt.
Zelfs al bestaan die plannen, alleen economische motieven lijken me overdreven voor zo'n wespennest.

quote:
En ik heb ook een recentere bron toegevoegd waarin staat dat Obama zegt geen Amerikaanse troepen naar Syrie te gaan sturen.
Sorry, had ik over het hoofd gezien. Betere bron maar sluit wat mij betreft niet alles uit, zoals airstrikes. Afwachten dus.
Incelfrikandel
pi_130497324
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:

hard maar waar
Maar waarom nu recentelijk wel? Waarom moet Syrië vallen? De halve wereld zit vol met wrede dictators die moorden en martelen. Die laten we allemaal hun gang gaan. Ik geloof dan ook niet dat we uit de goedheid van ons hard de bevolking daar gaan redden (geloofde ik in Irak ook niet). Wat is dan de reden dat we in Syrië wel ingrijpen? Moet de regio gedestabiliseerd worden? Moet Iran haar bondgenoten verliezen? Why?
Ja, ik generaliseer.
pi_130497353
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Of dit is de kans voor het Midden-Oosten om Israel voorgoed uit te schakelen
Deus Volente!
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 22:59:50 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497372
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Northside het volgende:

[..]

Maar waarom nu recentelijk wel? Waarom moet Syrië vallen? De halve wereld zit vol met wrede dictators die moorden en martelen. Die laten we allemaal hun gang gaan. Ik geloof dan ook niet dat we uit de goedheid van ons hard de bevolking daar gaan redden (geloofde ik in Irak ook niet). Wat is dan de reden dat we in Syrië wel ingrijpen? Moet de regio gedestabiliseerd worden? Moet Iran haar bondgenoten verliezen? Why?
Syrie valt sowieso, valt niets meer aan te doen

ik denk dat men aan de winnende kant wil staan uiteindelijk
pi_130497375
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Heb ik het verder niet over.

En alles wat jij noemt is geen reden mensen te steunen die een land de vernieling in willen helpen om er een Soennitische dictatuur te vestigen.
Dus je geeft toe dat je Israël of Amerika niet als excuus moet gebruiken voor Assad tirannie.

En alles wat ik opnoem is een reden om mensen(echte fsa, koerden) te steunen die een land willen bevrijden van de tirannie van Assad.
pi_130497377
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:49 schreef Aloulou het volgende:

[..]

De Syrische Koerden gaat hun nieuwe vrijheid echt niet meer uit handen geven.
15-16-17 september 2013 wordt er 'toevallig' een Pan-Koerdische conferentie gehouden.
http://www.ekurd.net/mismas/articles/misc2013/8/state7291.htm

Een Turkse krant zei dat de Koerden tijdens die conferentie de map van 'Groot Koerdistan' gaan uitstippelen.

De map die ik eerder heb gepost wordt vaak aangehaald door Midden-Oosterse bronnen die wijzen op een groot 'complot' om het Midden-Oosten te balkaniseren. Die map is wel bijna 10 jaar oud, Syrië komt er nog goed vanaf op die map, ik denk dat Syrië nog veel meer gebalkaniseerd zal worden.
-
pi_130497421
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat je Israël of Amerika niet als excuus moet gebruiken voor Assad tirannie.

En alles wat ik opnoem is een reden om mensen(echte fsa, koerden) te steunen die een land willen bevrijden van de tirannie van Assad.
...En er een Soennitische theocratie van willen maken.

Overigens zijn de Koerden op de hand van de regering en willen zij enkel autonomie. ~O>
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:01:28 #168
323876 michaelmoore
pi_130497457
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Deus Volente!
Een slechte gedacht is dat dit in gang gezet is om de USA te lokken
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:02:12 #169
323876 michaelmoore
pi_130497500
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

Syrie valt sowieso, valt niets meer aan te doen

ik denk dat men aan de winnende kant wil staan uiteindelijk
wie er zeker valt is Israel
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:03:18 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497546
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wie er zeker valt is Israel
Israel is sowieso de lachende derde hier, die doen helemaal niets
pi_130497569
Kerry: Obama determined to hold Syria accountable for using chemical weapons

Secretary of State John F. Kerry said Monday that Syria’s use of chemical weapons is “undeniable,” and that “this international norm cannot be violated without consequences.”

In a strongly worded assessment, Kerry said that evidence now being gathered by United Nations experts on the ground in Syria was important but was not necessary to prove what is already “grounded in facts, informed by conscience and guided by common sense.

As U.S. warships armed with cruise missiles were positioned in the Mediterranean amid international calls for action, Kerry said that President Obama “will be making an informed decision of how to respond.”

“Make no mistake: President Obama believes there must be accountability for those who would use the world’s most heinous weapons against the world’s most vulnerable people. Nothing today is more serious, and nothing is receiving more serious scrutiny,” Kerry said.

Kerry gave no indication of what the response would be or when it would take place.

A cruise missile strike, widely considered the most likely scenario, would be of limited duration--perhaps as few as 48 hours--without wider follow-on action such as the extended NATO bombardment of Libya in 2011, according to lawmakers and to individuals close to decision-making who spoke on condition of anonymity about the closely-held plans.

The strike would probably not be directed at numerous and widely dispersed chemical weapons sites, but at damaging the Syrian air force and bases. It would be calculated as a deterrent to prevent further atrocities rather than ending Syria’s civil war.

Obama and other officials have said repeatedly that no U.S. troops would be sent to Syria. But despite Obama’s year-old threat of an unspecified U.S. response if Syrian President Bashar al-Assad crossed a “red line” of chemical use, even a limited military action seemed unlikely before last Wednesday’s death of hundreds in an apparent chemical weapons attack allegedly launched by Assad’s government.

Any strike would probably await the departure of U.N. inspectors from Syria. Kerry said that Assad’s forces had engaged in a “cynical attempt to cover up” the attacks, not only by delaying the arrival of the U.N. team, but in shelling the affected area of east Damascus continually since them.

“We will have additional information about this attack” that is currently being compiled, he said, "and we will provide it.”

“There is an understanding that this stuff happened six days ago,” one European official said of the reported chemical strikes last week in the eastern outskirts of Damascus. “We have to be realistic about how compelling [the U.N.] evidence will be.”

“What the U.N. can do is get as much as they can from what will inevitably be a degraded site. But let’s not expect that’s going to be a compelling smoking gun,” the official said.

Kerry said that Syria’s action “should shock the conscience of the world. It defies any code of morality” and goes “beyond the conflict in Syria itself. This is about the large-scale, indiscriminate use of weapons that the civilized world long ago decided must never be used at all.”

http://www.washingtonpost(...)c09410972_story.html
pi_130497699
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

...En er een Soennitische theocratie van willen maken.

Overigens zijn de Koerden op de hand van de regering en willen zij enkel autonomie. ~O>
Daarom zei ik ook de mensen die echt vrijheid willen. Eerste FSA groepen en de Koerden bedoel ik hiermee. Dan komt er geen soennitisch theocratie of wat dat ook is.

Koerden op de hand van de regering? Zie jij Koerden naar Damascus gaan om voor saa vechten? Nee ze komen hen gebied niet uit en iedereen die in hen gebied komt met wapens wordt als vijand gezien. Of het saa is of niet.
pi_130497796
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef Djibril het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook de mensen die echt vrijheid willen. Eerste FSA groepen en de Koerden bedoel ik hiermee. Dan komt er geen soennitisch theocratie of wat dat ook is.

Koerden op de hand van de regering? Zie jij Koerden naar Damascus gaan om voor saa vechten? Nee ze komen hen gebied niet uit en iedereen die in hen gebied komt met wapens wordt als vijand gezien. Of het saa is of niet.
Dat denk jij maar. Er is een verstandhouding tussen de Koerden en de regering. Die bevechten elkaar helemaal niet.

De rebellen echter doden Koerdische burgers met honderden tegelijk.

Ikzelf heb contact met een Koerd in Damascus en die zegt hetzelfde. Voor de Koerden is dit nu een moment om aan zichzelf te denken in de eerste plaats om zich veilig te stellen voor de rebellen die zij diep verachten gelukkig.
pi_130497820
quote:
Je hebt echt veel fantasie.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:08:34 #175
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_130497833
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:

hard maar waar
Nochtans is daar voor deze burgeroorlog begonnen is eigenlijk niks gebeurd dat niet in gelijk welke andere dictatuur in het Midden-Oosten gebeurde. En van Marokko tot aan Afghanistan waren dat op 1 of 2 landen na eigenlijk allemaal dictaturen de voorbije 40 jaar ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:09:13 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497868
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nochtans is daar voor deze burgeroorlog begonnen is eigenlijk niks gebeurd dat niet in gelijk welke andere dictatuur in het Midden-Oosten gebeurde. En van Marokko tot aan Afghanistan waren dat op 1 of 2 landen na eigenlijk allemaal dictaturen de voorbije 40 jaar ...
voor deze burgeroorlog begon was het idd nooit in het NWS
pi_130497882
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

Net nog op Nieuwsuur dat volgens een Syrische hoogleraar internationaal recht Syrie een Amerikaanse aanval met een aanval op Israel mogelijk zal vergelden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:09:29 #178
323876 michaelmoore
pi_130497885
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou die gaan niet lachen
pi_130497903
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

15-16-17 september 2013 wordt er 'toevallig' een Pan-Koerdische conferentie gehouden.
http://www.ekurd.net/mismas/articles/misc2013/8/state7291.htm

Een Turkse krant zei dat de Koerden tijdens die conferentie de map van 'Groot Koerdistan' gaan uitstippelen.

De map die ik eerder heb gepost wordt vaak aangehaald door Midden-Oosterse bronnen die wijzen op een groot 'complot' om het Midden-Oosten te balkaniseren. Die map is wel bijna 10 jaar oud, Syrië komt er nog goed vanaf op die map, ik denk dat Syrië nog veel meer gebalkaniseerd zal worden.
Ik geloof niet zo in dat verhaaltje dat de Koerdisch-politieke leiders naar een groot onafhankelijk Koerdistan streven. Barzani kent (internationaal gezien) zijn plaats goed en is close met Turkije en Erdogan. Noord-Irak ligt economisch gezien aan een Turks infuus. Beiden (Erdogan en Barzani) hebben elkaar nodig om een front tegen Maliki's Irak te vormen.

Ik ken de partijen in Syrisch-Koerdistan niet maar volgens mij zijn prominente partijen daar meer voor autonomie dan echte onafhankelijkheid. Turkije heeft al eerder aangegeven geen problemen te hebben met autonomie, zolang het maar met consensus bereikt wordt van andere (niet-Koerdische) Syriers. Ik kan me niet voorstellen dat Syrische Koerden geen autonomie krijgen, zeker gezien hun rol steeds belangrijker wordt om ook een front te vormen tegen de Nusra-neanderthalertjes. Zowel nationaal (Syrie) als internationaal gezien heeft men de Syrische Koerden nodig, en dat betekent op zijn minst hen autonomie geven om eigen zaken te regelen.

De Turken zullen niet blij zijn met een autonoom gebied in Noord-Syrie, maar ze hebben niets te willen en beseffen inmiddels dat dit gewoon een realiteit gaat worden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:10:05 #180
323876 michaelmoore
pi_130497923
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Net nog op Nieuwsuur dat volgens een Syrische hoogleraar internationaal recht Syrie een Amerikaanse aanval met een aanval op Israel mogelijk zal vergelden.
correctie
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:10:20 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130497935
quote:

[..]

lijkt me zonde van de munitie
pi_130497950
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:07 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat denk jij maar. Er is een verstandhouding tussen de Koerden en de regering. Die bevechten elkaar helemaal niet zolang de regering niet in hen gebied komt.

De rebellen echter doden Koerdische burgers met honderden tegelijk.

Ikzelf heb contact met een Koerd in Qamishlo en die zegt hetzelfde. Voor de Koerden is dit nu een moment om aan zichzelf te denken in de eerste plaats om zich veilig te stellen voor de terroristen en saa die zij diep verachten gelukkig.
Gefixt, graag gedaan.
pi_130498000
Ik ben benieuwd met voor bewijzen ze komen aanzetten, hopelijk hebben ze geleerd van de vorige keer :P
Currency War, Trade War, Real War
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:11:41 #184
pi_130498012
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor deze burgeroorlog begon was het idd nooit in het NWS
Omdat daar ook geen NWS te rapen viel ...
pi_130498109
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt me zonde van de munitie
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Een Amerikaanse/Westerse aanval zonder steun van de VN is een illegale aanval op een soeverein land. Syrie zal het als een groot onrecht zien.
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:13:50 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130498117
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Omdat daar ook geen NWS te rapen viel ...
mwah, volgens mij hebben ze Libanon een tijdje bezet enzo

maar niet meer dan in andere dictaturen iig
pi_130498152
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:11 schreef Masyl het volgende:
Ik ben benieuwd met voor bewijzen ze komen aanzetten, hopelijk hebben ze geleerd van de vorige keer :P
Amerikaanse bewijzen zijn dan ook niet serieus te nemen. Wie zegt dat de Amerikanen niet met bewijzen sjoemelen?
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:14:30 #188
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130498153
quote:

[..]

Die gast kwam volkomen geschift over.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 23:14:32 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130498154
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Een Amerikaanse/Westerse aanval zonder steun van de VN is een illegale aanval op een soeverein land. Syrie zal het als een groot onrecht zien.
ja Syrie zal een aanval op Syrie idd wel als een groot onrecht zien ja _O-
pi_130498162
Inmiddels zijn de oorlogsvliegtuigen al richting Cyprus?

quote:
A British military base in Cyprus has seen a sharp uptick in activity, the Guardian's Martin Chulov reports:

Warplanes and military transporters have begun arriving at Britain's Akrotiri airbase on Cyprus, less than 100 miles from the Syrian coast, in a sign of increasing preparations for a military strike against the Assad regime in Syria.

Two commercial pilots who regularly fly from Larnaca on Monday told the Guardian that they had seen C-130 transport planes from their cockpit windows as well as small formations of fighter jets on their radar screens, which they believe had flown from Europe.

Residents near the British airfield, a sovereign base since 1960, also say activity there has been much higher than normal over the past 48 hours.

The piece, also written by Mona Mahmood and Guardian diplomatic editor Julian Borger, includes an analysis of potential targets in the Damascus area:

If the strikes go ahead, they are expected to focus on the strongest sinews of the Assad regime's power.

Hitting stockpiles of chemical weapons could appear more proportionate but that would bring with it the risk of dispersing neurotoxins over a wide area, potentially causing even more harm than Wednesday's gas attack.

For that reason, military experts think that if the western allies do decide to strike, they will aim to deliver a punishment and a deterrent against any further chemical weapons use.

The Guardian
Arme oogarts, zou die zijn vrouwtje al op vakantie naar Londen hebben gestuurd? En gaat die op het laatst ook zelf de benen naar Teheran of Moskou nemen? Of is ie een held als Khadafi die koste wat kost in zijn vaderland blijft zelfs als dat een kogel in het achterhoofd betekent? Ik weet wel zeker dat Assad veel blaft maar uiteindelijk de benen neemt :Y Nooit een vent geweest, was ook niet de bedoeling dat hij het van zijn criminele vader overnam. Totdat zijn broer verongelukte en hij zijn droombaan als oogarts moest opzeggen om het terreurregime in Syrie in stand te houden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:17:04 #191
pi_130498266
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Arme oogarts, zou die zijn vrouwtje al op vakantie naar Londen hebben gestuurd? En gaat die op het laatst ook zelf de benen naar Teheran of Moskou nemen? Of is ie een held als Khadafi die koste wat kost in zijn vaderland blijft zelfs als dat een kogel in het achterhoofd betekent? Ik weet wel zeker dat Assad veel blaft maar uiteindelijk de benen neemt :Y Nooit een vent geweest, was ook niet de bedoeling dat hij het van zijn criminele vader overnam. Totdat zijn broer verongelukte en hij zijn droombaan als oogarts moest opzeggen om het terreurregime in Syrie in stand te houden.
Net daarom kan ik mij niet voorstellen dat die knul het bevel gegeven heeft tot een gifgas-aanval. Daar is die eigenlijk véél te intelligent voor en heeft hij veel te lang in het Westen voor gewoond om niet wereldvreemd te zijn en niet te weten hoe daarop gereageerd zou worden ...
pi_130498345
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja Syrie zal een aanval op Syrie idd wel als een groot onrecht zien ja _O-
Zonder steun van de VN is het ook gewoon een illegale aanval.
pi_130498354
Waarom is zijn andere broer geen president geworden? Dat is mij even ontgaan.
Want hij heeft toch nog een broer die eigenlijk de opperbevelhebber is van het leger informeel?
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:19:32 #194
323876 michaelmoore
pi_130498386
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Net daarom kan ik mij niet voorstellen dat die knul het bevel gegeven heeft tot een gifgas-aanval. Daar is die eigenlijk véél te intelligent voor en heeft hij veel te lang in het Westen voor gewoond om niet wereldvreemd te zijn en niet te weten hoe daarop gereageerd zou worden ...
men zegt dat de USA met satellieten die raketten heeft zien opstijgen van de opslag-plekken en neerkomen en veel activiteit bij die opslag heeft gezien daag ervoor
pi_130498391
Assad neemt misschien de plaats van z'n vader in maar de rest van de elite/echte machthebbers blijven gewoon zitten toch?

In een discussie op een ander forum werd dit ook aangehaald en toen werd er gezegd dat men juist bang moest zijn voor Maher (z'n broertje), omdat die expres uit zicht bleef en zich alleen focuste op z'n (elite) troepen. Werd ook gezegd dat hij eventueel die hoge generaal was die in Rusland werd behandeld na een bomaanslag, toen het opkwam via geruchten.

pi_130498463
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Die gast kwam volkomen geschift over.
Vanuit de Syrische kant komen de Amerikanen juist geschift over. Amerika wilt dus alweer een land aanvallen zonder toestemming van de VN.

"Wij" zien die gast als geschift. Maar andersom ziet Syrie Amerika ook als geschift. Daarbij maakt een kat in het nauw rare sprongen. Ik zou nu geen Israelier willen zijn.
pi_130498532
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Er is ook niet 1 steekhoudende reden te bedenken waarom Assad chemische wapens zou inzetten. Niet 1. Iedereen kan wel zo 3 hele goede redenen opnoemen waarom Assad geen chemische wapens in zou moeten zetten.

De partij die het meeste profijt heeft van deze situatie zijn de rebellen.

1 + 1 = ...
Ja, ik generaliseer.
pi_130498591
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:18 schreef Djibril het volgende:
Waarom is zijn andere broer geen president geworden? Dat is mij even ontgaan.
Want hij heeft toch nog een broer die eigenlijk de opperbevelhebber is van het leger informeel?
Hij had een broer die zijn vader (crimineel Hafez al-Assad) zou opvolgen, tot die omkwam bij een auto-ongeluk. Vervolgens werd Assad uit Londen geplukt omdat hij nu zijn vader moest opvolgen. Zal die best jammer hebben gevonden, als rijk ventje is Londen een leuke stad en hij heeft ook nog een leuke dame aan de haak geslagen.

Maher al-Assad is zijn (derde) broer die een regiment van het staatsleger leidt nu. Precies zelfde verhaal als een van de zonen van Khadafi die ook een eenheid had en in Rusland aan een militaire academie had gestudeerd. Al die regime's zijn zo fuckin jaren 60 gewoon, een familie met aangetrouwde familie regeert en wat loyale mensen eromheen. In Syrie Assad-Makhlouf familie met een rare moeder die eromheen hangt met veel invloed. In Tunesie had je Ben Ali-Trabelsi clan met de zeventig broers van Ben Ali's vrouw (Trabelsi's) die hele land en economie in handen hadden. etc etc. Als je 1 land kent ken je ze allen.
pi_130498597
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:22 schreef Northside het volgende:

[..]

Er is ook niet 1 steekhoudende reden te bedenken waarom Assad chemische wapens zou inzetten. Niet 1. Iedereen kan wel zo 3 hele goede redenen opnoemen waarom Assad geen chemische wapens in zou moeten zetten.
jawel

http://www.understandingw(...)on-advances-damascus
Incelfrikandel
pi_130498647
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Vanuit de Syrische kant komen de Amerikanen juist geschift over. Amerika wilt dus alweer een land aanvallen zonder toestemming van de VN.

"Wij" zien die gast als geschift. Maar andersom ziet Syrie Amerika ook als geschift. Daarbij maakt een kat in het nauw rare sprongen. Ik zou nu geen Israelier willen zijn.
Omdat?

Syrië gaat echt Israël niet aanvallen, dan kunnen ze direct boel inpakken.
Israël heeft al eerder rare uitingen gedaan, en die gaan dan echt wel waarheid worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')