Z'n vrouw heeft dunne armpjes.quote:
Nee.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:15 schreef Polyfemos het volgende:
Hoe zit het nou met die pact tussen Iran en Syrie? Is dat net zoals bij de navo een verplichte reactie als een bondgenoot wordt aangevallen? Lijkt me dan wel gezellig worden daar
Een aanval op Serie is een aanval op Iranquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:15 schreef Polyfemos het volgende:
Hoe zit het nou met die pact tussen Iran en Syrie? Is dat net zoals bij de navo een verplichte reactie als een bondgenoot wordt aangevallen? Lijkt me dan wel gezellig worden daar
Goed punt. Vergeet ook niet hoe de Russen zullen reageren. Dit kan erg lelijk worden allemaal.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:15 schreef Polyfemos het volgende:
Ik denk het niet. Bovendien, hoe wou Iran helpen. Het heeft wel wat soldaten in Syri maar hoe wou de rest in Syri komen. Via Turkije of Irak zal wel niet toegelaten worden, net zoals het Suez.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:15 schreef Polyfemos het volgende:
quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:16 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Een aanval op Syrie is een aanval op Iran
En China niet te vergetenquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goed punt. Vergeet ook niet hoe de Russen zullen reageren. Dit kan erg lelijk worden allemaal.
quote:Syrian bishop warns intervention could spark 'world war'
A Syrian Chaldean Catholic bishop on Monday warned that an armed intervention in Syria could unleash a "world war", while the Vatican's official newspaper called for more "prudence" from Western powers.
"If there is an armed intervention, that would mean, I believe, a world war. That risk has returned," Monsignor Antoine Audo of Aleppo told Vatican radio.
Read more: http://voiceofrussia.com/(...)park-world-war-1697/
Waar heb je het in godsnaam over man..quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:
In principe geef ik Kerry wel gelijk. Eerst zei Syri dat er geen aanval was en dat de rebellen logen. Toen de beelden van de massale doden naar buiten kwamen zei Syri dat het geen chemische aanval was. En pas nadat Rusland zei dat de rebellen het hadden gedaan gaf Syri toe dat er een chemische aanval had plaatsgevonden met de vinger naar de rebellen. Vervolgens gingen ze de locatie bombarderen en het VN-team hinderen. Is gewoon verdacht.
Probleem is alleen dat de intel van de VS niet echt meer te vertrouwen is(Irak enzo)dus ik wacht liever de conclusie van het VN-team af.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:27 schreef Bombshell het volgende:
De arabisch landen moeten zelf ingrijpen. Het westen kan het hier niet goed doen.
Mee eens. Maar helaas, US heeft het besluit al genomen. Gaat een grote bende worden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:30 schreef sp3c het volgende:
niemand moet hier ingrijpen
laat ze het zelf uitvechten en zodra ze er klaar mee zijn stuur je een VN vredesmacht om de brokken op te ruimen
meer moet je hier echt niet willen doen
Sarah Palinquote:
over de zwembroek in je fotoboek, die heb ik ookquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:26 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam over man..
Nee ze weten ten eerste niet wie het heeft gedaan maar ze weten iig wel wie het heeft gedaan, ze hebben daar geen bewijs voor maar het is mogelijk dus is het bewezen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:36 schreef Straatklinker het volgende:
Volgens de woordvoerder van de VS regering mogen we er dus vanuit gaan dat, afgezien van verder onderzoek, we er wel vanuit mogen gaan dat iig de rebellen niet de capaciteit/mogelijkheid heeft om zo'n gas aanval uit te voeren.
Ja, en volgens een onafhankelijk onderzoek van de VN hebben de rebellen wel chemische wapens, o.a. sarin gas.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:36 schreef Straatklinker het volgende:
Volgens de woordvoerder van de VS regering mogen we er dus vanuit gaan dat, afgezien van verder onderzoek, we er wel vanuit mogen gaan dat iig de rebellen niet de capaciteit/mogelijkheid heeft om zo'n gas aanval uit te voeren.
Nee, die hebben ze niet, misschien wel (sarin) gas maar geen bijbehorende wapens.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:38 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ja, en volgens een onafhankelijk onderzoek van de VN hebben de rebellen wel chemische wapens, o.a. sarin gas.
Ik denk dat ze doelen op de hoeveelheid en de mogelijkheid ze effectief in te zetten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:38 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ja, en volgens een onafhankelijk onderzoek van de VN hebben de rebellen wel chemische wapens, o.a. sarin gas.
ehm juist?quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee ze weten ten eerste niet wie het heeft gedaan maar ze weten iig wel wie het heeft gedaan, ze hebben daar geen bewijs voor maar het is mogelijk dus is het bewezen.
Nee joh. Ik was alleen geschokt hoeveel je lijkt op 'n klasgenoot van me.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Heb je jezelf gevoeld bij het bekijken van mijn foto met zwembroek?
weet ik, was een opluchting. Maar dan kun je nog wel op 'm lijken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik ben 30 dus geen klasgenoot.
twitter:ZeddRebel twitterde op maandag 26-08-2013 om 17:22:13Germany, France, Turkey, Canada...four major NATO powers that DIDN'T support Iraq invasion. Significant if they support Syria action. reageer retweet
http://www.theguardian.co(...)-damascus?CMP=twt_guquote:Warplanes and military transporters have begun arriving at Britain's Akrotiri airbase on Cyprus, less than 100 miles from the Syrian coast, in a sign of increasing preparations for a military strike against the Assad regime in Syria.
Two commercial pilots who regularly fly from Larnaca on Monday told the Guardian that they had seen C-130 transport planes from their cockpit windows as well as small formations of fighter jets on their radar screens, which they believe had flown from Europe.
Ik denk niet dat wie dan ook hier iets goed kan doen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:27 schreef Bombshell het volgende:
De arabisch landen moeten zelf ingrijpen. Het westen kan het hier niet goed doen.
als het allemaal direct moet beginnen dan zal het zich wel gaan beperken tot bombardementenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:03 schreef sonnyspek het volgende:
Ik snap het niet helemaal meer. Wordt het nou een interventie of alleen een paar bombardenten?
net zoals het begon in irak,bommen op bagdadquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het allemaal direct moet beginnen dan zal het zich wel gaan beperken tot bombardementen
troepenschepen enzo zijn er niet binnen een maand
nee dat begon met een troepenopbouw van een half jaar ofzoquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:06 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
net zoals het begon in irak,bommen op bagdad
Irak was niet met volledige instemming van de NAVO, Syri zou dat dus wel kunnen zijn.quote:
Eerst de SAM, dan de triple A, dan de vliegvelden en dan zien we wel verderquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het allemaal direct moet beginnen dan zal het zich wel gaan beperken tot bombardementen
troepenschepen enzo zijn er niet binnen een maand
was ook geen NAVO actiequote:Op maandag 26 augustus 2013 22:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Irak was niet met volledige instemming van de NAVO, Syri zou dat dus wel kunnen zijn.
ja en tegen de tijd dat de grondtroepen aangekleed zijn hebben de Russen ze al weer vervangenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Eerst de SAM, dan de triple A, dan de vliegvelden en dan zien we wel verder
tuurlijk kan dat, kan ook een EU actie worden, kan zelfs een VN actie wordenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat is mijn punt, Syri kan dus een NAVO actie worden.
oke! is ook alweer 11 jaar terug toch?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat begon met een troepenopbouw van een half jaar ofzo
zoiets jaquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:09 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
oke! is ook alweer 11 jaar terug toch?
VN actie lijkt me niet waarschijnlijk met Rusland en China.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat, kan ook een EU actie worden, kan zelfs een VN actie worden
Ik vind het toch opmerkelijk dat alle bondgenoten zo eensgezind voor zijn. Dat heb ik bij Irak en zelfs Libi niet gezien.quote:who knows maar als het nu snel van de hak op de tak moet gebeuren dan lijkt het me waarschijnlijk dat het gewoon weer een unilaterale actie wordt
kan best in een iets andere samenstelling als de Irak oorlog, ik zie de significantie nog steeds niet tbh
Dit. Wat een puinhoop weer, je zou zeggen dat Amerika na het Irak/wmd debacle wel iets geleerd zou hebben, maar nee hoor. Assad is al schuldig en veroordeeld voor er ook maar een onderzoek is afgerond.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:38 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee ze weten ten eerste niet wie het heeft gedaan maar ze weten iig wel wie het heeft gedaan, ze hebben daar geen bewijs voor maar het is mogelijk dus is het bewezen.
nee mij ook niet, maar het zou kunnenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
VN actie lijkt me niet waarschijnlijk met Rusland en China.
het wordt pas interessant als alle bondgenoten met poppetjes beginnen te schuiven, zolang het om andermans militairen gaat zijn de bondgenoten meestal een stuk daadkrachtiger maar bij NATO ingrijpen zijn alle lidstaten verplicht troepen in te zettenquote:[..]
Ik vind het toch opmerkelijk dat alle bondgenoten zo eensgezind voor zijn. Dat heb ik bij Irak en zelfs Libi niet gezien.
Lang niet alle bondgenoten zijn eensgezind voor hoor. Zelfs de VS zelf is niet eensgezind voor, de militaire top van de VS is verdeeld. Bovendien is er onder de westerse bevolking ZEER weinig steun voor militair ingrijpen in Syria. Ik verwacht dus ook niet dat het een echte oorlog gaat worden maar dat het een soort tussenoplossing word zoals het leveren van wapens en goederen aan de rebellen om de situatie in Syrie zo lang mogelijk te destabiliseren en zo het voltooien van de Iran-Iraq-Syrie-EU pijplijn zo lang mogelijk uit te stellen. Die pijplijn is ook de reden waarom Qatar de grootste voorstander van ingrijpen in Syrie is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
VN actie lijkt me niet waarschijnlijk met Rusland en China.
[..]
Ik vind het toch opmerkelijk dat alle bondgenoten zo eensgezind voor zijn. Dat heb ik bij Irak en zelfs Libi niet gezien.
Onder alle bondgenoten versta je dan Amerika en haar West-Europese knechtjes? Wanneer is bijvoorbeeld een Engeland voor het laatst tegen iets van Amerika geweest? Als China en Rusland zich ook bij dat blok aansloten, dan heb je een eensgezinde wereld, dan kan je ervan uitgaan dat optreden inderdaad gerechtvaardigd is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
niemand gaat een kernoorlog starten om fucking Syriaquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:23 schreef michaelmoore het volgende:
we zijnheel dicht bij het gebruik van kernwapens
Jaja, poepoe? Denk je dat iemand all-in wil gaan voor Syriequote:Op maandag 26 augustus 2013 22:23 schreef michaelmoore het volgende:
we zijnheel dicht bij het gebruik van kernwapens
Misschien dat Israel in de chaos even snel richting Iran vliegt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:24 schreef sp3c het volgende:
niemand gaat een kernoorlog starten om fucking Syria
Want jij denkt dat het alleen om syrie blijft gaan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee hoor. Nobody gives a fuck. Halve NATO pleurt wat strategische plekken van Assad en co. plat (en misschien als ze toch bezig zijn wat Hezbollah dingetjes) en de rest van de wereld houdt zich gewoon koest. China is de druk met geld verdienen. Iran zal eieren voor zijn geld kiezen. Israel lacht zich ondertussen even suf (en zal ontussen wel weer buiten het zicht van de pers even huishouden in Gaza of op de Jordaanoever). Rusland vindt het jammer maar wil geen escalatie. De rest is van minder belang of is (semi) aan de zijde van de VS en co.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:25 schreef Masyl het volgende:
Dat gaat gigantisch uit de hand lopen als de VS dit gaat doorzetten.
zou wel episch zijnquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:25 schreef Northside het volgende:
[..]
Misschien dat Israel in de chaos even snel richting Iran vliegt.Verder zie ik qua kernwapens ook echt niets gebeuren?
jaquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:26 schreef Automatisch het volgende:
[..]
Want jij denkt dat het alleen om syrie blijft gaan?
Niemand gaat een WW 1 beginnen om frans ferdinandquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want daar gingen die oorlogen om iddquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef Djibril het volgende:
[..]
Niemand gaat een WW 1 beginnen om frans ferdinand
Niemand gaat een WW2 beginnen om fucking Polen
Ik zag net een of andere minister oid van Syrie die zei dat ze direct raketten op Israel gaan afvuren als ze worden aangevallen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:26 schreef Fides het volgende:
[..]
Nee hoor. Nobody gives a fuck. Halve NATO pleurt wat strategische plekken van Assad en co. plat (en misschien als ze toch bezig zijn wat Hezbollah dingetjes) en de rest van de wereld houdt zich gewoon koest. China is de druk met geld verdienen. Iran zal eieren voor zijn geld kiezen. Israel lacht zich ondertussen even suf (en zal ontussen wel weer buiten het zicht van de pers even huishouden in Gaza of op de Jordaanoever). Rusland vindt het jammer maar wil geen escalatie.
Precies, wanneer dit een eensgezinde NAVO-actie wordt, kan dit nog wel een grotere en langere interventie worden dan gedacht.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee mij ook niet, maar het zou kunnen
[..]
het wordt pas interessant als alle bondgenoten met poppetjes beginnen te schuiven, zolang het om andermans militairen gaat zijn de bondgenoten meestal een stuk daadkrachtiger maar bij NATO ingrijpen zijn alle lidstaten verplicht troepen in te zetten
al zullen de meesten het wel weer houden bij veldhospitaals en staffuncties
misschien stuurt Nederland een paar F16's die zich niet mogen verdedigen
Dat is afwachten. Hoe weet je dat de militaire top van de VS verdeeld is?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:18 schreef -jos- het volgende:
[..]
Lang niet alle bondgenoten zijn eensgezind voor hoor. Zelfs de VS zelf is niet eensgezind voor, de militaire top van de VS is verdeeld. Bovendien is er onder de westerse bevolking ZEER weinig steun voor militair ingrijpen in Syria. Ik verwacht dus ook niet dat het een echte oorlog gaat worden maar dat het een soort tussenoplossing word zoals het leveren van wapens en goederen aan de rebellen om de situatie in Syrie zo lang mogelijk te destabiliseren en zo het voltooien van de Iran-Iraq-Syrie-EU pijplijn zo lang mogelijk uit te stellen. Die pijplijn is ook de reden waarom Qatar de grootste voorstander van ingrijpen in Syrie is.
De aangesloten NAVO-landen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:19 schreef Northside het volgende:
[..]
Onder alle bondgenoten versta je dan Amerika en haar West-Europese knechtjes?
Geen idee. Maar Duitsland, Frankrijk, Turkije, Scandinavische landen en Canada wel een aantal maal.quote:Wanneer is bijvoorbeeld een Engeland voor het laatst tegen iets van Amerika geweest?
Dat was mijn punt niet.quote:Als China en Rusland zich ook bij dat blok aansloten, dan heb je een eensgezinde wereld, dan kan je ervan uitgaan dat optreden inderdaad gerechtvaardigd is.
Owja, dat heeft zinquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:29 schreef Masyl het volgende:
[..]
Ik zag net een of andere minister oid van Syrie die zei dat ze direct raketten op Israel gaan afvuren als ze worden aangevallen.
Ja vastquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef -jos- het volgende:
Misschien geen kernwapens, maar dit zou best wel een soort WO III kunnen worden.
Als de VS met vliegtuigen en schepen in de Middelandse Zee aanvallende acties gaan uitvoeren kan Rusland moeilijk blijven toekijken met hun vliegtuigdekschepen die in hetzelfde gebied liggen.
http://www.zerohedge.com/(...)egin-arriving-cyprus
veel langerquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Precies, wanneer dit een eensgezinde NAVO-actie wordt, kan dit nog wel een grotere en langere interventie worden dan gedacht.
Rusland krijgt wel een nieuw speeltje als vergoeding.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef -jos- het volgende:
Misschien geen kernwapens, maar dit zou best wel een soort WO III kunnen worden.
Als de VS met vliegtuigen en schepen in de Middelandse Zee aanvallende acties gaan uitvoeren kan Rusland moeilijk blijven toekijken met hun vliegtuigdekschepen die in hetzelfde gebied liggen.
Ja want dit gaat echt om fucking Syri of dictator Assad.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want daar gingen die oorlogen om idd
dat ene vliegdekschip is allang weer thuisquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef -jos- het volgende:
ja het gaat om fucking Syrie en nobody really caresquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:31 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ja want dit gaat echt om fucking Syri of dictator Assad.
Schoonmaak middelen is heel wat anders dan die enorme bommen die afgeschoten worden. Zulke grote massavernietigingswapens hebben de rebellen echt niet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:18 schreef Peunage het volgende:
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen.
Filmpje waar, volgens de beschrijving, op te zien is hoe de rebellen chemische middelen afschieten(die blauwe flessen die ze op de raketten hebben gelast).
Mwah, Syrie had al alle moeite met die een paar gekkies met houtje-touwtje wapens en technieken (zonder vliegtuigen, schepen, kruisraketten etc.). Als ze echt in de pan willen gehakt worden op meerdere fronten moeten ze vooral Israel (en bondgenoten) uitlokken.....quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:30 schreef Masyl het volgende:
[..]
Daardoor kan het wel makkelijk escaleren
Zal nog wel minimaal een week duren. Hopelijk wachten ze ook op de conclusie van de VN.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
veel langer
maar dat gaat niet vandaag of morgen besloten worden, die wieltjes draaien heeeeel langzaam
gewoon naar mijn werk de volgende dag, beetje fok!ken en als het toevallig weekend is drink ik een paar biertjes extraquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wat gaan jullie dan doen, als VS en hun aantallen bondgenoten toch zonder VN mandaat Syrie aanvallen?..
quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wat gaan jullie dan doen, als VS en hun aantallen bondgenoten toch zonder VN mandaat Syrie aanvallen?..
volgens mij zijn die nu juist net niet aan het bezuinigen op defensiequote:Op maandag 26 augustus 2013 22:33 schreef IPA35 het volgende:
Rusland moet gewoon een paar Kilo's voor de kust leggen en een paar S-300 batterijen neerzetten.
http://www.globalresearch(...)d-over-syria/5333344quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dat is afwachten. Hoe weet je dat de militaire top van de VS verdeeld is?
Syri is getekend door Frankrijk en ze willen andere lijnen nu trekken. Enige probleem is dat er nu andere kinderen mee willen tekenen en er is maar een potlood.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja het gaat om fucking Syrie en nobody really cares
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |