Irak was niet met volledige instemming van de NAVO, Syrië zou dat dus wel kunnen zijn.quote:
Eerst de SAM, dan de triple A, dan de vliegvelden en dan zien we wel verderquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het allemaal direct moet beginnen dan zal het zich wel gaan beperken tot bombardementen
troepenschepen enzo zijn er niet binnen een maand
was ook geen NAVO actiequote:Op maandag 26 augustus 2013 22:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Irak was niet met volledige instemming van de NAVO, Syrië zou dat dus wel kunnen zijn.
ja en tegen de tijd dat de grondtroepen aangekleed zijn hebben de Russen ze al weer vervangenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Eerst de SAM, dan de triple A, dan de vliegvelden en dan zien we wel verder
tuurlijk kan dat, kan ook een EU actie worden, kan zelfs een VN actie wordenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat is mijn punt, Syrië kan dus een NAVO actie worden.
oke! is ook alweer 11 jaar terug toch?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat begon met een troepenopbouw van een half jaar ofzo
zoiets jaquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:09 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
oke! is ook alweer 11 jaar terug toch?
VN actie lijkt me niet waarschijnlijk met Rusland en China.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat, kan ook een EU actie worden, kan zelfs een VN actie worden
Ik vind het toch opmerkelijk dat alle bondgenoten zo eensgezind voor zijn. Dat heb ik bij Irak en zelfs Libië niet gezien.quote:who knows maar als het nu snel van de hak op de tak moet gebeuren dan lijkt het me waarschijnlijk dat het gewoon weer een unilaterale actie wordt
kan best in een iets andere samenstelling als de Irak oorlog, ik zie de significantie nog steeds niet tbh
Dit. Wat een puinhoop weer, je zou zeggen dat Amerika na het Irak/wmd debacle wel iets geleerd zou hebben, maar nee hoor. Assad is al schuldig en veroordeeld voor er ook maar een onderzoek is afgerond.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:38 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee ze weten ten eerste niet wie het heeft gedaan maar ze weten iig wel wie het heeft gedaan, ze hebben daar geen bewijs voor maar het is mogelijk dus is het bewezen.
nee mij ook niet, maar het zou kunnenquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
VN actie lijkt me niet waarschijnlijk met Rusland en China.
het wordt pas interessant als alle bondgenoten met poppetjes beginnen te schuiven, zolang het om andermans militairen gaat zijn de bondgenoten meestal een stuk daadkrachtiger maar bij NATO ingrijpen zijn alle lidstaten verplicht troepen in te zettenquote:[..]
Ik vind het toch opmerkelijk dat alle bondgenoten zo eensgezind voor zijn. Dat heb ik bij Irak en zelfs Libië niet gezien.
Lang niet alle bondgenoten zijn eensgezind voor hoor. Zelfs de VS zelf is niet eensgezind voor, de militaire top van de VS is verdeeld. Bovendien is er onder de westerse bevolking ZEER weinig steun voor militair ingrijpen in Syria. Ik verwacht dus ook niet dat het een echte oorlog gaat worden maar dat het een soort tussenoplossing word zoals het leveren van wapens en goederen aan de rebellen om de situatie in Syrie zo lang mogelijk te destabiliseren en zo het voltooien van de Iran-Iraq-Syrie-EU pijplijn zo lang mogelijk uit te stellen. Die pijplijn is ook de reden waarom Qatar de grootste voorstander van ingrijpen in Syrie is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
VN actie lijkt me niet waarschijnlijk met Rusland en China.
[..]
Ik vind het toch opmerkelijk dat alle bondgenoten zo eensgezind voor zijn. Dat heb ik bij Irak en zelfs Libië niet gezien.
Onder alle bondgenoten versta je dan Amerika en haar West-Europese knechtjes? Wanneer is bijvoorbeeld een Engeland voor het laatst tegen iets van Amerika geweest? Als China en Rusland zich ook bij dat blok aansloten, dan heb je een eensgezinde wereld, dan kan je ervan uitgaan dat optreden inderdaad gerechtvaardigd is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
niemand gaat een kernoorlog starten om fucking Syriaquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:23 schreef michaelmoore het volgende:
we zijnheel dicht bij het gebruik van kernwapens
Jaja, poepoe? Denk je dat iemand all-in wil gaan voor Syriequote:Op maandag 26 augustus 2013 22:23 schreef michaelmoore het volgende:
we zijnheel dicht bij het gebruik van kernwapens
Misschien dat Israel in de chaos even snel richting Iran vliegt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:24 schreef sp3c het volgende:
niemand gaat een kernoorlog starten om fucking Syria
Want jij denkt dat het alleen om syrie blijft gaan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand gaat een kernoorlog starten om fucking Syria
Nee hoor. Nobody gives a fuck. Halve NATO pleurt wat strategische plekken van Assad en co. plat (en misschien als ze toch bezig zijn wat Hezbollah dingetjes) en de rest van de wereld houdt zich gewoon koest. China is de druk met geld verdienen. Iran zal eieren voor zijn geld kiezen. Israel lacht zich ondertussen even suf (en zal ontussen wel weer buiten het zicht van de pers even huishouden in Gaza of op de Jordaanoever). Rusland vindt het jammer maar wil geen escalatie. De rest is van minder belang of is (semi) aan de zijde van de VS en co.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:25 schreef Masyl het volgende:
Dat gaat gigantisch uit de hand lopen als de VS dit gaat doorzetten.
zou wel episch zijnquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:25 schreef Northside het volgende:
[..]
Misschien dat Israel in de chaos even snel richting Iran vliegt.Verder zie ik qua kernwapens ook echt niets gebeuren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |