Waarom zou je als Israël nu bang zijn?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vanuit de Syrische kant komen de Amerikanen juist geschift over. Amerika wilt dus alweer een land aanvallen zonder toestemming van de VN.
"Wij" zien die gast als geschift. Maar andersom ziet Syrie Amerkka ook als geschift. Daarbij maakt een kat in het nauw rare sprongen. Ik zou nu geen Israelier willen zijn.
Zijn broer Maher Al-Assad is commandant van de 4e Gemechaniseerde Divisie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:18 schreef Djibril het volgende:
Waarom is zijn andere broer geen president geworden? Dat is mij even ontgaan.
Want hij heeft toch nog een broer die eigenlijk de opperbevelhebber is van het leger informeel?
Ah mooi, daar kunnen dan ook een zooi Tomahawks op gedeponeerd worden. Of anders gewoon strafen met gevechtsvliegtuigen, dat zullen ze ook wel gaan doen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zijn broer Maher Al-Assad is commandant van de 4e Gemechaniseerde Divisie.
Dat is een onafhankelijke divisie die los staat van de legerkorpsen en is een soort van tweede Republikeinse Garde en samen met die een elite eenheid.
Op dit moment in deze eenheid begonnen met een offensief in Aleppo, althans zo heb ik me laten informeren.
Wat dat betreft zie ik liever nog 2 vliegtuigjes in een paar torens vliegen dan datquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah mooi, daar kunnen dan ook een zooi Tomahawks op gedeponeerd worden. Of anders gewoon strafen met gevechtsvliegtuigen, dat zullen ze ook wel gaan doen.
of gewoon door heel nederland strafen, haha lachen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah mooi, daar kunnen dan ook een zooi Tomahawks op gedeponeerd worden. Of anders gewoon strafen met gevechtsvliegtuigen, dat zullen ze ook wel gaan doen.
toldyaquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:27 schreef -jos- het volgende:
Obama to meet Putin during G20 summit in St Petersburg
(Reuters) - President Barack Obama will meet Russian President Vladimir Putin next week in some fashion during the G20 summit in St Petersburg, White House spokesman Jay Carney said on Monday.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97P0U620130826?
Ofwel, de VS gaat niet direct militair ingrijpen in Syrie deze week. Denk ik.
Dat is in '44/'45 al genoeg gebeurd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
of gewoon door heel nederland strafen, haha lachen.
Niet vaak genoeg om ervoor te zorgen dat mensen het niet meer leuk vinden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is in '44/'45 al genoeg gebeurd.
Het is nooit leuk, maar het werkt wel om een bezettingsleger te ontregelen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Niet vaak genoeg om ervoor te zorgen dat mensen het niet meer leuk vinden.
Dat doe je juist niet met Tomahawks maar dmv een no fly zone.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:33 schreef IPA35 het volgende:
Laten we even op de context letten. De Amerikanen hebben inmiddels een klein legertje getraind in Jordanië die op het punt staat losgelaten te worden.
Dan is het wel handig eerst even met Tomahawks de Syrische luchtmacht uit te schakelen voordat dit gebeurt. Daar gaat het om denk ik.
En dat is dus geen optie volgens Obama/het leger.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat doe je juist niet met Tomahawks maar dmv een no fly zone.
Ik denk wel dat dat de volgende stap zal zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:35 schreef -jos- het volgende:
[..]
En dat is dus geen optie volgens Obama/het leger.
Ik denk het niet:quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dat de volgende stap zal zijn.
Hilarisch. En nu is Assad volgens Kerry opeens het grote kwaad.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:31 schreef Aloulou het volgende:
De Kerry's en Assad's in betere tijden (2009):
[ afbeelding ]
Vrij normaal toch, ook Hitler werd vriendelijk de hand geschud alvorens flink te knokken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hilarisch. En nu is Assad volgens Kerry opeens het grote kwaad.
Assad is niet het bezettingsleger, de """""rebellen"""""" zijn dat.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is nooit leuk, maar het werkt wel om een bezettingsleger te ontregelen.
Je kan niet verwachten dat het Israelische defensiesysteem alle mogelijke Syrische raketten onderschept, indien Syrie het werkelijk op Israel afreageert.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:25 schreef Djibril het volgende:
[..]
Waarom zou je als Israël nu bang zijn?
Iron dome onderschept alle ww2 raketten van Syrië. Ze hebben ook paar patriots die hen werk nog goed doen. Dusja niks aan de hand.
Hezbollah zal ernstig verzwakken in Libanon. Zelfde met Hamas.
Iran kan ook niks. Als Iran iets doet heeft Israël een goede reden om Iran de Middeleeuwen in te bombarderen.
No worries. Israël is a stable country in a stable environment.
je kunt de landingsbanen crateren met clusturmunitie, komen die vlieguigen ook nergens meerquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat doe je juist niet met Tomahawks maar dmv een no fly zone.
Ik denk niet dat Assad z'n MiGs als sitting ducks gebruikt.
Ja maar die raketten schiet je ook niet 1-2-3 af of wel? Dat kost ook tijd om te regelen en dan komt er vast heel toevallig weer een airstrike van de IAF.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan niet verwachten dat het Israelische defensiesysteem alle mogelijke Syrische raketten onderschept, indien Syrie het werkelijk op Israel afreageert.
het is een beetje een rare actie om je offensieve wapentuig op een derde af te schieten als iemand je aanvalt ... ik zou ze op die vliegkampschepen proberen te mikkenquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan niet verwachten dat het Israelische defensiesysteem alle mogelijke Syrische raketten onderschept, indien Syrie het werkelijk op Israel afreageert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |