abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130501005
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:30 schreef firefly3 het volgende:
massavernietigingswapens
:')

En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130501070
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

:')

En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.
En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten Alawieten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.
pi_130501105
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:35 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten Alawieten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.
Zij streven niet naar het ombrengen van andere voor de lol?
Salafisten an sich misschien ook niet perse maar zij willen wel anderen hun levenswijze opdringen en zij vormen een existentiële dreiging voor alle andere sektes in Syrië.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130501112
Die salafisten zitten alleen nu wel overal tussen dus dan bombardeer je ook direct de gehele bevolking.

Ben benieuwd wat er in de komende dagen gaat gebeuren; ik gok op ondersteuning dmv luchtaanvallen en de (getrainde) rebellen die het karweitje afmaken.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:38:03 #280
132191 -jos-
Money=Power
pi_130501122
Zo te zien zijn deze videos allemaal uit Aleppo:

https://www.youtube.com/user/SHAMSNN/videos

Opvallend weinig views!

En over de mensen die dit 'erg' vinden. Dit soort bombardementen gebeuren al 2 jaar lang in Syrië.

WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130501159
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:37 schreef expans het volgende:
Die salafisten zitten alleen nu wel overal tussen dus dan bombardeer je ook direct de gehele bevolking.

Ben benieuwd wat er in de komende dagen gaat gebeuren; ik gok op ondersteuning dmv luchtaanvallen en de (getrainde) rebellen die het karweitje afmaken.
Luchtaanvallen zijn weinig effectief om een grondleger uit te schakelen.
In Damascus alleen al zitten duizenden soldaten ingegraven.

Denk je dat die getrainde rebellen (hooguit 3000) Damascus gaan innemen?
Ik wil dat zien.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:43:59 #282
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_130501246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik wil dat zien.
De vraag is hoe ver dat leger voor Assad wil gaan natuurlijk. Zolang daar geen muiterij uitbreekt is dat inderdaad onmogelijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_130501257
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik wil dat zien.
Als ze de SAF zodanig weten uit te schakelen dat Assad er niks meer mee kan heeft die echt wel een probleem hoor. Vervolgens genoeg ATGM's leveren tegen al die tanks en apc's en dan kom je al een heel eind.

Hij heeft nu al hulp nodig van Hezbollah, adviseurs (en waarschijnlijk ook manschappen) uit Iran, en die Abu-Al-Fadl brigade oid (shia's in elk geval) en moet rondspelen omdat hij niet genoeg man heeft.
pi_130501265
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De vraag is hoe ver dat leger voor Assad wil gaan natuurlijk. Zolang daar geen muiterij uitbreekt is dat inderdaad onmogelijk ...
Bijna de hele Republikeinse Garde zit daar, 80% Alawi.
En die gaan niet voor Assad maar voor hun voortbestaan welke in gevaar komt als types als De_ilas aan de macht komen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:46:56 #285
pi_130501317
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Bijna de hele Republikeinse Garde zit daar, 80% Alawi.
En die gaan niet voor Assad maar voor hun voortbestaan.
Op mijn werk in België werken er zelfs 2 ex-leden van de Republikeinse Garde van Saddam. Die hebben op een bepaald moment ook de vlucht vooruit gekozen hoor ...
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:47:27 #286
132191 -jos-
Money=Power
pi_130501331
Local Cordination Committees in Syria
By the end of Monday the codination committees were able to document 148 martyrs including 18 women, 17 children, 3 under torture:
54 martyrs were reported in Idlib most of them were in Ariha; 43 in Aleppo; 24 in Damascus and its suburbs; 9 in Homs; 8 in Hama; 5 in Daraa; 4 in Deir Ezzor; 1 in Lattakia

Moreover, the committees have documented 487 points of shelling in Syria: Air strikes by warplanes were recorded in 48 points the most fiercest was in Ariha, explosive barrels were dropped in Dana, Kafr Lata, Ariha, Kureen in Idlib , surface-to-surface missiles have targeted Fardous in Aleppo and Mouadamiyeh in Damascus Suburbs , Phosphorous bombs targeted in Uram Kubra in Aleppo,Cluster bombs targeted Salma and Qrouja in Lattakia, rocket shelling was recorded in 167 points, followed by artillery shelling in 141 points, and mortar shelling was recorded in 119 points across Syria.

The FSA has clashed with regime’s forces in 145 point.The heaviest was in Aleppo city, in which the FSA was able to kill more the 20 regime’s forces soldiers and wounded several in a qualitative operation in Souiqa neighborhood and Aleppo citadel area.
the FSA was able to liberate Khanaser town in defense factories road-Hama and took 4 tanks, gvozdika artillery, 2 doshka heavy guns, anti-crafts, 500 mets rockets and ammunition depot which has Small weapons ammunition, doshka and RPG launchers
It also liberate Ariha town after fierce clahses with regime forces, and targeted Kweres military airport with several missiles.
In Damascus and its suburbs FSA targeted with 4 grad rockets regime forces gatherings in Demas housing and also targeted in Joubar neighborhood Kamal Masharqa barrack and regime forces gatherings in Jabawieh alley achieving direct hits.
In Hama FSA stormed regime forces gatherings near Mufaker village and took control over 2 tanks.
In Lattakia it also targeted regime forces gatherings in Bahloulia village.In addition, the FSA was able to destroy a number of machineries and armored vehicles in different areas of Syria.

http://www.lccsyria.org/11695

Over LCCS: https://en.wikipedia.org/(...)_Committees_of_Syria

Heb de laatste info van deze twitterlijst:

https://twitter.com/Tribulusterr/lists/syria

[ Bericht 3% gewijzigd door -jos- op 27-08-2013 00:53:39 ]
pi_130501347
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Op mijn werk in België werken er zelfs 2 ex-leden van de Republikeinse Garde van Saddam. Die hebben op een bepaald moment ook de vlucht vooruit gekozen hoor ...
Lees opnieuw.
pi_130501373
Als het Westen ingrijpt heeft Assad niets meer te verliezen en kan hij al zijn resterende chemische wapens en vernietigingswapens inzetten. Dat wordt een grote catastrofe
pi_130501488
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:00:22 #290
pi_130501566
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:48 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Lees opnieuw.
Wat ik bedoel is dat als die zien dat ze het niet gaan halen ook gewoon eieren voor hun geld gaan kiezen en gaan vluchten hoor.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:00:50 #291
132191 -jos-
Money=Power
pi_130501577
pi_130501581
quote:
Wat moeten we hier zien? Koerden die een tank van de Turken hebben bemachtigd?
pi_130501597
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat moeten we hier zien? Koerden die een tank van de Turken hebben bemachtigd?
Nee een gestolen Syrische tank die zij verplaatsen over Turks grensgebied en er nu mee terugkeren naar Syrië zonder iemand die ingrijpt.
pi_130501607
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat als die zien dat ze het niet gaan halen ook gewoon eieren voor hun geld gaan kiezen en gaan vluchten hoor.
Dan zullen ze het land uit moeten, maar hun families zitten nog in de bergen bij Latakia dus dat gaat het hem niet worden.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:04:22 #295
132191 -jos-
Money=Power
pi_130501624
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:02 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nee een gestolen Syrische tank die zij verplaatsen over Turks grensgebied en er nu mee terugkeren naar Syrië zonder iemand die ingrijpt.
Nu? 17 januari was dit :')
pi_130501629
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:04 schreef -jos- het volgende:

[..]

Nu? 13 januari was dit :')
In het filmpje... Niet 'nu'.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:12:54 #297
132191 -jos-
Money=Power
pi_130501726
The U.N. weapons inspectors arrived at the site after the U.S. delivered a caution to Mr. Ban, telling him it was no longer safe for the inspectors to remain in Syria and that their mission was pointless, said a person familiar with the matter. Mr. Ban "stood firm on principle," ordering his team to continue their work establishing whether chemical weapons or toxins were responsible for the estimated hundreds of deaths of Syrian civilians.

http://online.wsj.com/art(...)036173795495190.html

https://twitter.com/Lubna_G/status/372096567831822337/photo/1

Zo te zien heb ik eindelijk een goede twitterfeed gevonden:

https://twitter.com/MasonWiley/lists/syria-feeds
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:14:06 #298
pi_130501743
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:03 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dan zullen ze het land uit moeten, maar hun families zitten nog in de bergen bij Latakia dus dat gaat het hem niet worden.
Als het écht kritiek wordt en ze zien tussen blijven en afgemaakt worden of kunnen vluchten en je familie achterlaten de keuze dan zijn er toch die vluchten hoor ... (althans in Irak was dat het geval blijkbaar)
pi_130501795
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als het écht kritiek wordt en ze zien tussen blijven en afgemaakt worden of kunnen vluchten en je familie achterlaten de keuze dan zijn er toch die vluchten hoor ... (althans in Irak was dat het geval blijkbaar)
I.t.t. Irakezen zijn Alawieten, net als Druzen, een woest bergvolk met een mentaliteit waarbij loyaliteit aan de sekte centraal staat. Zij zijn al 1000 jaar lang vervolgd en gedood door Soennieten en bestaan nog steeds. Ik verwacht niet dat zij de wapens neer zullen leggen en zij zullen ook nooit de Wahabieten aan de macht laten komen, als het fout gaat zullen zij dus in ieder geval proberen hun eigen staat te stichten (en de nabijgelegen gebieden met Christenen en Nizari's zullen hier maar al te graag bij horen).
pi_130501873
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 01:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

I.t.t. Irakezen zijn Alawieten, net als Druzen, een woest bergvolk met een mentaliteit waarbij loyaliteit aan de sekte centraal staat. Zij zijn al 1000 jaar lang vervolgd en gedood door Soennieten en bestaan nog steeds. Ik verwacht niet dat zij de wapens neer zullen leggen en zij zullen ook nooit de Wahabieten aan de macht laten komen, als het fout gaat zullen zij dus in ieder geval proberen hun eigen staat te stichten (en de nabijgelegen gebieden met Christenen en Nizari's zullen hier maar al te graag bij horen).
Wat een pracht regio is het toch he. Een verrijking voor de aardkloot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')