quote:
En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten Alawieten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]![]()
En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.
Zij streven niet naar het ombrengen van andere voor de lol?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:35 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
En wat is er erg aan het bombarderen van Salafisten Alawieten, want dat is me nog steeds niet duidelijk.
Luchtaanvallen zijn weinig effectief om een grondleger uit te schakelen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:37 schreef expans het volgende:
Die salafisten zitten alleen nu wel overal tussen dus dan bombardeer je ook direct de gehele bevolking.
Ben benieuwd wat er in de komende dagen gaat gebeuren; ik gok op ondersteuning dmv luchtaanvallen en de (getrainde) rebellen die het karweitje afmaken.
De vraag is hoe ver dat leger voor Assad wil gaan natuurlijk. Zolang daar geen muiterij uitbreekt is dat inderdaad onmogelijk ...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Luchtaanvallen zijn weinig effectief om een grondleger uit te schakelen.
In Damascus alleen al zitten duizenden soldaten ingegraven.
Denk je dat die getrainde rebellen (hooguit 3000) Damascus gaan innemen?
Ik wil dat zien.
Als ze de SAF zodanig weten uit te schakelen dat Assad er niks meer mee kan heeft die echt wel een probleem hoor. Vervolgens genoeg ATGM's leveren tegen al die tanks en apc's en dan kom je al een heel eind.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Luchtaanvallen zijn weinig effectief om een grondleger uit te schakelen.
In Damascus alleen al zitten duizenden soldaten ingegraven.
Denk je dat die getrainde rebellen (hooguit 3000) Damascus gaan innemen?
Ik wil dat zien.
Bijna de hele Republikeinse Garde zit daar, 80% Alawi.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De vraag is hoe ver dat leger voor Assad wil gaan natuurlijk. Zolang daar geen muiterij uitbreekt is dat inderdaad onmogelijk ...
Op mijn werk in België werken er zelfs 2 ex-leden van de Republikeinse Garde van Saddam. Die hebben op een bepaald moment ook de vlucht vooruit gekozen hoor ...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bijna de hele Republikeinse Garde zit daar, 80% Alawi.
En die gaan niet voor Assad maar voor hun voortbestaan.
Lees opnieuw.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Op mijn werk in België werken er zelfs 2 ex-leden van de Republikeinse Garde van Saddam. Die hebben op een bepaald moment ook de vlucht vooruit gekozen hoor ...
Wat ik bedoel is dat als die zien dat ze het niet gaan halen ook gewoon eieren voor hun geld gaan kiezen en gaan vluchten hoor.quote:
Wat moeten we hier zien? Koerden die een tank van de Turken hebben bemachtigd?quote:
Nee een gestolen Syrische tank die zij verplaatsen over Turks grensgebied en er nu mee terugkeren naar Syrië zonder iemand die ingrijpt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat moeten we hier zien? Koerden die een tank van de Turken hebben bemachtigd?
Dan zullen ze het land uit moeten, maar hun families zitten nog in de bergen bij Latakia dus dat gaat het hem niet worden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat als die zien dat ze het niet gaan halen ook gewoon eieren voor hun geld gaan kiezen en gaan vluchten hoor.
Nu? 17 januari was ditquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee een gestolen Syrische tank die zij verplaatsen over Turks grensgebied en er nu mee terugkeren naar Syrië zonder iemand die ingrijpt.
In het filmpje... Niet 'nu'.quote:
Als het écht kritiek wordt en ze zien tussen blijven en afgemaakt worden of kunnen vluchten en je familie achterlaten de keuze dan zijn er toch die vluchten hoor ... (althans in Irak was dat het geval blijkbaar)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dan zullen ze het land uit moeten, maar hun families zitten nog in de bergen bij Latakia dus dat gaat het hem niet worden.
I.t.t. Irakezen zijn Alawieten, net als Druzen, een woest bergvolk met een mentaliteit waarbij loyaliteit aan de sekte centraal staat. Zij zijn al 1000 jaar lang vervolgd en gedood door Soennieten en bestaan nog steeds. Ik verwacht niet dat zij de wapens neer zullen leggen en zij zullen ook nooit de Wahabieten aan de macht laten komen, als het fout gaat zullen zij dus in ieder geval proberen hun eigen staat te stichten (en de nabijgelegen gebieden met Christenen en Nizari's zullen hier maar al te graag bij horen).quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als het écht kritiek wordt en ze zien tussen blijven en afgemaakt worden of kunnen vluchten en je familie achterlaten de keuze dan zijn er toch die vluchten hoor ... (althans in Irak was dat het geval blijkbaar)
Wat een pracht regio is het toch he. Een verrijking voor de aardkloot.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
I.t.t. Irakezen zijn Alawieten, net als Druzen, een woest bergvolk met een mentaliteit waarbij loyaliteit aan de sekte centraal staat. Zij zijn al 1000 jaar lang vervolgd en gedood door Soennieten en bestaan nog steeds. Ik verwacht niet dat zij de wapens neer zullen leggen en zij zullen ook nooit de Wahabieten aan de macht laten komen, als het fout gaat zullen zij dus in ieder geval proberen hun eigen staat te stichten (en de nabijgelegen gebieden met Christenen en Nizari's zullen hier maar al te graag bij horen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |