Zo zo, bedankt voor je aanbod! Heb net al even door de handboeken heen gebladerd, denk dat ik de basishandelingen al wel snap. Wij hebben inderdaad touchscreen-kassa's. Ik heb ook geprobeerd om in ELM te komen, maar dan krijg ik deze foutmelding:quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:00 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Als je touchscreen-kassa's hebt zou ik best wel eens ergens een uurtje willen nemen om alles voor je uit te schrijven en je op te sturen, zodat je het qua functies allemaal weet!.
Volgens mij wordt deze voor je aangemaakt. Wat is een PNL? Ik heb geen Plaza in mijn winkel!quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:27 schreef kapsalonzondersla het volgende:
[..]
Zo zo, bedankt voor je aanbod! Heb net al even door de handboeken heen gebladerd, denk dat ik de basishandelingen al wel snap. Wij hebben inderdaad touchscreen-kassa's. Ik heb ook geprobeerd om in ELM te komen, maar dan krijg ik deze foutmelding:
Validatiefout
U moet de volgende fout(en) corrigeren voordat u doorgaat:
Your ID is not found in SuccessFactors
Waar ik echter wel telkens tegenaan loop is dat je moet inloggen met je caissièrenummer o.i.d.
Moet ik dan iemand anders voor mij in laten loggen of gaat dat gewoon met je PNL?
Ik moest er eigenlijk 'bij TS' van maken hè?quote:
De TT is gewoon slecht, met of zonder "bij TS".quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:45 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik moest er eigenlijk 'bij TS' van maken hè?
@ TT : Ik weet het, maar ik kon het moeilijk leeg latenquote:Op woensdag 31 juli 2013 00:51 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
De TT is gewoon slecht, met of zonder "bij TS".
Enerzijds begrijp ik je wel: Ik sta liever ook niet achter de kassa of servicebalie. Vooral omdat ik daardoor de controle over het vulproces kan kwijtraken m.a.w. vulploegers maken misbruik van het feit dat ik even weg moet. Maar anderzijds: Als ik wordt geroepen sta ik er wel meteen. Je runt de winkel samen, of je nou SM, ASM, TL, Verkoper, Caissiere, Vakkenvuller of KM bent. En daar hoort ook flexibiliteit bij. Waar VKA van VKK verwacht dat ze bijspringen verwacht ik dat dus andersom ook.
Maar goed, dit gaat een discussie worden waar niemand iets aan heeft.
ELM werkt niet voor franchise. Je kan wel de opleiding via de winkelcomputer doen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:27 schreef kapsalonzondersla het volgende:
[..]
Zo zo, bedankt voor je aanbod! Heb net al even door de handboeken heen gebladerd, denk dat ik de basishandelingen al wel snap. Wij hebben inderdaad touchscreen-kassa's. Ik heb ook geprobeerd om in ELM te komen, maar dan krijg ik deze foutmelding:
Validatiefout
U moet de volgende fout(en) corrigeren voordat u doorgaat:
Your ID is not found in SuccessFactors
Waar ik echter wel telkens tegenaan loop is dat je moet inloggen met je caissièrenummer o.i.d.
Moet ik dan iemand anders voor mij in laten loggen of gaat dat gewoon met je PNL?
Zuidlaren toch?quote:Op woensdag 31 juli 2013 03:29 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuw topic, nieuw raadplaatje.
[ afbeelding ]
Eigenlijk bedoel ik precies dit. Een keer in de week vind ik het prima om eventjes te helpen. Moet gewoon niet de overhand nemen, zodat het meer helpen op andere afdelingen wordt dan op mijn eigen afdeling zitten.quote:Op woensdag 31 juli 2013 03:43 schreef d4v1d het volgende:
Ik snap t punt van OudeBok wel hoor.. als je solliciteert voor VKA kom je niet naar je werk om meer dan 50% van je uren te gaan vullenMaakt niet uit of je werkzaamheden van een gelijk niveau hoort te doen.
Natuurlijk is een keer in de maand niet erg, dat moet je maar voor je collega's over hebben. Ik snap wel dat je er bezwaar tegen hebt als het vaker gebeurt terwijl het niet echt nodig is.
Toen ik nog bij brood stond heeft de TL van vkk ons zelfs nog eens geholpen
Gewoon jezelf zijn.. als je denkt aan een functie als TL moet een sollicitatiegesprek geen enkel probleem zijnquote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:58 schreef Franknfurter het volgende:
Ik heb dinsdag mijn sollicitatiegesprek voor TL verkoopklaar, ben heel erg benieuwd! Heb al eerder bij een Albert Heijn gewerkt in de vulploeg en dat vond ik altijd leuk werk, ook omdat de sfeer gewoon heel goed was en ik vind dat Albert Heijn best goed betaalt in de jeugdschaal.
Heeft iemand hier tips voor mijn sollicitatie?
Oh het gesprek is het probleem ook niet, maar meer tips over dingen waar ik zelf misschien nog niet aan had gedacht. Ik ben graag goed voorbereidquote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:09 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Gewoon jezelf zijn.. als je denkt aan een functie als TL moet een sollicitatiegesprek geen enkel probleem zijn
Lijkt mij dan
Trek een schone onderbroek aanquote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:12 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Oh het gesprek is het probleem ook niet, maar meer tips over dingen waar ik zelf misschien nog niet aan had gedacht. Ik ben graag goed voorbereid
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:41 schreef mujentas het volgende:
[..]
Waar heb jij je sollicitatiegesprek gehad dat jij je onderbroek moest laten zien?
Lunteren?quote:Op woensdag 31 juli 2013 03:29 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuw topic, nieuw raadplaatje.
[ afbeelding ]
Kan je als Baarn2 winkel wel ook sorbo gaan voeren. Omdat het door het DC word ondersteunt,quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:15 schreef UncleSam het volgende:
Goh binnenkort moeten we zelf Sorbo vullen en bijhouden.
Er zijn er tegenwoordig twee... :pquote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:42 schreef BesottedOrb het volgende:
Iemand hier die in de AH in Voorburg werkt?
Bij ons volgensmij niet? Wat houdt dat allemaal in? De enige begeleiding die ze bij ons krijgen is als ze (vaak door mij) worden ingewerkt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:24 schreef Questionmarks het volgende:
Werken jullie met het teamleider begeleidingsplan bij nieuwe werknemers? We willen de net beginnende vulploegmedewerkers beter gaan begeleiden.
Een buddy(hoewel wij niet echt met buddies meer werken om de uren te besparen) moet bij ons wel meestal de beginnende vulploegerts begeleiden ja.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:05 schreef Questionmarks het volgende:
Ik weet het fijne er ook nog niet van, maar je krijgt in ieder geval een soort 'buddy' toegewezen. Moet het allemaal nog even nakijken.
Ik heb een keer gehad dat ik aan de balie stond en een vent zei: 'men zoon heeft daar achter de inpaktafel geplatst' en toen wegliep. Was ook erg fris.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:49 schreef mujentas het volgende:
We hadden vanavond een vent die zijn broek naar beneden trok en op de stoep ging hij even lekker zitten poepen![]()
Bij de hoofdingang ofwat? Wat deed je ?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:49 schreef mujentas het volgende:
We hadden vanavond een vent die zijn broek naar beneden trok en op de stoep ging hij even lekker zitten poepen![]()
Moes jij het opruimen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:04 schreef Tuinstoel2 het volgende:
[..]
Ik heb een keer gehad dat ik aan de balie stond en een vent zei: 'men zoon heeft daar achter de inpaktafel geplatst' en toen wegliep. Was ook erg fris.
Klant is wel koning, maar ik weet niet of ik in dit geval hem niet een paar stoten zou verkopen... Doet die zoon dat thuis ook? Vraag dan of je even van personeelswc gebruik kunt maken en veel ah's hebben ook klanten wc's...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:04 schreef Tuinstoel2 het volgende:
[..]
Ik heb een keer gehad dat ik aan de balie stond en een vent zei: 'men zoon heeft daar achter de inpaktafel geplatst' en toen wegliep. Was ook erg fris.
Het was een van de eerste keren dat ik balie stond en men Tl heeft het toen opgeruimd (het bleek ook nog eens een oud leraar van haar te zijnquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Moes jij het opruimen?
echt hoe asociaalquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:04 schreef Tuinstoel2 het volgende:
[..]
Geen idee, duurt nog wel even!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:50 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Bij ons was het gewoon iemand die de nieuwe inwerkte. Voor de rest werkte je in het begin met iemand samen en loopt de TL een paar jeer extra langs, that's it.
Hoelang duurt het TL traject nog voor je , @Questionmarks?
Jij werkt er gewoon parttime toch?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:40 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Geen idee, duurt nog wel even!
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:16 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Jij werkt er gewoon parttime toch?
Hier is het een half jaar.
Moet namelijk ook balansen op kunnen stellen van de afdeling. Ik heb er iig ook heel veel zin in bij Jumbo.
Daar is niks moeilijks aan, maar het is gewoon kutwerk.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:16 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Moet namelijk ook balansen op kunnen stellen van de afdeling.
Klopt maar o.a. dat moet wel geleerd wordenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar is niks moeilijks aan, maar het is gewoon kutwerk.
Nee, bij de buren van de Etos. Toen hij vlak daarvoor in de winkel was probeerde hij van die voordeelverpakkingen kip te jatten door deze bij het klaphekje neer te leggen. Ik had ze al weggehaald toen hij nog bij de kassa een blikje bier stond af te rekenen. Daarna liep hij naar het klaphekje toe en daar sprak ik hem aan, maar hij sprak geen Nederlands.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Bij de hoofdingang ofwat? Wat deed je ?
Wie is naar hem toegegaan?
Ik heb het zelf nog niet gezien.. Maar zolang de doos er leuk uit ziet kan het geen kwaad..quote:Op zondag 4 augustus 2013 17:48 schreef danzazlol het volgende:
ik kom niet zo vaak bij de ah, maar vandaag zag ik dat er redelijk wat srp was geintroduceerd bij de chips. Wat vinden jullie van het beeld hiervan? Ik als klant vindt het niet zo mooi, dat grijze karton en half lege dozen. Wat is jullie mening?
In onze ah waren het gewoon de kartonnen dozen waar de voorkant was uitgescheurd (met zo'n ribbelrandje).quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:33 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik heb het zelf nog niet gezien.. Maar zolang de doos er leuk uit ziet kan het geen kwaad..
Echter hoef ik ook weer geen aldi beeld waar de dozen zowat op de grond staan zonder fatsoenlijk schap..
Yep uit eigen ervaring ben ik daar mee eens.quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:15 schreef vakkenvuller_nr_39245 het volgende:
Ik werk nu een jaar in een groot AH filiaal maar ik stap binnenkort over naar een mini buurtsuper van de Plus met maar drie kassa's. Ik heb zelf het idee dat bij de AH alles streng geregeld is, de werksfeer is vooral zakelijk in een groot filiaal en de vulnormen zijn streng.
Klopt het beeld dat ik heb over de AH en dat dit in andere supermarkten een stuk minder is?
Zo goed kunnen, elke keer weer falen ze als ik vrij neem.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:59 schreef Janneke141 het volgende:
Dat ligt waarschijnlijk niet aan Plaza maar aan je roostermaker.
Ik vrijdag na bijna vier weken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:06 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Zo goed kunnen, elke keer weer falen ze als ik vrij neem.
Morgen weer werken na 4 weken vrij
Heb gisteren aardig wat 35% stickers op veel van die dingen lopen te plakken. Denk wel 5 fusten vol..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
AH speelt goed in op Heel Holland Bakt. Al die doe-het-zelf bakspullen
Bij ons zijn ze er net ingekomen met de worp. Allemaal marsepein, fondant en andere zooi.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:54 schreef TommieAH het volgende:
[..]
Heb gisteren aardig wat 35% stickers op veel van die dingen lopen te plakken. Denk wel 5 fusten vol..
Huh weet je zeker dat je dan geen fout hebt gemaakt? Ze kwamen juist IN het assortiment.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:54 schreef TommieAH het volgende:
[..]
Heb gisteren aardig wat 35% stickers op veel van die dingen lopen te plakken. Denk wel 5 fusten vol..
Yupquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:59 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Huh weet je zeker dat je dan geen fout hebt gemaakt? Ze kwamen juist IN het assortiment.
Waren de Dr.O cake versier troep. Kleurstofpennen.. Glazuur.. Chocolade saus.. Enzv. Gingen er bij ons uit.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:59 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Huh weet je zeker dat je dan geen fout hebt gemaakt? Ze kwamen juist IN het assortiment.
Ja, er komt van die AH huismerk zooi voor in de plek. Heb vandaag ook de worp bakmiddelen gedaan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:10 schreef TommieAH het volgende:
[..]
Waren de Dr.O cake versier troep. Kleurstofpennen.. Glazuur.. Chocolade saus.. Enzv. Gingen er bij ons uit.
De einddatum van je proeftijd is twee maanden na je datum-in-dienst, dat staat los van hoeveel je werkt in de tussentijd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:11 schreef d4v1d het volgende:
Ik heb dus nu 3 weken vakantie in mn proefperiode.. Laten ze die meetellen of duurt mn proefperiode straks wat 'langer' ?
Ah. Thx!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De einddatum van je proeftijd is twee maanden na je datum-in-dienst, dat staat los van hoeveel je werkt in de tussentijd.
Het gebeurt vaker dat ze het niet halen dan dat ze het wel halen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:36 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Bang dat je je proef periode niet haalt?
Moet het wel erg bont maken dan volgens mij.
Bij ons nemen ze alles aanquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:00 schreef Froop het volgende:
[..]
Het gebeurt vaker dat ze het niet halen dan dat ze het wel halen.
Bij ons worden er ook meer weggestuurd dan dat ik zou denken. Zijn erg zakelijk op dat gebied bij AH. Meeste andere tenten ben je wel echt een kneus als je wordt weggestuurd na proefperiode.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:00 schreef Froop het volgende:
[..]
Dat vind ik dom. Het hele circus rondom iemand aannemen en daarna weer uitschrijven kost ruim 500 euro. Wees dan wat selectiever bij je sollicitatieprocedure of leid ze beter op.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:00 schreef Froop het volgende:
[..]
Dat deden ze bij ons ook, maar we willen geen klapjokers meer aannemen.quote:
Hoe wil je dat doen? Je moet echt als een enorme lambal overkomen als je na een sollicitatiegesprek niet als een vakkenvuller wordt aangenomen. Je daar niet zien hoe iemand is qua werk, inzicht en collegialiteit.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat vind ik dom. Het hele circus rondom iemand aannemen en daarna weer uitschrijven kost ruim 500 euro. Wees dan wat selectiever bij je sollicitatieprocedure of leid ze beter op.
Uitsluiten kun je het nooit maar je kunt wel wat zekerheden inbouwen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:18 schreef Froop het volgende:
Hoe wil je dat doen? Je moet echt als een enorme lambal overkomen als je na een sollicitatiegesprek niet als een vakkenvuller wordt aangenomen. Je daar niet zien hoe iemand is qua werk, inzicht en collegialiteit.
Ja, ik ga even op zoek naar de kantine in een bedrijf waar ik niet werk, niemand ken en te gast ben. Ik ga net zo lang rondsnuffelen tot ik de kantine gevonden heb.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of zeggen "ik moet nog heel even iets doen, blijf even wachten" en dan maar kijken of persoon in kwestie als een zoutpilaar blijft staan of toch maar op zoek gaat naar de kantine. Dat soort dingen zegt vaak heel veel.
Ieder fatsoenlijk persoon blijft dan netjes wachten. Je gaat niet zomaar rondlopen bij een bedrijf waar je gesolliciteerd hebt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uitsluiten kun je het nooit maar je kunt wel wat zekerheden inbouwen.
We deden dit vaak als volgt:
- Iedereen 2 gesprekken met 2 verschillende mensen.
- Als je 3 man nodig hebt, altijd minimaal 6 man uitnodigen. Dan heb je tenminste wat te kiezen.
- Kritisch kijken naar hobby's en bezigheden: iemand die geen hobby's komt wellicht tekort op persoonlijk contact en iemand die te veel doet heeft nooit tijd om te werken -> wegwezen.
- De vragen en antwoorden in zo'n gesprek zeggen niks. Vaak bouwden we wat grapjes in, zoals iemand die met zijn handen overvol door een deur wil en dan kijken of de sollicitant daarop reageert. Of zeggen "ik moet nog heel even iets doen, blijf even wachten" en dan maar kijken of persoon in kwestie als een zoutpilaar blijft staan of toch maar op zoek gaat naar de kantine. Dat soort dingen zegt vaak heel veel.
Wat is dat nou voor iets dan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of zeggen "ik moet nog heel even iets doen, blijf even wachten" en dan maar kijken of persoon in kwestie als een zoutpilaar blijft staan of toch maar op zoek gaat naar de kantine. Dat soort dingen zegt vaak heel veel.
Zo ga je toch niet met je sollicitanten om. Je hebt samen een afspraak voor een sollicitatiegesprek. Je verwacht dat de sollicitant op tijd is en dat mag de sollicitant ook van jou verwachten. Het enige wat je op dat moment moet doen is een gesprek voeren, de rest kan wel even wachten. Lekkere eerste indruk laten jullie achter op je potentiële werknemersquote:ik moet nog heel even iets doen, blijf even wachten
Waarom naar de kantine? Ik verwacht sollicitatiegesprekken op het kantoor en kijk bij lang wachten rond naar een wachthoekje = zitplaats. Daarvoor zoek ik natuurlijk niet het bedrijfsrestaurant op.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
- Als je 3 man nodig hebt, altijd minimaal 6 man uitnodigen. Dan heb je tenminste wat te kiezen.
- Kritisch kijken naar hobby's en bezigheden: iemand die geen hobby's komt wellicht tekort op persoonlijk contact en iemand die te veel doet heeft nooit tijd om te werken -> wegwezen.
- De vragen en antwoorden in zo'n gesprek zeggen niks. Vaak bouwden we wat grapjes in, zoals iemand die met zijn handen overvol door een deur wil en dan kijken of de sollicitant daarop reageert. Of zeggen "ik moet nog heel even iets doen, blijf even wachten" en dan maar kijken of persoon in kwestie als een zoutpilaar blijft staan of toch maar op zoek gaat naar de kantine. Dat soort dingen zegt vaak heel veel.
Iemand zonder hobby's is meteen autistischquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor de kassa kan het misschien nog wat zijn. Maar voor de vulploeg moet iemand wel van aanpakken weten natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:29 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Dat van die looppas is wel een goede.
Je moet iemand hebben die van aanpakken weet en die vlot zijn. Dat lukt niet met iemand die achter je aan sukkelt als een lamme zak.
Maar je bent natuurlijk niet gelíjk afgeschreven.
Zijn niet echt vragen voor een iemand van verkoopklaar of een caissiere A. Dus is onzin om die te behandelen in een ''normaal'' sollicitatiegesprek.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:39 schreef Rhalius het volgende:
-Een klant vraagt waar iets staat, wat doe je?
-Je ziet dat een collega er maar een potje van maakt, wat doe je?
-Een klant is kwaad omdat een bepaald product uit het assortiment is gehaald, wat doe je?
Ik realiseerde me net dat ik er al uit ben. (Sinds 1 aug.)quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:36 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Bang dat je je proef periode niet haalt?
Moet het wel erg bont maken dan volgens mij.
Hebben ze dat wel laten weten?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 03:38 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik realiseerde me net dat ik er al uit ben. (Sinds 1 aug.)
Dan krijg je toch bericht of gesprek?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 03:38 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik realiseerde me net dat ik er al uit ben. (Sinds 1 aug.)
In theorie ben ik eruit (31 mei contract getekend). ze mogen hem verlengen toch?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:06 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Hebben ze dat wel laten weten?
Volgens mij hoorde ik dat dat ging gebeuren. Zal ik wel horen als ik er weer ben.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:16 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dan krijg je toch bericht of gesprek?
Wat zei je SM/ASM?
Dit inderdaad, weet de medewerker ook waar die aan toe is en zet die zich net nog iets meer in. Bij ons, bij het overhandigen van de brief, altijd even een kort gesprek van een paar minuten in de wandelgangen over dat je het goed doet en dat je je best moet blijven doen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:29 schreef mujentas het volgende:
Het wordt gewoon stilzwijgend verlengt.
Bij ons werd er eigenlijk ook nooit over gesproken. Sinds kort maken we eigenlijk altijd een brief waarin staat dat een contract wel of niet wordt verlengt. Wel zo netjes.
Ik hoop dat er in die brief geen d/t-fouten zitten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:29 schreef mujentas het volgende:
Het wordt gewoon stilzwijgend verlengt.
Bij ons werd er eigenlijk ook nooit over gesproken. Sinds kort maken we eigenlijk altijd een brief waarin staat dat een contract wel of niet wordt verlengt. Wel zo netjes.
Bij ons moet je altijd even naar kantoor komen, krabbeltje zetten en klaar. Zoals het het hoort toch?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:41 schreef NJ het volgende:
[..]
Ik hoop dat er in die brief geen d/t-fouten zitten.
Maar stilzwijgend verlengen kan niet. Een BT-contract loopt af op een bepaalde datum, tenzij er een verlenging van het contract is. Dit kan natuurlijk mondeling, maar dan nog heb je praktisch een hele vulploeg die aan het werk is op een verlopen contract.
Ik snap je niet helemaal. Hoe weet jij dat jij niet door je proefperiode bent gekomen? Is dit tegen je verteld?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:08 schreef d4v1d het volgende:
[..]
In theorie ben ik eruit (31 mei contract getekend). ze mogen hem verlengen toch?
Dit kan ook inderdaad, even paar min praatje maken en klaar. Hup weer aan het werk! Hahaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:43 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Bij ons moet je altijd even naar kantoor komen, krabbeltje zetten en klaar. Zoals het het hoort toch?
Ik neem het aan. Ik weet niks zeker natuurlijk. Kan net zo goed zijn dat ze me wegtrappen als ik er de volgende keer ben.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:12 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal. Hoe weet jij dat jij niet door je proefperiode bent gekomen? Is dit tegen je verteld?
Denk t ook ja. Hoop ik vooralquote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:19 schreef Questionmarks het volgende:
Durf bijna met zekerheid te zeggen dat je gewoon door je proefperiode bent. Volgens mij heb je geen reden om aan te nemen dat je dit niet bent, zeker nu je met vakantie bent zou het raar zijn als ze dit niet hadden laten weten.
Wat anderen doen moet je je niet mee bezig houden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:22 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Denk t ook ja. Hoop ik vooral![]()
Ik heb ook pas een keer echt overgewerkt(> 10 min). Wel een keer een chagrijnige TL dat ik sloom was maar dat vertelde ze nog redelijk op tijd.
IK stond toen met een collega die constant liep te praten met collega's uit t gangpad ernaast.. Heb er niks van gezegd tegen de tl omdat ik niet bekend wil staan als "verklikker". In de eerste maand dat ik er werk.
Gebeurt nog al snel met 16-jarige collega's gok ik.
Als je samen verantwoordelijk bent voor een gangpad begin je je er toch aan te irriteren dat een andere weinig aan het doen is..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:25 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Wat anderen doen moet je je niet mee bezig houden.
Zo gaat dat dus bij de Jumbo!..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:13 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dit kan ook inderdaad, even paar min praatje maken en klaar. Hup weer aan het werk! Haha
Stilzwijgend verlengen kan wel degelijk hoor.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:41 schreef NJ het volgende:
[..]
Ik hoop dat er in die brief geen d/t-fouten zitten.
Maar stilzwijgend verlengen kan niet. Een BT-contract loopt af op een bepaalde datum, tenzij er een verlenging van het contract is. Dit kan natuurlijk mondeling, maar dan nog heb je praktisch een hele vulploeg die aan het werk is op een verlopen contract.
Niet bij de Albert Heijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:09 schreef mujentas het volgende:
[..]
Stilzwijgend verlengen kan wel degelijk hoor.
http://www.juridischloket(...)d/Pages/default.aspx
Voor zover mij bekend is er nooit beleid op geweest.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:54 schreef bigbass het volgende:
Briefje in de kantine met "fruit mag niet meer gratis worden verstrekt" en dus geen schaal met fruit meer.
Is dit krenterigheid van mijn SM of doet Albert Heijn dit landelijk?
Beetje jammer dan, ik werk hier nu bijna 6.5 jaar en we hebben altijd fruit in de kantine gehad...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend is er nooit beleid op geweest.
Dan heb je de afgelopen 6,5 jaar geluk gehad.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:01 schreef bigbass het volgende:
[..]
Beetje jammer dan, ik werk hier nu bijna 6.5 jaar en we hebben altijd fruit in de kantine gehad...
He, jij leeft ook nogquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:06 schreef Etsu het volgende:
Ik heb 1 ding nooit gesnapt.
Ik ben nu 20 en ben senior medewerker verkoper. Heb 2 functiejaren.
Binnenkort word ik 21, behoud ik die 2 functiejaren gewoon of ga ik terug naar 0? Of wanneer wordt dat aangepast?
Ik zie bij zo'n salaristabel dat de 21-jarigen 3 functiejaren hebben. Ik werk al meer dan 5 jaar bij de AH, dus ga ik dan naar 3 functiejaren of hoe zit dat?![]()
Anyways, as zaterdag weer werken na 1,5 maand niet gewerkt te hebben.Meteen 06:00-15:00, wordt even wennen denk ik.
Operatie inderdaad, toen zelf ook op vakantie.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:27 schreef d4v1d het volgende:
[..]
He, jij leeft ook nog
Wat had je ook al weer dat je niet hebt gewerkt? Ik kan me enkel nog herinneren dat je in het ziekenhuis lag te FOK!en
Nee, vanaf de periode dat je in 2010 verkoper B werd. Was dat in periode 7 van 2010, dan krijg je met ingang van periode 7-2013 je derde functiejaar. Je verjaardag is daarvoor niet relevant.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:23 schreef Etsu het volgende:
In 2010 werd ik verkoper B/senior verkoper medewerker, dus dat betekent dat ik vanaf mijn verjaardag ook 3 functiejaren krijg of ..?
Nou.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, vanaf de periode dat je in 2010 verkoper B werd. Was dat in periode 7 van 2010, dan krijg je met ingang van periode 7-2013 je derde functiejaar.
Maar dat is het punt. Ik ben 20. Dan kan je niet verder dan 2 functiejaren. Maar in september word ik 21, dan kan ik nog in 3de functiejaar komen. Maar wanneer gebeurt dat dan? Vanaf 1 januari 2014 dus?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:56 schreef Janneke141 het volgende:
Sorry Etsu, ik zat er even naast. Terwijl ik aan het typen was vroeg ik me al af of ik wel gelijk had.
Toekennen van functiejaren gaat op 1 januari. Als je dus *ergens* in 2010 naar B ging, krijg je je eerste functiejaar dus pas op 1 januari 2012.
Ja.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar dat is het punt. Ik ben 20. Dan kan je niet verder dan 2 functiejaren. Maar in september word ik 21, dan kan ik nog in 3de functiejaar komen. Maar wanneer gebeurt dat dan? Vanaf 1 januari 2014 dus?
Ja en nee.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:14 schreef monsterd. het volgende:
Krijg je alleen functiejaerenbalsbke verkoper b bent?
De salaristabel in de cao kan je hiervoor raadplegen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:14 schreef monsterd. het volgende:
Krijg je alleen functiejaerenbalsbke verkoper b bent?
Is de eerste toekenning dan niet al op 1 januari 2011. Volgens mij konden ze namelijk dat verschil niet maken in de systemen. Al weet ik dat niet helemaal zeker meer.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:56 schreef Janneke141 het volgende:
Sorry Etsu, ik zat er even naast. Terwijl ik aan het typen was vroeg ik me al af of ik wel gelijk had.
Toekennen van functiejaren gaat op 1 januari. Als je dus *ergens* in 2010 naar B ging, krijg je je eerste functiejaar dus pas op 1 januari 2012.
Bestelling al 3,5 maand geleden geplaatst voor de badges maar vanwege de verlate invoering van de TL kleding blijven we ook nog even op de badges wachten.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:55 schreef Halldor het volgende:
Het lijkt nu toch echt aan te komen: de teamleiderkleding.
In de handboeken is nu een bestellink te vinden.
Daarnaast komen er ook nieuwe naambadges. De rechter is voor de teamleiders en (A)SM
[ afbeelding ]
Eigenlijk was de bedoeling vanaf april dit jaar.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:38 schreef mujentas het volgende:
Wannneer is de bedoeling dat die nieuwe kleding er komt? Volgens mij was de planning dat het een half jaar terug zou komen ofzo![]()
Wat is eigenlijk de reden dat het zo lang duurt?
Al die kleding op de foto is voor TL. Niet alleen het colbert.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:24 schreef Franknfurter het volgende:
Het ziet er wel strakker uit, maar gaan die shirts niet heel lelijk kreuken? En dat donkerblauwe is dus voor teamleiders?
Oh ik dacht voor de vakkenvullers. Die houden dus gewoon het jasje?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:26 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Al die kleding op de foto is voor TL. Niet alleen het colbert.
Misschien kunnen ze voor een prikkie de oude Konmar-schorten overnemen. Daar stond dezelfde tekst op.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:55 schreef OudeBok het volgende:
Maar goed ik zie alweer op die plaatjes dat alleen TLs een mooi bordje krijgen en wij weer gewoon een fucking lelijk 'Kan ik u helpen' bordje. Rot toch eens op met die tekst..
Ik zou per direct ontslag nemen met de mededeling dat ze m'n salaris ook niet meer over hoeven te maken. Zelfde dag nog wegquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze voor een prikkie de oude Konmar-schorten overnemen. Daar stond dezelfde tekst op.
Dit x zoveel! Zou nice zijn. Maar nee. Gaat niet gebeurenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:19 schreef Hallyu het volgende:
Die shirts zijn super mooi!![]()
Waarom moeten wij als gewone medewerkers in die lelijke shorts blijven lopen? Maak dan een lichte variant voor de medewerkers en eendonkere voor de TLs o.i.d.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:21 schreef Etsu het volgende:
Fijn, krijgen we weer van die mensen die zich verheven voelen tov de gewone medewerkers.![]()
Ja, die teamleiders hebben wij hier rondlopen.
Iets met 2 gezichten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:24 schreef d4v1d het volgende:
[..]Waarom zijn die überhaupt TL geworden.
Het excuus voor nieuwe kleding voor al het personeel zal wel weer 'geld' zijn.
Zo'n naambordje wil ik ook..
Je kunt er via het formulier op plaza eentje bestellen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:24 schreef d4v1d het volgende:
[..]Waarom zijn die überhaupt TL geworden.
Het excuus voor nieuwe kleding voor al het personeel zal wel weer 'geld' zijn.
Zo'n naambordje wil ik ook..
Als ik ze niet serieus neem, krijg ik een grote bek. Als ik die geef, wordt er met ontslag/waarschuwing gedreigd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:28 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Herkanbaar. Zulke TLs neem ik in mijn filiaal gewoon niet serieus.
Las dat wij ze vandaag in de posttas geleverd krijgen. (die in april besteld waren)quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:29 schreef mujentas het volgende:
[..]
Je kunt er via het formulier op plaza eentje bestellen.
True. Gewoon negeren.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:30 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als ik ze niet serieus neem, krijg ik een grote bek. Als ik die geef, wordt er met ontslag/waarschuwing gedreigd.Vandaar dat ik liever afstand van ze neem.
Ik ben gewoon verkoopklaar he.. niet TLquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:29 schreef mujentas het volgende:
[..]
Je kunt er via het formulier op plaza eentje bestellen.
Dat colbert ziet eruit als zo'n tshirt met diepe V-hals op die fotoquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:34 schreef Franknfurter het volgende:
Ik zou als TL juist willen dat de medewerkers ook in de nieuwe dingen rondliepen. Je ziet er zo toch weer beter uit wat uiteindelijk voor de klant ook iets uitstraalt. En dan gewoon de TL's het colbertje eroverheen, klaar.
Met tieten er in ziet het er vast prima uitquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:53 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dat colbert ziet eruit als zo'n tshirt met diepe V-hals op die foto
- proest -. Sowieso.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:59 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Met tieten er in ziet het er vast prima uit
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:59 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Met tieten er in ziet het er vast prima uit
Maar het maakt je werk een stuk leuker.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:02 schreef d4v1d het volgende:
[..]minpuntje is dan dat je opeens een stuk minder productief bent..
Bij ons lag FVOS en DASA er vanaf half 8 uit, tot kwart voor 9. Dus we konden voor die tijd geen VCR e.d. lopen. Codeboek zuivel was nét opgevraagd toen het eruit vloog, dus de voorraden stonden op 0 maar konden wel gewoon ingevoerd worden. Ook lag de applicatie voor kassa-inleg eruit.quote:
Volgens mij halfuur etenspauze en twee keer kwartier.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:48 schreef bigbass het volgende:
Wat heb je voor pauzes als je 10.00-20.00 werkt?
Jep, volgens mij ookquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Volgens mij halfuur etenspauze en twee keer kwartier.
Hier half 8 tot 8 uur, dus de klanten en wijzelf hebben er weinig hinder van ondervonden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:07 schreef einschtein het volgende:
[..]
Bij ons lag FVOS en DASA er vanaf half 8 uit, tot kwart voor 9. Dus we konden voor die tijd geen VCR e.d. lopen. Codeboek zuivel was nét opgevraagd toen het eruit vloog, dus de voorraden stonden op 0 maar konden wel gewoon ingevoerd worden. Ook lag de applicatie voor kassa-inleg eruit.
Tot nu ligt het bonuskaarten systeem er ook uit. Kunnen we niet scannen, maar we kunnen wel de kassabonnen terug krijgen en eventuele bonuskorting terug geven. Dus bij de servicebalie maar even een aparte rij laten voor bonuskorting-teruggave en de andere rij voor reguliere verkoop.
Die wissel gebeurde bij ons zo'n anderhalf geleden. Sindsdien is het aan een stuk nieuwe erin, nieuwe eruit, nieuwe erin etc. Is echt niet fijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:01 schreef LDS het volgende:
[..]
Jep, volgens mij ook![]()
Hoop ervaren mensen er uit nu bij ons, hoop nieuwe mensen er in. Is even.. wennen...
Bij ons gebeurt dat aan de lopende band. Paar oude rotten *oud oud, hadden bijna m'n oma kunnen zijn* mogen blijven, though. God mag weten waarom. Zie eentje er van het liefst morgen nog de laan uit vliegen. Ze denkt een soort 1e medewerker / teamleider te zijn.. Ze let de he-le tijd op me (ik heb ook alweer 2 jaar kassa-ervaring) en zanikt constant. Kindje draait mijn open/dicht bordje omhoog en ik heb het niet door, komt ze even later met "JA ZAL IK HEM EVEN OMLAAG DOEN?! ZO HEB JE HET WEL RUSTIG HE?" Fun fact, zelfs met dat ding omhoog heb ik het drukker dan dat zij het heeft. Mensen negeren dat bordje sowieso al.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:01 schreef LDS het volgende:
[..]
Jep, volgens mij ook![]()
Hoop ervaren mensen er uit nu bij ons, hoop nieuwe mensen er in. Is even.. wennen...
Dat is vast niet voor onbepaalde tijd.quote:
Als ze op de leeftijd die jij beschrijft in dienst zijn, hebben ze een OT.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:47 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Dat is vast niet voor onbepaalde tijd.
Zulke teamleiders ontwijk ik dus liever. Tip: afstand nemen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:18 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Bij ons gebeurt dat aan de lopende band. Paar oude rotten *oud oud, hadden bijna m'n oma kunnen zijn* mogen blijven, though. God mag weten waarom. Zie eentje er van het liefst morgen nog de laan uit vliegen. Ze denkt een soort 1e medewerker / teamleider te zijn.. Ze let de he-le tijd op me (ik heb ook alweer 2 jaar kassa-ervaring) en zanikt constant. Kindje draait mijn open/dicht bordje omhoog en ik heb het niet door, komt ze even later met "JA ZAL IK HEM EVEN OMLAAG DOEN?! ZO HEB JE HET WEL RUSTIG HE?" Fun fact, zelfs met dat ding omhoog heb ik het drukker dan dat zij het heeft. Mensen negeren dat bordje sowieso al.
Ze is blijkbaar ook te lui om de mandjes op te ruimen, want steeds als ze gevraagd wordt kijkt ze me of heel suggestief aan, of belt ze me zelfs op met: "Doe jij de mandjes zo even?".
Een keer kwam ze naar me toe en zei ze dat. Gelijk teamleider gebeld waar ze bij stond en gevraagd of zij dat echt wel goed vond. Bleek dat TL er niks vanaf wist, en het haar specifiek had gevraagd te doen omdat ze vlak daarna vrij was.
Nog een mooie: "kijk je wel in de paden als je even geen klanten hebt? Straks gebeurt er wat!". Hell fucking DUH natuurlijk zie ik wat er in de paden gebeurt.. Ik ben niet blind en ik staar niet passief voor me uit.
Al een paar keer wezen klagen bij m'n TL, maar ze hebben zoiets van: We weten het, maar kunnen er niet echt iets aan doen. God behoede mij, echt...
En sommige klanten wil je ook echt met de kop tussen je kassalade klemmen. Vrij druk, en een vrouw met een enorme kar. Komt er een jonge meid naar d'r toe en vraagt of ze misschien eventjes snel voor mag omdat ze een beetje haast heeft. Meid in kwestie had 1 fles cola. Antwoord: "Waarom? Uh. Nou, nee. Dat wil ik niet." Kom op, een beetje mens laat zo iemand dan toch even voor gaan. Het is wat anders als er gezegd wordt van : "Hey, ik heb 1 ding mag ik voor."
Mooie was nog dat die vrouw daarna tegen mij ging klagen van: Ongelooflijk.. - Wat? - Ze vroeg of ze even snel voor mocht. - Ja, dat heb ik gehoord *houdt zich in om niets verder te zeggen*.
Echt, sommige mensen![]()
Hij heeft het over een cassière.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zulke teamleiders ontwijk ik dus liever. Tip: afstand nemen.
Neemt niet weg dat ook zulke mensen ook teamleiders zijn, en dan heb ik het vooral over in mijn filiaal.quote:
Ik ken ze.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:51 schreef Etsu het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ook zulke mensen ook teamleiders zijn, en dan heb ik het vooral in mijn filiaal.
Wees er trots op.quote:
Mijn teamleiders zijn ZO CHILL.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:51 schreef Etsu het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ook zulke mensen ook teamleiders zijn, en dan heb ik het vooral over in mijn filiaal.
Geluksvogel.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:54 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Mijn teamleiders zijn ZO CHILL.
Voelen zich niet verheven, je kan met ze lachen tijdens het werk, zelfs nog even aan de counter blijven lullen als je eigenlijk moet bijdraaien etc.
Ik had ook wat omstandigheden waardoor ik eerder terug was van vakantie, en een paar dagen wat later deze maand vrij vroeg om dat zeg maar een beetje recht te trekken. Antwoord: Zie je die nieuwe daar? Die wil vast werken. Ik gooi haar d'r gewoon op en anders is iemand anders maar even de sjaak.
Niks dan lof voor mijn teamleiders. Hoofdcaissière is wel aan de strenge kant, maar ook zeker geen verkeerde.
Op mijn afdeling appen teamleiders collega's gewoon. Dan wel collega's die thuis zitten en aan wie er gevraagd moet worden of ze kunnen werken. No biggie. Als je hem zelf bij hebt en zo zeggen ze even van: mag niet hè? En klaar. Bij de andere Appie in de buurt bij mij werd het zelfs gedoogd als de telefoon op de kassa, maar buiten zicht van de klant lagquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Geluksvogel.
Een paar van mijn teamleiders zijn zo hypocriet als je maar kan zijn. Mensen op aanspreken die hun telefoon gebruiken tijdens het werk (oke, snap ik, is ook verboden), maar vervolgens het zelf doen.Of tegen je lopen gaan schreeuwen als iets je niet bevalt. Heb ik echt zo'n hekel aan. Of een agressieve houding opstellen tegenover mensen die iets verkeerd doen. Oke, is niet leuk, maar dan ga je niet lopen schreeuwen of lopen dreigen.
In de 5,5 jaar dat ik er werk, heb ik daar nog nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:13 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Op mijn afdeling appen teamleiders collega's gewoon. Dan wel collega's die thuis zitten en aan wie er gevraagd moet worden of ze kunnen werken. No biggie. Als je hem zelf bij hebt en zo zeggen ze even van: mag niet hè? En klaar. Bij de andere Appie in de buurt bij mij werd het zelfs gedoogd als de telefoon op de kassa, maar buiten zicht van de klant lag.
Trouwens: Ik hoor allemaal topverhalen over kleine dingen zoals 2 croissantjes en een flesje drinken dat bij AH afgeboekt zou mogen worden eens per dag voor een lunch en zo. Volgens mij is dat echt bullocks.. Klopt da?
Hm. Zal mij ook worst wezen, al zijn de croissants godkolere duur. Belachelijk. ¤0,85 p/ stuk. Da's het enige waarvoor ik dan ook naar de Jumbo ga.. ¤0,52 daar ;o.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:14 schreef Etsu het volgende:
[..]
In de 5,5 jaar dat ik er werk, heb ik daar nog nooit van gehoord.
Teamleider in opleiding? Gestopt met brood/deli?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:15 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben nu teamleider in opleiding en ik merk dat de vakkenvullertjes gewoon testen hoever ze kunnen gaan bij me. Niets mis mee, maar er zijn grenzen die ik duidelijk stel. Ik vind het wel een uitdaging om een balans te vinden tussen streng/rechtvaardig of easy going. Voorbeeld, een vakkenvuller die aan mij vraagt of ik zijn kar opruim. Dat doe ik dus niet als daar geen reden voor is. Anderzijds werk ik wel even een karretje samen weg als diegene uitloopt op haar/zijn eindtijd buiten haar/zijn schuld om.
Dit merk ik ook, heel herkenbaar!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:15 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben nu teamleider in opleiding en ik merk dat de vakkenvullertjes gewoon testen hoever ze kunnen gaan bij me. Niets mis mee, maar er zijn grenzen die ik duidelijk stel. Ik vind het wel een uitdaging om een balans te vinden tussen streng/rechtvaardig of easy going. Voorbeeld, een vakkenvuller die aan mij vraagt of ik zijn kar opruim. Dat doe ik dus niet als daar geen reden voor is. Anderzijds werk ik wel even een karretje samen weg als diegene uitloopt op haar/zijn eindtijd buiten haar/zijn schuld om.
Je moet wel respect afdwingen, anders gaan ze een loopje met je nemenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:15 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb weleens aan me teamleider gevraagd om een kar te rijden. En het werd nog gedaan ook. 😃 Als je een keer echt lekker loopt of als het een keer juist wat stroever loopt, zie ik het probleem niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:15 schreef monsterd. het volgende:
Dat zal dan best bikkelen worden zondag. Maar dat betekent ook 9.5 uur uitbetaald tegen dubbel salaris en dat brengt mij (met all-in er vanuit gaande dat toeslaguren geen all-in toeslag krijgen) rond de 25 euro per uur!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Volgens mij halfuur etenspauze en twee keer kwartier.
Netjes!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:25 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dat zal dan best bikkelen worden zondag. Maar dat betekent ook 9.5 uur uitbetaald tegen dubbel salaris en dat brengt mij (met all-in er vanuit gaande dat toeslaguren geen all-in toeslag krijgen) rond de 25 euro per uur!
Daar pas ik idd ook voor op. Naar mijn gevoel sta ik er gelukkig wel "boven" zegmaar. Hoorde er laatst eentje zeggen dat hij me zelfs soms wat streng vond..quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:21 schreef mujentas het volgende:
[..]
Je moet wel respect afdwingen, anders gaan ze een loopje met je nemen
Ik ga niet met een kar lopen voor iemand die ik al twee keer aan moeten heb spreken over te veel kleppen en te weinig vullenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:23 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik heb weleens aan me teamleider gevraagd om een kar te rijden. En het werd nog gedaan ook. 😃 Als je een keer echt lekker loopt of als het een keer juist wat stroever loopt, zie ik het probleem niet.
Een kleine winkel, neem ik aanquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:17 schreef Questionmarks het volgende:
Zag dat we vandaag 0 restant panklaar hebben overgehouden, vlees en zuivelcel ook bijna leeg!
Dat viel mij ook op, maar het winkelbeeld is ook niet al te best. Veel lege vakken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:17 schreef Questionmarks het volgende:
Zag dat we vandaag 0 restant panklaar hebben overgehouden, vlees en zuivelcel ook bijna leeg!
Vind het juist heerlijk als ze zo zijn! Lekker vrij, geen gezeik daarover. Gasten naar mijn hart.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:32 schreef Hallyu het volgende:
Oooh ik heb ook een teamleider, goeie jongen, maar die loopt zooo vaak op een avond met zijn telefoon te spelen (waarschijn whatsappen met zijn maten ofzo) en dat terwijl het bij ons de regel is dat je geen telefoon bij je op de werkvloer mag hebben. Gewoonweg irritant. Keek tie me laatst ook nog eens vreemd aan toen ik géén telefoon op zak had toen tie voeg of ik op mijn telefoon wou kijken hoe laat het was.
Jep.. Jammer dat die pizzas niet extra bestelbaar zijn, helemaal doorheen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op, maar het winkelbeeld is ook niet al te best. Veel lege vakken.
Hebben avond shift AGF laten staan, zuivel restant kan morgen wel meegepakt worden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:50 schreef charter101 het volgende:
[..]
En mochten de na-vullers naar huis?
Het is wel te merken dat het aantal colli's de afgelopen weken flink zijn gedaald. Aan de ene kant ook wel logisch, omdat er een hoop mensen op vakantie zijn, maar ik heb het gevoel dat de besturing te strak staat afgesteld omdat er in de loop van de dag een hoop lege vakken vallen, en zelfs na het vullen van de levering zijn er lege vakken. Gemiste kans denk ik dan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:52 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Jep.. Jammer dat die pizzas niet extra bestelbaar zijn, helemaal doorheen.
[..]
Hebben avond shift AGF laten staan, zuivel restant kan morgen wel meegepakt worden.
True, dat ze daar tegenwoordig wat vrijer mee zijn is ook wel fijn, maar als je op een zaterdagavond al uitloopt tot half 12 and je ziet je teamleider geen zak uitvoeren en op zijn telefoon spelen dan is dat toch niet meer zo leuk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:50 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Vind het juist heerlijk als ze zo zijn! Lekker vrij, geen gezeik daarover. Gasten naar mijn hart.
Dat ze niks uitvoeren ben ik wel gewend.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:11 schreef Hallyu het volgende:
[..]
True, dat ze daar tegenwoordig wat vrijer mee zijn is ook wel fijn, maar als je op een zaterdagavond al uitloopt tot half 12 and je ziet je teamleider geen zak uitvoeren en op zijn telefoon spelen dan is dat toch niet meer zo leuk.
Hoezo gaan jullie eigenlijk een half uur onbetaald door? Je kan toch ook vlak voor sluitingstijd iemand laten dweilen en opruimen?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:13 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Dat ze niks uitvoeren ben ik wel gewend.
Ze zijn bij mij dus superchill, maar 's avonds moet ik al-tijd dweilen. Al-tijd. Tussen alle kassa's. We hebben er 10. Er zijn er hoogstens 6 in gebruik dus we claimen altijd de rest ook gedaan te hebben. Wat zij doen is even de lades opruimen, stoffer en blikje over de counter en dan een beetje rondlopen. Kom op zeg. Steek zelf ook eens de handen uit de mouwen. We staan daar wel een half uur onbetaald. Dat kan sneller..
Toeslaguren bouw je ook vakantie en adv e.d. over op dus die gelden ook mee voor het all-innloon.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:25 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dat zal dan best bikkelen worden zondag. Maar dat betekent ook 9.5 uur uitbetaald tegen dubbel salaris en dat brengt mij (met all-in er vanuit gaande dat toeslaguren geen all-in toeslag krijgen) rond de 25 euro per uur!
Ik wil inderdaad geen telefoons zien in de winkel als het een keer gebeurt in het magazijn zal je me niet zo snel horen. Tenzij er gewoon even aangepoot moet worden. Als je gebeld word voor dokter of iets dergelijks zeg ik wel altijd loop even naar achter en ga niet in de winkel staan bellen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:19 schreef einschtein het volgende:
Bij ons wordt niet heel lastig gedaan over telefoon. Ik heb hem zelf ook altijd bij me.
Het is gewoon simpel. Als je je werk binnen de tijd af hebt, niet te veel lult en/of zanikt en de telefoon niet in de winkel zichtbaar hebt/gebruik zonder goeie reden (telefoontje van dokter o.i.d.): dan is het nooit echt een probleem.
Ik was vanmiddag de posttas aan het uitzoeken en kwam ook het doosje met de naambadges tegen. Wat opvalt is de kwaliteit. Ze voelen stevig aan en de magneet is best sterk. Zo komen er ook geen gaatjes in de kleding.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:27 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Toeslaguren bouw je ook vakantie en adv e.d. over op dus die gelden ook mee voor het all-innloon.
De nieuwe Teamleider kleding die er aan komt ben ik erg blij mee. Het gaat helpen om de zichtbaarheid van de leiding in de winkels te vergroten. Ik zie het dan ook niet zitten om een zelfde soort kleding voor de overige medewerkers te gaan krijgen.
Daarnaast stamt deze kleding pas uit het jaar 2002/2003 en is dus pas ongeveer 10 jaar in gebruik.
Dit is op aandringen van Teamleiders en Management uit de winkels juist gedaan. Diverse winkels hadden al eigen ideeën met overhemden e.d. Eindelijk iets uniforms voor de teamleiders. Voor mij mag het ook nog verder uitgerold worden naar het management (al zal dat voorlopig niet gaan gebeuren denk ik)
De naambadges ben ik erg blij mee. Zien er goed verzorgt uit en straks in combinatie met de kleding helemaal super.
Voor de overige medewerkers komt er trouwens ook een nieuwe kleinere naambadge.
Dat hoop ik ook. Uit een zak van honderd badges was toch vaak zo'n 10 tot 15% al stuk voor je ze in gebruik werden genomen door iemand.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:40 schreef mujentas het volgende:
[..]
De nieuwe naambadges voor de reguliere medewerkers zijn ook een goede verbetering. Ik heb eigenlijk nooit gesnapt waarom de oude zo groot moesten zijn. Hopelijk is hier de kwaliteit ook van verbeterd, want de oude gingen regelmatig kapot.
Nope, mag niet van hoofdcaissière..quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:20 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hoezo gaan jullie eigenlijk een half uur onbetaald door? Je kan toch ook vlak voor sluitingstijd iemand laten dweilen en opruimen?
Kan je niet voorstellen om iemand extra in te laten plannen voor de laatste 2 uurtjes zodat dit alvast gedaan kan worden, zeker omdat je zegt dat de planning al strak is.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:08 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Nope, mag niet van hoofdcaissière..
Lades mogen sowieso niet als er nog klanten zijn, en dweilen kan niet omdat we altijd met een heel strakke bezetting draaien 's avonds. Eentje weg betekent meterslange rijen. Wij zijn vanaf 19.00 het drukst om 21:30-21:55. Daarna moeten nog retourtjes gedaan worden en zo.
Als ik kon weigeren het te doen zonder m'n baan te verliezen was ik elke avond meteen weg natuurlijk. Vind het ronduit belachelijk.
Er staat wel tegenover dat ze het halfuurtje vrij eerlijk verdelen verder! Iedereen krijgt de fair share en 't komt gemiddeld op misschien 2-3x per maand neer. Dat is uiteindelijk alsnog ruim 13 uur per jaar en dat is toch een euro of 60 voor een 18-jarige met 0 functiejaren bij het bedrijf. En een euro of 60 is toch weer.. etc.
Is het ook. 'Bezuinigingen'. Ons filiaal loopt als een malle en streeft elke supermarkt in de buurt zo'n beetje voorbij, maar ja.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:27 schreef mujentas het volgende:
[..]
Kan je niet voorstellen om iemand extra in te laten plannen voor de laatste 2 uurtjes zodat dit alvast gedaan kan worden, zeker omdat je zegt dat de planning al strak is.
Waarom wordt het half uurtje overwerk eigenlijk niet betaald, des te meer omdat je zegt dat het structureel is? Volgens mij is het meer een verkapte poging tot urenbesparing.
Dat klopt, het mag niet ten koste gaan van je vakantie-uren - wat het in de praktijk uiteindelijk toch vaak doet. Je tekort aan uren wordt min of meer automatisch aangevuld met ATV-uren, waarmee je dus in de min loopt. Dit kan handmatig worden gecorrigeerd, maar daarbij gaat het dus ten koste van je vakantie-uren - die je officieel in overleg mag opnemen op het moment dat jij dat wil. De andere optie is dat ze onbetaald verlof inkloppen, maar dat mag natuurlijk ook niet zomaar.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:47 schreef mujentas het volgende:
Een vraag van mijn kant;
Stel je hebt een contract van 20 uur. Daarbij moet je meteen je adv opnemen dus effectief werk je 18.5 uur, de rest wordt immers aangevuld met adv. Tot dusver geen problemen.
Als je bijvoorbeeld maar 15 uur wordt ingeplant hoe worden die overige uren aangevult? Wordt dan verrekent met je vakantieuren? Hoe gaat dat precies bij WWM? Het lijkt mij niet dat als je onvoldoende uren wordt ingeplant, dan het ten koste mag gaan van je vakantieuren.
Wat is asociaal? Een planning houd geen rekening met zieken. Dus als jou collega's blijkbaar geregeld ziek zijn zal je vaak gebeld worden.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:14 schreef OudeBok het volgende:
Worden jullie trouwens ook zo asociaal vaak bijgebeld? Dus met de vraag van : 'kan je komen werken?'
Dagelijks. Letterlijk dagelijks.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:59 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wat is asociaal? Een planning houd geen rekening met zieken. Dus als jou collega's blijkbaar geregeld ziek zijn zal je vaak gebeld worden.
Dan denk ik dat de planning toch ergens niet klopt.quote:
Ik heb ook liever dat ze me WhatsAppen. Ik neem in 95% van de gevallen niet op als ik gebeld word.quote:Op zondag 11 augustus 2013 01:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dan denk ik dat de planning toch ergens niet klopt.
Alhoewel als er bij ons een full-timer of lang-parttimer ziek is je ook al snel dagelijks aan de lijn mag gaan hangen.
Wij werken echter al heel veel via de nieuwe communicatiemiddelen zoals WattsApp. Aangezien je daar makkelijk heel snel veel mensen mee kan bereiken.
Geef het je leidinggevende eens als tip. Ik ben er inmiddels wel achter dat als ik iets geregeld wil hebben dat via whatsapp veel makkelijk is dan bellen. Maar ja je moet als leidinggevende er je mobiele nummer maar aan willen wagen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 01:09 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik heb ook liever dat ze me WhatsAppen. Ik neem in 95% van de gevallen niet op als ik gebeld word.
Dat valt erg mee hier als ze kunnen zeggen ze bij ons eigenlijk altijd ja.quote:Op zondag 11 augustus 2013 01:28 schreef Questionmarks het volgende:
Heb het gevoel dat mensen eerder ja zeggen als ze gebeld worden, dan wanneer ze gevraagd worden via whatsapp.
Ik begrijp van medewerkers misschien die reactie wel. Maar hoe vervelend is het voor een teamleider als er geen SM of ASM aanwezig is en een klant je gewoon niet serieus neemt. Ik hoop dan ook dat het echt effect gaat hebben op de zichtbaarheid van leiding in de winkel.quote:Trouwens even laten zien aan wat medewerkers, die nieuwe TL kleding.. Niet echt positieve reacties.
"Slechte zaak!! Van mij hoeft er niet per se een onderscheid gemaakt te worden richting de klanten in de zin van kijk ik heb een hogere rang dan "dat vakkenvullertje" daar"
Is er een van.
Ik vind het zo onbeleefd om de hele tijd over werkgerelateerde zaken te lullen op app tegen leidinggevenden. Op app ben je in principe niet mijn leidinggevende en zal ik je ook niet als dusdanig aanspreken maar gewoon 'een van de rest'. Alles gaat dan gewoon bij de voornaam en met jij, alhoewel dat met leidinggevenden sowieso al zo is.quote:Op zondag 11 augustus 2013 01:18 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Geef het je leidinggevende eens als tip. Ik ben er inmiddels wel achter dat als ik iets geregeld wil hebben dat via whatsapp veel makkelijk is dan bellen. Maar ja je moet als leidinggevende er je mobiele nummer maar aan willen wagen.
Het risico ervan is namelijk ook dat je geapped word hoe laat ze moeten werken op je vrije dag. Daar moet je dan wel duidelijk in zijn.
Als ik gebeld word is het in principe altijd nee, tenzij ik me verveel. Als ik een appje krijg ga ik serieus kijken en is 't heel, heel, HEEL veel sneller ja. Als ik dan niks te doen heb is 't een instant ja zelfs als het geen dienst van 6-7 uur is. Veel fijner zo.quote:Op zondag 11 augustus 2013 01:28 schreef Questionmarks het volgende:
Heb het gevoel dat mensen eerder ja zeggen als ze gebeld worden, dan wanneer ze gevraagd worden via whatsapp.
Ok bedankt. Nu is het zo dat wij geen atv/tvt uren kennen. Normaal gesproken worden er adv uren verrekend als je niet voldoende uren werkt. Ik sta momenteel ongeveer 20 uur in de min met adv. Dat heb ik dus aangekaart eerder deze week en toen kreeg ik te horen dat er dan wel vakantie wordt gerekent om uit de min te komen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, het mag niet ten koste gaan van je vakantie-uren - wat het in de praktijk uiteindelijk toch vaak doet. Je tekort aan uren wordt min of meer automatisch aangevuld met ATV-uren, waarmee je dus in de min loopt. Dit kan handmatig worden gecorrigeerd, maar daarbij gaat het dus ten koste van je vakantie-uren - die je officieel in overleg mag opnemen op het moment dat jij dat wil. De andere optie is dat ze onbetaald verlof inkloppen, maar dat mag natuurlijk ook niet zomaar.
Houd er wel rekening mee dat je een contract hebt per periode - als je over de vier weken van de periode samen alsnog 74 uur werkt, klopt het alsnog.
Dat is ook geen oplossing. De enige oplossing hier is om jou gewoon je contracturen in te plannen. Dat zijn ze verplicht, namelijk.quote:Op zondag 11 augustus 2013 07:55 schreef mujentas het volgende:
toen kreeg ik te horen dat er dan wel vakantie wordt gerekent om uit de min te komen
Heb je een foto?quote:Op zondag 11 augustus 2013 01:28 schreef Questionmarks het volgende:
Trouwens even laten zien aan wat medewerkers, die nieuwe TL kleding.. Niet echt positieve reacties.
"Slechte zaak!! Van mij hoeft er niet per se een onderscheid gemaakt te worden richting de klanten in de zin van kijk ik heb een hogere rang dan "dat vakkenvullertje" daar"
Is er een van.
Ja, sorry, ik bedoelde ADV. ATV bestaat niet meer.quote:Op zondag 11 augustus 2013 07:55 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ok bedankt. Nu is het zo dat wij geen atv/tvt uren kennen. Normaal gesproken worden er adv uren verrekend als je niet voldoende uren werkt. Ik sta momenteel ongeveer 20 uur in de min met adv. Dat heb ik dus aangekaart eerder deze week en toen kreeg ik te horen dat er dan wel vakantie wordt gerekent om uit de min te komen.
Zeker tof!quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:48 schreef Questionmarks het volgende:
Binnenkort BBQ en paar weken later paintballen met filiaal, leuk
Volgens mij zit je daar dus heel goed in. Sowieso wil ik op me werk al niet met u aangesproken worden. En me voornaam is ook voldoende. Iemand die dat wel van de medewerkers wil is een beetje omhoog gevallen in mijn ogen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:36 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik vind het zo onbeleefd om de hele tijd over werkgerelateerde zaken te lullen op app tegen leidinggevenden. Op app ben je in principe niet mijn leidinggevende en zal ik je ook niet als dusdanig aanspreken maar gewoon 'een van de rest'. Alles gaat dan gewoon bij de voornaam en met jij, alhoewel dat met leidinggevenden sowieso al zo is.
Ging ook zo met de docenten die ik op app had. Niks u en meneer, maar gewoon hey Bas en jij.
Als er wordt gesproken over werkgerelateerde zaken tijdens de leidinggevende z'n werk is het natuurlijk een ander verhaal. Dat onderscheid moet je kunnen maken lijkt me.
Dan ben je heel zwaar omhooggevallen, ja! Vaak zijn leidinggevenden ook nog leeftijdsgenoten..quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:36 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Volgens mij zit je daar dus heel goed in. Sowieso wil ik op me werk al niet met u aangesproken worden. En me voornaam is ook voldoende. Iemand die dat wel van de medewerkers wil is een beetje omhoog gevallen in mijn ogen.
Wat treurig.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:44 schreef OudeBok het volgende:
[..]. Die SM mocht je niet bij de voornaam noemen tenzij je een 'kaderlid' was.
Nogal, ja. Was dan ook een omhooggevallen kwal van een vent die me negatieve referenties gaf zonder reden bij de AH. AH pikte dat niet, want in strijd met de wet zo schijnt, en uiteindelijk kwam het gewoon omdat 'ie een soort 'grudge' tegen mij had en verder niets dan positieve zaken over me te vertellen hadquote:
Wat was je vorige baan?quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:44 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Dan ben je heel zwaar omhooggevallen, ja! Vaak zijn leidinggevenden ook nog leeftijdsgenoten..
Bij ons wordt de SM ook gewoon met z'n voornaam aangesproken. Ik ben echter te gewend om dan gewoon meneer + achternaam te zeggen door m'n vorige baan. Die SM mocht je niet bij de voornaam noemen tenzij je een 'kaderlid' was.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:49 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Nogal, ja. Was dan ook een omhooggevallen kwal van een vent die me negatieve referenties gaf zonder reden bij de AH. AH pikte dat niet, want in strijd met de wet zo schijnt, en uiteindelijk kwam het gewoon omdat 'ie een soort 'grudge' tegen mij had en verder niets dan positieve zaken over me te vertellen had.
Yes! Ze bleven doorvragen omdat ze maar geen goede reden kregen voor een negatieve referentie ;D.quote:
Ook kassamedewerker, maar dan bij de Jumbo.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:50 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat was je vorige baan?
Bij de AH ben je wel een beetje gek.. Ik heb het enkel bij mn sollicitatiegesprek gedaan..
Straks moeten we Watdoeteenvulploegleider nog met U gaan aansprekenquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:54 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Yes! Ze bleven doorvragen omdat ze maar geen goede reden kregen voor een negatieve referentie ;D.
[..]
Ook kassamedewerker, maar dan bij de Jumbo.
Hoofdletter incluis inderdaad, hehe.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:55 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Straks moeten we Watdoeteenvulploegleider nog met U gaan aanspreken![]()
Over diefstal gesproken. In de laatste 9 werkdagen ook direct 9 winkeldieven aangehouden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:50 schreef mujentas het volgende:
Gisteren was ik toevallig de voorraad van de Nutrilon aan het controleren toen ik merkte dat er aardig wat was verdwenen. Aan de hand van de camerabeelden kunnen achterhalen dat zo'n chinees vrouwtje er altijd 2 afrekende, en 2 in haar tas stopte. In de afgelopen 2 weken zijn er zo 12 pakken verdwenen. Vandaag heb ik haar aan kunnen houden, maar ze wilde geen afstand doen van de pakken die ze in haar tas had en bleef in gebrekkig Nederlands volhouden dat ze die bij de c1000 had gekocht
Ook maar gelijk even aangifte gedaan van de vorige 6 keer dat ze was langsgeweest
Bij ons in de eerste dagen na opening filiaal hadden we werkende diefstalpoortjesquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:58 schreef einschtein het volgende:
[..]
Over diefstal gesproken. In de laatste 9 werkdagen ook direct 9 winkeldieven aangehouden.
Die hadden we in het oude filiaal ook, maar ook kapot.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:00 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Bij ons in de eerste dagen na opening filiaal hadden we werkende diefstalpoortjes. Iedereen was 6 jaar lang kapotte gewend en opeens deden ze het
. Te mooi.
Klanten spreken mij ook aan met 'u' of 'meneer'. Niet meer dan logisch, vind ik. Doe ik zelf in andere winkels ook, tenzij het een broekie van 15 is.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:57 schreef d4v1d het volgende:
Klanten spreken mij meestal aan met U... Ze bedoelen het goed, dat snap ik.. Maar komop hey, ik ben nog geeneens meerderjarig
Ik ben dus 16quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:01 schreef einschtein het volgende:
[..]
Klanten spreken mij ook aan met 'u' of 'meneer'. Niet meer dan logisch, vind ik. Doe ik zelf in andere winkels ook, tenzij het een broekie van 15 is.
Hoe werken die dingen? Ik neem aan dat je niet zo'n ding op elk product zoals kledingwinkels plakt?quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:00 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Bij ons in de eerste dagen na opening filiaal hadden we werkende diefstalpoortjes(doen het nu nog hoor). Iedereen was 6 jaar lang kapotte gewend en opeens deden ze het
. Te mooi. Zoveel mensen gepakt in de eerste week.
Ik ken een franchiser die er een afstandsbediening op gezet had.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:04 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe werken die dingen? Ik neem aan dat je niet zo'n ding op elk product zoals kledingwinkels plakt?
Nee hoor, dat is juist het hele idee van een referentie. Dat je aan iemand vraag hoe een persoon functioneert. Het is niet wettelijk bepaald dat er dan verplicht een lovend verhaal verteld moet worden.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:49 schreef OudeBok het volgende:
AH pikte dat niet, want in strijd met de wet zo schijnt
Ik wou het niet gelijk als een klacht neerzettenquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:06 schreef einschtein het volgende:
[..]
Hm, ja. Njah, het zal wel onder de normen en waarden vallen. Niets mis mee.
Bij ons plakken ze stickertjes op elk product waarvan het erg is als het gestolen wordt zeg maar. Dus op alles van enige waarde. Die moeten wij dan bij de kassa deactiveren.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:04 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe werken die dingen? Ik neem aan dat je niet zo'n ding op elk product zoals kledingwinkels plakt?
Volgens mijn TL mocht je geen negatieve referentie geven tenzij daar een goede reden voor is. Heeft te maken met goed werkgeverschap en als je daar nalatig in bent kan je daar voor aangeklaagd worden als werkgever.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:07 schreef NJ het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is juist het hele idee van een referentie. Dat je aan iemand vraag hoe een persoon functioneert. Het is niet wettelijk bepaald dat er dan verplicht een lovend verhaal verteld moet worden.
Wat is dat voor bullshit? Diegene vertelt gewoon wat hij over je denkt als medewerker. Als je weet dat hij je niet mag moet je hem ook niet als referentie opgeven.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:08 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Volgens mijn TL mocht je geen negatieve referentie geven tenzij daar een goede reden voor is.
Had even een halve ninja-edit gedaan: Heeft te maken met goed werkgeverschap en als je daar nalatig in bent kan je daar in het ergste geval voor aangeklaagd worden als werkgever.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:09 schreef Nafi het volgende:
[..]
Wat is dat voor bullshit? Diegene vertelt gewoon wat hij over je denkt als medewerker. Als je weet dat hij je niet mag moet je hem ook niet als referentie opgeven.
Dat is, eh, onzin? Referentie is referentie. Alleen als je slim bent, zet je er natuurlijk geen referentie op als je al enigszins weet dat het negatief is.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:08 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Volgens mijn TL mocht je geen negatieve referentie geven tenzij daar een goede reden voor is. Heeft te maken met goed werkgeverschap en als je daar nalatig in bent kan je daar voor aangeklaagd worden als werkgever.
Ah. Is dat niet veel werk als je bv. Op elke tube tandpasta een ding moet plakken?quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:07 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Bij ons plakken ze stickertjes op elk product waarvan het erg is als het gestolen wordt zeg maar. Dus op alles van enige waarde. Die moeten wij dan bij de kassa deactiveren.
Laat het in ieder geval een les voor de toekomst zijn. Als je je huidige SM/ASM niet mag bijvoorbeeld zou ik een wat oudere, fulltime werkende teamleider opgeven.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:10 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Had even een halve ninja-edit gedaan: Heeft te maken met goed werkgeverschap en als je daar nalatig in bent kan je daar in het ergste geval voor aangeklaagd worden als werkgever.
Kwam er in zijn geval op neer dat hij niet tevreden was over mijn beschikbaarheid. Wat wil je, dit was m'n eindexamenjaar en dat wist 'ie dondersgoed. Frappant dat 'ie erover begon terwijl het bijna vakantie was toen ik solliciteerde bij de AH. In mei aangenomen, halverwege juni klaar met school.
Ben verder gaan zoeken. Referentie mag dus blijkbaar negatief zijn, maar als er ook maar een woord niet waar is van wat er gezegd wordt kan je flink hangen als werkgever. Zo zit dat dus.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:16 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat is, eh, onzin? Referentie is referentie. Alleen als je slim bent, zet je er natuurlijk geen referentie op als je al enigszins weet dat het negatief is.
Het is vooral irritant. Hoef het gelukkig zelf niet te doen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:16 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ah. Is dat niet veel werk als je bv. Op elke tube tandpasta een ding moet plakken?
Heb tijdens m'n gehele examenperiode niet hoeven te werken. Ze vonden het prima, geen probleem. School heeft in welk geval dan ook prioriteit boven het werk bij ons. Maar goed, ik heb dan ook niet erg lang vrij nodig gehad want ik heb alles gehaald door 2 dagen vantevoren te lerenquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:17 schreef Nafi het volgende:
[..]
Laat het in ieder geval een les voor de toekomst zijn. Als je je huidige SM/ASM niet mag bijvoorbeeld zou ik een wat oudere, fulltime werkende teamleider opgeven.
Je bent wel midden in je examens begonnen dan, hoe heb je dat gedaan? Ik had zelf echt langer dan een maand vrij gevraagd, ook de twee weken voor de examens + had erna zelfs nog decentrale selectie voor gnk.
Dat lijkt me logisch, dat het allemaal waar moet zijn. Anders verpest je de mogelijke toekomstige carriere voor je ex-werknemer.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:18 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ben verder gaan zoeken. Referentie mag dus blijkbaar negatief zijn, maar als er ook maar een woord niet waar is van wat er gezegd wordt kan je flink hangen als werkgever. Zo zit dat dus.
Maar goed, deze gozer was dus de enige referentie die ik had en ze hechten bij mij wel waarde aan referenties. Ik heb bij mijn sollicitatieformulier toen gewoon een brief geschreven aan SM/hoofdcaissière omtrent hetgeen wat is voorgevallen bij Jumbo en waarom hij mij mogelijk negatief zou refereren. Heeft in m'n voordeel gewerkt uiteindelijk.
[..]
Het is vooral irritant. Hoef het gelukkig zelf niet te doen.
Dat is wel een hele extreme interpretatie van wat er gezegd wordt.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:18 schreef OudeBok het volgende:
Ben verder gaan zoeken. Referentie mag dus blijkbaar negatief zijn, maar als er ook maar een woord niet waar is van wat er gezegd wordt kan je flink hangen als werkgever. Zo zit dat dus.
Op het internet vind je ook niet altijd de meest juiste definities met een snelle zoektochtquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:20 schreef NJ het volgende:
[..]
Dat is wel een hele extreme interpretatie van wat er gezegd wordt.
Je moet als werkgever een waarheidsgetrouwe referentie geven (niet te positief of te negatief), niets meer niets minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |