Over diefstal gesproken. In de laatste 9 werkdagen ook direct 9 winkeldieven aangehouden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:50 schreef mujentas het volgende:
Gisteren was ik toevallig de voorraad van de Nutrilon aan het controleren toen ik merkte dat er aardig wat was verdwenen. Aan de hand van de camerabeelden kunnen achterhalen dat zo'n chinees vrouwtje er altijd 2 afrekende, en 2 in haar tas stopte. In de afgelopen 2 weken zijn er zo 12 pakken verdwenen. Vandaag heb ik haar aan kunnen houden, maar ze wilde geen afstand doen van de pakken die ze in haar tas had en bleef in gebrekkig Nederlands volhouden dat ze die bij de c1000 had gekocht
Ook maar gelijk even aangifte gedaan van de vorige 6 keer dat ze was langsgeweest
Bij ons in de eerste dagen na opening filiaal hadden we werkende diefstalpoortjesquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:58 schreef einschtein het volgende:
[..]
Over diefstal gesproken. In de laatste 9 werkdagen ook direct 9 winkeldieven aangehouden.
Die hadden we in het oude filiaal ook, maar ook kapot.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:00 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Bij ons in de eerste dagen na opening filiaal hadden we werkende diefstalpoortjes. Iedereen was 6 jaar lang kapotte gewend en opeens deden ze het
. Te mooi.
Klanten spreken mij ook aan met 'u' of 'meneer'. Niet meer dan logisch, vind ik. Doe ik zelf in andere winkels ook, tenzij het een broekie van 15 is.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:57 schreef d4v1d het volgende:
Klanten spreken mij meestal aan met U... Ze bedoelen het goed, dat snap ik.. Maar komop hey, ik ben nog geeneens meerderjarig
Ik ben dus 16quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:01 schreef einschtein het volgende:
[..]
Klanten spreken mij ook aan met 'u' of 'meneer'. Niet meer dan logisch, vind ik. Doe ik zelf in andere winkels ook, tenzij het een broekie van 15 is.
Hoe werken die dingen? Ik neem aan dat je niet zo'n ding op elk product zoals kledingwinkels plakt?quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:00 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Bij ons in de eerste dagen na opening filiaal hadden we werkende diefstalpoortjes(doen het nu nog hoor). Iedereen was 6 jaar lang kapotte gewend en opeens deden ze het
. Te mooi. Zoveel mensen gepakt in de eerste week.
Ik ken een franchiser die er een afstandsbediening op gezet had.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:04 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe werken die dingen? Ik neem aan dat je niet zo'n ding op elk product zoals kledingwinkels plakt?
Nee hoor, dat is juist het hele idee van een referentie. Dat je aan iemand vraag hoe een persoon functioneert. Het is niet wettelijk bepaald dat er dan verplicht een lovend verhaal verteld moet worden.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:49 schreef OudeBok het volgende:
AH pikte dat niet, want in strijd met de wet zo schijnt
Ik wou het niet gelijk als een klacht neerzettenquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:06 schreef einschtein het volgende:
[..]
Hm, ja. Njah, het zal wel onder de normen en waarden vallen. Niets mis mee.
Bij ons plakken ze stickertjes op elk product waarvan het erg is als het gestolen wordt zeg maar. Dus op alles van enige waarde. Die moeten wij dan bij de kassa deactiveren.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:04 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe werken die dingen? Ik neem aan dat je niet zo'n ding op elk product zoals kledingwinkels plakt?
Volgens mijn TL mocht je geen negatieve referentie geven tenzij daar een goede reden voor is. Heeft te maken met goed werkgeverschap en als je daar nalatig in bent kan je daar voor aangeklaagd worden als werkgever.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:07 schreef NJ het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is juist het hele idee van een referentie. Dat je aan iemand vraag hoe een persoon functioneert. Het is niet wettelijk bepaald dat er dan verplicht een lovend verhaal verteld moet worden.
Wat is dat voor bullshit? Diegene vertelt gewoon wat hij over je denkt als medewerker. Als je weet dat hij je niet mag moet je hem ook niet als referentie opgeven.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:08 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Volgens mijn TL mocht je geen negatieve referentie geven tenzij daar een goede reden voor is.
Had even een halve ninja-edit gedaan: Heeft te maken met goed werkgeverschap en als je daar nalatig in bent kan je daar in het ergste geval voor aangeklaagd worden als werkgever.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:09 schreef Nafi het volgende:
[..]
Wat is dat voor bullshit? Diegene vertelt gewoon wat hij over je denkt als medewerker. Als je weet dat hij je niet mag moet je hem ook niet als referentie opgeven.
Dat is, eh, onzin? Referentie is referentie. Alleen als je slim bent, zet je er natuurlijk geen referentie op als je al enigszins weet dat het negatief is.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:08 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Volgens mijn TL mocht je geen negatieve referentie geven tenzij daar een goede reden voor is. Heeft te maken met goed werkgeverschap en als je daar nalatig in bent kan je daar voor aangeklaagd worden als werkgever.
Ah. Is dat niet veel werk als je bv. Op elke tube tandpasta een ding moet plakken?quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:07 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Bij ons plakken ze stickertjes op elk product waarvan het erg is als het gestolen wordt zeg maar. Dus op alles van enige waarde. Die moeten wij dan bij de kassa deactiveren.
Laat het in ieder geval een les voor de toekomst zijn. Als je je huidige SM/ASM niet mag bijvoorbeeld zou ik een wat oudere, fulltime werkende teamleider opgeven.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:10 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Had even een halve ninja-edit gedaan: Heeft te maken met goed werkgeverschap en als je daar nalatig in bent kan je daar in het ergste geval voor aangeklaagd worden als werkgever.
Kwam er in zijn geval op neer dat hij niet tevreden was over mijn beschikbaarheid. Wat wil je, dit was m'n eindexamenjaar en dat wist 'ie dondersgoed. Frappant dat 'ie erover begon terwijl het bijna vakantie was toen ik solliciteerde bij de AH. In mei aangenomen, halverwege juni klaar met school.
Ben verder gaan zoeken. Referentie mag dus blijkbaar negatief zijn, maar als er ook maar een woord niet waar is van wat er gezegd wordt kan je flink hangen als werkgever. Zo zit dat dus.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:16 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat is, eh, onzin? Referentie is referentie. Alleen als je slim bent, zet je er natuurlijk geen referentie op als je al enigszins weet dat het negatief is.
Het is vooral irritant. Hoef het gelukkig zelf niet te doen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:16 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ah. Is dat niet veel werk als je bv. Op elke tube tandpasta een ding moet plakken?
Heb tijdens m'n gehele examenperiode niet hoeven te werken. Ze vonden het prima, geen probleem. School heeft in welk geval dan ook prioriteit boven het werk bij ons. Maar goed, ik heb dan ook niet erg lang vrij nodig gehad want ik heb alles gehaald door 2 dagen vantevoren te lerenquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:17 schreef Nafi het volgende:
[..]
Laat het in ieder geval een les voor de toekomst zijn. Als je je huidige SM/ASM niet mag bijvoorbeeld zou ik een wat oudere, fulltime werkende teamleider opgeven.
Je bent wel midden in je examens begonnen dan, hoe heb je dat gedaan? Ik had zelf echt langer dan een maand vrij gevraagd, ook de twee weken voor de examens + had erna zelfs nog decentrale selectie voor gnk.
Dat lijkt me logisch, dat het allemaal waar moet zijn. Anders verpest je de mogelijke toekomstige carriere voor je ex-werknemer.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:18 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ben verder gaan zoeken. Referentie mag dus blijkbaar negatief zijn, maar als er ook maar een woord niet waar is van wat er gezegd wordt kan je flink hangen als werkgever. Zo zit dat dus.
Maar goed, deze gozer was dus de enige referentie die ik had en ze hechten bij mij wel waarde aan referenties. Ik heb bij mijn sollicitatieformulier toen gewoon een brief geschreven aan SM/hoofdcaissière omtrent hetgeen wat is voorgevallen bij Jumbo en waarom hij mij mogelijk negatief zou refereren. Heeft in m'n voordeel gewerkt uiteindelijk.
[..]
Het is vooral irritant. Hoef het gelukkig zelf niet te doen.
Dat is wel een hele extreme interpretatie van wat er gezegd wordt.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:18 schreef OudeBok het volgende:
Ben verder gaan zoeken. Referentie mag dus blijkbaar negatief zijn, maar als er ook maar een woord niet waar is van wat er gezegd wordt kan je flink hangen als werkgever. Zo zit dat dus.
Op het internet vind je ook niet altijd de meest juiste definities met een snelle zoektochtquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:20 schreef NJ het volgende:
[..]
Dat is wel een hele extreme interpretatie van wat er gezegd wordt.
Je moet als werkgever een waarheidsgetrouwe referentie geven (niet te positief of te negatief), niets meer niets minder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |