abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129934636
Klanten spreken mij meestal aan met U... Ze bedoelen het goed, dat snap ik.. Maar komop hey, ik ben nog geeneens meerderjarig -O-

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2013 13:58:22 ]
pi_129934689
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 01:50 schreef mujentas het volgende:
Gisteren was ik toevallig de voorraad van de Nutrilon aan het controleren toen ik merkte dat er aardig wat was verdwenen. Aan de hand van de camerabeelden kunnen achterhalen dat zo'n chinees vrouwtje er altijd 2 afrekende, en 2 in haar tas stopte. In de afgelopen 2 weken zijn er zo 12 pakken verdwenen. Vandaag heb ik haar aan kunnen houden, maar ze wilde geen afstand doen van de pakken die ze in haar tas had en bleef in gebrekkig Nederlands volhouden dat ze die bij de c1000 had gekocht :')

Ook maar gelijk even aangifte gedaan van de vorige 6 keer dat ze was langsgeweest :D
Over diefstal gesproken. In de laatste 9 werkdagen ook direct 9 winkeldieven aangehouden. :')
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:00:05 #278
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129934810
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:58 schreef einschtein het volgende:

[..]

Over diefstal gesproken. In de laatste 9 werkdagen ook direct 9 winkeldieven aangehouden. :')
Bij ons in de eerste dagen na opening filiaal hadden we werkende diefstalpoortjes :D (doen het nu nog hoor). Iedereen was 6 jaar lang kapotte gewend en opeens deden ze het :D. Te mooi. Zoveel mensen gepakt in de eerste week.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_129934837
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:00 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Bij ons in de eerste dagen na opening filiaal hadden we werkende diefstalpoortjes :D. Iedereen was 6 jaar lang kapotte gewend en opeens deden ze het :D. Te mooi.
Die hadden we in het oude filiaal ook, maar ook kapot. :')
pi_129934862
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:57 schreef d4v1d het volgende:
Klanten spreken mij meestal aan met U... Ze bedoelen het goed, dat snap ik.. Maar komop hey, ik ben nog geeneens meerderjarig -O-
Klanten spreken mij ook aan met 'u' of 'meneer'. Niet meer dan logisch, vind ik. Doe ik zelf in andere winkels ook, tenzij het een broekie van 15 is. :W
pi_129934909
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:01 schreef einschtein het volgende:

[..]

Klanten spreken mij ook aan met 'u' of 'meneer'. Niet meer dan logisch, vind ik. Doe ik zelf in andere winkels ook, tenzij het een broekie van 15 is. :W
Ik ben dus 16 :')
pi_129935017
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:00 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Bij ons in de eerste dagen na opening filiaal hadden we werkende diefstalpoortjes :D (doen het nu nog hoor). Iedereen was 6 jaar lang kapotte gewend en opeens deden ze het :D. Te mooi. Zoveel mensen gepakt in de eerste week.
Hoe werken die dingen? Ik neem aan dat je niet zo'n ding op elk product zoals kledingwinkels plakt?
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:05:30 #283
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_129935090
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:04 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Hoe werken die dingen? Ik neem aan dat je niet zo'n ding op elk product zoals kledingwinkels plakt?
Ik ken een franchiser die er een afstandsbediening op gezet had.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_129935154
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:02 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik ben dus 16 :')
Hm, ja. Njah, het zal wel onder de normen en waarden vallen. Niets mis mee. :)
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:07:04 #285
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_129935175
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:49 schreef OudeBok het volgende:
AH pikte dat niet, want in strijd met de wet zo schijnt
Nee hoor, dat is juist het hele idee van een referentie. Dat je aan iemand vraag hoe een persoon functioneert. Het is niet wettelijk bepaald dat er dan verplicht een lovend verhaal verteld moet worden.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_129935206
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:06 schreef einschtein het volgende:

[..]

Hm, ja. Njah, het zal wel onder de normen en waarden vallen. Niets mis mee. :)
Ik wou het niet gelijk als een klacht neerzetten :) maar je voelt je toch oud :P
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:07:34 #287
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129935211
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:04 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Bij ons plakken ze stickertjes op elk product waarvan het erg is als het gestolen wordt zeg maar. Dus op alles van enige waarde. Die moeten wij dan bij de kassa deactiveren.
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:08:06 #288
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129935247
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:07 schreef NJ het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is juist het hele idee van een referentie. Dat je aan iemand vraag hoe een persoon functioneert. Het is niet wettelijk bepaald dat er dan verplicht een lovend verhaal verteld moet worden.
Volgens mijn TL mocht je geen negatieve referentie geven tenzij daar een goede reden voor is. Heeft te maken met goed werkgeverschap en als je daar nalatig in bent kan je daar voor aangeklaagd worden als werkgever.
pi_129935316
Ik voel me best nutteloos hier :') Ik heb zelfs zin om weer te werken na bijna 3 weken.
pi_129935324
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:08 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Volgens mijn TL mocht je geen negatieve referentie geven tenzij daar een goede reden voor is.
Wat is dat voor bullshit? Diegene vertelt gewoon wat hij over je denkt als medewerker. Als je weet dat hij je niet mag moet je hem ook niet als referentie opgeven.
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:10:13 #291
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129935372
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:09 schreef Nafi het volgende:

[..]

Wat is dat voor bullshit? Diegene vertelt gewoon wat hij over je denkt als medewerker. Als je weet dat hij je niet mag moet je hem ook niet als referentie opgeven.
Had even een halve ninja-edit gedaan: Heeft te maken met goed werkgeverschap en als je daar nalatig in bent kan je daar in het ergste geval voor aangeklaagd worden als werkgever.
Kwam er in zijn geval op neer dat hij niet tevreden was over mijn beschikbaarheid. Wat wil je, dit was m'n eindexamenjaar en dat wist 'ie dondersgoed :'). Frappant dat 'ie erover begon terwijl het bijna vakantie was toen ik solliciteerde bij de AH. In mei aangenomen, halverwege juni klaar met school.
pi_129935665
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:08 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Volgens mijn TL mocht je geen negatieve referentie geven tenzij daar een goede reden voor is. Heeft te maken met goed werkgeverschap en als je daar nalatig in bent kan je daar voor aangeklaagd worden als werkgever.
Dat is, eh, onzin? Referentie is referentie. Alleen als je slim bent, zet je er natuurlijk geen referentie op als je al enigszins weet dat het negatief is.
pi_129935694
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:07 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Bij ons plakken ze stickertjes op elk product waarvan het erg is als het gestolen wordt zeg maar. Dus op alles van enige waarde. Die moeten wij dan bij de kassa deactiveren.
Ah. Is dat niet veel werk als je bv. Op elke tube tandpasta een ding moet plakken?
pi_129935712
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:10 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Had even een halve ninja-edit gedaan: Heeft te maken met goed werkgeverschap en als je daar nalatig in bent kan je daar in het ergste geval voor aangeklaagd worden als werkgever.
Kwam er in zijn geval op neer dat hij niet tevreden was over mijn beschikbaarheid. Wat wil je, dit was m'n eindexamenjaar en dat wist 'ie dondersgoed :'). Frappant dat 'ie erover begon terwijl het bijna vakantie was toen ik solliciteerde bij de AH. In mei aangenomen, halverwege juni klaar met school.
Laat het in ieder geval een les voor de toekomst zijn. Als je je huidige SM/ASM niet mag bijvoorbeeld zou ik een wat oudere, fulltime werkende teamleider opgeven.

Je bent wel midden in je examens begonnen dan, hoe heb je dat gedaan? Ik had zelf echt langer dan een maand vrij gevraagd, ook de twee weken voor de examens + had erna zelfs nog decentrale selectie voor gnk.
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:18:12 #295
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129935761
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:16 schreef einschtein het volgende:

[..]

Dat is, eh, onzin? Referentie is referentie. Alleen als je slim bent, zet je er natuurlijk geen referentie op als je al enigszins weet dat het negatief is.
Ben verder gaan zoeken. Referentie mag dus blijkbaar negatief zijn, maar als er ook maar een woord niet waar is van wat er gezegd wordt kan je flink hangen als werkgever. Zo zit dat dus.
Maar goed, deze gozer was dus de enige referentie die ik had en ze hechten bij mij wel waarde aan referenties :'). Ik heb bij mijn sollicitatieformulier toen gewoon een brief geschreven aan SM/hoofdcaissière omtrent hetgeen wat is voorgevallen bij Jumbo en waarom hij mij mogelijk negatief zou refereren. Heeft in m'n voordeel gewerkt uiteindelijk.

quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:16 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ah. Is dat niet veel werk als je bv. Op elke tube tandpasta een ding moet plakken?
Het is vooral irritant. Hoef het gelukkig zelf niet te doen.

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:17 schreef Nafi het volgende:

[..]

Laat het in ieder geval een les voor de toekomst zijn. Als je je huidige SM/ASM niet mag bijvoorbeeld zou ik een wat oudere, fulltime werkende teamleider opgeven.

Je bent wel midden in je examens begonnen dan, hoe heb je dat gedaan? Ik had zelf echt langer dan een maand vrij gevraagd, ook de twee weken voor de examens + had erna zelfs nog decentrale selectie voor gnk.
Heb tijdens m'n gehele examenperiode niet hoeven te werken. Ze vonden het prima, geen probleem. School heeft in welk geval dan ook prioriteit boven het werk bij ons. Maar goed, ik heb dan ook niet erg lang vrij nodig gehad want ik heb alles gehaald door 2 dagen vantevoren te leren :'). Gelukkig geen selectie dingen nodig, mijn opleiding (Duitse Taal en Cultuur @ UvA) heeft maar 20 mensen :').
pi_129935846
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:18 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ben verder gaan zoeken. Referentie mag dus blijkbaar negatief zijn, maar als er ook maar een woord niet waar is van wat er gezegd wordt kan je flink hangen als werkgever. Zo zit dat dus.
Maar goed, deze gozer was dus de enige referentie die ik had en ze hechten bij mij wel waarde aan referenties :'). Ik heb bij mijn sollicitatieformulier toen gewoon een brief geschreven aan SM/hoofdcaissière omtrent hetgeen wat is voorgevallen bij Jumbo en waarom hij mij mogelijk negatief zou refereren. Heeft in m'n voordeel gewerkt uiteindelijk.

[..]

Het is vooral irritant. Hoef het gelukkig zelf niet te doen.
Dat lijkt me logisch, dat het allemaal waar moet zijn. Anders verpest je de mogelijke toekomstige carriere voor je ex-werknemer.

Ja, als je maar één referentie hebt die enigszins positief is. :P
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:20:24 #297
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_129935866
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:18 schreef OudeBok het volgende:
Dat is wel een hele extreme interpretatie van wat er gezegd wordt.
Je moet als werkgever een waarheidsgetrouwe referentie geven (niet te positief of te negatief), niets meer niets minder.
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:21:25 #298
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_129935911
Gewoon altijd om een referentie op papier vragen. Ook al wil een toekomstig werkgever dan nog bellen, dan kan je ex-werkgever in ieder geval niet afwijken van wat er op papier staat.
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:21:36 #299
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129935924
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:20 schreef NJ het volgende:

[..]

Dat is wel een hele extreme interpretatie van wat er gezegd wordt.
Je moet als werkgever een waarheidsgetrouwe referentie geven (niet te positief of te negatief), niets meer niets minder.
Op het internet vind je ook niet altijd de meest juiste definities met een snelle zoektocht ;). Maar oké, dan weet ik dat voor een volgende keer in ieder geval! Ben hier echter voorlopig nog niet weg.
pi_129936079
Vorige week werd een collega gebeld op zijn prive-nummer door een of andere callcenter. "Ja, jouw naam staat bij xxx als referentie, zouden we je wat mogen vragen?"

Ex-collega had niet gevraagd of dat mocht. Was overigens ook niet heel slim, want we waren niet echt over hem te spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')