Een kleine winkel, neem ik aanquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:17 schreef Questionmarks het volgende:
Zag dat we vandaag 0 restant panklaar hebben overgehouden, vlees en zuivelcel ook bijna leeg!
Dat viel mij ook op, maar het winkelbeeld is ook niet al te best. Veel lege vakken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:17 schreef Questionmarks het volgende:
Zag dat we vandaag 0 restant panklaar hebben overgehouden, vlees en zuivelcel ook bijna leeg!
Vind het juist heerlijk als ze zo zijn! Lekker vrij, geen gezeik daarover. Gasten naar mijn hart.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:32 schreef Hallyu het volgende:
Oooh ik heb ook een teamleider, goeie jongen, maar die loopt zooo vaak op een avond met zijn telefoon te spelen (waarschijn whatsappen met zijn maten ofzo) en dat terwijl het bij ons de regel is dat je geen telefoon bij je op de werkvloer mag hebben. Gewoonweg irritant. Keek tie me laatst ook nog eens vreemd aan toen ik géén telefoon op zak had toen tie voeg of ik op mijn telefoon wou kijken hoe laat het was.
Jep.. Jammer dat die pizzas niet extra bestelbaar zijn, helemaal doorheen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op, maar het winkelbeeld is ook niet al te best. Veel lege vakken.
Hebben avond shift AGF laten staan, zuivel restant kan morgen wel meegepakt worden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:50 schreef charter101 het volgende:
[..]
En mochten de na-vullers naar huis?
Het is wel te merken dat het aantal colli's de afgelopen weken flink zijn gedaald. Aan de ene kant ook wel logisch, omdat er een hoop mensen op vakantie zijn, maar ik heb het gevoel dat de besturing te strak staat afgesteld omdat er in de loop van de dag een hoop lege vakken vallen, en zelfs na het vullen van de levering zijn er lege vakken. Gemiste kans denk ik dan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:52 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Jep.. Jammer dat die pizzas niet extra bestelbaar zijn, helemaal doorheen.
[..]
Hebben avond shift AGF laten staan, zuivel restant kan morgen wel meegepakt worden.
True, dat ze daar tegenwoordig wat vrijer mee zijn is ook wel fijn, maar als je op een zaterdagavond al uitloopt tot half 12 and je ziet je teamleider geen zak uitvoeren en op zijn telefoon spelen dan is dat toch niet meer zo leuk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:50 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Vind het juist heerlijk als ze zo zijn! Lekker vrij, geen gezeik daarover. Gasten naar mijn hart.
Dat ze niks uitvoeren ben ik wel gewend.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:11 schreef Hallyu het volgende:
[..]
True, dat ze daar tegenwoordig wat vrijer mee zijn is ook wel fijn, maar als je op een zaterdagavond al uitloopt tot half 12 and je ziet je teamleider geen zak uitvoeren en op zijn telefoon spelen dan is dat toch niet meer zo leuk.
Hoezo gaan jullie eigenlijk een half uur onbetaald door? Je kan toch ook vlak voor sluitingstijd iemand laten dweilen en opruimen?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:13 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Dat ze niks uitvoeren ben ik wel gewend.
Ze zijn bij mij dus superchill, maar 's avonds moet ik al-tijd dweilen. Al-tijd. Tussen alle kassa's. We hebben er 10. Er zijn er hoogstens 6 in gebruik dus we claimen altijd de rest ook gedaan te hebben. Wat zij doen is even de lades opruimen, stoffer en blikje over de counter en dan een beetje rondlopen. Kom op zeg. Steek zelf ook eens de handen uit de mouwen. We staan daar wel een half uur onbetaald. Dat kan sneller..
Toeslaguren bouw je ook vakantie en adv e.d. over op dus die gelden ook mee voor het all-innloon.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:25 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dat zal dan best bikkelen worden zondag. Maar dat betekent ook 9.5 uur uitbetaald tegen dubbel salaris en dat brengt mij (met all-in er vanuit gaande dat toeslaguren geen all-in toeslag krijgen) rond de 25 euro per uur!
Ik wil inderdaad geen telefoons zien in de winkel als het een keer gebeurt in het magazijn zal je me niet zo snel horen. Tenzij er gewoon even aangepoot moet worden. Als je gebeld word voor dokter of iets dergelijks zeg ik wel altijd loop even naar achter en ga niet in de winkel staan bellen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:19 schreef einschtein het volgende:
Bij ons wordt niet heel lastig gedaan over telefoon. Ik heb hem zelf ook altijd bij me.
Het is gewoon simpel. Als je je werk binnen de tijd af hebt, niet te veel lult en/of zanikt en de telefoon niet in de winkel zichtbaar hebt/gebruik zonder goeie reden (telefoontje van dokter o.i.d.): dan is het nooit echt een probleem.
Ik was vanmiddag de posttas aan het uitzoeken en kwam ook het doosje met de naambadges tegen. Wat opvalt is de kwaliteit. Ze voelen stevig aan en de magneet is best sterk. Zo komen er ook geen gaatjes in de kleding.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:27 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Toeslaguren bouw je ook vakantie en adv e.d. over op dus die gelden ook mee voor het all-innloon.
De nieuwe Teamleider kleding die er aan komt ben ik erg blij mee. Het gaat helpen om de zichtbaarheid van de leiding in de winkels te vergroten. Ik zie het dan ook niet zitten om een zelfde soort kleding voor de overige medewerkers te gaan krijgen.
Daarnaast stamt deze kleding pas uit het jaar 2002/2003 en is dus pas ongeveer 10 jaar in gebruik.
Dit is op aandringen van Teamleiders en Management uit de winkels juist gedaan. Diverse winkels hadden al eigen ideeën met overhemden e.d. Eindelijk iets uniforms voor de teamleiders. Voor mij mag het ook nog verder uitgerold worden naar het management (al zal dat voorlopig niet gaan gebeuren denk ik)
De naambadges ben ik erg blij mee. Zien er goed verzorgt uit en straks in combinatie met de kleding helemaal super.
Voor de overige medewerkers komt er trouwens ook een nieuwe kleinere naambadge.
Dat hoop ik ook. Uit een zak van honderd badges was toch vaak zo'n 10 tot 15% al stuk voor je ze in gebruik werden genomen door iemand.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:40 schreef mujentas het volgende:
[..]
De nieuwe naambadges voor de reguliere medewerkers zijn ook een goede verbetering. Ik heb eigenlijk nooit gesnapt waarom de oude zo groot moesten zijn. Hopelijk is hier de kwaliteit ook van verbeterd, want de oude gingen regelmatig kapot.
Nope, mag niet van hoofdcaissière..quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:20 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hoezo gaan jullie eigenlijk een half uur onbetaald door? Je kan toch ook vlak voor sluitingstijd iemand laten dweilen en opruimen?
Kan je niet voorstellen om iemand extra in te laten plannen voor de laatste 2 uurtjes zodat dit alvast gedaan kan worden, zeker omdat je zegt dat de planning al strak is.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:08 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Nope, mag niet van hoofdcaissière..
Lades mogen sowieso niet als er nog klanten zijn, en dweilen kan niet omdat we altijd met een heel strakke bezetting draaien 's avonds. Eentje weg betekent meterslange rijen. Wij zijn vanaf 19.00 het drukst om 21:30-21:55. Daarna moeten nog retourtjes gedaan worden en zo.
Als ik kon weigeren het te doen zonder m'n baan te verliezen was ik elke avond meteen weg natuurlijk. Vind het ronduit belachelijk.
Er staat wel tegenover dat ze het halfuurtje vrij eerlijk verdelen verder! Iedereen krijgt de fair share en 't komt gemiddeld op misschien 2-3x per maand neer. Dat is uiteindelijk alsnog ruim 13 uur per jaar en dat is toch een euro of 60 voor een 18-jarige met 0 functiejaren bij het bedrijf. En een euro of 60 is toch weer.. etc.
Is het ook. 'Bezuinigingen'. Ons filiaal loopt als een malle en streeft elke supermarkt in de buurt zo'n beetje voorbij, maar ja.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:27 schreef mujentas het volgende:
[..]
Kan je niet voorstellen om iemand extra in te laten plannen voor de laatste 2 uurtjes zodat dit alvast gedaan kan worden, zeker omdat je zegt dat de planning al strak is.
Waarom wordt het half uurtje overwerk eigenlijk niet betaald, des te meer omdat je zegt dat het structureel is? Volgens mij is het meer een verkapte poging tot urenbesparing.
Dat klopt, het mag niet ten koste gaan van je vakantie-uren - wat het in de praktijk uiteindelijk toch vaak doet. Je tekort aan uren wordt min of meer automatisch aangevuld met ATV-uren, waarmee je dus in de min loopt. Dit kan handmatig worden gecorrigeerd, maar daarbij gaat het dus ten koste van je vakantie-uren - die je officieel in overleg mag opnemen op het moment dat jij dat wil. De andere optie is dat ze onbetaald verlof inkloppen, maar dat mag natuurlijk ook niet zomaar.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:47 schreef mujentas het volgende:
Een vraag van mijn kant;
Stel je hebt een contract van 20 uur. Daarbij moet je meteen je adv opnemen dus effectief werk je 18.5 uur, de rest wordt immers aangevuld met adv. Tot dusver geen problemen.
Als je bijvoorbeeld maar 15 uur wordt ingeplant hoe worden die overige uren aangevult? Wordt dan verrekent met je vakantieuren? Hoe gaat dat precies bij WWM? Het lijkt mij niet dat als je onvoldoende uren wordt ingeplant, dan het ten koste mag gaan van je vakantieuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |