abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 augustus 2013 @ 00:14:15 #251
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129920361
Worden jullie trouwens ook zo asociaal vaak bijgebeld? Dus met de vraag van : 'kan je komen werken?'
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_129922426
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:14 schreef OudeBok het volgende:
Worden jullie trouwens ook zo asociaal vaak bijgebeld? Dus met de vraag van : 'kan je komen werken?'
Wat is asociaal? Een planning houd geen rekening met zieken. Dus als jou collega's blijkbaar geregeld ziek zijn zal je vaak gebeld worden.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  zondag 11 augustus 2013 @ 01:02:02 #253
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129922548
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:59 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Wat is asociaal? Een planning houd geen rekening met zieken. Dus als jou collega's blijkbaar geregeld ziek zijn zal je vaak gebeld worden.
Dagelijks. Letterlijk dagelijks.
pi_129922678
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:02 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Dagelijks. Letterlijk dagelijks.
Dan denk ik dat de planning toch ergens niet klopt.
Alhoewel als er bij ons een full-timer of lang-parttimer ziek is je ook al snel dagelijks aan de lijn mag gaan hangen.
Wij werken echter al heel veel via de nieuwe communicatiemiddelen zoals WattsApp. Aangezien je daar makkelijk heel snel veel mensen mee kan bereiken.
  zondag 11 augustus 2013 @ 01:09:51 #255
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129922852
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:05 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Dan denk ik dat de planning toch ergens niet klopt.
Alhoewel als er bij ons een full-timer of lang-parttimer ziek is je ook al snel dagelijks aan de lijn mag gaan hangen.
Wij werken echter al heel veel via de nieuwe communicatiemiddelen zoals WattsApp. Aangezien je daar makkelijk heel snel veel mensen mee kan bereiken.
Ik heb ook liever dat ze me WhatsAppen. Ik neem in 95% van de gevallen niet op als ik gebeld word.
Dat heeft twee redenen:
1. Ik heb simpelweg geen zin in hun gevraag.
2. Ik hoor het niet of heb het niet door (dit is in 95% van die 95% het geval). Als ik dan terugbel is het altijd: laat maar. Nou, dan stop ik ook met verspillen van mijn belminuten.
Laatste tijd heb ik m'n telefoon maar op luid gezet zodat ik het hoor :'). Sta nog op verlof maar heb aangegeven weer te kunnen/willen werken dus nu krijg ik diensten voor het uitkiezen :).
Vind dat bellen alleen niet fijn omdat ze weten dat ik heb aangegeven maar 3, in het uiterste geval 4 dagen per week beschikbaar te zijn, en die werk ik dan ook al gewoon.
pi_129923161
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:09 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ik heb ook liever dat ze me WhatsAppen. Ik neem in 95% van de gevallen niet op als ik gebeld word.
Geef het je leidinggevende eens als tip. Ik ben er inmiddels wel achter dat als ik iets geregeld wil hebben dat via whatsapp veel makkelijk is dan bellen. Maar ja je moet als leidinggevende er je mobiele nummer maar aan willen wagen.
Het risico ervan is namelijk ook dat je geapped word hoe laat ze moeten werken op je vrije dag. Daar moet je dan wel duidelijk in zijn.
pi_129923525
Heb het gevoel dat mensen eerder ja zeggen als ze gebeld worden, dan wanneer ze gevraagd worden via whatsapp.

Trouwens even laten zien aan wat medewerkers, die nieuwe TL kleding.. Niet echt positieve reacties.

"Slechte zaak!! Van mij hoeft er niet per se een onderscheid gemaakt te worden richting de klanten in de zin van kijk ik heb een hogere rang dan "dat vakkenvullertje" daar"

Is er een van.
pi_129923644
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:28 schreef Questionmarks het volgende:
Heb het gevoel dat mensen eerder ja zeggen als ze gebeld worden, dan wanneer ze gevraagd worden via whatsapp.
Dat valt erg mee hier als ze kunnen zeggen ze bij ons eigenlijk altijd ja.
quote:
Trouwens even laten zien aan wat medewerkers, die nieuwe TL kleding.. Niet echt positieve reacties.

"Slechte zaak!! Van mij hoeft er niet per se een onderscheid gemaakt te worden richting de klanten in de zin van kijk ik heb een hogere rang dan "dat vakkenvullertje" daar"

Is er een van.
Ik begrijp van medewerkers misschien die reactie wel. Maar hoe vervelend is het voor een teamleider als er geen SM of ASM aanwezig is en een klant je gewoon niet serieus neemt. Ik hoop dan ook dat het echt effect gaat hebben op de zichtbaarheid van leiding in de winkel.
  zondag 11 augustus 2013 @ 02:36:39 #259
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129925311
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:18 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Geef het je leidinggevende eens als tip. Ik ben er inmiddels wel achter dat als ik iets geregeld wil hebben dat via whatsapp veel makkelijk is dan bellen. Maar ja je moet als leidinggevende er je mobiele nummer maar aan willen wagen.
Het risico ervan is namelijk ook dat je geapped word hoe laat ze moeten werken op je vrije dag. Daar moet je dan wel duidelijk in zijn.
Ik vind het zo onbeleefd om de hele tijd over werkgerelateerde zaken te lullen op app tegen leidinggevenden. Op app ben je in principe niet mijn leidinggevende en zal ik je ook niet als dusdanig aanspreken maar gewoon 'een van de rest'. Alles gaat dan gewoon bij de voornaam en met jij, alhoewel dat met leidinggevenden sowieso al zo is.
Ging ook zo met de docenten die ik op app had. Niks u en meneer, maar gewoon hey Bas en jij.
Als er wordt gesproken over werkgerelateerde zaken tijdens de leidinggevende z'n werk is het natuurlijk een ander verhaal. Dat onderscheid moet je kunnen maken lijkt me.

quote:

Als ik gebeld word is het in principe altijd nee, tenzij ik me verveel. Als ik een appje krijg ga ik serieus kijken en is 't heel, heel, HEEL veel sneller ja. Als ik dan niks te doen heb is 't een instant ja zelfs als het geen dienst van 6-7 uur is. Veel fijner zo.
Fy'allI : Ik heb een GLOEDHEKEL aan bellen en gebeld worden. Echt, ik vind het verschrikkelijk. Heeft daar dus ook mee te maken en ben al aan het doorgeven dat ze me beter kunnen appen geleidelijk aan :').

[ Bericht 14% gewijzigd door OudeBok op 11-08-2013 02:42:42 ]
pi_129927273
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat klopt, het mag niet ten koste gaan van je vakantie-uren - wat het in de praktijk uiteindelijk toch vaak doet. Je tekort aan uren wordt min of meer automatisch aangevuld met ATV-uren, waarmee je dus in de min loopt. Dit kan handmatig worden gecorrigeerd, maar daarbij gaat het dus ten koste van je vakantie-uren - die je officieel in overleg mag opnemen op het moment dat jij dat wil. De andere optie is dat ze onbetaald verlof inkloppen, maar dat mag natuurlijk ook niet zomaar.

Houd er wel rekening mee dat je een contract hebt per periode - als je over de vier weken van de periode samen alsnog 74 uur werkt, klopt het alsnog.
Ok bedankt. Nu is het zo dat wij geen atv/tvt uren kennen. Normaal gesproken worden er adv uren verrekend als je niet voldoende uren werkt. Ik sta momenteel ongeveer 20 uur in de min met adv. Dat heb ik dus aangekaart eerder deze week en toen kreeg ik te horen dat er dan wel vakantie wordt gerekent om uit de min te komen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 09:38:43 #261
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_129928123
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 07:55 schreef mujentas het volgende:
toen kreeg ik te horen dat er dan wel vakantie wordt gerekent om uit de min te komen
Dat is ook geen oplossing. De enige oplossing hier is om jou gewoon je contracturen in te plannen. Dat zijn ze verplicht, namelijk.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_129929221
quote:

Is er een van.
Heb je een foto?
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:13:39 #263
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_129929548
And now for something completely different, I'm on a horse.
  zondag 11 augustus 2013 @ 12:05:09 #264
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_129930677
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 07:55 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ok bedankt. Nu is het zo dat wij geen atv/tvt uren kennen. Normaal gesproken worden er adv uren verrekend als je niet voldoende uren werkt. Ik sta momenteel ongeveer 20 uur in de min met adv. Dat heb ik dus aangekaart eerder deze week en toen kreeg ik te horen dat er dan wel vakantie wordt gerekent om uit de min te komen.
Ja, sorry, ik bedoelde ADV. ATV bestaat niet meer.

En wat ze nu willen doen met die vakantie-uren is dus precies wat ik bedoel met het onvrijwillig inleveren van die uren. Als ze je uit de min willen halen moeten ze je gewoon 20 uur per periode inplannen, dan ben je over een maand of 8 wel bij ;)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_129931771
Binnenkort BBQ en paar weken later paintballen met filiaal, leuk
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:13:21 #266
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129932659
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 12:48 schreef Questionmarks het volgende:
Binnenkort BBQ en paar weken later paintballen met filiaal, leuk
Zeker tof!
pi_129933517
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 02:36 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ik vind het zo onbeleefd om de hele tijd over werkgerelateerde zaken te lullen op app tegen leidinggevenden. Op app ben je in principe niet mijn leidinggevende en zal ik je ook niet als dusdanig aanspreken maar gewoon 'een van de rest'. Alles gaat dan gewoon bij de voornaam en met jij, alhoewel dat met leidinggevenden sowieso al zo is.
Ging ook zo met de docenten die ik op app had. Niks u en meneer, maar gewoon hey Bas en jij.
Als er wordt gesproken over werkgerelateerde zaken tijdens de leidinggevende z'n werk is het natuurlijk een ander verhaal. Dat onderscheid moet je kunnen maken lijkt me.
Volgens mij zit je daar dus heel goed in. Sowieso wil ik op me werk al niet met u aangesproken worden. En me voornaam is ook voldoende. Iemand die dat wel van de medewerkers wil is een beetje omhoog gevallen in mijn ogen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:44:59 #268
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129933891
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:36 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Volgens mij zit je daar dus heel goed in. Sowieso wil ik op me werk al niet met u aangesproken worden. En me voornaam is ook voldoende. Iemand die dat wel van de medewerkers wil is een beetje omhoog gevallen in mijn ogen.
Dan ben je heel zwaar omhooggevallen, ja! Vaak zijn leidinggevenden ook nog leeftijdsgenoten..
Bij ons wordt de SM ook gewoon met z'n voornaam aangesproken. Ik ben echter te gewend om dan gewoon meneer + achternaam te zeggen door m'n vorige baan. Die SM mocht je niet bij de voornaam noemen tenzij je een 'kaderlid' was :').
pi_129934012
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:44 schreef OudeBok het volgende:

[..]. Die SM mocht je niet bij de voornaam noemen tenzij je een 'kaderlid' was :').
Wat treurig.
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:49:04 #270
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129934104
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:47 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Wat treurig.
Nogal, ja. Was dan ook een omhooggevallen kwal van een vent die me negatieve referenties gaf zonder reden bij de AH. AH pikte dat niet, want in strijd met de wet zo schijnt, en uiteindelijk kwam het gewoon omdat 'ie een soort 'grudge' tegen mij had en verder niets dan positieve zaken over me te vertellen had :').
pi_129934176
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:44 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Dan ben je heel zwaar omhooggevallen, ja! Vaak zijn leidinggevenden ook nog leeftijdsgenoten..
Bij ons wordt de SM ook gewoon met z'n voornaam aangesproken. Ik ben echter te gewend om dan gewoon meneer + achternaam te zeggen door m'n vorige baan. Die SM mocht je niet bij de voornaam noemen tenzij je een 'kaderlid' was :').
Wat was je vorige baan?

Bij de AH ben je wel een beetje gek.. Ik heb het enkel bij mn sollicitatiegesprek gedaan.. :')
pi_129934223
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:49 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Nogal, ja. Was dan ook een omhooggevallen kwal van een vent die me negatieve referenties gaf zonder reden bij de AH. AH pikte dat niet, want in strijd met de wet zo schijnt, en uiteindelijk kwam het gewoon omdat 'ie een soort 'grudge' tegen mij had en verder niets dan positieve zaken over me te vertellen had :').
:r toch mooi dat je aangenomen bent.
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:54:08 #273
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129934434
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:51 schreef d4v1d het volgende:

[..]

:r toch mooi dat je aangenomen bent.
Yes! Ze bleven doorvragen omdat ze maar geen goede reden kregen voor een negatieve referentie ;D.

quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:50 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Wat was je vorige baan?

Bij de AH ben je wel een beetje gek.. Ik heb het enkel bij mn sollicitatiegesprek gedaan.. :')
Ook kassamedewerker, maar dan bij de Jumbo.
pi_129934521
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:54 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Yes! Ze bleven doorvragen omdat ze maar geen goede reden kregen voor een negatieve referentie ;D.

[..]

Ook kassamedewerker, maar dan bij de Jumbo.
Straks moeten we Watdoeteenvulploegleider nog met U gaan aanspreken :D :D
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:56:14 #275
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129934562
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:55 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Straks moeten we Watdoeteenvulploegleider nog met U gaan aanspreken :D :D
Hoofdletter incluis inderdaad, hehe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')