Porte heeft zich zitten sparen sinds hij niet meer voor het klassement mee doet. Verschil tussen Contador en de rest van de klassementsrenners was vrij groot. Dat kan richting de 7/8 minuten gaan aan het einde van de Tour met nog de tijdrit en twee aankomsten bergop te gaan.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
Froome, Porte en Sky vielen tegen vandaag hè
Edit: zit op telefoon, kan iemand anders het nieuwe deel openen?
Het erge is dat Porte gewoon de beste is op Froome naquote:Op zondag 14 juli 2013 19:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Porte heeft zich zitten sparen sinds hij niet meer voor het klassement mee doet. Verschil tussen Contador en de rest van de klassementsrenners was vrij groot. Dat kan richting de 7/8 minuten gaan aan het einde van de Tour met nog de tijdrit en twee aankomsten bergop te gaan.
Alleen alpe d'huez is aankomst berg op toch en vrijdag laatste 13 km iirc dalen?quote:Op zondag 14 juli 2013 19:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Porte heeft zich zitten sparen sinds hij niet meer voor het klassement mee doet. Verschil tussen Contador en de rest van de klassementsrenners was vrij groot. Dat kan richting de 7/8 minuten gaan aan het einde van de Tour met nog de tijdrit en twee aankomsten bergop te gaan.
Als je geen klassement meer te verdedigen hebt ga je ook geen moeite doen natuurlijk.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:16 schreef Pandarus het volgende:
Talansky 6 minuten verloren
Evans 8 minuten verloren
Zubeldia 8 minuten verloren
Rolland 8 minuten verloren
Kloden 10 minuten verloren
Schleck 10 minuten verloren
De Gendt 18 minuten verloren
Roy 27 minuten verloren
van Garderen 27 minuten verloren
WTF dat waren vorig jaar nog klassementsrenners.
Nee, daarmee indoctrineren ze belangrijke personen middels energiestralen in de sportmediawereld zodat ze denken dat wat Froome doet allemaal heel menselijk is.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:21 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat moet ik mij bij elektrode doping voorstellen? Je vingers in t stopcontact?
Daarom verliezen ze ook minuten op knechten en sprinters.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:20 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Als je geen klassement meer te verdedigen hebt ga je ook geen moeite doen natuurlijk.
Doet die ook nog mee?quote:Op zondag 14 juli 2013 19:16 schreef Pandarus het volgende:
Zubeldia 8 minuten verloren vorig jaar 6de
eigenlijk wel..quote:Op zondag 14 juli 2013 19:21 schreef CyclingGirl het volgende:
Zaterdag ook nog aankomst bergop. In de tijdrit zal hij ook nog wel een minuutje pakken.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen alpe d'huez is aankomst berg op toch en vrijdag laatste 13 km iirc dalen?
Ik had gehoopt dat hij vandaag 5 minuten zou pakken
Dat heb je zeker van Telsell reclamesquote:Op zondag 14 juli 2013 19:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
eigenlijk wel..
je plaatste electroden op bepaalde plekken op je been en zet daar een stroompuls op.
De spieren worden door de srtoompuslen aangespannen en weer onstpannen en op die manier kan je dus de spieren trainen zonder er zelf moeite voor te doen.
je kan daarmee ook spieren sterker trainen dan met bijv. een benchpress.
Daarom, het moet wel werken want anders zou het niet verkocht wordenquote:Op zondag 14 juli 2013 19:28 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat heb je zeker van Telsell reclames
Kijk eens naar voorgaande jaren en je ziet hetzelfdequote:Op zondag 14 juli 2013 19:24 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Daarom verliezen ze ook minuten op knechten en sprinters.
Verder is hun klassement verloren just omdat ze ook al zo veel minuten verloren op Ax 3.
Het is opvallend hoe snel sommige renners rijden. Maar ook opvallend hoe langzaam renners van andere teams gaan. (BMC, Garmin, Radioshack, Europcar vooral).
Er gebeuren rare dingen.
Ken jij dat niet? Valt me tegen hoor. Dat is trainen zonder moe te worden. Een paar van die zuignappen monteren op je bovenbenen en dan de spieren dmv stroomstootjes laten samentrekken. Ook voor andere doeleinden waarschijnlijk wel geschikt, maar ik zal het netjes houden hier.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:21 schreef CyclingGirl het volgende:
zonder?quote:Op zondag 14 juli 2013 19:30 schreef Smoofie het volgende:
Schleck en Contador rijden gewoon met minder/zonder doping.
Daar werd het wel heel erg gepromoot, maar er is best wel een wetenschappelijke onderbouwing te vinden, want het wordt veel gebruikt bij blessure behandelingen.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:28 schreef debeterebob het volgende:
[..]
die verkopen het inmiddels ook ja maar het komt uit de professionele sportwereld, vooral bij American Football wordt er veel gebruik van gemaakt.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:28 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Schleck had een paar pilsjes teveel op en deed bijna een simpsontjequote:
Gewoon compex dus. Dat stelt toch niks voor. Ik heb zo'n ding voor na een wedstrijd om te masseren.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
eigenlijk wel..
je plaatste electroden op bepaalde plekken op je been en zet daar een stroompuls op.
De spieren worden door de srtoompuslen aangespannen en weer onstpannen en op die manier kan je dus de spieren trainen zonder er zelf moeite voor te doen.
je kan daarmee ook spieren sterker trainen dan met bijv. een benchpress.
Nou voor andere doeleinden pijnlijk.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ken jij dat niet? Valt me tegen hoor. Dat is trainen zonder moe te worden. Een paar van die zuignappen monteren op je bovenbenen en dan de spieren dmv stroomstootjes laten samentrekken. Ook voor andere doeleinden waarschijnlijk wel geschikt, maar ik zal het netjes houden hier.
Brood op de plankquote:Op zondag 14 juli 2013 19:36 schreef sausagin het volgende:
Schleck is gestopt met doping sinds zijn broer gepakt is.
Maar Stel dat Froome gedopeerd zijn , hoe kan hij zo rechtuit blijven liegen voor de camera? Dat is hetgene dat ik niet snap.
quote:Op zondag 14 juli 2013 19:36 schreef sausagin het volgende:
Schleck is gestopt met doping trainen sinds zijn broer gepakt is.
Omdat ze zelf geloven dat ze niets verkeerds doen. in hun beleving pakken ze allemaal doping, dus dan is het geen doping meer, maar hoort het erbij.quote:Maar Stel dat Froome gedopeerd zijn , hoe kan hij zo rechtuit blijven liegen voor de camera? Dat is hetgene dat ik niet snap.
Je moet ook geen klemmetjes gebruiken hè !quote:Op zondag 14 juli 2013 19:36 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou voor andere doeleinden pijnlijk.
Gelukkig niet zoveel Jamaicanen aan de startquote:Op zondag 14 juli 2013 19:39 schreef Sheepcidus het volgende:
Het jaarlijkse dopingeval op de rustdag wordt een paar sprinters dus.
nopequote:Op zondag 14 juli 2013 19:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kijk eens naar voorgaande jaren en je ziet hetzelfde
Ja, normaal geven dopers, en dat waren er ooit 95%, altijd gewoon voor de camera toe dat ze dopen. Raar dat Froome dat zo anders doet als de hele generatie wielrenners van 1990 tot nu.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:36 schreef sausagin het volgende:
Maar Stel dat Froome gedopeerd is , hoe kan hij zo rechtuit blijven liegen voor de camera? Dat is hetgene dat ik niet snap.
In de vlakke tijdrit pakte hij al minimaal twee minuten op de rest. Waarom zou dat bij een tijdrit met klimkilometers anders zijn?quote:Op zondag 14 juli 2013 19:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zaterdag ook nog aankomst bergop. In de tijdrit zal hij ook nog wel een minuutje pakken.
Omdat hij toch al niet trainde?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:07 schreef Pandarus het volgende:
Verder vindt ik stellen dat Schleck gestopt is met trainen onzin.
En je bent Armstrong vergeten?quote:Op zondag 14 juli 2013 19:36 schreef sausagin het volgende:
Maar Stel dat Froome gedopeerd is , hoe kan hij zo rechtuit blijven liegen voor de camera? Dat is hetgene dat ik niet snap.
Even voor de duidelijkheid: ik stel niet dat hij volledig is gestopt met trainen, maar bij Schleck heb ik wel het vermoeden dat hij niet echt een trainingsbeest is. Zonder zijn broer, zou het zo maar kunnen dat hij minder gemotiveerd is in de training en het er snel bij laat lopen.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:07 schreef Pandarus het volgende:
[..]
nope
Verder vindt ik stellen dat Schleck gestopt is met trainen onzin.
Vergt ook trainingquote:Op zondag 14 juli 2013 19:36 schreef sausagin het volgende:
Schlecks, Contador, Evans waren de laatste paar tours altijd voorin te vinden. Kloden was ook altijd wel subtop, idem Menchov en Vande Velde, Kreuziger en Van den Broek.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:08 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat ze vol strijden voor een 28e plek
Frenkie heeft toch wel doorgetraind tijdens zijn schorsing?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: ik stel niet dat hij volledig is gestopt met trainen, maar bij Schleck heb ik wel het vermoeden dat hij niet echt een trainingsbeest is. Zonder zijn broer, zou het zo maar kunnen dat hij minder gemotiveerd is in de training en het er snel bij laat lopen.
wat wil je zeggenquote:Op zondag 14 juli 2013 20:12 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Schlecks, Contador, Evans waren de laatste paar tours altijd voorin te vinden. Kloden was ook altijd wel subtop, idem Menchov en Vande Velde, Kreuziger en Van den Broek.
Schleck was al bar slecht voor de tour, Contador doet het naar verwachting, idem voor Kreuziger en Contador, Evans heeft de Giro schijnbaar niet goed verwerkt en is over de top, Menchov is over de top en doet ook niet mee, Vande Velde is al jaren niet veel bijzonders meer, Kloden is zwaar over de top en wordt elk jaar slechter en Van den Broek is uitgevallen. Wat is je punt?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:12 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Schlecks, Contador, Evans waren de laatste paar tours altijd voorin te vinden. Kloden was ook altijd wel subtop, idem Menchov en Vande Velde, Kreuziger en Van den Broek.
Je redeneert naar een gewenste conclusie toe ipv andersom.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:12 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Dit ja, vraag me af wat er zou gebeurd zijn als Andy vorig jaar had meegedaan aan de tour.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:36 schreef sausagin het volgende:
Combineren? Je wilde perse je eigen topic, je hoeft geen reclame te makenquote:Op zondag 14 juli 2013 20:18 schreef stoereboii het volgende:
Kunnen we dit misschien even combineren. Zo jammer maar denk niet dat er zuiver gereden wordt helaas...
TDF / Tijden en wattages op de ventoux
Nee wil het daar specifiek over de ventoux hebben, bijvoorbeeld omdat jullie het hier dan over een Evans hebben die gewoon gestopt is met doperen omdat hij niet wil gepakt worden zodat hij zijn tourzege behoudt.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Combineren? Je wilde perse je eigen topic, je hoeft geen reclame te maken
Ja zo kan je voor elke berg, ploeg, renner en Dag van de week een dopingtopic makenquote:Op zondag 14 juli 2013 20:21 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Nee wil het daar specifiek over de ventoux hebben, bijvoorbeeld omdat jullie het hier dan over een Evans hebben die gewoon gestopt is met doperen omdat hij niet wil gepakt worden zodat hij zijn tourzege behoudt.
Je onschuld moeten bewijzen.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:22 schreef Wespensteek het volgende:
Je kunt vraagtekens of uitroeptekens zetten bij de prestaties maar bewijzen kun je niets. Het stoort me wel dat er niets is gedaan met alle bekende gegevens, men sluit volgens mij gewoon de ogen en roept alleen dat het nu wel grotendeels schoon is. Hierdoor is Froome gewoon verdacht. Dat hij niet is betrapt zegt mij niets en wat mensen van zijn ploeg en anderen roepen ook niet, hij kan zijn onschuld ook niet bewijzen en dat maakt het triest.
Nee maar bedoel meer omdat dit denk ik ook wel nog even zal aanslepen hoor. Ik begrijp je ergens wel maar na een rit van 240 km er nog zulke versnellingen kunnen uitpompen is niet echt normaal meer. En dat vind ik echt jammer, want de wielersport ligt me zeer nauw aan het hart, maar ik begin steeds meer te vrezen dat we nog steeds naar een bende bedriegers aan het kijken zijn...quote:Op zondag 14 juli 2013 20:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja zo kan je voor elke berg, ploeg, renner en Dag van de week een dopingtopic maken![]()
En vergeleken met vorige week valt deze rit een minder op, zeker als de 6w/kg niet overschreden wordt, zelfs niet over een kleiner gedeelte
Zo groot zijn de verschillen niet en uiteraard is er altijd 1 de beste.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:34 schreef DecoAoreste het volgende:
Een ding snap ik niet. Als Froome echt zoveel sterker is dan de rest, ligt dat dan echt alleen aan de doping? Ik bedoel, ik kan best geloven dat dit soort prestaties niet kunnen als je clean bent, maar als ze nog steeds allemaal gebruiken... dus ook Contador, Mollema, Quintana, Rodriguez, et cetera. Waarom zijn de verschillen dan nog zo groot? Gebruikt Froome echt zoveel betere doping of is hij gewoon echt de beste? In het eerste geval snap ik niet dat de rest die doping niet gebruikt, want blijkbaar word je er niet mee gepakt, en in het laatste geval is er nauwelijks sprake van koersvervalsing. De beste wint dan gewoon alsnog.
Hij is de beste van de doping gebruikers.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:34 schreef DecoAoreste het volgende:
Een ding snap ik niet. Als Froome echt zoveel sterker is dan de rest, ligt dat dan echt alleen aan de doping? Ik bedoel, ik kan best geloven dat dit soort prestaties niet kunnen als je clean bent, maar als ze nog steeds allemaal gebruiken... dus ook Contador, Mollema, Quintana, Rodriguez, et cetera. Waarom zijn de verschillen dan nog zo groot? Gebruikt Froome echt zoveel betere doping of is hij gewoon echt de beste? In het eerste geval snap ik niet dat de rest die doping niet gebruikt, want blijkbaar word je er niet mee gepakt, en in het laatste geval is er nauwelijks sprake van koersvervalsing. De beste wint dan gewoon alsnog.
Allemaal dopeurs. Begrijp dat je het verwarrend vind maar hardlopers hebben geen connectie met de tour de france. Er lopen twee topics in sport waar dit nieuws thuishoortquote:Op zondag 14 juli 2013 21:22 schreef polderturk het volgende:
Een hele schare top hardlopers zijn betrapt op het gebruik van doping
http://nos.nl/artikel/529537-powell-carter-simpson-betrapt.html
Eh, niet?quote:
je kan wel stellen dat de hele groep gebruikt, van die Jamaicanenquote:Op zondag 14 juli 2013 21:22 schreef polderturk het volgende:
Een hele schare top hardlopers zijn betrapt op het gebruik van doping
http://nos.nl/artikel/529537-powell-carter-simpson-betrapt.html
Armstrong en?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Eh, niet?
Wie was de laatste renner die elke aankomst bergop met minuten smeet? Wie was de laatste renner die dat het hele jaar deed?
Maar wel 7 jaar (op rij), we zullen zien hoe lang Froome blijft meedraaien.quote:
Gert Jakobsquote:Op zondag 14 juli 2013 21:44 schreef THEFXR het volgende:
Nog even over die elektrodendoping, heel simpel gezegd gaan er elektroden op je kop en worden je pijnreceptoren een beetje verdoofd waardoor je meer kan presteren.
en dat gaat veel beter als je kort haar hebt.
Ik geniet echt wel van de koers en heb bijna alle uitzenduren van sporza gezien maar ik stel me toch echt vragen bij de prestaties van Froome...quote:Op zondag 14 juli 2013 22:15 schreef Cara het volgende:
Zo, daar ben ik weer.
Moet zeggen dat het niet kijken van de Tour een hoop frustratie scheelt.
Je zal er maar 5 uur naar hebben zitten kijken.
Dan doe je al meer dan de 'journalisten'.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:28 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Ik geniet echt wel van de koers en heb bijna alle uitzenduren van sporza gezien maar ik stel me toch echt vragen bij de prestaties van Froome...
quote:22 januari 2013. Dave Brailsford:
"The differences between winning and losing are much smaller now."
je zit in het verkeerde topic, vriendquote:Op zondag 14 juli 2013 22:36 schreef Cara het volgende:
[..]
Dan doe je al meer dan de 'journalisten'.
Als iemand echt met droge ogen durft te beweren dat er een goede kans is dat Froome schoon is, kan ik die persoon echt niet meer serieus nemen. Behalve die Syntix. Die neem ik sowieso al niet serieus.
Weet je wie ik ook niet serieus neem trouwens? Dave Brailsford, de baas van Sky.
Directe quote.
[..]
quote:TOUR DE FRANCE 2000, 2002, 2009, 2013
----MONT VENTOUX (last 15.65 km [from St. Esteve], 8.74 %, 1368 m)
----TOP 50 LIST
-1. Lance Armstrong ______ USA | 48:33 | 2002
-2. Chris Froome _________ GBR | 48:35 | 2013
-3. Andy Schleck _________ LUX | 48.57 | 2009
-4. Alberto Contador _____ ESP | 48:57 | 2009
-5. Lance Armstrong ______ USA | 49:00 | 2009
-6. Marco Pantani ________ ITA | 49:01 | 2000
-7. Lance Armstrong ______ USA | 49:01 | 2000
-8. Frank Schleck ________ LUX | 49:02 | 2009
-9. Nairo Quintana _______ COL | 49:04 | 2013
10. Roman Kreuziger ______ CZE | 49:05 | 2009
11. Franco Pellizotti ____ ITA | 49:15 | 2009
12. Vincenzo Nibali ______ ITA | 49:17 | 2009
13. Bradley Wiggins ______ GBR | 49:22 | 2009
14. Joseba Beloki ________ ESP | 49:26 | 2000
15. Jan Ullrich __________ GER | 49:30 | 2000
16. Raimondas Rumsas _____ LTU | 49:49 | 2002
17. Roberto Heras ________ ESP | 49:49 | 2000
18. Ivan Basso ___________ ITA | 49:52 | 2002
19. Mikel Nieve __________ ESP | 49:58 | 2013
20. Joaquim Rodriguez ____ ESP | 49:58 | 2013
21. Jurgen van den Broeck_ BEL | 49:58 | 2009
22. Andreaas Klöden ______ GER | 50:01 | 2009
23. Francisco Mancebo ____ ESP | 50:04 | 2002
24. Roman Kreuziger ______ CZE | 50:15 | 2013
25. Alberto Contador _____ ESP | 50:15 | 2013
26. Jakob Fuglsang _______ DEN | 50:18 | 2013
27. Joseba Beloki ________ ESP | 50:18 | 2002
28. Richard Virenque _____ FRA | 50:18 | 2000
29. Nauke Mollema ________ NED | 50:21 | 2013
30. Francisco Mancebo ____ ESP | 50:24 | 2000
31. Laurens Ten Dam ______ NED | 50:28 | 2013
32. Manuel Beltran _______ ESP | 50:30 | 2000
33. Christophe Moreau ____ FRA | 50:32 | 2000
34. Santiago Botero ______ COL | 50:34 | 2000
35. Kurt van de Wouwer ___ BEL | 50:37 | 2000
36. Levi Leipheimer ______ USA | 50:38 | 2002
37. Jean-Christophe Peraud FRA | 50:43 | 2013
38. Christophe Le Mevel __ FRA | 50:45 | 2009
39. Bart de Clercq _______ BEL | 50:47 | 2013
40. Christian Vandevelde__ USA | 50:53 | 2009
41. Jose Azevedo _________ POR | 50:58 | 2002
42. Michael Rogers _______ AUS | 51:01 | 2013
43. Laurent Jalabert _____ FRA | 51:02 | 2000
44. Mikel Astarloza ______ ESP | 51:03 | 2009
45. Alejandro Valverde ___ ESP | 51:07 | 2013
46. Dan Martin ___________ IRL | 51:11 | 2013
47. Daniele Nardello _____ ITA | 51:17 | 2000
48. Richie Porte _________ AUS | 51:24 | 2013
49. Daniel Atienza _______ ESP | 51:27 | 2000
50. Sylvain Calzati ______ FRA | 51:34 | 2009
50. Luis Leon Sanchez ____ ESP | 51:34 | 2009
___ The record (Dauphine Libere)
___ Iban Mayo ___________ ESP | 45:47 | 2004
___ The record (Tour de France)
___ Marco Pantani _______ ITA | 46:00 | 1994
idd, wel met in de gedachte dat ze zich echt op de tour hebben gericht en froome het hele jaar alles en iedereen verslaat, zelfs Armstrong deed dat niet.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:34 schreef JohnDDD het volgende:
Ik geloof het inmiddels niet meer. Die Riccò-achtige versnelling van Froome op de Ventoux vandaag. Echt pure dopeursbeelden. Hoe hij Nieve voorbijreed...echt niet mogelijk...
Aan de andere kant: Mollema en co zitten daar helemaal niet zover achter. Moeten we die dan ook niet meer geloven?
Die versnelling was idd bizar. Niet eens bijschakelen maar gewoon met een bizar hoog beentempo gaan rijden voor een paar honderd meter.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:34 schreef JohnDDD het volgende:
Ik geloof het inmiddels niet meer. Die Riccò-achtige versnelling van Froome op de Ventoux vandaag. Echt pure dopeursbeelden. Hoe hij Nieve voorbijreed...echt niet mogelijk...
Omdat de sport dan nog ongeloofwaardiger wordt, de Tour winnaar die doping gebruikt in 2013...quote:Op maandag 15 juli 2013 10:06 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom niet?
We mogen toch wel aannemen dat ze dit zouden doen aangezien dit in het verleden ook is gebeurd (Contador)
Dat heeft de sport dan aan zichzelf te danken.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:08 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Omdat de sport dan nog ongeloofwaardiger wordt, de Tour winnaar die doping gebruikt in 2013...
Mwoah toen met contador ging het niet bepaald van harte.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:06 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom niet?
We mogen toch wel aannemen dat ze dit zouden doen aangezien dit in het verleden ook is gebeurd (Contador)
Nee, daar was een onthulling van de Duitse media voor nodig.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mwoah toen met contador ging het niet bepaald van harte.
quote:Stormachtige beklimming Alpe d'Huez
Chris Froome, Bauke Mollema, Laurens ten Dam en alle andere Tour-renners staan donderdag tijdens de achttiende etappe voor een extra zware beklimming van de Alpe d'Huez.
De karavaan moet de 'Nederlandse berg' niet alleen twee keer trotseren, maar dit gebeurt hoogstwaarschijnlijk onder zware weersomstandigheden. Diverse Franse weerstations voorspellen donderdagmiddag rond Alpe d'Huez hevige regenbuien, die mogelijk met onweer gepaard gaan.
Het weer in de Alpen lijkt de komende dagen sowieso een ommezwaai te maken. Vanaf dinsdag is er regenachtig weer voorspeld.
quote:Op maandag 15 juli 2013 11:45 schreef AldoTheApache het volgende:
Mollema 2e, Froome die wordt betrapt, hebben we toch weer een Nederlandse Tourwinnaar
De kans dat Mollema tweede wordt is alleen niet zo groot, zou wel mooi zijn maar de gaten met de concurrentie zijn te klein.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:45 schreef AldoTheApache het volgende:
Mollema 2e, Froome die wordt betrapt, hebben we toch weer een Nederlandse Tourwinnaar
Hopen dat Contador en Froome de afgrond in rijden tijdens een van de afdalingenquote:Op maandag 15 juli 2013 11:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
De kans dat Mollema tweede wordt is alleen niet zo groot, zou wel mooi zijn maar de gaten met de concurrentie zijn te klein.
Regen en wind, hopelijk een flink hongerklopje of onderkoeling bij ons Keniaanse skelet.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:39 schreef kilon het volgende:
Het wordt slecht weer. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe dopingklanten daar mee omgaan.
[..]
Vandaar dat EltieDeee toch nog een paar seconden verloor?quote:Op maandag 15 juli 2013 11:56 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zie eerder Laurens ten Dam de tour winnen dan Mollema. Ten Dam was nu al twee keer beter dan Mollema bergop. Zou wel een stunt zijn, Ten Dam in het geel in Parijs![]()
Ricco:twitter:riccardo_ricco twitterde op maandag 15-07-2013 om 08:42:24Finalmente il ciclismo ha trovato un corridore pulito che batte tutti i record di corridori dopati!!! reageer retweet
Dat kwam omdat hij de hele tijd op kop beukte voor Mollema, die voor een groot deel achteraan de achtervolgende groep hing.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vandaar dat EltieDeee toch nog een paar seconden verloor?
Zoiets heb ik niet meer gezien sinds "De Cobra".quote:Op maandag 15 juli 2013 08:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die versnelling was idd bizar. Niet eens bijschakelen maar gewoon met een bizar hoog beentempo gaan rijden voor een paar honderd meter.
quote:Op maandag 15 juli 2013 12:09 schreef Cara het volgende:
Ricco:twitter:riccardo_ricco twitterde op maandag 15-07-2013 om 08:42:24Finalmente il ciclismo ha trovato un corridore pulito che batte tutti i record di corridori dopati!!! reageer retweet
Het wielrennen heeft eindelijk een schone renner gevonden die de tijden van ge-dopete renners kan verslaan!
Wat een trollkoningquote:Op maandag 15 juli 2013 12:09 schreef Cara het volgende:
Het wielrennen heeft eindelijk een schone renner gevonden die de tijden van ge-dopete renners kan verslaan!
Riccoquote:Op maandag 15 juli 2013 12:09 schreef Cara het volgende:
Armstrong loop tegenwoordig ook weer aardig te trollen. Schijnt een trend te zijnquote:Op maandag 15 juli 2013 12:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ricco![]()
Zoals onze vriend Tankink 5 jaar geleden al zei: "Ik zou hem op zijn muil slaan, ik zou hem in elkaar trimmen."
De titel geeft de inhoud niet echt goed weer.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
Experts over fenomeen Froome: 'Dit is geloofwaardig'
Niemand die weet of Chris Froome zijn eerste eindzege in de Tour de France zuiver gaat behalen, behalve de Team Sky-coureur en zijn naaste omgeving. Maar afgaande op alle gegevens die beschikbaar zijn voor dopingkenners Adrie van Diemen en Douwe de Boer, durven ze te stellen dat ze weinig tot niets verdachts hebben gezien, ook al is het verschil tussen de Brit en de concurrentie zeer riant.
Van Diemen, als trainer verbonden aan Garmin-Sharp: 'Hij heerst in de tijdritten én de bergen. Dan maak je ook snel een groot verschil. Op internet zie ik allerlei cijfers over zijn vermogen en zuurstofopname langsvliegen. Die maken me niet ongerust, dat zit allemaal binnen de marges. Maar het blijft speculeren, ik weet natuurlijk niet wat er bij Team Sky intern gebeurt.'
En De Boer, voormalig hoofd van het dopinglab in Lissabon: 'Het belangrijkste blijft zijn opkomst. Hoe is hij in deze positie gegroeid? En dan zie je dat hij hier vorig jaar ook al toe in staat was, ware het niet dat Bradley Wiggins als kopman boven hem stond. En wat zijn z'n andere resultaten in grote rondes? Is hij opeens boven komen drijven of kondigde dit zich al jaren aan? Dat laatste lijkt me bij hem wel het geval. Wat me wel interesseert: hij schijnt aan zijn Afrikaanse jeugdjaren een infectie overgehouden te hebben, waar hij eens in de zoveel tijd last van krijgt. Nu zal dat hem niet sterker maken, maar dat kan zijn bloedbeeld wel in de war schoppen. En dat kan dan weer gevolgen hebben voor de betrouwbaarheid van zijn biologisch paspoort.'
In dat document worden alle resultaten van de talrijke bloed- en urinecontroles die de profwielrenners ondergaan verzameld en geanalyseerd.
De Boer: 'Ik vind dat we, na alles wat er afgelopen winter naar buiten is gekomen, de sport kritisch moeten volgen. Maar ik wil er ook voor waken dat we iedereen die een buitengewone prestatie levert meteen als dopinggebruiker neerzetten.'
quote:Op maandag 15 juli 2013 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
En De Boer, voormalig hoofd van het dopinglab in Lissabon: 'Het belangrijkste blijft zijn opkomst. Hoe is hij in deze positie gegroeid? En dan zie je dat hij hier vorig jaar ook al toe in staat was, ware het niet dat Bradley Wiggins als kopman boven hem stond. En wat zijn z'n andere resultaten in grote rondes? Is hij opeens boven komen drijven of kondigde dit zich al jaren aan? Dat laatste lijkt me bij hem wel het geval.
Dat Froome enkele jaren terug de grootste koekenbakker was van het hele Sky Cyborg-groepje.quote:
Al die afkortingen (EBH?) zeggen me niks.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat Froome enkele jaren terug de grootste koekenbakker was van het hele Sky Cyborg-groepje.
EBH was toen het grootste talent.
Blok 1, 2 en 3 is goed. Blok 4 en 5 is pelotonvulling. Knap als je van pelotonvulling naar een blok kan gaan dat niet eens past op dat staatje.
Dit is Brailsford (baas Sky) zijn beoordeling en verwachting van de SKY-renners toen hij aan het roer kwam.quote:
Edvald Boasson Hagenquote:Op maandag 15 juli 2013 12:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Al die afkortingen (EBH?) zeggen me niks.
Nu snap ik hem. Chris Froome was volgens Brailsford dus eigenlijk de Kenny van Hummel van Sky.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:50 schreef Cara het volgende:
[..]
Dit is Brailsford (baas Sky) zijn beoordeling en verwachting van de SKY-renners toen hij aan het roer kwam.
CF staat voor Chris Froome.
[..]
Edvald Boasson Hagen
Iedere willekeurig jonge waterdrager bij een ploeg waarvan je vrij snel kan aannemen dat hij nooit verder gaat komen dan wat support in onbelangrijke koersen. Hij was nog niet eens op niveau Tankink om maar een zijstraat te noemen. Tankink is WT-support. Froome was net Pro Conti support ontgroeid.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nu snap ik hem. Chris Froome was volgens Brailsford dus eigenlijk de Kenny van Hummel van Sky.
Maar goed, het zegt natuurlijk niet zoveel dit. Ik zie het eerder als inschattingsfout van Brailsford dan als aanwijzing van dopinggebruik, want waarom zou Froome zoveel meer voordeel hebben van doping dan andere renners? Als je middelmaat bent rijd je met doping niet ineens iedereen eraf, daar moet je al top voor zijn. Zeker als je er vanuit gaat dat de rest ook gebruikt.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Iedere willekeurig jonge waterdrager bij een ploeg waarvan je vrij snel kan aannemen dat hij nooit verder gaat komen dan wat support in onbelangrijke koersen. Hij was nog niet eens op niveau Tankink om maar een zijstraat te noemen. Tankink is WT-support. Froome was net Pro Conti support ontgroeid.
Ze hebben bij SKY de minstbelovende renner gepakt en het meest experimentele goedje naar binnen gekieperd. Zo moet het gegaan zijnquote:Op maandag 15 juli 2013 12:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nu snap ik hem. Chris Froome was volgens Brailsford dus eigenlijk de Kenny van Hummel van Sky.
van de BBC, September 2011:quote:Op maandag 15 juli 2013 13:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Maar goed, het zegt natuurlijk niet zoveel dit. Ik zie het eerder als inschattingsfout van Brailsford dan als aanwijzing van dopinggebruik, want waarom zou Froome zoveel meer voordeel hebben van doping dan andere renners?
Leg daar het schema maar eens naast.quote:Dave Brailsford, who guided Great Britain's cyclists to 14 medals at the Beijing Olympics, has an eye for identifying talent and is therefore a tough man to impress.
But a smile crept across the face of the British Cycling performance director and Team Sky principal when he proudly described Chris Froome's second-placed finish at the Vuelta a Espana as a "breakthrough performance".
"He's managed to put a whole string of performances in back-to-back, which is great to see and the key now is make sure he can repeat it and challenge for bigger goals," Brailsford told BBC Sport.
To put Froome's achievement into context, only one British rider has previously finished on the podium at one of cycling's three-week "grand tours" - the Giro d'Italia, Tour de France and Vuelta a Espana. Robert Millar finished second at the Vuelta in 1985 and 1986 and also at the Giro in 1987.
Froome's previous best finish in a major race was 36th overall in the 2009 Giro and he entered the 2011 Vuelta a Espana as a "domestique" - a team assistant - to support Team Sky leader Bradley Wiggins during the mountain stages.
Brailsford appeared unsurprised at Froome's apparent transformation, though.
"What has quizzed us has perhaps been his under-performance prior to this, rather than the over-performance here in Spain," he said.
"Physically Chris Froome is very gifted and we've always known that the power-to-weight ratio he produces is phenomenal.
"It's been puzzling though how some days he can be absolutely brilliant and other days he's struggled with the consistency."
Zou de rest dan toch schoon (schoner) zijn? Het verschil is natuurlijk wel behoorlijk groot.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nouja, inschattingsfout, van iemand die in 2010 nog uit koers word genomen omdat hij te lang aan een motor heeft gehangen omdat hij anders niet boven op de berg zou komen kun je niet verwachten dat hij drie jaar later de Tour wint. Oh, wacht.
En dat je al top moet zijn heeft Sky toch op alle mogelijke manier al ontkracht. Porte was niet top, Wiggins was niet top, Froome was niet top. Sky kan van haast iedere renner een topper maken.
Wat is de bron van deze lijst?quote:
Tsja.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:06 schreef Cara het volgende:
[..]
van de BBC, September 2011:
[..]
Leg daar het schema maar eens naast.
Belangrijk om te weten is dat De Boer natuurlijk verre van een onafhankelijke deskundige is. Hij heeft in het verleden Valv Piti al in zijn rechtszaak verdedigd, en hij was het die als eerste met het steak-verhaal van Contador kwam (hij heeft toen de dag nadat het nieuws van Bertje's positieve test naar buiten kwam een pamfletje namens Contador gepubliceerd waarin hij wat lult over clenbuterol in steaks).quote:Op maandag 15 juli 2013 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
Experts over fenomeen Froome: 'Dit is geloofwaardig'
Niemand die weet of Chris Froome zijn eerste eindzege in de Tour de France zuiver gaat behalen, behalve de Team Sky-coureur en zijn naaste omgeving. Maar afgaande op alle gegevens die beschikbaar zijn voor dopingkenners Adrie van Diemen en Douwe de Boer, durven ze te stellen dat ze weinig tot niets verdachts hebben gezien, ook al is het verschil tussen de Brit en de concurrentie zeer riant.
Van Diemen, als trainer verbonden aan Garmin-Sharp: 'Hij heerst in de tijdritten én de bergen. Dan maak je ook snel een groot verschil. Op internet zie ik allerlei cijfers over zijn vermogen en zuurstofopname langsvliegen. Die maken me niet ongerust, dat zit allemaal binnen de marges. Maar het blijft speculeren, ik weet natuurlijk niet wat er bij Team Sky intern gebeurt.'
En De Boer, voormalig hoofd van het dopinglab in Lissabon: 'Het belangrijkste blijft zijn opkomst. Hoe is hij in deze positie gegroeid? En dan zie je dat hij hier vorig jaar ook al toe in staat was, ware het niet dat Bradley Wiggins als kopman boven hem stond. En wat zijn z'n andere resultaten in grote rondes? Is hij opeens boven komen drijven of kondigde dit zich al jaren aan? Dat laatste lijkt me bij hem wel het geval. Wat me wel interesseert: hij schijnt aan zijn Afrikaanse jeugdjaren een infectie overgehouden te hebben, waar hij eens in de zoveel tijd last van krijgt. Nu zal dat hem niet sterker maken, maar dat kan zijn bloedbeeld wel in de war schoppen. En dat kan dan weer gevolgen hebben voor de betrouwbaarheid van zijn biologisch paspoort.'
In dat document worden alle resultaten van de talrijke bloed- en urinecontroles die de profwielrenners ondergaan verzameld en geanalyseerd.
De Boer: 'Ik vind dat we, na alles wat er afgelopen winter naar buiten is gekomen, de sport kritisch moeten volgen. Maar ik wil er ook voor waken dat we iedereen die een buitengewone prestatie levert meteen als dopinggebruiker neerzetten.'
Probleem blijft natuurlijk dat tijdens de Vuelta van 2011 Froome nog steeds geen contractverlenging had. Achteraf kwam het verhaal dat hem een contractje van 100.000 euro was aangeboden (wat Froome nog niet had ondertekent, slim als hij is), maar als ze echt wisten welke kwaliteiten Froome had, hadden ze hem al lang aan zich gebonden. Froome was gewoon een redelijke knecht, en er was niks dat er op wees dat hij ooit meer zou worden.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:06 schreef Cara het volgende:
[..]
van de BBC, September 2011:
[..]
Leg daar het schema maar eens naast.
Ik denk dat tijdelijk de rest wel wat schoner rond aan het fietsen is ja, maar ik geloof dan ook wel weer dat men nu probeert uit te vinden aan wat voor zooi Sky allemaal zit. Volgend jaar fietsen ze misschien met z'n allen wel weer recordtijden. Denk dat een Contador zich er niet zomaar bij neer gaat leggen dat hij nu uitgelachen wordt door een of andere vage Keniaan die drie jaar geleden nog niets kon.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zou de rest dan toch schoon (schoner) zijn? Het verschil is natuurlijk wel behoorlijk groot.
Waar heb je dit schemaatje vandaan? Is er ook tekst bij? Komt dit echt van Brailsford?quote:
Dat lijkt ook mij al sinds enige tijd de enige juiste conclusie.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:04 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ze hebben bij SKY de minstbelovende renner gepakt en het meest experimentele goedje naar binnen gekieperd. Zo moet het gegaan zijn
Nee, het komt van www.cyclesportmag.comquote:Op maandag 15 juli 2013 13:14 schreef ErikT het volgende:
[..]
Waar heb je dit schemaatje vandaan? Is er ook tekst bij? Komt dit echt van Brailsford?
Armstrong had wel al wat meer gepresteerd dan Froome voor hij zijn Tours won.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat lijkt ook mij al sinds enige tijd de enige juiste conclusie.
het geval Armstrong heb ik ook nooit kunnen duiden maar ik zei altijd al dat hij wel met een hele stapen doktersattesten rond MOEST rijden.
Toen gebruikte hij nog meer dan toen hij Tours ging winnenquote:Op maandag 15 juli 2013 13:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Armstrong had wel al wat meer gepresteerd dan Froome voor hij zijn Tours won.
Doe niet zo bijdehand joh.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:18 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Nee, het komt van www.cyclesportmag.com
Dat vind ik niet zo gek eigenlijk. Een Remmert Wielinga en Theo Eltink, de Merckx en Indurain van de trainingen, kregen ook niet eeuwig de kans om hun potentie waar te maken.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:29 schreef ErikT het volgende:
[..]
Doe niet zo bijdehand joh.
Onderhand wordt het wel steeds duidelijker. Ik wist niet dat hij in Vuelta 2011 nog geen contractverlenging had, dat contrasteert wel met wat die Brailsford later gezegd heeft. Wat in dat schema staat onderschrijft het niet hebben van een contract alleen maar.
Eeuwig? Die jongen zat nog geen 2 seizoenen bij SKY.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo gek eigenlijk. Een Remmert Wielinga en Theo Eltink, de Merckx en Indurain van de trainingen, kregen ook niet eeuwig de kans om hun potentie waar te maken.
Best lang als je helemaal niets presteert? Gechargeerd: een jaar ondermaats presteren is tot daar aan toe, na twee jaar ondermaats presteren ben je een twijfelgeval (en dat was Froome), na drie of meer is het einde verhaal bij dat team.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:38 schreef ErikT het volgende:
[..]
Eeuwig? Die jongen zat nog geen 2 seizoenen bij SKY.
Maar hoe kan dat dan? Geloof jij dat gebrek-aan-tactiek-verhaal? Van tactiek ga je toch niet harder bergop fietsen? Voor die Vuelta kwam hij niet fatsoenlijk naar boven.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Best lang als je helemaal niets presteert? Gechargeerd: een jaar ondermaats presteren is tot daar aan toe, na twee jaar ondermaats presteren ben je een twijfelgeval (en dat was Froome), na drie of meer is het einde verhaal bij dat team.
Mja, renners die heel koel bleven, bleken laten ook gebruikt te hebben...quote:Op maandag 15 juli 2013 13:50 schreef Buffell het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je als wielrenner moe wordt van zulke vragen, maar je weet van tevoren dat je zulke vragen naar je hoofd geslingerd krijgt en daar zou je op voorbereid moeten zijn. Dat is nou eenmaal de fase waarin het wielerwereldje verzeild is geraakt. Dat gaat gewoon nog even duren voordat dat zal veranderen. Laat het dan maar zien Froome, dat je het schoon fixt. Maar niet boos gaan worden wanneer er iets over doping gevraagd wordt. Vind ik verdacht.
Ja dat is ook zo. Ik vind 't gewoon opvallend dat hij keer op keer wel érg verontwaardigd doet als er een dopingvraag wordt gesteld. Hij weet toch van tevoren dat er daarover gevraagd gaat worden, aangezien dat nogal in de lijn der verwachtingen ligt gezien het verleden?quote:Op maandag 15 juli 2013 13:55 schreef Fides het volgende:
[..]
Mja, renners die heel koel bleven, bleken laten ook gebruikt te hebben...
Tja het verhaal is natuurlijk die bacterie..quote:Op maandag 15 juli 2013 13:45 schreef ErikT het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat dan? Geloof jij dat gebrek-aan-tactiek-verhaal? Van tactiek ga je toch niet harder bergop fietsen? Voor die Vuelta kwam hij niet fatsoenlijk naar boven.
edit: nou, hij reed top 15 in Romandië en Castilla y Leon in 2011. Dat is niet heel slecht.
Nee dat laatste denk ik ook niet, dat heb ik hierboven schertsend gezegd.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja het verhaal is natuurlijk die bacterie..
Wat mij betreft, als het iets aantoont is het dat het dopinggebruik niet direct geïnitieerd wordt vanuit de ploegleiding. Als men iets geleerd heeft van US Postal, dan is het toch vooral dat zo min mogelijk mensen op de hoogte moeten zijn van het dopinggebruik (ook binnen het team). En zelfs bij US Postal moest je al talent laten zien voordat je op het dopingprogramma werd gezet. Dus om dan een gebrekkig talent met een aflopend contract op een dopingprogramma zetten; lijkt mij onwaarschijnlijk.
Eén goede dag in hondeweer in Oslo en de Waalse Pijl, that all bij mijn weten, maar ik ben niet zo van lijstjes bijhouden. Daar is zolderkamer rondewim veel beter in.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Armstrong had wel al wat meer gepresteerd dan Froome voor hij zijn Tours won.
Een kleine selectie:quote:Op maandag 15 juli 2013 14:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Eén goede dag in hondeweer in Oslo en de Waalse Pijl, that all bij mijn weten, maar ik ben niet zo van lijstjes bijhouden. Daar is zolderkamer rondewim veel beter in.
En Tankink en Timmerquote:Op maandag 15 juli 2013 14:31 schreef de_boswachter het volgende:
Ach kom op. We weten allemaal dat ten Dam en Mollema de enige twee renners in het peleton zijn die clean zijn. Want het zijn nederlanders.
quote:Froome's jump
From the autobus:
Giro d'Italia 2010 DNQ
stage 1 ITT 8.4 138TH @'51. same time as Amador
stage 6(transitional) 97th @4'11. finished with Ale-Jet
stage 7(transitional) 132nd @24'10. Tuscan mud stage
stage 8(MT) 65th @12'02. 2 places and almost 4 minutes down on Tommy V.
stage 11 (transitional) 167th @46'31. Autobus
stage 13 (transitional) 111th @7'55. Worst Sky finisher.
stage 14(mt) 23rd @4'46. same group as Tommy V and 1 place ahead of Porte.
stage 15(mt) 82nd @22'35. Same group as the noted climber Pozzato.
stage 16 MTT 12.9km 39th @3'47. 4seconds behind Tommy V.
stage 17(transitional) 146th @18'13. Autobus
stage 19(mt) Kicked out for breaking the rules.
To this:
Pena Cabarga. 1st. Exceptional performance. ahead of Cobo
462W
6.42w/kg
470W standard[70kg]
00:17:15 duration of effort
2 Cols
Inderdaad, 3 overwinningen in Europa in 5 jaar tijd waarvan in 94 en 95 geen enkele overwinning zo te zien. En geen Tour uitgereden in die tijd (volgens je lijstje) ........quote:Op maandag 15 juli 2013 14:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een kleine selectie:
1993
1st World Road Race Champion UCI Road World Championships
1st National Road Race Champion
1st Stage 8 Tour de France
1st Overall Tour of America
1994
2nd Liège–Bastogne–Liège
2nd Clásica de San Sebastián
1996
1st La Flèche Wallonne
2nd Liège–Bastogne–Liège
2nd Overall Paris–Nice
En hij werd vierde in de Vuelta van 1998.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lance_armstrong#Palmares
Geen topper hoor, maar hij kon toch fietsen.
En Kennyquote:
Voor wat precies??quote:stage 19(mt) Kicked out for breaking the rules.
Luik bastenaken luik en san sebastian zijn niet bepaald kleine overwinningen. Om van het wereldkampioenschap en een tour etappe nog maar te zwijgen. En de jongste etappewinnaar ooit in de tour.quote:Op maandag 15 juli 2013 15:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Inderdaad, 3 overwinningen in Europa in 5 jaar tijd waarvan in 94 en 95 geen enkele overwinning zo te zien. En geen Tour uitgereden in die tijd (volgens je lijstje) ........
De zuurheid, heerlijk.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Eén goede dag in hondeweer in Oslo en de Waalse Pijl, that all bij mijn weten, maar ik ben niet zo van lijstjes bijhouden. Daar is zolderkamer rondewim veel beter in.
niet eens gequote en dan toch lezen en reageren, hoezo op de kast........quote:
Stoer man.quote:Op maandag 15 juli 2013 16:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
niet eens gequote en dan toch lezen en reageren, hoezo op de kast........![]()
![]()
![]()
ik ga zo direct lekker zelf fietsen in plaats van nog meer lijstjes verzamelen en bestuderen. En van tegen de wind in pissen, krijg je uiteindelijk toch natte schoenen.
Kon ie niets aan doen, de Bilharzia-parasiet had hoogtevrees en wilde weer naar beneden.quote:Op maandag 15 juli 2013 15:54 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hij hing op de Mortirolo aan een motor om de tijdslimiet te halen.
quote:'Waarom zouden we hem in twijfel trekken, er vinden toch dagelijks controles plaats?'
En zoals de Spaanse mores leert: niet positief is niet gebruikt.quote:
En wel positief is iets verkeerds gegeten.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En zoals de Spaanse mores leert: niet positief is niet gebruikt.
Heerlijk eerste vraagje ook van het journalistje van het NOS Journaal (!).quote:Op maandag 15 juli 2013 17:28 schreef Zelva het volgende:
http://nos.nl/video/52977(...)ij-hard-fietsen.html
Ha ha, waarom interviewen ze deze man? Voor echte wetenschap moet je zijn bij Sky, bij de rest van de ploegen zijn het gewoon beunhaasjes.
Geniaal! Dus hij zegt eigenlijk dat Froome doped. Anders zeg je dat niet. Iedereen die het wielrennen volgt weet dat hij clen in z'n bloed had omdat hij aan transfusies deed. Dat mocht echter niet bewezen worden, ookal was er genoeg bewijs, omdat de UCI/WADA er geen test voor hebben.quote:
Je vergeet de wormenkuur.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Da's 7 minuten verschil. Door een zwemcoach, een ovalen blad en slapen op de vulkaan.
Aldus het hoofd van de sponsorafdeling van Rabotwitter:heleencrielaard twitterde op maandag 15-07-2013 om 23:38:06En Froome is teleurgesteld dat iedereen hem naar doping vraagt en hem niet blind vertrouwt... #duhhuh reageer retweet
Daar hebben ze wel een test voor, ze meten het plastic gehalte in je bloed.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 01:36 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Geniaal! Dus hij zegt eigenlijk dat Froome doped. Anders zeg je dat niet. Iedereen die het wielrennen volgt weet dat hij clen in z'n bloed had omdat hij aan transfusies deed. Dat mocht echter niet bewezen worden, ookal was er genoeg bewijs, omdat de UCI/WADA er geen test voor hebben.
Hij is dus gewoon niet positief getest voor zijn manier van dopen.
die wil even gelijk halen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:46 schreef baggerbaas het volgende:
Aldus het hoofd van de sponsorafdeling van Rabotwitter:heleencrielaard twitterde op maandag 15-07-2013 om 23:38:06En Froome is teleurgesteld dat iedereen hem naar doping vraagt en hem niet blind vertrouwt... #duhhuh reageer retweet
Maar zelfs sponsoren ze Vos nog?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:46 schreef baggerbaas het volgende:
Ze hadden die test, maar die mochten ze niet als bewijs gebruiken. Dus eigenlijk hadden ze hem niet.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Daar hebben ze wel een test voor, ze meten het plastic gehalte in je bloed.
Die muts zat altijd bij Mart in de avondetappe te vertellen hoe geweldig Rabo wel was en dat journalisten teveel op doping gefocussed waren.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:46 schreef baggerbaas het volgende:
nietquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:13 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe geloofwaardig vinden jullie de progressie van Porte sinds hij bij Sky rijdt?
Wat denk jezelf? Totaal ongeloofwaardig die kerel.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:13 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe geloofwaardig vinden jullie de progressie van Porte sinds hij bij Sky rijdt?
Hij pakte toen veel tijd in die monsterontsnapping naar L'Aquila maar werd er in de bergen flink afgereden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:01 schreef sausagin het volgende:
Porte won de jongeren trui in 2010 in de Giro. Toen zat hij nog bij Saxo. Dus hij kon al wat voordat hij naar Sky ging. Werd in 2010 ook 4de in het WK tijdrijden
Boasson Hagen geloof ik wel dat hij schoon is.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:30 schreef Pandarus het volgende:
Is er iemand bij Sky die of niet al verdacht was of die wel een geloofwaardige progressie ondergaat?
Ian Stannard denk ik.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:30 schreef Pandarus het volgende:
Is er iemand bij Sky die of niet al verdacht was of die wel een geloofwaardige progressie ondergaat?
Specializeren. Niets vreemds aan. Argos richt hun renners af in het sprinten....verder kunnen ze ook niets byzonders.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Sky is goed in het africhten van renners voor meerdaagse koersen maar voor de ééndaagse koersen zijn ze niks bijzonders.
Inderdaad, die geloof ik nog wel.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:08 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Boasson Hagen geloof ik wel dat hij schoon is.
Eerste jaar bij Sky zijn de nieuwe renners meestal niet zo spectaculair. Het is meestal het tweede of derde jaar dat ze ineens goed gaan fietsen. Tiernan-Locke bakt er tot nu toe ook nog helemaal niets van, net als Boswell. Die ga je volgend jaar zeker nog wel zien.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dombrowski is nog niks geks te zien.
Wat Purito en Contador vandaag hebben laten zien is toch niet echt bijzonder?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:53 schreef Rudieh het volgende:
http://www.wielerflits.nl(...)-een-reeel-doel.html
heel bijzonder dat Rodriguez zich 'ineens' weer top voelt en Contador weer 5x achter elkaar kan aanvallen
zou dat de maken hebben met de 2e rustdag a.k.a bloedtransfusiedag?
Lol Hinault, Merckx, Ullrich, Indurain, allemaal dope. Lekkere voorbeelden had Armstrong toen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:34 schreef Godshand het volgende:
Is dit Chris Froome die boos is? Nee, Lance! Die cortisonen zijn een creme voor zijn babybilletjes, natuurlijk geen dope. Allemaal gelul van de Fransen en de media!
http://tourtop100.nl/participants/12476
13 jaar later, blijkt toch dat de controleurs een spoor hadden die juist bleek te zijn...
Benieuwd waar Froome + op test?
Froome test nergens op, van die Armstrong hebben we wel geleerd dat die testen niks waard zijn en ook de UCI niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:34 schreef Godshand het volgende:
Is dit Chris Froome die boos is? Nee, Lance! Die cortisonen zijn een creme voor zijn babybilletjes, natuurlijk geen dope. Allemaal gelul van de Fransen en de media!
http://tourtop100.nl/participants/12476
13 jaar later, blijkt toch dat de controleurs een spoor hadden die juist bleek te zijn...
Benieuwd waar Froome + op test?
Weet je nog niet..quote:Op woensdag 17 juli 2013 01:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Froome test nergens op, van die Armstrong hebben we wel geleerd dat die testen niks waard zijn en ook de UCI niet.
ik erger mij juist aan de NOS, die de doping juist blijft downplayen voor hun eigen banen/kijkcijfers, gelukkig hebben ze Harm nog niet van stal gehaald, maar Burt is ook echt erg.quote:Op woensdag 17 juli 2013 01:14 schreef MakkieR het volgende:
Als ik de avondetappe, tour du jour samen met de live verslagen kijk, stoor ik me soms wel aan het constant zeggen dat we nu niet meer over doping moeten praten. Terug naar de orde van de dag vind ik ook zo'n leuke dooddoener. Ik heb het gevoel dat de wielersport zelf, de media die het verslaat en een deel van zijn fans geen idee heeft hoe ernstig de situatie is waarin de wielersport zich in heeft genesteld. Het vertrouwen is geschaad en mij lijkt het dat je dit niet zomaar kunt wegschuiven. Sinds al die bekentenissen betrap ik mezelf dat ik nu ook heel anders naar zo'n koers begin te kijken dan voorheen.
Hoe vaak is Armstrong positief nagetest? Noem me een wielrenner buiten Thomas Dekker die gepakt is na een 'naatest'. Ik denk dat er een paar zijn maar ik ken ze zo niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 01:09 schreef Godshand het volgende:
[..]
Weet je nog niet..
Er wordt altijd nagetest...
Je kunt het beter vergelijken met WWE.quote:Op woensdag 17 juli 2013 02:25 schreef Nober het volgende:
Krabbe
Die wilde het er niet eens over hebben bij de avondetappe, blijf dan lekker thuis.
Ik vergelijk wielrennen inmiddels met Formule 1...
Ze bepalen voor de koers wie er gaat winnen ja?quote:
Ze trekken allemaal een strootje. Degene die de langste heeft mag winnen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze bepalen voor de koers wie er gaat winnen ja?
100% mee eens. Heeft nauwelijks - eigenlijk helemaal niks - meer met sport te maken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 02:25 schreef Nober het volgende:
Ik vergelijk wielrennen inmiddels met Formule 1 waar ze ook opzoek zijn naar mazen in de regelgeving. En dan kunnen de overige teams in protest als ze denken dat een (of meerdere) teams in overtreding zijn. En dan volgt er een rechtszaak en zo gaat dat jaar in jaar uit aangezien de regels jaarlijks veranderen.
Afgezien van je laatste zin is iedereen het denk wel eens dat de mensen uit de top 10 exeptionele renners zijn.. Of Froome echter had gewonnen in een 100% schoon peloton durf ik niet te zeggen, dan neig ik toch naar Contador.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:58 schreef Knalerwtje het volgende:
De effecten van doping moeten natuurlijk ook niet overschat worden. Zo'n Vroem gaat echt niet alleen op doping de ontwikkeling doormaken van een renner die de Cauwberg niet over komt naar de renner die de snelste tijd ooit rijdt op de Ventoux.
Armstrong combineerde zijn dopinggebruik ook met ongekende trainingsarbeid, onovertroffen parcours kennis en een teringsterke persoonlijkheid. Natuurlijk was dat in een periode dat iedereen gebruikte eb moest hij meer doen dan alleen spuiten om te winnen.
Terug naar Vroem nu. Ik denk dat hij gebruikt en dat hij daarom weg kon rijden met dat absurde beentempo, daarmee sloopte hij Contador en Quintana. Maar ik denk dat hij zonder doping (er van uitgaande dat hij de enige gebruiker in de top tien is) ook deze tour zou kunnen winnen.
Tja...quote:'Ik ben ook benieuwd naar de tijden bergop. Als de tijd van Pantani op Alpe d'Huez of Mayo op de Ventoux wordt verbeterd, dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. Dat kan gewoon niet.'
Dat blijft heel lastig ja. Aldo Sassi gaf aan dat een prestatie boven de 6.2W/kg op een langere beklimming (30 tot 40 minuten) onmogelijk was. Maar het blijft een beetje natte vinger werk, ook aangezien we uit het verleden zo weinig data hebben over wat een cleane atleet toe in staat is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vraag me sowieso af waar je de grens kan trekken.
In die hele discussie heeft nog nooit iemand aangetoond waar de grens ligt. Ferrari heeft het over 6,5W/kg (geen idee over welk tijdsbestek) Vayer heeft het over 420W over 20 minuten, maar je hebt er alsnog vrij weinig aan als je bv de prestatie van zondag wilt bekijken (5,98W/kg).
MBT het trainen en doping ben ik uiteraard met je eens.
Die Zonneveld inderdaad, wat een figuur is datquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:09 schreef Klopkoek het volgende:
Ik stoor me echt gigantisch aan gasten als Zonneveld en die Nynke de Jong (wat praat dat mens lelijk) die hun kop in het zand steken en met flauwekul aan komen zetten. De domheid straalt er vanaf.
Waarom neig je naar Contador? Het enige wat we weten is dat hij er in zijn hoogtijdagen in ieder geval gedoped bij reed, wat hij nu doet is onbekend. Er wordt wel eens aangenomen dat hij niet gebruikt, omdat hij nu langzamer rijdt. Maar wellicht rijdt hij gewoon met minder dope naar boven, om minder risico te lopen. Zoals hierboven al terecht is opgemerkt: waarom zou hij stoppen met bloedtransfusies? Hij heeft een van de basisfouten van bloeddoping gemaakt, namelijk het inspuiten van bloed waar nog een restje doping uit een trainingsperiode in zat. Dat is vrij amateuristisch, maar ook vrij makkelijk te voorkomen in de toekomst.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Afgezien van je laatste zin is iedereen het denk wel eens dat de mensen uit de top 10 exeptionele renners zijn.. Of Froome echter had gewonnen in een 100% schoon peloton durf ik niet te zeggen, dan neig ik toch naar Contador.
Anyway, ik las laatst die column van Zonneveld mbt Froome, waar hij zegt dat hij niet schuldig is totdat het bewezen is.. Echter schreef die in juni nog:
[..]
Tja...
Eh, ik zeg alleen dat ALS het complete peloton clean is, Contador natuurlijk gezien de meest talentvolle ronderenner is van het zootje (op basis van de uitspraak van Knalerwt dat als iedereen schoon is Froome zou winnen). Dat is alles wat ik zeg? Dat Contador gestopt is met doping lijkt me ook vrij sterk maar dat beweer ik ook helemaal niet...quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Waarom neig je naar Contador? Het enige wat we weten is dat hij er in zijn hoogtijdagen in ieder geval gedoped bij reed, wat hij nu doet is onbekend. Er wordt wel eens aangenomen dat hij niet gebruikt, omdat hij nu langzamer rijdt. Maar wellicht rijdt hij gewoon met minder dope naar boven, om minder risico te lopen. Zoals hierboven al terecht is opgemerkt: waarom zou hij stoppen met bloedtransfusies? Hij heeft een van de basisfouten van bloeddoping gemaakt, namelijk het inspuiten van bloed waar nog een restje doping uit een trainingsperiode in zat. Dat is vrij amateuristisch, maar ook vrij makkelijk te voorkomen in de toekomst.
Houd dan gewoon je waffel en kom niet met dat menselijke maat riedeltje.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik denk dat dat echt wel meevalt. Die Zonneveld is zelf ook wel iemand die aan Froome twijfelt. Ik denk dat hij zelf ook vermoed dat Froome/Sky iets van 'doping' gebruikt.
Echter is Thijs een journalist en kan hij niet zo makkelijk lekker gaan schrijven dat Froome aan de doping zit zoals wij nu lekker anoniem op een forumpje kunnen plempen. Als journalist heb je ook gewoon verantwoordelijkheden.
En ik vraag me af waar je dat op baseert.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Eh, ik zeg alleen dat ALS het complete peloton clean is, Contador natuurlijk gezien de meest talentvolle ronderenner is van het zootje (op basis van de uitspraak van Knalerwt dat als iedereen schoon is Froome zou winnen). Dat is alles wat ik zeg?
Wat een onzin, op Eurosport maken ze doping gewoon op een zeer volwassen manier bespreekbaar...quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Houd dan gewoon je waffel en kom niet met dat menselijke maat riedeltje.
Daarbij was mijn opmerking natuurlijk niet dat in een clean peloton Froome zeker zou winnen, maar dat hij zou kunnen winnen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat een onzin, op Eurosport maken ze doping gewoon op een zeer volwassen manier bespreekbaar...
En als je je waffel houdt word je over 5 jaar weer afgekraakt omdat je nooit kritisch was ten opzichte van Froome. Het is ook nooit goed...
@ratjetoe: doping zorgt er uiteraard voor dat je nooit 1 op 1 renners meer kunt vergelijken in het hypothetische geval dat iedereen clean is. Dus ja, het is meer een onderbuikgevoel.
Ik kijk geen eurosport maar bij smeets aan tafel kwam er bijna alleen maar rommel uit zijn mond.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat een onzin, op Eurosport maken ze doping gewoon op een zeer volwassen manier bespreekbaar...
En als je je waffel houdt word je over 5 jaar weer afgekraakt omdat je nooit kritisch was ten opzichte van Froome. Het is ook nooit goed...
@ratjetoe: doping zorgt er uiteraard voor dat je nooit 1 op 1 renners meer kunt vergelijken in het hypothetische geval dat iedereen clean is. Dus ja, het is meer een onderbuikgevoel.
Ja hallo, dan noem je ook wel iemand met Mart Smeetsquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik kijk geen eurosport maar bij smeets aan tafel kwam er bijna alleen maar rommel uit zijn mond.
Daarnaast zijn smeets en consorten natuurlijk afgemaakt omdat ze helemaal in de kont van armstrong zaten, niet omdat ze hun mond hielden. En omdat ze collega journalisten als rancuneuze fransozen neer zetten. Het is jammer dat die vandeweghe dat niet meer durfde te herhalen bij smeets aan tafel (hij zei dat op de belgische tv).
De allereerste etappeoverwinning van comeback armstrong in 1999, in de tijdrit, werd door smeets uitgeluid met de woorden "hij voorziet de tour van nieuw bloed". Je kunt de beelden op de nos site vinden.
Zonneveld heeft bij de NOS de rem erop om dat baantje te houden, op rtl praatte hij vorige jaar toch echt anders, heeft nelissen en rabobank aan het praten gekregen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zonneveld zegt gewoon dat de prestaties van Froome op het randje zijn. Dat je als journalist je niet laat meevoeren op je onderbuikgevoel, of het onderbuikgevoel van de gemiddelde Tour-volger, en op televisie zonder bewijs gaat lopen gillen dat iemand doping gebruikt, lijkt me alleen maar prijzenswaardig.
Als columnist daarentegen, wat een schijt lollige troep is dat zeg.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zonneveld is gewoon een goede journalist. Je kan zijn stijl waarderen of niet waarderen, maar puur als wielerkenner is hij prima.
Wat is er zo goed aan? Soms draaft hij te ver door en soms neigt het teveel naar de andere kant. Hij is ook een meester in oude koeien als zijn ontdekking te verkopen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zonneveld is gewoon een goede journalist. Je kan zijn stijl waarderen of niet waarderen, maar puur als wielerkenner is hij prima.
Af en toe wel. Maar het punt wat ik bedoel is dat de beste zelden wint. Of de UCI de uitslag nog steeds probeert te beinvloeden, zoals bij Armstrong omdat Armstrong voor hun de sleutel was tot de VS, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze bepalen voor de koers wie er gaat winnen ja?
Wie is volgens jou wel een goede commentator dan?quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is er zo goed aan? Soms draaft hij te ver door en soms neigt het teveel naar de andere kant. Hij is ook een meester in oude koeien als zijn ontdekking te verkopen.
ik denk dat het erger is als de meeste denken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zeg het maar jongens. De menselijke maat.
De Spanjaarden, Froome, Kreuzinger, Riisquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zeg het maar jongens. De menselijke maat.
Vooral Kreuzinger en Rodriquezquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De Spanjaarden, Froome, Kreuzinger, Riis
Dit inderdaadquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De Spanjaarden, Froome, Kreuzinger, Riis
Kreuzinger heeft vooral ook heel erg goed gedaaldquote:Op woensdag 17 juli 2013 18:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Vooral Kreuzinger en RodriquezWaar halen zij het opeens vandaan
Ten Dam ook gevallen, dus vertekend wat. En Mollema niet zog goed. Nederlanders met wat meer mazzel minuutje sneller.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:58 schreef GotenSSJ het volgende:
D
[..]
Dit inderdaadWaar halen die het allemaal ineens vandaan (Behalve Froome dan). Mollema en Ten Dam, zoals logisch, minder in de 3de week. De andere vliegen ineens weer
True. Maar vind het wel opvallend dat die Kreuziger, Contador, Rodriguez en Valverde toch een beetje zo'n goede week 3de week lijken te gaan rijden. Ben benieuwd naar morgen of ze het moeten bekopen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:59 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ten Dam ook gevallen, dus vertekend wat. En Mollema niet zog goed. Nederlanders met wat meer mazzel minuutje sneller.
Froome is gewoon lachwekkend. Als een minuutje de afdaling doen, langzaam fiets wisselen en dan gewoon alsnog winnenquote:Op woensdag 17 juli 2013 19:00 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
True. Maar vind het wel opvallend dat die Kreuziger, Contador, Rodriguez en Valverde toch een beetje zo'n goede week 3de week lijken te gaan rijden. Ben benieuwd naar morgen of ze het moeten bekopen.
Maar die rijdt al de hele tour ongeloofwaardig. Dus dat had ik wel aan zien komen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:01 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Froome is gewoon lachwekkend. Als een minuutje de afdaling doen, langzaam fiets wisselen en dan gewoon alsnog winnen_
Niet haten op Rusveloquote:Op woensdag 17 juli 2013 19:44 schreef VreemdeEend het volgende:
Die Spanjaarden, Riis z'n ploegje, en Katusha is op z'n minst opvallend te noemen hoe die in tegenstelling tot alle anderen gewoon sterker worden.
Nouja bij Katusha hoef je ook eigenlijk niet ruimte te laten voor de mogelijkheid dat het niet door dopinge komt aangezien de volledige opleidingsploeg aan de doping zit
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)pingverdenking.dhtmlquote:Christopher Froome heeft steun gekregen van de Professional Cyclists' Association (CPA) in verband met de aanhoudende dopingverdenkingen.
Het is niet eerlijk iemand zonder bewijzen te beschuldigen en we vragen meer respect voor Chris Froome en zijn collega's in het peloton', verklaarde Gianni Bugno, voorzitter van de vereniging van wielerprofs.
Sky-manager Sir Dave Brailsford verklaarde zich bereid om het Wereldantidopingagentschap (WADA) alle gegevens van zijn team te bezorgen, in een poging om verdenkingen weg te nemen geven.
Toch heeft die man wel gelijk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)pingverdenking.dhtml
Fuck you Gianni, zelf was je ook niet heel erg geloofwaardig als renner.
Rusvelo is niet de opleidingsploeg van Katusha. Dat is Itera.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:54 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Niet haten op RusveloNog maar 4 betrapten. Toch maar 2 meer dan AG2R toch?
Dat wist ik niet. Is Rusvelo dan geen opleidingsploeg?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:08 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Rusvelo is niet de opleidingsploeg van Katusha. Dat is Itera.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Team_RusVeloquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Is Rusvelo dan geen opleidingsploeg?
De media en het publiek heeft ook gelijk door grote vraagtekens te zetten bij het rijden van Froome. Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat meestal ook zo. Maar de CPA gelooft nog in sprookjes.quote:
Ah, de man die ooit betrapt was op cafeïne.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vraagtekens zetten is iets anders dan beschuldigen!quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
De media en het publiek heeft ook gelijk door grote vraagtekens te zetten bij het rijden van Froome. Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat meestal ook zo. Maar de CPA gelooft nog in sprookjes.
gewoon een corrupte bendequote:Op woensdag 17 juli 2013 22:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zeker. Zelfs Contador denkt dat hij schoon is. Dat zou hij niet zomaar zeggen als hij dat niet dacht.quote:
Tom heeft gelijk.twitter:tom_dumoulin twitterde op woensdag 17-07-2013 om 22:51:59Krijg ik het nou niet mee of klopt het dat de enorme dopingheisa in de atletiek al is gaan liggen na amper drie dagen? #verrassend reageer retweet
trouw hemquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:13 schreef Pino112 het volgende:
Tom heeft gelijk.twitter:tom_dumoulin twitterde op woensdag 17-07-2013 om 22:51:59Krijg ik het nou niet mee of klopt het dat de enorme dopingheisa in de atletiek al is gaan liggen na amper drie dagen? #verrassend reageer retweet
quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:01 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Zeker. Zelfs Contador denkt dat hij schoon is. Dat zou hij niet zomaar zeggen als hij dat niet dacht.
maar ze testen altijd de top 3 + random en krijgen een escorte mee, zodat ze niet kunnen sjoemelen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:29 schreef Minimunt het volgende:
Het kan gewoon niet zijn dat froome alles op zijn gemak dik wint. Dit klopt niet onmogelijk. Hij moet wel dope gebruiken. En dan nog ontkennen, ik voel me gefrustreerd
dat hij doping gebruikt vind ik nog tot daaraantoe. Maar dat hij het ook nog ontkent, dat is echt erg. Wees er dan eerlijk over.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:29 schreef Minimunt het volgende:
Het kan gewoon niet zijn dat froome alles op zijn gemak dik wint. Dit klopt niet onmogelijk. Hij moet wel dope gebruiken. En dan nog ontkennen, ik voel me gefrustreerd
idd, wat een leugenaarsquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:38 schreef Ereinion het volgende:
[..]
dat hij doping gebruikt vind ik nog tot daaraantoe. Maar dat hij het ook nog ontkent, dat is echt erg. Wees er dan eerlijk over.
Lekker wijzen naar andere sporters. Daar zijn wielrenners erg goed in.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:13 schreef Pino112 het volgende:
Bij Argos wijzen ze anders ook vaak genoeg naar andere wielrenners.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:49 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Lekker wijzen naar andere sporters. Daar zijn wielrenners erg goed in.
Daar zijn veel mensen erg goed in.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:49 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Lekker wijzen naar andere sporters. Daar zijn wielrenners erg goed in.
Kittel had wel gelijk over Sayar.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij Argos wijzen ze anders ook vaak genoeg naar andere wielrenners.
LOLquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:01 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Zeker. Zelfs Contador denkt dat hij schoon is. Dat zou hij niet zomaar zeggen als hij dat niet dacht.
Beetje zinloos om dan doping te gebruiken. Hoewel Diercxkens het natuurlijk ook op die manier deed. Dopingarts: "Heb je doping gebruik?". Doercxkens "Ja."quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:38 schreef Ereinion het volgende:
[..]
dat hij doping gebruikt vind ik nog tot daaraantoe. Maar dat hij het ook nog ontkent, dat is echt erg. Wees er dan eerlijk over.
Ja, maar wat is dit dan?quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dij die Sayar hadden ze gelijk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij Argos wijzen ze anders ook vaak genoeg naar andere wielrenners.
twitter:TheRaceRadio twitterde op donderdag 18-07-2013 om 08:04:48Sky gave l'Equipe last 2 years of Froome's power files. Analyzed by Fred Grappe. http://t.co/jQ37G4p94l reageer retweet
Nog niet....er is (nog) geen positieve staal van Sayar in de ronde van Turkije.quote:
Komt natuurlijk niets spannends uit. Sowieso is het SRM data van Froome na de Vuelta 2011, terwijl iedereen juist wil weten wat zijn data's zijn van 2009-2011.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:40 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:TheRaceRadio twitterde op donderdag 18-07-2013 om 08:04:48Sky gave l'Equipe last 2 years of Froome's power files. Analyzed by Fred Grappe. http://t.co/jQ37G4p94l reageer retweet
Ben benieuwd wat daar in staat.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:40 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:TheRaceRadio twitterde op donderdag 18-07-2013 om 08:04:48Sky gave l'Equipe last 2 years of Froome's power files. Analyzed by Fred Grappe. http://t.co/jQ37G4p94l reageer retweet
Ben benieuwd wat daar in staat.
twitter:DopeologyDotOrg twitterde op donderdag 18-07-2013 om 09:51:25I'm translating the @lequipe article on Froome's power numbers now. I'll post a link when I'm done. reageer retweet
Mijn ideequote:Op donderdag 18 juli 2013 10:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Komt natuurlijk niets spannends uit. Sowieso is het SRM data van Froome na de Vuelta 2011, terwijl iedereen juist wil weten wat zijn data's zijn van 2009-2011.
Ten opzichte van 2011 heeft Froome anno 2013 ook weer geen belachelijke progressie geboekt.
Beetje een wassen neus dus, maar mag hopen dat niemand had verwacht dat Sky zichzelf alleen maar meer verdacht gaat maken.
http://t.co/2V1dLAZA6Zquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:21 schreef baggerbaas het volgende:
[..]twitter:DopeologyDotOrg twitterde op donderdag 18-07-2013 om 09:51:25I'm translating the @lequipe article on Froome's power numbers now. I'll post a link when I'm done. reageer retweet
Mwah merk wel dat het mijn interesse wekt zonder dat ik opeens niet meer van de Tour kan genieten. En ik geloof dat ik niet de enige ben, ken niemand die opeens stopt met kijken vanwege doping geruchten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Andere kant, ben wel een beetje klaar met al die doping discussies.
Merk van mezelf dat hoewel ik nog kan genieten van koers, ik bijna elke prestatie wantrouw. Ik hoop zelfs dat Froome nog twee ritten kan winnen en de tien minuten voorsprong gaat halen, het is wel goed zo
Zeker maar ik wantrouw de standaard renners en als dit betekent dat een Ten Dam ook maar moet gebruiken om mee te kunnen doen met de grote renners, dan vind ik dat prima terwijl ik net wil dat iedereen schoon fietstquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Mwah merk wel dat het mijn interesse wekt zonder dat ik opeens niet meer van de Tour kan genieten. En ik geloof dat ik niet de enige ben, ken niemand die opeens stopt met kijken vanwege doping geruchten.
Bij mij hetzelfde.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stormlooptopic? Krijg die pagina niet geopend, heel velorooms is sloom
Ja hier hebben we weer geen donder aan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Als ze nu zijn waarden van zijn gehele tijd bij Sky laten zien...
1 van de voordelen van dopinggebruik is verbeterd herstelvermogen. Hangt wel af van het dopingmiddel natuurlijk maar veel middelen zijn er op gericht om meer trainings of wedstrijdarbeid te kunnen verrichten dan anderen zonder de nadelige gevolgen.quote:FOURTH CONCLUSION: EXCELLENT ABILITY TO RECUPERATE
It's clear that, to be able to exploit a power profile at more or less 100% of the maximum available, Chris Froome has to have excellent recuperative abilities between stages since, if the level of fatigue accumulates too much, he would no longer be able to get close to his own recorded limits.
Haha ja dat las ik ook.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:55 schreef Klopkoek het volgende:
Walsh kwam gisteren op de belg met het argument dat Froome gelijk tweede werd in de eerste bergrit van zijn carrière, boven meer ervaren (Britse) renners die ook mee deden (hij noemde Gerrans enzo).
Staat daar wel mooi tussen Bole en een gedopeerde Rusquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:55 schreef Klopkoek het volgende:
Walsh kwam gisteren op de belg met het argument dat Froome gelijk tweede werd in de eerste bergrit van zijn carrière, boven meer ervaren (Britse) renners die ook mee deden (hij noemde Gerrans enzo).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |