abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128945476
Op twitter is er een account dat verschillende tijden en wattages online gooit. Als jullie nog wat hebben, post het gerust want wat Froome deed is toch niet geheel normaal denk ik nu dan, terwijl ik in de waan was dat hij het echt lastig had ook. ;(

ammattipyoraily twitterde op zondag 14-07-2013 om 19:32:44 #TDF, Mont Ventoux, last 6.15 km, 8.00 %, 492 m2002 | Lance Armstrong: 17 min 53 sec2013 | Chtris Froome: 17 min 41 sec reageer retweet
ammattipyoraily twitterde op zondag 14-07-2013 om 18:38:26 #TDF, Stage 15. Mont Ventoux (last 6.68 km, 7.87 %, 526 m). Chris Froome: 18 min 57 sec, 21.15 Kph, VAM 1665 m/h, 5.97 W/kg [DrF]. reageer retweet
pi_128945820
Ik begrijp de stilte omtrent dit onderwerp, maar we moeten het bespreekbaar maken, hoe ontzettend jammer dit ook is...
pi_128945862
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:56 schreef stoereboii het volgende:
Ik begrijp de stilte omtrent dit onderwerp, maar we moeten het bespreekbaar maken, hoe ontzettend jammer dit ook is...
:')

Ben blij dat jij de taboe durft te doorbreken.
pi_128945889
en terecht. Froome blijkt net als op de 3ax domaines sneller te zijn dan gerenomeerde klimmers die onder de dope zaten. (als armstrong).

Kan mij niet vertellen dat hij zoveel beter traint dat hij dit wel zonder dope kan....
hardcoholic
  zondag 14 juli 2013 @ 19:59:04 #5
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_128945936
Het was niet echt geloofwaardig wat hij deed inderdaad.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_128945984
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:58 schreef Ferdii het volgende:
en terecht. Froome blijkt net als op de 3ax domaines sneller te zijn dan gerenomeerde klimmers die onder de dope zaten. (als armstrong).

Kan mij niet vertellen dat hij zoveel beter traint dat hij dit wel zonder dope kan....
Tja, Ax 3 domaines was een relatief korte klim en de volgende dag kwam Porte wel serieus in de problemen. (Froome niet, maar Porte was de dag ervoor ook vreselijk goed)
Dit gaat om de ventoux na een rit van 240 km en tja, ergens geloofde ik in de wetenschappelijke methode van Sky maar dan moet dat toch al erg serieus zijn... En Kiryenka die bv. buiten tijd aankomt...
Heel vreemd iig
pi_128946248
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:59 schreef Juicyhil het volgende:
Het was niet echt geloofwaardig wat hij deed inderdaad.
Heel die Tour is niet geloofwaardig.

Geen enkel mens kan weken aan een stuk honderden kilometers per dag fiesten en dan de laatste X kilometer nog een dikke sprint inzetten of zo een berg op fietsen met die snelheid.

Die gasten zitten allemaal aan de dope, stuk voor stuk. En ze moeten wel, omdat iedereen het doet en anders ben je bij voorbaat al kansloos.

Dat ze nu niets vinden bij testen wil niet zeggen dat ze clean zijn. Of geloofde je Lance ook op zn blauwe ogen toen hij stellig ontkende schuldig te zijn? :') _O-

Een grote farce, heel die Tour. Van mij mogen ze hem afschaffen, maargoed, dan krijg je het aan de stok met van die naïeve klootviolen die denken dat er clean gereden wordt :D!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128946350
En hoe komen de mensen achter die Twitter account aan hun data? Waarom komen ze met een gemiddelde over 6.68 km? Hoe berekenen zij het vermogen? etc.
pi_128946375
klopt was idd een korte klim in de eerste tourweek. Het kan dat hij zich daar volledig heeft opgeblazen (zoals porte) en de volgende dag goed zat en daardoor nog mee kon komen.

vreemde is dat hij dit truukje ook hier kan, na idd 220 km fietsen. Als hij dit net zo kan op de alpe d'huez heeft hij in mijn zijn geloofwaardigheid verspeelt.
hardcoholic
pi_128946519
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:09 schreef Fides het volgende:
En hoe komen de mensen achter die Twitter account aan hun data? Waarom komen ze met een gemiddelde over 6.68 km? Hoe berekenen zij het vermogen? etc.
Niet moeilijk he, chronometreren :') En op ongeveer 7km van de streep ging hij weg
pi_128946552
Ik ben in ieder geval blij dat het fabeltje over tragere tijden helemaal kan worden opgeborgen. Misschien dat ze niet zo hard reden als Pantani met een hematocriet van 60, maar sinds 2000 zijn de klimtijden niet structureel omlaag gegaan. Nou ja, in 2010 en 2011 reden ze nogal traag, maar sinds vorig jaar is dat weer voorbij. Ik denk dat door de dominantie van Sky van vorig jaar de wapenwedloop weer volledig is ingezet, we zitten weer naar aliens te kijken.
pi_128946569
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:13 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Niet moeilijk he, chronometreren :') En op ongeveer 7km van de streep ging hij weg
Of jij hebt een stopwatch waarmee je wattages kan meten?
pi_128946592
Ik vind het sowieso gelul dat ze zeggen dat het wielrennen veel schoner is dan 10 jaar geleden, bv. met een Valverde en Contador kan je het niet serieus nemen, maar als je dan ziet dat Valverde vandaag werd gelost uit het peloton :')
pi_128946617
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:14 schreef Fides het volgende:

[..]

Of jij hebt een stopwatch waarmee je wattages kan meten?
Gast, je kijkt naar het gewicht van Froome, en de tijd die hij nodig had om de berg op te rijden en je weet hoeveel W/kg hij trapte. Moeilijk he formules
pi_128946737
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:16 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Gast, je kijkt naar het gewicht van Froome, en de tijd die hij nodig had om de berg op te rijden en je weet hoeveel W/kg hij trapte. Moeilijk he formules
Dus rekening houden met wind, keuze vd weerstand, gewicht van de fiets (?) (evt. zelfs van bidons?), etc. is overbodig?
Als wattage een directe afgeleidde is van snelheid (en gewicht, maar aangezien alle klassementsklimmers volgens mij bijna hetzelfde wegen boeit het niet zo gek veel) wat is dan de toegevoegde ervan?
pi_128946851

[ Bericht 100% gewijzigd door stoereboii op 14-07-2013 20:23:13 ]
pi_128946858
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:56 schreef stoereboii het volgende:
_O- _O-
pi_128946864
Op de Mont Ventoux kan de wind nogal een flinke rol spelen. Die hadden ze vandaag mee vanaf Chalet Reynard, dat kan toch aardig wat schelen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat Froome geen doping gebruikt, maar wel dat je dat niet op basis van zijn klimtijd en de berekende wattages van vandaag kunt concluderen. Want de wattages van vandaag heb je echt wat meer info voor nodig dan alleen de klimtijd.
pi_128946866
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:22 schreef stoereboii het volgende:

[..]

5.97W/kg, zegt genoeg he kerel
Nee, mij zegt het geen moer.
pi_128946920
Ik vond het nogal frapant dat die Froome nog ff een versnelling erin gooide 2 km voor de finish terwijl de rest op sterven na dood was en helemaal verrot over de finish kwam. Froome daarentegen zag er in mijn ogen iets TE fit uit....
Zonder wrijving geen glans
pi_128946933
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:22 schreef Wombcat het volgende:
Op de Mont Ventoux kan de wind nogal een flinke rol spelen. Die hadden ze vandaag mee vanaf Chalet Reynard, dat kan toch aardig wat schelen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat Froome geen doping gebruikt, maar wel dat je dat niet op basis van zijn klimtijd en de berekende wattages van vandaag kunt concluderen. Want de wattages van vandaag heb je echt wat meer info voor nodig dan alleen de klimtijd.
Dat klopt zeker en vast, daarom heb ik mijn vorige post verwijderd, ging ietsjes te kort door de bocht.
Maar het geeft wel een indicatie, vraag me af hoe sky dit zal onderbouwen..
pi_128946967
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vond het nogal frapant dat die Froome nog ff een versnelling erin gooide 2 km voor de finish terwijl de rest op sterven na dood was en helemaal verrot over de finish kwam. Froome daarentegen zag er in mijn ogen iets TE fit uit....
En dat hij blijkbaar nog genoeg adem had om een kwartier lang te telefoneren vond ik ook verdacht als ik eerlijk ben.
pi_128946977
De afgelopen periode werd bij de verhalen over doping vaak als voorbeeld gewezen naar de bergetappes waar ze destijds bijna sprintend omhoog gingen en in de bochten moesten afremmen omdat hun snelheid te hoog was. Vandaag zagen we exact hetzelfde bij Froome.
pi_128947024
Ik was al benieuwd naar die klimtijden in vergelijking met Armstrong en anderen... maar van die prestatie van Froome klopt geen kloot natuurlijk...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_128947032
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:25 schreef Fides het volgende:

[..]

En dat hij blijkbaar nog genoeg adem had om een kwartier lang te telefoneren vond ik ook verdacht als ik eerlijk ben.
Hij is wel flauwgevallen, maarja dat kan ook gewoon de hoogte zijn en hij was ook wel diepgegaan natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')