twitter:ammattipyoraily twitterde op zondag 14-07-2013 om 19:32:44#TDF, Mont Ventoux, last 6.15 km, 8.00 %, 492 m2002 | Lance Armstrong: 17 min 53 sec2013 | Chtris Froome: 17 min 41 sec reageer retweet
twitter:ammattipyoraily twitterde op zondag 14-07-2013 om 18:38:26#TDF, Stage 15. Mont Ventoux (last 6.68 km, 7.87 %, 526 m). Chris Froome: 18 min 57 sec, 21.15 Kph, VAM 1665 m/h, 5.97 W/kg [DrF]. reageer retweet
quote:Op zondag 14 juli 2013 19:56 schreef stoereboii het volgende:
Ik begrijp de stilte omtrent dit onderwerp, maar we moeten het bespreekbaar maken, hoe ontzettend jammer dit ook is...
Tja, Ax 3 domaines was een relatief korte klim en de volgende dag kwam Porte wel serieus in de problemen. (Froome niet, maar Porte was de dag ervoor ook vreselijk goed)quote:Op zondag 14 juli 2013 19:58 schreef Ferdii het volgende:
en terecht. Froome blijkt net als op de 3ax domaines sneller te zijn dan gerenomeerde klimmers die onder de dope zaten. (als armstrong).
Kan mij niet vertellen dat hij zoveel beter traint dat hij dit wel zonder dope kan....
Heel die Tour is niet geloofwaardig.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:59 schreef Juicyhil het volgende:
Het was niet echt geloofwaardig wat hij deed inderdaad.
Niet moeilijk he, chronometrerenquote:Op zondag 14 juli 2013 20:09 schreef Fides het volgende:
En hoe komen de mensen achter die Twitter account aan hun data? Waarom komen ze met een gemiddelde over 6.68 km? Hoe berekenen zij het vermogen? etc.
Of jij hebt een stopwatch waarmee je wattages kan meten?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:13 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Niet moeilijk he, chronometrerenEn op ongeveer 7km van de streep ging hij weg
Gast, je kijkt naar het gewicht van Froome, en de tijd die hij nodig had om de berg op te rijden en je weet hoeveel W/kg hij trapte. Moeilijk he formulesquote:Op zondag 14 juli 2013 20:14 schreef Fides het volgende:
[..]
Of jij hebt een stopwatch waarmee je wattages kan meten?
Dus rekening houden met wind, keuze vd weerstand, gewicht van de fiets (?) (evt. zelfs van bidons?), etc. is overbodig?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:16 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Gast, je kijkt naar het gewicht van Froome, en de tijd die hij nodig had om de berg op te rijden en je weet hoeveel W/kg hij trapte. Moeilijk he formules
quote:Op zondag 14 juli 2013 19:56 schreef stoereboii het volgende:
Ik begrijp de stilte omtrent dit onderwerp, maar we moeten het bespreekbaar maken, hoe ontzettend jammer dit ook is...
Dat klopt zeker en vast, daarom heb ik mijn vorige post verwijderd, ging ietsjes te kort door de bocht.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:22 schreef Wombcat het volgende:
Op de Mont Ventoux kan de wind nogal een flinke rol spelen. Die hadden ze vandaag mee vanaf Chalet Reynard, dat kan toch aardig wat schelen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat Froome geen doping gebruikt, maar wel dat je dat niet op basis van zijn klimtijd en de berekende wattages van vandaag kunt concluderen. Want de wattages van vandaag heb je echt wat meer info voor nodig dan alleen de klimtijd.
En dat hij blijkbaar nog genoeg adem had om een kwartier lang te telefoneren vond ik ook verdacht als ik eerlijk ben.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vond het nogal frapant dat die Froome nog ff een versnelling erin gooide 2 km voor de finish terwijl de rest op sterven na dood was en helemaal verrot over de finish kwam. Froome daarentegen zag er in mijn ogen iets TE fit uit....
Hij is wel flauwgevallen, maarja dat kan ook gewoon de hoogte zijn en hij was ook wel diepgegaan natuurlijk.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:25 schreef Fides het volgende:
[..]
En dat hij blijkbaar nog genoeg adem had om een kwartier lang te telefoneren vond ik ook verdacht als ik eerlijk ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |