Regen en wind, hopelijk een flink hongerklopje of onderkoeling bij ons Keniaanse skelet.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:39 schreef kilon het volgende:
Het wordt slecht weer. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe dopingklanten daar mee omgaan.
[..]
Vandaar dat EltieDeee toch nog een paar seconden verloor?quote:Op maandag 15 juli 2013 11:56 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zie eerder Laurens ten Dam de tour winnen dan Mollema. Ten Dam was nu al twee keer beter dan Mollema bergop. Zou wel een stunt zijn, Ten Dam in het geel in Parijs![]()
Ricco:twitter:riccardo_ricco twitterde op maandag 15-07-2013 om 08:42:24Finalmente il ciclismo ha trovato un corridore pulito che batte tutti i record di corridori dopati!!! reageer retweet
Dat kwam omdat hij de hele tijd op kop beukte voor Mollema, die voor een groot deel achteraan de achtervolgende groep hing.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vandaar dat EltieDeee toch nog een paar seconden verloor?
Zoiets heb ik niet meer gezien sinds "De Cobra".quote:Op maandag 15 juli 2013 08:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die versnelling was idd bizar. Niet eens bijschakelen maar gewoon met een bizar hoog beentempo gaan rijden voor een paar honderd meter.
quote:Op maandag 15 juli 2013 12:09 schreef Cara het volgende:
Ricco:twitter:riccardo_ricco twitterde op maandag 15-07-2013 om 08:42:24Finalmente il ciclismo ha trovato un corridore pulito che batte tutti i record di corridori dopati!!! reageer retweet
Het wielrennen heeft eindelijk een schone renner gevonden die de tijden van ge-dopete renners kan verslaan!
Wat een trollkoningquote:Op maandag 15 juli 2013 12:09 schreef Cara het volgende:
Het wielrennen heeft eindelijk een schone renner gevonden die de tijden van ge-dopete renners kan verslaan!
Riccoquote:Op maandag 15 juli 2013 12:09 schreef Cara het volgende:
Armstrong loop tegenwoordig ook weer aardig te trollen. Schijnt een trend te zijnquote:Op maandag 15 juli 2013 12:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ricco![]()
Zoals onze vriend Tankink 5 jaar geleden al zei: "Ik zou hem op zijn muil slaan, ik zou hem in elkaar trimmen."
De titel geeft de inhoud niet echt goed weer.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
Experts over fenomeen Froome: 'Dit is geloofwaardig'
Niemand die weet of Chris Froome zijn eerste eindzege in de Tour de France zuiver gaat behalen, behalve de Team Sky-coureur en zijn naaste omgeving. Maar afgaande op alle gegevens die beschikbaar zijn voor dopingkenners Adrie van Diemen en Douwe de Boer, durven ze te stellen dat ze weinig tot niets verdachts hebben gezien, ook al is het verschil tussen de Brit en de concurrentie zeer riant.
Van Diemen, als trainer verbonden aan Garmin-Sharp: 'Hij heerst in de tijdritten én de bergen. Dan maak je ook snel een groot verschil. Op internet zie ik allerlei cijfers over zijn vermogen en zuurstofopname langsvliegen. Die maken me niet ongerust, dat zit allemaal binnen de marges. Maar het blijft speculeren, ik weet natuurlijk niet wat er bij Team Sky intern gebeurt.'
En De Boer, voormalig hoofd van het dopinglab in Lissabon: 'Het belangrijkste blijft zijn opkomst. Hoe is hij in deze positie gegroeid? En dan zie je dat hij hier vorig jaar ook al toe in staat was, ware het niet dat Bradley Wiggins als kopman boven hem stond. En wat zijn z'n andere resultaten in grote rondes? Is hij opeens boven komen drijven of kondigde dit zich al jaren aan? Dat laatste lijkt me bij hem wel het geval. Wat me wel interesseert: hij schijnt aan zijn Afrikaanse jeugdjaren een infectie overgehouden te hebben, waar hij eens in de zoveel tijd last van krijgt. Nu zal dat hem niet sterker maken, maar dat kan zijn bloedbeeld wel in de war schoppen. En dat kan dan weer gevolgen hebben voor de betrouwbaarheid van zijn biologisch paspoort.'
In dat document worden alle resultaten van de talrijke bloed- en urinecontroles die de profwielrenners ondergaan verzameld en geanalyseerd.
De Boer: 'Ik vind dat we, na alles wat er afgelopen winter naar buiten is gekomen, de sport kritisch moeten volgen. Maar ik wil er ook voor waken dat we iedereen die een buitengewone prestatie levert meteen als dopinggebruiker neerzetten.'
quote:Op maandag 15 juli 2013 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
En De Boer, voormalig hoofd van het dopinglab in Lissabon: 'Het belangrijkste blijft zijn opkomst. Hoe is hij in deze positie gegroeid? En dan zie je dat hij hier vorig jaar ook al toe in staat was, ware het niet dat Bradley Wiggins als kopman boven hem stond. En wat zijn z'n andere resultaten in grote rondes? Is hij opeens boven komen drijven of kondigde dit zich al jaren aan? Dat laatste lijkt me bij hem wel het geval.
Dat Froome enkele jaren terug de grootste koekenbakker was van het hele Sky Cyborg-groepje.quote:
Al die afkortingen (EBH?) zeggen me niks.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat Froome enkele jaren terug de grootste koekenbakker was van het hele Sky Cyborg-groepje.
EBH was toen het grootste talent.
Blok 1, 2 en 3 is goed. Blok 4 en 5 is pelotonvulling. Knap als je van pelotonvulling naar een blok kan gaan dat niet eens past op dat staatje.
Dit is Brailsford (baas Sky) zijn beoordeling en verwachting van de SKY-renners toen hij aan het roer kwam.quote:
Edvald Boasson Hagenquote:Op maandag 15 juli 2013 12:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Al die afkortingen (EBH?) zeggen me niks.
Nu snap ik hem. Chris Froome was volgens Brailsford dus eigenlijk de Kenny van Hummel van Sky.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:50 schreef Cara het volgende:
[..]
Dit is Brailsford (baas Sky) zijn beoordeling en verwachting van de SKY-renners toen hij aan het roer kwam.
CF staat voor Chris Froome.
[..]
Edvald Boasson Hagen
Iedere willekeurig jonge waterdrager bij een ploeg waarvan je vrij snel kan aannemen dat hij nooit verder gaat komen dan wat support in onbelangrijke koersen. Hij was nog niet eens op niveau Tankink om maar een zijstraat te noemen. Tankink is WT-support. Froome was net Pro Conti support ontgroeid.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nu snap ik hem. Chris Froome was volgens Brailsford dus eigenlijk de Kenny van Hummel van Sky.
Maar goed, het zegt natuurlijk niet zoveel dit. Ik zie het eerder als inschattingsfout van Brailsford dan als aanwijzing van dopinggebruik, want waarom zou Froome zoveel meer voordeel hebben van doping dan andere renners? Als je middelmaat bent rijd je met doping niet ineens iedereen eraf, daar moet je al top voor zijn. Zeker als je er vanuit gaat dat de rest ook gebruikt.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Iedere willekeurig jonge waterdrager bij een ploeg waarvan je vrij snel kan aannemen dat hij nooit verder gaat komen dan wat support in onbelangrijke koersen. Hij was nog niet eens op niveau Tankink om maar een zijstraat te noemen. Tankink is WT-support. Froome was net Pro Conti support ontgroeid.
Ze hebben bij SKY de minstbelovende renner gepakt en het meest experimentele goedje naar binnen gekieperd. Zo moet het gegaan zijnquote:Op maandag 15 juli 2013 12:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nu snap ik hem. Chris Froome was volgens Brailsford dus eigenlijk de Kenny van Hummel van Sky.
van de BBC, September 2011:quote:Op maandag 15 juli 2013 13:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Maar goed, het zegt natuurlijk niet zoveel dit. Ik zie het eerder als inschattingsfout van Brailsford dan als aanwijzing van dopinggebruik, want waarom zou Froome zoveel meer voordeel hebben van doping dan andere renners?
Leg daar het schema maar eens naast.quote:Dave Brailsford, who guided Great Britain's cyclists to 14 medals at the Beijing Olympics, has an eye for identifying talent and is therefore a tough man to impress.
But a smile crept across the face of the British Cycling performance director and Team Sky principal when he proudly described Chris Froome's second-placed finish at the Vuelta a Espana as a "breakthrough performance".
"He's managed to put a whole string of performances in back-to-back, which is great to see and the key now is make sure he can repeat it and challenge for bigger goals," Brailsford told BBC Sport.
To put Froome's achievement into context, only one British rider has previously finished on the podium at one of cycling's three-week "grand tours" - the Giro d'Italia, Tour de France and Vuelta a Espana. Robert Millar finished second at the Vuelta in 1985 and 1986 and also at the Giro in 1987.
Froome's previous best finish in a major race was 36th overall in the 2009 Giro and he entered the 2011 Vuelta a Espana as a "domestique" - a team assistant - to support Team Sky leader Bradley Wiggins during the mountain stages.
Brailsford appeared unsurprised at Froome's apparent transformation, though.
"What has quizzed us has perhaps been his under-performance prior to this, rather than the over-performance here in Spain," he said.
"Physically Chris Froome is very gifted and we've always known that the power-to-weight ratio he produces is phenomenal.
"It's been puzzling though how some days he can be absolutely brilliant and other days he's struggled with the consistency."
Zou de rest dan toch schoon (schoner) zijn? Het verschil is natuurlijk wel behoorlijk groot.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nouja, inschattingsfout, van iemand die in 2010 nog uit koers word genomen omdat hij te lang aan een motor heeft gehangen omdat hij anders niet boven op de berg zou komen kun je niet verwachten dat hij drie jaar later de Tour wint. Oh, wacht.
En dat je al top moet zijn heeft Sky toch op alle mogelijke manier al ontkracht. Porte was niet top, Wiggins was niet top, Froome was niet top. Sky kan van haast iedere renner een topper maken.
Wat is de bron van deze lijst?quote:
Tsja.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:06 schreef Cara het volgende:
[..]
van de BBC, September 2011:
[..]
Leg daar het schema maar eens naast.
Belangrijk om te weten is dat De Boer natuurlijk verre van een onafhankelijke deskundige is. Hij heeft in het verleden Valv Piti al in zijn rechtszaak verdedigd, en hij was het die als eerste met het steak-verhaal van Contador kwam (hij heeft toen de dag nadat het nieuws van Bertje's positieve test naar buiten kwam een pamfletje namens Contador gepubliceerd waarin hij wat lult over clenbuterol in steaks).quote:Op maandag 15 juli 2013 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
Experts over fenomeen Froome: 'Dit is geloofwaardig'
Niemand die weet of Chris Froome zijn eerste eindzege in de Tour de France zuiver gaat behalen, behalve de Team Sky-coureur en zijn naaste omgeving. Maar afgaande op alle gegevens die beschikbaar zijn voor dopingkenners Adrie van Diemen en Douwe de Boer, durven ze te stellen dat ze weinig tot niets verdachts hebben gezien, ook al is het verschil tussen de Brit en de concurrentie zeer riant.
Van Diemen, als trainer verbonden aan Garmin-Sharp: 'Hij heerst in de tijdritten én de bergen. Dan maak je ook snel een groot verschil. Op internet zie ik allerlei cijfers over zijn vermogen en zuurstofopname langsvliegen. Die maken me niet ongerust, dat zit allemaal binnen de marges. Maar het blijft speculeren, ik weet natuurlijk niet wat er bij Team Sky intern gebeurt.'
En De Boer, voormalig hoofd van het dopinglab in Lissabon: 'Het belangrijkste blijft zijn opkomst. Hoe is hij in deze positie gegroeid? En dan zie je dat hij hier vorig jaar ook al toe in staat was, ware het niet dat Bradley Wiggins als kopman boven hem stond. En wat zijn z'n andere resultaten in grote rondes? Is hij opeens boven komen drijven of kondigde dit zich al jaren aan? Dat laatste lijkt me bij hem wel het geval. Wat me wel interesseert: hij schijnt aan zijn Afrikaanse jeugdjaren een infectie overgehouden te hebben, waar hij eens in de zoveel tijd last van krijgt. Nu zal dat hem niet sterker maken, maar dat kan zijn bloedbeeld wel in de war schoppen. En dat kan dan weer gevolgen hebben voor de betrouwbaarheid van zijn biologisch paspoort.'
In dat document worden alle resultaten van de talrijke bloed- en urinecontroles die de profwielrenners ondergaan verzameld en geanalyseerd.
De Boer: 'Ik vind dat we, na alles wat er afgelopen winter naar buiten is gekomen, de sport kritisch moeten volgen. Maar ik wil er ook voor waken dat we iedereen die een buitengewone prestatie levert meteen als dopinggebruiker neerzetten.'
Probleem blijft natuurlijk dat tijdens de Vuelta van 2011 Froome nog steeds geen contractverlenging had. Achteraf kwam het verhaal dat hem een contractje van 100.000 euro was aangeboden (wat Froome nog niet had ondertekent, slim als hij is), maar als ze echt wisten welke kwaliteiten Froome had, hadden ze hem al lang aan zich gebonden. Froome was gewoon een redelijke knecht, en er was niks dat er op wees dat hij ooit meer zou worden.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:06 schreef Cara het volgende:
[..]
van de BBC, September 2011:
[..]
Leg daar het schema maar eens naast.
Ik denk dat tijdelijk de rest wel wat schoner rond aan het fietsen is ja, maar ik geloof dan ook wel weer dat men nu probeert uit te vinden aan wat voor zooi Sky allemaal zit. Volgend jaar fietsen ze misschien met z'n allen wel weer recordtijden. Denk dat een Contador zich er niet zomaar bij neer gaat leggen dat hij nu uitgelachen wordt door een of andere vage Keniaan die drie jaar geleden nog niets kon.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zou de rest dan toch schoon (schoner) zijn? Het verschil is natuurlijk wel behoorlijk groot.
Waar heb je dit schemaatje vandaan? Is er ook tekst bij? Komt dit echt van Brailsford?quote:
Dat lijkt ook mij al sinds enige tijd de enige juiste conclusie.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:04 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ze hebben bij SKY de minstbelovende renner gepakt en het meest experimentele goedje naar binnen gekieperd. Zo moet het gegaan zijn
Nee, het komt van www.cyclesportmag.comquote:Op maandag 15 juli 2013 13:14 schreef ErikT het volgende:
[..]
Waar heb je dit schemaatje vandaan? Is er ook tekst bij? Komt dit echt van Brailsford?
Armstrong had wel al wat meer gepresteerd dan Froome voor hij zijn Tours won.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat lijkt ook mij al sinds enige tijd de enige juiste conclusie.
het geval Armstrong heb ik ook nooit kunnen duiden maar ik zei altijd al dat hij wel met een hele stapen doktersattesten rond MOEST rijden.
Toen gebruikte hij nog meer dan toen hij Tours ging winnenquote:Op maandag 15 juli 2013 13:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Armstrong had wel al wat meer gepresteerd dan Froome voor hij zijn Tours won.
Doe niet zo bijdehand joh.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:18 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Nee, het komt van www.cyclesportmag.com
Dat vind ik niet zo gek eigenlijk. Een Remmert Wielinga en Theo Eltink, de Merckx en Indurain van de trainingen, kregen ook niet eeuwig de kans om hun potentie waar te maken.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:29 schreef ErikT het volgende:
[..]
Doe niet zo bijdehand joh.
Onderhand wordt het wel steeds duidelijker. Ik wist niet dat hij in Vuelta 2011 nog geen contractverlenging had, dat contrasteert wel met wat die Brailsford later gezegd heeft. Wat in dat schema staat onderschrijft het niet hebben van een contract alleen maar.
Eeuwig? Die jongen zat nog geen 2 seizoenen bij SKY.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo gek eigenlijk. Een Remmert Wielinga en Theo Eltink, de Merckx en Indurain van de trainingen, kregen ook niet eeuwig de kans om hun potentie waar te maken.
Best lang als je helemaal niets presteert? Gechargeerd: een jaar ondermaats presteren is tot daar aan toe, na twee jaar ondermaats presteren ben je een twijfelgeval (en dat was Froome), na drie of meer is het einde verhaal bij dat team.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:38 schreef ErikT het volgende:
[..]
Eeuwig? Die jongen zat nog geen 2 seizoenen bij SKY.
Maar hoe kan dat dan? Geloof jij dat gebrek-aan-tactiek-verhaal? Van tactiek ga je toch niet harder bergop fietsen? Voor die Vuelta kwam hij niet fatsoenlijk naar boven.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Best lang als je helemaal niets presteert? Gechargeerd: een jaar ondermaats presteren is tot daar aan toe, na twee jaar ondermaats presteren ben je een twijfelgeval (en dat was Froome), na drie of meer is het einde verhaal bij dat team.
Mja, renners die heel koel bleven, bleken laten ook gebruikt te hebben...quote:Op maandag 15 juli 2013 13:50 schreef Buffell het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je als wielrenner moe wordt van zulke vragen, maar je weet van tevoren dat je zulke vragen naar je hoofd geslingerd krijgt en daar zou je op voorbereid moeten zijn. Dat is nou eenmaal de fase waarin het wielerwereldje verzeild is geraakt. Dat gaat gewoon nog even duren voordat dat zal veranderen. Laat het dan maar zien Froome, dat je het schoon fixt. Maar niet boos gaan worden wanneer er iets over doping gevraagd wordt. Vind ik verdacht.
Ja dat is ook zo. Ik vind 't gewoon opvallend dat hij keer op keer wel érg verontwaardigd doet als er een dopingvraag wordt gesteld. Hij weet toch van tevoren dat er daarover gevraagd gaat worden, aangezien dat nogal in de lijn der verwachtingen ligt gezien het verleden?quote:Op maandag 15 juli 2013 13:55 schreef Fides het volgende:
[..]
Mja, renners die heel koel bleven, bleken laten ook gebruikt te hebben...
Tja het verhaal is natuurlijk die bacterie..quote:Op maandag 15 juli 2013 13:45 schreef ErikT het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat dan? Geloof jij dat gebrek-aan-tactiek-verhaal? Van tactiek ga je toch niet harder bergop fietsen? Voor die Vuelta kwam hij niet fatsoenlijk naar boven.
edit: nou, hij reed top 15 in Romandië en Castilla y Leon in 2011. Dat is niet heel slecht.
Nee dat laatste denk ik ook niet, dat heb ik hierboven schertsend gezegd.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja het verhaal is natuurlijk die bacterie..
Wat mij betreft, als het iets aantoont is het dat het dopinggebruik niet direct geïnitieerd wordt vanuit de ploegleiding. Als men iets geleerd heeft van US Postal, dan is het toch vooral dat zo min mogelijk mensen op de hoogte moeten zijn van het dopinggebruik (ook binnen het team). En zelfs bij US Postal moest je al talent laten zien voordat je op het dopingprogramma werd gezet. Dus om dan een gebrekkig talent met een aflopend contract op een dopingprogramma zetten; lijkt mij onwaarschijnlijk.
Eén goede dag in hondeweer in Oslo en de Waalse Pijl, that all bij mijn weten, maar ik ben niet zo van lijstjes bijhouden. Daar is zolderkamer rondewim veel beter in.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Armstrong had wel al wat meer gepresteerd dan Froome voor hij zijn Tours won.
Een kleine selectie:quote:Op maandag 15 juli 2013 14:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Eén goede dag in hondeweer in Oslo en de Waalse Pijl, that all bij mijn weten, maar ik ben niet zo van lijstjes bijhouden. Daar is zolderkamer rondewim veel beter in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |