abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128965889
Ik zie eerder Laurens ten Dam de tour winnen dan Mollema. Ten Dam was nu al twee keer beter dan Mollema bergop. Zou wel een stunt zijn, Ten Dam in het geel in Parijs :o :D
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_128966138
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:39 schreef kilon het volgende:
Het wordt slecht weer. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe dopingklanten daar mee omgaan.

[..]

Regen en wind, hopelijk een flink hongerklopje of onderkoeling bij ons Keniaanse skelet. })
Jack does it in real time...
pi_128966158
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:56 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zie eerder Laurens ten Dam de tour winnen dan Mollema. Ten Dam was nu al twee keer beter dan Mollema bergop. Zou wel een stunt zijn, Ten Dam in het geel in Parijs :o :D
Vandaar dat EltieDeee toch nog een paar seconden verloor?
pi_128966172
riccardo_ricco twitterde op maandag 15-07-2013 om 08:42:24 Finalmente il ciclismo ha trovato un corridore pulito che batte tutti i record di corridori dopati!!! reageer retweet
Ricco:
Het wielrennen heeft eindelijk een schone renner gevonden die de tijden van ge-dopete renners kan verslaan!
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  maandag 15 juli 2013 @ 12:15:23 #105
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_128966313
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vandaar dat EltieDeee toch nog een paar seconden verloor?
Dat kwam omdat hij de hele tijd op kop beukte voor Mollema, die voor een groot deel achteraan de achtervolgende groep hing.
  maandag 15 juli 2013 @ 12:25:22 #106
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_128966568
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 08:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die versnelling was idd bizar. Niet eens bijschakelen maar gewoon met een bizar hoog beentempo gaan rijden voor een paar honderd meter. :o
Zoiets heb ik niet meer gezien sinds "De Cobra".

Maar die moest er nog bij gaan staan. Froome rijdt een op de pedalen dansende Contador uit z'n wiel.

Ik vind het erg moeilijk dit nog te geloven. Sowieso zette ik vorig jaar al vraagtekens bij Sky, maar dit helpt ook niet.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 15 juli 2013 @ 12:26:39 #107
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_128966603
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:09 schreef Cara het volgende:
riccardo_ricco twitterde op maandag 15-07-2013 om 08:42:24 Finalmente il ciclismo ha trovato un corridore pulito che batte tutti i record di corridori dopati!!! reageer retweet
Ricco:
Het wielrennen heeft eindelijk een schone renner gevonden die de tijden van ge-dopete renners kan verslaan!
:D
pi_128966689
quote:
Ricco:
Wat een trollkoning :D
  Redactie Frontpage maandag 15 juli 2013 @ 12:31:19 #109
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_128966706
quote:
Ricco:
Ricco :')

Zoals onze vriend Tankink 5 jaar geleden al zei: "Ik zou hem op zijn muil slaan, ik zou hem in elkaar trimmen."
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_128966733
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:31 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ricco :')

Zoals onze vriend Tankink 5 jaar geleden al zei: "Ik zou hem op zijn muil slaan, ik zou hem in elkaar trimmen."
Armstrong loop tegenwoordig ook weer aardig te trollen. Schijnt een trend te zijn :P
  maandag 15 juli 2013 @ 12:33:28 #111
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_128966757
Experts over fenomeen Froome: 'Dit is geloofwaardig'

Niemand die weet of Chris Froome zijn eerste eindzege in de Tour de France zuiver gaat behalen, behalve de Team Sky-coureur en zijn naaste omgeving. Maar afgaande op alle gegevens die beschikbaar zijn voor dopingkenners Adrie van Diemen en Douwe de Boer, durven ze te stellen dat ze weinig tot niets verdachts hebben gezien, ook al is het verschil tussen de Brit en de concurrentie zeer riant.

Van Diemen, als trainer verbonden aan Garmin-Sharp: 'Hij heerst in de tijdritten én de bergen. Dan maak je ook snel een groot verschil. Op internet zie ik allerlei cijfers over zijn vermogen en zuurstofopname langsvliegen. Die maken me niet ongerust, dat zit allemaal binnen de marges. Maar het blijft speculeren, ik weet natuurlijk niet wat er bij Team Sky intern gebeurt.'

En De Boer, voormalig hoofd van het dopinglab in Lissabon: 'Het belangrijkste blijft zijn opkomst. Hoe is hij in deze positie gegroeid? En dan zie je dat hij hier vorig jaar ook al toe in staat was, ware het niet dat Bradley Wiggins als kopman boven hem stond. En wat zijn z'n andere resultaten in grote rondes? Is hij opeens boven komen drijven of kondigde dit zich al jaren aan? Dat laatste lijkt me bij hem wel het geval. Wat me wel interesseert: hij schijnt aan zijn Afrikaanse jeugdjaren een infectie overgehouden te hebben, waar hij eens in de zoveel tijd last van krijgt. Nu zal dat hem niet sterker maken, maar dat kan zijn bloedbeeld wel in de war schoppen. En dat kan dan weer gevolgen hebben voor de betrouwbaarheid van zijn biologisch paspoort.'

In dat document worden alle resultaten van de talrijke bloed- en urinecontroles die de profwielrenners ondergaan verzameld en geanalyseerd.

De Boer: 'Ik vind dat we, na alles wat er afgelopen winter naar buiten is gekomen, de sport kritisch moeten volgen. Maar ik wil er ook voor waken dat we iedereen die een buitengewone prestatie levert meteen als dopinggebruiker neerzetten.'
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 15 juli 2013 @ 12:36:54 #112
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_128966837
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
Experts over fenomeen Froome: 'Dit is geloofwaardig'

Niemand die weet of Chris Froome zijn eerste eindzege in de Tour de France zuiver gaat behalen, behalve de Team Sky-coureur en zijn naaste omgeving. Maar afgaande op alle gegevens die beschikbaar zijn voor dopingkenners Adrie van Diemen en Douwe de Boer, durven ze te stellen dat ze weinig tot niets verdachts hebben gezien, ook al is het verschil tussen de Brit en de concurrentie zeer riant.

Van Diemen, als trainer verbonden aan Garmin-Sharp: 'Hij heerst in de tijdritten én de bergen. Dan maak je ook snel een groot verschil. Op internet zie ik allerlei cijfers over zijn vermogen en zuurstofopname langsvliegen. Die maken me niet ongerust, dat zit allemaal binnen de marges. Maar het blijft speculeren, ik weet natuurlijk niet wat er bij Team Sky intern gebeurt.'

En De Boer, voormalig hoofd van het dopinglab in Lissabon: 'Het belangrijkste blijft zijn opkomst. Hoe is hij in deze positie gegroeid? En dan zie je dat hij hier vorig jaar ook al toe in staat was, ware het niet dat Bradley Wiggins als kopman boven hem stond. En wat zijn z'n andere resultaten in grote rondes? Is hij opeens boven komen drijven of kondigde dit zich al jaren aan? Dat laatste lijkt me bij hem wel het geval. Wat me wel interesseert: hij schijnt aan zijn Afrikaanse jeugdjaren een infectie overgehouden te hebben, waar hij eens in de zoveel tijd last van krijgt. Nu zal dat hem niet sterker maken, maar dat kan zijn bloedbeeld wel in de war schoppen. En dat kan dan weer gevolgen hebben voor de betrouwbaarheid van zijn biologisch paspoort.'

In dat document worden alle resultaten van de talrijke bloed- en urinecontroles die de profwielrenners ondergaan verzameld en geanalyseerd.

De Boer: 'Ik vind dat we, na alles wat er afgelopen winter naar buiten is gekomen, de sport kritisch moeten volgen. Maar ik wil er ook voor waken dat we iedereen die een buitengewone prestatie levert meteen als dopinggebruiker neerzetten.'
De titel geeft de inhoud niet echt goed weer.
pi_128966867
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:33 schreef INViCTuS het volgende:

En De Boer, voormalig hoofd van het dopinglab in Lissabon: 'Het belangrijkste blijft zijn opkomst. Hoe is hij in deze positie gegroeid? En dan zie je dat hij hier vorig jaar ook al toe in staat was, ware het niet dat Bradley Wiggins als kopman boven hem stond. En wat zijn z'n andere resultaten in grote rondes? Is hij opeens boven komen drijven of kondigde dit zich al jaren aan? Dat laatste lijkt me bij hem wel het geval.

Is dit een grap?

:') :')
  maandag 15 juli 2013 @ 12:40:09 #114
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_128966937
Vast niet! Hier heb ik het vandaan....
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_128967091
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:37 schreef Cara het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Is dit een grap?

:') :')
Ik snap niks van je grafiek.
pi_128967169
Goed verhaal ook van die experts. :') Serieus, er zijn genoeg interessante stukken online, wat betreft prestatie-analyse. Maar al hun werk wordt ook telkens van tafel geveegd, juist omdat experts en media alleen maar dit soort kortzichtige quotes eruit gooien... De grafiek van Cara is trouwens niet letterlijk zo door Sky aangeleverd, maar getekend door een journalist op basis van een interview met Brailsford over de potentie van z'n renners. :)

veloclinic, sportsscientists, die Fin, allemaal doen ze interessante analyse. Met de nadruk op interessant, aangezien ze het zelf ook gebruiken om dingen in perspectief te plaatsen en zich erg bewust zijn van tekortkomingen van modelleren etc. Maar zoals ze ook laten zien, zijn de errors of afwijkingen die wind bijv. zou geven in het model relatief klein (~1-5%, niet 50% of zo...), maar als er een miniem element niet met zekerheid bevestigd kan worden zetten mensen de hele praktijk van modelleren en analyseren gelijk weg als 'ongeloofwaardig'. Ja, dat is nogal een erg vermoeiende manier van discussie en het is jammer dat korte Tweets dit soort schreeuw-discussies alleen maar in de hand werken, niemand brengt meer wat context aan.

Ondertussen zijn de prestaties van Froome van zo'n niveau, dat iedereen zich in de meest gekke bochten begint te wringen om ze 'geloofwaardig te praten'. En nu hoeven bijv. Ducrot en Dijkstra niet gelijk iemand van gebruik te beschuldigen in het live commentaar, maar het hele riedeltje van 'ik ben de schoonste renner ooit' of 'wow, wat zit hij af te zien, kijk naar z'n gezicht!' is weer het andere uiterste, want dat klopt gewoon niet met de werkelijkheid of voorspellingen.

Voorlopig is Froome bijv. al twee keer harder een klim opgereden, dan de verwachte performance van erkende dopeurs uit de periode 2002-2007 (pre-bloedpaspoort tijdperk, +dpVam) en zijn z'n tijden op de all-time ranglijsten ook te bizar voor woorden. Riccardo Ricco is een debiel, maar in die Tweet van hem zit toch wel veel waarheid... Want zelfs voor de achtervolgers (Contador, Ten Dam, Mollema, Kreuziger, Fuglsang, Quintana, Rodriguez) zou ik amper al m'n handen in het vuur steken, maar op dat groepje is nog een beetje 'menselijke maat' van toepassing en die prestaties vallen nog enigszins in een spectrum wat te verwachten is en te verklaren valt...
Jack does it in real time...
  maandag 15 juli 2013 @ 12:48:47 #117
40566 Ericr
Livewrong
pi_128967182
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat Froome enkele jaren terug de grootste koekenbakker was van het hele Sky Cyborg-groepje.

EBH was toen het grootste talent.

Blok 1, 2 en 3 is goed. Blok 4 en 5 is pelotonvulling. Knap als je van pelotonvulling naar een blok kan gaan dat niet eens past op dat staatje.
pi_128967214
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:48 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dat Froome enkele jaren terug de grootste koekenbakker was van het hele Sky Cyborg-groepje.

EBH was toen het grootste talent.

Blok 1, 2 en 3 is goed. Blok 4 en 5 is pelotonvulling. Knap als je van pelotonvulling naar een blok kan gaan dat niet eens past op dat staatje.
Al die afkortingen (EBH?) zeggen me niks.
pi_128967229
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dit is Brailsford (baas Sky) zijn beoordeling en verwachting van de SKY-renners toen hij aan het roer kwam.
CF staat voor Chris Froome.

quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:49 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Al die afkortingen (EBH?) zeggen me niks.
Edvald Boasson Hagen
pi_128967263
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:50 schreef Cara het volgende:

[..]

Dit is Brailsford (baas Sky) zijn beoordeling en verwachting van de SKY-renners toen hij aan het roer kwam.
CF staat voor Chris Froome.

[..]

Edvald Boasson Hagen
Nu snap ik hem. Chris Froome was volgens Brailsford dus eigenlijk de Kenny van Hummel van Sky.
  maandag 15 juli 2013 @ 12:57:22 #121
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_128967401
Dat officiële rapport over Armstrong dateert ook pas uit oktober 2012. Als Froome vorig jaar al aan de doop zat kon hij al niet meer terug. In 2012 zo'n super Tour rijden en dan in 2013 zeker als de eerdergenoemde Kenny van Hummel gaan rondrijden. Dan was hij ook door de mand gevallen. o sorry, hij heeft nog niet bekend. :')
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 15 juli 2013 @ 12:58:50 #122
40566 Ericr
Livewrong
pi_128967440
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nu snap ik hem. Chris Froome was volgens Brailsford dus eigenlijk de Kenny van Hummel van Sky.
Iedere willekeurig jonge waterdrager bij een ploeg waarvan je vrij snel kan aannemen dat hij nooit verder gaat komen dan wat support in onbelangrijke koersen. Hij was nog niet eens op niveau Tankink om maar een zijstraat te noemen. Tankink is WT-support. Froome was net Pro Conti support ontgroeid.
pi_128967499
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:58 schreef Ericr het volgende:

[..]

Iedere willekeurig jonge waterdrager bij een ploeg waarvan je vrij snel kan aannemen dat hij nooit verder gaat komen dan wat support in onbelangrijke koersen. Hij was nog niet eens op niveau Tankink om maar een zijstraat te noemen. Tankink is WT-support. Froome was net Pro Conti support ontgroeid.
Maar goed, het zegt natuurlijk niet zoveel dit. Ik zie het eerder als inschattingsfout van Brailsford dan als aanwijzing van dopinggebruik, want waarom zou Froome zoveel meer voordeel hebben van doping dan andere renners? Als je middelmaat bent rijd je met doping niet ineens iedereen eraf, daar moet je al top voor zijn. Zeker als je er vanuit gaat dat de rest ook gebruikt.
  Moderator maandag 15 juli 2013 @ 13:03:27 #124
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_128967585
Nouja, inschattingsfout, van iemand die in 2010 nog uit koers word genomen omdat hij te lang aan een motor heeft gehangen omdat hij anders niet boven op de berg zou komen kun je niet verwachten dat hij drie jaar later de Tour wint. Oh, wacht.

En dat je al top moet zijn heeft Sky toch op alle mogelijke manier al ontkracht. Porte was niet top, Wiggins was niet top, Froome was niet top. Sky kan van haast iedere renner een topper maken.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 15 juli 2013 @ 13:04:09 #125
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_128967600
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ze hebben bij SKY de minstbelovende renner gepakt en het meest experimentele goedje naar binnen gekieperd. Zo moet het gegaan zijn B-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')