SPOILER: Gemeentes waar de stok nog heenmoet!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De FOK!stok is een idee van harrie1![]()
Deze OP vind je hier!
[ Bericht 9% gewijzigd door Fopje op 28-06-2013 12:09:55 ]
Ik dacht dat hij al gemaakt was?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:55 schreef Maringo het volgende:
[..]
ipv van dit had je ook een TR kunnen doen.
Ik moest nog een aantal andere dingen doen onderweg, dus heb een iets uitgebreidere route genomen :p. Assen -> Groningen -> Almere -> Sliedrecht -> Goes en vanuit daar naar Kats. Is 388 kmquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:18 schreef swollywood het volgende:
Als ik kijk van plaats naar plaats met de routeplanner van Google Maps (snelste route), dan is 1e Oomsberg naar Kats 312 km en van Klein Wetsinge naar Holset 368 km. Dat is een verschil van 56 km, aangezien de stok niet hemelsbreed verplaatst is, maar over de weg.
Ik niet, iets te ver weg. Misschien m1st1g of pico.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:00 schreef MountMan het volgende:
[..]
Ik moest nog een aantal andere dingen doen onderweg, dus heb een iets uitgebreidere route genomen :p. Assen -> Groningen -> Almere -> Sliedrecht -> Goes en vanuit daar naar Kats. Is 388 km
Iemand al plannen om de boomerang te halen?
Morgen gaat helaas niet maar misschien dat ik zondag tijd heb.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:02 schreef Maringo het volgende:
[..]
Ik niet, iets te ver weg. Misschien m1st1g of pico.
Klinkt als muziek in de oren.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:16 schreef Nattekat het volgende:
Zondagavond komt er van hier weer een tripje Rotterdam. Misschien, als ie niet meer in zuid Zeeland ligt, gaat de stok naar de laatste gemeente van noord Zuid-Holland
4?quote:Op zondag 30 juni 2013 15:57 schreef nofxtbr het volgende:
Er zijn zo 4 gemeentes waar die nog niet geweest is waar ik hem fietsend heen zou kunnen brengen.. En ik heb vakantie, dus kom maar op met die stok!noord of zuid holland graag
Bewaar Noordwijkerhout maar voor mij, dat is de enige gemeente die ik nog kan befietsenquote:Op zondag 30 juni 2013 16:18 schreef nofxtbr het volgende:
Noordwijkerhout, Heemstede, Zandvoort en Haarlemmerliede-Spaarnwoude zijn voor mij wel op fietsafstand hoor
Daarna zal je toch een 2e plaats moeten aandoen om de stok te plaatsen c.q. te halen... m.a.w. het maakt niet uit waar de stok nu terecht komt.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bewaar Noordwijkerhout maar voor mij, dat is de enige gemeente die ik nog kan befietsen
Daarna ga ik plaatsen afstrepen jaquote:Op zondag 30 juni 2013 16:50 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Daarna zal je toch een 2e plaats moeten aandoen om de stok te plaatsen c.q. te halen... m.a.w. het maakt niet uit waar de stok nu terecht komt.
He maar op dat kaartje is haarlemmerliede-spaarnwoude groen, maar bij de gemeentes die nog moeten staat ie er wel bij. Wat is het nou?quote:Op zondag 30 juni 2013 16:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
4?
[ afbeelding ]
Alles rond de grens van Noord en Zuid Holland is in groepjes van 3.
De gemeentelijst klopt. Die gemeente moet nog.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:01 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
He maar op dat kaartje is haarlemmerliede-spaarnwoude groen, maar bij de gemeentes die nog moeten staat ie er wel bij. Wat is het nou?
Er zijn genoeg die gewoon mee willen doen zonder per sé naar een bepaalde gemeente te hoeven gaan, zodra Noordwijkerhout wegvalt kan ik de stok nergens meer kwijt zonder ver te moeten reizen.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:50 schreef NoBody122 het volgende:
Is het niet handiger om eerst de ene lijst (gemeentes) af te ronden en dan pas aktief te beginnen met de volgende (plaatsnamen)? Anders krijg je halve administraties, die door elkaar gaan lopen..
quote:Op zondag 30 juni 2013 21:01 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn genoeg die gewoon mee willen doen zonder per sé naar een bepaalde gemeente te hoeven gaan.
Komt goed.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:50 schreef NoBody122 het volgende:
Is het niet handiger om eerst de ene lijst (gemeentes) af te ronden en dan pas aktief te beginnen met de volgende (plaatsnamen)? Anders krijg je halve administraties, die door elkaar gaan lopen..
Je bent niet verplicht om de stok in een plaats van dat lijstje te leggen. het is alleen een hulpmiddel voor degene die het compleet willen makenquote:Op zondag 30 juni 2013 21:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn genoeg die gewoon mee willen doen zonder per sé naar een bepaalde gemeente te hoeven gaan, zodra Noordwijkerhout wegvalt kan ik de stok nergens meer kwijt zonder ver te moeten reizen.
De plaatsenlijst is een mooi alternatief, de echte focus ligt nog op de gemeentelijst maar zodra er grote gebieden groen zijn is zo'n plaatsenlijst een handig alternatief.
Ik hield rekening met omgeving Rotterdam of ten noorden van Leiden, hij kan nu dus overal terecht komen?quote:Op zondag 30 juni 2013 21:04 schreef t-i-m het volgende:
[..]![]()
![]()
en toevallig waar stokkie straks naar toe gaat
( zit nu op werk )
staat nog rood op lijstje, maar dat is toeval....
quote:Op zondag 30 juni 2013 21:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hield rekening met omgeving Rotterdam of ten noorden van Leiden, hij kan nu dus overal terecht komen?![]()
Foutje van mijn kant, pas ik morgen aan. Excusesquote:Op zondag 30 juni 2013 17:01 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
He maar op dat kaartje is haarlemmerliede-spaarnwoude groen, maar bij de gemeentes die nog moeten staat ie er wel bij. Wat is het nou?
Er zijn 24 uurtjes voorbij geloof ik.. Ben je al wakker of watquote:
hij ligt al een paar uurtjesquote:Op maandag 1 juli 2013 10:34 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
Er zijn 24 uurtjes voorbij geloof ik.. Ben je al wakker of wat
Okequote:Op maandag 1 juli 2013 11:30 schreef t-i-m het volgende:
[..]
hij ligt al een paar uurtjes
alleen moest:
a) nog terug
b) fotos bewerken
b) fotos uploaden dadelijk
nog ff geduld....
quote:Op maandag 1 juli 2013 12:54 schreef Nattekat het volgende:
Dit is de ergste verplaatsing die ik ooit meegemaakt heb
Op de fiets dan maar...
vertel ?quote:
Hij gaat van verschrikkelijk ver weg naar dichtbij en weer terug naar waar hij vandaan kwam, voor mij niet zo leuk.quote:
dat is de stokquote:Op maandag 1 juli 2013 13:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij gaat van verschrikkelijk ver weg naar dichtbij en weer terug naar waar hij vandaan kwam, voor mij niet zo leuk.
Neemt niet weg dat het een geniale verplaatsing is
Weet je dat zeker? Stadskanaal stond vorig topic nog wel in de to do lijst en nu niet meer, terwijl ik in het overzicht niet zie dat hij daar is geweest.quote:
Oomsberg valt onder gemeente Stadskanaal.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Stadskanaal stond vorig topic nog wel in de to do lijst en nu niet meer, terwijl ik in het overzicht niet zie dat hij daar is geweest.
Ahquote:Op maandag 1 juli 2013 18:29 schreef Maringo het volgende:
[..]
Oomsberg valt onder gemeente Stadskanaal.
heb geen bushalte in de buurt gezien hoor...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:47 schreef Nattekat het volgende:
8 uur retourtje voor 70 euro, zal het eens overwegen
Vandaar ook 8 uur, Leiden Groningen is slechts 2 uur.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:49 schreef t-i-m het volgende:
[..]
heb geen bushalte in de buurt gezien hoor...
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:47 schreef Nattekat het volgende:
8 uur retourtje voor 70 euro, zal het eens overwegen
Er zijn zat verhalen van mensen die al in totaal duizenden kilometers hebben afgereisd voor een stokquote:
Hoeft ook niet... daar hebben we limbo-fokkers voorquote:Op woensdag 3 juli 2013 03:57 schreef t-i-m het volgende:
als je maar niet denkt dat ik hem daar ga halen.
Nog in bellingwolde naar mijn wetenquote:Op woensdag 3 juli 2013 08:31 schreef appelen het volgende:
Waar is hij op dit moment? Volg het nu even niet meer
Nee, eigenlijk niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 04:09 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Hoeft ook niet... daar hebben we limbo-fokkers voor
Niemand die op vakansie gaat in limbo?quote:
Weet ik, gaat mij een beetje ver.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn zat verhalen van mensen die al in totaal duizenden kilometers hebben afgereisd voor een stok
Ik kom er misschien doorheen als ik onderweg ben naar Trier maar dat is pas eind september.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:26 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Niemand die op vakansie gaat in limbo?
Als je effectief omrijdt kan je dat verminderen naar 20quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:01 schreef swollywood het volgende:
Moet straks wel naar Groningen, maar om dan ook nog eens 2x 50 km te rijden om de stok op te halen...![]()
Ding ligt ook wel in een uithoek nu.
samen road trip doen vanavond?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:22 schreef Maringo het volgende:
Oh, tis maar 295 kilometer. Keer twee als je de terugreis mee rekent.
Al gaat die de wereld over, als hij maar binnen 24u op weten goede locatie ligt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:37 schreef Snowballed het volgende:
Het is dat mijn knie nog niet veel zin heeft.. Anders snaaide ik hem voor jullie neus weg en bracht hem naar het einde vd wereld... btw mag ie water oversteken zolang hij in NL blijft?
(hij ligt op maar 30km afstand voor mij...)
Ga je hem naar de nl antillen brengen ofwat?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:37 schreef Snowballed het volgende:
Het is dat mijn knie nog niet veel zin heeft.. Anders snaaide ik hem voor jullie neus weg en bracht hem naar het einde vd wereld... btw mag ie water oversteken zolang hij in NL blijft?
Op de eilanden plaatsen alleen als je iets regelt dat ie ook weer op het vaste land komt. Verder mag je in de 24 uur dat je hem mag houden overal mee naartoe nemen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:37 schreef Snowballed het volgende:
Een kameraad gaat Maandag naar Schiermonnikoog...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:39 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
Ga je hem naar de nl antillen brengen ofwat?
Hoezo moet ik hem dan terug regelen?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:40 schreef Maringo het volgende:
[..]
Op de eilanden plaatsen alleen als je iets regelt dat ie ook weer op het vaste land komt. Verder mag je in de 24 uur dat je hem mag houden overal mee naartoe nemen.
Regel dan ook dat ie weer op het vaste land komt. Er gaan niet zoveel mensen naar de eilanden...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een kameraad gaat Maandag naar Schiermonnikoog...
Oo okequote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een kameraad gaat Maandag naar Schiermonnikoog...
slechte ervaringen met andere eilanden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:41 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hoezo moet ik hem dan terug regelen?
Dan is toch het hele idee weg?
Tja mag die stok ook even vakantie hebben...?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:42 schreef Maringo het volgende:
[..]
Regel dan ook dat ie weer op het vaste land komt. Er gaan niet zoveel mensen naar de eilanden...
Hij komt sowieso wel weer aan de vaste wal... genoeg kennissen daar...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:42 schreef Maringo het volgende:
[..]
slechte ervaringen met andere eilanden.
Maar het idee is niet weg als de ene hem plaatst en een ander hem weer meeneemt.
Ah oke... dat zou geen probleem zijn, ik ken genoeg eilanders die hem weer mee terug zouden kunnen nemen..quote:Op zondag 7 juli 2013 07:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
We hebben ervaring met Terschelling. Daar lag de stok weet ik veel hoelang stil omdat niemand naar dat eiland ging.
We hadden dus de bepaling ingesteld dat van eiland af ook geregeld moest zijn, dat gebeurde met Ameland. Iemand heeft hem daar neergelegd, met failsafe dat een week later een zus ofzo evt. stok weer aan de wal zou neerleggen. Dat is destijds dan ook gebeurd.
jammerquote:Op zondag 7 juli 2013 09:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ah oke... dat zou geen probleem zijn, ik ken genoeg eilanders die hem weer mee terug zouden kunnen nemen..
Maar t hele verhaal gaat niet door omdat mn knie gister opnieuw verdraaid is (meniscus gelazer) dus helaas..
Dank u dank u...quote:
Van mij zou je vanaf maandag mogen, weet niet hoe de anderen daar over denken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:11 schreef MountMan het volgende:
Ik mag nog nie volgens de regels hea...
Challenge accepted.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:14 schreef t-i-m het volgende:
ligt dat kreng daar nog steeds....
edit:
hint 1: tara's pinpoints zijn alle 3 NIET correct.
damnquote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:43 schreef Thijz het volgende:
[..]
Challenge accepted.
Ik moet zeggen dat deze foto mij wel op weg geholpen heeft.Zo'n typische railing van een bruggetje of andere wateroverspanningen.
[ afbeelding ]
Volgens mij is dit de correct locatie. Dit bord heeft, als je de bebouwde kom verlaat, ook een vieze groene vlek onder de 'l' zitten, net als op de foto.
Van mij mag je..quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:11 schreef MountMan het volgende:
Ik mag nog nie volgens de regels hea...
Ligt nog steeds in het meest afgelegen plaatsje van Nederland.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:40 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Ligt dat ding lang stil? Of mis ik iets?
Was op vakantie namelijk
En nu naar de bewoonde wereld, maakt niet uit waarquote:
Top.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:54 schreef gebrokenglas het volgende:
Als 'ie er vrijdag nog ligt wil ik m wel ophalen.... Zover is het hier niet vandaan.
En dan ergens wat meer zuidelijker droppen.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:54 schreef gebrokenglas het volgende:
Als 'ie er vrijdag nog ligt wil ik m wel ophalen.... Zover is het hier niet vandaan.
Ga je vrijdag nog? Ik heb mijn collega overgehaald en kan met grote zekerheid zeggen dat ik hem morgen op kan halen. Zou wel jammer zijn als ik dan voor niets zou rijden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:54 schreef gebrokenglas het volgende:
O is goed joh. Jij hebt er al meer werk van gemaakt. 't zou dan lullig zijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:33 schreef boertie het volgende:
[..]
Ga je vrijdag nog? Ik heb mijn collega overgehaald en kan met grote zekerheid zeggen dat ik hem morgen op kan halen. Zou wel jammer zijn als ik dan voor niets zou rijden.
Staat op de foto's. Als je even tot morgen afwacht begrijp je wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:28 schreef Bami-Powner het volgende:
vanwaar haal je die sleutel om die slot te openen?
okéquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:48 schreef boertie het volgende:
[..]
Staat op de foto's. Als je even tot morgen afwacht begrijp je wat ik bedoel.
mooi zoquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:05 schreef boertie het volgende:
Zo. Stokkie vandaag eindelijk weg uit dat kutgat![]()
Op de terugweg een klein ommetje gemaakt om mijn collega Fokstokmaagd af te laten zijn. Helaas zag hij het nut van het verslepen van een stuk hout nog niet in dus moet ik zelf maar plaatjes posten.
[ [url=http://i42.tinypic .com/1zg705d.jpg]afbeelding[/url] ]
Goed. Vrijdag dus weekend. Sapjes genoeg gehad dus Stokkie viert ook weekend bij mij thuis.
[ [url=http://i43.tinypi c.com/28vehp0.jpg]afbeelding[/url] ]
Morgen volgen zsm foto's van de nieuwe plek
ah dus als je de stok vindt,dan moet je de sleutel nog zoeken bij het sleutelbord. Dus de sleutel ligt tus in het sleutelbord,en de stok vergrendeld om een pilaar van het bord van het dorp/stad...quote:
Juistem.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:47 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
ah dus als je de stok vindt,dan moet je de sleutel nog zoeken bij het sleutelbord. Dus de sleutel ligt tus in het sleutelbord,en de stok vergrendeld om een pilaar van het bord van het dorp/stad...
okquote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:50 schreef boertie het volgende:
[..]
Juistem.
Alleen hoef je vaak niet te zoeken naar de sleutel. Dit is altijd wel vermeld.
Als man overleg je dit niet met je vrouw, je doet het gewoon.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:53 schreef Maruna het volgende:
Oeeei, tempting. Ik ga morgen richting Enter! Even met de vrouw overleggen of we kunnen omrijden
jij bent zeker al lange tijd vrijgezelquote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als man overleg je dit niet met je vrouw, je doet het gewoon.
En dan aan je vriendin vertellen dat je een stok gaat ophalen zekerquote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als man overleg je dit niet met je vrouw, je doet het gewoon.
Hmja. Beter doe je het zelf even inderdaad, maar goed als je alleen in de buurt bent op de terugreis van een familiebezoekje ofzo, dan is het even niet anders. Het geeft inderdaad wat awkward gesprekken, vooral onbegrip.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:33 schreef Houniet het volgende:
[..]
En dan aan je vriendin vertellen dat je een stok gaat ophalen zeker![]()
!
idd, zeker als het behoorlijk van de route afligt en de planning van de dag al krapjes is.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hmja. Beter doe je het zelf even inderdaad, maar goed als je alleen in de buurt bent op de terugreis van een familiebezoekje ofzo, dan is het even niet anders. Het geeft inderdaad wat awkward gesprekken, vooral onbegrip.
Het hangt ook af van het soort vrouw dat je hebt: een makkelijk type of eentje die alles wat ze niet begrijpt niet wil hebben.
prioriteren.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:20 schreef Maruna het volgende:
[..]
idd, zeker als het behoorlijk van de route afligt en de planning van de dag al krapjes is.
Ik vraag me af of je wel de goede vrouw heb uitgekozen als ze zoiets niet begrijpt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
prioriteren.
En natuurlijk zeggen: sorry vrouw maar dit is een mannending.
Net zoals dat vrouwen niet begrijpen dat (ook volwassen) mannen radiografisch bestuurbare helicopters tof vinden en er een hele middag mee kunnen spelen.
Weer Noordwaarts hoop ik?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:02 schreef vegetassj4 het volgende:
Gevonden samen met babybel, nu op zoek naar een nieuwe locatie
quote:
de watte?quote:
quote:Grootste paasvuur ter wereld
Paasvuur in Espelo op 1e Paasdag 2012
Het wereldrecord van het grootste geheel met de hand gebouwde paasvuur staat op naam van de Holtense buurtschap Espelo met een hoogte van ruim 27 meter kaphout van de Holterberg. Dit record stamt uit 1987. Espelo houdt ieder jaar samen met Dijkerhoek, Holterbroek, Ligtenberg en de Beuseberg een strijd om het grootste en het mooiste paasvuur. Deze paasvuren worden geheel met de hand gebouwd, waarbij het is toegestaan om maximaal 4,5 meter met de kraan te bouwen. Hiervoor stond het record van het hoogste paasvuur ter wereld op naam van Lochuizen, waar in 1985 een paasvuur van ruim 16 meter werd gebouwd.
In 2012 heeft Espelo een paasvuur van 45,98 meter hoogte gebouwd en heeft deze prestatie ingestuurd als record bij het Guiness Book of Records[48]. De geschatte omtrek van dit paasvuur is 160 meter[49]. Het vorige record stamt uit 2005, een hoogte van meer dan 43 meter, en is van een paasvuur in Slovenië[50].
Es (S)- pe (P)- Lo (LO)quote:
Boeruh!quote:
Mwoa zo'n prestatie is het ook weer niet. Jij/wij presteren het ook om in Nieuw-heeten te verdwalenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:06 schreef Broertie het volgende:
Verdwalen in Espelo? Ik geef toe, dat is een prestatie op zich......
Dit was het plekje dat ik in gedachte had naar aanleiding van de foto's. Kwam er eerder nogal regelmatig en heb er ooit een keer een babyhertje geholpen.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:47 schreef Maringo het volgende:
Pinpointgokje
Vanwege paaltjes langs het bos en groen/wit hekwerk langs de huizen. Er zijn alleen wat borden en markeringen bij gekomen in de afgelopen paar jaar.
EDIT: Eigenlijk geen gokje. Ik weet het gewoon zeker.En het eerste bord wat ik tegenkwam op maps.
Ja dit moet het zijn. Met dat hekje enzo. Goed gevonden.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:47 schreef Maringo het volgende:
Pinpointgokje
Vanwege paaltjes langs het bos en groen/wit hekwerk langs de huizen. Er zijn alleen wat borden en markeringen bij gekomen in de afgelopen paar jaar.
EDIT: Eigenlijk geen gokje. Ik weet het gewoon zeker.En het eerste bord wat ik tegenkwam op maps.
Ikke nietquote:Op zondag 21 juli 2013 11:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wie stapt op de fiets en haalt het ding op? Een prachtig tochtje nu met dit weer.
116 km vanaf hierquote:Op zondag 21 juli 2013 11:12 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja dit moet het zijn. Met dat hekje enzo. Goed gevonden.
Wie stapt op de fiets en haalt het ding op? Een prachtig tochtje nu met dit weer.
Jij fietst met 3 km/uquote:Op zondag 21 juli 2013 12:08 schreef t-i-m het volgende:
[..]
116 km vanaf hier
a 3 km/u
duurt mij iets TE lang
tenzijjjjjjjquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:48 schreef Cat22 het volgende:
Misschien dat ik hem morgen ophaal. Ik ga weer eens wat FOK!kers ontmoeten dus dan zou hij daarna alle kanten op kunnen zwiepen.![]()
Maar dan moet er niet gemopperd worden als je 24 uur niks hoort, want er zit een overnachting bij dus hij kan pas zondag geplaatst worden.
AUCH, als je denkt dat dat lama's zijn, moet je echt beter opletten bij biologiequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zin in?quote:
ik doe t zo hoorquote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zin in?![]()
De nieuwe plek (als de pinpoint klopt) ligt nog steeds op mijn route.
Eens kijken hoe laat ik van huis wegga, pik ik hem op de heenweg wel mee.quote:
Gelderland afstrepen gaat me nog wel lukken voor de herfst intreedt hopelijk. Als 'ie niet weer een week in Friesland blijft liggenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ah, Westervoort eindelijk weggestreept![]()
Nog 5 gemeentes in Gelderland te gaan.
Ik heb de wiki's bijgewerkt
grunn is gereedquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:36 schreef picodealion het volgende:
[..]
Gelderland afstrepen gaat me nog wel lukken voor de herfst intreedt hopelijk. Als 'ie niet weer een week in Friesland blijft liggen.
Aha. In de buurt...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:46 schreef Cat22 het volgende:
Stok is nu in friesland en reist vanavond westwaarts
nee sorryquote:
Hadden wij westerlingen niet erg gevonden.quote:Op zondag 28 juli 2013 09:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nee sorry
Werd allemaal later dan verwacht en anders zou ik m pas vanmiddag kunnen plaatsen
Jup, ik zag 't meteen (ex-buschauffeur in Fryslân, heeft zo z'n voordelenquote:Op zondag 28 juli 2013 15:12 schreef t-i-m het volgende:
http://goo.gl/maps/nQIay
zou hier moeten zijn
die bedrijfsnaam maakte het makkelijkquote:Op zondag 28 juli 2013 19:40 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jup, ik zag 't meteen (ex-buschauffeur in Fryslân, heeft zo z'n voordelen).
Als je dat combineert met Google, weet iedere boerenkinkel heb binnen 2 minuten, dat klopt.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:40 schreef t-i-m het volgende:
[..]
die bedrijfsnaam maakte het makkelijk
lol
Ik maak er wel even een dubbele vermelding qua naam vanquote:Op zondag 28 juli 2013 17:05 schreef Cat22 het volgende:
Technisch gesproken heb ik hem verplaatst naar Noordwolde, waarna Tombolafan hem weer een stukje verder bracht. Maar aangezien dat niet via een plaatsnaambord is weet ik niet of het in de annalen opgenomen mag worden.
Dank u vriendelijk meneer TARAquote:Op maandag 29 juli 2013 09:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik maak er wel even een dubbele vermelding qua naam van
Ben benieuwd... Ergens in Friesland neem ik aan...quote:
quote:Op maandag 29 juli 2013 20:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ben benieuwd... Ergens in Friesland neem ik aan...![]()
Indd, met de sleutel vind ik het altijd eng, dan heb ik liever dat er niemand kijktquote:Wel grappig als je bezig bent met die stok langs de weg - mensen die met een dom gezicht naar je staan te kijken, zo van 'wat zit die vaag te doen daar bij dat bord met die camera'....
Ja, het gaat lekker.quote:
Cat22 heeft hem doorgegeven aan Tombolafan. Dus technisch gezien wel.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, het gaat lekker.
Deze kan ik niet halen, deze week ben ik er niet in de buurt.
Maar Cat22 had 'm dus niet verplaatst?
Ik zou het liever een uitdaging noemenquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Menaldumadeel geschrapt, wiki's bijgewerkt
Het Bildt, Vlieland en Schiermonnikoog nog
Die 2 eilanden gaat nog een probleem vormen
Het Bildt is, zoals gebrokenglas ook al aangeeft, ook niet bepaald op de route voor de meesten, want best dunbevolkt en een aardige uithoek ook.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Menaldumadeel geschrapt, wiki's bijgewerkt
Het Bildt, Vlieland en Schiermonnikoog nog
Die 2 eilanden gaat nog een probleem vormen
Of je neemt hem mee de andere kant op.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het Bildt is, zoals gebrokenglas ook al aangeeft, ook niet bepaald op de route voor de meesten, want best dunbevolkt en een aardige uithoek ook.
Maar mocht hij er vrijdagavond/-nacht nog liggen, ligt hij dicht genoeg op de route om hem op te pikken en even een ommetje De Bilt te maken (ook daar zit ik vlakbij dit weekend, namelijk). Moet die zwarte_hand het zwarte_hand'en wel even laten dit keer
Dank je. Nooit gehoord van 'Broek'. Zo leer je de omgeving nog eens kennen.quote:
Ik ook niet, tot vanmiddagquote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dank je. Nooit gehoord van 'Broek'. Zo leer je de omgeving nog eens kennen.
Ik zie niets recents (lees 2012/2013) in gemeente Schaarsterlandquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:37 schreef NoBody122 het volgende:
Kijk eens aan, dat ligt nog veel meer op de route. Hij heeft nog niet zo heel lang geleden al eens eerder in die regio gelegen, trouwens, maar dan even verderop, in Akmaryp geloof ik, aan de Leeuwarderweg.
Doet 'ie weleens een verplaatsing?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:45 schreef Maruna het volgende:
Moet een makkie zijn voor 2CV, die in Joure woont
Ik heb het idee dat 'ie nu weer flink naar het zuiden afzakt, en dat zou jammer zijn voor ons.quote:
Kijk eens aan. Ik ben benieuwd.quote:
Daar kunnen we wat aan doen hequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat 'ie nu weer flink naar het zuiden afzakt, en dat zou jammer zijn voor ons.
Wablief ?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik zie niets recents (lees 2012/2013) in gemeente Schaarsterland
Wel dit:
84. 25-08-2009 Broek Friesland Ou-Tannu
(en wiki's weer up to date)
Nou, zo lang is het ook weer niet geleden hoor...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik zie niets recents (lees 2012/2013) in gemeente Schaarsterland
Wel dit:
84. 25-08-2009 Broek Friesland Ou-Tannu
(en wiki's weer up to date)
Het is zelfs nog niet eens bekend waar je hem op dit moment halen moetquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:41 schreef 2cv het volgende:
Misschien dat ik de stol a.s. week even ophaal. Ik weet alleen nog niet waar ik hem brengen moet.
Heb ik je toch maar mooi even wat peut en tijd bespaard.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:46 schreef 2cv het volgende:
Ohja, ik dacht dat hij nog in Broek lag![]()
Warmte en zulks.
Weet ik nog niet. Niet zo zeurenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:37 schreef NoBody122 het volgende:
Oxygene, waar ga je hem neerleggen? Ik ga zo richting it Heitelân, namelijk.
Hij moet wel binnen 24 uur verplaatst zijn hequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Niet zo zeuren
Oh, ga je weer over die boeg. Dan niet, ook goed. Niet teveel bumperkleven met de stok hèquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Schiet es op. Je hebt nog 5 minutenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Sorry, dat moest Scharsterland zijn, met 1 aquote:
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Sorry, dat moest Scharsterland zijn, met 1 a
zodat ze buiten Friesland het ook begrijpen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:53 schreef 2cv het volgende:
[..]![]()
Skarsterân. Voorheen (voor 1984) heette het Haskerland.
Binnenkort gaat dat 'De Friese Meren' heten2
2
Niet helemaal waar. Hier in Groningen bijvoorbeeld heet Uithuizen bijvoorbeeld Oethoezen. Maar dat zetten we niet op plaatsnaambordjes en dergelijkequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:00 schreef 2cv het volgende:
Namen vertaal je niet. Drenthe heet ook Drenthe omdat het Drenthe is.
Da's dialect.quote:Op zondag 4 augustus 2013 07:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Hier in Groningen bijvoorbeeld heet Uithuizen bijvoorbeeld Oethoezen. Maar dat zetten we niet op plaatsnaambordjes en dergelijke
Nahja, feit blijft dat ik het als Nederlander heb over Londen (niet London), Parijs (niet Paris), Rome (niet Roma), Keulen (niet Köln) en Luik (ipv Liege). Zo ook Leeuwarden (Ljouwert), Friesland (Fryslan) etc.quote:
Behalve dan dat Fryslân tegenwoordig echt Fryslân heet en geen Friesland. En dat Scharsterland nooit bestaan heeft, en altijd Skarsterlan geweest isquote:Op zondag 4 augustus 2013 08:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nahja, feit blijft dat ik het als Nederlander heb over Londen (niet London), Parijs (niet Paris), Rome (niet Roma), Keulen (niet Köln) en Luik (ipv Liege). Zo ook Leeuwarden (Ljouwert), Friesland (Fryslan) etc.
Daarin maak ik geen verschil
Maar toch praat 95% van Nederland over Friesland in plaats van dat dialectquote:Op zondag 4 augustus 2013 12:16 schreef iFries het volgende:
[..]
Behalve dan dat Fryslân tegenwoordig echt Fryslân heet en geen Friesland. En dat Scharsterland nooit bestaan heeft, en altijd Skarsterlan geweest is
Komt er nog wat van?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Doe ff normaal man. Er zijn gewoon afspraken over, en als er naar gevraagd wordt schiet je meteen in de verdediging. Blij dat je 'm verplaatst hebt hoor, maar echt sportief gedraag je je niet.quote:
Maak je je gewoon effe druk om andere dingen. Ik weet de regels heus wel maar moet ook effe in de gelegenheid zijn he.quote:Op zondag 4 augustus 2013 13:55 schreef picodealion het volgende:
[..]
Doe ff normaal man. Er zijn gewoon afspraken over, en als er naar gevraagd wordt schiet je meteen in de verdediging. Blij dat je 'm verplaatst hebt hoor, maar echt sportief gedraag je je niet.
Dump hem dan in jouw woonplaats en probeer het volgende week nog eens. De stok leeft aardig in Friesland en je hoeft dus niet lang te wachten tot je aan de beurt bent.quote:Op zondag 4 augustus 2013 13:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maak je je gewoon effe druk om andere dingen. Ik weet de regels heus wel maar moet ook effe in de gelegenheid zijn he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |