Daar kunnen we wat aan doen hequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat 'ie nu weer flink naar het zuiden afzakt, en dat zou jammer zijn voor ons.
Wablief ?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik zie niets recents (lees 2012/2013) in gemeente Schaarsterland
Wel dit:
84. 25-08-2009 Broek Friesland Ou-Tannu
(en wiki's weer up to date)
Nou, zo lang is het ook weer niet geleden hoor...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik zie niets recents (lees 2012/2013) in gemeente Schaarsterland
Wel dit:
84. 25-08-2009 Broek Friesland Ou-Tannu
(en wiki's weer up to date)
Het is zelfs nog niet eens bekend waar je hem op dit moment halen moetquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:41 schreef 2cv het volgende:
Misschien dat ik de stol a.s. week even ophaal. Ik weet alleen nog niet waar ik hem brengen moet.
Heb ik je toch maar mooi even wat peut en tijd bespaard.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:46 schreef 2cv het volgende:
Ohja, ik dacht dat hij nog in Broek lag![]()
Warmte en zulks.
Weet ik nog niet. Niet zo zeurenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:37 schreef NoBody122 het volgende:
Oxygene, waar ga je hem neerleggen? Ik ga zo richting it Heitelân, namelijk.
Hij moet wel binnen 24 uur verplaatst zijn hequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Niet zo zeuren
Oh, ga je weer over die boeg. Dan niet, ook goed. Niet teveel bumperkleven met de stok hèquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Schiet es op. Je hebt nog 5 minutenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Sorry, dat moest Scharsterland zijn, met 1 aquote:
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Sorry, dat moest Scharsterland zijn, met 1 a
zodat ze buiten Friesland het ook begrijpen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:53 schreef 2cv het volgende:
[..]![]()
Skarsterân. Voorheen (voor 1984) heette het Haskerland.
Binnenkort gaat dat 'De Friese Meren' heten2
2
Niet helemaal waar. Hier in Groningen bijvoorbeeld heet Uithuizen bijvoorbeeld Oethoezen. Maar dat zetten we niet op plaatsnaambordjes en dergelijkequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:00 schreef 2cv het volgende:
Namen vertaal je niet. Drenthe heet ook Drenthe omdat het Drenthe is.
Da's dialect.quote:Op zondag 4 augustus 2013 07:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Hier in Groningen bijvoorbeeld heet Uithuizen bijvoorbeeld Oethoezen. Maar dat zetten we niet op plaatsnaambordjes en dergelijke
Nahja, feit blijft dat ik het als Nederlander heb over Londen (niet London), Parijs (niet Paris), Rome (niet Roma), Keulen (niet Köln) en Luik (ipv Liege). Zo ook Leeuwarden (Ljouwert), Friesland (Fryslan) etc.quote:
Behalve dan dat Fryslân tegenwoordig echt Fryslân heet en geen Friesland. En dat Scharsterland nooit bestaan heeft, en altijd Skarsterlan geweest isquote:Op zondag 4 augustus 2013 08:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nahja, feit blijft dat ik het als Nederlander heb over Londen (niet London), Parijs (niet Paris), Rome (niet Roma), Keulen (niet Köln) en Luik (ipv Liege). Zo ook Leeuwarden (Ljouwert), Friesland (Fryslan) etc.
Daarin maak ik geen verschil
Maar toch praat 95% van Nederland over Friesland in plaats van dat dialectquote:Op zondag 4 augustus 2013 12:16 schreef iFries het volgende:
[..]
Behalve dan dat Fryslân tegenwoordig echt Fryslân heet en geen Friesland. En dat Scharsterland nooit bestaan heeft, en altijd Skarsterlan geweest is
Komt er nog wat van?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Doe ff normaal man. Er zijn gewoon afspraken over, en als er naar gevraagd wordt schiet je meteen in de verdediging. Blij dat je 'm verplaatst hebt hoor, maar echt sportief gedraag je je niet.quote:
Maak je je gewoon effe druk om andere dingen. Ik weet de regels heus wel maar moet ook effe in de gelegenheid zijn he.quote:Op zondag 4 augustus 2013 13:55 schreef picodealion het volgende:
[..]
Doe ff normaal man. Er zijn gewoon afspraken over, en als er naar gevraagd wordt schiet je meteen in de verdediging. Blij dat je 'm verplaatst hebt hoor, maar echt sportief gedraag je je niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |