Weer Noordwaarts hoop ik?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:02 schreef vegetassj4 het volgende:
Gevonden samen met babybel, nu op zoek naar een nieuwe locatie
quote:
de watte?quote:
quote:Grootste paasvuur ter wereld
Paasvuur in Espelo op 1e Paasdag 2012
Het wereldrecord van het grootste geheel met de hand gebouwde paasvuur staat op naam van de Holtense buurtschap Espelo met een hoogte van ruim 27 meter kaphout van de Holterberg. Dit record stamt uit 1987. Espelo houdt ieder jaar samen met Dijkerhoek, Holterbroek, Ligtenberg en de Beuseberg een strijd om het grootste en het mooiste paasvuur. Deze paasvuren worden geheel met de hand gebouwd, waarbij het is toegestaan om maximaal 4,5 meter met de kraan te bouwen. Hiervoor stond het record van het hoogste paasvuur ter wereld op naam van Lochuizen, waar in 1985 een paasvuur van ruim 16 meter werd gebouwd.
In 2012 heeft Espelo een paasvuur van 45,98 meter hoogte gebouwd en heeft deze prestatie ingestuurd als record bij het Guiness Book of Records[48]. De geschatte omtrek van dit paasvuur is 160 meter[49]. Het vorige record stamt uit 2005, een hoogte van meer dan 43 meter, en is van een paasvuur in Slovenië[50].
Es (S)- pe (P)- Lo (LO)quote:
Boeruh!quote:
Mwoa zo'n prestatie is het ook weer niet. Jij/wij presteren het ook om in Nieuw-heeten te verdwalenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:06 schreef Broertie het volgende:
Verdwalen in Espelo? Ik geef toe, dat is een prestatie op zich......
Dit was het plekje dat ik in gedachte had naar aanleiding van de foto's. Kwam er eerder nogal regelmatig en heb er ooit een keer een babyhertje geholpen.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:47 schreef Maringo het volgende:
Pinpointgokje
Vanwege paaltjes langs het bos en groen/wit hekwerk langs de huizen. Er zijn alleen wat borden en markeringen bij gekomen in de afgelopen paar jaar.
EDIT: Eigenlijk geen gokje. Ik weet het gewoon zeker.En het eerste bord wat ik tegenkwam op maps.
Ja dit moet het zijn. Met dat hekje enzo. Goed gevonden.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:47 schreef Maringo het volgende:
Pinpointgokje
Vanwege paaltjes langs het bos en groen/wit hekwerk langs de huizen. Er zijn alleen wat borden en markeringen bij gekomen in de afgelopen paar jaar.
EDIT: Eigenlijk geen gokje. Ik weet het gewoon zeker.En het eerste bord wat ik tegenkwam op maps.
Ikke nietquote:Op zondag 21 juli 2013 11:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wie stapt op de fiets en haalt het ding op? Een prachtig tochtje nu met dit weer.
116 km vanaf hierquote:Op zondag 21 juli 2013 11:12 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja dit moet het zijn. Met dat hekje enzo. Goed gevonden.
Wie stapt op de fiets en haalt het ding op? Een prachtig tochtje nu met dit weer.
Jij fietst met 3 km/uquote:Op zondag 21 juli 2013 12:08 schreef t-i-m het volgende:
[..]
116 km vanaf hier
a 3 km/u
duurt mij iets TE lang
tenzijjjjjjjquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:48 schreef Cat22 het volgende:
Misschien dat ik hem morgen ophaal. Ik ga weer eens wat FOK!kers ontmoeten dus dan zou hij daarna alle kanten op kunnen zwiepen.![]()
Maar dan moet er niet gemopperd worden als je 24 uur niks hoort, want er zit een overnachting bij dus hij kan pas zondag geplaatst worden.
AUCH, als je denkt dat dat lama's zijn, moet je echt beter opletten bij biologiequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |