Ik zag het ja, ik zal er ff nakijken. Eerst ff leren. Kut toetsweken, Fok! werkt afleidendquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Kan je even de teamlogo's updaten die het niet meer doen? thanks.
quote:Lotus F1 boss Gerard Lopez has sold a 35% stake in the team to Infinity Racing, a consortium of investors with US and Middle Eastern backgrounds.
Lopez’ Genii Capital concern will continue to hold a controlling stake of 65% in the team and Lopez remains as Chairman and his partner Eric Lux as a director.
According to the statement from Lotus this afternoon,
“Infinity Racing is an investment consortium whose special purpose vehicle is comprised of private investors that include an American hedge fund manager, an Abu Dhabi-based multinational business group and royal family interests of a major oil producing nation.”
Lotus has been punching above its weight for the last two seasons under Lopez’ management, with victories in Abu Dhabi last year and Melbourne this year. Kimi Raikkonen finished third in last year’s world championship and is similarly well placed this year. However stories of cash flow issues are never far from the surface, some placed by rivals, other internal leaks.
According to a recent Bloomberg report, Lopez is about to float Wix, an Israeli based software company which makes easy to set up websites, on the Stock Market in a listing valuing the company at around $500 million.
This new investment is clearly strategic, opening the team to new markets in the US and the Middle East and to sponsorships. Sponsorship has been one area where the Genii Group has not been as successful as it had hoped to be.
“As Lotus F1 Team results have continued to improve every year, we have been waiting for the right investor who will help make the jump to the top spot in the Constructors’ Championship,” said Lux. “In Infinity Racing, we have found a partner with the right connections in addition to technological expertise and a global reach in major markets with key sponsors to achieve this goal.”
The team suffered the shock resignation of technical director James Allison recently, replaced by Nick Chester.
The team is negotiating for a supply of the new small capacity hybrid turbo F1 engines for 2014 with Renault its existing partner. The Infinity investment therefore comes at an important moment in the team’s development.
1 | [url=http://www.mercedes-gp.com/][img]http://oi39.tinypic.com/30bgsnc.jpg[/img][/url] |
1 | [url=http://www.sauberf1team.com/][img]http://oi43.tinypic.com/2pq6ds5.jpg[/img][/url] |
1 | [url=http://www.marussiaf1team.com/][img]http://oi40.tinypic.com/5afgw2.jpg[/img][/url] |
het lijkt er heel erg veel op. Infiniti is een luxemerk van Renault-partner Nissan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:25 schreef vosss het volgende:
Ik ken Infinity Racing verder niet, maar lijkt die naam niet heel erg op Infiniti wat aan Red Bull verbonden is?
Gaat dat geen verwarring opleveren? Of proberen ze juist met het succes (op de naam van) mee te liften?
Gelijk alle punten van afpakkenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:38 schreef vosss het volgende:
Wat denken jullie hiervan:
Let op de bandensporen van Webber?
Gelukkig staat het circuit van Canada niet bekend om zijn hobbeligheid.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:38 schreef vosss het volgende:
Wat denken jullie hiervan:
Let op de bandensporen van Webber?
Nee eigenlijk niet lijkt me. Wel vreemd. Tijdens de race was me dat niet opgevallen, maar ik zag het net ergens staan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
zou nu toch niet meer moeten kunnen vanwege de gezamenlijke ECU?
Ja dat is ook weer waar. Voor hetzelfde geld gewoon hobbels. Ziet er in elk geval een beetje vreemd uit.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Gelukkig staat het circuit van Canada niet bekend om zijn hobbeligheid.
Hoe verklaar je dan die verschillende throttle-maps van vorig jaar, en de daaropvolgende off-throttle blown diffuser saga?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
zou nu toch niet meer moeten kunnen vanwege de gezamenlijke ECU?
die verschillende throttle-maps zouden gewoon moeten kunnen en zijn ook zichtbaar voor de FIA. De teams zoeken hierbij de grenzen van het toelaatbare op, iets wat logisch isquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan die verschillende throttle-maps van vorig jaar, en de daaropvolgende off-throttle blown diffuser saga?
Toen was die ecu er ook al.
Dat bedoel ik niet. Wat ik wil zeggen is dat ze gedeeltes van die ECU kunnen programmeren, anders was er dat debacle niet destijds. Ik zeg niet dat er hier iets aan de hand is, maar het zou kunnen dat RBR of elk ander team een ''Benetton Option 13'' via een loophole erin kán zetten.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die verschillende throttle-maps zouden gewoon moeten kunnen en zijn ook zichtbaar voor de FIA. De teams zoeken hierbij de grenzen van het toelaatbare op, iets wat logisch is
Dat wilt niets zeggen. De politie staat ook dagelijks te flitsen, en toch pakken ze maar een kleine groep van hardrijders. De PS3 zou ook geen gekopieerde spellen kunnen spelen, en doch is het hackers gelukt. En om wat korter op F1 te spelen: vleugels mogen ook maar een klein percentage kunnen flexen, en nadat de FIA in het verleden had gezegd er strenger op te gaan controleren kwamen de teams ook met verstevigingen om (áls het al zo was als die vleugels/bodywork niet reglementair zouden zijn ) niet door de mand te vallen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
dat zou de FIA toch moeten kunnen controleren?
En pas sinds 3 juni geregistreerd daar. Het is een investeringsconsortium bestaande uit 3 bedrijven. 60% is van Universal Sports Group LLC, een bedrijf van de koninklijke familie van Brunei. 20% is van Crescent Investment Management LLC (van de Amerikaan Mansoor Ijaz) en nog eens 20% is van Al Manhal International, een investeringsmaatschappij uit Abu Dhabi, geleid door Suhail Al Dhaheri.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, Infinity is in Londen gevestigd
Done, thanks to Sinister-D-quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Kan je even de teamlogo's updaten die het niet meer doen? thanks.
quote:'Mercedes wees schikkingsvoorstel van de FIA in Testgate van de hand'
De hoorzitting rondom de Testgate is van start gegaan. Het Mercedes AMG F1 Team en Pirelli zijn aanwezig om de vragen van het FIA-tribunaal te beantwoorden. Ook Red Bull-teambaas Christian Horner is afgereisd naar Frankrijk, waarschijnlijk om de gang van zaken nauwlettend in de gaten te houden. Ook kwam het nieuws naar buiten dat de FIA een schikkingsvoorstel heeft gedaan aan de Zilverpijlen: wanneer zij schuld zouden bekennen, werd de straf milder. Het merk met de ster weigerde echter, waardoor zij nu flink aan de bak moeten om hun onschuld te bewijzen.
Sky Sport-reporter Ted Kravitz meldde: “Dit nieuws komt uit de Duitse pers. Niki Lauda zou gezegd hebben dat de FIA bereid was een deal te sluiten met Mercedes als zij voorafgaand aan de hoorzitting schuld zouden bekennen. De zitting zou dan afgelast worden en er zou in overleg een straf bepaald worden. Lauda zei eveneens dat teambaas Ross Brawn en Motorsportbaas Toto Wolff gezegd zouden hebben: 'Nee, wij willen naar deze rechtszaak gaan en ons gelijk halen'.”
Klaarblijkelijk hebben Brawn en Wolff dusdanig waardevol bewijsmateriaal in handen dat zij niet bang zijn voor de uitspraak van het tribunaal.
Scandalous!!!!!quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal
Sabotagequote:
Ah, een medestanderquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal
quote:De FIA zal op donderdag niet met een uitspraak komen in de kwestie Mercedes/Pirelli, zo werd duidelijk in Parijs. Beide partijen, plus de FIA zelf, zijn gehoord, maar er kan nog geen definitief oordeel geveld worden in de zaak, die aangezwengeld werd toen bleek dat Mercedes op verzoek van Pirelli drie dagen had getest in Barcelona, met een auto van dit jaar.
Red Bull en Ferrari dienden een protest in, waarna de zaak voor het Internationale Tribunaal verscheen. Daar liet de FIA weten dat ze geen officiële toestemming had gegeven voor de test, vertelde Mercedes dat het een Pirelli-test was (en dus geen Mercedes-test) en dat als er een straf zou komen, ook het team van Ferrari bestraft zou moeten worden. Die renstal testte immers ook gedurende het seizoen, zij het met een Ferrari uit 2011. Volgens Mercedes zit er zo weinig verschil tussen de auto's van 2011 en nu, dat ze net zo goed een nieuwe hadden kunnen gebruiken.
Op het moment van schrijven moet Pirelli nog gehoord worden, maar duidelijk is dus wel, dat een oordeel niet vandaag zal volgen.
quote:Pirelli vindt dat de FIA niet het recht heeft om de bandenfabrikant te straffen, omdat het geen deelnemer is aan het wereldkampioenschap Formule 1. De bandenfabrikant deelde dat mee in Parijs, waar het uitleg geeft over de zaak rondom de 'geheime' bandentest van Mercedes.
"Pirelli begrijpt niet waarom er een disciplinaire actie is gestart", liet de bandenfabrikant weten. "Pirelli handelt enkel binnen de rechten die het heeft gekregen van de FIA. Wij snappen niet waarom er een zaak tegen ons is begonnen. Ferrari en Red Bull hebben al bevestigd dat ze niks tegen ons handelen hebben en het deze procedure is dan ook onbegrijpelijk. De aantijgingen zijn ongegrond, omdat Pirelli niet tegen de regels heeft gehandeld."
Pirelli gebruikte de zaak rondom 'crashgate', dat zich handelde rondom de Grand Prix van Singapore in 2008, om te demonstreren hoe de FIA zou moeten handelen als het een probleem heeft met de verrichtingen van contractueel vastgelegde partners. In dat geval zou er, volgens de Franse wet, naar een rechter gestapt moeten worden. De FIA zelf is volgens Pirelli niet bij machte om de bandenfabrikant straffen op te leggen.
De FIA reageerde kort, door aan te geven dat Pirelli wel degelijk onder contract staat bij de autosportbond en zich dus ook aan diens sportieve code dient te houden.
quote:Among the surprise revelations today was that Ferrari had conducted not just this year’s Barcelona Pirelli test with Pedro de la Rosa and an old car, but had also run a test with Felipe Massa last year.
uhuh en Mercedes had kunnen weten dat ondanks de toestemming het nooit volgens de regels zou zijn geweestquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:39 schreef twiFight het volgende:
Ik vermoed dat Mercedes wel degelijk goedkeuring had voor de test. Misschien niet zo zwart wit als zou moeten, maar ik betwijfel dat ze bewust gefraudeerd hebben. Het blijft echter een interessante vraag wat ze dan zouden gaan doen. Ook al is de schuld aan de FIA (Wat ze nooit zullen bekennen, die FIA is immers perfect), dan nog kunnen andere teams zeggen dat Mercedes voordeel heeft gehad en het kampioenschap dus beinvloed is.
Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af (die wij niet kennen) en wat Mercedes nu daadwerkelijk voor 'n materieel gebruikt heeft (weten wij ook niet). Speculatie is leuk, maar de feiten moeten nu juist bij het tribunaal blijken. Overigens geheel terecht dat andere teams klagen, ik zou ook willen weten wat er nu bij die test gebeurd is. Maar vooral als de schuld meer bij de FIA ligt vermoed ik dat niet alle feiten openbaar gemaakt zullen worden. De FIA duldt zelden dat zij negatief in de media komen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh en Mercedes had kunnen weten dat ondanks de toestemming het nooit volgens de regels zou zijn geweest
Het lijkt vrij duidelijk wat er gebeurd is, alleen zit je met de omstandigheden waaronder de test tot stand is gekomen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af (die wij niet kennen) en wat Mercedes nu daadwerkelijk voor 'n materieel gebruikt heeft (weten wij ook niet). Speculatie is leuk, maar de feiten moeten nu juist bij het tribunaal blijken. Overigens geheel terecht dat andere teams klagen, ik zou ook willen weten wat er nu bij die test gebeurd is. Maar vooral als de schuld meer bij de FIA ligt vermoed ik dat niet alle feiten openbaar gemaakt zullen worden. De FIA duldt zelden dat zij negatief in de media komen.
zo jij als je teambaas bent niet kiezen voor zo'n test als deze je aangereikt wordt? Zeker omdat Pirelli de verantwoording voor de test draagt en Mercedes officieel geen beschikking over de data gehad zou moeten hebben.quote:Maar je moet ook toegeven dat Brawn geen sukkel is en Mercedes geen amateurs. Zij weten echt wel dat 3 dagen testen op een vrij bereikbaar circuit nooit geheim zou blijven. Waarom zouden ze hun kampioenschap zo makkelijk weggooien?
Het is mij nog niet duidelijk wiens idee het was om de 2013-wagen mee te nemen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo jij als je teambaas bent niet kiezen voor zo'n test als deze je aangereikt wordt? Zeker omdat Pirelli de verantwoording voor de test draagt en Mercedes officieel geen beschikking over de data gehad zou moeten hebben.
In grote lijnen misschien. Maar voor zover ik weet is alleen toegegeven dat Mercedes de 2013 auto gebruikte en Pirelli banden voor volgend jaar aan het testen was. Welke telemetrie gelogd is, welke onderdelen op de auto zaten, etc. is nog onbekend, net zoals de afspraken die Pirelli, de FIA en Mercedes met elkaar hadden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het lijkt vrij duidelijk wat er gebeurd is, alleen zit je met de omstandigheden waaronder de test tot stand is gekomen.
Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af en juist daarover is niets bekend. Alleen een heeeele hoop speculatie, die door sommige mensen als feiten gepresenteerd worden. Nogmaals, Brawn weet heel goed dat als hij bv. nieuwe onderdelen ging testen, dat hij daar in één klap het kampioenschap mee weggooit. Ik denk niet dat hij zo dom is. Er zit een groot grijsgebied tussen niks aan de hand en een groot schandaal, maar we zullen toch echt het tribunaal moeten afwachten voordat we daar meer over te weten komen.quote:[..]
zou jij als je teambaas bent niet kiezen voor zo'n test als deze je aangereikt wordt? Zeker omdat Pirelli de verantwoording voor de test draagt en Mercedes officieel geen beschikking over de data gehad zou moeten hebben.
Sinds Janet Jackson is het weer 'hip'quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal
Lijkt me meest eerlijke, vooral omdat die niet meer bestaatquote:Op vrijdag 21 juni 2013 02:08 schreef vosss het volgende:
Spannend wel. de komende young drivers test moeten missen.
Dit jaar worden er drie dagen getest op Silverstone.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:18 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Lijkt me meest eerlijke, vooral omdat die niet meer bestaat
Lijkt me een hele lichte straf, daar is de FIA niet zo vanquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar worden er drie dagen getest op Silverstone.
Is trouwens een straf die door Mercedes zelf is voorgesteld, mochten ze schuldig bevonden worden.
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 10:46:35My sources indicate an announcement from the International Tribunal should be expected around lunchtime in Paris today - so in around 2h reageer retweet
Volgend jaar nietquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar worden er drie dagen getest op Silverstone.
Is trouwens een straf die door Mercedes zelf is voorgesteld, mochten ze schuldig bevonden worden.
Volgend jaar zijn er weer gewone in-season testen, dus daar kun je ze ook voor uitsluiten.quote:
Linkje als je het wilt horen, ik word er niet zo vrolijk vanquote:Rob White, Deputy Managing Director (technical) comments on the sounds of the new V6 turbo Power Unit :
‘‘The sound of the engine is the sum of three principal components, exhaust, intake and mechanical noise. On fired engines, exhaust noise dominates, but the other two sources are not trivial and would be loud if the exhaust noise was suppressed and contribute to the perceived sound of the engines in the car.
All three sources are still present on the V6. At the outset, there is more energy in each combustion event but there are fewer cylinders turning at lower speed and both intake and exhaust noise are attenuated by the turbo. Overall, the sound pressure level (so the perceived volume) is lower and the nature of the sound reflects the new architecture.
The car will still accelerate and decelerate rapidly, with instant gearshifts. The engines remain high revving, ultra high output competition engines. Fundamentally the engine noise will still be loud. It will wake you from sleep, and circuit neighbours will still complain. The engine noise is just a turbocharged noise rather than a normally aspirated noise : you can just hear the turbo when the driver lifts off the throttle and the engine speed drops.
I am sure some people will be nostalgic for the sound of engines from previous eras, including the preceding V8, but the sound of the new generation Power Units is just different. It’s like asking whether you like Motorhead or AC/DC. Ultimately it is a matter of personal taste. Both in concert are still pretty loud.’’
Jammer dan. Een V8 klinkt ook niet als een V12 of V16.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef Tarado het volgende:
COME ON FEEL THE NOISE...
MOTS-CLÉS : V6 TURBO 2014 - FORMULE 1
[..]
Linkje als je het wilt horen, ik word er niet zo vrolijk van![]()
http://www.renaultsport.c(...)se,2630.html?lang=fr
Van 18000 naar 12000 toeren vind ik toch wel een te grote teruggangquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jammer dan. Een V8 klinkt ook niet als een V12 of V16.
Belangrijkste is dat het niet ten koste gaan van het racen en dat de F1 met zijn tijd meegaat.
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 13:41:44Mercedes banned from Young Driver Test and reprimanded over Pirelli test controversy. Pirelli reprimanded. reageer retweet
The International Tribunal was presided over by Mr Edwin GLASGOW QC (Great Britain), and included Mr Christy HARRIS (United States), Mr Patrick RAEDERSDORF (Switzerland) and Mr Anthony SCOTT ANDREWS (Great Britain).quote:The following hearing of the International Tribunal took place in Paris on Thursday 20 June 2013. Disciplinary procedure against Mercedes and Pirelli (2013 FIA Formula One World Championship)
FRI 21.06.13, 1:01PM
Reminder of the facts
On 5 June 2013, further to protests lodged during the 2013 Monaco GP by Red Bull Racing and Ferrari Scuderia Team against cars n°9 and 10 (Mercedes AMG Petronas F1 Team) for having conducted with Pirelli a three day tyre testing using a 2013 car on 15, 16 and 17 May in Barcelona, the President of the FIA, acting as the FIA Prosecuting Body, sent to the President of the International Tribunal a notification of charges against Pirelli and a notification of charges against Mercedes AMG Petronas F1 Team.
On 5 June 2013, Pirelli and Mercedes AMG Petronas F1 Team have been convened by the President of the International Tribunal to appear before a judging panel of the International Tribunal.
Decision of the International Tribunal
The Tribunal, after having heard the parties and examined their submissions, decided that:
Mercedes be reprimanded;
Mercedes be suspended from participating in the forthcoming “three day young driver training test”;
Pirelli be reprimanded.
and rejected all other and further conclusions.
Inderdaad kunnen we verder, heb je de V6 van Renault als gehoord?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:59 schreef vosss het volgende:
OK milde straf dus zoals verwacht eigenlijk wel.
Kon ook bijna niet anders. Het was dat of Charlie Whiting slachtofferen wegens goedkeuring geven en dat de FIA daarmee zelf min of meer schuld bekent en dus een slecht figuur slaat of Mercedes bijna op zeker verliezen in de F1 bij een zware sanctie en dat is ook slecht voor de F1.
Nouja eind goed al goed zullen we maar zeggen
Nee wel dit nummer met F1 geluiden erin:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad kunnen we verder, heb je de V6 van Renault als gehoord?
ik vind vooral mooi dat ze ongeveer gister hun eigen straf hebben bepaaldquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:04 schreef vosss het volgende:
Overigens toch goed weggekomen, want ze hadden dus niet zwart op wit (of zoals men zei in een email) toestemming van de FIA.
Ze hadden Charlie gevraagd of het mocht en die zei als alle andere teams dezelfde kans krijgen wel.
Die kans hebben dus niet alle teams gekregen en dat wist Mercedes.
En in hoeverre er geen data verzameld is door Mercedes is koffiedik kijken. Ik geloof dat niet zo in elk geval dat er niets verzameld is.
Ik gok op gevaarlijk (en doordacht) spel van Mercedes/Brawn. De FIA weet ook dat de heren van Mercedes de stekker eruit zouden trekken bij een zware sanctie en Brawn wist dat de FIA dat weet.
Gegokt en gewonnen.
Dat is waar ze in de jaren '80 mee reden. De nieuwe turbo motoren hebben een limiet van 15000 toeren. En ik vind het geluid van de turbo's uit de jaren '80 ook acceptabel (ben er zelf bij geweest). Het klinkt nog steeds hard. Deze zullen zelfs nog beter klinken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van 18000 naar 12000 toeren vind ik toch wel een te grote teruggang
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 14:23:06FIA Tribunal verdict says Mercedes did gain an 'advantage' from Pirelli test - but there no intention to cheat http://t.co/8YXO0WnaFH reageer retweet
Oh, het geluid is al gepost zie ik. Ach ja, in herhaling dan maartwitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 14:18:52Amid all the Mercedes/Pirelli test interest, something else big came out today: the sound of a 2014 F1 engine http://t.co/O0v695Jecg reageer retweet
En wat gaat nu het volgende geblaat worden? ''Mercedes is nog steeds in het voordeel, want de Pirelli test was met de race coureurs. Terwijl anderen nu met onervaren jonkies moeten testenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:44 schreef Tarado het volgende:
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 13:41:44Mercedes banned from Young Driver Test and reprimanded over Pirelli test controversy. Pirelli reprimanded. reageer retweet
Ik vond het geluid iig heel erg tegenvallen. Al was dat natuurlijk te verwachten. De Formule 1 is zeker niet zo spectaculair meer als in de jaren '90.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:23 schreef vosss het volgende:
Nog steeds overbelast. Wel een F1 motor kunnen maken maar geen fatsoenlijk website
Thanksquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:44 schreef zoem het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)-turbomotor-in-2014/
Hier een mirror
Was dit geluid qua RPM's wat de limiet gaat zijn komend jaar? Indien ja dan ronduit slecht en bagger indien nee dan wil ik dat horen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:48 schreef zoem het volgende:
Ik mis dat gejank bij hoge toeren. Het klinkt nog niet echt F1-waardig.
Even mezelf quoten omdat jullie dat test-gate en de nieuwe Renault motor belangrijker vonden dan hierop te reageren....quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:23 schreef JohnB52 het volgende:
Tijd voor een FOK! Meeting!
http://m.gpupdate.net/nl/(...)p-circuit-van-assen/
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:18 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Even mezelf quoten omdat jullie dat test-gate en de nieuwe Renault motor belangrijker vonden dan hierop te reageren....
The Horse Whisperer Crime and Punishment (but make it a light one)twitter:GrilloRampante twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 19:19:29Once in a whlle, the Horse Whisperer stirs, especially when something happens that gets him worked up. http://t.co/Kdy3j9ZoDC reageer retweet
Published on: 06/21/2013quote:Officially, Ferrari has never been in the habit of commenting on verdicts.
However, as you all know, the Horse Whisperer is a free spirit who sums up the mood of millions of fans, especially when certain incidents get him worked up.
Have you ever faced accusations in a tribunal? Its never happened to the Whisperer thank goodness, but it cant be pleasant. But today we learned, that even if one is guilty and in this case that is an indisputable and verified fact, there is always a way of muddling through as best one can. One only has to suggest to the judge what the penalty should be and even better, why not make it something light like a rap across the knuckles.
It is somewhat perplexing to say the least to see that the guilty party can get away virtually scot free for having derived an unfair sporting advantage. Dont tell me that testing for three days on your own at the Catalunya circuit is the same as doing so with nine other teams at Silverstone with a host of young hopefuls at the wheel, in an area where the weather can still be changeable even in the height of summer. And what if this whole incident had taken place after the young drier test, what would have been the penalty then? Would they have been forbidden from holding an end of year dinner?
In one sense then, its a bit like when a ghost goal is scored against you and isnt disallowed and then your opponents are incorrectly awarded a penalty, which has no effect on the result, incidents which both the English and the Germans ought to remember well, dont you think? Its not something that can be remedied with a penalty in the next game
The way things are going in Formula 1 at the moment is becoming boring: you make a mistake, you race with an illegal component, but then you are told to just change it for the next race and weve seen what weve seen
All this reminds the Whisperer that if he ever finds himself running a Formula 1 team in the near future and that he gets off to a difficult start to the season, then all it needs is to organise a nice week of testing at the right moment and then maybe have to skip a later session, by which time, everything could be done and dusted. What do you reckon?
PS: Oh, and to those who jabber on about transparency and credibility, the Whisperer would remind them that the rules are very clear: you cannot test with a car from the current year. With those that are at least two years old, you can run when you like, where you like, with any driver you like, dressed how you like, inviting who you like.
'k zei 't tochquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef Tarado het volgende:
Dont tell me that testing for three days on your own at the Catalunya circuit is the same as doing so with nine other teams at Silverstone with a host of young hopefuls at the wheel,
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
En wat gaat nu het volgende geblaat worden? ''Mercedes is nog steeds in het voordeel, want de Pirelli test was met de race coureurs. Terwijl anderen nu met onervaren jonkies moeten testen''
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
Wat is daar nou mis mee, de BBC heeft het ook.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:53 schreef RJD het volgende:
Ook best jammer:twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
De pot verwijt de ketel.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef Tarado het volgende:
The Horse Whisperer Crime and Punishment (but make it a light one)twitter:GrilloRampante twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 19:19:29Once in a whlle, the Horse Whisperer stirs, especially when something happens that gets him worked up. http://t.co/Kdy3j9ZoDC reageer retweet
[..]
Published on: 06/21/2013
Categories: News
Tags: scuderia ferrari 2013, The Horse Whisperer
Gary Paffet is geen jonkie, maar een ervaren testcoureur zonder GP ervaring.quote:
op basis van welke beelden dan?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:53 schreef RJD het volgende:
Ook best jammer:twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
Dat was wel beter geweest.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:31 schreef JohnB52 het volgende:
Geen beelden, alleen audio .
Dus kon je sport1 muten en radio aan
dat snap ik, maar als je commentaar wil geven, moet je daarvoor eerst beeld hebben, dus op basis van welke beelden wilde Mol dat doen?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:31 schreef JohnB52 het volgende:
Geen beelden, alleen audio .
Dus kon je sport1 muten en radio aan
Ik snap dat niet. Als iemand commentaar wil geven (zijn eigen mening dus) bij de F1 dan heb je daar geen toestemming voor nodig lijkt me?? Zouden alle live-commentaar sites ook toestemming hebben van de FOMquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:53 schreef RJD het volgende:
Ook best jammer:twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
zoals ik dus ook al zei in de originele post waar ik mezelf uit quotequote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gary Paffet is geen jonkie, maar een ervaren testcoureur zonder GP ervaring.
Daar kijk ik niet van op hoor...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Als iemand commentaar wil geven (zijn eigen mening dus) bij de F1 dan heb je daar geen toestemming voor nodig lijkt me?? Zouden alle live-commentaar sites ook toestemming hebben van de FOM
iets optypen is anders dan live commentaar uitzenden lijkt me.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Als iemand commentaar wil geven (zijn eigen mening dus) bij de F1 dan heb je daar geen toestemming voor nodig lijkt me?? Zouden alle live-commentaar sites ook toestemming hebben van de FOM
Maar de BBC heeft wel al uitzendrechten voor het beeld, radio zal ook wel bij dat contract inbegrepen zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is daar nou mis mee, de BBC heeft het ook.
Ze zijn schuldig bevonden, dus ja, de straf is wel erg licht. Ik zat meer te denken aan uitsluiting van of inleveren van punten voor het constructeurskampioenschap.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:08 schreef Tarado het volgende:
[..]Altijd leuk om te lezen al ben ik wel met hem/het eens dat de strafmaat lachwekkend is
Precies hetzelfde toch? Ik vind het maar raarquote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
iets optypen is anders dan live commentaar uitzenden lijkt me.
[..]
Maar de BBC heeft wel al uitzendrechten voor het beeld, radio zal ook wel bij dat contract inbegrepen zijn.
Tja, dit ga je dus krijgenquote:“Red Bull executives are considering boycotting the young drivers’ test to set up their own private session in a mirror of the Mercedes case. A private test would breach the FIA rule book but Red Bull are said to have told [Bernie] Ecclestone that they would take the risk of a reprimand – the punishment meted out to Mercedes – for the benefit of three days of testing.”
http://www.planetf1.com/d(...)enies-boycott-reportquote:Marko, though, has denied the claims telling Germany's Sport Bild: "We of course do not commit a breach of rules."
He added: "At the Young Drivers' Test you can barely try something as the drivers behind the wheel have a lot to learn about Formula One. Mercedes, however, have had three days [of testing] with their regular drivers. Even the judges stated that the team had an 'unfair sporting advantage'."
sowieso hebben ze daar ook pirelli voor nodig, lijkt me sterk dat die daar aan mee gaan werkenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
mja, als Red Bull dat echt doet dan hebben ze een groot probleem en kunnen ze zelfs uit het kampioenschap gegooid worden.
Ja, dat had ik inderdaad ook al gelezen. Lijkt dus een storm in een glas water te zijnquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:02 schreef M90 het volgende:
[..]
http://www.planetf1.com/d(...)enies-boycott-report
andere bandenboer benaderenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:02 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
sowieso hebben ze daar ook pirelli voor nodig, lijkt me sterk dat die daar aan mee gaan werken
dan zijn het al geen identieke omstandigheden meer, omdat deze test door pirelli was gevraagdquote:
klopt, maar zo kun je wel ongelimiteerd proberen te testenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:16 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dan zijn het al geen identieke omstandigheden meer, omdat deze test door pirelli was gevraagd
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:56 schreef kepler het volgende:
http://www.thetimes.co.uk/tto/sport/formulaone/article3798516.ece
[..]
Tja, dit ga je dus krijgen
dus Mol wilde nu ineens wel commentaar leveren op basis van studiobeelden?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Als iemand commentaar wil geven (zijn eigen mening dus) bij de F1 dan heb je daar geen toestemming voor nodig lijkt me?? Zouden alle live-commentaar sites ook toestemming hebben van de FOM
Goed puntquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus Mol wilde nu ineens wel commentaar leveren op basis van studiobeelden?
wat een zak, zeg
en dan ook nog zijn eigen station geloof ik, dat vind ik toch wel een groot verschilquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:37 schreef JohnB52 het volgende:
Via de radio, en dan bij hem thuis...
Niet te snel oordelen
das heuul wat anders dan op locatie commentaar geven.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:37 schreef JohnB52 het volgende:
Via de radio, en dan bij hem thuis...
Niet te snel oordelen
Hij zit dan niet in een bezemkast maar in zijn eigen huis. Blijkbaar doet hij dat toch liever.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
das heuul wat anders dan op locatie commentaar geven.
dan moet hij niet de stomme eis, ik wil niet meer via monitors/tv schermen commentaar geven, hanteren als breaking point.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij zit dan niet in een bezemkast maar in zijn eigen huis. Blijkbaar doet hij dat toch liever.
Als ik dat ding zou hebben zou ik dus echt niet mn vingertje in de lucht durven steken als ik er mee reed in het openbaar. Doodsbang dat iemand me klem zou rijden en mn vinger af zou brekenquote:
Dat kan dus niet meer, want de Intenrational Tribune heeft gezegd dat het niet mag. Dat wordt dan een moedwillige actie tegen de regels, in plaats van een actie 'te goeder trouw' van Mercedes omdat de regels niet duidelijk waren. Dat zou dus een veel zwaardere straf opleveren.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar zo kun je wel ongelimiteerd proberen te testen
Dat is zo op te lossen hoorquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik dat ding zou hebben zou ik dus echt niet mn vingertje in de lucht durven steken als ik er mee reed in het openbaar. Doodsbang dat iemand me klem zou rijden en mn vinger af zou breken![]()
![]()
Beetje laat want ik was op vakantie, maarquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef Tarado het volgende:
COME ON FEEL THE NOISE...
MOTS-CLÉS : V6 TURBO 2014 - FORMULE 1
[..]
Linkje als je het wilt horen, ik word er niet zo vrolijk van![]()
http://www.renaultsport.c(...)se,2630.html?lang=fr
Duitsland?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Beetje laat want ik was op vakantie, maar![]()
.
Eigenlijk móet ik nou wel voor de eerste keer naar een race toe voordat ze die nieuwe motoren invoeren. Maar Spa komt eigenlijk heel slecht uit....
quote:
Bedankt voor de tips maar het niet zozeer de exacte datum als meer dat het relaxt was geweest als de Europese races een paar maanden later waren.quote:
de weg is vrij voor Kimi dus.quote:Webber bezig met laatste Formule 1-seizoen
27 juni 2013
Mark Webber stopt na dit seizoen als Formule 1-coureur. Dat maakte de Australiër op donderdag bekend. Hij zal vanaf volgend jaar rijden voor Porsche, dat zich gaat richten op de 24 uur van Le Mans. Het betekent dat er een plaats vrij komt bij Red Bull, naast Sebastian Vettel.
De geruchten over een overstap naar het Le Mans-team van Porsche staken al eerder de kop op. Ze bereikten het oppervlak na de openlijke ruzie met Sebastian Vettel na de Grand Prix van Maleisië. Webber ziet het als een eer om voor Porsche te gaan rijden. "Ik kijk enorm uit naar deze nieuwe uitdaging in mijn carrière", zei hij. "Ik kan niet wachten om te rijden in de snelste sportscars ter wereld."
Webber kende zijn beste seizoen in 2010, toen hij tot aan de laatste race kans maakte op het wereldkampioenschap. Sinds dit jaar is de toch al moeizame verhouding met teamgenoot Vettel behoorlijk verslechterd, wat leidde tot een constante stroom geruchten over het einde van zijn Fromule 1-loopbaan. Webber won tot nu toe negen races en stond 36 keer op het podium.
quote:Ecclestone: F1 could lose European races
Bernie Ecclestone has warned that more European circuits could be axed from the calendar "in favour of emerging markets", with Sochi, New Jersey and a Grand Prix in Thailand set to join the Formula 1 roster over the course of the next two years.
During an interview with Italian magazine Panorama, Ecclestone alluded to Monza being one of the venues under threat. And, although the 82-year-old has concerns over the general quality of the circuit, he says a decision would be purely economic.
"It is possible that Europe will lose a couple of races in favour of emerging markets," Ecclestone commented. "If we do lose Monza, and I say if, because no decision has yet been taken, it would only be for economic reasons. Of course, the quality of the circuit and the organisation could be better, but - I repeat - is not the crucial point."
At present, Formula 1 travels to seven European circuits; Barcelona, Monte-Carlo, Silverstone, the Nürburgring, the Hungaroring, Spa-Francorchamps and Monza.
België, Duitsland, Italië en Monaco zijn toch echt de races die ik liever niet zie verdwijnenquote:
is dat een serieuze vraag?quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
België, Duitsland, Italië en Monaco zijn toch echt de races die ik liever niet zie verdwijnen
De F1 is bijna helemaal Europees, de helft van de races is al buiten Europa, waarom dan nog minder races in Europa?
7 van de 19 zijn dit jaar in Europa als ik zo even uit mn hoofd (dat net wakker is) tel.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:26 schreef Nattekat het volgende:
De F1 is bijna helemaal Europees, de helft van de races is al buiten Europa, waarom dan nog minder races in Europa?
Omdat het een Wereldkampioenschap is en geen Europees kampioenschap misschien.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
België, Duitsland, Italië en Monaco zijn toch echt de races die ik liever niet zie verdwijnen
De F1 is bijna helemaal Europees, de helft van de races is al buiten Europa, waarom dan nog minder races in Europa?
Je vergeet de nieuwe Rebellion (nieuw ORECA chassis) en Strakka. En ook Adess was bezig met een LMP1 chassis voor een team was het gerucht.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:13 schreef vosss het volgende:
Nu maar hopen dat die Porsche niet over de kop vliegt![]()
Goeie keus van Webber. Ik was er ook mee gestopt met die kutzooi bij dat kutteam
Ik kijk uit naar volgend jaar audi porsche toyota
twitter:adamcooperf1 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 09:03:48#F1 Williams is set to announce a new telecoms sponsor: http://t.co/w2AKNs9mHg reageer retweet
Hongarije kan er wat mij betreft wel vanaf als Sochi erbij komt...quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:14 schreef vosss het volgende:
[..]
7 van de 19 zijn dit jaar in Europa als ik zo even uit mn hoofd (dat net wakker is) tel.
Dat is minder dan/als de helft.
Kan ik me ook in vinden... zo vind ik dat een Afrikaanse race mist... knap Kyalami wat op ofzo en je kan er zo racenquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat het een Wereldkampioenschap is en geen Europees kampioenschap misschien.
Dus zou je de races wat meer moeten verspreiden over de wereld. Stel dat er 20 races per jaar zijn, dan kun je 6 races houden in de Amerikaanse tijdzone (bijvoorbeeld Canada, VS x2 , Mexico, Brazilie + nog een), 6 races in de Aziatische tijdzone (Japan, Australie, China, Maleisie, Singapore, Korea bijvoorbeeld) en dan nog 6 in de EurAfrica tijdzone. De overige twee races kun je dan verdelen over de tijdzones.
Niet dat ik da zou willen, hoe meer in Europa hoe beter, maar het lijkt me voor de rest van de wereld wel een faire verdeling.
quote:Jun.28 (GMM) Engine makers will have to supply identical packages to each partner team when the new V6 formula kicks off next year.
But Germany's Auto Motor und Sport reports that Red Bull and Renault fought hard against the FIA's plans, with the reigning champions having wanted to involve team sponsor Infiniti - Nissan's luxury arm - in the development of its power unit.
But the entire Renault 'power unit' will now have to be homologated, meaning all of Renault's customers - including Toro Rosso and probably Lotus and Caterham - receive exactly the same package.
Auto Motor und Sport said that rule will be ratified by the World Motor Sport Council on Friday.
The German report said Mercedes argued strongly against allowing different engine specifications for individual teams, which might have driven up costs and deepened the gap between the big and small teams.
A paddock source is quoted as saying: "Infiniti can build their own engine if they want to."
Link stuk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:04 schreef IkWilbert het volgende:
http://www.formule1.nl/ni(...)e-young-driver-test/
Goed nieuws voor Frijns
Als Frijns een goede sponsor aan kan trekken dit seizoen dan denk ik dat die kans zeer aannemelijk is, maar tot die tijd vrees ik dat hij in praktijk redelijk kansloos is...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:42 schreef Breaker.Faker het volgende:
Robin Frijns, testcoureur van Sauber, mag tijdens de Young Driver Test in juli twee dagen testen voor de Zwitserse renstal. De Limburger reed in november vorig jaar voor het laatst in een Formule 1-auto.
Hopen dat hij tijdens deze test wat kan laten zien.
Nog steeds hoop ik dat hij volgend rijd voor Sauber.
twitter:NataliePinkham twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 14:47:04Rumour has it that Kovalainen is coming back in to F1 full time at the expense of Van Der Garde. Thoughts?? reageer retweet
Sutil, Hulkenberg, Di Resta, Ricciardo...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:22 schreef vosss het volgende:
Zou RBR het aandurven om Kimi naast Vettel te zetten komend jaar?
Wie moet Webber vervangen volgens jullie?
Maar wie is ''ze''? Mateschitz ziet Kimi graag in die bak, maar ziet Marko dat ook graag? Want die wordt dan als talentenjager dan gewoon opzij geschoven door de grote baas. Ziet Horner dat graag? Waarschijnlijk, want hij heeft de leiding over het team en is verantwoordelijk voor het aantal punten (dus geld) wat het team binnen haalt. Maar ziet hij ook graag Vettel als #1 bedreigd worden, als het zover zou komen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:55 schreef vosss het volgende:
Ja dat bedoel ik. En dat weten ze bij RBR zelf ook wel, maar toch blijven ze flirten met Kimi.
http://www.fia.com/news/world-motor-sport-council-1quote:The FIA President and the Commercial Rights Holder advised that negotiations regarding the Concorde Agreement were close to conclusion with the intention the contract between the FIA and FOM will be signed in the near future.
The following summarises the changes made to the 2014 Sporting Regulations:
Further to a request from Mercedes, it will be permitted to supply engines to a maximum of four Formula One teams in 2014.
A penalty point system for drivers will be introduced. If a driver accumulates more than 12 points he will be banned from the next race. Points will stay on the driver’s licence for 12 months. The amount of points a driver may be given for infringements will vary from one to three depending upon the severity of the offence.
The procedure for a driver to be given the chance to give back any advantage he may have gained by leaving the track has been adopted.
A significant reduction in the amount of wind tunnel testing and CFD work has been imposed to help reduce costs and potentially allow two teams to share one wind tunnel.
Four two-day track tests will be allowed in season in place of the current eight one-day promotional days and the three-day young driver test. These will take place at tracks in Europe on the Tuesday and Wednesday after a race in order to ensure minimal additional resources are necessary.
Track testing will now also be permitted in January 2014 in order to allow earlier testing of the new power units.
For safety reasons all team personnel working on a car in a race pit stop will be required to wear head protection.
Each driver will be provided with one extra set of tyres for use only during the first 30 minutes of the first practice session on Friday, to encourage teams to take to the track at that time without having to worry about using valuable tyre wear.
A number of new regulations have been confirmed to govern the new, far more complex power units. It is agreed that only five power units may be used by each driver for the whole season. Any use of an additional complete power unit will result in that driver having to start the race from the pit lane. Any changes of individual elements above the permitted five, such as turbocharger, MGU or Energy Store, will result in a 10 grid place penalty.
No manufacturer will be allowed to homologate more than one power unit during the homologation period from 2014-2020. Changes to the homologated unit will continue to be permitted for installation, reliability or cost saving reasons.
Drivers must now use a gearbox for six consecutive events, an increase from the current five.
No car may use more than 100kg of fuel for the race, from the time the lights go out at the start of the race to the chequered flag. This will be monitored by the use of an FIA approved fuel flow meter.
The pit lane speed limit, which is currently set at 60km/h for the free practice sessions and 100km/h for the qualifying practice and race (60km/h for the whole event in Melbourne, Monaco and Singapore), has been amended so it is set at 80km/h for the whole event (except the three races mentioned which would stay at 60km/h for the whole event). This is for safety reasons, as most accidents happen during the race when the speed limit is higher; drivers also have very little chance to practice stopping from 100km/h until the race.
The following summarises the changes made to the 2014 Technical Regulations:
Measures have been put in place to ensure that the cars do not incorporate a step in the chassis behind the nose. These changes will also ensure that a genuine low nose, introduced for safety reasons, is always used.
The minimum weight limit has been raised by 5kg, as the power unit is now likely to weigh more than originally expected. The weight distribution has also been changed accordingly.
Electronic control of the rear brake circuit is permitted in order to ensure consistent braking whilst energy is being recovered.
In order to ensure that side impact structures are more useful in an oblique impact and more consistent, they will become standard items made to a strictly laid out manufacturing process and fitted to the cars identically. The impact tests currently carried out will be replaced by static load push-off tests and squeeze tests. This will also help reduce costs as no team will need to develop their own structures.
In order to ensure that the cockpit rims either side of the driver’s head are stronger, the amount of deflection during the static load tests has been reduced from 20mm to 5mm.
quote:F1's 'blown exhaust' and 'Coanda' era will be definitely over in 2014.
Germany's Auto Motor und Sport reported on Friday that the FIA has dictated that the turbo V6s only have one exhaust outlet, and that it must exit beyond the diffuser.
That will mean that, unlike in previous years, the phenomenon of engine exhaust gases having an aerodynamic effect will be almost completely removed.
Even the "area behind the exhaust pipe is a forbidden zone", Auto Motor und Sport added.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
FIA blokkeert het gebruik van 'custom' motoren in 2014
[..]
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:10 schreef sasquatsch het volgende:
Ook geen Coanda of geblazen uitlaten meer volgend jaar
[..]
Ik heb geen twitters, maar kan iemand deze knakker even onder zn noten trappen:quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:13 schreef IkWilbert het volgende:
Waar rook is....
@NataliePinkham: Rumour has it that Kovalainen is coming back into F1 full time at the expense of Van Der Garde.
https://twitter.com/NataliePinkham/status/350596209494327296
Monaco keurig 15de; hoe is dat niet performen met dat kuthok?quote:Marco Frissen @mfrissen
@NataliePinkham well, Van Der Garde hasn't been really performing, especially the last two races. So, sounds like a possibility
Hij had het over de kwali denk ikquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
hij werd laatste, nog achter de Marussia, maar dat was mede omdat hij van het team niet binnen mocht komen voor nieuwe banden.
Toch, die 15e plek in de kwali maakt meer indrukquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:07 schreef vosss het volgende:
Nee over de race. Hij werd 15de.
http://www.formula1.com/results/season/2013/898/
Ik denk dat het Caterham geen drol uitmaakt op welke plek ze staan, zolang ze maar voor Marussia eindigen. Punten zijn - op extremiteiten na - toch niet realistisch.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:07 schreef vosss het volgende:
Nee over de race. Hij werd 15de.
http://www.formula1.com/results/season/2013/898/
Ik denk dat dat wel uitmaakt. Ze zullen minimaal een keer 13de of hoger moeten eindigen om voor Marussia in het constructeurskampioenschap te komen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik denk dat het Caterham geen drol uitmaakt op welke plek ze staan, zolang ze maar voor Marussia eindigen. Punten zijn - op extremiteiten na - toch niet realistisch.
Jos Verstappenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:22 schreef vosss het volgende:
Zou RBR het aandurven om Kimi naast Vettel te zetten komend jaar?
Wie moet Webber vervangen volgens jullie?
precies. Die 13e plaats die Marussia al behaald heeft telt zwaar meequote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel uitmaakt. Ze zullen minimaal een keer 13de of hoger moeten eindigen om voor Marussia in het constructeurskampioenschap te komen.
Elke keer een 14de plaats is niet genoeg, ook al eindigen ze elke komende race voor Marussia.
Gewoon uit de store. Kost wel wat centen maar dan heb je wel een behoorlijk mooie appquote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:23 schreef RJD het volgende:
Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy Tab2, maar ik krijg geen beeld bij de Live timing van F1.com. Komt dat door de Java-applicatie? Is hier iemand die weet hoe ik een werkende live timing krijg op mijn tablet?
Ja, die kost 25 euro. Dat was ik eigenlijk niet van plan. Ik vraag mij dus af of ik Java zonder problemen kan installeren op mijn tablet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon uit de store. Kost wel wat centen maar dan heb je wel een behoorlijk mooie app
Niet dat ik weet. Je kan ook je tablet rooten en dan de app gratis downloaden, met een Apple is dat erg gemakkelijk en veilig dus dat zal bij Samsung vast ook wel het geval zijn.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:48 schreef RJD het volgende:
[..]
Ja, die kost 25 euro. Dat was ik eigenlijk niet van plan. Ik vraag mij dus af of ik Java zonder problemen kan installeren op mijn tablet.
Ik geloof dat ik een gratis app gevonden heb. Rooten is voor mij ook geen optie. Toch bedankt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Je kan ook je tablet rooten en dan de app gratis downloaden, met een Apple is dat erg gemakkelijk en veilig dus dat zal bij Samsung vast ook wel het geval zijn.
Misschien, als je niet van piraterij houdt, kan je ook java op die manier erop zetten.
quote:Lotus will make small modifications to its suspension for the next race at Germany following a rules clarification from the FIA.
AUTOSPORT has learned that McLaren asked the governing body at the British Grand Prix whether or not the design of the Lotus suspension was allowed.
Although the Woking-based team declined to comment on the matter, it is understood the issue relates to the maximum number of suspension components that can be connected together for an upright.
Article 10.5.2 of F1's Technical Regulations states: "The loads from the suspension members and wheel bearings must individually and entirely be carried by the suspension upright.
"Exceptionally up to three suspension members may be connected together by titanium, aluminium alloy or steel components before their load is passed into the upright."
It is suggested that the Lotus design could be interpreted as having four suspension members connected together, rather than the maximum three.
The Lotus view of this regulation was different to that of McLaren's and, following an investigation by the FIA, it has been agreed that modifications will be made for the German Grand Prix.
Lotus sources have indicated that the required changes to conform to the FIA's clarification are minor, and will not affect the competitiveness of the car.
quote:Jun.29 (GMM) Next year's V6 engines will be more powerful than the V8s of 2013, according to Germany's Auto Motor und Sport.
Previously, it was thought not only that next year's energy recovery-bolstered turbo V6s would be quieter than the normally-aspirated V8s, but also obviously slower.
Not so, at least on the latter detail, according to correspondent Michael Schmidt.
Currently, the V8 KERS-boosted 2.4 litre V8s pack about 800 horse power, with about 350 newton-metres of torque.
The engine makers Renault, Mercedes and Ferrari are understandably holding their cards close to their chests, but Schmidt reports that Pirelli is expecting cars with full boost next year to be propelled in qualifying by up to 900 horse power.
And torque is set to increase dramatically, to 600 newton-metres.
Pirelli's Paul Hembery said: "At the moment we don't know exactly what to expect.
"But the numbers we are hearing are enormous. We will have to have wider rear tyres, but how wide is something we will have to decide in consultation with the teams."
However, heavily-degrading tyres will not dominate F1 next year. Hembery said that for "the first year of the new formula, we will be conservative".
The teams got a first taste of the experimental hard compound on Friday, and Felipe Massa blamed the cold tyres for his crash on a wet track.
But the degradation was very low, Hembery said.
"Red Bull would have loved these tyres," the Briton smiled. "Unfortunately they didn't try them."
wie is er volgend jaar contractvrij?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:22 schreef vosss het volgende:
Zou RBR het aandurven om Kimi naast Vettel te zetten komend jaar?
Wie moet Webber vervangen volgens jullie?
Massa, Raïkkonen, Grosjean, Sutil, hele Sauber team, hele Torro Rosso team, heel Williams.quote:
ik denk een coureur van torro rossoquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Massa, Raïkkonen, Grosjean, Sutil, hele Sauber team, hele Torro Rosso team, heel Williams.
Webber 2.0 (aka Daniel Ricciardo)quote:
ik zie webber nog goed gaan rijden en nog een aanbod krijgen van een topteamquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Webber 2.0 (aka Daniel Ricciardo)
hij gaat Le Mans Series rijden voor Porschequote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:30 schreef Sally het volgende:
Zei Webber vanmiddag niet dat hij zou gaan stoppen na dit seizoen? Ik pikte zoiets op uit een interview op de BBC, maar ik viel er middenin.
Ah, was dat 't, thnxquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:39 schreef Toekito het volgende:
[..]
hij gaat Le Mans Series rijden voor Porsche
graag gedaan, zie de cola wel tegemoet tijdens volgende meetquote:
quote:Pirelli mag testen om problemen te verhelpen
Pirelli mag twee driedaagse tests uitvoeren om de problemen met de banden op te lossen. Dat liet Bernie Ecclestone weten in de Britse media. Pirelli verliet Silverstone afgelopen weekend met het schaamrood op de kaken, na een overdaad aan kapot rubber.
Ecclestone heeft overlegd met FIA-president Jean Todt en samen kwamen ze eruit. "Pirelli wil het graag oplossen, maar daar kregen ze de kans niet voor, vanwege die verdomde testregels", aldus Ecclestone. "Maar ik heb met Jean Todt gesproken en hem gevraagd om ze te laten testen."
"En hij heeft ze nu toestemming gegeven voor twee driedaagse tests tussen nu en wel, wanneer ze maar willen eigenlijk. Ze kunnen doen wat ze willen. Geen restricties, alles mag", aldus Ecclestone, die dus aangaf dat er ook met auto's van 2013 getest mag worden.
En die test mist Mercedes. Maargoed, die hebben natuurlijk al met een 2013 spec bolide en de huidige coureurs getest.quote:Test Silverstone open voor reguliere coureurs
De FIA heeft de teams goedkeuring gegeven om hun reguliere coureurs te gebruiken tijdens de test op Silverstone van 17 tot en met 19 juli. De test was eigenlijk alleen bedoeld voor coureurs zonder Formule 1-ervaring, maar vanwege de recente problemen met de banden van Pirelli is uit veiligheidsoverwegingen gekozen voor een open test voor iedereen.
Meerdere coureurs kregen tijdens de Britse Grand Prix van afgelopen zondag te maken met lekke banden en bij sommige coureurs werd dat pijnlijk duidelijk met ontploffende banden op het rechte stuk. Het kwam Pirelli op veel kritiek te staan en veel coureurs noemden de situatie onveilig. Hoewel er eigenlijk een testverbod geldt, heeft de FIA besloten van het verbod af te zien om de veiligheid in de resterende races te garanderen. Mocht een team een van haar reguliere coureurs inzetten, mag dat alleen als dat ook daadwerkelijk voor het testen van banden gebeurt. Nieuwe onderdelen testen mag dus niet zomaar. Ook gaf de FIA aan dat de test mogelijk met één dag zal worden verlengd.
“Onze prioriteit is het verzekeren van de veiligheid van iedereen in de Formule 1 en wij zijn van mening dat de gebeurtenissen in Silverstone voor grote bezorgdheid hebben gezorgd”, aldus FIA-president Jean Todt in een verklaring. “We hebben dus de beslissing genomen de rookietest aan te passen, zodat de teams gebruik kunnen maken van de coureurs waar zij voor kiezen. Zij kunnen ontwikkelingswerk voor de banden uitvoeren om de problemen die we in de Britse Grand Prix hebben gezien op te lossen. "Ik denk ook dat het goed is dat de test plaatsvindt op hetzelfde circuit waar deze problemen zichtbaar werden.”
Mercedes zal overigens niet deelnemen aan de test. De Duitse renstal kreeg de schorsing opgelegd naar aanleiding van een test eerder dit jaar in Barcelona, waar zij voordeel uit gehaald zou hebben. Hoewel Mercedes volgens de nieuwe voorwaarden op zich deel had kunnen nemen aan de test, heeft zij er in het belang van de sport voor gekozen dit toch niet te doen.
De FIA liet ook weten te overwegen om de reglementen te herschrijven. In de huidige reglementen staat dat nieuwe banden op 1 september van het voorgaande seizoen door de FIA moeten worden goedgekeurd en dat de specificaties niet meer mogen worden veranderd, tenzij er unanieme toestemming van alle teams is.
staat genoteerd.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:19 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
En die test mist Mercedes. Maargoed, die hebben natuurlijk al met een 2013 spec bolide en de huidige coureurs getest.
Na de test staat die Merc gewoon weer op P5 & 6 waar ze al 3 jaar staan; let maar op en ja jullie mogen me quoten
Ze klinken als een stofzuiger.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:14 schreef sasquatsch het volgende:
2014 motoren krachtiger dan de huidige motoren
[..]
Als Frijns hierdoor zijn test misloopt word ik wel pissig hoor.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:19 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
En die test mist Mercedes. Maargoed, die hebben natuurlijk al met een 2013 spec bolide en de huidige coureurs getest.
Na de test staat die Merc gewoon weer op P5 & 6 waar ze al 3 jaar staan; let maar op en ja jullie mogen me quoten
Hij mag 3 dagen rijden, de kans is aanwezig dat hij een dag (of twee) kwijtraakt maar het zou mij zeer verbazen als er helemaal geen jonge coureurs aan het stuur komen.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als Frijns hierdoor zijn test misloopt word ik wel pissig hoor.
De teams mogen testen met wie ze willen, dus ook met de huidige coureurs.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij mag 3 dagen rijden, de kans is aanwezig dat hij een dag (of twee) kwijtraakt maar het zou mij zeer verbazen als er helemaal geen jonge coureurs aan het stuur komen.
Oja het waren er 3 in totaal.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:44 schreef vosss het volgende:
[..]
De teams mogen testen met wie ze willen, dus ook met de huidige coureurs.
Frijns zou 2 dagen in actie komen volgens de baas. Goeie kans dat dat er nu 1 wordt.
Als ze er nog geld voor hebben, Hulkenberg wacht ook nog op zijn salaris.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja het waren er 3 in totaal.
Die kans is idd sterk aanwezig, maar Sauber had nog geen andere coureur geregeld dus ze hadden al een vrije dag over. Frijns komt in ieder geval nog in actie.
Ja qua geld gaat het er echt kut. The Hulk al 2 maanden geen salaris gehad lees ik. Die zal toch echt balen als een stier van zijn keuze om naar Sauber te gaan achteraf.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Als ze er nog geld voor hebben, Hulkenberg wacht ook nog op zijn salaris.
Dan is de kans dat Frijns volgend jaar zonder sponsors in de bolide komt wel echt miniemquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:12 schreef JohnB52 het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)ningen-niet-betalen/
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108499quote:The FIA will send its own observers to the Formula 1 young driver test later this month to ensure that current racers do not work on car developments.
Motor racing's governing body has agreed to a change of the testing regulations that will allow teams to use their regular drivers to help out with tyre work at the Silverstone test from July 17-19.
The move comes on the back of the multiple Pirelli tyre failures at the British Grand Prix, and should help Pirelli find a solution that will eradicate the problems it has suffered so far this year.
But with the FIA making it clear that the experienced drivers are only allowed to work on the emergency tyre programme, it plans to send its own officials to the test.
These observers will check the running programmes of every team to ensure any car development work is only done by the 'young' drivers who will still be present at the test.
Pirelli has still yet to announce the result of its investigation of what went wrong at Silverstone to cause the series of failures.
The company is expected to announce later on Tuesday that it will bring the Kevlar-belted tyres that were trialled at the Canadian Grand Prix to Germany this weekend.
A bigger change of specification will then come in time for the Hungarian GP, with teams able to test these tyres at Silverstone.
Pirelli also has two further private tests planned in the next few weeks, with the FIA having told its motorsport director Paul Hembery at Silverstone that it would be willing to allow the tyre company to use a 2013 car if it is required.
Waar ze straks staan zal mij een worst wezen, maar ben blijk dat het gezanik dan eindelijk eens voorbij is.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:19 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
En die test mist Mercedes. Maargoed, die hebben natuurlijk al met een 2013 spec bolide en de huidige coureurs getest.
Na de test staat die Merc gewoon weer op P5 & 6 waar ze al 3 jaar staan; let maar op en ja jullie mogen me quoten
http://www.formule1.nl/ni(...)-niet-in-het-geding/quote:Robin Frijns is blij met het nieuws dat hij op de eerste twee dagen van de Formule 1-test op Silverstone mag instappen bij Sauber.
Formule 1.nl vernam een paar dagen geleden in Silverstone al van Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn dat Frijns in actie zal komen, maar die plannen leken even op de helling te komen door de problemen bij bandenfabrikant Pirelli. De voorgenomen Young Driver Test is namelijk niet meer alleen voorbehouden aan testrijders, maar mag op verzoek van de teams en Pirelli ook worden benut om de reguliere coureurs te laten testen met de nieuwe banden die Pirelli voortaan gaat gebruiken om herhaling van het bandenfiasco te voorkomen.
De deelname van Frijns is echter niet in het geding gekomen, zo blijkt. De Limburgse coureur, wiens GP2-optreden in Silverstone door een probleem met de wielophanging in het water viel, staat nog gewoon op het programma. Op zeventien en achttien juli stapt Frijns in bij Sauber, dat daarmee zijn vertrouwen in de nieuwkomer uitspreekt.
De eerste twee dagen van de Young Driver Test mag ik voor mijn rekening nemen, bevestigt Frijns. Silverstone is een pittig baantje maar ik ben ontzettend blij dat ik de kans krijg om kilometers te maken in de 2013-auto. Er moeten diverse nieuwe onderdelen getest worden dus ik moet flink aan de bak. Het is mijn taak om Sauber sneller te maken dus ik ga mijn uiterste best doen: hard werken voor het team maar ondertussen ook genieten. Ik wil Sauber bedanken voor deze kans.
quote:Jul.5 (GMM) A Spanish correspondent is certain James Allison is headed to Ferrari.
Briton Allison stepped down as Lotus' highly-rated technical director earlier this season, and his next move has been the subject of intense paddock speculation ever since.
But Manuel Franco, the correspondent for the Spanish sports daily AS, reported from the Nurburgring that Allison, 45, is definitely heading to Italy.
"AS is certain that Allison has signed for Ferrari," Franco wrote on Thursday.
"McLaren wanted him to replace Paddy Lowe, but he (Allison) preferred to go to Ferrari."
Franco said Allison is currently serving his six months of obligatory 'gardening leave'.
Laat Frijns nog maar even de GP2 afmaken dit seizoen, daar heeft hij meer aan dan midden in het seizoen in een auto van Hulkenberg stappen.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:21 schreef Rossdale het volgende:
Hmm, zal Grosjean gewipt worden zodat ze de Hulk kunnen aantrekken bij Lotus?
Zou voor Frijns natuurlijk mooi zijn als hij nog een aantal races in de Sauber zou kunnen knallen dit seizoen
Alle priveteams zitten krap bij kas, alleen Ferrari,Mercedes en Red Bull zijn nog gezond.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:37 schreef IkWilbert het volgende:
Sauber zit verlegen om geld... denk niet dat Frijns zonder geld kans maakt op dit moment.
McLaren toch ook wel dacht ikquote:Op maandag 8 juli 2013 13:00 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Alle priveteams zitten krap bij kas, alleen Ferrari,Mercedes en Red Bull zijn nog gezond.
Inkomsten vallen ook terug daar, vandaar ook de keuze voor Perez dit jaar. Al zal het met de komst van Honda wel weer bijtrekken.Eigenlijk hebben alle priveteams ook minimaal 1 paydriver.quote:
Vodafone verdwijnt na dit jaar toch ?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Inkomsten vallen ook terug daar, vandaar ook de keuze voor Perez dit jaar. Al zal het met de komst van Honda wel weer bijtrekken.Eigenlijk hebben alle priveteams ook minimaal 1 paydriver.
Als Hulk dit jaar nog de overstap maakt dan lijkt me dat van wel (al is het maar tijdelijk), hij is niet voor niets de 3e rijder natuurlijkquote:Op maandag 8 juli 2013 12:37 schreef IkWilbert het volgende:
Sauber zit verlegen om geld... denk niet dat Frijns zonder geld kans maakt op dit moment.
Ik verwacht dat Hulk gewoon het jaar uitrijdt... maar wie weet komt er een verrassingquote:Op maandag 8 juli 2013 13:21 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als Hulk dit jaar nog de overstap maakt dan lijkt me dat van wel (al is het maar tijdelijk), hij is niet voor niets de 3e rijder natuurlijk
Hopelijk in de vorm van een sponsor/investeerder die Sauber uit de problemen helpt.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:43 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Hulk gewoon het jaar uitrijdt... maar wie weet komt er een verrassing
Als ik het geld had... altijd al een zwak gehad voor het sauber teamquote:Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hopelijk in de vorm van een sponsor/investeerder die Sauber uit de problemen helpt.
Als ik het goed begrepen heb, is er iets van 30miljoen nodigquote:Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hopelijk in de vorm van een sponsor/investeerder die Sauber uit de problemen helpt.
twitter:ScarbsF1 twitterde op maandag 08-07-2013 om 18:08:13The latest set of 2014 F1 Technical Regulations have been published by the @fia http://t.co/A3DbQpAkTL reageer retweet
twitter:ScarbsF1 twitterde op maandag 08-07-2013 om 18:11:34New 2014 Tech regs: set out the new low nose dimensions, nose tip down to 185 (from 550mm) with limits on how the rest of the nose can be reageer retweet
Nou, hoe zou dat toch komentwitter:ScarbsF1 twitterde op maandag 08-07-2013 om 18:19:242014 Tyres "the FIA may decide to change the specification during the Championship season for safety reasons without notice or delay"..! reageer retweet
quote:The FIA confirmed to the F1 teams today that the Silverstone Young Driver test will still take place over three days – ending any hopes Mercedes might have had that it would be allowed to participate in an extra fourth day.
Crucially the FIA has also decided to ensure that race drivers can only be involved in Pirelli testing, having contemplated allowing teams to do what they want in terms of car development.
FIA observers will ensure that any changes made to the cars when a race driver is running relate only to the tyre testing, so teams will not be able to swap wings and other parts around and so on.
However a race driver could in theory test new parts if they are on the car in the morning, and remain in place all day.
The FIA today sent the following note to teams, which has also been seen by this writer:
1) The young driver training test will remain a three day test from 17-19 July.
2) One specification of tyre will be available for the test. The 2012 construction will be used but with the hard, medium and soft 2013 compounds.
3) Pirelli will be authorised to provide each team with five extra sets of tyres for this test, bringing the annual total to 105 sets. All of these sets may be used.
4) Any driver who has competed in more than two F1 World Championship races may take part in this test, provided that the purpose of him doing so is to test tyres for the appointed tyre supplier. In order to meet this requirement, all teams shall, in particular, ensure that any changes made to a car at these times are exclusively related to the tyre tests set out in the run plan provided by Pirelli. An FIA observer will be appointed to ensure the regulations are being followed.
Ik vind dat eigenlijk best wel een grote verandering!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:35 schreef LWD-Godius het volgende:
• Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season
Pardon?quote:• Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season
nee, ze gaan rijden met een bak met acht versnellingen (+ een achteruit) met volgens mij inderdaad acht verschillende beschikbare ratio's.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:24 schreef Bluurgh het volgende:
Het lijkt net alsof er staat dat er 8 versnellingen komen met 1 ratio, maar ze zullen idd wel bedoelen 7 versnellingen met 8 opties.Grote vraag waarom dat zo nodig moet..
http://www.manipef1.com/news/articles/12711/quote:Another major change to the powertrain rules for 2014 is the gearbox specification, which will now feature a set selection of gear ratios for the entire season for each driver. Currently, teams are allowed to change gear ratios between races in order to optimise its set-up for each track, but the same ratios will have to be used at every track from 2014, including such extremities as Monaco and Monza.
The restriction was requested by the teams who are eyeing yet another cost saving from the initiative. It has been made possible by adding an eighth gear to the gearbox and by the fuel flow limit of 100 kg/hour on engines in the upper third of the its rev range. As a result Sam Michael says it won't be that big a challenge to balance gearbox performance between all the different tracks.
Ik neem aan dat het dan met een grid penalty gepaard gaatquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:42 schreef vosss het volgende:
OP=OP? Dus als je pech hebt en 2x je bak aan puin gaat en 2x rijdt iemand anders aan de achterkant je bak aan gort dan lig je uit het kampioenschap? WTF is dit man???
Dat neem ik ook aan, maar zo staat het er niet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het dan met een grid penalty gepaard gaat
Under the five-race rule, drivers are also permitted a change without penalty if they retire from the previous race, regardless of how far along they are in their cycle of five races. This will no longer be the case from 2014.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat neem ik ook aan, maar zo staat het er niet.
+quote:
Het word echt steeds idioter met die F1. Nu ook zo'n mieterig uitlaatje aan de achterkant wat dus ook niet mee gaat helpen in het creëen van een redelijk F1- achtig geluid.quote:• Front wing reduced front 1800mm to 1650mm wide
• Nose tip centered at 185mm high
• Front Bulkhead maximum height 525
• Chassis height maximum 625mm
• Vanity panels still allowed
• Engines now 1.6l V6 turbo, Direct injection, fuel flow limited, 15k max RPM
• Energy Recovery systems to add +150hp from Kinetic and Turbo harvesting
• Race Fuel limited to 100kg
• Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season
• Single central exhaust pipe exiting 17-18.5cm behind rear axle line and 300-525mm high
• Last 150mm of tail pipe must point 5 degrees upwards
• No bodywork behind the tail pipe axis
• No lower beam wing
• Space still allowed for Y75 winglet (monkey seat)
• Top rear wing a little shallower
• Minimum weight 690Kg
Er kan best nog wel een aardig geluid komen hoor, als dat niet zo is heeft dat meer met de motoren te maken, ik vind het wel een goeie regel.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
+
[..]
Het word echt steeds idioter met die F1. Nu ook zo'n mieterig uitlaatje aan de achterkant wat dus ook niet mee gaat helpen in het creëen van een redelijk F1- achtig geluid.
En fixed gears... tuurlijk.
Wat ze er mee willen kan ik wel raden. Op deze manier beperken ze de topteams in zekere zin in het ontwikkelen van snellere en machtige machines waar de subtoppers en achterhoede teams per race op 4 rondjes worden gereden.
Maar het blijft echt![]()
![]()
dat ze de F1 van alle kanten indammen met idiote regels die de F1 echt om zeep helpen. Dit is al vaak gezegd, maar nu geloof ik er heilig in ! Dit gaat de F1 absoluut geen goed doen en de bezoekers aan races blijven nog meer uit
Dit is toch een goeie oplossing om met "natuurlijke" aerodynamica te werken ipv hulp van de uitlaatgassen, ik zie het probleem niet zo.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:07 schreef Meike26 het volgende:
Nee, zo'n regenpijp in het midden associeer ik toch echt met Formule Fordjes of andere single seaters op amateur niveau. Het ziet er gewoon niet uit vergeleken met al die aerodynamische toepassingen die ze op de F1 wagens hebben toegepast de afgelopen jaren. Daar is het de F1 voor, daar worden de F1 wagens op ontworpen en op beoordeeld.
Alles wat de F1 was qua innovatie word beperkt en steeds meer een dictatuur van veiligheid en zuinigheid. Na dit jaar grote kans dat ik ga afhaken met F1 kijken. Dit is gewoon echt niet leuk meer.
Ja, curiosity is a bitchquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit is toch een goeie oplossing om met "natuurlijke" aerodynamica te werken ipv hulp van de uitlaatgassen, ik zie het probleem niet zo.
Ik heb ook liever een F1 waar alles vrij wordt gegeven behalve de maten van de auto, maar dat zal nooit meer gebeuren.
Het is best wel spannend volgend jaar want er zitten natuurlijk zat verschillen in de motoren, dus ik blijf gewoon kijken hoor, en ik denk dat jij dat ook gewoon doet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:15 schreef Meike26 het volgende:
Waarom is dit dan de druppel? DRS, KERS en de afmetingen van de vleugels zijn wat mij betreft veel drastischere maatregelen die je ook meer merkt op de racebaan. Als je nu opeens je kijkpatroon gaat aanpassen, waarom heb je dat dan niet een paar jaar geleden gedaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze schieten echt te ver door.quote:The second change is to Article 30.12, which will see a reduction of the pit lane speed limit during races from 100km/h to 80km/h (with the exception of Melbourne, Monaco and Singapore, where due to track configuration the limit remains at 60km/h).
Dat gaat vanaf Hongarije al in, heb ik gelezen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:28 schreef zoem het volgende:
http://en.espnf1.com/fia/motorsport/story/115911.html
Volgend jaar lagere snelheid in de pitstraat...
[..]
Ze schieten echt te ver door.
Nog niet, wachten nog op goedkeuring. Voor 2014 is er al goedkeuring gegeven.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:29 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Dat gaat vanaf Hongarije al in, heb ik gelezen?
quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja, curiosity is a bitch
Ga dan motorraces kijken, komt net wat meer op de rijder aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan je van harte het British Superbike kampioenschap aanbevelen. In iets mindere mate Moto3, Moto2, MotoGP en World Superbikes.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
Dat is toch anders, het format is niet te vergelijken. F1 is groter, langer, meer strategie.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:27 schreef Nattekat het volgende:
Als je een F1 race amper met spanning kijkt, en met de GP2 bijna een zenuwinzinking krijgt, lijkt het mij wel duidelijk welke van de twee nu het leukste om te kijken is.
Het enige wat de F1 nog spannend maakt is de strategie
Die nieuwe regels nemen het laatste dat de F1 aan de GP2 onderscheidt weg en dus dat GP2 een leukere klasse wordt.
Het is gemakkelijk te volgen, maar juist die strategie neemt de actie op de baan weg, terwijl dat de F1 juist leuk en spannend maakte jaren geleden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:54 schreef Marks het volgende:
[..]
Dat is toch anders, het format is niet te vergelijken. F1 is groter, langer, meer strategie.
Wil je flag to flag racing zien, dan moet je andere klassen kijken zoals bijvoorbeeld MotoGP. Vind ik ook tof, kijk ik altijd, maar is anders dan F1. Makkelijker te volgen, what you see is what you get. Bij de f1 rijdt iedereen na de pitstops door elkaar en tegen het einde zie je de contouren van de uitslag pas verschijnen. Alles ertussen is gissen en onduidelijk, zelfs voor de teams. Dat maakt het leuk.
Je kunt ook en en en en doen, zoals ikquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:53 schreef Beach het volgende:
[..]
Ga dan motorraces kijken, komt net wat meer op de rijder aan.
Ik kan je van harte het British Superbike kampioenschap aanbevelen. In iets mindere mate Moto3, Moto2, MotoGP en World Superbikes.
Daarom download ik gewoonquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:56 schreef Marks het volgende:
[..]
Je kunt ook en en en en doen, zoals ik![]()
Alleen: BSB kijken via Eurosport is moeilijk![]()
Ze fucken altijd met het tijdsschema vanwege andere ''sporten'' die weer zo nodig voor moeten gaan.
Zondag zou BSB om 20.00 beginnen, heb het opgenomen, maar zag dat de race toen als ruim halverwege was![]()
En dat is niet de eerste keer.
En voorgaande keren werden de races soms wel 3 keer herhaald tot en met dinsdag ofzo, maar ook dat is nu niet zo. Slecht hoor...![]()
Mooi in principe dat ze alle superbikes uitzenden, maar de uitvoering laat te wensen over.
Weer totale onzin dit bericht, ga even races van 10 jaar terug kijken en zie dat de races van nu bijzonder leuk zijn. Niet allemaal natuurlijk, maar dat is ook nooit zo geweest. Veel f1 perioden zijn geromantiseerd en pas over 10 jaar ziet men hoe mooi de F1 nu is. Dat is altijd zo geweest en zal nu ook zo zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is gemakkelijk te volgen, maar juist die strategie neemt de actie op de baan weg, terwijl dat de F1 juist leuk en spannend maakte jaren geleden.
Nu is het een één of andere Duitser die met gemak eerste wordt maar in tegenstelling tot de vorige keer dat een Duitser met gemak won, is het nu gewoon in een treintje rijden.
Ik heb toch de indruk dat er nu veel meer ingehaald wordt dan toen die andere Duitser alles wonquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is gemakkelijk te volgen, maar juist die strategie neemt de actie op de baan weg, terwijl dat de F1 juist leuk en spannend maakte jaren geleden.
Nu is het een één of andere Duitser die met gemak eerste wordt maar in tegenstelling tot de vorige keer dat een Duitser met gemak won, is het nu gewoon in een treintje rijden.
Oude banden vs nieuwe banden. Vroeger ging het enkel om de hoeveelheid brandstof die in de auto zat, was het duidelijk hoe en wat en gaven coureurs de volle 100% en waren er ook (2006 is een mooi voorbeeld) gevechten die de hele race uitgevochten werden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb toch de indruk dat er nu veel meer ingehaald wordt dan toen die andere Duitser alles won
Ik denk dat je het toch wat teveel romantiseert, ik heb wat sport betreft echt een geheugen als een zeef, maar vele races waren dacht ik al in de eerste ronde beslist.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oude banden vs nieuwe banden. Vroeger ging het enkel om de hoeveelheid brandstof die in de auto zat, was het duidelijk hoe en wat en gaven coureurs de volle 100% en waren er ook (2006 is een mooi voorbeeld) gevechten die de hele race uitgevochten werden.
Afgelopen paar jaar kan ik geen spannend gevecht meer herinneren die niet pas aan het einde van de race uitgevochten werd omdat de banden het dan pas wel aankunnen.
Dat mis ik wel ja, V10quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oude banden vs nieuwe banden. Vroeger ging het enkel om de hoeveelheid brandstof die in de auto zat, was het duidelijk hoe en wat en gaven coureurs de volle 100% en waren er ook (2006 is een mooi voorbeeld) gevechten die de hele race uitgevochten werden.
Afgelopen paar jaar kan ik geen spannend gevecht meer herinneren die niet pas aan het einde van de race uitgevochten werd omdat de banden het dan pas wel aankunnen.
Ook een groot gemis:
Juist.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:27 schreef Nattekat het volgende:
Als je een F1 race amper met spanning kijkt, en met de GP2 bijna een zenuwinzinking krijgt, lijkt het mij wel duidelijk welke van de twee nu het leukste om te kijken is.
Het enige wat de F1 nog spannend maakt is de strategie
Die nieuwe regels nemen het laatste dat de F1 aan de GP2 onderscheidt weg en dus dat GP2 een leukere klasse wordt.
Dat is met DRS wel een stuk makkelijker gemaakt natuurlijk. Al zijn dat alles behalve spectaculaire inhaalmanoeuvres...quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb toch de indruk dat er nu veel meer ingehaald wordt dan toen die andere Duitser alles won
quote:
Bedankt voor deze informatie. Het lost ook gelijk het probleem op dat rijders van topteams die een straf hadden gekregen en relatief ver achteren moesten starten daardoor eerst nog gewoon hun gear-ratio's konden veranderen om zo vanuit de pitstraat te starten en met volledig DRS-inhaalrace setup het veld makkelijk voorbij konden racen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens mij gaan ze rijden met een 8-versnellingsbak, die ze tijdens het seizoen niet mogen veranderen, of ze nu op Monaco of Francorshamps rijden.
Ze kunnen dan eventueel kiezen om de 1e of de 8e niet te gebruiken.
edit:
[..]
http://www.manipef1.com/news/articles/12711/
En als je het toch bij 4 wielen wil houden, dan is de V8 Supercars klasse in Australie een goed alternatief. Alle races zijn te downloaden, en vaak van start tot finish spannend. Meer safetycars die het veld bij elkaar houden, maar niet zo belachelijk veel als in de Indycars/NASCAR. Daarnaast zijn de auto's nagenoeg gelijk, en durven ze daar nog gewoon te racen en spiegels er af te rijden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:53 schreef Beach het volgende:
[..]
Ga dan motorraces kijken, komt net wat meer op de rijder aan.
Ik kan je van harte het British Superbike kampioenschap aanbevelen. In iets mindere mate Moto3, Moto2, MotoGP en World Superbikes.
Dat komt ook gewoon op motorstvquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:15 schreef TagForce het volgende:
[..]
En als je het toch bij 4 wielen wil houden, dan is de V8 Supercars klasse in Australie een goed alternatief. Alle races zijn te downloaden, en vaak van start tot finish spannend. Meer safetycars die het veld bij elkaar houden, maar niet zo belachelijk veel als in de Indycars/NASCAR. Daarnaast zijn de auto's nagenoeg gelijk, en durven ze daar nog gewoon te racen en spiegels er af te rijden.
Klopt, ik kan me nog een race herinneren van eind jaren tachtig die sensationeel heette te zijn. Er reden namelijk in ik meen Japan 4 auto's aan een touwtje gedurende 20 ronden of zo, in 'gevecht' om plek 2....quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:58 schreef Marks het volgende:
[..]
Weer totale onzin dit bericht, ga even races van 10 jaar terug kijken en zie dat de races van nu bijzonder leuk zijn. Niet allemaal natuurlijk, maar dat is ook nooit zo geweest. Veel f1 perioden zijn geromantiseerd en pas over 10 jaar ziet men hoe mooi de F1 nu is. Dat is altijd zo geweest en zal nu ook zo zijn.
Die zette ik vroeger met mn dronken harses wel eens op midden in de nacht om 0400 ofzo en dan volume op are you nuts.quote:
Dat mis ik ook dat lekker harder geluid van de v10. Volgend jaar gaan we naar v6 met turbo ik ben benieuwd hoe deze gaat klinken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oude banden vs nieuwe banden. Vroeger ging het enkel om de hoeveelheid brandstof die in de auto zat, was het duidelijk hoe en wat en gaven coureurs de volle 100% en waren er ook (2006 is een mooi voorbeeld) gevechten die de hele race uitgevochten werden.
Afgelopen paar jaar kan ik geen spannend gevecht meer herinneren die niet pas aan het einde van de race uitgevochten werd omdat de banden het dan pas wel aankunnen.
Ook een groot gemis:
bij mij klopt het welquote:Op donderdag 11 juli 2013 18:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Altijd al een shirt willen hebben van een team en eeuwig getwijfeld als je aan het kraampje stond/de webshop aan het browsen was?
Hier de oplossing:
[ afbeelding ]
de kwaliteit van motorstv is zo slecht dat je dan beter kan downloaden. heb je het net zo snel en gewoon 720p.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:15 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Dat komt ook gewoon op motorstv
En is idd een aanrader!
Wel als Marco Andretti F1 gaat rijden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:57 schreef vosss het volgende:
Josh Hill is per direct gestopt met autosport. Dus voorlopig geen kans meer op 3 opeenvolgende generaties F1 coureurs.
Omdat de races de afgelopen jaren spannender zijn dan die van de 15 jaar ervoor.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:27 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Waarom is dit dan de druppel? DRS, KERS en de afmetingen van de vleugels zijn wat mij betreft veel drastischere maatregelen die je ook meer merkt op de racebaan. Als je nu opeens je kijkpatroon gaat aanpassen, waarom heb je dat dan niet een paar jaar geleden gedaan?
echt een heel groot talent was hij toch ook niet?quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:57 schreef vosss het volgende:
Josh Hill is per direct gestopt met autosport. Dus voorlopig geen kans meer op 3 opeenvolgende generaties F1 coureurs.
Dat was me toch wat in de jaren '80 toen de rijders maar een bepaald aantal liters aan brandstof mochten meenemen en de mannen die er keihard vandoor gingen zonder benzine kwamen staan en Prost wonquote:Op donderdag 11 juli 2013 18:29 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Dat mis ik ook dat lekker harder geluid van de v10. Volgend jaar gaan we naar v6 met turbo ik ben benieuwd hoe deze gaat klinken.
De spanning in de formule1 is tegenwoordig ver te zoeken komt omdat de rijders moeten besparen op de banden en de brandstof. De rijders gaan daarom tegenwoordig minder op hun limiet rijden. Dit heeft helemaal niks te maken met racen. Wat ik de domste vind wat de formule1 tegenwoordig heeft is DRS en KERS dat heeft totaal niks te maken met racen en de spanning is daar mee ook ver te zoeken. Inhalen is een kinderspel geworden vroeger moesten ze nog werken nu mogen ze op een knopje drukken.
Maar het ligt niet alleen aan de wagens we krijgen steeds meer saaie circuits buiten Europa erbij waar inhalen nog moeilijker is. Europa heeft veel mooie circuits maar Bernie gaat liever voor het geld dan voor de rijders en de fans.
Als ik de FIA was zal ik terug gaan naar testen tijdens de seizoen, motor stop afschaffen, Tank stops,V10 terug,Bridgestone en Michelin en DRS en KERS afschaffen ik denk dat we dan weer mooie race's te zien krijgen.
Ikz ag hem onlangs op tv bij de Masters en het was niets bijzonders.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
echt een heel groot talent was hij toch ook niet?
Prostquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:15 schreef JohnB52 het volgende:
Hamilton over turbo's vanaf 0:50....
Dus die zien we volgend jaar niet meer op de grid? :-P
quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Oh, en volgend jaar mogen ze bij uitzondering nog één maal ratio's veranderen maar in 2015 zijn er per auto 4 stuks dezelfde versnellingsbakken beschikbaar, en OP=OP
Hoe zit dat eigenlijk als Grosjean zijn bolide in je achterkant plant? Is dat een 'gratis' vervanging of heb je dan dikke pech?quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Under the five-race rule, drivers are also permitted a change without penalty if they retire from the previous race, regardless of how far along they are in their cycle of five races. This will no longer be the case from 2014.
Zover ik het nu snap krijg je bij gebruik van een 6e motor of een 5e gearbox de straf van een start uit de pitlane.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
Hoe zit dat eigenlijk als Grosjean zijn bolide in je achterkant plant? Is dat een 'gratis' vervanging of heb je dan dikke pech?
Ik neem aan dat het in basis het zelfde blijft al dit seizoen, want daarover heb ik nog niets gelezenquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:07 schreef twiFight het volgende:
Ja maar wat dus als je uitvalt buiten je eigen schuld om? Nu mag je dan zonder penalty een vervanging doen. Maar dat moet toch blijven? Stel dat je de pech hebt je een paar keer aangereden wordt, dan heb je de rest van het seizoen grid penalties omdat grosjean denkt dat hij in een botsautootje zit.
zegt dus wat anders, alhoewel ik daar nog geen bron van heb gezien.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:11 schreef twiFight het volgende:
Ja dat is het dus, die quote van Tarado
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108734quote:Nico Hulkenberg will line up alongside Robin Frijns and Kimiya Sato for Sauber in Formula 1's Silverstone young driver test next week.
With race drivers allowed to participate in order to work on Pirelli's new tyres, Sauber has elected to run the German in the afternoon of the second day.
He will take over from reigning Formula Renault 3.5 champion and Sauber reserve driver Frijns, who will be charged with driving duties for the first day and a half.
Sato meanwhile will make his F1 debut on the third and final day.
The 23-year-old Japanese driver currently leads this year's Auto GP championship, having won three times in the opening eight races.
Toch nog een halve dag extraquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:35 schreef Tarado het volgende:
Sauber reveals Silverstone Formula 1 test line-up
By Sam Tremayne Friday, July 12th 2013, 12:21 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108734
Hij zou toch 2 dagen rijden... nu anderhalfquote:
In eerste instantie wel, maar dat werd uiteindelijk verandert nadat de FIA had besloten om er nog een extra Pirelli test bij te gooien waarbij de racecoureurs zelf ook mochten rijden op voorwaarde dat er geen nieuwe onderdelen getest zouden worden (maar daar zou schijnbaar ook al een loophole voor gevonden te zijn). Die Kimaya heeft zich ingekocht voor een test van een dag, Sauber meldde dat er 1 dag 'n bandentest zou zijn, waardoor Robin uiteindelijk maar 1 dag zou kunnen testen. Nu is het dus alsnog 1,5 dagquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hij zou toch 2 dagen rijden... nu anderhalf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |