quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:15 schreef Meike26 het volgende:
Waarom is dit dan de druppel? DRS, KERS en de afmetingen van de vleugels zijn wat mij betreft veel drastischere maatregelen die je ook meer merkt op de racebaan. Als je nu opeens je kijkpatroon gaat aanpassen, waarom heb je dat dan niet een paar jaar geleden gedaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze schieten echt te ver door.quote:The second change is to Article 30.12, which will see a reduction of the pit lane speed limit during races from 100km/h to 80km/h (with the exception of Melbourne, Monaco and Singapore, where due to track configuration the limit remains at 60km/h).
Dat gaat vanaf Hongarije al in, heb ik gelezen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:28 schreef zoem het volgende:
http://en.espnf1.com/fia/motorsport/story/115911.html
Volgend jaar lagere snelheid in de pitstraat...
[..]
Ze schieten echt te ver door.
Nog niet, wachten nog op goedkeuring. Voor 2014 is er al goedkeuring gegeven.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:29 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Dat gaat vanaf Hongarije al in, heb ik gelezen?
quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja, curiosity is a bitch
Ga dan motorraces kijken, komt net wat meer op de rijder aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan je van harte het British Superbike kampioenschap aanbevelen. In iets mindere mate Moto3, Moto2, MotoGP en World Superbikes.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
Dat is toch anders, het format is niet te vergelijken. F1 is groter, langer, meer strategie.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:27 schreef Nattekat het volgende:
Als je een F1 race amper met spanning kijkt, en met de GP2 bijna een zenuwinzinking krijgt, lijkt het mij wel duidelijk welke van de twee nu het leukste om te kijken is.
Het enige wat de F1 nog spannend maakt is de strategie
Die nieuwe regels nemen het laatste dat de F1 aan de GP2 onderscheidt weg en dus dat GP2 een leukere klasse wordt.
Het is gemakkelijk te volgen, maar juist die strategie neemt de actie op de baan weg, terwijl dat de F1 juist leuk en spannend maakte jaren geleden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:54 schreef Marks het volgende:
[..]
Dat is toch anders, het format is niet te vergelijken. F1 is groter, langer, meer strategie.
Wil je flag to flag racing zien, dan moet je andere klassen kijken zoals bijvoorbeeld MotoGP. Vind ik ook tof, kijk ik altijd, maar is anders dan F1. Makkelijker te volgen, what you see is what you get. Bij de f1 rijdt iedereen na de pitstops door elkaar en tegen het einde zie je de contouren van de uitslag pas verschijnen. Alles ertussen is gissen en onduidelijk, zelfs voor de teams. Dat maakt het leuk.
Je kunt ook en en en en doen, zoals ikquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:53 schreef Beach het volgende:
[..]
Ga dan motorraces kijken, komt net wat meer op de rijder aan.
Ik kan je van harte het British Superbike kampioenschap aanbevelen. In iets mindere mate Moto3, Moto2, MotoGP en World Superbikes.
Daarom download ik gewoonquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:56 schreef Marks het volgende:
[..]
Je kunt ook en en en en doen, zoals ik![]()
Alleen: BSB kijken via Eurosport is moeilijk![]()
Ze fucken altijd met het tijdsschema vanwege andere ''sporten'' die weer zo nodig voor moeten gaan.
Zondag zou BSB om 20.00 beginnen, heb het opgenomen, maar zag dat de race toen als ruim halverwege was![]()
En dat is niet de eerste keer.
En voorgaande keren werden de races soms wel 3 keer herhaald tot en met dinsdag ofzo, maar ook dat is nu niet zo. Slecht hoor...![]()
Mooi in principe dat ze alle superbikes uitzenden, maar de uitvoering laat te wensen over.
Weer totale onzin dit bericht, ga even races van 10 jaar terug kijken en zie dat de races van nu bijzonder leuk zijn. Niet allemaal natuurlijk, maar dat is ook nooit zo geweest. Veel f1 perioden zijn geromantiseerd en pas over 10 jaar ziet men hoe mooi de F1 nu is. Dat is altijd zo geweest en zal nu ook zo zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is gemakkelijk te volgen, maar juist die strategie neemt de actie op de baan weg, terwijl dat de F1 juist leuk en spannend maakte jaren geleden.
Nu is het een één of andere Duitser die met gemak eerste wordt maar in tegenstelling tot de vorige keer dat een Duitser met gemak won, is het nu gewoon in een treintje rijden.
Ik heb toch de indruk dat er nu veel meer ingehaald wordt dan toen die andere Duitser alles wonquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is gemakkelijk te volgen, maar juist die strategie neemt de actie op de baan weg, terwijl dat de F1 juist leuk en spannend maakte jaren geleden.
Nu is het een één of andere Duitser die met gemak eerste wordt maar in tegenstelling tot de vorige keer dat een Duitser met gemak won, is het nu gewoon in een treintje rijden.
Oude banden vs nieuwe banden. Vroeger ging het enkel om de hoeveelheid brandstof die in de auto zat, was het duidelijk hoe en wat en gaven coureurs de volle 100% en waren er ook (2006 is een mooi voorbeeld) gevechten die de hele race uitgevochten werden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb toch de indruk dat er nu veel meer ingehaald wordt dan toen die andere Duitser alles won
Ik denk dat je het toch wat teveel romantiseert, ik heb wat sport betreft echt een geheugen als een zeef, maar vele races waren dacht ik al in de eerste ronde beslist.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oude banden vs nieuwe banden. Vroeger ging het enkel om de hoeveelheid brandstof die in de auto zat, was het duidelijk hoe en wat en gaven coureurs de volle 100% en waren er ook (2006 is een mooi voorbeeld) gevechten die de hele race uitgevochten werden.
Afgelopen paar jaar kan ik geen spannend gevecht meer herinneren die niet pas aan het einde van de race uitgevochten werd omdat de banden het dan pas wel aankunnen.
Dat mis ik wel ja, V10quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oude banden vs nieuwe banden. Vroeger ging het enkel om de hoeveelheid brandstof die in de auto zat, was het duidelijk hoe en wat en gaven coureurs de volle 100% en waren er ook (2006 is een mooi voorbeeld) gevechten die de hele race uitgevochten werden.
Afgelopen paar jaar kan ik geen spannend gevecht meer herinneren die niet pas aan het einde van de race uitgevochten werd omdat de banden het dan pas wel aankunnen.
Ook een groot gemis:
Juist.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:27 schreef Nattekat het volgende:
Als je een F1 race amper met spanning kijkt, en met de GP2 bijna een zenuwinzinking krijgt, lijkt het mij wel duidelijk welke van de twee nu het leukste om te kijken is.
Het enige wat de F1 nog spannend maakt is de strategie
Die nieuwe regels nemen het laatste dat de F1 aan de GP2 onderscheidt weg en dus dat GP2 een leukere klasse wordt.
Dat is met DRS wel een stuk makkelijker gemaakt natuurlijk. Al zijn dat alles behalve spectaculaire inhaalmanoeuvres...quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb toch de indruk dat er nu veel meer ingehaald wordt dan toen die andere Duitser alles won
quote:
Bedankt voor deze informatie. Het lost ook gelijk het probleem op dat rijders van topteams die een straf hadden gekregen en relatief ver achteren moesten starten daardoor eerst nog gewoon hun gear-ratio's konden veranderen om zo vanuit de pitstraat te starten en met volledig DRS-inhaalrace setup het veld makkelijk voorbij konden racen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Volgens mij gaan ze rijden met een 8-versnellingsbak, die ze tijdens het seizoen niet mogen veranderen, of ze nu op Monaco of Francorshamps rijden.
Ze kunnen dan eventueel kiezen om de 1e of de 8e niet te gebruiken.
edit:
[..]
http://www.manipef1.com/news/articles/12711/
En als je het toch bij 4 wielen wil houden, dan is de V8 Supercars klasse in Australie een goed alternatief. Alle races zijn te downloaden, en vaak van start tot finish spannend. Meer safetycars die het veld bij elkaar houden, maar niet zo belachelijk veel als in de Indycars/NASCAR. Daarnaast zijn de auto's nagenoeg gelijk, en durven ze daar nog gewoon te racen en spiegels er af te rijden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:53 schreef Beach het volgende:
[..]
Ga dan motorraces kijken, komt net wat meer op de rijder aan.
Ik kan je van harte het British Superbike kampioenschap aanbevelen. In iets mindere mate Moto3, Moto2, MotoGP en World Superbikes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |