twitter:ScarbsF1 twitterde op maandag 08-07-2013 om 18:08:13The latest set of 2014 F1 Technical Regulations have been published by the @fia http://t.co/A3DbQpAkTL reageer retweet
twitter:ScarbsF1 twitterde op maandag 08-07-2013 om 18:11:34New 2014 Tech regs: set out the new low nose dimensions, nose tip down to 185 (from 550mm) with limits on how the rest of the nose can be reageer retweet
Nou, hoe zou dat toch komentwitter:ScarbsF1 twitterde op maandag 08-07-2013 om 18:19:242014 Tyres "the FIA may decide to change the specification during the Championship season for safety reasons without notice or delay"..! reageer retweet
quote:The FIA confirmed to the F1 teams today that the Silverstone Young Driver test will still take place over three days – ending any hopes Mercedes might have had that it would be allowed to participate in an extra fourth day.
Crucially the FIA has also decided to ensure that race drivers can only be involved in Pirelli testing, having contemplated allowing teams to do what they want in terms of car development.
FIA observers will ensure that any changes made to the cars when a race driver is running relate only to the tyre testing, so teams will not be able to swap wings and other parts around and so on.
However a race driver could in theory test new parts if they are on the car in the morning, and remain in place all day.
The FIA today sent the following note to teams, which has also been seen by this writer:
1) The young driver training test will remain a three day test from 17-19 July.
2) One specification of tyre will be available for the test. The 2012 construction will be used but with the hard, medium and soft 2013 compounds.
3) Pirelli will be authorised to provide each team with five extra sets of tyres for this test, bringing the annual total to 105 sets. All of these sets may be used.
4) Any driver who has competed in more than two F1 World Championship races may take part in this test, provided that the purpose of him doing so is to test tyres for the appointed tyre supplier. In order to meet this requirement, all teams shall, in particular, ensure that any changes made to a car at these times are exclusively related to the tyre tests set out in the run plan provided by Pirelli. An FIA observer will be appointed to ensure the regulations are being followed.
Ik vind dat eigenlijk best wel een grote verandering!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:35 schreef LWD-Godius het volgende:
• Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season
Pardon?quote:• Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season
nee, ze gaan rijden met een bak met acht versnellingen (+ een achteruit) met volgens mij inderdaad acht verschillende beschikbare ratio's.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:24 schreef Bluurgh het volgende:
Het lijkt net alsof er staat dat er 8 versnellingen komen met 1 ratio, maar ze zullen idd wel bedoelen 7 versnellingen met 8 opties.Grote vraag waarom dat zo nodig moet..
http://www.manipef1.com/news/articles/12711/quote:Another major change to the powertrain rules for 2014 is the gearbox specification, which will now feature a set selection of gear ratios for the entire season for each driver. Currently, teams are allowed to change gear ratios between races in order to optimise its set-up for each track, but the same ratios will have to be used at every track from 2014, including such extremities as Monaco and Monza.
The restriction was requested by the teams who are eyeing yet another cost saving from the initiative. It has been made possible by adding an eighth gear to the gearbox and by the fuel flow limit of 100 kg/hour on engines in the upper third of the its rev range. As a result Sam Michael says it won't be that big a challenge to balance gearbox performance between all the different tracks.
Ik neem aan dat het dan met een grid penalty gepaard gaatquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:42 schreef vosss het volgende:
OP=OP? Dus als je pech hebt en 2x je bak aan puin gaat en 2x rijdt iemand anders aan de achterkant je bak aan gort dan lig je uit het kampioenschap? WTF is dit man???
Dat neem ik ook aan, maar zo staat het er niet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het dan met een grid penalty gepaard gaat
Under the five-race rule, drivers are also permitted a change without penalty if they retire from the previous race, regardless of how far along they are in their cycle of five races. This will no longer be the case from 2014.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat neem ik ook aan, maar zo staat het er niet.
+quote:
Het word echt steeds idioter met die F1. Nu ook zo'n mieterig uitlaatje aan de achterkant wat dus ook niet mee gaat helpen in het creëen van een redelijk F1- achtig geluid.quote:• Front wing reduced front 1800mm to 1650mm wide
• Nose tip centered at 185mm high
• Front Bulkhead maximum height 525
• Chassis height maximum 625mm
• Vanity panels still allowed
• Engines now 1.6l V6 turbo, Direct injection, fuel flow limited, 15k max RPM
• Energy Recovery systems to add +150hp from Kinetic and Turbo harvesting
• Race Fuel limited to 100kg
• Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season
• Single central exhaust pipe exiting 17-18.5cm behind rear axle line and 300-525mm high
• Last 150mm of tail pipe must point 5 degrees upwards
• No bodywork behind the tail pipe axis
• No lower beam wing
• Space still allowed for Y75 winglet (monkey seat)
• Top rear wing a little shallower
• Minimum weight 690Kg
Er kan best nog wel een aardig geluid komen hoor, als dat niet zo is heeft dat meer met de motoren te maken, ik vind het wel een goeie regel.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
+
[..]
Het word echt steeds idioter met die F1. Nu ook zo'n mieterig uitlaatje aan de achterkant wat dus ook niet mee gaat helpen in het creëen van een redelijk F1- achtig geluid.
En fixed gears... tuurlijk.
Wat ze er mee willen kan ik wel raden. Op deze manier beperken ze de topteams in zekere zin in het ontwikkelen van snellere en machtige machines waar de subtoppers en achterhoede teams per race op 4 rondjes worden gereden.
Maar het blijft echt![]()
![]()
dat ze de F1 van alle kanten indammen met idiote regels die de F1 echt om zeep helpen. Dit is al vaak gezegd, maar nu geloof ik er heilig in ! Dit gaat de F1 absoluut geen goed doen en de bezoekers aan races blijven nog meer uit
Dit is toch een goeie oplossing om met "natuurlijke" aerodynamica te werken ipv hulp van de uitlaatgassen, ik zie het probleem niet zo.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:07 schreef Meike26 het volgende:
Nee, zo'n regenpijp in het midden associeer ik toch echt met Formule Fordjes of andere single seaters op amateur niveau. Het ziet er gewoon niet uit vergeleken met al die aerodynamische toepassingen die ze op de F1 wagens hebben toegepast de afgelopen jaren. Daar is het de F1 voor, daar worden de F1 wagens op ontworpen en op beoordeeld.
Alles wat de F1 was qua innovatie word beperkt en steeds meer een dictatuur van veiligheid en zuinigheid. Na dit jaar grote kans dat ik ga afhaken met F1 kijken. Dit is gewoon echt niet leuk meer.
Ja, curiosity is a bitchquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit is toch een goeie oplossing om met "natuurlijke" aerodynamica te werken ipv hulp van de uitlaatgassen, ik zie het probleem niet zo.
Ik heb ook liever een F1 waar alles vrij wordt gegeven behalve de maten van de auto, maar dat zal nooit meer gebeuren.
Het is best wel spannend volgend jaar want er zitten natuurlijk zat verschillen in de motoren, dus ik blijf gewoon kijken hoor, en ik denk dat jij dat ook gewoon doet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |