abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:06:45 #1
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127945639


De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen:


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams

Wie staan er in 2013 aan de start:


WCC 2012
Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12
02. Mark Webber


Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056
KERS: Ja
03. Fernando Alonso WDC 2005/06
04. Felipe Massa


Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F
KERS: Ja
05. Jenson Button WDC 2009
06. Sergio Perez


Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013
KERS: Ja
07. Kimi Räikkönen WDC 2007
08. Romain Grosjean


Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F
KERS: Ja
09. Nico Rosberg
10. Lewis Hamilton WDC 2008

]
Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056
KERS: Ja
11. Nico Hulkenberg
12. Esteban Gutiérrez


Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F
KERS: Ja
14. TBA (zeer waarschijnlijk Paul Di Resta)
15. TBA


Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013
KERS: Ja
16. Pastor Maldonado
17. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056
KERS: Ja
18. Jean-Éric Vergne
19. Daniel Ricciardo


Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013
KERS: Ja
20. Charles Pic
21. Giedo van der Garde


Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013
KERS: Ja
22. Jules Bianchi
23. Max Chilton

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic.

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder het topic over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testschema 2013


Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving:




Uitzendingen van BBC:
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!
Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC:

CHINA 14 April
SPAIN 12 May
CANADA 9 June
BRITAIN 30 June
TBA* 21 July
BELGIUM 25 August
ITALY 8 September
JAPAN 13 October
INDIA 27 October
BRAZIL 24 November



(Live-)Uitzendingen van Veronica:

De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden.

9 juni 2013 , Canada, Montreal
17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas
24 november 2013, Brazilië, Interlagos



Live-uitzendingen op RTL Deutschland:

Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden.


Live-uitzendingen op Sport1:

Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders.

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2013

De OP is hier te vinden

Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1:



_O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Fiorano op 18-06-2013 19:30:32 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_127947467
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:06 schreef Fiorano het volgende:xxx
Kan je even de teamlogo's updaten die het niet meer doen? thanks.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:58:48 #3
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127947833
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:50 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Kan je even de teamlogo's updaten die het niet meer doen? thanks.
Ik zag het ja, ik zal er ff nakijken. Eerst ff leren. Kut toetsweken, Fok! werkt afleidend :+
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_127953265
Lotus heeft een nieuwe medeeigenaar, Infinity Racing
quote:
Lotus F1 boss Gerard Lopez has sold a 35% stake in the team to Infinity Racing, a consortium of investors with US and Middle Eastern backgrounds.

Lopez’ Genii Capital concern will continue to hold a controlling stake of 65% in the team and Lopez remains as Chairman and his partner Eric Lux as a director.

According to the statement from Lotus this afternoon,

“Infinity Racing is an investment consortium whose special purpose vehicle is comprised of private investors that include an American hedge fund manager, an Abu Dhabi-based multinational business group and royal family interests of a major oil producing nation.”

Lotus has been punching above its weight for the last two seasons under Lopez’ management, with victories in Abu Dhabi last year and Melbourne this year. Kimi Raikkonen finished third in last year’s world championship and is similarly well placed this year. However stories of cash flow issues are never far from the surface, some placed by rivals, other internal leaks.

According to a recent Bloomberg report, Lopez is about to float Wix, an Israeli based software company which makes easy to set up websites, on the Stock Market in a listing valuing the company at around $500 million.

This new investment is clearly strategic, opening the team to new markets in the US and the Middle East and to sponsorships. Sponsorship has been one area where the Genii Group has not been as successful as it had hoped to be.

“As Lotus F1 Team results have continued to improve every year, we have been waiting for the right investor who will help make the jump to the top spot in the Constructors’ Championship,” said Lux. “In Infinity Racing, we have found a partner with the right connections in addition to technological expertise and a global reach in major markets with key sponsors to achieve this goal.”

The team suffered the shock resignation of technical director James Allison recently, replaced by Nick Chester.

The team is negotiating for a supply of the new small capacity hybrid turbo F1 engines for 2014 with Renault its existing partner. The Infinity investment therefore comes at an important moment in the team’s development.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:22:01 #5
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_127953673
En om het makkelijk te maken voor de OP en TS :)


1[url=http://www.mercedes-gp.com/][img]http://oi39.tinypic.com/30bgsnc.jpg[/img][/url]


1[url=http://www.sauberf1team.com/][img]http://oi43.tinypic.com/2pq6ds5.jpg[/img][/url]


1[url=http://www.marussiaf1team.com/][img]http://oi40.tinypic.com/5afgw2.jpg[/img][/url]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_127953815
Ik ken Infinity Racing verder niet, maar lijkt die naam niet heel erg op Infiniti wat aan Red Bull verbonden is?

Gaat dat geen verwarring opleveren? Of proberen ze juist met het succes (op de naam van) mee te liften?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 juni 2013 @ 17:30:36 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127954051
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:25 schreef vosss het volgende:
Ik ken Infinity Racing verder niet, maar lijkt die naam niet heel erg op Infiniti wat aan Red Bull verbonden is?

Gaat dat geen verwarring opleveren? Of proberen ze juist met het succes (op de naam van) mee te liften?
het lijkt er heel erg veel op. Infiniti is een luxemerk van Renault-partner Nissan.

Deze Infinity Racing wordt met een y geschreven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127954211
Dat de ene met een i en de ander met een y was had ik ook al gezien :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 juni 2013 @ 17:37:02 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127954306
oh ja, Infinity is in Londen gevestigd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127954354
Wat denken jullie hiervan:

Let op de bandensporen van Webber?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 juni 2013 @ 17:41:26 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127954485
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:38 schreef vosss het volgende:
Wat denken jullie hiervan:

Let op de bandensporen van Webber?
Gelijk alle punten van afpakken :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 juni 2013 @ 17:43:33 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127954560
zou nu toch niet meer moeten kunnen vanwege de gezamenlijke ECU?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:45:06 #13
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_127954616
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:38 schreef vosss het volgende:
Wat denken jullie hiervan:

Let op de bandensporen van Webber?
Gelukkig staat het circuit van Canada niet bekend om zijn hobbeligheid.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_127954630
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
zou nu toch niet meer moeten kunnen vanwege de gezamenlijke ECU?
Nee eigenlijk niet lijkt me. Wel vreemd. Tijdens de race was me dat niet opgevallen, maar ik zag het net ergens staan.

Vaag is het in elk geval. Zouden teams hier nog over aan de bel gaan trekken?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_127954643
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Gelukkig staat het circuit van Canada niet bekend om zijn hobbeligheid.
Ja dat is ook weer waar. Voor hetzelfde geld gewoon hobbels. Ziet er in elk geval een beetje vreemd uit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:56:01 #16
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_127954952
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
zou nu toch niet meer moeten kunnen vanwege de gezamenlijke ECU?
Hoe verklaar je dan die verschillende throttle-maps van vorig jaar, en de daaropvolgende off-throttle blown diffuser saga?
Toen was die ecu er ook al.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 juni 2013 @ 17:59:10 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127955065
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:56 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan die verschillende throttle-maps van vorig jaar, en de daaropvolgende off-throttle blown diffuser saga?
Toen was die ecu er ook al.

die verschillende throttle-maps zouden gewoon moeten kunnen en zijn ook zichtbaar voor de FIA. De teams zoeken hierbij de grenzen van het toelaatbare op, iets wat logisch is
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 18 juni 2013 @ 18:03:22 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_127955211
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die verschillende throttle-maps zouden gewoon moeten kunnen en zijn ook zichtbaar voor de FIA. De teams zoeken hierbij de grenzen van het toelaatbare op, iets wat logisch is
Dat bedoel ik niet. Wat ik wil zeggen is dat ze gedeeltes van die ECU kunnen programmeren, anders was er dat debacle niet destijds. Ik zeg niet dat er hier iets aan de hand is, maar het zou kunnen dat RBR of elk ander team een ''Benetton Option 13'' via een loophole erin kán zetten.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 juni 2013 @ 18:04:50 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127955259
dat zou de FIA toch moeten kunnen controleren?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 18 juni 2013 @ 18:12:11 #20
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_127955509
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
dat zou de FIA toch moeten kunnen controleren?
Dat wilt niets zeggen. De politie staat ook dagelijks te flitsen, en toch pakken ze maar een kleine groep van hardrijders. De PS3 zou ook geen gekopieerde spellen kunnen spelen, en doch is het hackers gelukt. En om wat korter op F1 te spelen: vleugels mogen ook maar een klein percentage kunnen flexen, en nadat de FIA in het verleden had gezegd er strenger op te gaan controleren kwamen de teams ook met verstevigingen om (áls het al zo was als die vleugels/bodywork niet reglementair zouden zijn ) niet door de mand te vallen.
Ik ga er vanuit dat de techniek die een F1-team heeft iets geavanceerder is dan wat de FIA heeft of kan.
Nogmaals, ik zeg niet dat er iets aan de hand is, maar de mogelijk is er altijd.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 18 juni 2013 @ 18:12:41 #21
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_127955531
Hij kan toch in de begrenzer zitten... dat gaat ook van "hakke takke tak"
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_127957486
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, Infinity is in Londen gevestigd
En pas sinds 3 juni geregistreerd daar. Het is een investeringsconsortium bestaande uit 3 bedrijven. 60% is van Universal Sports Group LLC, een bedrijf van de koninklijke familie van Brunei. 20% is van Crescent Investment Management LLC (van de Amerikaan Mansoor Ijaz) en nog eens 20% is van Al Manhal International, een investeringsmaatschappij uit Abu Dhabi, geleid door Suhail Al Dhaheri.

De laatste twee bedrijven hebben preferente aandelen en dus stemrecht. Mansour Ajiz bezit 70% van deze aandelen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_127957775
Toch vind ik de naam apart gekozen gezien het Red Bull Infiniti gebeuren enzo.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:32:26 #24
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127958275
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:50 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Kan je even de teamlogo's updaten die het niet meer doen? thanks.
Done, thanks to Sinister-D-
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_127960403
Voormalig Formule 1-commentator Murray Walker heeft kanker. De Brit, die in 2001 stopte na meer dan dertig jaar commentaar te hebben gegeven bij de BBC en ITV, heeft kanker aan de lymfeklieren, maar dat zou goed te behandelen zijn.

"Ze hebben het bijzonder vroeg gevonden", zei Murray tegenover de BBC. "De artsen hebben gezegd dat mijn conditie mild is en ik heb veel goede hoop." Walker zou de Britse Grand Prix bijwonen, maar heeft alle plannen af moeten zeggen.

Walker is de meest legendarische commentator die de Formule 1 kent. Eind 2001 stopte hij als full time-commentator, maar sinds de BBC de rechten op de Formule 1-uitzendingen terug heeft, doet hij zo nu en dan nog een item voor de omroep. Walker is een graag geziene gast op de paddock en kreeg op Twitter al uit vele hoeken steunbetuigingen.
pi_127961409
Dat stond ook al in het vorige topic, en zie deze TT :)
pi_127961998
Hoe lullig ook, met 89 jaar + kanker ben ik bang dat hij het niet gaat redden, hoe 'goed' de omstandigheden ook schijnen te zijn volgens Wikipedia.
pi_128026787
quote:
'Mercedes wees schikkingsvoorstel van de FIA in Testgate van de hand'

De hoorzitting rondom de Testgate is van start gegaan. Het Mercedes AMG F1 Team en Pirelli zijn aanwezig om de vragen van het FIA-tribunaal te beantwoorden. Ook Red Bull-teambaas Christian Horner is afgereisd naar Frankrijk, waarschijnlijk om de gang van zaken nauwlettend in de gaten te houden. Ook kwam het nieuws naar buiten dat de FIA een schikkingsvoorstel heeft gedaan aan de Zilverpijlen: wanneer zij schuld zouden bekennen, werd de straf milder. Het merk met de ster weigerde echter, waardoor zij nu flink aan de bak moeten om hun onschuld te bewijzen.

Sky Sport-reporter Ted Kravitz meldde: “Dit nieuws komt uit de Duitse pers. Niki Lauda zou gezegd hebben dat de FIA bereid was een deal te sluiten met Mercedes als zij voorafgaand aan de hoorzitting schuld zouden bekennen. De zitting zou dan afgelast worden en er zou in overleg een straf bepaald worden. Lauda zei eveneens dat teambaas Ross Brawn en Motorsportbaas Toto Wolff gezegd zouden hebben: 'Nee, wij willen naar deze rechtszaak gaan en ons gelijk halen'.”

Klaarblijkelijk hebben Brawn en Wolff dusdanig waardevol bewijsmateriaal in handen dat zij niet bang zijn voor de uitspraak van het tribunaal.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128027389
Ik weet het niet. Als er een straf komt, dan komt er ook gelijk een harde straf en is het merk Mercedes in de F1 binnenkort weer verleden tijd? Het is al langer bekend dat de aandeelhouders van Daimler-benz niet echt blij zijn dat dit merk actief is in de F1, dus dan komt deze rechtszaak voor hun wel geroepen.

Wat een rotzooi zal het dan worden in de F1 met maar 3 motorfabrikanten in de F1 (4 met Honda erbij in 2015). En een F1 motor bouw je als nieuwe fabrikant ook niet even in een halfjaar :{
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:51:24 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128027886
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal
pi_128028206
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal
Scandalous!!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:27:49 #32
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_128029332
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Scandalous!!!!!
Sabotage :P
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  FOK!fotograaf donderdag 20 juni 2013 @ 13:48:27 #33
842 Zorro
Z
pi_128032485
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal
Ah, een medestander _O_
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 20 juni 2013 @ 16:14:19 #34
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_128038568
quote:
De FIA zal op donderdag niet met een uitspraak komen in de kwestie Mercedes/Pirelli, zo werd duidelijk in Parijs. Beide partijen, plus de FIA zelf, zijn gehoord, maar er kan nog geen definitief oordeel geveld worden in de zaak, die aangezwengeld werd toen bleek dat Mercedes op verzoek van Pirelli drie dagen had getest in Barcelona, met een auto van dit jaar.

Red Bull en Ferrari dienden een protest in, waarna de zaak voor het Internationale Tribunaal verscheen. Daar liet de FIA weten dat ze geen officiële toestemming had gegeven voor de test, vertelde Mercedes dat het een Pirelli-test was (en dus geen Mercedes-test) en dat als er een straf zou komen, ook het team van Ferrari bestraft zou moeten worden. Die renstal testte immers ook gedurende het seizoen, zij het met een Ferrari uit 2011. Volgens Mercedes zit er zo weinig verschil tussen de auto's van 2011 en nu, dat ze net zo goed een nieuwe hadden kunnen gebruiken.

Op het moment van schrijven moet Pirelli nog gehoord worden, maar duidelijk is dus wel, dat een oordeel niet vandaag zal volgen.
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
  donderdag 20 juni 2013 @ 16:18:20 #35
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_128038749
quote:
Pirelli vindt dat de FIA niet het recht heeft om de bandenfabrikant te straffen, omdat het geen deelnemer is aan het wereldkampioenschap Formule 1. De bandenfabrikant deelde dat mee in Parijs, waar het uitleg geeft over de zaak rondom de 'geheime' bandentest van Mercedes.

"Pirelli begrijpt niet waarom er een disciplinaire actie is gestart", liet de bandenfabrikant weten. "Pirelli handelt enkel binnen de rechten die het heeft gekregen van de FIA. Wij snappen niet waarom er een zaak tegen ons is begonnen. Ferrari en Red Bull hebben al bevestigd dat ze niks tegen ons handelen hebben en het deze procedure is dan ook onbegrijpelijk. De aantijgingen zijn ongegrond, omdat Pirelli niet tegen de regels heeft gehandeld."

Pirelli gebruikte de zaak rondom 'crashgate', dat zich handelde rondom de Grand Prix van Singapore in 2008, om te demonstreren hoe de FIA zou moeten handelen als het een probleem heeft met de verrichtingen van contractueel vastgelegde partners. In dat geval zou er, volgens de Franse wet, naar een rechter gestapt moeten worden. De FIA zelf is volgens Pirelli niet bij machte om de bandenfabrikant straffen op te leggen.

De FIA reageerde kort, door aan te geven dat Pirelli wel degelijk onder contract staat bij de autosportbond en zich dus ook aan diens sportieve code dient te houden.
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
  donderdag 20 juni 2013 @ 17:06:20 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128040923
FIA Tribunal: tyre test row verdict to be announced by Friday (morgen dus)
pi_128050026
Opvallend is dat vandaag pas naar voren kwam dat Ferrari ook vorig jaar een 'geheime' bandentest heeft gedaan met Felipe Massa aan het stuur.
quote:
Among the surprise revelations today was that Ferrari had conducted not just this year’s Barcelona Pirelli test with Pedro de la Rosa and an old car, but had also run a test with Felipe Massa last year.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:39:21 #38
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128053772
Ik vermoed dat Mercedes wel degelijk goedkeuring had voor de test. Misschien niet zo zwart wit als zou moeten, maar ik betwijfel dat ze bewust gefraudeerd hebben. Het blijft echter een interessante vraag wat ze dan zouden gaan doen. Ook al is de schuld aan de FIA (Wat ze nooit zullen bekennen, die FIA is immers perfect), dan nog kunnen andere teams zeggen dat Mercedes voordeel heeft gehad en het kampioenschap dus beinvloed is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 juni 2013 @ 21:42:16 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128054005
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:39 schreef twiFight het volgende:
Ik vermoed dat Mercedes wel degelijk goedkeuring had voor de test. Misschien niet zo zwart wit als zou moeten, maar ik betwijfel dat ze bewust gefraudeerd hebben. Het blijft echter een interessante vraag wat ze dan zouden gaan doen. Ook al is de schuld aan de FIA (Wat ze nooit zullen bekennen, die FIA is immers perfect), dan nog kunnen andere teams zeggen dat Mercedes voordeel heeft gehad en het kampioenschap dus beinvloed is.
uhuh en Mercedes had kunnen weten dat ondanks de toestemming het nooit volgens de regels zou zijn geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:47:12 #40
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128054390
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh en Mercedes had kunnen weten dat ondanks de toestemming het nooit volgens de regels zou zijn geweest
Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af (die wij niet kennen) en wat Mercedes nu daadwerkelijk voor 'n materieel gebruikt heeft (weten wij ook niet). Speculatie is leuk, maar de feiten moeten nu juist bij het tribunaal blijken. Overigens geheel terecht dat andere teams klagen, ik zou ook willen weten wat er nu bij die test gebeurd is. Maar vooral als de schuld meer bij de FIA ligt vermoed ik dat niet alle feiten openbaar gemaakt zullen worden. De FIA duldt zelden dat zij negatief in de media komen.

Maar je moet ook toegeven dat Brawn geen sukkel is en Mercedes geen amateurs. Zij weten echt wel dat 3 dagen testen op een vrij bereikbaar circuit nooit geheim zou blijven. Waarom zouden ze hun kampioenschap zo makkelijk weggooien?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 juni 2013 @ 22:38:55 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128058054
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:47 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af (die wij niet kennen) en wat Mercedes nu daadwerkelijk voor 'n materieel gebruikt heeft (weten wij ook niet). Speculatie is leuk, maar de feiten moeten nu juist bij het tribunaal blijken. Overigens geheel terecht dat andere teams klagen, ik zou ook willen weten wat er nu bij die test gebeurd is. Maar vooral als de schuld meer bij de FIA ligt vermoed ik dat niet alle feiten openbaar gemaakt zullen worden. De FIA duldt zelden dat zij negatief in de media komen.
Het lijkt vrij duidelijk wat er gebeurd is, alleen zit je met de omstandigheden waaronder de test tot stand is gekomen.
quote:
Maar je moet ook toegeven dat Brawn geen sukkel is en Mercedes geen amateurs. Zij weten echt wel dat 3 dagen testen op een vrij bereikbaar circuit nooit geheim zou blijven. Waarom zouden ze hun kampioenschap zo makkelijk weggooien?
zo jij als je teambaas bent niet kiezen voor zo'n test als deze je aangereikt wordt? Zeker omdat Pirelli de verantwoording voor de test draagt en Mercedes officieel geen beschikking over de data gehad zou moeten hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:12:53 #43
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_128060101
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zo jij als je teambaas bent niet kiezen voor zo'n test als deze je aangereikt wordt? Zeker omdat Pirelli de verantwoording voor de test draagt en Mercedes officieel geen beschikking over de data gehad zou moeten hebben.
Het is mij nog niet duidelijk wiens idee het was om de 2013-wagen mee te nemen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 01:19:48 #44
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128065997
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het lijkt vrij duidelijk wat er gebeurd is, alleen zit je met de omstandigheden waaronder de test tot stand is gekomen.
In grote lijnen misschien. Maar voor zover ik weet is alleen toegegeven dat Mercedes de 2013 auto gebruikte en Pirelli banden voor volgend jaar aan het testen was. Welke telemetrie gelogd is, welke onderdelen op de auto zaten, etc. is nog onbekend, net zoals de afspraken die Pirelli, de FIA en Mercedes met elkaar hadden.

quote:
[..]

zou jij als je teambaas bent niet kiezen voor zo'n test als deze je aangereikt wordt? Zeker omdat Pirelli de verantwoording voor de test draagt en Mercedes officieel geen beschikking over de data gehad zou moeten hebben.
Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af en juist daarover is niets bekend. Alleen een heeeele hoop speculatie, die door sommige mensen als feiten gepresenteerd worden. Nogmaals, Brawn weet heel goed dat als hij bv. nieuwe onderdelen ging testen, dat hij daar in één klap het kampioenschap mee weggooit. Ik denk niet dat hij zo dom is. Er zit een groot grijsgebied tussen niks aan de hand en een groot schandaal, maar we zullen toch echt het tribunaal moeten afwachten voordat we daar meer over te weten komen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_128067087
Ik denk dat het met een sisser af loopt.

Als ze Mercedes uit de stand halen dit jaar trekken ze zich volledig terug lijkt me.
Whiting buiten flikkeren zie ik zo snel ook nog niet gebeuren.

Spannend wel. Ik denk hooguit een geldboete of de komende young drivers test moeten missen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator vrijdag 21 juni 2013 @ 08:20:59 #46
18653 crew  D.
pi_128068951
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal
Sinds Janet Jackson is het weer 'hip' :Y
pi_128069730
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 02:08 schreef vosss het volgende:

Spannend wel. de komende young drivers test moeten missen.
Lijkt me meest eerlijke, vooral omdat die niet meer bestaat :P
pi_128072078
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:18 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Lijkt me meest eerlijke, vooral omdat die niet meer bestaat :P
Dit jaar worden er drie dagen getest op Silverstone. :)

Is trouwens een straf die door Mercedes zelf is voorgesteld, mochten ze schuldig bevonden worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:04:15 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128072408
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit jaar worden er drie dagen getest op Silverstone. :)

Is trouwens een straf die door Mercedes zelf is voorgesteld, mochten ze schuldig bevonden worden.
Lijkt me een hele lichte straf, daar is de FIA niet zo van

NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 10:46:35 My sources indicate an announcement from the International Tribunal should be expected around lunchtime in Paris today - so in around 2h reageer retweet
pi_128073576
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit jaar worden er drie dagen getest op Silverstone. :)

Is trouwens een straf die door Mercedes zelf is voorgesteld, mochten ze schuldig bevonden worden.
Volgend jaar niet
pi_128073912
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:34 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Volgend jaar niet
Volgend jaar zijn er weer gewone in-season testen, dus daar kun je ze ook voor uitsluiten. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:32:38 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128078149
COME ON FEEL THE NOISE...
MOTS-CLÉS : V6 TURBO 2014 - FORMULE 1

quote:
Rob White, Deputy Managing Director (technical) comments on the sounds of the new V6 turbo Power Unit :
‘‘The sound of the engine is the sum of three principal components, exhaust, intake and mechanical noise. On fired engines, exhaust noise dominates, but the other two sources are not trivial and would be loud if the exhaust noise was suppressed and contribute to the perceived sound of the engines in the car.
All three sources are still present on the V6. At the outset, there is more energy in each combustion event but there are fewer cylinders turning at lower speed and both intake and exhaust noise are attenuated by the turbo. Overall, the sound pressure level (so the perceived volume) is lower and the nature of the sound reflects the new architecture.
The car will still accelerate and decelerate rapidly, with instant gearshifts. The engines remain high revving, ultra high output competition engines. Fundamentally the engine noise will still be loud. It will wake you from sleep, and circuit neighbours will still complain. The engine noise is just a turbocharged noise rather than a normally aspirated noise : you can just hear the turbo when the driver lifts off the throttle and the engine speed drops.
I am sure some people will be nostalgic for the sound of engines from previous eras, including the preceding V8, but the sound of the new generation Power Units is just different. It’s like asking whether you like Motorhead or AC/DC. Ultimately it is a matter of personal taste. Both in concert are still pretty loud.’’
Linkje als je het wilt horen, ik word er niet zo vrolijk van ;(

http://www.renaultsport.c(...)se,2630.html?lang=fr
pi_128078329
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef Tarado het volgende:
COME ON FEEL THE NOISE...
MOTS-CLÉS : V6 TURBO 2014 - FORMULE 1

[..]

Linkje als je het wilt horen, ik word er niet zo vrolijk van ;(

http://www.renaultsport.c(...)se,2630.html?lang=fr
Jammer dan. Een V8 klinkt ook niet als een V12 of V16.

Belangrijkste is dat het niet ten koste gaan van het racen en dat de F1 met zijn tijd meegaat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:40:24 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128078470
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Jammer dan. Een V8 klinkt ook niet als een V12 of V16.

Belangrijkste is dat het niet ten koste gaan van het racen en dat de F1 met zijn tijd meegaat.
Van 18000 naar 12000 toeren vind ik toch wel een te grote teruggang
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:44:04 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128078634
NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 13:41:44 Mercedes banned from Young Driver Test and reprimanded over Pirelli test controversy. Pirelli reprimanded. reageer retweet
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:54:17 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128079057
International Tribunal
quote:
The following hearing of the International Tribunal took place in Paris on Thursday 20 June 2013. Disciplinary procedure against Mercedes and Pirelli (2013 FIA Formula One World Championship)
FRI 21.06.13, 1:01PM
Reminder of the facts

On 5 June 2013, further to protests lodged during the 2013 Monaco GP by Red Bull Racing and Ferrari Scuderia Team against cars n°9 and 10 (Mercedes AMG Petronas F1 Team) for having conducted with Pirelli a three day tyre testing using a 2013 car on 15, 16 and 17 May in Barcelona, the President of the FIA, acting as the FIA Prosecuting Body, sent to the President of the International Tribunal a notification of charges against Pirelli and a notification of charges against Mercedes AMG Petronas F1 Team.

On 5 June 2013, Pirelli and Mercedes AMG Petronas F1 Team have been convened by the President of the International Tribunal to appear before a judging panel of the International Tribunal.

Decision of the International Tribunal

The Tribunal, after having heard the parties and examined their submissions, decided that:

Mercedes be reprimanded;
Mercedes be suspended from participating in the forthcoming “three day young driver training test”;
Pirelli be reprimanded.
and rejected all other and further conclusions.
The International Tribunal was presided over by Mr Edwin GLASGOW QC (Great Britain), and included Mr Christy HARRIS (United States), Mr Patrick RAEDERSDORF (Switzerland) and Mr Anthony SCOTT ANDREWS (Great Britain).

The full decision is available on :
(IT-2013-01)-Decision (EN).pdf


http://www.fia.com/news/international-tribunal-0
pi_128079264
OK milde straf dus zoals verwacht eigenlijk wel.

Kon ook bijna niet anders. Het was dat of Charlie Whiting slachtofferen wegens goedkeuring geven en dat de FIA daarmee zelf min of meer schuld bekent en dus een slecht figuur slaat of Mercedes bijna op zeker verliezen in de F1 bij een zware sanctie en dat is ook slecht voor de F1.

Nouja eind goed al goed zullen we maar zeggen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:02:18 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128079378
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:59 schreef vosss het volgende:
OK milde straf dus zoals verwacht eigenlijk wel.

Kon ook bijna niet anders. Het was dat of Charlie Whiting slachtofferen wegens goedkeuring geven en dat de FIA daarmee zelf min of meer schuld bekent en dus een slecht figuur slaat of Mercedes bijna op zeker verliezen in de F1 bij een zware sanctie en dat is ook slecht voor de F1.

Nouja eind goed al goed zullen we maar zeggen :)
Inderdaad kunnen we verder, heb je de V6 van Renault als gehoord?
pi_128079464
Overigens toch goed weggekomen, want ze hadden dus niet zwart op wit (of zoals men zei in een email) toestemming van de FIA.

Ze hadden Charlie gevraagd of het mocht en die zei als alle andere teams dezelfde kans krijgen wel.
Die kans hebben dus niet alle teams gekregen en dat wist Mercedes.

En in hoeverre er geen data verzameld is door Mercedes is koffiedik kijken. Ik geloof dat niet zo in elk geval dat er niets verzameld is.

Ik gok op gevaarlijk (en doordacht) spel van Mercedes/Brawn. De FIA weet ook dat de heren van Mercedes de stekker eruit zouden trekken bij een zware sanctie en Brawn wist dat de FIA dat weet.

Gegokt en gewonnen.

:7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128079711
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Inderdaad kunnen we verder, heb je de V6 van Renault als gehoord?
Nee wel dit nummer met F1 geluiden erin:

:+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128080152
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:04 schreef vosss het volgende:
Overigens toch goed weggekomen, want ze hadden dus niet zwart op wit (of zoals men zei in een email) toestemming van de FIA.

Ze hadden Charlie gevraagd of het mocht en die zei als alle andere teams dezelfde kans krijgen wel.
Die kans hebben dus niet alle teams gekregen en dat wist Mercedes.

En in hoeverre er geen data verzameld is door Mercedes is koffiedik kijken. Ik geloof dat niet zo in elk geval dat er niets verzameld is.

Ik gok op gevaarlijk (en doordacht) spel van Mercedes/Brawn. De FIA weet ook dat de heren van Mercedes de stekker eruit zouden trekken bij een zware sanctie en Brawn wist dat de FIA dat weet.

Gegokt en gewonnen.

:7
ik vind vooral mooi dat ze ongeveer gister hun eigen straf hebben bepaald :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128080211
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Van 18000 naar 12000 toeren vind ik toch wel een te grote teruggang
Dat is waar ze in de jaren '80 mee reden. De nieuwe turbo motoren hebben een limiet van 15000 toeren. En ik vind het geluid van de turbo's uit de jaren '80 ook acceptabel (ben er zelf bij geweest). Het klinkt nog steeds hard. Deze zullen zelfs nog beter klinken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128080313
Open dumpvalve erbij en ju.

:+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128080538
Hoi, even een vraagje. Ik ben bezig de f1 jaarclips van RTL en SBS van youtube te downloaden (gewoon om die op mijn PC te hebben staan aangezien de FIA langzaam maar zeker F1 beelden aan het verwijderen is), maar in de periode 1999-2012 kan ik alleen de 2004 variant niet vinden.
Was er dat jaar geen jaarclip? En indien die er wel was, waar is die te vinden? Dit was het eerste jaar dat F1 bij SBS zat.

Voor de duidelijkheid:


Deze is het niet, want die is fanmade.
pi_128080804
NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 14:23:06 FIA Tribunal verdict says Mercedes did gain an 'advantage' from Pirelli test - but there no intention to cheat http://t.co/8YXO0WnaFH reageer retweet
NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 14:18:52 Amid all the Mercedes/Pirelli test interest, something else big came out today: the sound of a 2014 F1 engine http://t.co/O0v695Jecg reageer retweet
Oh, het geluid is al gepost zie ik. Ach ja, in herhaling dan maar O-)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:43:00 #67
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128081028
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:44 schreef Tarado het volgende:
NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 13:41:44 Mercedes banned from Young Driver Test and reprimanded over Pirelli test controversy. Pirelli reprimanded. reageer retweet
En wat gaat nu het volgende geblaat worden? ''Mercedes is nog steeds in het voordeel, want de Pirelli test was met de race coureurs. Terwijl anderen nu met onervaren jonkies moeten testen :( ''
Of: '' Mercedes heeft wel 3 gp's langer kunnen genieten hun geteste updates!!! :( ''

Het is gewoon wachten op dat commentaar :{

Maar vertel dat eens tegen Mclaren en Gary Paffet :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 21-06-2013 20:32:27 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128081040
Kan geen verbinding maken ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128081169
Website van Renault overbelast :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128082506
Nog steeds overbelast. Wel een F1 motor kunnen maken maar geen fatsoenlijk website :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:34:41 #71
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_128082960
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:23 schreef vosss het volgende:
Nog steeds overbelast. Wel een F1 motor kunnen maken maar geen fatsoenlijk website :'(
Ik vond het geluid iig heel erg tegenvallen. Al was dat natuurlijk te verwachten. De Formule 1 is zeker niet zo spectaculair meer als in de jaren '90.

En als we het over motor geluid hebben, ik zou graag de Ferrari V12 weer horen!
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
pi_128083012
Ja die zou ik ook weer graag horen :9~

Echter wil ik nu onderhand ook wel eens die V6 horen. Dus Renault maak jullie website eventjes aub bedankt alvast!!!!! :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128083443
quote:
Thanks _O_

Even geluisterd: -O- WTF man }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128083550
Ik mis dat gejank bij hoge toeren. Het klinkt nog niet echt F1-waardig.
pi_128083565
Dit F1 geluid is echt zwaar bagger :(

Ik ga in het volgende jaar wel weer naar een VLN race toe op de Nordschleife, daar krijg je meer componisten/symfoniën te horen dan op LeMans + de heuvels in de Eiffels doen het ook nog eens goed, puur der kan het haast niet!
pi_128083613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:48 schreef zoem het volgende:
Ik mis dat gejank bij hoge toeren. Het klinkt nog niet echt F1-waardig.
Was dit geluid qua RPM's wat de limiet gaat zijn komend jaar? Indien ja dan ronduit slecht en bagger indien nee dan wil ik dat horen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128083773
Vooralsnog lees ik nergens op internet positieve geluiden (matig woordgrapje :@ ) op dat Renault geluid.

En terecht. Dit is een aanfluiting en F1 onwaardig imo :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 juni 2013 @ 16:00:09 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128084017
het is minder erg dan ik verwacht had
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128084733
quote:
Even mezelf quoten omdat jullie dat test-gate en de nieuwe Renault motor belangrijker vonden dan hierop te reageren....
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:03:25 #81
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128088566
quote:
18s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:18 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Even mezelf quoten omdat jullie dat test-gate en de nieuwe Renault motor belangrijker vonden dan hierop te reageren....
;( niemand

:P

Maar 't is nog wel een dikke 1,5 maand om te beslissen ;) Kweet niet of ik tegen die tijd iets heb. Maar om eerlijk te zijn spreekt 't programma me niet echt aan om 'n dikke 3 uur te rijden.
En die RBR heb ik al 2 jaar achtereen zien rijden op Francorchamps, dus daar hoef ik 't ook niet voor te doen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 21-06-2013 18:15:27 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128091767
Ik vraag me af hoe realistisch dat geluid is.

Ter vergelijking, de Honda V6 uit de jaren '80

en nog wat andere V6 turbo motoren

Deze vind ik allemaal beter klinken dan die van de nieuwe Renault V6 turbo uit die clip.

Daarbij vind ik het geluid minder belangrijk dan de kwaliteit van het racen en ik verwacht dat dat met die nieuwe turbo motoren en krachtiger KERS (ca. 150 pk) alleen maar beter wordt. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128092646
Gewoon de 3.5l v8 v10 en v12 terug
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:49:15 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128092695
GrilloRampante twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 19:19:29 Once in a whlle, the Horse Whisperer stirs, especially when something happens that gets him worked up. http://t.co/Kdy3j9ZoDC reageer retweet
The Horse Whisperer Crime and Punishment (but make it a light one)
quote:
Officially, Ferrari has never been in the habit of commenting on verdicts.

However, as you all know, the Horse Whisperer is a free spirit who sums up the mood of millions of fans, especially when certain incidents get him worked up.

Have you ever faced accusations in a tribunal? Its never happened to the Whisperer thank goodness, but it cant be pleasant. But today we learned, that even if one is guilty and in this case that is an indisputable and verified fact, there is always a way of muddling through as best one can. One only has to suggest to the judge what the penalty should be and even better, why not make it something light like a rap across the knuckles.

It is somewhat perplexing to say the least to see that the guilty party can get away virtually scot free for having derived an unfair sporting advantage. Dont tell me that testing for three days on your own at the Catalunya circuit is the same as doing so with nine other teams at Silverstone with a host of young hopefuls at the wheel, in an area where the weather can still be changeable even in the height of summer. And what if this whole incident had taken place after the young drier test, what would have been the penalty then? Would they have been forbidden from holding an end of year dinner?

In one sense then, its a bit like when a ghost goal is scored against you and isnt disallowed and then your opponents are incorrectly awarded a penalty, which has no effect on the result, incidents which both the English and the Germans ought to remember well, dont you think? Its not something that can be remedied with a penalty in the next game

The way things are going in Formula 1 at the moment is becoming boring: you make a mistake, you race with an illegal component, but then you are told to just change it for the next race and weve seen what weve seen

All this reminds the Whisperer that if he ever finds himself running a Formula 1 team in the near future and that he gets off to a difficult start to the season, then all it needs is to organise a nice week of testing at the right moment and then maybe have to skip a later session, by which time, everything could be done and dusted. What do you reckon?

PS: Oh, and to those who jabber on about transparency and credibility, the Whisperer would remind them that the rules are very clear: you cannot test with a car from the current year. With those that are at least two years old, you can run when you like, where you like, with any driver you like, dressed how you like, inviting who you like.
Published on: 06/21/2013
Categories: News
Tags: scuderia ferrari 2013, The Horse Whisperer
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:33:09 #85
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128094668
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef Tarado het volgende:
Dont tell me that testing for three days on your own at the Catalunya circuit is the same as doing so with nine other teams at Silverstone with a host of young hopefuls at the wheel,
'k zei 't toch :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
En wat gaat nu het volgende geblaat worden? ''Mercedes is nog steeds in het voordeel, want de Pirelli test was met de race coureurs. Terwijl anderen nu met onervaren jonkies moeten testen :(''
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128095604
dat geluid valt wel zwaar tegen zeg :{
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_128096064
Ferrari heeft wel gelijk op dit punt. Het is een straf van niks en de testomstandigheden waren vele male beter. Maar de FIA kan ook weinig want anders peert Mercedes hem uit de F1.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:04:20 #88
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_128096349
tjah over dat geluid... onboard klinkt t nu ook anders dan zo van buiten om te horen...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_128101737
Ook best jammer:
Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07 Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 juni 2013 @ 23:26:08 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128103483
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:53 schreef RJD het volgende:
Ook best jammer:
Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07 Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
Wat is daar nou mis mee, de BBC heeft het ook. :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128104472
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef Tarado het volgende:
GrilloRampante twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 19:19:29 Once in a whlle, the Horse Whisperer stirs, especially when something happens that gets him worked up. http://t.co/Kdy3j9ZoDC reageer retweet
The Horse Whisperer Crime and Punishment (but make it a light one)

[..]

Published on: 06/21/2013
Categories: News
Tags: scuderia ferrari 2013, The Horse Whisperer
De pot verwijt de ketel. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128104486
Tweet dat maar naar Olav...
pi_128104545
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:33 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

'k zei 't toch :')

[..]

Gary Paffet is geen jonkie, maar een ervaren testcoureur zonder GP ervaring.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 juni 2013 @ 23:51:37 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128104812
Het is gebeurd, gisteren was de laatste dag Sport1, het ligt er nu uit. :W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128107025
bij mij is dit al 2 weken dat sport1 op zwart staat jammer dat olav geen commentaar mag leveren via de radio. Ik mis Sport1 zelf niet.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 01:25:03 #96
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128107892
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:53 schreef RJD het volgende:
Ook best jammer:
Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07 Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
op basis van welke beelden dan?
pi_128108030
Geen beelden, alleen audio .

Dus kon je sport1 muten en radio aan
pi_128109431
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 01:31 schreef JohnB52 het volgende:
Geen beelden, alleen audio .

Dus kon je sport1 muten en radio aan
Dat was wel beter geweest.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 03:36:40 #99
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128109523
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 01:31 schreef JohnB52 het volgende:
Geen beelden, alleen audio .

Dus kon je sport1 muten en radio aan
dat snap ik, maar als je commentaar wil geven, moet je daarvoor eerst beeld hebben, dus op basis van welke beelden wilde Mol dat doen?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 09:08:09 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128110812
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 23:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel. :)
:) Altijd leuk om te lezen al ben ik wel met hem/het eens dat de strafmaat lachwekkend is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')