Ik zag het ja, ik zal er ff nakijken. Eerst ff leren. Kut toetsweken, Fok! werkt afleidendquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Kan je even de teamlogo's updaten die het niet meer doen? thanks.
quote:Lotus F1 boss Gerard Lopez has sold a 35% stake in the team to Infinity Racing, a consortium of investors with US and Middle Eastern backgrounds.
Lopez’ Genii Capital concern will continue to hold a controlling stake of 65% in the team and Lopez remains as Chairman and his partner Eric Lux as a director.
According to the statement from Lotus this afternoon,
“Infinity Racing is an investment consortium whose special purpose vehicle is comprised of private investors that include an American hedge fund manager, an Abu Dhabi-based multinational business group and royal family interests of a major oil producing nation.”
Lotus has been punching above its weight for the last two seasons under Lopez’ management, with victories in Abu Dhabi last year and Melbourne this year. Kimi Raikkonen finished third in last year’s world championship and is similarly well placed this year. However stories of cash flow issues are never far from the surface, some placed by rivals, other internal leaks.
According to a recent Bloomberg report, Lopez is about to float Wix, an Israeli based software company which makes easy to set up websites, on the Stock Market in a listing valuing the company at around $500 million.
This new investment is clearly strategic, opening the team to new markets in the US and the Middle East and to sponsorships. Sponsorship has been one area where the Genii Group has not been as successful as it had hoped to be.
“As Lotus F1 Team results have continued to improve every year, we have been waiting for the right investor who will help make the jump to the top spot in the Constructors’ Championship,” said Lux. “In Infinity Racing, we have found a partner with the right connections in addition to technological expertise and a global reach in major markets with key sponsors to achieve this goal.”
The team suffered the shock resignation of technical director James Allison recently, replaced by Nick Chester.
The team is negotiating for a supply of the new small capacity hybrid turbo F1 engines for 2014 with Renault its existing partner. The Infinity investment therefore comes at an important moment in the team’s development.
1 | [url=http://www.mercedes-gp.com/][img]http://oi39.tinypic.com/30bgsnc.jpg[/img][/url] |
1 | [url=http://www.sauberf1team.com/][img]http://oi43.tinypic.com/2pq6ds5.jpg[/img][/url] |
1 | [url=http://www.marussiaf1team.com/][img]http://oi40.tinypic.com/5afgw2.jpg[/img][/url] |
het lijkt er heel erg veel op. Infiniti is een luxemerk van Renault-partner Nissan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:25 schreef vosss het volgende:
Ik ken Infinity Racing verder niet, maar lijkt die naam niet heel erg op Infiniti wat aan Red Bull verbonden is?
Gaat dat geen verwarring opleveren? Of proberen ze juist met het succes (op de naam van) mee te liften?
Gelijk alle punten van afpakkenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:38 schreef vosss het volgende:
Wat denken jullie hiervan:
Let op de bandensporen van Webber?
Gelukkig staat het circuit van Canada niet bekend om zijn hobbeligheid.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:38 schreef vosss het volgende:
Wat denken jullie hiervan:
Let op de bandensporen van Webber?
Nee eigenlijk niet lijkt me. Wel vreemd. Tijdens de race was me dat niet opgevallen, maar ik zag het net ergens staan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
zou nu toch niet meer moeten kunnen vanwege de gezamenlijke ECU?
Ja dat is ook weer waar. Voor hetzelfde geld gewoon hobbels. Ziet er in elk geval een beetje vreemd uit.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Gelukkig staat het circuit van Canada niet bekend om zijn hobbeligheid.
Hoe verklaar je dan die verschillende throttle-maps van vorig jaar, en de daaropvolgende off-throttle blown diffuser saga?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
zou nu toch niet meer moeten kunnen vanwege de gezamenlijke ECU?
die verschillende throttle-maps zouden gewoon moeten kunnen en zijn ook zichtbaar voor de FIA. De teams zoeken hierbij de grenzen van het toelaatbare op, iets wat logisch isquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan die verschillende throttle-maps van vorig jaar, en de daaropvolgende off-throttle blown diffuser saga?
Toen was die ecu er ook al.
Dat bedoel ik niet. Wat ik wil zeggen is dat ze gedeeltes van die ECU kunnen programmeren, anders was er dat debacle niet destijds. Ik zeg niet dat er hier iets aan de hand is, maar het zou kunnen dat RBR of elk ander team een ''Benetton Option 13'' via een loophole erin kán zetten.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die verschillende throttle-maps zouden gewoon moeten kunnen en zijn ook zichtbaar voor de FIA. De teams zoeken hierbij de grenzen van het toelaatbare op, iets wat logisch is
Dat wilt niets zeggen. De politie staat ook dagelijks te flitsen, en toch pakken ze maar een kleine groep van hardrijders. De PS3 zou ook geen gekopieerde spellen kunnen spelen, en doch is het hackers gelukt. En om wat korter op F1 te spelen: vleugels mogen ook maar een klein percentage kunnen flexen, en nadat de FIA in het verleden had gezegd er strenger op te gaan controleren kwamen de teams ook met verstevigingen om (áls het al zo was als die vleugels/bodywork niet reglementair zouden zijn ) niet door de mand te vallen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
dat zou de FIA toch moeten kunnen controleren?
En pas sinds 3 juni geregistreerd daar. Het is een investeringsconsortium bestaande uit 3 bedrijven. 60% is van Universal Sports Group LLC, een bedrijf van de koninklijke familie van Brunei. 20% is van Crescent Investment Management LLC (van de Amerikaan Mansoor Ijaz) en nog eens 20% is van Al Manhal International, een investeringsmaatschappij uit Abu Dhabi, geleid door Suhail Al Dhaheri.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, Infinity is in Londen gevestigd
Done, thanks to Sinister-D-quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Kan je even de teamlogo's updaten die het niet meer doen? thanks.
quote:'Mercedes wees schikkingsvoorstel van de FIA in Testgate van de hand'
De hoorzitting rondom de Testgate is van start gegaan. Het Mercedes AMG F1 Team en Pirelli zijn aanwezig om de vragen van het FIA-tribunaal te beantwoorden. Ook Red Bull-teambaas Christian Horner is afgereisd naar Frankrijk, waarschijnlijk om de gang van zaken nauwlettend in de gaten te houden. Ook kwam het nieuws naar buiten dat de FIA een schikkingsvoorstel heeft gedaan aan de Zilverpijlen: wanneer zij schuld zouden bekennen, werd de straf milder. Het merk met de ster weigerde echter, waardoor zij nu flink aan de bak moeten om hun onschuld te bewijzen.
Sky Sport-reporter Ted Kravitz meldde: “Dit nieuws komt uit de Duitse pers. Niki Lauda zou gezegd hebben dat de FIA bereid was een deal te sluiten met Mercedes als zij voorafgaand aan de hoorzitting schuld zouden bekennen. De zitting zou dan afgelast worden en er zou in overleg een straf bepaald worden. Lauda zei eveneens dat teambaas Ross Brawn en Motorsportbaas Toto Wolff gezegd zouden hebben: 'Nee, wij willen naar deze rechtszaak gaan en ons gelijk halen'.”
Klaarblijkelijk hebben Brawn en Wolff dusdanig waardevol bewijsmateriaal in handen dat zij niet bang zijn voor de uitspraak van het tribunaal.
Scandalous!!!!!quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal
Sabotagequote:
Ah, een medestanderquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal
quote:De FIA zal op donderdag niet met een uitspraak komen in de kwestie Mercedes/Pirelli, zo werd duidelijk in Parijs. Beide partijen, plus de FIA zelf, zijn gehoord, maar er kan nog geen definitief oordeel geveld worden in de zaak, die aangezwengeld werd toen bleek dat Mercedes op verzoek van Pirelli drie dagen had getest in Barcelona, met een auto van dit jaar.
Red Bull en Ferrari dienden een protest in, waarna de zaak voor het Internationale Tribunaal verscheen. Daar liet de FIA weten dat ze geen officiële toestemming had gegeven voor de test, vertelde Mercedes dat het een Pirelli-test was (en dus geen Mercedes-test) en dat als er een straf zou komen, ook het team van Ferrari bestraft zou moeten worden. Die renstal testte immers ook gedurende het seizoen, zij het met een Ferrari uit 2011. Volgens Mercedes zit er zo weinig verschil tussen de auto's van 2011 en nu, dat ze net zo goed een nieuwe hadden kunnen gebruiken.
Op het moment van schrijven moet Pirelli nog gehoord worden, maar duidelijk is dus wel, dat een oordeel niet vandaag zal volgen.
quote:Pirelli vindt dat de FIA niet het recht heeft om de bandenfabrikant te straffen, omdat het geen deelnemer is aan het wereldkampioenschap Formule 1. De bandenfabrikant deelde dat mee in Parijs, waar het uitleg geeft over de zaak rondom de 'geheime' bandentest van Mercedes.
"Pirelli begrijpt niet waarom er een disciplinaire actie is gestart", liet de bandenfabrikant weten. "Pirelli handelt enkel binnen de rechten die het heeft gekregen van de FIA. Wij snappen niet waarom er een zaak tegen ons is begonnen. Ferrari en Red Bull hebben al bevestigd dat ze niks tegen ons handelen hebben en het deze procedure is dan ook onbegrijpelijk. De aantijgingen zijn ongegrond, omdat Pirelli niet tegen de regels heeft gehandeld."
Pirelli gebruikte de zaak rondom 'crashgate', dat zich handelde rondom de Grand Prix van Singapore in 2008, om te demonstreren hoe de FIA zou moeten handelen als het een probleem heeft met de verrichtingen van contractueel vastgelegde partners. In dat geval zou er, volgens de Franse wet, naar een rechter gestapt moeten worden. De FIA zelf is volgens Pirelli niet bij machte om de bandenfabrikant straffen op te leggen.
De FIA reageerde kort, door aan te geven dat Pirelli wel degelijk onder contract staat bij de autosportbond en zich dus ook aan diens sportieve code dient te houden.
quote:Among the surprise revelations today was that Ferrari had conducted not just this year’s Barcelona Pirelli test with Pedro de la Rosa and an old car, but had also run a test with Felipe Massa last year.
uhuh en Mercedes had kunnen weten dat ondanks de toestemming het nooit volgens de regels zou zijn geweestquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:39 schreef twiFight het volgende:
Ik vermoed dat Mercedes wel degelijk goedkeuring had voor de test. Misschien niet zo zwart wit als zou moeten, maar ik betwijfel dat ze bewust gefraudeerd hebben. Het blijft echter een interessante vraag wat ze dan zouden gaan doen. Ook al is de schuld aan de FIA (Wat ze nooit zullen bekennen, die FIA is immers perfect), dan nog kunnen andere teams zeggen dat Mercedes voordeel heeft gehad en het kampioenschap dus beinvloed is.
Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af (die wij niet kennen) en wat Mercedes nu daadwerkelijk voor 'n materieel gebruikt heeft (weten wij ook niet). Speculatie is leuk, maar de feiten moeten nu juist bij het tribunaal blijken. Overigens geheel terecht dat andere teams klagen, ik zou ook willen weten wat er nu bij die test gebeurd is. Maar vooral als de schuld meer bij de FIA ligt vermoed ik dat niet alle feiten openbaar gemaakt zullen worden. De FIA duldt zelden dat zij negatief in de media komen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh en Mercedes had kunnen weten dat ondanks de toestemming het nooit volgens de regels zou zijn geweest
Het lijkt vrij duidelijk wat er gebeurd is, alleen zit je met de omstandigheden waaronder de test tot stand is gekomen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af (die wij niet kennen) en wat Mercedes nu daadwerkelijk voor 'n materieel gebruikt heeft (weten wij ook niet). Speculatie is leuk, maar de feiten moeten nu juist bij het tribunaal blijken. Overigens geheel terecht dat andere teams klagen, ik zou ook willen weten wat er nu bij die test gebeurd is. Maar vooral als de schuld meer bij de FIA ligt vermoed ik dat niet alle feiten openbaar gemaakt zullen worden. De FIA duldt zelden dat zij negatief in de media komen.
zo jij als je teambaas bent niet kiezen voor zo'n test als deze je aangereikt wordt? Zeker omdat Pirelli de verantwoording voor de test draagt en Mercedes officieel geen beschikking over de data gehad zou moeten hebben.quote:Maar je moet ook toegeven dat Brawn geen sukkel is en Mercedes geen amateurs. Zij weten echt wel dat 3 dagen testen op een vrij bereikbaar circuit nooit geheim zou blijven. Waarom zouden ze hun kampioenschap zo makkelijk weggooien?
Het is mij nog niet duidelijk wiens idee het was om de 2013-wagen mee te nemen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo jij als je teambaas bent niet kiezen voor zo'n test als deze je aangereikt wordt? Zeker omdat Pirelli de verantwoording voor de test draagt en Mercedes officieel geen beschikking over de data gehad zou moeten hebben.
In grote lijnen misschien. Maar voor zover ik weet is alleen toegegeven dat Mercedes de 2013 auto gebruikte en Pirelli banden voor volgend jaar aan het testen was. Welke telemetrie gelogd is, welke onderdelen op de auto zaten, etc. is nog onbekend, net zoals de afspraken die Pirelli, de FIA en Mercedes met elkaar hadden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het lijkt vrij duidelijk wat er gebeurd is, alleen zit je met de omstandigheden waaronder de test tot stand is gekomen.
Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af en juist daarover is niets bekend. Alleen een heeeele hoop speculatie, die door sommige mensen als feiten gepresenteerd worden. Nogmaals, Brawn weet heel goed dat als hij bv. nieuwe onderdelen ging testen, dat hij daar in één klap het kampioenschap mee weggooit. Ik denk niet dat hij zo dom is. Er zit een groot grijsgebied tussen niks aan de hand en een groot schandaal, maar we zullen toch echt het tribunaal moeten afwachten voordat we daar meer over te weten komen.quote:[..]
zou jij als je teambaas bent niet kiezen voor zo'n test als deze je aangereikt wordt? Zeker omdat Pirelli de verantwoording voor de test draagt en Mercedes officieel geen beschikking over de data gehad zou moeten hebben.
Sinds Janet Jackson is het weer 'hip'quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal
Lijkt me meest eerlijke, vooral omdat die niet meer bestaatquote:Op vrijdag 21 juni 2013 02:08 schreef vosss het volgende:
Spannend wel. de komende young drivers test moeten missen.
Dit jaar worden er drie dagen getest op Silverstone.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:18 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Lijkt me meest eerlijke, vooral omdat die niet meer bestaat
Lijkt me een hele lichte straf, daar is de FIA niet zo vanquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar worden er drie dagen getest op Silverstone.
Is trouwens een straf die door Mercedes zelf is voorgesteld, mochten ze schuldig bevonden worden.
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 10:46:35My sources indicate an announcement from the International Tribunal should be expected around lunchtime in Paris today - so in around 2h reageer retweet
Volgend jaar nietquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar worden er drie dagen getest op Silverstone.
Is trouwens een straf die door Mercedes zelf is voorgesteld, mochten ze schuldig bevonden worden.
Volgend jaar zijn er weer gewone in-season testen, dus daar kun je ze ook voor uitsluiten.quote:
Linkje als je het wilt horen, ik word er niet zo vrolijk vanquote:Rob White, Deputy Managing Director (technical) comments on the sounds of the new V6 turbo Power Unit :
‘‘The sound of the engine is the sum of three principal components, exhaust, intake and mechanical noise. On fired engines, exhaust noise dominates, but the other two sources are not trivial and would be loud if the exhaust noise was suppressed and contribute to the perceived sound of the engines in the car.
All three sources are still present on the V6. At the outset, there is more energy in each combustion event but there are fewer cylinders turning at lower speed and both intake and exhaust noise are attenuated by the turbo. Overall, the sound pressure level (so the perceived volume) is lower and the nature of the sound reflects the new architecture.
The car will still accelerate and decelerate rapidly, with instant gearshifts. The engines remain high revving, ultra high output competition engines. Fundamentally the engine noise will still be loud. It will wake you from sleep, and circuit neighbours will still complain. The engine noise is just a turbocharged noise rather than a normally aspirated noise : you can just hear the turbo when the driver lifts off the throttle and the engine speed drops.
I am sure some people will be nostalgic for the sound of engines from previous eras, including the preceding V8, but the sound of the new generation Power Units is just different. It’s like asking whether you like Motorhead or AC/DC. Ultimately it is a matter of personal taste. Both in concert are still pretty loud.’’
Jammer dan. Een V8 klinkt ook niet als een V12 of V16.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef Tarado het volgende:
COME ON FEEL THE NOISE...
MOTS-CLÉS : V6 TURBO 2014 - FORMULE 1
[..]
Linkje als je het wilt horen, ik word er niet zo vrolijk van![]()
http://www.renaultsport.c(...)se,2630.html?lang=fr
Van 18000 naar 12000 toeren vind ik toch wel een te grote teruggangquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jammer dan. Een V8 klinkt ook niet als een V12 of V16.
Belangrijkste is dat het niet ten koste gaan van het racen en dat de F1 met zijn tijd meegaat.
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 13:41:44Mercedes banned from Young Driver Test and reprimanded over Pirelli test controversy. Pirelli reprimanded. reageer retweet
The International Tribunal was presided over by Mr Edwin GLASGOW QC (Great Britain), and included Mr Christy HARRIS (United States), Mr Patrick RAEDERSDORF (Switzerland) and Mr Anthony SCOTT ANDREWS (Great Britain).quote:The following hearing of the International Tribunal took place in Paris on Thursday 20 June 2013. Disciplinary procedure against Mercedes and Pirelli (2013 FIA Formula One World Championship)
FRI 21.06.13, 1:01PM
Reminder of the facts
On 5 June 2013, further to protests lodged during the 2013 Monaco GP by Red Bull Racing and Ferrari Scuderia Team against cars n°9 and 10 (Mercedes AMG Petronas F1 Team) for having conducted with Pirelli a three day tyre testing using a 2013 car on 15, 16 and 17 May in Barcelona, the President of the FIA, acting as the FIA Prosecuting Body, sent to the President of the International Tribunal a notification of charges against Pirelli and a notification of charges against Mercedes AMG Petronas F1 Team.
On 5 June 2013, Pirelli and Mercedes AMG Petronas F1 Team have been convened by the President of the International Tribunal to appear before a judging panel of the International Tribunal.
Decision of the International Tribunal
The Tribunal, after having heard the parties and examined their submissions, decided that:
Mercedes be reprimanded;
Mercedes be suspended from participating in the forthcoming “three day young driver training test”;
Pirelli be reprimanded.
and rejected all other and further conclusions.
Inderdaad kunnen we verder, heb je de V6 van Renault als gehoord?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:59 schreef vosss het volgende:
OK milde straf dus zoals verwacht eigenlijk wel.
Kon ook bijna niet anders. Het was dat of Charlie Whiting slachtofferen wegens goedkeuring geven en dat de FIA daarmee zelf min of meer schuld bekent en dus een slecht figuur slaat of Mercedes bijna op zeker verliezen in de F1 bij een zware sanctie en dat is ook slecht voor de F1.
Nouja eind goed al goed zullen we maar zeggen
Nee wel dit nummer met F1 geluiden erin:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad kunnen we verder, heb je de V6 van Renault als gehoord?
ik vind vooral mooi dat ze ongeveer gister hun eigen straf hebben bepaaldquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:04 schreef vosss het volgende:
Overigens toch goed weggekomen, want ze hadden dus niet zwart op wit (of zoals men zei in een email) toestemming van de FIA.
Ze hadden Charlie gevraagd of het mocht en die zei als alle andere teams dezelfde kans krijgen wel.
Die kans hebben dus niet alle teams gekregen en dat wist Mercedes.
En in hoeverre er geen data verzameld is door Mercedes is koffiedik kijken. Ik geloof dat niet zo in elk geval dat er niets verzameld is.
Ik gok op gevaarlijk (en doordacht) spel van Mercedes/Brawn. De FIA weet ook dat de heren van Mercedes de stekker eruit zouden trekken bij een zware sanctie en Brawn wist dat de FIA dat weet.
Gegokt en gewonnen.
Dat is waar ze in de jaren '80 mee reden. De nieuwe turbo motoren hebben een limiet van 15000 toeren. En ik vind het geluid van de turbo's uit de jaren '80 ook acceptabel (ben er zelf bij geweest). Het klinkt nog steeds hard. Deze zullen zelfs nog beter klinken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van 18000 naar 12000 toeren vind ik toch wel een te grote teruggang
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 14:23:06FIA Tribunal verdict says Mercedes did gain an 'advantage' from Pirelli test - but there no intention to cheat http://t.co/8YXO0WnaFH reageer retweet
Oh, het geluid is al gepost zie ik. Ach ja, in herhaling dan maartwitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 14:18:52Amid all the Mercedes/Pirelli test interest, something else big came out today: the sound of a 2014 F1 engine http://t.co/O0v695Jecg reageer retweet
En wat gaat nu het volgende geblaat worden? ''Mercedes is nog steeds in het voordeel, want de Pirelli test was met de race coureurs. Terwijl anderen nu met onervaren jonkies moeten testenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:44 schreef Tarado het volgende:
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 13:41:44Mercedes banned from Young Driver Test and reprimanded over Pirelli test controversy. Pirelli reprimanded. reageer retweet
Ik vond het geluid iig heel erg tegenvallen. Al was dat natuurlijk te verwachten. De Formule 1 is zeker niet zo spectaculair meer als in de jaren '90.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:23 schreef vosss het volgende:
Nog steeds overbelast. Wel een F1 motor kunnen maken maar geen fatsoenlijk website
Thanksquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:44 schreef zoem het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)-turbomotor-in-2014/
Hier een mirror
Was dit geluid qua RPM's wat de limiet gaat zijn komend jaar? Indien ja dan ronduit slecht en bagger indien nee dan wil ik dat horen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:48 schreef zoem het volgende:
Ik mis dat gejank bij hoge toeren. Het klinkt nog niet echt F1-waardig.
Even mezelf quoten omdat jullie dat test-gate en de nieuwe Renault motor belangrijker vonden dan hierop te reageren....quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:23 schreef JohnB52 het volgende:
Tijd voor een FOK! Meeting!
http://m.gpupdate.net/nl/(...)p-circuit-van-assen/
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:18 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Even mezelf quoten omdat jullie dat test-gate en de nieuwe Renault motor belangrijker vonden dan hierop te reageren....
The Horse Whisperer Crime and Punishment (but make it a light one)twitter:GrilloRampante twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 19:19:29Once in a whlle, the Horse Whisperer stirs, especially when something happens that gets him worked up. http://t.co/Kdy3j9ZoDC reageer retweet
Published on: 06/21/2013quote:Officially, Ferrari has never been in the habit of commenting on verdicts.
However, as you all know, the Horse Whisperer is a free spirit who sums up the mood of millions of fans, especially when certain incidents get him worked up.
Have you ever faced accusations in a tribunal? Its never happened to the Whisperer thank goodness, but it cant be pleasant. But today we learned, that even if one is guilty and in this case that is an indisputable and verified fact, there is always a way of muddling through as best one can. One only has to suggest to the judge what the penalty should be and even better, why not make it something light like a rap across the knuckles.
It is somewhat perplexing to say the least to see that the guilty party can get away virtually scot free for having derived an unfair sporting advantage. Dont tell me that testing for three days on your own at the Catalunya circuit is the same as doing so with nine other teams at Silverstone with a host of young hopefuls at the wheel, in an area where the weather can still be changeable even in the height of summer. And what if this whole incident had taken place after the young drier test, what would have been the penalty then? Would they have been forbidden from holding an end of year dinner?
In one sense then, its a bit like when a ghost goal is scored against you and isnt disallowed and then your opponents are incorrectly awarded a penalty, which has no effect on the result, incidents which both the English and the Germans ought to remember well, dont you think? Its not something that can be remedied with a penalty in the next game
The way things are going in Formula 1 at the moment is becoming boring: you make a mistake, you race with an illegal component, but then you are told to just change it for the next race and weve seen what weve seen
All this reminds the Whisperer that if he ever finds himself running a Formula 1 team in the near future and that he gets off to a difficult start to the season, then all it needs is to organise a nice week of testing at the right moment and then maybe have to skip a later session, by which time, everything could be done and dusted. What do you reckon?
PS: Oh, and to those who jabber on about transparency and credibility, the Whisperer would remind them that the rules are very clear: you cannot test with a car from the current year. With those that are at least two years old, you can run when you like, where you like, with any driver you like, dressed how you like, inviting who you like.
'k zei 't tochquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef Tarado het volgende:
Dont tell me that testing for three days on your own at the Catalunya circuit is the same as doing so with nine other teams at Silverstone with a host of young hopefuls at the wheel,
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
En wat gaat nu het volgende geblaat worden? ''Mercedes is nog steeds in het voordeel, want de Pirelli test was met de race coureurs. Terwijl anderen nu met onervaren jonkies moeten testen''
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
Wat is daar nou mis mee, de BBC heeft het ook.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:53 schreef RJD het volgende:
Ook best jammer:twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
De pot verwijt de ketel.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef Tarado het volgende:
The Horse Whisperer Crime and Punishment (but make it a light one)twitter:GrilloRampante twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 19:19:29Once in a whlle, the Horse Whisperer stirs, especially when something happens that gets him worked up. http://t.co/Kdy3j9ZoDC reageer retweet
[..]
Published on: 06/21/2013
Categories: News
Tags: scuderia ferrari 2013, The Horse Whisperer
Gary Paffet is geen jonkie, maar een ervaren testcoureur zonder GP ervaring.quote:
op basis van welke beelden dan?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:53 schreef RJD het volgende:
Ook best jammer:twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
Dat was wel beter geweest.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:31 schreef JohnB52 het volgende:
Geen beelden, alleen audio .
Dus kon je sport1 muten en radio aan
dat snap ik, maar als je commentaar wil geven, moet je daarvoor eerst beeld hebben, dus op basis van welke beelden wilde Mol dat doen?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:31 schreef JohnB52 het volgende:
Geen beelden, alleen audio .
Dus kon je sport1 muten en radio aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |