Ik zag het ja, ik zal er ff nakijken. Eerst ff leren. Kut toetsweken, Fok! werkt afleidendquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Kan je even de teamlogo's updaten die het niet meer doen? thanks.
quote:Lotus F1 boss Gerard Lopez has sold a 35% stake in the team to Infinity Racing, a consortium of investors with US and Middle Eastern backgrounds.
Lopez’ Genii Capital concern will continue to hold a controlling stake of 65% in the team and Lopez remains as Chairman and his partner Eric Lux as a director.
According to the statement from Lotus this afternoon,
“Infinity Racing is an investment consortium whose special purpose vehicle is comprised of private investors that include an American hedge fund manager, an Abu Dhabi-based multinational business group and royal family interests of a major oil producing nation.”
Lotus has been punching above its weight for the last two seasons under Lopez’ management, with victories in Abu Dhabi last year and Melbourne this year. Kimi Raikkonen finished third in last year’s world championship and is similarly well placed this year. However stories of cash flow issues are never far from the surface, some placed by rivals, other internal leaks.
According to a recent Bloomberg report, Lopez is about to float Wix, an Israeli based software company which makes easy to set up websites, on the Stock Market in a listing valuing the company at around $500 million.
This new investment is clearly strategic, opening the team to new markets in the US and the Middle East and to sponsorships. Sponsorship has been one area where the Genii Group has not been as successful as it had hoped to be.
“As Lotus F1 Team results have continued to improve every year, we have been waiting for the right investor who will help make the jump to the top spot in the Constructors’ Championship,” said Lux. “In Infinity Racing, we have found a partner with the right connections in addition to technological expertise and a global reach in major markets with key sponsors to achieve this goal.”
The team suffered the shock resignation of technical director James Allison recently, replaced by Nick Chester.
The team is negotiating for a supply of the new small capacity hybrid turbo F1 engines for 2014 with Renault its existing partner. The Infinity investment therefore comes at an important moment in the team’s development.
1 | [url=http://www.mercedes-gp.com/][img]http://oi39.tinypic.com/30bgsnc.jpg[/img][/url] |
1 | [url=http://www.sauberf1team.com/][img]http://oi43.tinypic.com/2pq6ds5.jpg[/img][/url] |
1 | [url=http://www.marussiaf1team.com/][img]http://oi40.tinypic.com/5afgw2.jpg[/img][/url] |
het lijkt er heel erg veel op. Infiniti is een luxemerk van Renault-partner Nissan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:25 schreef vosss het volgende:
Ik ken Infinity Racing verder niet, maar lijkt die naam niet heel erg op Infiniti wat aan Red Bull verbonden is?
Gaat dat geen verwarring opleveren? Of proberen ze juist met het succes (op de naam van) mee te liften?
Gelijk alle punten van afpakkenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:38 schreef vosss het volgende:
Wat denken jullie hiervan:
Let op de bandensporen van Webber?
Gelukkig staat het circuit van Canada niet bekend om zijn hobbeligheid.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:38 schreef vosss het volgende:
Wat denken jullie hiervan:
Let op de bandensporen van Webber?
Nee eigenlijk niet lijkt me. Wel vreemd. Tijdens de race was me dat niet opgevallen, maar ik zag het net ergens staan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
zou nu toch niet meer moeten kunnen vanwege de gezamenlijke ECU?
Ja dat is ook weer waar. Voor hetzelfde geld gewoon hobbels. Ziet er in elk geval een beetje vreemd uit.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Gelukkig staat het circuit van Canada niet bekend om zijn hobbeligheid.
Hoe verklaar je dan die verschillende throttle-maps van vorig jaar, en de daaropvolgende off-throttle blown diffuser saga?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
zou nu toch niet meer moeten kunnen vanwege de gezamenlijke ECU?
die verschillende throttle-maps zouden gewoon moeten kunnen en zijn ook zichtbaar voor de FIA. De teams zoeken hierbij de grenzen van het toelaatbare op, iets wat logisch isquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan die verschillende throttle-maps van vorig jaar, en de daaropvolgende off-throttle blown diffuser saga?
Toen was die ecu er ook al.
Dat bedoel ik niet. Wat ik wil zeggen is dat ze gedeeltes van die ECU kunnen programmeren, anders was er dat debacle niet destijds. Ik zeg niet dat er hier iets aan de hand is, maar het zou kunnen dat RBR of elk ander team een ''Benetton Option 13'' via een loophole erin kán zetten.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die verschillende throttle-maps zouden gewoon moeten kunnen en zijn ook zichtbaar voor de FIA. De teams zoeken hierbij de grenzen van het toelaatbare op, iets wat logisch is
Dat wilt niets zeggen. De politie staat ook dagelijks te flitsen, en toch pakken ze maar een kleine groep van hardrijders. De PS3 zou ook geen gekopieerde spellen kunnen spelen, en doch is het hackers gelukt. En om wat korter op F1 te spelen: vleugels mogen ook maar een klein percentage kunnen flexen, en nadat de FIA in het verleden had gezegd er strenger op te gaan controleren kwamen de teams ook met verstevigingen om (áls het al zo was als die vleugels/bodywork niet reglementair zouden zijn ) niet door de mand te vallen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
dat zou de FIA toch moeten kunnen controleren?
En pas sinds 3 juni geregistreerd daar. Het is een investeringsconsortium bestaande uit 3 bedrijven. 60% is van Universal Sports Group LLC, een bedrijf van de koninklijke familie van Brunei. 20% is van Crescent Investment Management LLC (van de Amerikaan Mansoor Ijaz) en nog eens 20% is van Al Manhal International, een investeringsmaatschappij uit Abu Dhabi, geleid door Suhail Al Dhaheri.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, Infinity is in Londen gevestigd
Done, thanks to Sinister-D-quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Kan je even de teamlogo's updaten die het niet meer doen? thanks.
quote:'Mercedes wees schikkingsvoorstel van de FIA in Testgate van de hand'
De hoorzitting rondom de Testgate is van start gegaan. Het Mercedes AMG F1 Team en Pirelli zijn aanwezig om de vragen van het FIA-tribunaal te beantwoorden. Ook Red Bull-teambaas Christian Horner is afgereisd naar Frankrijk, waarschijnlijk om de gang van zaken nauwlettend in de gaten te houden. Ook kwam het nieuws naar buiten dat de FIA een schikkingsvoorstel heeft gedaan aan de Zilverpijlen: wanneer zij schuld zouden bekennen, werd de straf milder. Het merk met de ster weigerde echter, waardoor zij nu flink aan de bak moeten om hun onschuld te bewijzen.
Sky Sport-reporter Ted Kravitz meldde: “Dit nieuws komt uit de Duitse pers. Niki Lauda zou gezegd hebben dat de FIA bereid was een deal te sluiten met Mercedes als zij voorafgaand aan de hoorzitting schuld zouden bekennen. De zitting zou dan afgelast worden en er zou in overleg een straf bepaald worden. Lauda zei eveneens dat teambaas Ross Brawn en Motorsportbaas Toto Wolff gezegd zouden hebben: 'Nee, wij willen naar deze rechtszaak gaan en ons gelijk halen'.”
Klaarblijkelijk hebben Brawn en Wolff dusdanig waardevol bewijsmateriaal in handen dat zij niet bang zijn voor de uitspraak van het tribunaal.
Scandalous!!!!!quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal
Sabotagequote:
Ah, een medestanderquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal
quote:De FIA zal op donderdag niet met een uitspraak komen in de kwestie Mercedes/Pirelli, zo werd duidelijk in Parijs. Beide partijen, plus de FIA zelf, zijn gehoord, maar er kan nog geen definitief oordeel geveld worden in de zaak, die aangezwengeld werd toen bleek dat Mercedes op verzoek van Pirelli drie dagen had getest in Barcelona, met een auto van dit jaar.
Red Bull en Ferrari dienden een protest in, waarna de zaak voor het Internationale Tribunaal verscheen. Daar liet de FIA weten dat ze geen officiële toestemming had gegeven voor de test, vertelde Mercedes dat het een Pirelli-test was (en dus geen Mercedes-test) en dat als er een straf zou komen, ook het team van Ferrari bestraft zou moeten worden. Die renstal testte immers ook gedurende het seizoen, zij het met een Ferrari uit 2011. Volgens Mercedes zit er zo weinig verschil tussen de auto's van 2011 en nu, dat ze net zo goed een nieuwe hadden kunnen gebruiken.
Op het moment van schrijven moet Pirelli nog gehoord worden, maar duidelijk is dus wel, dat een oordeel niet vandaag zal volgen.
quote:Pirelli vindt dat de FIA niet het recht heeft om de bandenfabrikant te straffen, omdat het geen deelnemer is aan het wereldkampioenschap Formule 1. De bandenfabrikant deelde dat mee in Parijs, waar het uitleg geeft over de zaak rondom de 'geheime' bandentest van Mercedes.
"Pirelli begrijpt niet waarom er een disciplinaire actie is gestart", liet de bandenfabrikant weten. "Pirelli handelt enkel binnen de rechten die het heeft gekregen van de FIA. Wij snappen niet waarom er een zaak tegen ons is begonnen. Ferrari en Red Bull hebben al bevestigd dat ze niks tegen ons handelen hebben en het deze procedure is dan ook onbegrijpelijk. De aantijgingen zijn ongegrond, omdat Pirelli niet tegen de regels heeft gehandeld."
Pirelli gebruikte de zaak rondom 'crashgate', dat zich handelde rondom de Grand Prix van Singapore in 2008, om te demonstreren hoe de FIA zou moeten handelen als het een probleem heeft met de verrichtingen van contractueel vastgelegde partners. In dat geval zou er, volgens de Franse wet, naar een rechter gestapt moeten worden. De FIA zelf is volgens Pirelli niet bij machte om de bandenfabrikant straffen op te leggen.
De FIA reageerde kort, door aan te geven dat Pirelli wel degelijk onder contract staat bij de autosportbond en zich dus ook aan diens sportieve code dient te houden.
quote:Among the surprise revelations today was that Ferrari had conducted not just this year’s Barcelona Pirelli test with Pedro de la Rosa and an old car, but had also run a test with Felipe Massa last year.
uhuh en Mercedes had kunnen weten dat ondanks de toestemming het nooit volgens de regels zou zijn geweestquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:39 schreef twiFight het volgende:
Ik vermoed dat Mercedes wel degelijk goedkeuring had voor de test. Misschien niet zo zwart wit als zou moeten, maar ik betwijfel dat ze bewust gefraudeerd hebben. Het blijft echter een interessante vraag wat ze dan zouden gaan doen. Ook al is de schuld aan de FIA (Wat ze nooit zullen bekennen, die FIA is immers perfect), dan nog kunnen andere teams zeggen dat Mercedes voordeel heeft gehad en het kampioenschap dus beinvloed is.
Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af (die wij niet kennen) en wat Mercedes nu daadwerkelijk voor 'n materieel gebruikt heeft (weten wij ook niet). Speculatie is leuk, maar de feiten moeten nu juist bij het tribunaal blijken. Overigens geheel terecht dat andere teams klagen, ik zou ook willen weten wat er nu bij die test gebeurd is. Maar vooral als de schuld meer bij de FIA ligt vermoed ik dat niet alle feiten openbaar gemaakt zullen worden. De FIA duldt zelden dat zij negatief in de media komen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh en Mercedes had kunnen weten dat ondanks de toestemming het nooit volgens de regels zou zijn geweest
Het lijkt vrij duidelijk wat er gebeurd is, alleen zit je met de omstandigheden waaronder de test tot stand is gekomen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af (die wij niet kennen) en wat Mercedes nu daadwerkelijk voor 'n materieel gebruikt heeft (weten wij ook niet). Speculatie is leuk, maar de feiten moeten nu juist bij het tribunaal blijken. Overigens geheel terecht dat andere teams klagen, ik zou ook willen weten wat er nu bij die test gebeurd is. Maar vooral als de schuld meer bij de FIA ligt vermoed ik dat niet alle feiten openbaar gemaakt zullen worden. De FIA duldt zelden dat zij negatief in de media komen.
zo jij als je teambaas bent niet kiezen voor zo'n test als deze je aangereikt wordt? Zeker omdat Pirelli de verantwoording voor de test draagt en Mercedes officieel geen beschikking over de data gehad zou moeten hebben.quote:Maar je moet ook toegeven dat Brawn geen sukkel is en Mercedes geen amateurs. Zij weten echt wel dat 3 dagen testen op een vrij bereikbaar circuit nooit geheim zou blijven. Waarom zouden ze hun kampioenschap zo makkelijk weggooien?
Het is mij nog niet duidelijk wiens idee het was om de 2013-wagen mee te nemen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo jij als je teambaas bent niet kiezen voor zo'n test als deze je aangereikt wordt? Zeker omdat Pirelli de verantwoording voor de test draagt en Mercedes officieel geen beschikking over de data gehad zou moeten hebben.
In grote lijnen misschien. Maar voor zover ik weet is alleen toegegeven dat Mercedes de 2013 auto gebruikte en Pirelli banden voor volgend jaar aan het testen was. Welke telemetrie gelogd is, welke onderdelen op de auto zaten, etc. is nog onbekend, net zoals de afspraken die Pirelli, de FIA en Mercedes met elkaar hadden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het lijkt vrij duidelijk wat er gebeurd is, alleen zit je met de omstandigheden waaronder de test tot stand is gekomen.
Dat hangt geheel van de randvoorwaarden af en juist daarover is niets bekend. Alleen een heeeele hoop speculatie, die door sommige mensen als feiten gepresenteerd worden. Nogmaals, Brawn weet heel goed dat als hij bv. nieuwe onderdelen ging testen, dat hij daar in één klap het kampioenschap mee weggooit. Ik denk niet dat hij zo dom is. Er zit een groot grijsgebied tussen niks aan de hand en een groot schandaal, maar we zullen toch echt het tribunaal moeten afwachten voordat we daar meer over te weten komen.quote:[..]
zou jij als je teambaas bent niet kiezen voor zo'n test als deze je aangereikt wordt? Zeker omdat Pirelli de verantwoording voor de test draagt en Mercedes officieel geen beschikking over de data gehad zou moeten hebben.
Sinds Janet Jackson is het weer 'hip'quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
Dat er na 40 jaar nog geen ander woord is gevonden dan "gate" voor een schandaal
Lijkt me meest eerlijke, vooral omdat die niet meer bestaatquote:Op vrijdag 21 juni 2013 02:08 schreef vosss het volgende:
Spannend wel. de komende young drivers test moeten missen.
Dit jaar worden er drie dagen getest op Silverstone.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:18 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Lijkt me meest eerlijke, vooral omdat die niet meer bestaat
Lijkt me een hele lichte straf, daar is de FIA niet zo vanquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar worden er drie dagen getest op Silverstone.
Is trouwens een straf die door Mercedes zelf is voorgesteld, mochten ze schuldig bevonden worden.
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 10:46:35My sources indicate an announcement from the International Tribunal should be expected around lunchtime in Paris today - so in around 2h reageer retweet
Volgend jaar nietquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar worden er drie dagen getest op Silverstone.
Is trouwens een straf die door Mercedes zelf is voorgesteld, mochten ze schuldig bevonden worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |