Volgend jaar zijn er weer gewone in-season testen, dus daar kun je ze ook voor uitsluiten.quote:
Linkje als je het wilt horen, ik word er niet zo vrolijk vanquote:Rob White, Deputy Managing Director (technical) comments on the sounds of the new V6 turbo Power Unit :
‘‘The sound of the engine is the sum of three principal components, exhaust, intake and mechanical noise. On fired engines, exhaust noise dominates, but the other two sources are not trivial and would be loud if the exhaust noise was suppressed and contribute to the perceived sound of the engines in the car.
All three sources are still present on the V6. At the outset, there is more energy in each combustion event but there are fewer cylinders turning at lower speed and both intake and exhaust noise are attenuated by the turbo. Overall, the sound pressure level (so the perceived volume) is lower and the nature of the sound reflects the new architecture.
The car will still accelerate and decelerate rapidly, with instant gearshifts. The engines remain high revving, ultra high output competition engines. Fundamentally the engine noise will still be loud. It will wake you from sleep, and circuit neighbours will still complain. The engine noise is just a turbocharged noise rather than a normally aspirated noise : you can just hear the turbo when the driver lifts off the throttle and the engine speed drops.
I am sure some people will be nostalgic for the sound of engines from previous eras, including the preceding V8, but the sound of the new generation Power Units is just different. It’s like asking whether you like Motorhead or AC/DC. Ultimately it is a matter of personal taste. Both in concert are still pretty loud.’’
Jammer dan. Een V8 klinkt ook niet als een V12 of V16.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef Tarado het volgende:
COME ON FEEL THE NOISE...
MOTS-CLÉS : V6 TURBO 2014 - FORMULE 1
[..]
Linkje als je het wilt horen, ik word er niet zo vrolijk van![]()
http://www.renaultsport.c(...)se,2630.html?lang=fr
Van 18000 naar 12000 toeren vind ik toch wel een te grote teruggangquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jammer dan. Een V8 klinkt ook niet als een V12 of V16.
Belangrijkste is dat het niet ten koste gaan van het racen en dat de F1 met zijn tijd meegaat.
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 13:41:44Mercedes banned from Young Driver Test and reprimanded over Pirelli test controversy. Pirelli reprimanded. reageer retweet
The International Tribunal was presided over by Mr Edwin GLASGOW QC (Great Britain), and included Mr Christy HARRIS (United States), Mr Patrick RAEDERSDORF (Switzerland) and Mr Anthony SCOTT ANDREWS (Great Britain).quote:The following hearing of the International Tribunal took place in Paris on Thursday 20 June 2013. Disciplinary procedure against Mercedes and Pirelli (2013 FIA Formula One World Championship)
FRI 21.06.13, 1:01PM
Reminder of the facts
On 5 June 2013, further to protests lodged during the 2013 Monaco GP by Red Bull Racing and Ferrari Scuderia Team against cars n°9 and 10 (Mercedes AMG Petronas F1 Team) for having conducted with Pirelli a three day tyre testing using a 2013 car on 15, 16 and 17 May in Barcelona, the President of the FIA, acting as the FIA Prosecuting Body, sent to the President of the International Tribunal a notification of charges against Pirelli and a notification of charges against Mercedes AMG Petronas F1 Team.
On 5 June 2013, Pirelli and Mercedes AMG Petronas F1 Team have been convened by the President of the International Tribunal to appear before a judging panel of the International Tribunal.
Decision of the International Tribunal
The Tribunal, after having heard the parties and examined their submissions, decided that:
Mercedes be reprimanded;
Mercedes be suspended from participating in the forthcoming “three day young driver training test”;
Pirelli be reprimanded.
and rejected all other and further conclusions.
Inderdaad kunnen we verder, heb je de V6 van Renault als gehoord?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:59 schreef vosss het volgende:
OK milde straf dus zoals verwacht eigenlijk wel.
Kon ook bijna niet anders. Het was dat of Charlie Whiting slachtofferen wegens goedkeuring geven en dat de FIA daarmee zelf min of meer schuld bekent en dus een slecht figuur slaat of Mercedes bijna op zeker verliezen in de F1 bij een zware sanctie en dat is ook slecht voor de F1.
Nouja eind goed al goed zullen we maar zeggen
Nee wel dit nummer met F1 geluiden erin:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad kunnen we verder, heb je de V6 van Renault als gehoord?
ik vind vooral mooi dat ze ongeveer gister hun eigen straf hebben bepaaldquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:04 schreef vosss het volgende:
Overigens toch goed weggekomen, want ze hadden dus niet zwart op wit (of zoals men zei in een email) toestemming van de FIA.
Ze hadden Charlie gevraagd of het mocht en die zei als alle andere teams dezelfde kans krijgen wel.
Die kans hebben dus niet alle teams gekregen en dat wist Mercedes.
En in hoeverre er geen data verzameld is door Mercedes is koffiedik kijken. Ik geloof dat niet zo in elk geval dat er niets verzameld is.
Ik gok op gevaarlijk (en doordacht) spel van Mercedes/Brawn. De FIA weet ook dat de heren van Mercedes de stekker eruit zouden trekken bij een zware sanctie en Brawn wist dat de FIA dat weet.
Gegokt en gewonnen.
Dat is waar ze in de jaren '80 mee reden. De nieuwe turbo motoren hebben een limiet van 15000 toeren. En ik vind het geluid van de turbo's uit de jaren '80 ook acceptabel (ben er zelf bij geweest). Het klinkt nog steeds hard. Deze zullen zelfs nog beter klinken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van 18000 naar 12000 toeren vind ik toch wel een te grote teruggang
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 14:23:06FIA Tribunal verdict says Mercedes did gain an 'advantage' from Pirelli test - but there no intention to cheat http://t.co/8YXO0WnaFH reageer retweet
Oh, het geluid is al gepost zie ik. Ach ja, in herhaling dan maartwitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 14:18:52Amid all the Mercedes/Pirelli test interest, something else big came out today: the sound of a 2014 F1 engine http://t.co/O0v695Jecg reageer retweet
En wat gaat nu het volgende geblaat worden? ''Mercedes is nog steeds in het voordeel, want de Pirelli test was met de race coureurs. Terwijl anderen nu met onervaren jonkies moeten testenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:44 schreef Tarado het volgende:
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 13:41:44Mercedes banned from Young Driver Test and reprimanded over Pirelli test controversy. Pirelli reprimanded. reageer retweet
Ik vond het geluid iig heel erg tegenvallen. Al was dat natuurlijk te verwachten. De Formule 1 is zeker niet zo spectaculair meer als in de jaren '90.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:23 schreef vosss het volgende:
Nog steeds overbelast. Wel een F1 motor kunnen maken maar geen fatsoenlijk website
Thanksquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:44 schreef zoem het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)-turbomotor-in-2014/
Hier een mirror
Was dit geluid qua RPM's wat de limiet gaat zijn komend jaar? Indien ja dan ronduit slecht en bagger indien nee dan wil ik dat horen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:48 schreef zoem het volgende:
Ik mis dat gejank bij hoge toeren. Het klinkt nog niet echt F1-waardig.
Even mezelf quoten omdat jullie dat test-gate en de nieuwe Renault motor belangrijker vonden dan hierop te reageren....quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:23 schreef JohnB52 het volgende:
Tijd voor een FOK! Meeting!
http://m.gpupdate.net/nl/(...)p-circuit-van-assen/
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:18 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Even mezelf quoten omdat jullie dat test-gate en de nieuwe Renault motor belangrijker vonden dan hierop te reageren....
The Horse Whisperer Crime and Punishment (but make it a light one)twitter:GrilloRampante twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 19:19:29Once in a whlle, the Horse Whisperer stirs, especially when something happens that gets him worked up. http://t.co/Kdy3j9ZoDC reageer retweet
Published on: 06/21/2013quote:Officially, Ferrari has never been in the habit of commenting on verdicts.
However, as you all know, the Horse Whisperer is a free spirit who sums up the mood of millions of fans, especially when certain incidents get him worked up.
Have you ever faced accusations in a tribunal? Its never happened to the Whisperer thank goodness, but it cant be pleasant. But today we learned, that even if one is guilty and in this case that is an indisputable and verified fact, there is always a way of muddling through as best one can. One only has to suggest to the judge what the penalty should be and even better, why not make it something light like a rap across the knuckles.
It is somewhat perplexing to say the least to see that the guilty party can get away virtually scot free for having derived an unfair sporting advantage. Dont tell me that testing for three days on your own at the Catalunya circuit is the same as doing so with nine other teams at Silverstone with a host of young hopefuls at the wheel, in an area where the weather can still be changeable even in the height of summer. And what if this whole incident had taken place after the young drier test, what would have been the penalty then? Would they have been forbidden from holding an end of year dinner?
In one sense then, its a bit like when a ghost goal is scored against you and isnt disallowed and then your opponents are incorrectly awarded a penalty, which has no effect on the result, incidents which both the English and the Germans ought to remember well, dont you think? Its not something that can be remedied with a penalty in the next game
The way things are going in Formula 1 at the moment is becoming boring: you make a mistake, you race with an illegal component, but then you are told to just change it for the next race and weve seen what weve seen
All this reminds the Whisperer that if he ever finds himself running a Formula 1 team in the near future and that he gets off to a difficult start to the season, then all it needs is to organise a nice week of testing at the right moment and then maybe have to skip a later session, by which time, everything could be done and dusted. What do you reckon?
PS: Oh, and to those who jabber on about transparency and credibility, the Whisperer would remind them that the rules are very clear: you cannot test with a car from the current year. With those that are at least two years old, you can run when you like, where you like, with any driver you like, dressed how you like, inviting who you like.
'k zei 't tochquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef Tarado het volgende:
Dont tell me that testing for three days on your own at the Catalunya circuit is the same as doing so with nine other teams at Silverstone with a host of young hopefuls at the wheel,
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
En wat gaat nu het volgende geblaat worden? ''Mercedes is nog steeds in het voordeel, want de Pirelli test was met de race coureurs. Terwijl anderen nu met onervaren jonkies moeten testen''
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
Wat is daar nou mis mee, de BBC heeft het ook.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:53 schreef RJD het volgende:
Ook best jammer:twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
De pot verwijt de ketel.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef Tarado het volgende:
The Horse Whisperer Crime and Punishment (but make it a light one)twitter:GrilloRampante twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 19:19:29Once in a whlle, the Horse Whisperer stirs, especially when something happens that gets him worked up. http://t.co/Kdy3j9ZoDC reageer retweet
[..]
Published on: 06/21/2013
Categories: News
Tags: scuderia ferrari 2013, The Horse Whisperer
Gary Paffet is geen jonkie, maar een ervaren testcoureur zonder GP ervaring.quote:
op basis van welke beelden dan?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:53 schreef RJD het volgende:
Ook best jammer:twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
Dat was wel beter geweest.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:31 schreef JohnB52 het volgende:
Geen beelden, alleen audio .
Dus kon je sport1 muten en radio aan
dat snap ik, maar als je commentaar wil geven, moet je daarvoor eerst beeld hebben, dus op basis van welke beelden wilde Mol dat doen?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:31 schreef JohnB52 het volgende:
Geen beelden, alleen audio .
Dus kon je sport1 muten en radio aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |