abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128073912
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:34 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Volgend jaar niet
Volgend jaar zijn er weer gewone in-season testen, dus daar kun je ze ook voor uitsluiten. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:32:38 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128078149
COME ON FEEL THE NOISE...
MOTS-CLÉS : V6 TURBO 2014 - FORMULE 1

quote:
Rob White, Deputy Managing Director (technical) comments on the sounds of the new V6 turbo Power Unit :
‘‘The sound of the engine is the sum of three principal components, exhaust, intake and mechanical noise. On fired engines, exhaust noise dominates, but the other two sources are not trivial and would be loud if the exhaust noise was suppressed and contribute to the perceived sound of the engines in the car.
All three sources are still present on the V6. At the outset, there is more energy in each combustion event but there are fewer cylinders turning at lower speed and both intake and exhaust noise are attenuated by the turbo. Overall, the sound pressure level (so the perceived volume) is lower and the nature of the sound reflects the new architecture.
The car will still accelerate and decelerate rapidly, with instant gearshifts. The engines remain high revving, ultra high output competition engines. Fundamentally the engine noise will still be loud. It will wake you from sleep, and circuit neighbours will still complain. The engine noise is just a turbocharged noise rather than a normally aspirated noise : you can just hear the turbo when the driver lifts off the throttle and the engine speed drops.
I am sure some people will be nostalgic for the sound of engines from previous eras, including the preceding V8, but the sound of the new generation Power Units is just different. It’s like asking whether you like Motorhead or AC/DC. Ultimately it is a matter of personal taste. Both in concert are still pretty loud.’’
Linkje als je het wilt horen, ik word er niet zo vrolijk van ;(

http://www.renaultsport.c(...)se,2630.html?lang=fr
pi_128078329
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef Tarado het volgende:
COME ON FEEL THE NOISE...
MOTS-CLÉS : V6 TURBO 2014 - FORMULE 1

[..]

Linkje als je het wilt horen, ik word er niet zo vrolijk van ;(

http://www.renaultsport.c(...)se,2630.html?lang=fr
Jammer dan. Een V8 klinkt ook niet als een V12 of V16.

Belangrijkste is dat het niet ten koste gaan van het racen en dat de F1 met zijn tijd meegaat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:40:24 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128078470
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Jammer dan. Een V8 klinkt ook niet als een V12 of V16.

Belangrijkste is dat het niet ten koste gaan van het racen en dat de F1 met zijn tijd meegaat.
Van 18000 naar 12000 toeren vind ik toch wel een te grote teruggang
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:44:04 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128078634
NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 13:41:44 Mercedes banned from Young Driver Test and reprimanded over Pirelli test controversy. Pirelli reprimanded. reageer retweet
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:54:17 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128079057
International Tribunal
quote:
The following hearing of the International Tribunal took place in Paris on Thursday 20 June 2013. Disciplinary procedure against Mercedes and Pirelli (2013 FIA Formula One World Championship)
FRI 21.06.13, 1:01PM
Reminder of the facts

On 5 June 2013, further to protests lodged during the 2013 Monaco GP by Red Bull Racing and Ferrari Scuderia Team against cars n°9 and 10 (Mercedes AMG Petronas F1 Team) for having conducted with Pirelli a three day tyre testing using a 2013 car on 15, 16 and 17 May in Barcelona, the President of the FIA, acting as the FIA Prosecuting Body, sent to the President of the International Tribunal a notification of charges against Pirelli and a notification of charges against Mercedes AMG Petronas F1 Team.

On 5 June 2013, Pirelli and Mercedes AMG Petronas F1 Team have been convened by the President of the International Tribunal to appear before a judging panel of the International Tribunal.

Decision of the International Tribunal

The Tribunal, after having heard the parties and examined their submissions, decided that:

Mercedes be reprimanded;
Mercedes be suspended from participating in the forthcoming “three day young driver training test”;
Pirelli be reprimanded.
and rejected all other and further conclusions.
The International Tribunal was presided over by Mr Edwin GLASGOW QC (Great Britain), and included Mr Christy HARRIS (United States), Mr Patrick RAEDERSDORF (Switzerland) and Mr Anthony SCOTT ANDREWS (Great Britain).

The full decision is available on :
(IT-2013-01)-Decision (EN).pdf


http://www.fia.com/news/international-tribunal-0
pi_128079264
OK milde straf dus zoals verwacht eigenlijk wel.

Kon ook bijna niet anders. Het was dat of Charlie Whiting slachtofferen wegens goedkeuring geven en dat de FIA daarmee zelf min of meer schuld bekent en dus een slecht figuur slaat of Mercedes bijna op zeker verliezen in de F1 bij een zware sanctie en dat is ook slecht voor de F1.

Nouja eind goed al goed zullen we maar zeggen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:02:18 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128079378
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:59 schreef vosss het volgende:
OK milde straf dus zoals verwacht eigenlijk wel.

Kon ook bijna niet anders. Het was dat of Charlie Whiting slachtofferen wegens goedkeuring geven en dat de FIA daarmee zelf min of meer schuld bekent en dus een slecht figuur slaat of Mercedes bijna op zeker verliezen in de F1 bij een zware sanctie en dat is ook slecht voor de F1.

Nouja eind goed al goed zullen we maar zeggen :)
Inderdaad kunnen we verder, heb je de V6 van Renault als gehoord?
pi_128079464
Overigens toch goed weggekomen, want ze hadden dus niet zwart op wit (of zoals men zei in een email) toestemming van de FIA.

Ze hadden Charlie gevraagd of het mocht en die zei als alle andere teams dezelfde kans krijgen wel.
Die kans hebben dus niet alle teams gekregen en dat wist Mercedes.

En in hoeverre er geen data verzameld is door Mercedes is koffiedik kijken. Ik geloof dat niet zo in elk geval dat er niets verzameld is.

Ik gok op gevaarlijk (en doordacht) spel van Mercedes/Brawn. De FIA weet ook dat de heren van Mercedes de stekker eruit zouden trekken bij een zware sanctie en Brawn wist dat de FIA dat weet.

Gegokt en gewonnen.

:7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128079711
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Inderdaad kunnen we verder, heb je de V6 van Renault als gehoord?
Nee wel dit nummer met F1 geluiden erin:

:+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128080152
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:04 schreef vosss het volgende:
Overigens toch goed weggekomen, want ze hadden dus niet zwart op wit (of zoals men zei in een email) toestemming van de FIA.

Ze hadden Charlie gevraagd of het mocht en die zei als alle andere teams dezelfde kans krijgen wel.
Die kans hebben dus niet alle teams gekregen en dat wist Mercedes.

En in hoeverre er geen data verzameld is door Mercedes is koffiedik kijken. Ik geloof dat niet zo in elk geval dat er niets verzameld is.

Ik gok op gevaarlijk (en doordacht) spel van Mercedes/Brawn. De FIA weet ook dat de heren van Mercedes de stekker eruit zouden trekken bij een zware sanctie en Brawn wist dat de FIA dat weet.

Gegokt en gewonnen.

:7
ik vind vooral mooi dat ze ongeveer gister hun eigen straf hebben bepaald :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128080211
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Van 18000 naar 12000 toeren vind ik toch wel een te grote teruggang
Dat is waar ze in de jaren '80 mee reden. De nieuwe turbo motoren hebben een limiet van 15000 toeren. En ik vind het geluid van de turbo's uit de jaren '80 ook acceptabel (ben er zelf bij geweest). Het klinkt nog steeds hard. Deze zullen zelfs nog beter klinken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128080313
Open dumpvalve erbij en ju.

:+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128080538
Hoi, even een vraagje. Ik ben bezig de f1 jaarclips van RTL en SBS van youtube te downloaden (gewoon om die op mijn PC te hebben staan aangezien de FIA langzaam maar zeker F1 beelden aan het verwijderen is), maar in de periode 1999-2012 kan ik alleen de 2004 variant niet vinden.
Was er dat jaar geen jaarclip? En indien die er wel was, waar is die te vinden? Dit was het eerste jaar dat F1 bij SBS zat.

Voor de duidelijkheid:


Deze is het niet, want die is fanmade.
pi_128080804
NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 14:23:06 FIA Tribunal verdict says Mercedes did gain an 'advantage' from Pirelli test - but there no intention to cheat http://t.co/8YXO0WnaFH reageer retweet
NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 14:18:52 Amid all the Mercedes/Pirelli test interest, something else big came out today: the sound of a 2014 F1 engine http://t.co/O0v695Jecg reageer retweet
Oh, het geluid is al gepost zie ik. Ach ja, in herhaling dan maar O-)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:43:00 #67
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128081028
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:44 schreef Tarado het volgende:
NobleF1 twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 13:41:44 Mercedes banned from Young Driver Test and reprimanded over Pirelli test controversy. Pirelli reprimanded. reageer retweet
En wat gaat nu het volgende geblaat worden? ''Mercedes is nog steeds in het voordeel, want de Pirelli test was met de race coureurs. Terwijl anderen nu met onervaren jonkies moeten testen :( ''
Of: '' Mercedes heeft wel 3 gp's langer kunnen genieten hun geteste updates!!! :( ''

Het is gewoon wachten op dat commentaar :{

Maar vertel dat eens tegen Mclaren en Gary Paffet :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 21-06-2013 20:32:27 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128081040
Kan geen verbinding maken ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128081169
Website van Renault overbelast :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128082506
Nog steeds overbelast. Wel een F1 motor kunnen maken maar geen fatsoenlijk website :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:34:41 #71
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_128082960
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:23 schreef vosss het volgende:
Nog steeds overbelast. Wel een F1 motor kunnen maken maar geen fatsoenlijk website :'(
Ik vond het geluid iig heel erg tegenvallen. Al was dat natuurlijk te verwachten. De Formule 1 is zeker niet zo spectaculair meer als in de jaren '90.

En als we het over motor geluid hebben, ik zou graag de Ferrari V12 weer horen!
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
pi_128083012
Ja die zou ik ook weer graag horen :9~

Echter wil ik nu onderhand ook wel eens die V6 horen. Dus Renault maak jullie website eventjes aub bedankt alvast!!!!! :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128083443
quote:
Thanks _O_

Even geluisterd: -O- WTF man }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128083550
Ik mis dat gejank bij hoge toeren. Het klinkt nog niet echt F1-waardig.
pi_128083565
Dit F1 geluid is echt zwaar bagger :(

Ik ga in het volgende jaar wel weer naar een VLN race toe op de Nordschleife, daar krijg je meer componisten/symfoniën te horen dan op LeMans + de heuvels in de Eiffels doen het ook nog eens goed, puur der kan het haast niet!
pi_128083613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:48 schreef zoem het volgende:
Ik mis dat gejank bij hoge toeren. Het klinkt nog niet echt F1-waardig.
Was dit geluid qua RPM's wat de limiet gaat zijn komend jaar? Indien ja dan ronduit slecht en bagger indien nee dan wil ik dat horen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128083773
Vooralsnog lees ik nergens op internet positieve geluiden (matig woordgrapje :@ ) op dat Renault geluid.

En terecht. Dit is een aanfluiting en F1 onwaardig imo :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 juni 2013 @ 16:00:09 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128084017
het is minder erg dan ik verwacht had
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128084733
quote:
Even mezelf quoten omdat jullie dat test-gate en de nieuwe Renault motor belangrijker vonden dan hierop te reageren....
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:03:25 #81
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128088566
quote:
18s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:18 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Even mezelf quoten omdat jullie dat test-gate en de nieuwe Renault motor belangrijker vonden dan hierop te reageren....
;( niemand

:P

Maar 't is nog wel een dikke 1,5 maand om te beslissen ;) Kweet niet of ik tegen die tijd iets heb. Maar om eerlijk te zijn spreekt 't programma me niet echt aan om 'n dikke 3 uur te rijden.
En die RBR heb ik al 2 jaar achtereen zien rijden op Francorchamps, dus daar hoef ik 't ook niet voor te doen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 21-06-2013 18:15:27 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128091767
Ik vraag me af hoe realistisch dat geluid is.

Ter vergelijking, de Honda V6 uit de jaren '80

en nog wat andere V6 turbo motoren

Deze vind ik allemaal beter klinken dan die van de nieuwe Renault V6 turbo uit die clip.

Daarbij vind ik het geluid minder belangrijk dan de kwaliteit van het racen en ik verwacht dat dat met die nieuwe turbo motoren en krachtiger KERS (ca. 150 pk) alleen maar beter wordt. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128092646
Gewoon de 3.5l v8 v10 en v12 terug
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:49:15 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128092695
GrilloRampante twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 19:19:29 Once in a whlle, the Horse Whisperer stirs, especially when something happens that gets him worked up. http://t.co/Kdy3j9ZoDC reageer retweet
The Horse Whisperer Crime and Punishment (but make it a light one)
quote:
Officially, Ferrari has never been in the habit of commenting on verdicts.

However, as you all know, the Horse Whisperer is a free spirit who sums up the mood of millions of fans, especially when certain incidents get him worked up.

Have you ever faced accusations in a tribunal? Its never happened to the Whisperer thank goodness, but it cant be pleasant. But today we learned, that even if one is guilty and in this case that is an indisputable and verified fact, there is always a way of muddling through as best one can. One only has to suggest to the judge what the penalty should be and even better, why not make it something light like a rap across the knuckles.

It is somewhat perplexing to say the least to see that the guilty party can get away virtually scot free for having derived an unfair sporting advantage. Dont tell me that testing for three days on your own at the Catalunya circuit is the same as doing so with nine other teams at Silverstone with a host of young hopefuls at the wheel, in an area where the weather can still be changeable even in the height of summer. And what if this whole incident had taken place after the young drier test, what would have been the penalty then? Would they have been forbidden from holding an end of year dinner?

In one sense then, its a bit like when a ghost goal is scored against you and isnt disallowed and then your opponents are incorrectly awarded a penalty, which has no effect on the result, incidents which both the English and the Germans ought to remember well, dont you think? Its not something that can be remedied with a penalty in the next game

The way things are going in Formula 1 at the moment is becoming boring: you make a mistake, you race with an illegal component, but then you are told to just change it for the next race and weve seen what weve seen

All this reminds the Whisperer that if he ever finds himself running a Formula 1 team in the near future and that he gets off to a difficult start to the season, then all it needs is to organise a nice week of testing at the right moment and then maybe have to skip a later session, by which time, everything could be done and dusted. What do you reckon?

PS: Oh, and to those who jabber on about transparency and credibility, the Whisperer would remind them that the rules are very clear: you cannot test with a car from the current year. With those that are at least two years old, you can run when you like, where you like, with any driver you like, dressed how you like, inviting who you like.
Published on: 06/21/2013
Categories: News
Tags: scuderia ferrari 2013, The Horse Whisperer
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:33:09 #85
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128094668
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef Tarado het volgende:
Dont tell me that testing for three days on your own at the Catalunya circuit is the same as doing so with nine other teams at Silverstone with a host of young hopefuls at the wheel,
'k zei 't toch :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
En wat gaat nu het volgende geblaat worden? ''Mercedes is nog steeds in het voordeel, want de Pirelli test was met de race coureurs. Terwijl anderen nu met onervaren jonkies moeten testen :(''
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128095604
dat geluid valt wel zwaar tegen zeg :{
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_128096064
Ferrari heeft wel gelijk op dit punt. Het is een straf van niks en de testomstandigheden waren vele male beter. Maar de FIA kan ook weinig want anders peert Mercedes hem uit de F1.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:04:20 #88
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_128096349
tjah over dat geluid... onboard klinkt t nu ook anders dan zo van buiten om te horen...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_128101737
Ook best jammer:
Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07 Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 juni 2013 @ 23:26:08 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128103483
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:53 schreef RJD het volgende:
Ook best jammer:
Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07 Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
Wat is daar nou mis mee, de BBC heeft het ook. :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128104472
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef Tarado het volgende:
GrilloRampante twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 19:19:29 Once in a whlle, the Horse Whisperer stirs, especially when something happens that gets him worked up. http://t.co/Kdy3j9ZoDC reageer retweet
The Horse Whisperer Crime and Punishment (but make it a light one)

[..]

Published on: 06/21/2013
Categories: News
Tags: scuderia ferrari 2013, The Horse Whisperer
De pot verwijt de ketel. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128104486
Tweet dat maar naar Olav...
pi_128104545
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:33 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

'k zei 't toch :')

[..]

Gary Paffet is geen jonkie, maar een ervaren testcoureur zonder GP ervaring.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 juni 2013 @ 23:51:37 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128104812
Het is gebeurd, gisteren was de laatste dag Sport1, het ligt er nu uit. :W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128107025
bij mij is dit al 2 weken dat sport1 op zwart staat jammer dat olav geen commentaar mag leveren via de radio. Ik mis Sport1 zelf niet.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 01:25:03 #96
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128107892
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:53 schreef RJD het volgende:
Ook best jammer:
Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 15:03:07 Had gehoopt de rechten te kunnen kopen bij FOM om commentaar te gaan streamen via Grandprixradio. FOM meldde vandaag dat ze dat niet willen reageer retweet
op basis van welke beelden dan?
pi_128108030
Geen beelden, alleen audio .

Dus kon je sport1 muten en radio aan
pi_128109431
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 01:31 schreef JohnB52 het volgende:
Geen beelden, alleen audio .

Dus kon je sport1 muten en radio aan
Dat was wel beter geweest.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 03:36:40 #99
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128109523
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 01:31 schreef JohnB52 het volgende:
Geen beelden, alleen audio .

Dus kon je sport1 muten en radio aan
dat snap ik, maar als je commentaar wil geven, moet je daarvoor eerst beeld hebben, dus op basis van welke beelden wilde Mol dat doen?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 09:08:09 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128110812
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 23:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel. :)
:) Altijd leuk om te lezen al ben ik wel met hem/het eens dat de strafmaat lachwekkend is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')