Oja het waren er 3 in totaal.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:44 schreef vosss het volgende:
[..]
De teams mogen testen met wie ze willen, dus ook met de huidige coureurs.
Frijns zou 2 dagen in actie komen volgens de baas. Goeie kans dat dat er nu 1 wordt.
Als ze er nog geld voor hebben, Hulkenberg wacht ook nog op zijn salaris.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja het waren er 3 in totaal.
Die kans is idd sterk aanwezig, maar Sauber had nog geen andere coureur geregeld dus ze hadden al een vrije dag over. Frijns komt in ieder geval nog in actie.
Ja qua geld gaat het er echt kut. The Hulk al 2 maanden geen salaris gehad lees ik. Die zal toch echt balen als een stier van zijn keuze om naar Sauber te gaan achteraf.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Als ze er nog geld voor hebben, Hulkenberg wacht ook nog op zijn salaris.
Dan is de kans dat Frijns volgend jaar zonder sponsors in de bolide komt wel echt miniemquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:12 schreef JohnB52 het volgende:
http://mobile.f1today.nl/(...)ningen-niet-betalen/
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108499quote:The FIA will send its own observers to the Formula 1 young driver test later this month to ensure that current racers do not work on car developments.
Motor racing's governing body has agreed to a change of the testing regulations that will allow teams to use their regular drivers to help out with tyre work at the Silverstone test from July 17-19.
The move comes on the back of the multiple Pirelli tyre failures at the British Grand Prix, and should help Pirelli find a solution that will eradicate the problems it has suffered so far this year.
But with the FIA making it clear that the experienced drivers are only allowed to work on the emergency tyre programme, it plans to send its own officials to the test.
These observers will check the running programmes of every team to ensure any car development work is only done by the 'young' drivers who will still be present at the test.
Pirelli has still yet to announce the result of its investigation of what went wrong at Silverstone to cause the series of failures.
The company is expected to announce later on Tuesday that it will bring the Kevlar-belted tyres that were trialled at the Canadian Grand Prix to Germany this weekend.
A bigger change of specification will then come in time for the Hungarian GP, with teams able to test these tyres at Silverstone.
Pirelli also has two further private tests planned in the next few weeks, with the FIA having told its motorsport director Paul Hembery at Silverstone that it would be willing to allow the tyre company to use a 2013 car if it is required.
Waar ze straks staan zal mij een worst wezen, maar ben blijk dat het gezanik dan eindelijk eens voorbij is.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:19 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
En die test mist Mercedes. Maargoed, die hebben natuurlijk al met een 2013 spec bolide en de huidige coureurs getest.
Na de test staat die Merc gewoon weer op P5 & 6 waar ze al 3 jaar staan; let maar op en ja jullie mogen me quoten
http://www.formule1.nl/ni(...)-niet-in-het-geding/quote:Robin Frijns is blij met het nieuws dat hij op de eerste twee dagen van de Formule 1-test op Silverstone mag instappen bij Sauber.
Formule 1.nl vernam een paar dagen geleden in Silverstone al van Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn dat Frijns in actie zal komen, maar die plannen leken even op de helling te komen door de problemen bij bandenfabrikant Pirelli. De voorgenomen Young Driver Test is namelijk niet meer alleen voorbehouden aan testrijders, maar mag op verzoek van de teams en Pirelli ook worden benut om de reguliere coureurs te laten testen met de nieuwe banden die Pirelli voortaan gaat gebruiken om herhaling van het bandenfiasco te voorkomen.
De deelname van Frijns is echter niet in het geding gekomen, zo blijkt. De Limburgse coureur, wiens GP2-optreden in Silverstone door een probleem met de wielophanging in het water viel, staat nog gewoon op het programma. Op zeventien en achttien juli stapt Frijns in bij Sauber, dat daarmee zijn vertrouwen in de nieuwkomer uitspreekt.
De eerste twee dagen van de Young Driver Test mag ik voor mijn rekening nemen, bevestigt Frijns. Silverstone is een pittig baantje maar ik ben ontzettend blij dat ik de kans krijg om kilometers te maken in de 2013-auto. Er moeten diverse nieuwe onderdelen getest worden dus ik moet flink aan de bak. Het is mijn taak om Sauber sneller te maken dus ik ga mijn uiterste best doen: hard werken voor het team maar ondertussen ook genieten. Ik wil Sauber bedanken voor deze kans.
quote:Jul.5 (GMM) A Spanish correspondent is certain James Allison is headed to Ferrari.
Briton Allison stepped down as Lotus' highly-rated technical director earlier this season, and his next move has been the subject of intense paddock speculation ever since.
But Manuel Franco, the correspondent for the Spanish sports daily AS, reported from the Nurburgring that Allison, 45, is definitely heading to Italy.
"AS is certain that Allison has signed for Ferrari," Franco wrote on Thursday.
"McLaren wanted him to replace Paddy Lowe, but he (Allison) preferred to go to Ferrari."
Franco said Allison is currently serving his six months of obligatory 'gardening leave'.
Laat Frijns nog maar even de GP2 afmaken dit seizoen, daar heeft hij meer aan dan midden in het seizoen in een auto van Hulkenberg stappen.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:21 schreef Rossdale het volgende:
Hmm, zal Grosjean gewipt worden zodat ze de Hulk kunnen aantrekken bij Lotus?
Zou voor Frijns natuurlijk mooi zijn als hij nog een aantal races in de Sauber zou kunnen knallen dit seizoen
Alle priveteams zitten krap bij kas, alleen Ferrari,Mercedes en Red Bull zijn nog gezond.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:37 schreef IkWilbert het volgende:
Sauber zit verlegen om geld... denk niet dat Frijns zonder geld kans maakt op dit moment.
McLaren toch ook wel dacht ikquote:Op maandag 8 juli 2013 13:00 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Alle priveteams zitten krap bij kas, alleen Ferrari,Mercedes en Red Bull zijn nog gezond.
Inkomsten vallen ook terug daar, vandaar ook de keuze voor Perez dit jaar. Al zal het met de komst van Honda wel weer bijtrekken.Eigenlijk hebben alle priveteams ook minimaal 1 paydriver.quote:
Vodafone verdwijnt na dit jaar toch ?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Inkomsten vallen ook terug daar, vandaar ook de keuze voor Perez dit jaar. Al zal het met de komst van Honda wel weer bijtrekken.Eigenlijk hebben alle priveteams ook minimaal 1 paydriver.
Als Hulk dit jaar nog de overstap maakt dan lijkt me dat van wel (al is het maar tijdelijk), hij is niet voor niets de 3e rijder natuurlijkquote:Op maandag 8 juli 2013 12:37 schreef IkWilbert het volgende:
Sauber zit verlegen om geld... denk niet dat Frijns zonder geld kans maakt op dit moment.
Ik verwacht dat Hulk gewoon het jaar uitrijdt... maar wie weet komt er een verrassingquote:Op maandag 8 juli 2013 13:21 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als Hulk dit jaar nog de overstap maakt dan lijkt me dat van wel (al is het maar tijdelijk), hij is niet voor niets de 3e rijder natuurlijk
Hopelijk in de vorm van een sponsor/investeerder die Sauber uit de problemen helpt.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:43 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Hulk gewoon het jaar uitrijdt... maar wie weet komt er een verrassing
Als ik het geld had... altijd al een zwak gehad voor het sauber teamquote:Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hopelijk in de vorm van een sponsor/investeerder die Sauber uit de problemen helpt.
Als ik het goed begrepen heb, is er iets van 30miljoen nodigquote:Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hopelijk in de vorm van een sponsor/investeerder die Sauber uit de problemen helpt.
twitter:ScarbsF1 twitterde op maandag 08-07-2013 om 18:08:13The latest set of 2014 F1 Technical Regulations have been published by the @fia http://t.co/A3DbQpAkTL reageer retweet
twitter:ScarbsF1 twitterde op maandag 08-07-2013 om 18:11:34New 2014 Tech regs: set out the new low nose dimensions, nose tip down to 185 (from 550mm) with limits on how the rest of the nose can be reageer retweet
Nou, hoe zou dat toch komentwitter:ScarbsF1 twitterde op maandag 08-07-2013 om 18:19:242014 Tyres "the FIA may decide to change the specification during the Championship season for safety reasons without notice or delay"..! reageer retweet
quote:The FIA confirmed to the F1 teams today that the Silverstone Young Driver test will still take place over three days – ending any hopes Mercedes might have had that it would be allowed to participate in an extra fourth day.
Crucially the FIA has also decided to ensure that race drivers can only be involved in Pirelli testing, having contemplated allowing teams to do what they want in terms of car development.
FIA observers will ensure that any changes made to the cars when a race driver is running relate only to the tyre testing, so teams will not be able to swap wings and other parts around and so on.
However a race driver could in theory test new parts if they are on the car in the morning, and remain in place all day.
The FIA today sent the following note to teams, which has also been seen by this writer:
1) The young driver training test will remain a three day test from 17-19 July.
2) One specification of tyre will be available for the test. The 2012 construction will be used but with the hard, medium and soft 2013 compounds.
3) Pirelli will be authorised to provide each team with five extra sets of tyres for this test, bringing the annual total to 105 sets. All of these sets may be used.
4) Any driver who has competed in more than two F1 World Championship races may take part in this test, provided that the purpose of him doing so is to test tyres for the appointed tyre supplier. In order to meet this requirement, all teams shall, in particular, ensure that any changes made to a car at these times are exclusively related to the tyre tests set out in the run plan provided by Pirelli. An FIA observer will be appointed to ensure the regulations are being followed.
Ik vind dat eigenlijk best wel een grote verandering!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:35 schreef LWD-Godius het volgende:
• Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season
Pardon?quote:• Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season
nee, ze gaan rijden met een bak met acht versnellingen (+ een achteruit) met volgens mij inderdaad acht verschillende beschikbare ratio's.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:24 schreef Bluurgh het volgende:
Het lijkt net alsof er staat dat er 8 versnellingen komen met 1 ratio, maar ze zullen idd wel bedoelen 7 versnellingen met 8 opties.Grote vraag waarom dat zo nodig moet..
http://www.manipef1.com/news/articles/12711/quote:Another major change to the powertrain rules for 2014 is the gearbox specification, which will now feature a set selection of gear ratios for the entire season for each driver. Currently, teams are allowed to change gear ratios between races in order to optimise its set-up for each track, but the same ratios will have to be used at every track from 2014, including such extremities as Monaco and Monza.
The restriction was requested by the teams who are eyeing yet another cost saving from the initiative. It has been made possible by adding an eighth gear to the gearbox and by the fuel flow limit of 100 kg/hour on engines in the upper third of the its rev range. As a result Sam Michael says it won't be that big a challenge to balance gearbox performance between all the different tracks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |