abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juli 2013 @ 23:46:57 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128484499
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:44 schreef vosss het volgende:

[..]

De teams mogen testen met wie ze willen, dus ook met de huidige coureurs.
Frijns zou 2 dagen in actie komen volgens de baas. Goeie kans dat dat er nu 1 wordt.
Oja het waren er 3 in totaal.

Die kans is idd sterk aanwezig, maar Sauber had nog geen andere coureur geregeld dus ze hadden al een vrije dag over. Frijns komt in ieder geval nog in actie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128492223
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Oja het waren er 3 in totaal.

Die kans is idd sterk aanwezig, maar Sauber had nog geen andere coureur geregeld dus ze hadden al een vrije dag over. Frijns komt in ieder geval nog in actie.
Als ze er nog geld voor hebben, Hulkenberg wacht ook nog op zijn salaris.
pi_128492265
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:07 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Als ze er nog geld voor hebben, Hulkenberg wacht ook nog op zijn salaris.
Ja qua geld gaat het er echt kut. The Hulk al 2 maanden geen salaris gehad lees ik. Die zal toch echt balen als een stier van zijn keuze om naar Sauber te gaan achteraf.

Destijds allemaal berichten over geld bij Force India, de Sauber die het best goed deed vorig jaar en dan nu dit, geldproblemen en de Force India die gewoon vooraan mee kan doen vaak.

:(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:31:22 #206
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_128492921
quote:
Dan is de kans dat Frijns volgend jaar zonder sponsors in de bolide komt wel echt miniem :(
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:06:15 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128496287
FIA to send observers to Formula 1 young driver test
By Jonathan Noble Tuesday, July 2nd 2013, 10:47 GMT

quote:
The FIA will send its own observers to the Formula 1 young driver test later this month to ensure that current racers do not work on car developments.

Motor racing's governing body has agreed to a change of the testing regulations that will allow teams to use their regular drivers to help out with tyre work at the Silverstone test from July 17-19.

The move comes on the back of the multiple Pirelli tyre failures at the British Grand Prix, and should help Pirelli find a solution that will eradicate the problems it has suffered so far this year.

But with the FIA making it clear that the experienced drivers are only allowed to work on the emergency tyre programme, it plans to send its own officials to the test.

These observers will check the running programmes of every team to ensure any car development work is only done by the 'young' drivers who will still be present at the test.

Pirelli has still yet to announce the result of its investigation of what went wrong at Silverstone to cause the series of failures.

The company is expected to announce later on Tuesday that it will bring the Kevlar-belted tyres that were trialled at the Canadian Grand Prix to Germany this weekend.

A bigger change of specification will then come in time for the Hungarian GP, with teams able to test these tyres at Silverstone.

Pirelli also has two further private tests planned in the next few weeks, with the FIA having told its motorsport director Paul Hembery at Silverstone that it would be willing to allow the tyre company to use a 2013 car if it is required.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108499
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:43:22 #208
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128507704
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:19 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

En die test mist Mercedes. Maargoed, die hebben natuurlijk al met een 2013 spec bolide en de huidige coureurs getest.

Na de test staat die Merc gewoon weer op P5 & 6 waar ze al 3 jaar staan; let maar op en ja jullie mogen me quoten :7
Waar ze straks staan zal mij een worst wezen, maar ben blijk dat het gezanik dan eindelijk eens voorbij is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 14:24:53 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128538430
Frijns rijdt gewoon twee dagen in de Sauber :)

quote:
Robin Frijns is blij met het nieuws dat hij op de eerste twee dagen van de Formule 1-test op Silverstone mag instappen bij Sauber.
Formule 1.nl vernam een paar dagen geleden in Silverstone al van Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn dat Frijns in actie zal komen, maar die plannen leken even op de helling te komen door de problemen bij bandenfabrikant Pirelli. De voorgenomen Young Driver Test is namelijk niet meer alleen voorbehouden aan testrijders, maar mag op verzoek van de teams en Pirelli ook worden benut om de reguliere coureurs te laten testen met de nieuwe banden die Pirelli voortaan gaat gebruiken om herhaling van het bandenfiasco te voorkomen.

De deelname van Frijns is echter niet in het geding gekomen, zo blijkt. De Limburgse coureur, wiens GP2-optreden in Silverstone door een probleem met de wielophanging in het water viel, staat nog gewoon op het programma. Op zeventien en achttien juli stapt Frijns in bij Sauber, dat daarmee zijn vertrouwen in de nieuwkomer uitspreekt.

De eerste twee dagen van de Young Driver Test mag ik voor mijn rekening nemen, bevestigt Frijns. Silverstone is een pittig baantje maar ik ben ontzettend blij dat ik de kans krijg om kilometers te maken in de 2013-auto. Er moeten diverse nieuwe onderdelen getest worden dus ik moet flink aan de bak. Het is mijn taak om Sauber sneller te maken dus ik ga mijn uiterste best doen: hard werken voor het team maar ondertussen ook genieten. Ik wil Sauber bedanken voor deze kans.
http://www.formule1.nl/ni(...)-niet-in-het-geding/
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128624390
Allison toch op weg naar Ferrari?
quote:
Jul.5 (GMM) A Spanish correspondent is certain James Allison is headed to Ferrari.

Briton Allison stepped down as Lotus' highly-rated technical director earlier this season, and his next move has been the subject of intense paddock speculation ever since.

But Manuel Franco, the correspondent for the Spanish sports daily AS, reported from the Nurburgring that Allison, 45, is definitely heading to Italy.

"AS is certain that Allison has signed for Ferrari," Franco wrote on Thursday.

"McLaren wanted him to replace Paddy Lowe, but he (Allison) preferred to go to Ferrari."

Franco said Allison is currently serving his six months of obligatory 'gardening leave'.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128716106
Hulkenberg heeft geen contract meer bij Sauber:

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/07_juli/130708_Hulkenberg_contract_sauber.xml

Edit: krijg de url niet werkend...
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 juli 2013 @ 12:17:30 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  maandag 8 juli 2013 @ 12:21:06 #213
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_128716651
Hmm, zal Grosjean gewipt worden zodat ze de Hulk kunnen aantrekken bij Lotus?

Zou voor Frijns natuurlijk mooi zijn als hij nog een aantal races in de Sauber zou kunnen knallen dit seizoen :)
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 juli 2013 @ 12:27:36 #214
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128716867
quote:
3s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:21 schreef Rossdale het volgende:
Hmm, zal Grosjean gewipt worden zodat ze de Hulk kunnen aantrekken bij Lotus?

Zou voor Frijns natuurlijk mooi zijn als hij nog een aantal races in de Sauber zou kunnen knallen dit seizoen :)
Laat Frijns nog maar even de GP2 afmaken dit seizoen, daar heeft hij meer aan dan midden in het seizoen in een auto van Hulkenberg stappen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 8 juli 2013 @ 12:37:39 #215
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_128717194
Sauber zit verlegen om geld... denk niet dat Frijns zonder geld kans maakt op dit moment.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_128717930
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:37 schreef IkWilbert het volgende:
Sauber zit verlegen om geld... denk niet dat Frijns zonder geld kans maakt op dit moment.
Alle priveteams zitten krap bij kas, alleen Ferrari,Mercedes en Red Bull zijn nog gezond.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:01:05 #217
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128717953
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:00 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Alle priveteams zitten krap bij kas, alleen Ferrari,Mercedes en Red Bull zijn nog gezond.
McLaren toch ook wel dacht ik
pi_128717986
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

McLaren toch ook wel dacht ik
Inkomsten vallen ook terug daar, vandaar ook de keuze voor Perez dit jaar. Al zal het met de komst van Honda wel weer bijtrekken.Eigenlijk hebben alle priveteams ook minimaal 1 paydriver.
pi_128718047
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:02 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Inkomsten vallen ook terug daar, vandaar ook de keuze voor Perez dit jaar. Al zal het met de komst van Honda wel weer bijtrekken.Eigenlijk hebben alle priveteams ook minimaal 1 paydriver.
Vodafone verdwijnt na dit jaar toch ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128718071
quote:
5s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:04 schreef Joene het volgende:

[..]

Vodafone verdwijnt na dit jaar toch ?
Ja vandaar ook de keuze voor Perez denk ik.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:21:43 #221
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_128718579
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:37 schreef IkWilbert het volgende:
Sauber zit verlegen om geld... denk niet dat Frijns zonder geld kans maakt op dit moment.
Als Hulk dit jaar nog de overstap maakt dan lijkt me dat van wel (al is het maar tijdelijk), hij is niet voor niets de 3e rijder natuurlijk :)
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 8 juli 2013 @ 13:43:31 #222
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_128719301
quote:
3s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:21 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Als Hulk dit jaar nog de overstap maakt dan lijkt me dat van wel (al is het maar tijdelijk), hij is niet voor niets de 3e rijder natuurlijk :)
Ik verwacht dat Hulk gewoon het jaar uitrijdt... maar wie weet komt er een verrassing :)
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_128720759
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:43 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Ik verwacht dat Hulk gewoon het jaar uitrijdt... maar wie weet komt er een verrassing :)
Hopelijk in de vorm van een sponsor/investeerder die Sauber uit de problemen helpt. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 8 juli 2013 @ 14:42:33 #224
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_128721248
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hopelijk in de vorm van een sponsor/investeerder die Sauber uit de problemen helpt. :)
Als ik het geld had... altijd al een zwak gehad voor het sauber team :)
* I intend to live forever, so far so good! *
  maandag 8 juli 2013 @ 14:51:33 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128721488
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hopelijk in de vorm van een sponsor/investeerder die Sauber uit de problemen helpt. :)
Als ik het goed begrepen heb, is er iets van 30miljoen nodig
  maandag 8 juli 2013 @ 18:22:15 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128728212
ScarbsF1 twitterde op maandag 08-07-2013 om 18:08:13 The latest set of 2014 F1 Technical Regulations have been published by the @fia http://t.co/A3DbQpAkTL reageer retweet
ScarbsF1 twitterde op maandag 08-07-2013 om 18:11:34 New 2014 Tech regs: set out the new low nose dimensions, nose tip down to 185 (from 550mm) with limits on how the rest of the nose can be reageer retweet
  maandag 8 juli 2013 @ 22:11:50 #227
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128737552
Craig heeft trouwens een ''opvallende'' zaak uit de reglementen gequote.

ScarbsF1 twitterde op maandag 08-07-2013 om 18:19:24 2014 Tyres "the FIA may decide to change the specification during the Championship season for safety reasons without notice or delay"..! reageer retweet
Nou, hoe zou dat toch komen :') :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 8 juli 2013 @ 23:32:36 #228
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_128741758
Zoals belooft. Blijft lastig met een compact cam maar er zitten wel leuke bij :)
https://picasaweb.google.(...)QowE&feat=directlink
pi_128758714
Regels voor de Young Driver / banden test

quote:
The FIA confirmed to the F1 teams today that the Silverstone Young Driver test will still take place over three days – ending any hopes Mercedes might have had that it would be allowed to participate in an extra fourth day.

Crucially the FIA has also decided to ensure that race drivers can only be involved in Pirelli testing, having contemplated allowing teams to do what they want in terms of car development.

FIA observers will ensure that any changes made to the cars when a race driver is running relate only to the tyre testing, so teams will not be able to swap wings and other parts around and so on.

However a race driver could in theory test new parts if they are on the car in the morning, and remain in place all day.

The FIA today sent the following note to teams, which has also been seen by this writer:

1) The young driver training test will remain a three day test from 17-19 July.

2) One specification of tyre will be available for the test. The 2012 construction will be used but with the hard, medium and soft 2013 compounds.

3) Pirelli will be authorised to provide each team with five extra sets of tyres for this test, bringing the annual total to 105 sets. All of these sets may be used.

4) Any driver who has competed in more than two F1 World Championship races may take part in this test, provided that the purpose of him doing so is to test tyres for the appointed tyre supplier. In order to meet this requirement, all teams shall, in particular, ensure that any changes made to a car at these times are exclusively related to the tyre tests set out in the run plan provided by Pirelli. An FIA observer will be appointed to ensure the regulations are being followed.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128774396
Een schets van de 2014-wagen:

pi_128813011
• Front wing reduced front 1800mm to 1650mm wide
• Nose tip centered at 185mm high
• Front Bulkhead maximum height 525
• Chassis height maximum 625mm
• Vanity panels still allowed
• Engines now 1.6l V6 turbo, Direct injection, fuel flow limited, 15k max RPM
• Energy Recovery systems to add +150hp from Kinetic and Turbo harvesting
• Race Fuel limited to 100kg
• Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season
• Single central exhaust pipe exiting 17-18.5cm behind rear axle line and 300-525mm high
• Last 150mm of tail pipe must point 5 degrees upwards
• No bodywork behind the tail pipe axis
• No lower beam wing
• Space still allowed for Y75 winglet (monkey seat)
• Top rear wing a little shallower
• Minimum weight 690Kg
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:13:08 #232
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_128815115
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:35 schreef LWD-Godius het volgende:
• Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season
Ik vind dat eigenlijk best wel een grote verandering!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_128818289
quote:
• Gearboxes to have 8 forward ratios, those ratios are fixed for the season
Pardon? :o
Zal wel aan mij liggen, maar dit is de eerste keer dat ik dit hoor.
Begrijp ik het goed dat de teams dus niet meer voor elke GP een custom gearratio kunnen gebruiken?

WTF is dit man? :r }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128821124
Volgens mij was het zo dat er 8 soorten pre settings waren. Dus heus wel 1 die past bij Monaco en 1 die past bij Monza. Is allang bekend overigens.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_128821371
Als het al lang bekend is waarom gebruik je dan woorden als "volgens mij was het zo dat"?

Zo bekend is het dan kennelijk niet :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128821675
Het lijkt net alsof er staat dat er 8 versnellingen komen met 1 ratio, maar ze zullen idd wel bedoelen 7 versnellingen met 8 opties. :') Grote vraag waarom dat zo nodig moet..
pi_128823254
Geen idee. Dat soort regels gaan nergens over en doen er totaal niet toe. Niet voor de spanning niet voor het spektakel niet voor de veiligheid niet voor de kijkcijfers niet om kosten te besparen etc etc.

Het is mij een godsraadsel waarom die regel er komt.

8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juli 2013 @ 09:30:11 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128826256
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:24 schreef Bluurgh het volgende:
Het lijkt net alsof er staat dat er 8 versnellingen komen met 1 ratio, maar ze zullen idd wel bedoelen 7 versnellingen met 8 opties. :') Grote vraag waarom dat zo nodig moet..
nee, ze gaan rijden met een bak met acht versnellingen (+ een achteruit) met volgens mij inderdaad acht verschillende beschikbare ratio's.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:28:40 #239
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_128827486
Volgens mij gaan ze rijden met een 8-versnellingsbak, die ze tijdens het seizoen niet mogen veranderen, of ze nu op Monaco of Francorshamps rijden.
Ze kunnen dan eventueel kiezen om de 1e of de 8e niet te gebruiken.

edit:

quote:
Another major change to the powertrain rules for 2014 is the gearbox specification, which will now feature a set selection of gear ratios for the entire season for each driver. Currently, teams are allowed to change gear ratios between races in order to optimise its set-up for each track, but the same ratios will have to be used at every track from 2014, including such extremities as Monaco and Monza.

The restriction was requested by the teams who are eyeing yet another cost saving from the initiative. It has been made possible by adding an eighth gear to the gearbox and by the fuel flow limit of 100 kg/hour on engines in the upper third of the its rev range. As a result Sam Michael says it won't be that big a challenge to balance gearbox performance between all the different tracks.
http://www.manipef1.com/news/articles/12711/

[ Bericht 35% gewijzigd door Nieuwschierig op 11-07-2013 10:39:54 ]
Wie dit leest is gek
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:39:04 #240
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_128827745
Oh, en volgend jaar mogen ze bij uitzondering nog één maal ratio's veranderen maar in 2015 zijn er per auto 4 stuks dezelfde versnellingsbakken beschikbaar, en OP=OP
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')