abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127467998
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:

De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.

Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.

De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
quote:
Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...

En zo verder ging.

Live stream
HalkTV:
http://www.ustream.tv/channel/halktvcanli

HurriyetTV:
http://webtv.hurriyet.com.tr/hurriyettv-canli.aspx

RT, Istanbul:
http://rt.com/on-air/turkey-protest-istanbul-park/

http://www.geziparki.org/

http://www.livestream.com(...)annel=revoltistanbul

Nu.nl
http://www.nu.nl/buitenla(...)je-breiden-zich.html
I´m back.
pi_127468014
Wie worden er bedoeld met extremisten in de TT?
pi_127468029
In de VS zijn geen boeken verboden toch?
Die zijn nogal big on vrijheid van meningsuiting imo...

Over Pamuk:
quote:
Article 301 has been used to bring charges against writer Orhan Pamuk for stating, in an interview with Swiss magazine Das Magazin, a weekly supplement to a number of Swiss daily newspapers, including the Tages-Anzeiger, that "Thirty thousand Kurds have been killed here, and a million Armenians. And almost nobody dares to mention that. So I do."[9] The charges, which were brought against Pamuk upon a complaint filed by Kemal Kerinçsiz,[10] were later dropped after the Justice Ministry refused to issue a ruling as to whether the charges should stand.[11]
I´m back.
pi_127468043
  donderdag 6 juni 2013 @ 00:24:30 #6
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127468064
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:17 schreef Ambipur het volgende:

[..]

In wat? Boeken weghalen of aanklagen?
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef Ambipur het volgende:
mensen worden aangeklaagd voor uitspraken in interviews en passages in boeken.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:19 schreef Mathemaat het volgende:

Zelfs in Nederland wordt aan Hitler weinig tijd besteed.

In Turkije hebben ze hun eigen belangrijkere stof om te behandelen, dus ik betwijfel dat Hitler meer dan één paragraaf krijgt.
Wat versta je onder weinig? Absoluut mee oneens.
pi_127468110
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:23 schreef Ryan3 het volgende:
In de VS zijn geen boeken verboden toch?
Die zijn nogal big on vrijheid van meningsuiting imo...

Over Pamuk:

[..]

Interessante hieraan is dat met Erdoğan/AKP de Koerden meer rechten hebben gekregen en dat er een vredesoverleg is met de PKK.
pi_127468164
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:24 schreef Che_ het volgende:

[..]
Hoe gedachtes van het nazisme is ontwikkeld. Beginnend bijvoorbeeld bij Wagner en Nietzsche met hun concepten van ubermenchen en supra-morelen. (Eigenlijk zou je bij het Duits Idealisme willen beginnen)

Dit zit niet bij het curriculum van het vwo en het zal er ook niet in passen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 00:27:45 #9
236264 crew  capricia
pi_127468170
quote:
mooi stuk idd.
"De Turkse maatschappij is in de voorbije dertig jaar in toenemende mate apolitiek geworden en de huidige toestand die de demonstraties in Taksim uitlokten, komen veeleer voort uit een conflict tussen autoritair bestuur en democratie dan een confrontatie tussen Islamisten en Kemalisten. "
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127468174
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:25 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Interessante hieraan is dat met Erdoğan/AKP de Koerden meer rechten hebben gekregen en dat er een vredesoverleg is met de PKK.
Ah. Standaardzin nummer 1 had ik al een tijd niet gelezen.

Erdogan wil Koerden te vriend houden ja.. Daar zitten aardig wat stemmers tussen.
pi_127468183
quote:

[..]

Ja, dat klopt wel idd, dat vond ik ook wel positief eigenlijk...
I´m back.
pi_127468218
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:27 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ah. Standaardzin nummer 1 had ik al een tijd niet gelezen.

Erdogan wil Koerden te vriend houden ja.. Daar zitten aardig wat stemmers tussen.
Nou en.

Mensen mogen tenminste weer in hun eigen taal praten. Boeit mij dat nou dat hij stemmen wil. Hij is een politicus. :')
pi_127468253
quote:

[..]

Vroegah werd het een wapenstilstand genoemd om tijd te rekken en te hergroeperen, meestal in de winter omdat ze dan vastzaten door het weer.

Nu heet het vredesoverleg, maar komt op hetzelfde neer. Die zullen allemaal wel naar Syrie gaan, om later terug te komen naar Turkije.
pi_127468281
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:29 schreef expans het volgende:

[..]

Vroegah werd het een wapenstilstand genoemd om tijd te rekken en te hergroeperen, meestal in de winter omdat ze dan vastzaten door het weer.

Nu heet het vredesoverleg, maar komt op hetzelfde neer. Die zullen allemaal wel naar Syrie gaan, om later terug te komen naar Turkije.
Nee. Gewoon nee.

Vroeger ontkende men het bestaan van Koerden überhaupt.
  donderdag 6 juni 2013 @ 00:30:44 #15
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127468284
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:27 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hoe gedachtes van het nazisme is ontwikkeld. Beginnend bijvoorbeeld bij Wagner en Nietzsche met hun concepten van ubermenchen en supra-morelen. (Eigenlijk zou je bij het Duits Idealisme willen beginnen)
Wat :D

Denk jij dat zulke diepgaande stof normaal is voor de middelbare school.... gotta be kidding me

Nu leren ze alles wat er is gebeurd, verschillende partijen, belangrijke veldslagen, concentratiekampen..hele mikmak. Dit is echt niet weinig.
pi_127468287
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:27 schreef capricia het volgende:

[..]

mooi stuk idd.
"De Turkse maatschappij is in de voorbije dertig jaar in toenemende mate apolitiek geworden en de huidige toestand die de demonstraties in Taksim uitlokten, komen veeleer voort uit een conflict tussen autoritair bestuur en democratie dan een confrontatie tussen Islamisten en Kemalisten. "
Toch vraag ik me af of er in Turkije zoiets is als een "maatschappelijk middenveld" hoor... Ik bedoel wat je op nationaal gebied ziet, zie je wrs ook op regionaal en subregionaal gebied allemaal kleine Erdohannetjes die proberen als verlichte despoten de boel naar zich toe te trekken, zonder echt verlicht te zijn... en geen vrije pers om hen te controleren...
I´m back.
pi_127468312
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:24 schreef Che_ het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik denk Turkije..
quote:
1st Amendment
Protects freedom of speech, freedom of religion, and freedom of the press, as well as the right to assemble and petition the government
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:29 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nou en.

Mensen mogen tenminste weer in hun eigen taal praten. Boeit mij dat nou dat hij stemmen wil. Hij is een politicus. :')
Goed dat jij zo denkt en dit eindeloos blijft vertolken. Erdogan denkt niet aan TR, maar alleen maar aan stemmen, dat jij dat ok vindt is ok, ik vind het een slechte zaak en zie hier de gevolgen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 00:32:02 #18
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127468331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:27 schreef Ambipur het volgende:

Nog altijd beter dan ze als vijand houden en onderdrukken toch??
pi_127468385
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af of er in Turkije zoiets is als een "maatschappelijk middenveld" hoor... Ik bedoel wat je op nationaal gebied ziet, zie je wrs ook op regionaal en subregionaal gebied allemaal kleine Erdohannetjes die proberen als verlichte despoten de boel naar zich toe te trekken, zonder echt verlicht te zijn...
Die is er wel degelijk. Heb je nieuwsuur gisteren gezien?

Je baseert je beeld teveel op je collega's denk ik.

En ik denk dat zo een wetenschapper met veel kennis over Turkije wel een redelijke inschatting kan maken.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 00:34:01 #20
236264 crew  capricia
pi_127468405
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af of er in Turkije zoiets is als een "maatschappelijk middenveld" hoor... Ik bedoel wat je op nationaal gebied ziet, zie je wrs ook op regionaal en subregionaal gebied allemaal kleine Erdohannetjes die proberen als verlichte despoten de boel naar zich toe te trekken, zonder echt verlicht te zijn... en geen vrije pers om hen te controleren...
ik ken Turkije daar niet goed genoeg voor.
Maar ik heb liever dat het om autoriteit versus democratie, dan om islamisten vs kemalisten gaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127468407
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:32 schreef Che_ het volgende:

[..]

Nog altijd beter dan ze als vijand houden en onderdrukken toch??
Ja. En ipv de Koerden hebben we nu andere mensen die onderdrukt worden. Maar hey, de Koerden niet meer.
pi_127468419
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:30 schreef Che_ het volgende:

[..]

Wat :D

Denk jij dat zulke diepgaande stof normaal is voor de middelbare school.... gotta be kidding me

Nu leren ze alles wat er is gebeurd, verschillende partijen, belangrijke veldslagen, concentratiekampen..hele mikmak. Dit is echt niet weinig.
Nee, het zal inderdaad niet in passen. Maar ze weten dus alles wat er is gebeurd. Maar een gemiddelde vwo'er zal niet in staat zijn om uit te leggen waarom de genocide iets Westers is en dat het daarom Turkije voorbij is gegaan.
pi_127468431
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:33 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Die is er wel degelijk. Heb je nieuwsuur gisteren gezien?

Je baseert je beeld teveel op je collega's denk ik.

En ik denk dat zo een wetenschapper met veel kennis over Turkije wel een redelijke inschatting kan maken.
Nee, maar ik het vraag het me af, maar er is dus op regionaal en subregionaal wel meer democratie dan?
En ja die collega's hebben een vrij cynische inslag, ook tav Nederland, en wrs zijn ze niet representatief, maar doen net alsof hun mening representatief is...
I´m back.
pi_127468462
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:30 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee.

Vroeger ontkende men het bestaan van Koerden überhaupt.
Net zoals gelovigen werden onderdrukt.
Maar time will tell, ik ben er persoonlijk van overtuigd dat het wel met Syrie te maken heeft anders zouden ze nooit weggaan. Maar dit conflict moet je ook dmv politiek oplossen, als ze daarnaast ook nog eens Pamukoglu erop af zouden sturen zou het helemaal mooi zijn :D.
  donderdag 6 juni 2013 @ 00:36:13 #25
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127468488
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:34 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ja.
Wow.. ok. :)
pi_127468493
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:31 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik denk Turkije..

[..]

[..]

Goed dat jij zo denkt en dit eindeloos blijft vertolken. Erdogan denkt niet aan TR, maar alleen maar aan stemmen, dat jij dat ok vindt is ok, ik vind het een slechte zaak en zie hier de gevolgen.
:')

Ik ben de afgelopen twee dagen heel kritisch naar hem toe geweest. Maar blijkbaar mag ik niet meer de waarheid zeggen over Koerden-rechten omdat jij er te emotioneel onder bent.

Hou jij het maar bij de emoties, ik wil graag terug naar de feiten. Heb veel gebotst met Erdogan fans en als het nodig is bots ik ook met jou.
Ben heel principieel wat de waarheid betreft.
pi_127468566
En politici willen meestal stemmen inderdaad. Ook een feit.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 00:38:15 #28
236264 crew  capricia
pi_127468568
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:34 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, het zal inderdaad niet in passen. Maar ze weten dus alles wat er is gebeurd. Maar een gemiddelde vwo'er zal niet in staat zijn om uit te leggen waarom de genocide iets Westers is en dat het daarom Turkije voorbij is gegaan.
Genocide is Turkije voorbij gegaan?
Lees ik dit nu goed, of begrijp ik je verkeerd?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127468608
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Genocide is Turkije voorbij gegaan?
Lees ik dit nu goed, of begrijp ik je verkeerd?
Ik heb over de genocide door de nazi's.
pi_127468640
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:39 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik heb over de echte genocide door de nazi's.
Maar waarom is het typisch Westers?
I´m back.
pi_127468657
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik ben de afgelopen twee dagen heel kritisch naar hem toe geweest. Maar blijkbaar mag ik niet meer de waarheid zeggen over Koerden-rechten omdat jij er te emotioneel onder bent.

Hou jij het maar bij de emoties, ik wil graag terug naar de feiten. Heb veel gebotst met Erdogan fans en als het nodig is bots ik ook met jou.
Ben heel principieel wat de waarheid betreft.
Je weet dat ik Koerdisch bloed bezit, toch? :) Dus welke emoties? Ik stoor mij alleen aan het feit om constant hetzelfde te horen. Ja, hij is goed voor de economie (tikt lekker aan dat privatiseren) en ja hij is goed voor de Koerden, maar moet dat hem beter maken. 2 dingen gaan goed, maar qua andere dingen heeft Turkije geen verbetering gehad. Het is mooi geweest. Erdogan moet weg.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 00:41:10 #32
236264 crew  capricia
pi_127468662
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:39 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik heb over de echte genocide door de nazi's.
Oh, dat andere was niet echt :?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127468721
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nazisme heeft een/paar honderd jaar grondslag in westerse filosofie.
pi_127468735
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Het was niet van hetzelfde formaat.
pi_127468740
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Het was geen industriële vernietiging van een volk, maar ja, de Holocaust was wat dat betreft vrij uitzonderlijk... democides/genocides hebben zich an sich ook wel buiten Europa (het Westen) voor gedaan, al dan niet oiv Westerse ideeën...
I´m back.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 00:44:56 #36
236264 crew  capricia
pi_127468802
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Genocide is helemaal niet typisch westers.
De geïndustrialiseerde procesmatigheid was dat wel. Alsof het om een vleesverwerkingsbedrijf ging.
Maar genocide an sich is dat niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 6 juni 2013 @ 00:45:08 #37
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127468813
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:41 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Je weet dat ik Koerdisch bloed bezit, toch? :) Dus welke emoties? Ik stoor mij alleen aan het feit om constant hetzelfde te horen. Ja, hij is goed voor de economie (tikt lekker aan dat privatiseren) en ja hij is goed voor de Koerden, maar moet dat hem beter maken. 2 dingen gaan goed, maar qua andere dingen heeft Turkije geen verbetering gehad. Het is mooi geweest. Erdogan moet weg.
Je vergeet: er is geen goede alternatief.
pi_127468823
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:42 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Mm, nazisme is een bij elkaar geraapte ideologie hè, het is niet zo dat die anderhalve eeuw aan Duitse filosofie lijnrecht loopt naar zoiets als de Holocaust, toch? Of de Goelag, of Mao Zedong, of Pol Pot...
I´m back.
pi_127468837
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:45 schreef Che_ het volgende:

[..]

En dat komt door het kiesstelsel, de kiesdrempel van 10% moet omlaag.
pi_127468853
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Genocide is helemaal niet typisch westers.
De geïndustrialiseerde procesmatigheid was dat wel. Alsof het om een vleesverwerkingsbedrijf ging.
Maar genocide an sich is dat niet.
Nee, dat dacht ik ook niet idd, wel het fabrieksmatige dat de nazi's eraan koppelde...
I´m back.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 00:46:50 #41
145738 superworm
is erbij
pi_127468869
quote:
The following is an incomplete list of these prosecuted Turkish writers (and other persons), excluding cases listed at Article 301:
Ömer Asan, charged in 2002 with allegations of the breach of Article 8 of the Anti-Terror Law by "propagandating separatism" for his book Pontos Kültürü.[5] In 2003 Article 8 was abolished, and he was acquitted as a result.[6]
İsmail Beşikçi, scholar currently serving a 100-year jail sentence on propaganda charges for his writings on Turkish Kurds.[7]
İpek Çalışlar, charged in August 2006 for insulting Atatürk.[8] In December 2006 she was acquitted.[9]
Gökhan Gençay, writing for the BirGün newspaper, prosecuted for his reporting on conscientious objectors.[citation needed]
Baskin Oran, former member of the Human Rights Advisory Board (HRAB) for the Turkish Prime Minister’s office, charged in May 2006 with "public humiliation of the courts authority" and "dangerous incitement of public hatred and enmity". Oran stated: "My freedom of expression is being ambushed for strategic reasons."[10] In November 2006 he was acquitted.[11]
Pınar Selek, convicted to life imprisonment in January 2013 in connection to a 1998 explosion that occurred at the Spice Bazaar, Istanbul, the 15-year long 'judicial harassment'[12] against Selek is widely considered to have been motivated by her contact with Kurdish separatists as part of her sociological research.[13][14]
Sehmus Ülek, vice-president of the human rights organization Mazlum-Der.
Atilla Yayla, a political theorist, was convicted in January 2008 and sentenced to a suspended 15-month jail sentence for insulting Atatürk by claiming in a 2006 speech that the early Turkish Republic was not entirely democratic and that the cult of personality surrounding him was illogical. He is now living in self-imposed exile in England.
Murat Yetkin, writer for the Radikal newspaper, charged in June 2006 with attempting to influence a fair trial for having criticised the prosecution of Orhan Pamuk.[15] In November 2006 the charges were dropped.[16]
Ragip Zarakolu, a Turkish human rights activist and publisher who has long faced legal harassment for publishing books on controversial subjects in Turkey, especially on minority and human rights in Turkey.[17]
Is wellicht het échte probleem dat als deze 'verlichte' dictator wordt afgezet, er hooguit een andere idioot voor in de plek komt die het volk net zo hard onderdrukt?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 00:46:56 #42
236264 crew  capricia
pi_127468873
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:43 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Het was niet van hetzelfde formaat.
eens. Maar daarom kun je niet zeggen dat die andere genocide "niet echt" is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127468894
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:45 schreef Che_ het volgende:

[..]

Is er wel degelijk en dat is net uitgelegd door iemand.
pi_127468923
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:46 schreef superworm het volgende:

[..]

Is wellicht het échte probleem dat als deze 'verlichte' dictator wordt afgezet, er hooguit een andere idioot voor in de plek komt die het volk net zo hard onderdrukt?
Voorheen was het nog veel erger, true story, Erdogan heeft, mede onder druk van Brussel, de vrijheden enorm vergroot. Men is nu bezig met een nieuwe grondwet die de kers op de taart moet worden.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 00:50:11 #46
145738 superworm
is erbij
pi_127468956
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:48 schreef Bilge het volgende:

[..]

Voorheen was het nog veel erger, true story, Erdogan heeft, mede onder druk van Brussel, de vrijheden enorm vergroot. Men is nu bezig met een nieuwe grondwet die de kers op de taart moet worden.
Pffff... ik las net in een topic uit 2006 de reactie dat het nog wel 15 jaar zou duren voor Turkije "EU-geschikt" is. Denk dat zeven jaar later, 2021 veel te optimistisch klinkt.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127468957
Waar de westerse filosofie wel toe heeft geleid, en hiervan zijn verschillende richtingen de aartsvaders zowel religieus als seculier, is anti-autoritairisme en dat de nadruk leggen op mensenrechten... een streven dat wel de moeite waard is binnen de Westerse filosofie...
I´m back.
  donderdag 6 juni 2013 @ 00:50:42 #48
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127468968
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:47 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Is er wel degelijk en dat is net uitgelegd door iemand.
Oh, dan heb ik het gemist. Wie/wat is die alternatief dan?
pi_127469010
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:48 schreef Bilge het volgende:

[..]

Maar eh artikel 301 dan?
In de strafwet?
Dat is een vrij bizar ding.
I´m back.
pi_127469026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:50 schreef Che_ het volgende:

[..]

Oh, dan heb ik het gemist. Wie/wat is die alternatief dan?
Kiesdrempel is te hoog :P Daarom nu alleen AKP + als oppositie CHP. Totaal niet representatief dus.
Doelend op alternatief Erdogan, geen idee. Ik weet niet wie daar allemaal zit. Doelend op Erdogan dus, ik doel niet op de AKP ;)
pi_127469044
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar eh artikel 301 dan?
In de strafwet?
Dat negeren we altijd. Net als dat in de grondwet ook wijzigingen gaan komen die Erdogan nog meer macht zal geven.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 00:53:51 #52
236264 crew  capricia
pi_127469052
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:42 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

er zijn na het nazisme wel meer (al dan niet geslaagde pogingen) tot genocide ondernomen, buiten het westerse denken om: Rwanda, Rode Khmer.

Laten we het er over eens zijn dat vooral totalitaire regimes (ook USSR bijv) een gemeenschappelijke factor is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127469057
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:50 schreef superworm het volgende:

[..]

Pffff... ik las net in een topic uit 2006 de reactie dat het nog wel 15 jaar zou duren voor Turkije "EU-geschikt" is. Denk dat zeven jaar later, 2021 veel te optimistisch klinkt.
Maar let wel: die lijst die jij plaatste bevat een lijst met vervolgde denkers, die allen zijn vrijgesproken of een voorwaardelijke straf kregen. Naar ik weet is er de afgelopen jaren niemand echt bestraft. Een soort gedoogbeleid dus.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar eh artikel 301 dan?
In de strafwet?
Dat is dus een fossiel uit het Stalinistisch aandoende verleden.
  donderdag 6 juni 2013 @ 00:54:10 #54
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 00:55:32 #55
236264 crew  capricia
pi_127469105
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:50 schreef Ryan3 het volgende:
Waar de westerse filosofie wel toe heeft geleid, en hiervan zijn verschillende richtingen de aartsvaders zowel religieus als seculier, is anti-autoritairisme en dat de nadruk leggen op mensenrechten... een streven dat wel de moeite waard is binnen de Westerse filosofie...
idd.
Het humanistisch denken, democratisch ideaal, gelijkheid, etc.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 00:55:42 #56
145738 superworm
is erbij
pi_127469110
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:53 schreef Bilge het volgende:

[..]

Maar let wel: die lijst die jij plaatste bevat een lijst met vervolgde denkers, die allen zijn vrijgesproken of een voorwaardelijke straf kregen. Naar ik weet is er de afgelopen jaren niemand echt bestraft.

[..]

Dat is een fossiel uit het Stalinistisch aandoende verleden.
Niemand bestraft betekent niet dat de wet niet ridicuul en verachtelijk is. En dat ze dat ding uit het Stalinistisch aandoende verleden nog geen acht jaar geleden wéigerden te schrappen (en tot op heden nog steeds), zegt genoeg. Volgens mij is dat Stalinisme (op de huidige succesvolle vrijemarkteconomie na) minder ver geleden dan velen denken of willen doen denken.
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 6 juni 2013 @ 00:55:49 #57
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127469118
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:52 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Kiesdrempel is te hoog :P Daarom nu alleen AKP + als oppositie CHP. Totaal niet representatief dus.
Doelend op alternatief Erdogan, geen idee. Ik weet niet wie daar allemaal zit. Doelend op Erdogan dus, ik doel niet op de AKP ;)
Ok, laten we zeggen kiesdrempel van 5%. Pas de afgelopen verkiezingsuitslagen daarop aan..zal niet veel verschil zijn denk ik.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 00:57:01 #58
145738 superworm
is erbij
pi_127469145
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:55 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ok, laten we zeggen kiesdrempel van 5%. Pas de afgelopen verkiezingsuitslagen daarop aan..zal niet veel verschil zijn denk ik.
Nee goh. Als men strategisch stemt op partijen die minstens 10 procent gaan behalen levert dat totaal andere resultaten op als bij minimaal 5 procent. Vergelijk het met Nederland en 8 versus 15 zetels.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469148
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:53 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat negeren we altijd. Net als dat in de grondwet ook wijzigingen gaan komen die Erdogan nog meer macht zal geven.
Erdohan zou wijs moeten zijn en het stokje moeten doorgeven... die Gül bijv. die nu president is... die lijkt me een stuk minder autoritair... iig dat hij begrijpt dat er buiten parlementsverkiezingen nog een stuk democratie ligt, dat ook opgepikt moet worden... Ook al is hij misschien ook AK-partij, hij begrijpt het beter...
I´m back.
pi_127469156
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:55 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dat zijn uitslagen die nu niet meer van toepassing zijn. Kiesdrempel omlaag is een eerste stap om het wat logischer te krijgen :)
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 00:58:02 #61
145738 superworm
is erbij
pi_127469176
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat zijn uitslagen die nu niet meer van toepassing zijn. Kiesdrempel omlaag is een eerste stap om het wat logischer te krijgen :)
En dingen als kiesdrempels zeggen niet zo veel als de oppositie toch monddood gemaakt wordt middels Erdogan-boven-alles-wetgeving en wetten als dat prachtige 301-artikel.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469180
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Erdohan zou wijs moeten zijn en het stokje moeten doorgeven... die Gül bijv. die nu president is... die lijkt me een stuk minder autoritair... iig dat hij begrijpt dat er bijten parlementsverkiezingen nog een stuk democratie ligt, dat ook opgepikt moet worden... Ook al is hij misschien ook AK-partij, hij begrijpt het beter...
Erdogan denkt dat hij een Sultan is.. Hij wordt te arrogant.
Ben benieuwd naar morgen :)
pi_127469186
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:55 schreef capricia het volgende:

[..]

idd.
Het humanistisch denken, democratisch ideaal, gelijkheid, etc.
Idd, een vrij krachtige stroming in de westerse filosofie ook nog... veel machtiger dan de filosofie die in de 20ste eeuw heeft geleid tot totalitaire regimes...
I´m back.
pi_127469192
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:58 schreef superworm het volgende:

[..]

Erdogan-boven-alles-wetgeving
?
pi_127469196
quote:

[..]

En dingen als kiesdrempels zeggen niet zo veel als de oppositie toch monddood gemaakt wordt middels Erdogan-boven-alles-wetgeving en wetten als dat prachtige 301-artikel.
Ho ho.. Oppositie wordt niet monddood gemaakt.. :) Die gaan juist hard tegen hard en het is haat en nijd..
pi_127469203
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:58 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Erdogan denkt dat hij een Sultan is.. Hij wordt te arrogant.
Ben benieuwd naar morgen :)
De Padisha...
Wat is er morgen?
I´m back.
pi_127469226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De Padisha...
Wat is er morgen?
Komt ie terug..
pi_127469235
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:00 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Komt ie terug..
O, ja, dat dacht ik al...
I´m back.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:01:49 #69
145738 superworm
is erbij
pi_127469259
quote:

[..]

Ho ho.. Oppositie wordt niet monddood gemaakt.. :) Die gaan juist hard tegen hard en het is haat en nijd..
Nu nog wel. De wetten zijn al geïmplementeerd (als in, strikte opvatting en harde handhaving van 301 maakt het al mogelijk) om wie dan ook voor praktisch welke uitspraak dan ook te vervolgen, zeker als die megalomanie waar iedereen het steeds over heeft, nog een kabinetstermijn (of twee) extra zou krijgen.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:58 schreef Bilge het volgende:

[..]

?
301, daarnaast de al gestelde megalomanie en Sultanachtige houding van Erdogan. De voorbeelden die constant voorbij blijven komen wijzen op een nógal uit de hand gelopen machtscomplex, en dat kun je beter als het nog kan in de kiem smoren, dan na dertig of veertig jaar steeds verlengd 'premierschap' smeken om een VN-vredesmacht, in een burgeroorlog verzanden of iets anders treurigs.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 01:01:57 #70
236264 crew  capricia
pi_127469263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Idd, een vrij krachtige stroming in de westerse filosofie ook nog... veel machtiger dan de filosofie die in de 20ste eeuw heeft geleid tot totalitaire regimes...
Ik hoop het oprecht.
Maaruh, deze gedachtengang geeft wel aan dat jij, net als ik, een optimist bent (In plaats van een determinist, wat ik hier bij sommigen lees).
^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127469305
quote:

[..]

Ja, wat me opvalt is dat de Turken toch een sterk verdeelde natie zijn... dit terwijl bijv. de collega's (mijn luik naar Turkije) altijd willen doen voorkomen dat het een granieten eenheid is...
(idem trouwens bij Marokkanen...)
I´m back.
pi_127469306
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:01 schreef superworm het volgende:

[..]

Nu nog wel. De wetten zijn al geïmplementeerd (als in, strikte opvatting en harde handhaving van 301 maakt het al mogelijk) om wie dan ook voor praktisch welke uitspraak dan ook te vervolgen, zeker als die megalomanie waar iedereen het steeds over heeft, nog een kabinetstermijn (of twee) extra zou krijgen.

[..]

301, daarnaast de al gestelde megalomanie en Sultanachtige houding van Erdogan. De voorbeelden die constant voorbij blijven komen wijzen op een nógal uit de hand gelopen machtscomplex, en dat kun je beter als het nog kan in de kiem smoren, dan na dertig of veertig jaar steeds verlengd 'premierschap' smeken om een VN-vredesmacht, in een burgeroorlog verzanden of iets anders treurigs.
Nee. Ik geloof niet in zaken als oppositie monddood maken.. Dat is juist het spelletje in TR. Zo werkt politiek daar.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:04:46 #73
145738 superworm
is erbij
pi_127469327
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:03 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee. Ik geloof niet in zaken als oppositie monddood maken.. Dat is juist het spelletje in TR. Zo werkt politiek daar.
Ok :) Ja ik speculeer puur als buitenstaander dus ga compleet op jullie af wat Turkije betreft :P
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469330
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hoop het oprecht.
Maaruh, deze gedachtengang geeft wel aan dat jij, net als ik, een optimist bent (In plaats van een determinist, wat ik hier bij sommigen lees).
^O^
Ja, maar zal dat niet samenhangen met de Islam, dat men deterministisch is?
En wij zijn beiden wrs niet gelovig...
I´m back.
pi_127469335
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wat me opvalt is dat de Turken toch een sterk verdeelde natie zijn... dit terwijl bijv. de collega's (mijn luik naar Turkije) altijd willen doen voorkomen dat het een granieten eenheid is...
(idem trouwens bij Marokkanen...)
Zeg wat denk je zelf. .Nederland is een klein landje met wat nationaliteiten en dat zorgt al voor veel spanning. Hoe denk je dat dat in Turkije gaat? Turken zijn één. Maar onder elkaar zijn er te veel verschillen om één te zijn :') Hopelijk wordt dat wat minder.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:05:51 #76
145738 superworm
is erbij
pi_127469351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Zeg wat denk je zelf. .Nederland is een klein landje met wat nationaliteiten en dat zorgt al voor veel spanning. Hoe denk je dat dat in Turkije gaat? Turken zijn één. Maar onder elkaar zijn er te veel verschillen om één te zijn :') Hopelijk wordt dat wat minder.
Hopelijk niet op de manier van een eeuw geleden. :X (Ik dacht, ik gooi eens een troll-knuppel in het tot op het bot verdeelde hoenderhok.)
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469355
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:01 schreef superworm het volgende:
301 beschermt de Turkse identiteit (tegen beschuldigingen over de Armeense genocide of de Koerdenvervolging), Erdogan heeft daar geen profijt van.

Erdogans megalomane houding is niet wettelijk beschermd en wordt ook voortdurend bekritiseerd. Zijn 'machtscomplex' leunt op zijn verkiezingsresultaat. Als je 50% van de stemmen haalt is het logisch en verdiend dat je ook veel macht verkrijgt.
pi_127469362
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Klopt is ook alleen maar logisch...
Het is alleen zo dat die oude Turken het wel willen doen voorkomen dat ze een eenheid zijn, en wij decadente Westerlingen niet... ;).
I´m back.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:08:57 #79
145738 superworm
is erbij
pi_127469416
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:05 schreef Bilge het volgende:

[..]

301 beschermt de Turkse identiteit (tegen beschuldigingen over de Armeense genocide of de Koerdenvervolging), Erdogan heeft daar geen profijt van.

Erdogans megalomane houding is niet wettelijk beschermd en wordt ook voortdurend bekritiseerd. Zijn 'machtscomplex' leunt op zijn verkiezingsresultaat. Als je 50% van de stemmen haalt is het logisch en verdiend dat je ook veel macht verkrijgt.
Nou ja het probleem van dictatuur van de meerderheid feitelijk hè. Zelfde in GB vaak, en in de VS meestal - het systeem met 1e en 2e Kamer maakt het iets controleerbaarder en eerlijker maar alsnog, als er zoals in NL 2 partijen besluiten te deadlocken en elkaar wat er ook gebeurt te steunen (omdat ze in verkiezingen zouden halveren en daarmee de macht kwijtraken), is er feitelijk ook dictatuur. Dan kan de voltallige oppositie een motie van wantrouwen steunen - het haalt geen enkele minister weg.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469425
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt is ook alleen maar logisch...
Het is alleen zo dat die oude Turken het wel willen doen voorkomen dat ze een eenheid zijn, en wij decadente Westerlingen niet... ;).
Jij moet echt eens kappen met je collega's als uithangbord voor de gemiddelde Turk te gebruiken :)

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:05 schreef superworm het volgende:

[..]

Hopelijk niet op de manier van een eeuw geleden. :X (Ik dacht, ik gooi eens een troll-knuppel in het tot op het bot verdeelde hoenderhok.)
Neeuh, ik hap niet :)
pi_127469426
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Erdohan zou wijs moeten zijn en het stokje moeten doorgeven... die Gül bijv. die nu president is... die lijkt me een stuk minder autoritair... iig dat hij begrijpt dat er buiten parlementsverkiezingen nog een stuk democratie ligt, dat ook opgepikt moet worden... Ook al is hij misschien ook AK-partij, hij begrijpt het beter...
Erdogan heeft ook al aangegeven in een nabij toekomst te zullen stoppen met politiek.
pi_127469443
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdogan heeft ook al aangegeven in een nabij toekomst te zullen stoppen met politiek.
Bron?
Volgens mij gaf hij alleen aan te stoppen als premier. Volgens de geruchten wil hij hierna president worden.
pi_127469456
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:08 schreef superworm het volgende:

[..]

Nou ja het probleem van dictatuur van de meerderheid feitelijk hè. Zelfde in GB vaak, en in de VS meestal - het systeem met 1e en 2e Kamer maakt het iets controleerbaarder en eerlijker maar alsnog, als er zoals in NL 2 partijen besluiten te deadlocken en elkaar wat er ook gebeurt te steunen (omdat ze in verkiezingen zouden halveren en daarmee de macht kwijtraken), is er feitelijk ook dictatuur. Dan kan de voltallige oppositie een motie van wantrouwen steunen - het haalt geen enkele minister weg.
Daar heb je verkiezingen voor, ik zie het probleem niet?
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:11:04 #84
145738 superworm
is erbij
pi_127469474
quote:

[..]

Zouden we die Erdogan-moskee dan wellicht kunnen zien als een soort 'last stand', een laatste enorme infrastructurele/architectonische toevoeging aan het land zodat je herinnerd blijft worden? Zo'n beetje elke leider van elk land in de geschiedenis deed dat vroeg of laat.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469478
quote:

[..]

Hij wordt niet overal voor gebruikt hoor. Vooral als het gaat om de Armeense massaslachtingen, opzet tot verdeling van de staat (Koerdistan etc.) of beschuldiging van Ataturk (jaja). Niet dat het goed te praten valt, maar Erdogan heeft 301 niet misbruikt voor politieke doeleinden tegenover zijn tegenstanders, hij heeft er echter wel de vrijheid van meningsuiting en pers mee aangetast (ik weet niet of de artikel ook is gebruikt tegen mensen die kritiek op hem zelf hadden, ik denk van niet overigens).
pi_127469491
quote:

[..]

Dat had ik idd ook begrepen niet lang geleden... Echter de bouwwerken op Taksim zijn qua realisatie uitgerekend in 2023, dan zou hij 20 jaar zitten als premier, maw hij zit er dan nog wel even...
Ik weet ook niet of er in de pers interviews met hem bekend zijn, over wat hij zelf ziet als een geschikte datum om het stokje over te geven... bijv, aan iemand als Gül?
I´m back.
pi_127469499
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:09 schreef Bilge het volgende:

[..]

Bron?
Volgens mij gaf hij alleen aan te stoppen als premier. Volgens de geruchten wil hij hierna president worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127469503
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:05 schreef superworm het volgende:

[..]

Niet hier, please.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:12:46 #89
145738 superworm
is erbij
pi_127469513
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:10 schreef Bilge het volgende:

[..]

Daar heb je verkiezingen voor, ik zie het probleem niet?
Het probleem... zucht, dat is een lang verhaal, maar is van alles: oneerlijke kiessystemen, kiesdrempels, imperfecte vertegenwoordiging van de echte mening van de burger, gebrek aan referenda, gebrek aan burgers die kennis van zaken hebben, het enorme lobbysysteem, de daaropvolgende vriendjespolitiek en corruptie, pff...

Democratie is leuk. 't Is alleen jammer dat ménsen 't moeten uitvoeren.
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:12:55 #90
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127469518
Wat vindt men hier van het 'onderdrukken van het volk' of 'Turkije is Erdogan/APK zat' als ze weer meeste stemmen krijgen?
pi_127469527
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:11 schreef superworm het volgende:

[..]

Zouden we die Erdogan-moskee dan wellicht kunnen zien als een soort 'last stand', een laatste enorme infrastructurele/architectonische toevoeging aan het land zodat je herinnerd blijft worden? Zo'n beetje elke leider van elk land in de geschiedenis deed dat vroeg of laat.
Ik denk dat hij dat doet om een van de wensen van zijn mentor Erbakan te verwezenlijken, oorspronkelijk was het zijn wens.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:13:45 #92
145738 superworm
is erbij
pi_127469532
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:12 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Niet hier, please.
I ain't touching that with a 20-yard pole. :P
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469539
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:09 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Jij moet echt eens kappen met je collega's als uithangbord voor de gemiddelde Turk te gebruiken :)

Andere Turken ken ik niet, en het is toch zeker een realiteit hoor... Het zijn wel mensen tussen grofweg de 40 en 45, sommigen zijn hier naartoe gekomen in de 20, sommigen als illegaal, een enkeling al vanaf heel jongs af aan...
I´m back.
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:15:01 #94
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127469557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

NL heeft amper kiesdrempel toch, maar hier wordt ook genoeg strategisch gestemd.
pi_127469562
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat had ik idd ook begrepen niet lang geleden... Echter de bouwwerken op Taksim zijn qua realisatie uitgerekend in 2023, dan zou hij 20 jaar zitten als premier, maw hij zit er dan nog wel even...
Ik weet ook niet of er in de pers interviews met hem bekend zijn, over wat hij zelf ziet als een geschikte datum om het stokje over te geven... bijv, aan iemand als Gül?
Als hij in 2016 president zou worden, blijft hij aan tot 2023 :o
Ik denk dat hij eerder stukje doorgeeft aan Davutoglu of Arinc.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:16:04 #96
145738 superworm
is erbij
pi_127469575
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:15 schreef Che_ het volgende:

[..]

NL heeft amper kiesdrempel toch, maar hier wordt ook genoeg strategisch gestemd.
Als wij een 10 procent drempel hadden gehad, bestond er geen PvdD, GL, D66, SP, PVV, 50+... wordt het erg saai met De Grote Drie Regeringspartijen die het al een halve eeuw kabinet na kabinet weten te verpesten.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469580
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als hij in 2016 president zou worden, blijft hij aan tot 2023 :o
Ik denk dat hij eerder stukje doorgeeft aan Davutoglu of Arinc.
En die zijn net als Gul gematigder?
I´m back.
pi_127469604
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En die zijn net als Gul gematigder?
Davutoglu is een academcus en een intellectueel, maar is wel een hardliner wat Israel betreft en nauwe banden met Hamas bijvoorbeeld, beetje lastig te benoemen.
pi_127469619
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Davutoglu is een academcus en een intellectueel, maar is wel een hardliner wat Israel betreft en nauwe banden met Hamas bijvoorbeeld, beetje lastig te benoemen.
Mm, tja...
I´m back.
pi_127469624
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmmm, dat is een toespraak uit 2010. Nadien weigerde Erdogan in te gaan op vragen over zijn presidentschap, en hebben meerdere mensen om hem heen verklaard dat hij de nieuwe president wordt.

Volgens het interne AKP-reglement mag een AKP-politicus niet vaker dan driemaal dezelfde positie bekleden, waardoor het premierschap er sowieso niet in zit.
pi_127469647
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:18 schreef Bilge het volgende:

[..]

Hmmm, dat is een toespraak uit 2010. Nadien weigerde Erdogan in te gaan op vragen over zijn presidentschap, en hebben meerdere mensen om hem heen verklaard dat hij de nieuwe president wordt.

Volgens het interne AKP-reglement mag een AKP-politicus niet driemaal achter elkaar dezelfde positie bekleden, waardoor het premierschap er sowieso niet in zit.
Okee.
Maar dat kun je terzijde schuiven...
I´m back.
pi_127469657
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:18 schreef Bilge het volgende:

[..]

Volgens het interne AKP-reglement mag een AKP-politicus niet vaker dan driemaal dezelfde positie bekleden, waardoor het premierschap er sowieso niet in zit.
Ik zie Erdogan best wel president worden idd, met name omdat er toch signalen zijn daarvoor, maar dat blijft vooralsnog speculatie.

Hoe dan ook, al blijft de AKP aan de macht, een ander gezicht kan ervaren worden als een verademing.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:20:21 #103
145738 superworm
is erbij
pi_127469660
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee.
Maar dat kun je terzijde schuiven...
Zoals Femke Halsema ooit deed. Of je doet een 1-2-tje als Poetin en Medvedev.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469670
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:20 schreef superworm het volgende:

[..]

Of je doet een 1-2-tje als Poetin en Medvedev.
Dat kan ook nog ja. :D.
I´m back.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 01:20:59 #105
236264 crew  capricia
pi_127469673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar zal dat niet samenhangen met de Islam, dat men deterministisch is?
En wij zijn beiden wrs niet gelovig...
oef. Dat vind ik een lastige...
Of moslims meer deterministisch denken?

Ik ken genoeg cultuur-sociologen en historici die juist volhouden dat de geschiedenis nooit vooruit gaat. Dat we niets leren.
En er is natuurlijk ook een tijd geweest dat de vooruitgang in denken juist vanuit de Islam kwam.
Mss is het te makkelijk om te stellen dat geloof alles bepalend is. Tijdsgeest speelt ook mee.

Je kunt moslim, christen, atheïst zijn en toch een open, democratische samenleving voorstaan. Helaas zijn de meeste moslim-landen niet democratisch, en dat zet wel tot denken.
Mss is ieder geloof in hemel en hel wel deterministisch..
Wat denk jij?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 01:25:17 #106
236264 crew  capricia
pi_127469756
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:15 schreef Che_ het volgende:

[..]

eens.
Maar het is wel opvallend dat de laatste (pak 'm beet) 10 jaar, er heel veel kleine partijen bijgekomen zijn. En dat ook hier de discussie over een kiesdrempel bij tijd en wijlen opwaait.
Maar de opkomst van kleine partijen in NL staat natuurlijk los van de discussie over een kiesdrempel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127469760
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:20 schreef capricia het volgende:

[..]

oef. Dat vind ik een lastige...
Of moslims meer deterministisch denken?

Ik ken genoeg cultuur-sociologen en historici die juist volhouden dat de geschiedenis nooit vooruit gaat. Dat we niets leren.
En er is natuurlijk ook een tijd geweest dat de vooruitgang in denken juist vanuit de Islam kwam.
Mss is het te makkelijk om te stellen dat geloof alles bepalend is. Tijdsgeest speelt ook mee.

Je kunt moslim, christen, atheïst zijn en toch een open, democratische samenleving voorstaan. Helaas zijn de meeste moslim-landen niet democratisch, en dat zet wel tot denken.
Wat denk jij?
Ik heb wel veel gesprekken gehad met moslims, en de Islam leidt tot een vrij hermetisch denken.
Alles is voor bepaald.
En ook wat niet is voor bepaald.... is voor bepaald...
Het echte leven is niet hier, maar in het hiernamaals...
Ook mensen die niet onderhorig zijn aan het geloof worden door Allah voor bepaald, dus alles wat je er tegen in brengt is een valse argumentatie.
Ik moet bekennen dat ik tot 7 jaar geleden slechts sporadisch met moslims in aanraking kwam en de laatste 7 jaar meer, maar dat heeft me wel heel erg pessimistisch en somber gestemd mbt de Islam...
I´m back.
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:25:38 #108
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127469764
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:20 schreef capricia het volgende:

Volledige democratie bestaat nergens.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 01:27:00 #109
236264 crew  capricia
pi_127469785
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb wel veel gesprekken gehad met moslims, en de Islam leidt tot een vrij hermetisch denken.
Alles is voor bepaald.
Ook mensen die niet onderhorig zijn aan het geloof worden door Allah voor bepaald, dus alles wat je er tegen in brengt is een valse argumentatie.
Ik moet bekennen dat ik tot 7 jaar geleden slechts sporadisch met moslims in aanraking kwam en de laatste 7 jaar meer, maar dat heeft me wel heel erg pessimistisch en somber gestemd mbt de Islam...
Klinkt als een soort gereformeerden?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127469788
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zie Erdogan best wel president worden idd, met name omdat er toch signalen zijn daarvoor, maar dat blijft vooralsnog speculatie.

Hoe dan ook, al blijft de AKP aan de macht, een ander gezicht kan ervaren worden als een verademing.
We zullen het zien.

Davutoglu is mij iets te idealistisch. Syrië heeft hij aardig verkloot. Ik hoop dat Numan Kurtulmus de nieuwe premier wordt. Hij is een professor, komt uit een gegoede familie, heeft een warme/ zachte stijl en vertegenwoordigd de waarden die ik ook hoog houd.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:20 schreef superworm het volgende:

[..]

Zoals Femke Halsema ooit deed. Of je doet een 1-2-tje als Poetin en Medvedev.
Erdogan pakt het iets anders aan: hij wil de bevoegdheden van de president ten koste van de premier verruimen. Nog niet zeker of dat hem ook lukt.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:27:29 #111
145738 superworm
is erbij
pi_127469790
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:25 schreef Che_ het volgende:

[..]

Jawel hoor. Maar er is allang aangetoond dat het boven een man of 200, 300 niet meer werkt. Men dient elkaar goed te kennen en een hechte samenleving te hebben, wil het lukken zoals het ooit is bedacht.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469792
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Klinkt als een soort gereformeerden?
Ja, tot de macht 2 idd...
I´m back.
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:28:14 #113
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127469804
quote:

[..]

Alles is voor bepaald.
Je kan ook gewoon de Koran lezen en bestuderen en dan een mening geven.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 01:28:33 #114
236264 crew  capricia
pi_127469812
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:25 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dat stel ik ook niet.
Maar je kunt wel zeggen dat het er in NL democratischer aan toe gaat dan in een willekeurig moslim-land.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:29:24 #115
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127469822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:27 schreef superworm het volgende:

[..]

Jawel hoor. Maar er is allang aangetoond dat het boven een man of 200, 300 niet meer werkt. Men dient elkaar goed te kennen en een hechte samenleving te hebben, wil het lukken zoals het ooit is bedacht.
Waar dan?
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:30:11 #116
145738 superworm
is erbij
pi_127469829
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, tot de macht 2 idd...
Als gereformeerd opgevoede agnost die heel veel gesprekken heeft gevoerd over de overeenkomsten tussen gereformeerden en orthodoxe islam, kan ik dit volledig beamen (dwz, de vergelijking. Niet noodzakelijkerwijs ook het kwadraat.)
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:28 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ben ik dan ook druk mee bezig. Ik leer er veel van, maar zoals Ryan zegt, op een soort deprimerende manier. Een iets te herkenbare manier als je juist van dat strenge bekeringswereldje bent weggevlucht.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 01:30:22 #117
236264 crew  capricia
pi_127469835
quote:

[..]

Was het maar zo simpel.
Helaas komt er ook veel cultuur en traditie bij kijken.
Je weet zelf ook wel dat er niet één Islam is, laat staan één interpretatie van de Koran.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:30:48 #118
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127469844
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat stel ik ook niet.
Maar je kunt wel zeggen dat het er in NL democratischer aan toe gaat dan in een willekeurig moslim-land.
Ja, je kunt ook zeggen dat ze in hele arme landen /3e wereld landen veel gelukkiger zijn dan in welvarende Westerse landen. Komt op hetzelfde neer.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:31:05 #119
145738 superworm
is erbij
pi_127469848
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:29 schreef Che_ het volgende:

[..]

Waar dan?
Waar het werd bedacht? Griekenland. Maar een echte democratie houdt rekening met élke mening, waardoor het dus niet veel groter kan worden dan een paarhonderd man. Zal als je dat bedoelde met 'waar dan' wel even zoeken naar de bron(nen).
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469856
quote:

[..]

Alles is voor bepaald.
Dan hebben die mensen niet echt veel kaas gegeten van Islamitisch theologie, alles is al bekend, maar niet bepaald. Allah heeft beperkte zaken van te voren bepaald, dus je geslacht, wanneer je dood gaat etc, niet de daden die je verricht, theologisch gezien bevind hij zich buiten tijd waardoor er niet zo een concept voor hem is.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:31:49 #121
145738 superworm
is erbij
pi_127469858
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:30 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ja, je kunt ook zeggen dat ze in hele arme landen /3e wereld landen veel gelukkiger zijn dan in welvarende Westerse landen. Komt op hetzelfde neer.
Wie (n)iets heeft, heeft ook (n)iets te verliezen. Hence, stress zelfmoord automutilatie en alle andere fijne 1ewereldperikelen.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 01:31:53 #122
236264 crew  capricia
pi_127469859
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:30 schreef Che_ het volgende:

[..]

dit denk jij serieus?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:33:32 #123
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127469890
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Was het maar zo simpel.
Helaas komt er ook veel cultuur en traditie bij kijken.
Je weet zelf ook wel dat er niet één Islam is, laat staan één interpretatie van de Koran.
Er is maar één juiste interpretatie en dat is die van de Sunni. Cultuur en traditie? Nee, die zijn aangepast aan de Koran.. niet andersom.
pi_127469898
quote:

[..]

Waarom zou ik de koran moeten lezen?
Ik geef mijn mening op basis van de fenomenologie.
Heb ook nog nooit de bijbel gelezen, ik heb er wel een mening over...
Verder heb ik wel boeken van Karen Armstrong gelezen.... en heb ik ooit geschiedenis gestudeerd en weet dus ook wel wat van de Islam, en hoer zich eea heeft ontwikkeld, dat er andere tijden waren, maar dat die andere tijden zich ook weer afsloten door de aanraking met het westers imperialisme...

En toch in principe dien je ter overweging terug te gaan naar de fenomenologie van het alledaagse leven en dan ja, kom je tot een soort gereformeerden 2 imho...
I´m back.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 01:34:56 #125
236264 crew  capricia
pi_127469913
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan hebben die mensen niet echt veel kaas gegeten van Islamitisch theologie, alles is al bekend, maar niet bepaald. Allah heeft beperkte zaken van te voren bepaald, dus je geslacht, wanneer je dood gaat etc, niet de daden die je verricht, theologisch gezien bevind hij zich buiten tijd waardoor er niet zo een concept voor hem is.
Ik geloof je meteen. Dit klinkt zo Abrahamistisch in de oren, dit komt rechtstreeks voort uit het Oude testament. Prachtig!

Maar zoveel mensen, zoveel stromingen, merk ik keer op keer.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:35:29 #126
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127469922
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:31 schreef capricia het volgende:

[..]

dit denk jij serieus?
En degene die er tig keer onderzoek naar hebben gedaan ook, waarschijnlijk.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:35:37 #127
145738 superworm
is erbij
pi_127469928
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik geef mijn mening op basis van de fenomenologie.
Heb ook nog nooit de bijbel gelezen, ik heb er wel een mening over...
Als je het ooit doet, dan de in 1618 door de Staten-Generaal verordonneerde Statenvertaling natuurlijk. Zorgt voor heerlijk klinkende citaten om mee te smijten als "GIJ ZULT STERVEN EN NIET LEVEN!" en honderdtig andere pareltjes.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469955
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:33 schreef Che_ het volgende:

[..]

Er is maar één juiste interpretatie en dat is die van de Sunni. Cultuur en traditie? Nee, die zijn aangepast aan de Koran.. niet andersom.
En de Shia zegt hetzelfde over hun eigen interpretatie, daarnaast is er niet 1 interpretatie in de Soenitische wereld.
pi_127469970
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik geloof je meteen. Dit klinkt zo Abrahamistisch in de oren, dit komt rechtstreeks voort uit het Oude testament. Prachtig!

Maar zoveel mensen, zoveel stromingen, merk ik keer op keer.
Een religieus literatuur liefhebber. O+
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 01:38:38 #130
236264 crew  capricia
pi_127469975
quote:

[..]

Nou, tijdens mijn verblijf in Marokko werd mij (als buitenstaander) één ding duidelijk: ieder dorp voert zijn gewoonten en tradities terug op de Koran. En ze zijn allemaal anders en soms in tegenspraak. Niet op hoofdlijnen, wel op details en op uitvoering.
Dat is ook niet verwonderlijk gezien het hoge percentage analfabetisme.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:39:09 #131
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127469982
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat je je mening vormt op basis van gesprekken die je hebt gevoerd met moslims. Hieruit kan je geen goede mening hebben over de Islam, tenzij je elke moslim op aarde hebt gesproken (en dan nog steeds niet trouwens). Waarom? Omdat je niet weet in hoeverre zij zich aan de Koran houden of het klopt wat ze zeggen. Wil je een mening hebben over Islam? Dan moet je eerst weten wat er in de Koran staat.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:40:11 #132
145738 superworm
is erbij
pi_127469996
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En de Shia zegt hetzelfde over hun eigen interpretatie, daarnaast is er niet 1 interpretatie in de Soenitische wereld.
Precies. 16th century catholic-protestant (2.0) flaming all over again, maar dan met variatie 3.0 op de 1.0-versie die de joden ooit begonnen.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469998
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, okee, dat kan natuurlijk, maar vervolgens krijg je steeds weer te horen.... ja, maar dat is geen goede moslim... dus wat jij hier zegt dat kan door een ander weer gezien worden als het resultaat van het niet goed moslim zijn...
Altijd en eeuwig de no true Scotsman-drogreden horen in discussies...
Altijd naar buiten toe eenheid veinzen, maar die eenheid is er niet. De koran is een multi-interpretabel boek... maar ja als je tot die conclusie komt ben je no true Scotsman...
Hermetisch als de pest dus... altijd gelijk hebben.
Dit terwijl Allah elk blaadje dat valt in de herfst van alle bomen op de wereld op een bepaalde manier en op een bepaald moment laat vallen, en ook terwijl steeds meer westerlingen moslim worden..., dat hoor ik dan... maar ja in Syrië worden de moslims door andere moslims afgeslacht...???
I´m back.
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:42:17 #134
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470016
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Nou, tijdens mijn verblijf in Marokko werd mij (als buitenstaander) één ding duidelijk: ieder dorp voert zijn gewoonten en tradities terug op de Koran. En ze zijn allemaal anders en soms in tegenspraak. Niet op hoofdlijnen, wel op details en op uitvoering.
Dat is ook niet verwonderlijk gezien het hoge percentage analfabetisme.
In details mag er verschil zijn (zolang het elkaar niet tegenspreekt), vandaag de 4 leerscholen bij Soennieten. Elke andere vorm (zolang tegenstrijdig met Koran) is geen ware Islam.
pi_127470018
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:39 schreef Che_ het volgende:

[..]

Omdat je je mening vormt op basis van gesprekken die je hebt gevoerd met moslims. Hieruit kan je geen goede mening hebben over de Islam, tenzij je elke moslim op aarde hebt gesproken (en dan nog steeds niet trouwens). Waarom? Omdat je niet weet in hoeverre zij zich aan de Koran houden of het klopt wat ze zeggen. Wil je een mening hebben over Islam? Dan moet je eerst weten wat er in de Koran staat.
Maar dat boek is multi-interpretabel?
I´m back.
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:45:02 #136
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470052
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat boek is multi-interpretabel?
Nee, alle hoofdlijnen zijn duidelijk. Waar zitten de verschillen tussen de Soennitische leerscholen? In bepaalde handelingen tijdens het bidden bijvoorbeeld, maar geen van deze handelingen zijn tegenstrijdig.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 01:45:22 #137
236264 crew  capricia
pi_127470057
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een religieus literatuur liefhebber. O+
Hihi. Ik heb de bijbel wel echt gelezen en die ken ik ook echt.
De Koran heb ik gelezen (in het NLs), maar denk dat 80% aan symboliek me ontgaan is, en daarmee helaas ook een groot stuk van de inhoud. Dat boek kun je niet zomaar zonder uitleg/ ondersteuning lezen.
En het is helaas lastig om die uitleg zonder religieuze (bij)bedoelingen te krijgen.

Zou best een cursus Koran en Islam willen doen, maar dan zonder bij bijbedoelingen.
Tips in omgeving Utrecht?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127470059
Grapjassen hier die denken dat Erdogan weggaat of afgezet wordt, bitch please :') hij heeft alles in handen
Zie!
pi_127470068
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:35 schreef superworm het volgende:

[..]

Als je het ooit doet, dan de in 1618 door de Staten-Generaal verordonneerde Statenvertaling natuurlijk. Zorgt voor heerlijk klinkende citaten om mee te smijten als "GIJ ZULT STERVEN EN NIET LEVEN!" en honderdtig andere pareltjes.
IJdelheid, ijdelheid, alles is ijdelheid?
I´m back.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:46:22 #140
145738 superworm
is erbij
pi_127470075
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

IJdelheid, ijdelheid, alles is ijdelheid?
IJdelheid der ijdelheden, het is al ijdelheid.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127470082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:45 schreef johnson555 het volgende:
Grapjassen hier die denken dat Erdogan weggaat of afgezet wordt, bitch please :') hij heeft alles in handen
Ja, wrs ook tevergeefs gedacht, maar Gul kwam wel positief over toch?
I´m back.
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:47:35 #142
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470086
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarmee bedoelende dus, die leven het na precies zoals de Koran zegt.
pi_127470088
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Numan Kurtulmus, remember that name.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 01:48:30 #144
236264 crew  capricia
pi_127470094
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:42 schreef Che_ het volgende:

[..]

In details mag er verschil zijn (zolang het elkaar niet tegenspreekt), vandaag de 4 leerscholen bij Soennieten. Elke andere vorm (zolang tegenstrijdig met Koran) is geen ware Islam.
Ach kom. Dat is maar net op welk deel je de nadruk legt. De Koran is daarin niet anders dan de Bijbel.
Moet je voor alles wat leeft respect hebben? Of is het okay om minder respect voor niet-gelovigen te hebben?
Ik noem maar wat...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127470100
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:46 schreef superworm het volgende:

[..]

IJdelheid der ijdelheden, het is al ijdelheid.
Ja, dat was het...
Enfin de religieuze geschiedenis van Nederland is iig ook een vak apart, m.n. ook in de gouden eeuw...
Maar elke geloof werd in schuilkerkjes/sjoels wel toegestaan, zolang je maar hervormd leek aan de buitenkant...
En met de kalief waren we ook al bekend... 400 jaar Turkije-Nederland laatst...
I´m back.
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:49:04 #146
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127470101
quote:
Een Kamermeerderheid wil dat het kabinet een standpunt inneemt over het politiegeweld tegen demonstranten in Turkije. Op initiatief van de ChristenUnie hebben VVD, PvdA, CDA, SP, D66, GroenLinks en SGP minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) om opheldering gevraagd.

"Het is opmerkelijk dat Nederland met Patriotraketten Turkse burgers probeert te beschermen, terwijl het Erdogan-regime Turkse demonstranten tegelijkertijd met geweld te lijf gaat", laat CU-Kamerlid Joel Voordewind in een verklaring weten.

De partijen zijn benieuwd of Timmermans de oproep van zijn Amerikaanse collega John Kerry steunt waarin Erdogan gemaand wordt terughoudend te reageren en af te zien van buitensporig geweld. Ook vragen ze zich af of er binnen de EU gesproken is over een eventuele gemeenschappelijke reactie over de kwestie.

"Het kan niet zo zijn dat terwijl de Turkse regering met geweld een demonstratie van het volk de kop in probeert te drukken, de Europese Unie en daarmee ook Nederland zich stilhoudt", aldus Voordewind. "Wij hopen dan ook dat minister Timmermans het geweld in Turkije veroordeelt."

In Turkije is het de afgelopen dagen onrustig. Aanvankelijk waren de demonstraties gericht tegen plannen voor een winkelcentrum en een moskee op een van de weinige groene plekken in het stadshart van Istanbul, maar na hard ingrijpen van de politie keerden de demonstranten zich massaal tegen de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan. Tot nu toe vielen drie doden tijdens de rellen.
Hoe durven ze zich te bemoeien met een Turkse interne aangelegenheid. Als Turkije zich met een interne zaak in Nederland zou bemoeien zou iedereen woedend zijn. DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:49:38 #147
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470106
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Ach kom. Dat is maar net op welk deel je de nadruk legt.

Hoe bedoel je :?
pi_127470107
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Hoe durven ze zich te bemoeien met een Turkse interne aangelegenheid. Als Turkije zich met een interne zaak in Nederland zou bemoeien zou iedereen woedend zijn. DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!
Echt he, stelletje hypocrieten. :r
pi_127470109
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Tsjah, wat verwacht je van ze :r
pi_127470111
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Good cop bad cop zoals eerder ook al vermeld. Erdogan doet momenteel meer goed dan fout en dan met name zijn politiek mbt de pkk/koerden
Zie!
pi_127470115
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:50 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Good cop bad cop zoals eerder ook al vermeld. Erdogan doet momenteel meer goed dan fout en dan met name zijn politiek mbt de pkk/koerden
Okee.
I´m back.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:51:17 #152
145738 superworm
is erbij
pi_127470119
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:49 schreef Bilge het volgende:

[..]

Echt he, stelletje hypocrieten. :r
Onzin. Als in Nederland vergelijkbare opstanden bloedig worden neergeslagen en er vallen duizenden gewonden, twee doden en er is geen enkel teken dat de ramkoers niet vrolijk doorgezet wordt, dan zou ik het tóejuichen als Turkije dat politiegeweld zou veroordelen.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127470124
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, dat kan natuurlijk, maar vervolgens krijg je steeds weer te horen.... ja, maar dat is geen goede moslim... dus wat jij hier zegt dat kan door een ander weer gezien worden als het resultaat van het niet goed moslim zijn...
Altijd en eeuwig de no true Scotsman-drogreden horen in discussies...
Altijd naar buiten toe eenheid veinzen, maar die eenheid is er niet. De koran is een multi-interpretabel boek... maar ja als je tot die conclusie komt ben je no true Scotsman...
Hermetisch als de pest dus... altijd gelijk hebben.
Dit terwijl Allah elk blaadje dat valt in de herfst van alle bomen op de wereld op een bepaalde manier en op een bepaald moment laat vallen, en ook terwijl steeds meer westerlingen moslim worden..., dat hoor ik dan... maar ja in Syrië worden de moslims door andere moslims afgeslacht...???
De profeet maakt in 2 voorbeelden heel erg duidelijk dat niemand kan weten wie de goede / slechte moslim is.

quote:
Usama bin Zaid was met een expeditie meegestuurd. Hij vertelde over een man in een slagveld, en vertelde: "…ik zag een van hun, hij zei "laa ilaaha illallah". Ik stak hem, en hierna voelde ik mij slecht en dus vertelde ik Muhammad (saw) wat ik had gedaan. De profeet (saw) vroeg: "Heeft hij Laa ilaha illallah gezegd, en jij doodde hem?" Ik zei: "Hij zei dit alleen vanwege de angst voor mijn zwaard." Hij (saw) vroeg "Heb jij in zijn hart gekeken om te zien of hij erin geloofde?" Hij bleef die vraag herhalen totdat ik wenste dad ik nog geen moslim was geweest, tot pas na die dag." [Muslim Deel 2 p.107] Imam Nawawi heeft een andere overlevering verteld waarin de profeet (saw) zou hebben gezegd: "...wat zal je doen met Laa ilaha illallah wanneer het naar jou toekomt op de dag des oordeels?"
quote:
Allah's Apostle said, "A prostitute was forgiven by Allah, because, passing by a panting dog near a well and seeing that the dog was about to die of thirst, she took off her shoe, and tying it with her head-cover she drew out some water for it. So, Allah forgave her because of that." (Sahih al-Bukhari, 4/538)
quote:
“Een vrouw werd bestraft doordat ze een kat opgesloten had tot deze (kat) stierf. Ze trad het Hellevuur binnen vanwege dit (als straf voor wat zij gedaan had), want ze gaf haar geen eten of water toen ze haar opgesloten had, noch liet ze haar vrij zodat ze van de insecten van de aarde kon eten.”

Deze hadith is overgeleverd door Abdullah ibn Umar (moge Allah tevreden met hen beiden zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Bukharie en Muslim.
Wat een goede / slechte moslim is laat ik dus even in het midden, maar je kunt duidelijk lezen in de Koran dat Allah niet verantwoordelijk is voor de slechte dingen die je doet, sterker nog, die dingen doe je ondanks zijn 'vermaning' in de Koran.
pi_127470125
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:51 schreef superworm het volgende:

[..]

Onzin. Als in Nederland vergelijkbare opstanden bloedig worden neergeslagen en er vallen duizenden gewonden, twee doden en er is geen enkel teken dat de ramkoers niet vrolijk doorgezet wordt, dan zou ik het tóejuichen als Turkije dat politiegeweld zou veroordelen.
Zegt Yunus je iets?
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:52:06 #155
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127470126
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:51 schreef superworm het volgende:

[..]

Jaja, je zou het toejuichen omdat het je nu goed uitkomt. Goed stukje taqiyya
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:52:46 #156
145738 superworm
is erbij
pi_127470131
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:52 schreef Bilge het volgende:

[..]

Zegt Yunus je iets?
Duh, daar reageer ik juist op, Yunus=/=gewelddadig neerslaan van protesten.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:53:29 #157
145738 superworm
is erbij
pi_127470139
quote:
8s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Jaja, je zou het toejuichen omdat het je nu goed uitkomt. Goed stukje taqiyya
:D Ja joh, taqiyya, een begrip dat rekbaarder is dan de gemiddelde hoer :')
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127470145
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De profeet maakt in 2 voorbeelden heel erg duidelijk dat niemand kan weten wie de goede / slechte moslim is.

[..]

[..]

[..]

Wat een goede / slechte moslim is laat ik dus even in het midden, maar je kunt duidelijk lezen in de Koran dat Allah niet verantwoordelijk is voor de slechte dingen die je doet, sterker nog, die dingen doe je ondanks zijn 'vermaning' in de Koran.
Ja, okee, maar ik denk dat de mensen die ik spreek niet zo goed zijn ingevoerd in hun eigen geloof.
En dus hebben ze het steeds over goede en slechte moslims...
I´m back.
pi_127470146
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:45 schreef capricia het volgende:

[..]

De Koran heb ik gelezen (in het NLs), maar denk dat 80% aan symboliek me ontgaan is, en daarmee helaas ook een groot stuk van de inhoud. Dat boek kun je niet zomaar zonder uitleg/ ondersteuning lezen.
En het is helaas lastig om die uitleg zonder religieuze (bij)bedoelingen te krijgen.

Zou best een cursus Koran en Islam willen doen, maar dan zonder bij bijbedoelingen.
Ik zou het voor jezelf met name lezen. Als je een cursus op een instituut of bij moslims gaat nemen word je toch wel in de richting gestuurd van een zekere stroming / interpretatie.

Mocht je de verzen in de toentertijdse daglicht willen lezen heb je daar 2 aanvullende bronnen voor: Tafsir = Exegese en Asbab Al Nuzul - Reden van openbaring, dan kom je er aardig een eindje mee.
pi_127470148
Viva la Erdogan! :D
Zie!
pi_127470152
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:47 schreef Che_ het volgende:

[..]

Daarmee bedoelende dus, die leven het na precies zoals de Koran zegt.
De Sunni's? Hangt er vanaf welke interpretatie je van de Koranverzen en welke stroming je neemt?
pi_127470159
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:52 schreef superworm het volgende:

[..]

Duh, daar reageer ik juist op, Yunus=/=gewelddadig neerslaan van protesten.
Ik zie geen rechtvaardiging om je wel uit te laten over het een en niet over het ander.

Los daarvan werken zulke verklaringen averechts, omdat de regering hierdoor kan zeggen: zie je wel, buitenlanders willen niet dat we vooruit gaan en proberen ons land naar de klote te helpen.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:55:32 #163
145738 superworm
is erbij
pi_127470162
quote:

[..]

De UU geeft elk jaar een paar keer de cursus 'Introductie Islam', wellicht iets voor jou dan. Heb het ook gevolgd en het wordt uitgelegd zonder welke bijbedoelingen dan ook.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127470164
quote:

[..]

Volgens mij ben je 1 van de slimste mensen hier op FOK! en dan kun jij je niet een mening vormen en heb je een cursus, zonder bijbedoelingen (?), nodig?
I´m back.
pi_127470168
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, maar ik denk dat de mensen die ik spreek niet zo goed zijn ingevoerd in hun eigen geloof.
Als je als moslim in de Koran gaat oordelen over de intenties / ware geloof van een moslim ben je al ver voorbij de taken van de Profeet gegaan, heb je de taak van Allah op je genomen, wat nogal een gevaarlijk gebied is om te doen.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:56:43 #166
145738 superworm
is erbij
pi_127470171
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:55 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik zie geen rechtvaardiging om je wel uit te laten over het een en niet over het ander.
(Binnenlandse) doden, duizenden gewonden, tigduizend arrestaties is precies hetzelfde als een binnenlandse kwestie over één enkel pleegkind?
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127470173
Het is altijd een interpretatie van een tekst, idem met bijbel of thora, capricia...
I´m back.
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:57:13 #168
117098 Hathor
Effe niet
pi_127470175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:56 schreef superworm het volgende:

[..]

(Binnenlandse) doden, duizenden gewonden, tigduizend arrestaties is precies hetzelfde als een binnenlandse kwestie over één enkel pleegkind?
Wel voor die calimero turken hier.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:58:24 #169
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470184
quote:

[..]

quote:

[..]

Dus dan bevestig je nu eigenlijk mijn vorige punt al.
pi_127470185
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij ben je 1 van de slimste mensen hier op FOK! en dan kun jij je niet een mening vormen en heb je een cursus, zonder bijbedoelingen (?), nodig?
Ik snap haar bezorgheid anders wel, het is of een utopisch beeld van een moslim, een gemotiveerd politiek benadering van de Islam of een orientalistische versie van de Islam, een academisch benadering van de Islam is moeilijk te vinden.
pi_127470187
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:56 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet, waarom schuif je dat in mijn mond? Je bemoeit je met andermans zaken als het je goed uitkomt, maar als een ander het tegen jou doet sta je op je achterste poten. Hypocrieter kan bijna niet.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:58:58 #172
145738 superworm
is erbij
pi_127470190
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:57 schreef Ryan3 het volgende:
Het is altijd een interpretatie van een tekst, idem met bijbel of thora, capricia...
Zo las ik na het ijdelheden-citaat net toch even Prediker erop na, en ook zonder bijbedoelingen staan daar hele ware dingen in voor een 3000 jaar oude tekst.

quote:
9 Hetgeen er geweest is, hetzelve zal er zijn, en hetgeen er gedaan is, hetzelve zal er gedaan worden; zodat er niets nieuws is onder de zon.

10 Is er enig ding, waarvan men zou kunnen zeggen: Ziet dat, het is nieuw? Het is alreeds geweest in de eeuwen, die voor ons geweest zijn.

11 Er is geen gedachtenis van de voorgaande dingen; en van de navolgende dingen, die zijn zullen, van dezelve zal ook geen gedachtenis zijn bij degenen, die namaals wezen zullen.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127470194
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je als moslim in de Koran gaat oordelen over de intenties / ware geloof van een moslim ben je al ver voorbij de taken van de Profeet gegaan, heb je de taak van Allah op je genomen, wat nogal een gevaarlijk gebied is om te doen.
Ja, en dat doen dus de mensen die ik spreek.
Als ik tegen hun zeg hoe kan dat nou dat de ene moslim de andere doodt, in Irak bijv., dan krijg ik dat te horen...
I´m back.
  donderdag 6 juni 2013 @ 02:00:36 #174
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470197
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Sunni's? Hangt er vanaf welke interpretatie je van de Koranverzen en welke stroming je neemt?
Je zei net dat er geen één interpretatie is bij de Sunni's. En wil je zeggen dat er een stroming is die zich niet houdt aan de Koran?
pi_127470200
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik snap haar bezorgheid anders wel, het is of een utopisch beeld van een moslim, een gemotiveerd politiek benadering van de Islam of een orientalistische versie van de Islam, een academisch benadering van de Islam is moeilijk te vinden.
Die bestaat er toch niet? Of je moet de boeken lezen van Karen Armstrong wmb... Je kent haar wrs wel toch?
I´m back.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 02:01:15 #176
145738 superworm
is erbij
pi_127470203
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:58 schreef Bilge het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet, waarom schuif je dat in mijn mond? Je bemoeit je met andermans zaken als het je goed uitkomt, maar als een ander het tegen jou doet sta je op je achterste poten. Hypocrieter kan bijna niet.
Nee-hee. Je bemoeit je met andermans zaken BOVEN micro- of mesoniveau. Zodra het gaat om dit soort enorme hoeveelheden politiegeweld en repressie, kun je dat niet negeren. Eén lullig kutkind waar er toch al 80+ miljoen mensen met een Turks paspoort rondlopen, is eenvoudigweg niet dezelfde magnitude en daarmee kun je de reactie op het 1 niet gelijkschakelen met het ander. God waarom leg ik het überhaupt uit.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127470208
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als ik tegen hun zeg hoe kan dat nou dat de ene moslim de andere doodt, in Irak bijv., dan krijg ik dat te horen...
Beiden in de hel

Book 41, Number 6898:

quote:
Ahnaf b. Qais reported: I set out with the intention of helping this person (Hadrat 'Ali) that Abu Bakra met me. He said: Ahnaf, where do you intend to go? I said: I intend to help the cousin of Allah's Messenger (may peace be upon him), viz. 'Ali. Thereupon he said to me: Ahnaf, go back, for I heard Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: When two Muslims confront one another with swords (in hands) both the slayer and the slain would be in Fire. He (Ahnaf) said: I said, or it was said: Allah's Messenger, it may be the case of one who kills. but what about the slain (why he would be put in Hell-Fire)? Thereupon he said: He also intended to kill his companion.

pi_127470213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:00 schreef Che_ het volgende:

[..]

Je zei net dat er geen één interpretatie is bij de Sunni's. En wil je zeggen dat er een stroming is die zich niet houdt aan de Koran?
Genoeg stromingen die claimen dat de ander zich niet aan de Koran houdt, terwijl ze beiden zich beroepen op dezelfde Koran.
pi_127470215
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:58 schreef superworm het volgende:

[..]

Zo las ik na het ijdelheden-citaat net toch even Prediker erop na, en ook zonder bijbedoelingen staan daar hele ware dingen in voor een 3000 jaar oude tekst.

[..]

Ja, maar het is ook niet gezegd dat die heilige teksten helemaal niets goeds of bruikbaars bevatten... het humanistische gedachtegoed is er op gebaseerd behalve het God gedeelte etc. Nee, je kunt best tot een gezamenlijke ethiek komen voor Joden, Christenen en Moslims, ik geloof ook in een zwak-relativistische moraal...
I´m back.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 02:03:37 #180
236264 crew  capricia
pi_127470217
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:55 schreef superworm het volgende:

[..]

De UU geeft elk jaar een paar keer de cursus 'Introductie Islam', wellicht iets voor jou dan. Heb het ook gevolgd en het wordt uitgelegd zonder welke bijbedoelingen dan ook.
oh, dat is een interessante. Die ga ik even bekijken :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 02:04:36 #181
145738 superworm
is erbij
pi_127470226
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:03 schreef capricia het volgende:

[..]

oh, dat is een interessante. Die ga ik even bekijken :)
Al rebranden ze het elke paar jaar, dus het kan ook "Who's Who in Islam", "Moslims: Een Introductie" of iets gelijkaardigs zijn tegenwoordig.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127470227
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beiden in de hel

Book 41, Number 6898:

[..]

Ja, maar ja, dat is na hun dood, en nu doen ze elkaar afslachten hè... dat kan nooit een goed voorbeeld van handelen zijn...
I´m back.
pi_127470228
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die bestaat er toch niet? Of je moet de boeken lezen van Karen Armstrong wmb... Je kent haar wrs wel toch?
Wmb komt Petra Sijpesteijn aardig in de buurt. Karen Armstrong heeft een iets wat te apologetische-romantiserende lezing van de Islam, overgenomen van moslims.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 02:05:07 #184
145738 superworm
is erbij
pi_127470230
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar ja, dat is na hun dood, en nu doen ze elkaar afslachten hè... dat kan nooit een goed voorbeeld van handelen zijn...
Judge not lest ye be judged!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127470236
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat ze beiden in de hel eindigen is ook een manier om te zeggen dat ze het niet moeten doen en het fout is?
  donderdag 6 juni 2013 @ 02:06:15 #186
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470238
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Genoeg stromingen die claimen dat de ander zich niet aan de Koran houdt, terwijl ze beiden zich beroepen op dezelfde Koran.
Noem eens een maddhab die dingen heeft wat tegen Koran ingaat.
  donderdag 6 juni 2013 @ 02:07:00 #187
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470243
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Telkens kom je op de mensen die je hebt gesproken. Als je dat nou eens niet als uitgangspunt neemt of als beeld gebruikt over de Islam in het algemeen.
pi_127470249
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:01 schreef superworm het volgende:

[..]

Nee-hee. Je bemoeit je met andermans zaken BOVEN micro- of mesoniveau. Zodra het gaat om dit soort enorme hoeveelheden politiegeweld en repressie, kun je dat niet negeren. Eén lullig kutkind waar er toch al 80+ miljoen mensen met een Turks paspoort rondlopen, is eenvoudigweg niet dezelfde magnitude en daarmee kun je de reactie op het 1 niet gelijkschakelen met het ander. God waarom leg ik het überhaupt uit.
Als aantallen zo belangrijk voor je zijn: volgens het Turkse ministerie zijn er in Europa 5000 soortgelijke gevallen als Yunus. Maar goed, principieel gezien doen aantallen er niet toe, het zou je sieren om ook open te staan voor kritiek als je dat zo graag uitdeelt.

En zoals ik al zei, werkt buitenlandse bemoeienis alleen maar averechts, maar doe wat je niet laten kan.
pi_127470250
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wmb komt Petra Sijpesteijn aardig in de buurt. Karen Armstrong heeft een iets wat te apologetische-romantiserende lezing van de Islam, overgenomen van moslims.
Ja, dat weet ik niet, maar laat capricia dat gewoon lezen ipv een cursus Islam, want zo'n cursus is wrs altijd proselitisch... of van zwevers...
I´m back.
pi_127470253
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:06 schreef Che_ het volgende:

[..]

Noem eens een maddhab die dingen heeft wat tegen Koran ingaat.
Madhab A zegt Allah heeft fysieke handen.
Madhab B zegt Allah heeft geen fysieke handen.

Madhab A zegt B gaat tegen de Koran in.
Madhab B Zegt A gaat tegen de Koran in.

Het is onderlinge claims, niet die van mij.
pi_127470258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik niet, maar laat capricia dat gewoon lezen ipv een cursus Islam, want zo'n cursus is wrs altijd proselitisch... of van zwevers...
Capricia moet vooral lezen wat zij zelf wil, maar ik zou haar eerder Petra aanraden dan Karen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 02:09:24 ]
pi_127470260
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:07 schreef Che_ het volgende:

[..]

Telkens kom je op de mensen die je hebt gesproken. Als je dat nou eens niet als uitgangspunt neemt of als beeld gebruikt over de Islam in het algemeen.
Ik denk dat fenomenologie toch wel een belangrijk onderdeel is van religie, daarom zeggen mij multi-interpretabele teksten minder dan het handelen en de gesprekken die ik heb met gelovigen... van welk pluimage dan ook... En ik kijk er dan onbevooroordeeld, voor zover ik dat kan zijn, naar...
Overigens met dien verstande dat ik wrs een representant ben van het westerse anti-autoritaire en mensenrechten denken...
I´m back.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 02:10:38 #193
145738 superworm
is erbij
pi_127470263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:07 schreef Bilge het volgende:

[..]

Als aantallen zo belangrijk voor je zijn: volgens het Turkse ministerie zijn er in Europa 5000 soortgelijke gevallen als Yunus. Maar goed, principieel gezien doen aantallen er niet toe, het zou je sieren om ook open te staan voor kritiek als je dat zo graag uitdeelt.

En zoals ik al zei, werkt buitenlandse bemoeienis alleen maar averechts, maar doe wat je niet laten kan.
Oh begrijp me niet verkeerd aangaande Yunus - ik heb in het algemeen een hekel aan kinderen, dat ligt niet aan hem, en verder is een discussie over de jeugdzorg er één waar ik graag aan meedoe, want die is verre van perfect.
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 6 juni 2013 @ 02:11:22 #194
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470265
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Madhab A zegt Allah heeft fysieke handen.
Madhab B zegt Allah heeft geen fysieke handen.

Madhab A zegt B gaat tegen de Koran in.
Madhab B Zegt A gaat tegen de Koran in.

Het is onderlinge claims, niet die van mij.
Heb jij die claims al onderzocht? Om vast te kunnen stellen of het daadwerkelijk zo is.

Dus of datgene wat ze claimen wel klopt.
pi_127470269
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Capricia moet vooral lezen wat zij zelf wil, maar ik zou haar eerder Petra aanraden dan Karen.
Laat haar dan beginnen in Karen en dan zal ik zelf nog eens kijken of Petra interessant is... ;).
I´m back.
pi_127470271
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:11 schreef Che_ het volgende:

[..]

Heb jij die claims al onderzocht? Om vast te kunnen stellen of het daadwerkelijk zo is.
Wat bedoel je met onderzocht, of er madhabs zijn die daadwerkelijk (g)een fysieke hand claimen bijvoorbeeld?
  donderdag 6 juni 2013 @ 02:12:55 #197
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470276
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat fenomenologie toch wel een belangrijk onderdeel is van religie, daarom zeggen mij multi-interpretabele teksten minder dan het handelen en de gesprekken die ik heb met gelovigen... van welk pluimage dan ook... En ik kijk er dan onbevooroordeeld, voor zover ik dat kan zijn, naar...
Overigens met dien verstande dat ik wrs een representant ben van het westerse anti-autoritaire en mensenrechten denken...
Het is niet multi-interpretabel.
pi_127470280
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laat haar dan beginnen in Karen en dan zal ik zelf nog eens kijken of Petra interessant is... ;).
Dat laat ik echt aan haar over, ik ga geen gepaste volgorde geven, kwestie van kijken wat beste bij je persoon aansluit. Petra is mi wel een baas.
pi_127470284
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:12 schreef Che_ het volgende:

[..]

Het is niet multi-interpretabel.
Tuurlijk wel, elke tekst is dat, of het moet een vrij kleine tekst zijn, waar een onevenredig groot aantal mensen aan heeft meegewerkt en dat niet zoveel zegt...
I´m back.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 02:15:00 #200
236264 crew  capricia
pi_127470287
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

ja, die heb ik wel gelezen. En die vond ik ook wel verhelderend op sociologisch vlak. En zij zet het ook in de voortschrijdende traditie van jodendom, christendom en dan islam.
Maar het inzicht in de fundamenten van de islam en de moderne uitingsvormen, en dan ook nog de verschillende stromingen etc, is moeilijk te verkrijgen als leek.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127470295
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:15 schreef capricia het volgende:

[..]

ja, die heb ik wel gelezen. En die vond ik ook wel verhelderend op sociologisch vlak. En zij zet het ook in de voortschrijdende traditie van jodendom, christendom en dan islam.
[quote]Maar het inzicht in de fundamenten van de islam en de moderne uitingsvormen, en dan ook nog de verschillende stromingen etc, is moeilijk te verkrijgen als leek.
Petraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 02:16:27 ]
pi_127470297
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat laat ik echt aan haar over, ik ga geen gepaste volgorde geven, kwestie van kijken wat beste bij je persoon aansluit. Petra is mi wel een baas.
Interessant, maar heeft ze boeken geschreven die deze moeilijke materie op een redelijk begrijpelijke manier aan half-ingevoerde leken duidelijk maakt, met nog eens als resultaat dat die half-ingevoerde leken een ander standpunt over de materie zullen innemen?
I´m back.
  donderdag 6 juni 2013 @ 02:17:06 #203
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470298
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, elke tekst is dat, of het moet een vrij kleine tekst zijn, waar een onevenredig groot aantal mensen aan heeft meegewerkt en dat niet zoveel zegt...
Nee, niet in de vorm hoe jij je het voorstelt. De dingen die op een verschillende manier geïnterpreteerd kunnen worden gaan A. niet tegen de Koran in. en B. zijn niet tegenstrijdig. Dus het is niet zo dat moslims tegenstrijdige dingen geloven uit de Koran. Althans, niet bij de Soennieten.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 02:17:08 #204
236264 crew  capricia
pi_127470299
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:07 schreef Che_ het volgende:

[..]

Welk uitgangspunt dan wel?
Je stelt immers als eerste vragen aan mensen die je kent die het betreffende geloof aanhangen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 02:17:34 #205
236264 crew  capricia
pi_127470301
quote:
Oh, leuk!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127470304
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar het inzicht in de fundamenten van de islam en de moderne uitingsvormen, en dan ook nog de verschillende stromingen etc, is moeilijk te verkrijgen als leek.
Volgens mij heeft ze dat laatste toch ook wel duidelijk gemaakt?
Ik bedoel een cursus Islam, Jodendom, Christendom is alleen voor mensen die zich willen laten bekeren hoor...
I´m back.
pi_127470306
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Interessant, maar heeft ze boeken geschreven die deze moeilijke materie op een redelijk begrijpelijke manier aan half-ingevoerde leken duidelijk maakt, met nog eens als resultaat dat die half-ingevoerde leken een ander standpunt over de materie zullen innemen?
Redelijk
  donderdag 6 juni 2013 @ 02:18:24 #208
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470307
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Welk uitgangspunt dan wel?
Je stelt immers als eerste vragen aan mensen die je kent die het betreffende geloof aanhangen.
En daarna ga je onderzoek doen of het daadwerkelijk klopt.
pi_127470311
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:17 schreef Che_ het volgende:

[..]

Nee, niet in de vorm hoe jij je het voorstelt. De dingen die op een verschillende manier geïnterpreteerd kunnen worden gaan A. niet tegen de Koran in. en B. zijn niet tegenstrijdig. Dus het is niet zo dat moslims tegenstrijdige dingen geloven uit de Koran. Althans, niet bij de Soennieten.
Wel / geen fysieke handen is tegenstrijdig en het zijn onderlinge claims dat de ander in gaat tegen de Koran en beiden zijn het Soenieten. De Ashariya en Muta'zilla geloven ook tegenstrijdige zaken, neem het eens door zou ik zeggen, maar dat gaat veelste offtopic :)
pi_127470317
Maar mensen ik ga slapen, welterusten :*
pi_127470320
Charlie Chaplin had hier nog een goede speech over in The Great Dictator: "Soldiers, don't fight for slavery, fight for liberty"
pi_127470322
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Redelijk
Maar houdt ze zich nou vooral bezig met de 150 jaar Islam waarover weinig bekend is?
I´m back.
pi_127470324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:21 schreef Triggershot het volgende:
Maar mensen ik ga slapen, welterusten :*
Loeter.
I´m back.
  donderdag 6 juni 2013 @ 02:22:53 #214
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470327
Die Petra zegt dat de 'Islam' niet bestaat en er net zoveel Islams als moslims zijn.

Trigger, ben jij trouwens moslim? (serieuze vraag)
pi_127470330
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar houdt ze zich nou vooral bezig met de 150 jaar Islam waarover weinig bekend is?
In dit boek wel : http://www.bol.com/nl/p/p(...)pt/1001004009668735/

en nu ben ik echt weg. :)
pi_127470338
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, leuk!
Waarom zou je als vrouw überhaupt geïnteresseerd zijn in de Abrahamistische geloven?
I´m back.
pi_127470342
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:22 schreef Che_ het volgende:
Die Petra zegt dat de 'Islam' niet bestaat en er net zoveel Islams als moslims zijn.

Trigger, ben jij trouwens moslim? (serieuze vraag)
Petra zegt dat 'de' Islam niet bestaat, wat wel een aardig te verdedigen standpunt is, gezien tig stromingen met allemaal een waarheidsclaim gekoppeld aan 'de' Islam.

Mwuah, mijn persoonlijke opvattingen doen er niet zoveel aan toe vind ik.
En nu ben ik echt, echt, echt weg :')
pi_127470347
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In dit boek wel : http://www.bol.com/nl/p/p(...)pt/1001004009668735/

en nu ben ik echt weg. :)
Maar er was dus een clash? Er waren weinig bronnen over de eerste 150 jaar? Die zijn wel ingevuld dan? Maar niet accuraat?
Loeter again...
I´m back.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 02:28:21 #219
236264 crew  capricia
pi_127470362
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom zou je als vrouw überhaupt geïnteresseerd zijn in de Abrahamistische geloven?
Omdat het ons wereldbeeld zo bepaalt.
Wat moet ik dan lezen? Wicca? ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 02:29:18 #220
236264 crew  capricia
pi_127470366
Ik ga slapen! morgen weer een dag.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127470378
Kan iemand mij uitleggen waarom Erdogan's standpunten over de Koerden als negatief worden beoordeeld in Turkije? Ik woon er niet dus ik weet niet wat de publieke opinie is, maar ik lees steeds dat hij er bekriticiseerd voor wordt, maar ik begrijp het eigenlijk niet. Onder hem hebben ze juist enorm veel meer rechten gekregen, het kan voor een deel van de Koerden misschien niet genoeg zijn maar het is in ieder geval een stap in de juiste richting voor minderhedenrechten.

Zijn de Turken in Turkije echt nog steeds racistisch jegens Koerden dat ze het oneens zijn met meer rechten voor hen? Zijn ze tegen de wetten puur en alleen omdat ze beseffen dat Erdogan het doet om stemmen te werven? Wat vinden Koerden hiervan eigenlijk?
pi_127470379
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat het ons wereldbeeld zo bepaalt.
Wat moet ik dan lezen? Wicca? ;)
Ze onderdrukken altijd en eeuwig de vrouwen, of is je dat nooit opgevallen?
Deceptief om ze te beschermen.
Ze (de vrouwen) zijn over het algemeen kleiner, maar het heeft ook te maken met sex en voortplanting... en jaloezie...
Maar tegenwoordig in de huidige maatschappij kunnen vrouwen gewoon meedraaien als gelijken, door de automatisering komt het niet aan op lichaamsverschillen meer immers.
En verder is er anticonceptie.
Komt neer op haat tegen vrouwen, omdat ze zwakker zijn. Daar is het conservatieve religieuze op gebaseerd...
Stel je voor dat mannen immers vrouwen als gelijken zien... ook in onze cultuur zie je die haat steeds weer terugkeren...

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 06-06-2013 03:45:22 ]
I´m back.
pi_127470382
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:29 schreef capricia het volgende:
Ik ga slapen! morgen weer een dag.
Loeter. :).
I´m back.
  donderdag 6 juni 2013 @ 02:34:15 #224
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470395
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wel / geen fysieke handen is tegenstrijdig en het zijn onderlinge claims dat de ander in gaat tegen de Koran en beiden zijn het Soenieten.
Wie beweert dat die fysieke handen heeft zoals wij dat kennen?
  donderdag 6 juni 2013 @ 02:34:56 #225
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127470400
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 02:24 schreef Triggershot het volgende:

Mwuah, mijn persoonlijke opvattingen doen er niet zoveel aan toe vind ik.

Klopt, gewoon uit nieuwsgierigheid.
  donderdag 6 juni 2013 @ 08:18:31 #226
8369 speknek
Another day another slay
pi_127471269
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:42 schreef Che_ het volgende:

[..]

Verander het punt nou niet..je zei IN de moskee en NA het gebed. Dat is heel wat anders dan wat je nu zegt.
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2013 08:11 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Na het gebed in de moskee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_127471830
Gezellig hier...

Is er nog nieuws ? :)
pi_127471942
İs het al bekend hoe laat tayyip weer in Turkije is vandaag?
pi_127472242
En daar hebben we weer Mado. :')

Yemezlerrrr.
pi_127472423
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]

Yemezlerrrr.
Ik vind dit soort spelletjes wat kinderachtig.. Je kunt niet elk filiaal pakken, omdat er een verkeerd heeft gehandeld.
pi_127472480
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:23 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik vind dit soort spelletjes wat kinderachtig.. Je kunt niet elk filiaal pakken, omdat er een verkeerd heeft gehandeld.
Misschien was deze ook wel dicht gebleven? :)
pi_127472592
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh, wow, ik had niet gedacht dat ik het ooit zo volledig eens kon zijn met jou.
pi_127472702
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23444497.asp

Veel mensen opgepakt en ze zullen wellicht vervolgd worden op basis van dat fijne wetsartikel. Dus beschuldigd worden van poging tot het omwerpen van het Turks republiek/het onmogelijk maken van uitvoering van overheidstaken . :')

quote:
TCK’nun 312. maddesi şöyle :
Cebir ve şiddet kullanarak Türkiye Cumhuriyeti Hükûmetini ortadan kaldırmaya veya görevlerini yapmasını kısmen veya tamamen engellemeye teşebbüs eden kimseye ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası verilir.
pi_127472731
quote:
9s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:34 schreef Ambipur het volgende:
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23444497.asp

Veel mensen opgepakt en ze zullen wellicht vervolgd worden op basis van dat fijne wetsartikel. Dus beschuldigd worden van poging tot het omwerpen van het Turks republiek/het onmogelijk maken van uitvoering van overheidstaken . :')

[..]

Erdoğan kent artikel 312 maar al te goed...
pi_127473296
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]

Yemezlerrrr.
Waarom je woede richten op een winkelketen. Grow up.
pi_127473365
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:01 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Omdat je woede op de overheid richten zorgt voor klappen ;(

pi_127473417
Interessante column van Peter Edel over hoe het mogelijk verder gaat lopen.

http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/21350_de_turkse_zomer/
pi_127473438
33 van de 34 opgepakte twitteraars zijn vrijgelaten.
pi_127473605
De commotie over opgepakte twitteraars vind ik wat overdreven, Twitter is geen vrijbrief om de wet te overtreden. Mensen die met fotoshops olie op het vuur gooien, of oproepen tot geweld mogen wmb achter slot en grendel.
pi_127473733
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:01 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Je deuren sluiten voor mensen die hulp nodig hebben. Bu ne demek, ya. En dan nu je deuren weer openen en mensen proberen te trekken omdat niemand je vergeeft. Grow up.
pi_127473770
Door al dat geroep om aandacht hebben ze de interesse van de internationale media weten te trekken, maar daarbij helaas ook een groot aantal idioten die niet weten hoe dingen zitten in Turkije en nu opeens de expert spelen.
pi_127473772
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Je deuren sluiten voor mensen die hulp nodig hebben. Bu ne demek, ya. En dan nu je deuren weer openen en mensen proberen te trekken omdat niemand je vergeeft. Grow up.
Een filiaal heeft een bepaalde beslissing gemaakt. Misschien uit angst. Niet nodig om heel Mado erbij te betrekken.
pi_127473806
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Was dat die Mado in Mersin?
pi_127473812
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:23 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Een filiaal heeft een bepaalde beslissing gemaakt. Misschien uit angst. Niet nodig om heel Mado erbij te betrekken.
In heel Adana was er maar 1 Burger King die z'n deuren opende, en iedereen weet welke dat was. Ik denk dat iedereen wel weet welke winkel/keten wat deed. :)
pi_127473884
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dus je woede maar op andere uiten, top.
pi_127473949
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:24 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

In heel Adana was er maar 1 Burger King die z'n deuren opende, en iedereen weet welke dat was. Ik denk dat iedereen wel weet welke winkel/keten wat deed. :)
Trouwens, niet iedereen deelt dezelfde mening. Waarom zou een persoon die de protesten afkeurt hulp bieden?

Oplossing is om ramen in te gooien, juist.
pi_127473988
Is het niet belangrijker dat mensen zich richten op een Erdogan ipv een Starbucks of what so ever..
Ik bedoel, er zijn mensen opgepakt voor het tweets.. Mensen zullen worden aangeklaagd.. De mado's etc komt later wel.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:26 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dus je woede maar op andere uiten, top.
Sarcasme, Xaban.
pi_127474025
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:31 schreef Ambipur het volgende:
Is het niet belangrijker dat mensen zich richten op een Erdogan ipv een Starbucks of what so ever..
Ik bedoel, er zijn mensen opgepakt voor het tweets.. Mensen zullen worden aangeklaagd.. De mado's etc komt later wel.

[..]

Sarcasme, Xaban.
Blijf gewoon serieus wil je. Dan loop je weg, dan negeer je een hoop, dan kom je met je sarcasme. Cocuk gibisin.
pi_127474050
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:29 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Trouwens, niet iedereen deelt dezelfde mening. Waarom zou een persoon die de protesten afkeurt hulp bieden?

Oplossing is om ramen in te gooien, juist.
Ja, prima dat je je deuren niet open gooit, maar zet dan geen bord buiten met een foto van Atatürk om mensen te trekken. Dat is gewoon triest.
pi_127474069
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
İs het al bekend hoe laat tayyip weer in Turkije is vandaag?
Hij vliegt vanavond terug van Tunesie. Overigens heeft de grootste Tunesische vakbond voor vandaag een protest georganiseerd uit solidariteit met de Turkse demonstranten. Ook 1 van de oppositie partijen heeft aangekondigd.te zullen demonstreren.
In Tunesie weten ze natuurlijk alles van politie geweld, dus vrij normaal dat je daar een hoop mensen vind die solidair met de demonstranten zijn.
pi_127474071
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:33 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Blijf gewoon serieus wil je. Dan loop je weg, dan negeer je een hoop, dan kom je met je sarcasme. Cocuk gibisin.
Je hebt gelijk. Ik kan beter gaan schelden zoals jij dat doet :)
pi_127474082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:34 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ja, prima dat je je deuren niet open gooit, maar zet dan geen bord buiten met een foto van Atatürk om mensen te trekken. Dat is gewoon triest.
Triest, want?
pi_127474088
http://m.haber7.com/haberDetay.php?id=1035405
Erdogan komt om 21 uur Turkse tijd aan op luchthaven Istanbul Atatürk. Verschillende AKP-bestuurders hebben uit vrees voor rellen aanhangers van Erdogan opgeroepen om hem niet te verwelkomen. "Erdogan heeft dat machtsvertoon niet nodig".
pi_127474101
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:35 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik kan beter gaan schelden zoals jij dat doet :)
Goed dat je het inziet.
pi_127474153
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:35 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Triest, want?
Triest want kapitalisme.
Geld geld geld, de gewonde mensen zien ze niet, het gaat alleen maar om geld. En die krijgen ze nu niet meer. :)
pi_127474208
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:38 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Triest want kapitalisme.
Geld geld geld, de gewonde mensen zien ze niet, het gaat alleen maar om geld. En die krijgen ze nu niet meer. :)
Mensen willen geld verdienen. Wat raar.
pi_127474232
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:38 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Triest want kapitalisme.
Reden voor vernielingen, haklisin.
pi_127474252
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:41 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Reden voor vernielingen, haklisin.
Genoeg ruiten die in waren gegooid door de patronen die de politie afvuurde. Wat nu?
pi_127474301
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Genoeg ruiten die in waren gegooid door de patronen die de politie afvuurde. Wat nu?
Jij hebt ook gelijk. Als Hassan wat doet mag Ayse dat ook. Ze (demonstranten) staan volledig in hun recht.
pi_127474503
Eerste rustige nacht
pi_127474635
Een betere vergelijking:

Ayşe zat rustig in een park. Toen kwam Hasan en viel Ayşe lastig. De broers van Ayşe pikten dit natuurlijk niet en beschermden Ayşe. De mensen uit de mahalle zagen dit en hielpen de broers omdat Hasan duidelijk fout zat.
pi_127474741
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Een betere vergelijking:

Ayşe zat rustig in een park. Toen kwam Hasan en viel Ayşe lastig. De broers van Ayşe pikten dit natuurlijk niet en beschermden Ayşe. De mensen uit de mahalle zagen dit en hielpen de broers omdat Hasan duidelijk fout zat.
Waar zijn Asli, Devrim, Özgür en Atakan?!!
pi_127474801
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:57 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waar zijn Asli, Devrim, Özgür en Atakan?!!
In de gevangenis. Zij hadden wat zaken getweet en dat mag blijkbaar niet.
pi_127474883
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:00 schreef Ambipur het volgende:

[..]

In de gevangenis. Zij hadden wat zaken getweet en dat mag blijkbaar niet.
:').
pi_127474891
Verder zijn die vergelijkingen maar kinderachtig hoor.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 11:03:17 ]
pi_127474929
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

?
pi_127475002
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

?
Gözaltı is geen gevangenis. Net zoals een arrestatie ook niet impliceert dat je in de gevangenis bent beland.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 11:07:43 ]
pi_127475040
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gözaltı is geen gevangenis. Net zoals een arrestatie ook niet impliceert dat je in de gevangenis bent beland.
Politiecel, ook goed. Same shit.
pi_127475065
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:08 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Politiecel, ook goed. Same shit.

Juist door dit soort ongenuanceerde rotzooi loopt het zo uit de hand. Benoem de dingen zoals ze zijn.
pi_127475089
Politieagenten klagen via twitter dat ze in parkjes op de grond slapen en te weinig rust krijgen. Het gaat om agenten die tijdelijk uit rustige steden naar Istanbul zijn gehaald. Door de werkdruk en stress is het risico op individuele fouten groter, zeggen ze zelf.
http://gundem.milliyet.co(...)/1719302/default.htm
pi_127475237
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Juist door dit soort ongenuanceerde rotzooi loopt het zo uit de hand. Benoem de dingen zoals ze zijn.
Ja. Door zulke zinnen is het helemaal uit de hand gelopen in Turkije. Wat een vergelijking. Volg je het nieuws nog?
pi_127475300
Ook een politie-agent overleden, was in Adana van een brug gevallen.
pi_127475311
Zonde van al die mensenlevens toch wel..
pi_127475379
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:15 schreef De_Guidance het volgende:
Ook een politie-agent overleden, was in Adana van een brug gevallen.
Welke brug? :o
pi_127475434
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:13 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ja. Door zulke zinnen is het helemaal uit de hand gelopen in Turkije. Wat een vergelijking. Volg je het nieuws nog?
Ik zeg niet dat het hierdoor uit de hand gelopen is, ik zeg dat het hierdoor (verder) uit de hand loopt. De reden waarom het (in het begin) uit de hand gelopen is, is duidelijk. De politie had niet zo in moeten grijpen.
pi_127475584
Een foto van de overleden agent: http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23443652.asp
pi_127475601
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het hierdoor uit de hand gelopen is, ik zeg dat het hierdoor (verder) uit de hand loopt. De reden waarom het (in het begin) uit de hand gelopen is, is duidelijk. De politie had niet zo in moeten grijpen.
Het liep daarvoor al uit de hand. Politiegeweld was gewoon het laatste druppeltje.
pi_127476443
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je woede richten op andere dingen zorgt voor "distortion" en chaos. Ik vind het ook prima als mensen in een vreemd voetbalshirt of met ataturk, ocalan of wie dan ook boven hun hoofd lopen, en de mensen zelf geven er nu ook weinig om. Dit grote teken van verbondenheid laten zien js voor zover ik weet uniek in de Turkse geschiedenis.
pi_127476463

http://img854.imageshack.us/img854/1483/tomadurumu.jpg (copy/paste deze link)
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_127476690
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je woede richten op andere dingen zorgt voor "distortion" en chaos. Ik vind het ook prima als mensen in een vreemd voetbalshirt of met ataturk, ocalan of wie dan ook boven hun hoofd lopen, en de mensen zelf geven er nu ook weinig om. Dit grote teken van verbondenheid laten zien js voor zover ik weet uniek in de Turkse geschiedenis.
Was sarcasme. De woede is terecht. ;)

quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:51 schreef Eagle_99 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ http://img854.imageshack.us/img854/1483/tomadurumu.jpg (copy/paste deze link) ]
Hahahahah geweldig!!
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:06:48 #282
8369 speknek
Another day another slay
pi_127477025
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:16 schreef Bilge het volgende:
De commotie over opgepakte twitteraars vind ik wat overdreven, Twitter is geen vrijbrief om de wet te overtreden. Mensen die met fotoshops olie op het vuur gooien, of oproepen tot geweld mogen wmb achter slot en grendel.
Ik zou eerder zeggen boete, maar voor de rest inderdaad eens.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_127478092
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen boete, maar voor de rest inderdaad eens.
Inderdaad, een boete is ok. Zwaardere straffen zijn niet in verhouding. Als een tiener van 15 op twitter rondbaggert verdient deze geen straf, hooguit een waarschuwing en een maatschappijleerles. Het zijn de mensen die zich op laten fokken en domme dingen doen die tegen mensenrechten ingaan die straf verdienen.

Bovendien is zoals de presentator van the young turks aangaf : "social media is a collection of people, do they lie? Offcourse some people do! but that doesnt mean the majority does this all the time" en over de meerderheid kunnen we helder zijn. Die hebben een punt. Het medium en de meerderheid zijn niet fout bezig.
pi_127478497
'Hey buschauffeur, we gaan je busje slopen': troll --> geen straf.
'Om 02:15 met molotov-cocktails verzamelen bij het AKP-kantoor in Izmir om het in brand te steken': vandaal, pyromaan, anarchist ---> celstraf. Zonder de inhoud van de tweets te kennen kun je geen uitspraak doen over de bijbehorende straf(feloosheid).
pi_127478622
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heb jij de ruimte waar mensen worden vastgehouden in het politiecentrum van Beyoglu? Als je daar in Nederland een hond in zou stoppen dan zou je veroordeeld worden voor mishandeling.
pi_127478632
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:09 schreef Bilge het volgende:
Politieagenten klagen via twitter dat ze in parkjes op de grond slapen en te weinig rust krijgen. Het gaat om agenten die tijdelijk uit rustige steden naar Istanbul zijn gehaald. Door de werkdruk en stress is het risico op individuele fouten groter, zeggen ze zelf.
http://gundem.milliyet.co(...)/1719302/default.htm
Moeten ze gaan staken.
pi_127478748
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:06 schreef De_Guidance het volgende:
Interessante column van Peter Edel over hoe het mogelijk verder gaat lopen.

http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/21350_de_turkse_zomer/
"Er is nu eenmaal het koele feit dat Erdogan zich veel kan permitteren in de ogen van zijn enorm vergevingsgezinde en makke achterban. Wat tegenstanders arrogantie noemen, heet daar charisma. Alleen een foto van Erdogan met drie Russische hoeren, een fles raki en een varkenskarbonade zou misschien iets veranderen, al praat hij zich daar misschien zelfs nog uit. "

Lol! Iemand fotoshop kwaliteiten? ;)
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:36:05 #288
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127479630
quote:
Er is maar één juiste interpretatie en dat is die van de Sunni
En laat mij raden....jij bent.....soennie?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_127479796
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:36 schreef Aloulou het volgende:

[..]

En laat mij raden....jij bent.....soennie?
Denk je? :D
pi_127480146
quote:

[..]

Er is maar één juiste interpretatie en dat is die van de Sunni.
Kijk naar Irak en Syrië Che. Daar handelen mensen naar dit soort uitspraken. En vraag je dan af of je dit ook in Turkije wil.
pi_127481130
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Een betere vergelijking:

Ok en als de mahalleliler besluiten om niet te helpen wordt hun woning vernield, geheel terecht natuurlijk.

Accepteer gewoon dat beide kanten fouten maken en dat er aan beide kanten rotte appels tussen zitten. Jij probeert nu wat fout is goed te praten.
pi_127481783
Erdogan spreekt.

BenjaminHarvey twitterde op donderdag 06-06-2013 om 14:24:46 Stock market after Erdogan started speaking. Incredible -- look at this: http://t.co/ivBvMvtG56 reageer retweet

Econometrist twitterde op donderdag 06-06-2013 om 14:16:10 --Erdogan announce new projects instead of apologies reageer retweet
pi_127481866
bramvermeul twitterde op donderdag 06-06-2013 om 14:20:50 Erdogan: ,,There s no place in the world where teargas is not used.” reageer retweet
pi_127481920
Echt he. Een democratisch gekozen PM wordt er van beschuldigd zich autoritair te gedragen. En wat doet de PM: zich nog autoritairer gedragen :') Erdogan is echt goed zijn best aan het doen meer protesten uit te lokken.
pi_127482067
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ok en als de mahalleliler besluiten om niet te helpen wordt hun woning vernield, geheel terecht natuurlijk.

Accepteer gewoon dat beide kanten fouten maken en dat er aan beide kanten rotte appels tussen zitten. Jij probeert nu wat fout is goed te praten.
Nee hoor, dat is niet de reden dat de mahalleliler mee deden. Die waren de vader van Hasan al lange tijd zat.

Wat was de fout van de protesteerders? :)
pi_127482119
İk vraag mijzelf oprecht af of erdogan dit express doet of het echt niet inziet...
pi_127482159
Ach ja zo maakt hij zichzelf onmogelijk binnen zijn eigen partij en ik zie hem dan ook geen president met macht meer worden. Wellicht een ceremoniële president net als Gül nu.
pi_127482188
Zelfs Gülen heeft gezegd dat de demonstranten met respect moeten worden behandeld en dat men naar ze moet luisteren.
pi_127482297
Erdoğan is momenteel wel een triple :') waard.

:'). :'). :').
pi_127482324
Triple :') - rating
pi_127482332
Hebben jullie Erdogans speech überhaupt wel gelezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')