Nee-hee. Je bemoeit je met andermans zaken BOVEN micro- of mesoniveau. Zodra het gaat om dit soort enorme hoeveelheden politiegeweld en repressie, kun je dat niet negeren. Eén lullig kutkind waar er toch al 80+ miljoen mensen met een Turks paspoort rondlopen, is eenvoudigweg niet dezelfde magnitude en daarmee kun je de reactie op het 1 niet gelijkschakelen met het ander. God waarom leg ik het überhaupt uit.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:58 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet, waarom schuif je dat in mijn mond? Je bemoeit je met andermans zaken als het je goed uitkomt, maar als een ander het tegen jou doet sta je op je achterste poten. Hypocrieter kan bijna niet.
Beiden in de helquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dat doen dus de mensen die ik spreek.
Als ik tegen hun zeg hoe kan dat nou dat de ene moslim de andere doodt, in Irak bijv., dan krijg ik dat te horen...
quote:Ahnaf b. Qais reported: I set out with the intention of helping this person (Hadrat 'Ali) that Abu Bakra met me. He said: Ahnaf, where do you intend to go? I said: I intend to help the cousin of Allah's Messenger (may peace be upon him), viz. 'Ali. Thereupon he said to me: Ahnaf, go back, for I heard Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: When two Muslims confront one another with swords (in hands) both the slayer and the slain would be in Fire. He (Ahnaf) said: I said, or it was said: Allah's Messenger, it may be the case of one who kills. but what about the slain (why he would be put in Hell-Fire)? Thereupon he said: He also intended to kill his companion.
Genoeg stromingen die claimen dat de ander zich niet aan de Koran houdt, terwijl ze beiden zich beroepen op dezelfde Koran.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je zei net dat er geen één interpretatie is bij de Sunni's. En wil je zeggen dat er een stroming is die zich niet houdt aan de Koran?
Ja, maar het is ook niet gezegd dat die heilige teksten helemaal niets goeds of bruikbaars bevatten... het humanistische gedachtegoed is er op gebaseerd behalve het God gedeelte etc. Nee, je kunt best tot een gezamenlijke ethiek komen voor Joden, Christenen en Moslims, ik geloof ook in een zwak-relativistische moraal...quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:58 schreef superworm het volgende:
[..]
Zo las ik na het ijdelheden-citaat net toch even Prediker erop na, en ook zonder bijbedoelingen staan daar hele ware dingen in voor een 3000 jaar oude tekst.
[..]
oh, dat is een interessante. Die ga ik even bekijkenquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:55 schreef superworm het volgende:
[..]
De UU geeft elk jaar een paar keer de cursus 'Introductie Islam', wellicht iets voor jou dan. Heb het ook gevolgd en het wordt uitgelegd zonder welke bijbedoelingen dan ook.
Al rebranden ze het elke paar jaar, dus het kan ook "Who's Who in Islam", "Moslims: Een Introductie" of iets gelijkaardigs zijn tegenwoordig.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:03 schreef capricia het volgende:
[..]
oh, dat is een interessante. Die ga ik even bekijken
Ja, maar ja, dat is na hun dood, en nu doen ze elkaar afslachten hè... dat kan nooit een goed voorbeeld van handelen zijn...quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beiden in de hel
Book 41, Number 6898:
[..]
Wmb komt Petra Sijpesteijn aardig in de buurt. Karen Armstrong heeft een iets wat te apologetische-romantiserende lezing van de Islam, overgenomen van moslims.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die bestaat er toch niet? Of je moet de boeken lezen van Karen Armstrong wmb... Je kent haar wrs wel toch?
Judge not lest ye be judged!quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar ja, dat is na hun dood, en nu doen ze elkaar afslachten hè... dat kan nooit een goed voorbeeld van handelen zijn...
Dat ze beiden in de hel eindigen is ook een manier om te zeggen dat ze het niet moeten doen en het fout is?quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar ja, dat is na hun dood, en nu doen ze elkaar afslachten hè... dat kan nooit een goed voorbeeld van handelen zijn...
Noem eens een maddhab die dingen heeft wat tegen Koran ingaat.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Genoeg stromingen die claimen dat de ander zich niet aan de Koran houdt, terwijl ze beiden zich beroepen op dezelfde Koran.
Telkens kom je op de mensen die je hebt gesproken. Als je dat nou eens niet als uitgangspunt neemt of als beeld gebruikt over de Islam in het algemeen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dat doen dus de mensen die ik spreek.
Als ik tegen hun zeg hoe kan dat nou dat de ene moslim de andere doodt, in Irak bijv., dan krijg ik dat te horen...
Als aantallen zo belangrijk voor je zijn: volgens het Turkse ministerie zijn er in Europa 5000 soortgelijke gevallen als Yunus. Maar goed, principieel gezien doen aantallen er niet toe, het zou je sieren om ook open te staan voor kritiek als je dat zo graag uitdeelt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee-hee. Je bemoeit je met andermans zaken BOVEN micro- of mesoniveau. Zodra het gaat om dit soort enorme hoeveelheden politiegeweld en repressie, kun je dat niet negeren. Eén lullig kutkind waar er toch al 80+ miljoen mensen met een Turks paspoort rondlopen, is eenvoudigweg niet dezelfde magnitude en daarmee kun je de reactie op het 1 niet gelijkschakelen met het ander. God waarom leg ik het überhaupt uit.
Ja, dat weet ik niet, maar laat capricia dat gewoon lezen ipv een cursus Islam, want zo'n cursus is wrs altijd proselitisch... of van zwevers...quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wmb komt Petra Sijpesteijn aardig in de buurt. Karen Armstrong heeft een iets wat te apologetische-romantiserende lezing van de Islam, overgenomen van moslims.
Madhab A zegt Allah heeft fysieke handen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:06 schreef Che_ het volgende:
[..]
Noem eens een maddhab die dingen heeft wat tegen Koran ingaat.
Capricia moet vooral lezen wat zij zelf wil, maar ik zou haar eerder Petra aanraden dan Karen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik niet, maar laat capricia dat gewoon lezen ipv een cursus Islam, want zo'n cursus is wrs altijd proselitisch... of van zwevers...
Ik denk dat fenomenologie toch wel een belangrijk onderdeel is van religie, daarom zeggen mij multi-interpretabele teksten minder dan het handelen en de gesprekken die ik heb met gelovigen... van welk pluimage dan ook... En ik kijk er dan onbevooroordeeld, voor zover ik dat kan zijn, naar...quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Telkens kom je op de mensen die je hebt gesproken. Als je dat nou eens niet als uitgangspunt neemt of als beeld gebruikt over de Islam in het algemeen.
Oh begrijp me niet verkeerd aangaande Yunus - ik heb in het algemeen een hekel aan kinderen, dat ligt niet aan hem, en verder is een discussie over de jeugdzorg er één waar ik graag aan meedoe, want die is verre van perfect.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:07 schreef Bilge het volgende:
[..]
Als aantallen zo belangrijk voor je zijn: volgens het Turkse ministerie zijn er in Europa 5000 soortgelijke gevallen als Yunus. Maar goed, principieel gezien doen aantallen er niet toe, het zou je sieren om ook open te staan voor kritiek als je dat zo graag uitdeelt.
En zoals ik al zei, werkt buitenlandse bemoeienis alleen maar averechts, maar doe wat je niet laten kan.
Heb jij die claims al onderzocht? Om vast te kunnen stellen of het daadwerkelijk zo is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Madhab A zegt Allah heeft fysieke handen.
Madhab B zegt Allah heeft geen fysieke handen.
Madhab A zegt B gaat tegen de Koran in.
Madhab B Zegt A gaat tegen de Koran in.
Het is onderlinge claims, niet die van mij.
Laat haar dan beginnen in Karen en dan zal ik zelf nog eens kijken of Petra interessant is...quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Capricia moet vooral lezen wat zij zelf wil, maar ik zou haar eerder Petra aanraden dan Karen.
Wat bedoel je met onderzocht, of er madhabs zijn die daadwerkelijk (g)een fysieke hand claimen bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:11 schreef Che_ het volgende:
[..]
Heb jij die claims al onderzocht? Om vast te kunnen stellen of het daadwerkelijk zo is.
Het is niet multi-interpretabel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat fenomenologie toch wel een belangrijk onderdeel is van religie, daarom zeggen mij multi-interpretabele teksten minder dan het handelen en de gesprekken die ik heb met gelovigen... van welk pluimage dan ook... En ik kijk er dan onbevooroordeeld, voor zover ik dat kan zijn, naar...
Overigens met dien verstande dat ik wrs een representant ben van het westerse anti-autoritaire en mensenrechten denken...
Dat laat ik echt aan haar over, ik ga geen gepaste volgorde geven, kwestie van kijken wat beste bij je persoon aansluit. Petra is mi wel een baas.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Laat haar dan beginnen in Karen en dan zal ik zelf nog eens kijken of Petra interessant is....
Tuurlijk wel, elke tekst is dat, of het moet een vrij kleine tekst zijn, waar een onevenredig groot aantal mensen aan heeft meegewerkt en dat niet zoveel zegt...quote:
ja, die heb ik wel gelezen. En die vond ik ook wel verhelderend op sociologisch vlak. En zij zet het ook in de voortschrijdende traditie van jodendom, christendom en dan islam.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die bestaat er toch niet? Of je moet de boeken lezen van Karen Armstrong wmb... Je kent haar wrs wel toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |