quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
quote:Article 301 has been used to bring charges against writer Orhan Pamuk for stating, in an interview with Swiss magazine Das Magazin, a weekly supplement to a number of Swiss daily newspapers, including the Tages-Anzeiger, that "Thirty thousand Kurds have been killed here, and a million Armenians. And almost nobody dares to mention that. So I do."[9] The charges, which were brought against Pamuk upon a complaint filed by Kemal Kerinçsiz,[10] were later dropped after the Justice Ministry refused to issue a ruling as to whether the charges should stand.[11]
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
In wat? Boeken weghalen of aanklagen?
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef Ambipur het volgende:
mensen worden aangeklaagd voor uitspraken in interviews en passages in boeken.
Wat versta je onder weinig? Absoluut mee oneens.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:19 schreef Mathemaat het volgende:
Zelfs in Nederland wordt aan Hitler weinig tijd besteed.
In Turkije hebben ze hun eigen belangrijkere stof om te behandelen, dus ik betwijfel dat Hitler meer dan één paragraaf krijgt.
Interessante hieraan is dat met Erdoğan/AKP de Koerden meer rechten hebben gekregen en dat er een vredesoverleg is met de PKK.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:23 schreef Ryan3 het volgende:
In de VS zijn geen boeken verboden toch?
Die zijn nogal big on vrijheid van meningsuiting imo...
Over Pamuk:
[..]
Hoe gedachtes van het nazisme is ontwikkeld. Beginnend bijvoorbeeld bij Wagner en Nietzsche met hun concepten van ubermenchen en supra-morelen. (Eigenlijk zou je bij het Duits Idealisme willen beginnen)quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat versta je onder weinig? Absoluut mee oneens.
mooi stuk idd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:23 schreef De_Guidance het volgende:
Goed stuk in de Volkskrant.
http://m.volkskrant.nl/vk(...)ken-in-Turkije.dhtml
Ah. Standaardzin nummer 1 had ik al een tijd niet gelezen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Interessante hieraan is dat met Erdoğan/AKP de Koerden meer rechten hebben gekregen en dat er een vredesoverleg is met de PKK.
Ja, dat klopt wel idd, dat vond ik ook wel positief eigenlijk...quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Interessante hieraan is dat met Erdoğan/AKP de Koerden meer rechten hebben gekregen en dat er een vredesoverleg is met de PKK.
Nou en.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ah. Standaardzin nummer 1 had ik al een tijd niet gelezen.
Erdogan wil Koerden te vriend houden ja.. Daar zitten aardig wat stemmers tussen.
Vroegah werd het een wapenstilstand genoemd om tijd te rekken en te hergroeperen, meestal in de winter omdat ze dan vastzaten door het weer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:29 schreef expans het volgende:
[..]
Vroegah werd het een wapenstilstand genoemd om tijd te rekken en te hergroeperen, meestal in de winter omdat ze dan vastzaten door het weer.
Nu heet het vredesoverleg, maar komt op hetzelfde neer. Die zullen allemaal wel naar Syrie gaan, om later terug te komen naar Turkije.
Watquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:27 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Hoe gedachtes van het nazisme is ontwikkeld. Beginnend bijvoorbeeld bij Wagner en Nietzsche met hun concepten van ubermenchen en supra-morelen. (Eigenlijk zou je bij het Duits Idealisme willen beginnen)
Toch vraag ik me af of er in Turkije zoiets is als een "maatschappelijk middenveld" hoor... Ik bedoel wat je op nationaal gebied ziet, zie je wrs ook op regionaal en subregionaal gebied allemaal kleine Erdohannetjes die proberen als verlichte despoten de boel naar zich toe te trekken, zonder echt verlicht te zijn... en geen vrije pers om hen te controleren...quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:27 schreef capricia het volgende:
[..]
mooi stuk idd.
"De Turkse maatschappij is in de voorbije dertig jaar in toenemende mate apolitiek geworden en de huidige toestand die de demonstraties in Taksim uitlokten, komen veeleer voort uit een conflict tussen autoritair bestuur en democratie dan een confrontatie tussen Islamisten en Kemalisten. "
Ik denk Turkije..quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat versta je onder weinig? Absoluut mee oneens.
quote:1st Amendment
Protects freedom of speech, freedom of religion, and freedom of the press, as well as the right to assemble and petition the government
Goed dat jij zo denkt en dit eindeloos blijft vertolken. Erdogan denkt niet aan TR, maar alleen maar aan stemmen, dat jij dat ok vindt is ok, ik vind het een slechte zaak en zie hier de gevolgen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nou en.
Mensen mogen tenminste weer in hun eigen taal praten. Boeit mij dat nou dat hij stemmen wil. Hij is een politicus.
Nog altijd beter dan ze als vijand houden en onderdrukken toch??quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:27 schreef Ambipur het volgende:
Erdogan wil Koerden te vriend houden ja.. Daar zitten aardig wat stemmers tussen.
Die is er wel degelijk. Heb je nieuwsuur gisteren gezien?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af of er in Turkije zoiets is als een "maatschappelijk middenveld" hoor... Ik bedoel wat je op nationaal gebied ziet, zie je wrs ook op regionaal en subregionaal gebied allemaal kleine Erdohannetjes die proberen als verlichte despoten de boel naar zich toe te trekken, zonder echt verlicht te zijn...
ik ken Turkije daar niet goed genoeg voor.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af of er in Turkije zoiets is als een "maatschappelijk middenveld" hoor... Ik bedoel wat je op nationaal gebied ziet, zie je wrs ook op regionaal en subregionaal gebied allemaal kleine Erdohannetjes die proberen als verlichte despoten de boel naar zich toe te trekken, zonder echt verlicht te zijn... en geen vrije pers om hen te controleren...
Ja. En ipv de Koerden hebben we nu andere mensen die onderdrukt worden. Maar hey, de Koerden niet meer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan ze als vijand houden en onderdrukken toch??
Nee, het zal inderdaad niet in passen. Maar ze weten dus alles wat er is gebeurd. Maar een gemiddelde vwo'er zal niet in staat zijn om uit te leggen waarom de genocide iets Westers is en dat het daarom Turkije voorbij is gegaan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:30 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat
Denk jij dat zulke diepgaande stof normaal is voor de middelbare school.... gotta be kidding me
Nu leren ze alles wat er is gebeurd, verschillende partijen, belangrijke veldslagen, concentratiekampen..hele mikmak. Dit is echt niet weinig.
Nee, maar ik het vraag het me af, maar er is dus op regionaal en subregionaal wel meer democratie dan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Die is er wel degelijk. Heb je nieuwsuur gisteren gezien?
Je baseert je beeld teveel op je collega's denk ik.
En ik denk dat zo een wetenschapper met veel kennis over Turkije wel een redelijke inschatting kan maken.
Net zoals gelovigen werden onderdrukt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:30 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee.
Vroeger ontkende men het bestaan van Koerden überhaupt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |