Okee.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:18 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hmmm, dat is een toespraak uit 2010. Nadien weigerde Erdogan in te gaan op vragen over zijn presidentschap, en hebben meerdere mensen om hem heen verklaard dat hij de nieuwe president wordt.
Volgens het interne AKP-reglement mag een AKP-politicus niet driemaal achter elkaar dezelfde positie bekleden, waardoor het premierschap er sowieso niet in zit.
Ik zie Erdogan best wel president worden idd, met name omdat er toch signalen zijn daarvoor, maar dat blijft vooralsnog speculatie.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:18 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hmmm, dat is een toespraak uit 2010. Nadien weigerde Erdogan in te gaan op vragen over zijn presidentschap, en hebben meerdere mensen om hem heen verklaard dat hij de nieuwe president wordt.
Volgens het interne AKP-reglement mag een AKP-politicus niet vaker dan driemaal dezelfde positie bekleden, waardoor het premierschap er sowieso niet in zit.
Zoals Femke Halsema ooit deed. Of je doet een 1-2-tje als Poetin en Medvedev.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee.
Maar dat kun je terzijde schuiven...
Dat kan ook nog ja.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:20 schreef superworm het volgende:
[..]
Of je doet een 1-2-tje als Poetin en Medvedev.
oef. Dat vind ik een lastige...quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar zal dat niet samenhangen met de Islam, dat men deterministisch is?
En wij zijn beiden wrs niet gelovig...
eens.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:15 schreef Che_ het volgende:
[..]
NL heeft amper kiesdrempel toch, maar hier wordt ook genoeg strategisch gestemd.
Ik heb wel veel gesprekken gehad met moslims, en de Islam leidt tot een vrij hermetisch denken.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:20 schreef capricia het volgende:
[..]
oef. Dat vind ik een lastige...
Of moslims meer deterministisch denken?
Ik ken genoeg cultuur-sociologen en historici die juist volhouden dat de geschiedenis nooit vooruit gaat. Dat we niets leren.
En er is natuurlijk ook een tijd geweest dat de vooruitgang in denken juist vanuit de Islam kwam.
Mss is het te makkelijk om te stellen dat geloof alles bepalend is. Tijdsgeest speelt ook mee.
Je kunt moslim, christen, atheïst zijn en toch een open, democratische samenleving voorstaan. Helaas zijn de meeste moslim-landen niet democratisch, en dat zet wel tot denken.
Mss is ieder geloof in hemel en hel wel deterministisch..
Wat denk jij?
Volledige democratie bestaat nergens.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:20 schreef capricia het volgende:
Je kunt moslim, christen, atheïst zijn en toch een open, democratische samenleving voorstaan. Helaas zijn de meeste moslim-landen niet democratisch, en dat zet wel tot denken.
Mss is ieder geloof in hemel en hel wel deterministisch..
Klinkt als een soort gereformeerden?quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb wel veel gesprekken gehad met moslims, en de Islam leidt tot een vrij hermetisch denken.
Alles is voor bepaald.
En ook wat niet is voor bepaald.... is voor bepaald...
Het echte leven is niet hier, maar in het hiernamaals...
Ook mensen die niet onderhorig zijn aan het geloof worden door Allah voor bepaald, dus alles wat je er tegen in brengt is een valse argumentatie.
Ik moet bekennen dat ik tot 7 jaar geleden slechts sporadisch met moslims in aanraking kwam en de laatste 7 jaar meer, maar dat heeft me wel heel erg pessimistisch en somber gestemd mbt de Islam...
We zullen het zien.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zie Erdogan best wel president worden idd, met name omdat er toch signalen zijn daarvoor, maar dat blijft vooralsnog speculatie.
Hoe dan ook, al blijft de AKP aan de macht, een ander gezicht kan ervaren worden als een verademing.
Erdogan pakt het iets anders aan: hij wil de bevoegdheden van de president ten koste van de premier verruimen. Nog niet zeker of dat hem ook lukt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:20 schreef superworm het volgende:
[..]
Zoals Femke Halsema ooit deed. Of je doet een 1-2-tje als Poetin en Medvedev.
Jawel hoor. Maar er is allang aangetoond dat het boven een man of 200, 300 niet meer werkt. Men dient elkaar goed te kennen en een hechte samenleving te hebben, wil het lukken zoals het ooit is bedacht.quote:
Ja, tot de macht 2 idd...quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Klinkt als een soort gereformeerden?
Je kan ook gewoon de Koran lezen en bestuderen en dan een mening geven.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb wel veel gesprekken gehad met moslims, en de Islam leidt tot een vrij hermetisch denken.
Alles is voor bepaald.
Ook mensen die niet onderhorig zijn aan het geloof worden door Allah voor bepaald, dus alles wat je er tegen in brengt is een valse argumentatie.
Ik moet bekennen dat ik tot 7 jaar geleden slechts sporadisch met moslims in aanraking kwam en de laatste 7 jaar meer, maar dat heeft me wel heel erg pessimistisch en somber gestemd mbt de Islam...
Dat stel ik ook niet.quote:
Waar dan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:27 schreef superworm het volgende:
[..]
Jawel hoor. Maar er is allang aangetoond dat het boven een man of 200, 300 niet meer werkt. Men dient elkaar goed te kennen en een hechte samenleving te hebben, wil het lukken zoals het ooit is bedacht.
Als gereformeerd opgevoede agnost die heel veel gesprekken heeft gevoerd over de overeenkomsten tussen gereformeerden en orthodoxe islam, kan ik dit volledig beamen (dwz, de vergelijking. Niet noodzakelijkerwijs ook het kwadraat.)quote:
Ben ik dan ook druk mee bezig. Ik leer er veel van, maar zoals Ryan zegt, op een soort deprimerende manier. Een iets te herkenbare manier als je juist van dat strenge bekeringswereldje bent weggevlucht.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:28 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon de Koran lezen en bestuderen en dan een mening geven.
Was het maar zo simpel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:28 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, je kunt ook zeggen dat ze in hele arme landen /3e wereld landen veel gelukkiger zijn dan in welvarende Westerse landen. Komt op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet.
Maar je kunt wel zeggen dat het er in NL democratischer aan toe gaat dan in een willekeurig moslim-land.
Waar het werd bedacht? Griekenland. Maar een echte democratie houdt rekening met élke mening, waardoor het dus niet veel groter kan worden dan een paarhonderd man. Zal als je dat bedoelde met 'waar dan' wel even zoeken naar de bron(nen).quote:
Dan hebben die mensen niet echt veel kaas gegeten van Islamitisch theologie, alles is al bekend, maar niet bepaald. Allah heeft beperkte zaken van te voren bepaald, dus je geslacht, wanneer je dood gaat etc, niet de daden die je verricht, theologisch gezien bevind hij zich buiten tijd waardoor er niet zo een concept voor hem is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alles is voor bepaald.
Wie (n)iets heeft, heeft ook (n)iets te verliezen. Hence, stress zelfmoord automutilatie en alle andere fijne 1ewereldperikelen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:30 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, je kunt ook zeggen dat ze in hele arme landen /3e wereld landen veel gelukkiger zijn dan in welvarende Westerse landen. Komt op hetzelfde neer.
dit denk jij serieus?quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:30 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, je kunt ook zeggen dat ze in hele arme landen /3e wereld landen veel gelukkiger zijn dan in welvarende Westerse landen. Komt op hetzelfde neer.
Er is maar één juiste interpretatie en dat is die van de Sunni. Cultuur en traditie? Nee, die zijn aangepast aan de Koran.. niet andersom.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel.
Helaas komt er ook veel cultuur en traditie bij kijken.
Je weet zelf ook wel dat er niet één Islam is, laat staan één interpretatie van de Koran.
Waarom zou ik de koran moeten lezen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:28 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen. Dit klinkt zo Abrahamistisch in de oren, dit komt rechtstreeks voort uit het Oude testament. Prachtig!quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan hebben die mensen niet echt veel kaas gegeten van Islamitisch theologie, alles is al bekend, maar niet bepaald. Allah heeft beperkte zaken van te voren bepaald, dus je geslacht, wanneer je dood gaat etc, niet de daden die je verricht, theologisch gezien bevind hij zich buiten tijd waardoor er niet zo een concept voor hem is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |