Petraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op donderdag 6 juni 2013 02:15 schreef capricia het volgende:
[..]
ja, die heb ik wel gelezen. En die vond ik ook wel verhelderend op sociologisch vlak. En zij zet het ook in de voortschrijdende traditie van jodendom, christendom en dan islam.
[quote]Maar het inzicht in de fundamenten van de islam en de moderne uitingsvormen, en dan ook nog de verschillende stromingen etc, is moeilijk te verkrijgen als leek.
Interessant, maar heeft ze boeken geschreven die deze moeilijke materie op een redelijk begrijpelijke manier aan half-ingevoerde leken duidelijk maakt, met nog eens als resultaat dat die half-ingevoerde leken een ander standpunt over de materie zullen innemen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat laat ik echt aan haar over, ik ga geen gepaste volgorde geven, kwestie van kijken wat beste bij je persoon aansluit. Petra is mi wel een baas.
Nee, niet in de vorm hoe jij je het voorstelt. De dingen die op een verschillende manier geïnterpreteerd kunnen worden gaan A. niet tegen de Koran in. en B. zijn niet tegenstrijdig. Dus het is niet zo dat moslims tegenstrijdige dingen geloven uit de Koran. Althans, niet bij de Soennieten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, elke tekst is dat, of het moet een vrij kleine tekst zijn, waar een onevenredig groot aantal mensen aan heeft meegewerkt en dat niet zoveel zegt...
Welk uitgangspunt dan wel?quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Telkens kom je op de mensen die je hebt gesproken. Als je dat nou eens niet als uitgangspunt neemt of als beeld gebruikt over de Islam in het algemeen.
Oh, leuk!quote:
Volgens mij heeft ze dat laatste toch ook wel duidelijk gemaakt?quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:15 schreef capricia het volgende:
[..]
ja, die heb ik wel gelezen. En die vond ik ook wel verhelderend op sociologisch vlak. En zij zet het ook in de voortschrijdende traditie van jodendom, christendom en dan islam.
Maar het inzicht in de fundamenten van de islam en de moderne uitingsvormen, en dan ook nog de verschillende stromingen etc, is moeilijk te verkrijgen als leek.
Redelijkquote:Op donderdag 6 juni 2013 02:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Interessant, maar heeft ze boeken geschreven die deze moeilijke materie op een redelijk begrijpelijke manier aan half-ingevoerde leken duidelijk maakt, met nog eens als resultaat dat die half-ingevoerde leken een ander standpunt over de materie zullen innemen?
En daarna ga je onderzoek doen of het daadwerkelijk klopt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Welk uitgangspunt dan wel?
Je stelt immers als eerste vragen aan mensen die je kent die het betreffende geloof aanhangen.
Wel / geen fysieke handen is tegenstrijdig en het zijn onderlinge claims dat de ander in gaat tegen de Koran en beiden zijn het Soenieten. De Ashariya en Muta'zilla geloven ook tegenstrijdige zaken, neem het eens door zou ik zeggen, maar dat gaat veelste offtopicquote:Op donderdag 6 juni 2013 02:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee, niet in de vorm hoe jij je het voorstelt. De dingen die op een verschillende manier geïnterpreteerd kunnen worden gaan A. niet tegen de Koran in. en B. zijn niet tegenstrijdig. Dus het is niet zo dat moslims tegenstrijdige dingen geloven uit de Koran. Althans, niet bij de Soennieten.
Maar houdt ze zich nou vooral bezig met de 150 jaar Islam waarover weinig bekend is?quote:
Loeter.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:21 schreef Triggershot het volgende:
Maar mensen ik ga slapen, welterusten
In dit boek wel : http://www.bol.com/nl/p/p(...)pt/1001004009668735/quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar houdt ze zich nou vooral bezig met de 150 jaar Islam waarover weinig bekend is?
Waarom zou je als vrouw überhaupt geïnteresseerd zijn in de Abrahamistische geloven?quote:
Petra zegt dat 'de' Islam niet bestaat, wat wel een aardig te verdedigen standpunt is, gezien tig stromingen met allemaal een waarheidsclaim gekoppeld aan 'de' Islam.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:22 schreef Che_ het volgende:
Die Petra zegt dat de 'Islam' niet bestaat en er net zoveel Islams als moslims zijn.
Trigger, ben jij trouwens moslim? (serieuze vraag)
Maar er was dus een clash? Er waren weinig bronnen over de eerste 150 jaar? Die zijn wel ingevuld dan? Maar niet accuraat?quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In dit boek wel : http://www.bol.com/nl/p/p(...)pt/1001004009668735/
en nu ben ik echt weg.
Omdat het ons wereldbeeld zo bepaalt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom zou je als vrouw überhaupt geïnteresseerd zijn in de Abrahamistische geloven?
Ze onderdrukken altijd en eeuwig de vrouwen, of is je dat nooit opgevallen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat het ons wereldbeeld zo bepaalt.
Wat moet ik dan lezen? Wicca?
Wie beweert dat die fysieke handen heeft zoals wij dat kennen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wel / geen fysieke handen is tegenstrijdig en het zijn onderlinge claims dat de ander in gaat tegen de Koran en beiden zijn het Soenieten.
Klopt, gewoon uit nieuwsgierigheid.quote:Op donderdag 6 juni 2013 02:24 schreef Triggershot het volgende:
Mwuah, mijn persoonlijke opvattingen doen er niet zoveel aan toe vind ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |