Hopelijk niet op de manier van een eeuw geleden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zeg wat denk je zelf. .Nederland is een klein landje met wat nationaliteiten en dat zorgt al voor veel spanning. Hoe denk je dat dat in Turkije gaat? Turken zijn één. Maar onder elkaar zijn er te veel verschillen om één te zijnHopelijk wordt dat wat minder.
301 beschermt de Turkse identiteit (tegen beschuldigingen over de Armeense genocide of de Koerdenvervolging), Erdogan heeft daar geen profijt van.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:01 schreef superworm het volgende:
301, daarnaast de al gestelde megalomanie en Sultanachtige houding van Erdogan. De voorbeelden die constant voorbij blijven komen wijzen op een nógal uit de hand gelopen machtscomplex, en dat kun je beter als het nog kan in de kiem smoren, dan na dertig of veertig jaar steeds verlengd 'premierschap' smeken om een VN-vredesmacht, in een burgeroorlog verzanden of iets anders treurigs.
Klopt is ook alleen maar logisch...quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zeg wat denk je zelf. .Nederland is een klein landje met wat nationaliteiten en dat zorgt al voor veel spanning. Hoe denk je dat dat in Turkije gaat? Turken zijn één. Maar onder elkaar zijn er te veel verschillen om één te zijnHopelijk wordt dat wat minder.
Nou ja het probleem van dictatuur van de meerderheid feitelijk hè. Zelfde in GB vaak, en in de VS meestal - het systeem met 1e en 2e Kamer maakt het iets controleerbaarder en eerlijker maar alsnog, als er zoals in NL 2 partijen besluiten te deadlocken en elkaar wat er ook gebeurt te steunen (omdat ze in verkiezingen zouden halveren en daarmee de macht kwijtraken), is er feitelijk ook dictatuur. Dan kan de voltallige oppositie een motie van wantrouwen steunen - het haalt geen enkele minister weg.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:05 schreef Bilge het volgende:
[..]
301 beschermt de Turkse identiteit (tegen beschuldigingen over de Armeense genocide of de Koerdenvervolging), Erdogan heeft daar geen profijt van.
Erdogans megalomane houding is niet wettelijk beschermd en wordt ook voortdurend bekritiseerd. Zijn 'machtscomplex' leunt op zijn verkiezingsresultaat. Als je 50% van de stemmen haalt is het logisch en verdiend dat je ook veel macht verkrijgt.
Jij moet echt eens kappen met je collega's als uithangbord voor de gemiddelde Turk te gebruikenquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt is ook alleen maar logisch...
Het is alleen zo dat die oude Turken het wel willen doen voorkomen dat ze een eenheid zijn, en wij decadente Westerlingen niet....
Neeuh, ik hap nietquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:05 schreef superworm het volgende:
[..]
Hopelijk niet op de manier van een eeuw geleden.(Ik dacht, ik gooi eens een troll-knuppel in het tot op het bot verdeelde hoenderhok.)
Erdogan heeft ook al aangegeven in een nabij toekomst te zullen stoppen met politiek.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Erdohan zou wijs moeten zijn en het stokje moeten doorgeven... die Gül bijv. die nu president is... die lijkt me een stuk minder autoritair... iig dat hij begrijpt dat er buiten parlementsverkiezingen nog een stuk democratie ligt, dat ook opgepikt moet worden... Ook al is hij misschien ook AK-partij, hij begrijpt het beter...
Bron?quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Erdogan heeft ook al aangegeven in een nabij toekomst te zullen stoppen met politiek.
Daar heb je verkiezingen voor, ik zie het probleem niet?quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:08 schreef superworm het volgende:
[..]
Nou ja het probleem van dictatuur van de meerderheid feitelijk hè. Zelfde in GB vaak, en in de VS meestal - het systeem met 1e en 2e Kamer maakt het iets controleerbaarder en eerlijker maar alsnog, als er zoals in NL 2 partijen besluiten te deadlocken en elkaar wat er ook gebeurt te steunen (omdat ze in verkiezingen zouden halveren en daarmee de macht kwijtraken), is er feitelijk ook dictatuur. Dan kan de voltallige oppositie een motie van wantrouwen steunen - het haalt geen enkele minister weg.
Zouden we die Erdogan-moskee dan wellicht kunnen zien als een soort 'last stand', een laatste enorme infrastructurele/architectonische toevoeging aan het land zodat je herinnerd blijft worden? Zo'n beetje elke leider van elk land in de geschiedenis deed dat vroeg of laat.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Erdogan heeft ook al aangegeven in een nabij toekomst te zullen stoppen met politiek.
Hij wordt niet overal voor gebruikt hoor. Vooral als het gaat om de Armeense massaslachtingen, opzet tot verdeling van de staat (Koerdistan etc.) of beschuldiging van Ataturk (jaja). Niet dat het goed te praten valt, maar Erdogan heeft 301 niet misbruikt voor politieke doeleinden tegenover zijn tegenstanders, hij heeft er echter wel de vrijheid van meningsuiting en pers mee aangetast (ik weet niet of de artikel ook is gebruikt tegen mensen die kritiek op hem zelf hadden, ik denk van niet overigens).quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:58 schreef superworm het volgende:
[..]
En dingen als kiesdrempels zeggen niet zo veel als de oppositie toch monddood gemaakt wordt middels Erdogan-boven-alles-wetgeving en wetten als dat prachtige 301-artikel.
Dat had ik idd ook begrepen niet lang geleden... Echter de bouwwerken op Taksim zijn qua realisatie uitgerekend in 2023, dan zou hij 20 jaar zitten als premier, maw hij zit er dan nog wel even...quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:09 schreef Bilge het volgende:
[..]
Bron?
Volgens mij gaf hij alleen aan te stoppen als premier. Volgens de geruchten wil hij hierna president worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:05 schreef superworm het volgende:
[..]
Hopelijk niet op de manier van een eeuw geleden.(Ik dacht, ik gooi eens een troll-knuppel in het tot op het bot verdeelde hoenderhok.)
Het probleem... zucht, dat is een lang verhaal, maar is van alles: oneerlijke kiessystemen, kiesdrempels, imperfecte vertegenwoordiging van de echte mening van de burger, gebrek aan referenda, gebrek aan burgers die kennis van zaken hebben, het enorme lobbysysteem, de daaropvolgende vriendjespolitiek en corruptie, pff...quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:10 schreef Bilge het volgende:
[..]
Daar heb je verkiezingen voor, ik zie het probleem niet?
Ik denk dat hij dat doet om een van de wensen van zijn mentor Erbakan te verwezenlijken, oorspronkelijk was het zijn wens.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:11 schreef superworm het volgende:
[..]
Zouden we die Erdogan-moskee dan wellicht kunnen zien als een soort 'last stand', een laatste enorme infrastructurele/architectonische toevoeging aan het land zodat je herinnerd blijft worden? Zo'n beetje elke leider van elk land in de geschiedenis deed dat vroeg of laat.
Andere Turken ken ik niet, en het is toch zeker een realiteit hoor... Het zijn wel mensen tussen grofweg de 40 en 45, sommigen zijn hier naartoe gekomen in de 20, sommigen als illegaal, een enkeling al vanaf heel jongs af aan...quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij moet echt eens kappen met je collega's als uithangbord voor de gemiddelde Turk te gebruiken
NL heeft amper kiesdrempel toch, maar hier wordt ook genoeg strategisch gestemd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat zijn uitslagen die nu niet meer van toepassing zijn. Kiesdrempel omlaag is een eerste stap om het wat logischer te krijgen
Als hij in 2016 president zou worden, blijft hij aan tot 2023quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat had ik idd ook begrepen niet lang geleden... Echter de bouwwerken op Taksim zijn qua realisatie uitgerekend in 2023, dan zou hij 20 jaar zitten als premier, maw hij zit er dan nog wel even...
Ik weet ook niet of er in de pers interviews met hem bekend zijn, over wat hij zelf ziet als een geschikte datum om het stokje over te geven... bijv, aan iemand als Gül?
Als wij een 10 procent drempel hadden gehad, bestond er geen PvdD, GL, D66, SP, PVV, 50+... wordt het erg saai met De Grote Drie Regeringspartijen die het al een halve eeuw kabinet na kabinet weten te verpesten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:15 schreef Che_ het volgende:
[..]
NL heeft amper kiesdrempel toch, maar hier wordt ook genoeg strategisch gestemd.
En die zijn net als Gul gematigder?quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als hij in 2016 president zou worden, blijft hij aan tot 2023
Ik denk dat hij eerder stukje doorgeeft aan Davutoglu of Arinc.
Davutoglu is een academcus en een intellectueel, maar is wel een hardliner wat Israel betreft en nauwe banden met Hamas bijvoorbeeld, beetje lastig te benoemen.quote:
Mm, tja...quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Davutoglu is een academcus en een intellectueel, maar is wel een hardliner wat Israel betreft en nauwe banden met Hamas bijvoorbeeld, beetje lastig te benoemen.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]Hmmm, dat is een toespraak uit 2010. Nadien weigerde Erdogan in te gaan op vragen over zijn presidentschap, en hebben meerdere mensen om hem heen verklaard dat hij de nieuwe president wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens het interne AKP-reglement mag een AKP-politicus niet vaker dan driemaal dezelfde positie bekleden, waardoor het premierschap er sowieso niet in zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |