abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127469044
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar eh artikel 301 dan?
In de strafwet?
Dat is een vrij bizar ding.
Dat negeren we altijd. Net als dat in de grondwet ook wijzigingen gaan komen die Erdogan nog meer macht zal geven.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 00:53:51 #52
236264 crew  capricia
pi_127469052
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:42 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nazisme heeft een/paar honderd jaar grondslag in westerse filosofie.
er zijn na het nazisme wel meer (al dan niet geslaagde pogingen) tot genocide ondernomen, buiten het westerse denken om: Rwanda, Rode Khmer.

Laten we het er over eens zijn dat vooral totalitaire regimes (ook USSR bijv) een gemeenschappelijke factor is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127469057
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:50 schreef superworm het volgende:

[..]

Pffff... ik las net in een topic uit 2006 de reactie dat het nog wel 15 jaar zou duren voor Turkije "EU-geschikt" is. Denk dat zeven jaar later, 2021 veel te optimistisch klinkt.
Maar let wel: die lijst die jij plaatste bevat een lijst met vervolgde denkers, die allen zijn vrijgesproken of een voorwaardelijke straf kregen. Naar ik weet is er de afgelopen jaren niemand echt bestraft. Een soort gedoogbeleid dus.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar eh artikel 301 dan?
In de strafwet?
Dat is een vrij bizar ding.
Dat is dus een fossiel uit het Stalinistisch aandoende verleden.
  donderdag 6 juni 2013 @ 00:54:10 #54
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 00:55:32 #55
236264 crew  capricia
pi_127469105
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:50 schreef Ryan3 het volgende:
Waar de westerse filosofie wel toe heeft geleid, en hiervan zijn verschillende richtingen de aartsvaders zowel religieus als seculier, is anti-autoritairisme en dat de nadruk leggen op mensenrechten... een streven dat wel de moeite waard is binnen de Westerse filosofie...
idd.
Het humanistisch denken, democratisch ideaal, gelijkheid, etc.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 00:55:42 #56
145738 superworm
is erbij
pi_127469110
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:53 schreef Bilge het volgende:

[..]

Maar let wel: die lijst die jij plaatste bevat een lijst met vervolgde denkers, die allen zijn vrijgesproken of een voorwaardelijke straf kregen. Naar ik weet is er de afgelopen jaren niemand echt bestraft.

[..]

Dat is een fossiel uit het Stalinistisch aandoende verleden.
Niemand bestraft betekent niet dat de wet niet ridicuul en verachtelijk is. En dat ze dat ding uit het Stalinistisch aandoende verleden nog geen acht jaar geleden wéigerden te schrappen (en tot op heden nog steeds), zegt genoeg. Volgens mij is dat Stalinisme (op de huidige succesvolle vrijemarkteconomie na) minder ver geleden dan velen denken of willen doen denken.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 6 juni 2013 @ 00:55:49 #57
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127469118
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:52 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Kiesdrempel is te hoog :P Daarom nu alleen AKP + als oppositie CHP. Totaal niet representatief dus.
Doelend op alternatief Erdogan, geen idee. Ik weet niet wie daar allemaal zit. Doelend op Erdogan dus, ik doel niet op de AKP ;)
Ok, laten we zeggen kiesdrempel van 5%. Pas de afgelopen verkiezingsuitslagen daarop aan..zal niet veel verschil zijn denk ik.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 00:57:01 #58
145738 superworm
is erbij
pi_127469145
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:55 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ok, laten we zeggen kiesdrempel van 5%. Pas de afgelopen verkiezingsuitslagen daarop aan..zal niet veel verschil zijn denk ik.
Nee goh. Als men strategisch stemt op partijen die minstens 10 procent gaan behalen levert dat totaal andere resultaten op als bij minimaal 5 procent. Vergelijk het met Nederland en 8 versus 15 zetels.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469148
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:53 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat negeren we altijd. Net als dat in de grondwet ook wijzigingen gaan komen die Erdogan nog meer macht zal geven.
Erdohan zou wijs moeten zijn en het stokje moeten doorgeven... die Gül bijv. die nu president is... die lijkt me een stuk minder autoritair... iig dat hij begrijpt dat er buiten parlementsverkiezingen nog een stuk democratie ligt, dat ook opgepikt moet worden... Ook al is hij misschien ook AK-partij, hij begrijpt het beter...
I´m back.
pi_127469156
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:55 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dat zijn uitslagen die nu niet meer van toepassing zijn. Kiesdrempel omlaag is een eerste stap om het wat logischer te krijgen :)
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 00:58:02 #61
145738 superworm
is erbij
pi_127469176
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat zijn uitslagen die nu niet meer van toepassing zijn. Kiesdrempel omlaag is een eerste stap om het wat logischer te krijgen :)
En dingen als kiesdrempels zeggen niet zo veel als de oppositie toch monddood gemaakt wordt middels Erdogan-boven-alles-wetgeving en wetten als dat prachtige 301-artikel.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469180
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Erdohan zou wijs moeten zijn en het stokje moeten doorgeven... die Gül bijv. die nu president is... die lijkt me een stuk minder autoritair... iig dat hij begrijpt dat er bijten parlementsverkiezingen nog een stuk democratie ligt, dat ook opgepikt moet worden... Ook al is hij misschien ook AK-partij, hij begrijpt het beter...
Erdogan denkt dat hij een Sultan is.. Hij wordt te arrogant.
Ben benieuwd naar morgen :)
pi_127469186
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:55 schreef capricia het volgende:

[..]

idd.
Het humanistisch denken, democratisch ideaal, gelijkheid, etc.
Idd, een vrij krachtige stroming in de westerse filosofie ook nog... veel machtiger dan de filosofie die in de 20ste eeuw heeft geleid tot totalitaire regimes...
I´m back.
pi_127469192
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:58 schreef superworm het volgende:

[..]

Erdogan-boven-alles-wetgeving
?
pi_127469196
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:58 schreef superworm het volgende:

[..]

En dingen als kiesdrempels zeggen niet zo veel als de oppositie toch monddood gemaakt wordt middels Erdogan-boven-alles-wetgeving en wetten als dat prachtige 301-artikel.
Ho ho.. Oppositie wordt niet monddood gemaakt.. :) Die gaan juist hard tegen hard en het is haat en nijd..
pi_127469203
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:58 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Erdogan denkt dat hij een Sultan is.. Hij wordt te arrogant.
Ben benieuwd naar morgen :)
De Padisha...
Wat is er morgen?
I´m back.
pi_127469226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De Padisha...
Wat is er morgen?
Komt ie terug..
pi_127469235
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:00 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Komt ie terug..
O, ja, dat dacht ik al...
I´m back.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:01:49 #69
145738 superworm
is erbij
pi_127469259
quote:

[..]

Ho ho.. Oppositie wordt niet monddood gemaakt.. :) Die gaan juist hard tegen hard en het is haat en nijd..
Nu nog wel. De wetten zijn al geïmplementeerd (als in, strikte opvatting en harde handhaving van 301 maakt het al mogelijk) om wie dan ook voor praktisch welke uitspraak dan ook te vervolgen, zeker als die megalomanie waar iedereen het steeds over heeft, nog een kabinetstermijn (of twee) extra zou krijgen.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:58 schreef Bilge het volgende:

[..]

?
301, daarnaast de al gestelde megalomanie en Sultanachtige houding van Erdogan. De voorbeelden die constant voorbij blijven komen wijzen op een nógal uit de hand gelopen machtscomplex, en dat kun je beter als het nog kan in de kiem smoren, dan na dertig of veertig jaar steeds verlengd 'premierschap' smeken om een VN-vredesmacht, in een burgeroorlog verzanden of iets anders treurigs.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 01:01:57 #70
236264 crew  capricia
pi_127469263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Idd, een vrij krachtige stroming in de westerse filosofie ook nog... veel machtiger dan de filosofie die in de 20ste eeuw heeft geleid tot totalitaire regimes...
Ik hoop het oprecht.
Maaruh, deze gedachtengang geeft wel aan dat jij, net als ik, een optimist bent (In plaats van een determinist, wat ik hier bij sommigen lees).
^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127469305
quote:

[..]

Ja, wat me opvalt is dat de Turken toch een sterk verdeelde natie zijn... dit terwijl bijv. de collega's (mijn luik naar Turkije) altijd willen doen voorkomen dat het een granieten eenheid is...
(idem trouwens bij Marokkanen...)
I´m back.
pi_127469306
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:01 schreef superworm het volgende:

[..]

Nu nog wel. De wetten zijn al geïmplementeerd (als in, strikte opvatting en harde handhaving van 301 maakt het al mogelijk) om wie dan ook voor praktisch welke uitspraak dan ook te vervolgen, zeker als die megalomanie waar iedereen het steeds over heeft, nog een kabinetstermijn (of twee) extra zou krijgen.

[..]

301, daarnaast de al gestelde megalomanie en Sultanachtige houding van Erdogan. De voorbeelden die constant voorbij blijven komen wijzen op een nógal uit de hand gelopen machtscomplex, en dat kun je beter als het nog kan in de kiem smoren, dan na dertig of veertig jaar steeds verlengd 'premierschap' smeken om een VN-vredesmacht, in een burgeroorlog verzanden of iets anders treurigs.
Nee. Ik geloof niet in zaken als oppositie monddood maken.. Dat is juist het spelletje in TR. Zo werkt politiek daar.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 01:04:46 #73
145738 superworm
is erbij
pi_127469327
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:03 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee. Ik geloof niet in zaken als oppositie monddood maken.. Dat is juist het spelletje in TR. Zo werkt politiek daar.
Ok :) Ja ik speculeer puur als buitenstaander dus ga compleet op jullie af wat Turkije betreft :P
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127469330
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hoop het oprecht.
Maaruh, deze gedachtengang geeft wel aan dat jij, net als ik, een optimist bent (In plaats van een determinist, wat ik hier bij sommigen lees).
^O^
Ja, maar zal dat niet samenhangen met de Islam, dat men deterministisch is?
En wij zijn beiden wrs niet gelovig...
I´m back.
pi_127469335
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wat me opvalt is dat de Turken toch een sterk verdeelde natie zijn... dit terwijl bijv. de collega's (mijn luik naar Turkije) altijd willen doen voorkomen dat het een granieten eenheid is...
(idem trouwens bij Marokkanen...)
Zeg wat denk je zelf. .Nederland is een klein landje met wat nationaliteiten en dat zorgt al voor veel spanning. Hoe denk je dat dat in Turkije gaat? Turken zijn één. Maar onder elkaar zijn er te veel verschillen om één te zijn :') Hopelijk wordt dat wat minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')