Dat vind ik wel het grootste minpunt aan de serie. Als tv-kijker heb je werkelijk geen idee van de machtsverhoudingen in het Noorden. Wie waar zit, en hoe belangrijk ze zijn. Die Bolton dat is echt letterlijk een man, alleen omdat die Lord heet zou je nog kunnen afleiden dat die manschappen heeft.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:17 schreef AMDB het volgende:
Greyjoy bezet volgens mij nog steeds een groot gedeelte. Daarnaast heb je natuurlijk ook de Karstarks nog. Het noorden is groot.
Wel een voordeel dat iedereen denkt dat Bran en Rickon dood zijn.
De Boltons zijn het tweede huis van het noorden zo'n beetjequote:Op maandag 3 juni 2013 20:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat vind ik wel het grootste minpunt aan de serie. Als tv-kijker heb je werkelijk geen idee van de machtsverhoudingen in het Noorden. Wie waar zit, en hoe belangrijk ze zijn. Die Bolton dat is echt letterlijk een man, alleen omdat die Lord heet zou je nog kunnen afleiden dat die manschappen heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
GoT is natuurlijk ook een Nederlandse uitvinding, dat kennen ze in L.A. nietquote:Op maandag 3 juni 2013 20:44 schreef StefanW het volgende:
Wow, wat een aflevering.
Nu baal ik helemaal dat ik volgende week in L.A. zit en twee weken moet wachten op de finale.
I know, maar ik ben toch bang dat ik het te druk ga hebben om hem daar te kijken.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
GoT is natuurlijk ook een Nederlandse uitvinding, dat kennen ze in L.A. niet
Het noorden is bijna net zo groot als de rest van Westeros bij elkaar. Het zal moeilijk worden dat hele gebied onder een leiding te krijgen.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:34 schreef Khaleesi het volgende:
Hier is trouwens een political map, weet niet hoe up to date die is en alles maar het geeft een idee.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 3 juni 2013 20:44 schreef StefanW het volgende:
Wow, wat een aflevering.
Nu baal ik helemaal dat ik volgende week in L.A. zit en twee weken moet wachten op de finale.
Wat sip. De hele trip? Ik zou gewoon een FOK!paid hotel met HBO on demand eisenquote:Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef StefanW het volgende:
[..]
I know, maar ik ben toch bang dat ik het te druk ga hebben om hem daar te kijken.
Wat kan LA nou te bieden hebben dat boeiender is dan de season finale van GoT.....quote:Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef StefanW het volgende:
[..]
I know, maar ik ben toch bang dat ik het te druk ga hebben om hem daar te kijken.
I wishquote:Op maandag 3 juni 2013 20:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat sip. De hele trip? Ik zou gewoon een FOK!paid hotel met HBO on demand eisen
E3 baby!!!quote:Op maandag 3 juni 2013 20:46 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Wat kan LA nou te bieden hebben dat boeiender is dan de season finale van GoT.....
Wordt in de serie niet echt uitgewerkt maar het komt er op neerquote:Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik vraag me trouwens al een tijdje af hoe het zit met de macht in de Stormlands. Zijn de Lannisters daar nu na Blackwater/Renly's dood de baas of steunen ze de ware koning nog steeds ondanks dat hij de troepen niet meer heeft om ze te beschermen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
Beetje overdreven of deden jullie net zo?quote:
Gelukkig was ik niet de enige!quote:
Toen Talisa in haar buik werd gestoken? Ik reageerde net zo geschokt als die vrouwen in dat filmpje, jaquote:Op maandag 3 juni 2013 21:16 schreef tralalala het volgende:
Beetje overdreven of deden jullie net zo?
hahahahahaha...geweldig!quote:
Die zag ik ook niet aankomen en was wel shocking, zeker waar ze staken.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen Talisa in haar buik werd gestoken? Ik reageerde net zo geschokt als die vrouwen in dat filmpje, jaDaarna niet meer, want toen besefte ik '“If you think this has a happy ending you haven't been paying attention"
Haha ik dacht echt precies hetzelfde!!quote:Op maandag 3 juni 2013 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen Talisa in haar buik werd gestoken? Ik reageerde net zo geschokt als die vrouwen in dat filmpje, jaDaarna niet meer, want toen besefte ik '“If you think this has a happy ending you haven't been paying attention"
haha die ouwe ventquote:
Ik was wel verbaasd maar ik sprong niet de hele kamer door.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik leek meer op dat meisje uit het gifje hierbovenquote:Op maandag 3 juni 2013 21:24 schreef tralalala het volgende:
Ik was wel verbaasd maar ik sprong niet de hele kamer door.
Ik denk niet dat 'die rooie' zomaar zou verliezen. Niet voor niks dat die Mance's tweede man is natuurlijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:43 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Trouwens, apart dat Jon de benen neemt. Hij had alleen die rooie met die baart nog, en dan had hij Ygrid plus Ghostook nog aan zijn zijde.
Natuurlijk laat hij haar niet in de steek en komt hij wel terug. Ik zie echter geen reden om nu te 'ontsnappen', terwijl hij alleen die oude rooie hoeft neer te hakken en dan in alle rust kan doen wat hij wil...
Inderdaadquote:Op maandag 3 juni 2013 21:28 schreef jogy het volgende:
Mooi verfilmd. Op dit soort momenten is het eigenlijk gewoon jammer dat je de boeken gelezen hebt
.
Het punt van die scene is dat Jon nog steeds trouw is aan de nachtwacht. Ook al had hij Turmond vermoord dan had hij Ygritte nog niet mee kunnen nemen.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:30 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 'die rooie' zomaar zou verliezen. Niet voor niks dat die Mance's tweede man is natuurlijk.
Hij is gewoon tegen onschuldigen doden, daar had Ygritte ook geen problemen mee... of hij trouw is aan de nachtwacht weet ik niet...quote:Op maandag 3 juni 2013 21:32 schreef whocares86 het volgende:
[..]
Het punt van die scene is dat Jon nog steeds trouw is aan de nachtwacht. Ook al had hij Turmond vermoord dan had hij Ygritte nog niet mee kunnen nemen.
Toen hij die warg vermoordde zei hij duidelijk dat die altijd al gelijk had en dat Jon dus nooit aan hun kant heeft gestaan. In hoeverre Jon echt gevoelens heeft/had voor Ygritte is onduidelijk. Waarschijnlijk waren die er wel maar deed hij het vooral om hun vertrouwen te winnen en niet door de mand te vallen.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:34 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Hij is gewoon tegen onschuldigen doden, daar had Ygritte ook geen problemen mee... of hij trouw is aan de nachtwacht weet ik niet...
Haha creatief!quote:Op maandag 3 juni 2013 21:21 schreef Repelsteeltju het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Damn, nog steeds geen bingo-kansen. Hopelijk maakt de finale dat goed.
Ik hoop nog een 4e en 5e keer!quote:Op maandag 3 juni 2013 21:45 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Deze is nu al 3x voorbij gekomen denk ik.
Echt heel goed gedaan. De complete wanhoop van een moeder die alles verloren heeft. Cat heeft echt het meest tragische einde dat je kan bedenken. Sterven in de gedachte dat al je pogingen om je familie te beschermen mislukt zijn, al je zonen vermoord en al je dochters in de handen van de vijand.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:49 schreef Obama het volgende:
Super goed geacteerd door de actrice die Catelyn Tully speelt.
Dat komt ook misschien wel omdat boek 3 uit 2 delen bestaatquote:Op maandag 3 juni 2013 21:45 schreef Jivis het volgende:
Wel kut dat we over één aflevering weer een jaar moeten wachten. Heb het gevoel alsof het seizoen nu net een beetje is begonnen.
Alleen in sommige uitgaven...quote:Op maandag 3 juni 2013 21:54 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Dat komt ook misschien wel omdat boek 3 uit 2 delen bestaat
Wellicht. Maar het was al aangetoond dat Jon een veel betere vechter is dan de meeste van die wildlings. Zelfs als er meerdere tegelijkertijd op hem af komen, zoals nu bleek. Verder had hij dus Ygrid plus een wolf aan zijn kant.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:30 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 'die rooie' zomaar zou verliezen. Niet voor niks dat die Mance's tweede man is natuurlijk.
What the frak op 5:40quote:
Ik vond het jammer dat die band niet Rains of Castamere bleef spelen tijdens het gebeuren, dat had imho wel bijgedragen aan de grimmige sfeer.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:38 schreef ufopiloot12 het volgende:
Dat krijg je ervan als je je zoon Ned Stark noemt. Wel geweldig opgebouwd. Had de hele bruiloft een onheilspellende gevoel.
Haha, daarom ook nooit lezen die comments. Je hebt vaak zo'n zwakzinnige die het even komt verklappen...quote:Op maandag 3 juni 2013 22:43 schreef DaveDave09 het volgende:
Iemand had bij een comment op piratebay gezet 'yea everyone is gonna die at the wedding' ik denken nouja dat kan helemaal niet en toch gebeurde het.. omfg..
Whahahahaha! Briljantquote:Op maandag 3 juni 2013 21:52 schreef Zeroku het volgende:
Is https://twitter.com/redweddingtears al gepost?
Dat zou wel meesterlijk zijn idd. Wel typisch dat zoiets gebeurt in de 9de aflevering.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik vond het jammer dat die band niet Rains of Castamere bleef spelen tijdens het gebeuren, dat had imho wel bijgedragen aan de grimmige sfeer.
heel herkenbaarquote:
Ja ze moeten wel hun kruisbogen kunnen schieten heh.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik vond het jammer dat die band niet Rains of Castamere bleef spelen tijdens het gebeuren, dat had imho wel bijgedragen aan de grimmige sfeer.
Als het goed is komen er 7 in totaalquote:Op maandag 3 juni 2013 22:41 schreef Noek het volgende:
Ja maar....
Hoeveel seizoenen komen er nog? Het dunt zo snel uit zo.
O, ik wist niet dat dat de muzikanten waren die dat deden.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:54 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ja ze moeten wel hun kruisbogen kunnen schieten heh.
Mogen de boeken in ieder geval wel opschietenquote:
Ja dat snap ik ook niet... hij heeft als het goed is wel het einde wat ie voor ogen heeft in grote lijnen vastgelegd, mocht ie nou voordat het af is komen te overlijden...quote:Op maandag 3 juni 2013 23:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Mogen de boeken in ieder geval wel opschieten. Opa heeft een writersblock
.
Volgens mij weet hij zelf nauwelijks wat hij allemaal nog wil laten gebeurenquote:Op maandag 3 juni 2013 23:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Mogen de boeken in ieder geval wel opschieten. Opa heeft een writersblock
.
Mwoah als je de boeken niet gelezen heb kan dit nog best verrassend over komen natuurlijk. Alleen al omdat je het niet verwacht, ook al wist je met seizoen 1 al dat niemand veilig was uiteraard en de Starks is de schrijvers favoriete playtoyquote:Op maandag 3 juni 2013 23:02 schreef Monolith het volgende:
Nou was me al wel min of meer gespoilerd dat Robb waarschijnlijk het einde van het seizoen niet zou halen, maar ook in de aflevering werd toch al wel duidelijk dat er wat ging gebeuren? Die messteken in Talisa kwamen niet echt onverwacht.
Ik denk dat hij het heel goed weet, maar dat het gewoon moeilijk is om een verhaal dat steeds complexer in elkaar gaat steken goed op papier te krijgen.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Volgens mij weet hij zelf nauwelijks wat hij allemaal nog wil laten gebeuren
Oke, thanks.quote:
Je bent zes of zeven kruisjes vergeten bij Beric.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:21 schreef Repelsteeltju het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Damn, nog steeds geen bingo-kansen. Hopelijk maakt de finale dat goed.
Zal wel in scene gezet zijn.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:16 schreef tralalala het volgende:
[..]
Beetje overdreven of deden jullie net zo?
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:09 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het heel goed weet, maar dat het gewoon moeilijk is om een verhaal dat steeds complexer in elkaar gaat steken goed op papier te krijgen.
Hier nog een leuk interview met hem over de memorabele aflevering van vandaag.
http://insidetv.ew.com/2013/06/02/game-of-thrones-author-george-r-r-martin-why-he-wrote-the-red-wedding/
Voor zover ik kan nagaan spoilervrij.
quote:ENTERTAINMENT WEEKLY: How early in the process of writing the book series did you know you were gonna kill off Robb and Catelyn?
GEORGE R.R. MARTIN: I knew it almost from the beginning. Not the first day, but very soon. I’ve said in many interviews that I like my fiction to be unpredictable. I like there to be considerable suspense. I killed Ned in the first book and it shocked a lot of people. I killed Ned because everybody thinks he’s the hero and that, sure, he’s going to get into trouble, but then he’ll somehow get out of it. The next predictable thing is to think his eldest son is going to rise up and avenge his father. And everybody is going to expect that. So immediately [killing Robb] became the next thing I had to do.
Ik bedoelde meer dat er al een ongemakkelijk sfeertje hing de hele tijd en naarmate de bruiloft vorderde steeds duidelijker werd hoe het zou eindigen.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah als je de boeken niet gelezen heb kan dit nog best verrassend over komen natuurlijk. Alleen al omdat je het niet verwacht, ook al wist je met seizoen 1 al dat niemand veilig was uiteraard en de Starks is de schrijvers favoriete playtoy.
quote:
Als we het zo gaan bekijken... Iedereen denkt dat Dany het lievelingetje is omdat alles haar zo aan komt waaien, zoals ook Daario. Volgende slachtoffer?quote:
Balon?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:18 schreef Monolith het volgende:
Wie waren die andere bloedzuigers ook alweer, Joffrey en?
Waarschijnlijk gefilmd door iemand die de boeken heeft gelezen en zijn/haar partner/vriend/familielid's reactie wou filmen op die scenequote:Op maandag 3 juni 2013 23:15 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Mag ik wel hopen ja, welke randdebiel filmt zichzelf tijdens het kijken van een serie.
Als iemand dat doet is het toch al reden genoeg om te verwachten dat er iets gebeurdquote:Op maandag 3 juni 2013 23:21 schreef Smeich het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gefilmd door iemand die de boeken heeft gelezen en zijn/haar partner/vriend/familielid's reactie wou filmen op die scene
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<hr>
Is inderdaad een beetje debiel. Bovendien zijn dit soort afleveringen juist het genen wat de serie zo leuk maakt.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:15 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Mag ik wel hopen ja, welke randdebiel filmt zichzelf tijdens het kijken van een serie.
Ik ook.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:23 schreef Noek het volgende:
Over 20 jaar weet ik waar ik was toen Robb en Cat werden vermoord.
Bramquote:Op maandag 3 juni 2013 23:35 schreef tralalala het volgende:
Misschien was het gewoon een droom van Bram
Ja, het deed mij ook denken aan de dood van Owen in Boardwalk. Die zag ik echt niet aankomen. Relevant want HBO.quote:
Bij seizoen 1 en 2 had ik bij de laatste aflevering het idee dat ze het volgende seizoen al op poten aan het zetten waren in plaats van een afsluiter met grote gebeurtenissen zoals in de aflevering ervoor.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:33 schreef Byte_Me het volgende:
wow! en het seizoen is nog niet eens afgelopen, ben benieuwd wat ze met de laatste aflevering gaan doen
De slaven die ze omsingelden waren naar hun kant overgelopen.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:43 schreef Dawnbreaker het volgende:
trouwens, wat was dat stukje met de terugkeer van jorah mormont raar, want even ervoor stonden ze nog tegen een overmacht, en dan cut-scene, en zijn ze terug en is de stad van hun... daar klopt toch iets niet of is het gewoon slecht gemonteerd?
Niet relevant want andere serie die ik ook nog eens wil gaan kijken. Dank je wel hequote:
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:45 schreef hetzusjevan het volgende:
Dit topic kan een TT-change gebruiken: "Deel hier je wtf-moment bij s03e09". Bij deze: WTFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!!!! Ik zag dit echt niet aankomen. Welke hints heb ik gemist in de vorige afleveringen
![]()
.
Ik verwachtte het ook niet, maar ben ook niet verrastquote:Op maandag 3 juni 2013 23:45 schreef hetzusjevan het volgende:
Dit topic kan een TT-change gebruiken: "Deel hier je wtf-moment bij s03e09". Bij deze: WTFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!!!! Ik zag dit echt niet aankomen. Welke hints heb ik gemist in de vorige afleveringen
![]()
.
De totel van de aflevering zei iig wel dat er een flinke moordpartij aan zat te komen. Ik lees de boeken niet, maar dat er wat stond te gebeuren was duidelijk. Hoe dan ook:quote:Op maandag 3 juni 2013 23:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah als je de boeken niet gelezen heb kan dit nog best verrassend over komen natuurlijk. Alleen al omdat je het niet verwacht, ook al wist je met seizoen 1 al dat niemand veilig was uiteraard en de Starks is de schrijvers favoriete playtoy.
Maar wel de enige die iets deed tegen de Lannistersquote:Op maandag 3 juni 2013 23:57 schreef Geo4kant het volgende:
Al zal ik Robb niet missen, saai karakter..
Wacht maar op Stannisquote:Op maandag 3 juni 2013 23:59 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Maar wel de enige die iets deed tegen de Lannisters
misschien wordt ie hier iets lager doorquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:10 schreef Hierro het volgende:
Wtf net de aflevering gekeken maar dit is niet goed voor mijn bloeddruk. Ik dacht dat het niet veel erger kon dan de dood van Ned, maar dit gaat alle perken te buiten. Hoe verzint GRRM het.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
misschien wordt ie hier iets lager door
Haha ik lig dubbel.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
misschien wordt ie hier iets lager door
In het boek verwacht je het ook niet en zit je nog steeds zoquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:01 schreef RubenSosa het volgende:
Zo blij dat ik de spoilers en de boeken niet gelezen heb.
Zat echt zo![]()
![]()
te kijken
Geniaal gewoonquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:29 schreef MilanILF het volgende:
[..]
In het boek verwacht je het ook niet en zit je nog steeds zote lezen in plaats van te kijken.
Maar... maar.. het was zo'n saai karakter?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef Eenskijken het volgende:
GODVERDOMME FUCKING KUTZOOI ROB WAS MIJN FAVO PERSONAGE!!!!
Maar wat verwachtte je dan wel? Je had toch inmiddels kunnen weten dat iedereen dood kan gaan in de serie. Zelfs de belangrijke personages.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:29 schreef MilanILF het volgende:
[..]
In het boek verwacht je het ook niet en zit je nog steeds zote lezen in plaats van te kijken.
datquote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:03 schreef Snowbells het volgende:
Mensen die geen spoiler willen lezen, open die spoiler niet
lol, ik vind het net geniaal... littlefinger for king!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:58 schreef NDAsilenced het volgende:
Hele gevaarlijke move van GRRM..
Kijkers/ lezers volgen deze serie denk ik niet om uiteindelijk het eer-lijke en weer-loze het onderspit te zien delven aan het eer-loze en on-eerlijke.
De echte wereld heeft meer dan genoeg materiaal om depressief van te worden.
toen ik rains of castamere hoorde wist ik al dat ze verraden gingen wordenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:08 schreef Peunage het volgende:
Ik zat al te denken dat ik op het eind Rains of Castamere hoorde spelen. Dat in combinatie met die deur die gesloten werd. Maar dit had ik dus totaal niet verwacht.
Ja, ik herkende het lied niet direct, maar de gesloten deur en de uitdrukking op Catelyn haar gezicht deden het ook wel voor mij. Nog een klein sprankje hoop toen Catelyn die vrouw gijzelde, maar ja "if you think this is gonna end well..."quote:Op dinsdag 4 juni 2013 02:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
toen ik rains of castamere hoorde wist ik al dat ze verraden gingen worden
ja en catelyn molde die vrouw ook gewoon. so much for the starksquote:Op dinsdag 4 juni 2013 02:29 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ja, ik herkende het lied niet direct, maar de gesloten deur en de uitdrukking op Catelyn haar gezicht deden het ook wel voor mij. Nog een klein sprankje hoop toen Catelyn die vrouw gijzelde, maar ja "if you think this is gonna end well..."
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:58 schreef NDAsilenced het volgende:
Hele gevaarlijke move van GRRM..
Kijkers/ lezers volgen deze serie denk ik niet om uiteindelijk het eer-lijke en weer-loze het onderspit te zien delven aan het eer-loze en on-eerlijke.
De echte wereld heeft meer dan genoeg materiaal om depressief van te worden.
denk het wel.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 02:37 schreef MaxC het volgende:
Ben benieuwd hoe het met Edmure Tully is afgelopen, zou die nog wel geneukt hebben?
ik vind samwell tarly meer de tong80 van gotquote:Op dinsdag 4 juni 2013 02:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
denk het wel.
En zijn vader/oom/whatever, de tong80 van de show 'ff pissen' zal het ook wel gered hebben
Facebook parodie?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:53 schreef Bienelientjee het volgende:
Ben benieuwd hoe de Facebook Parodie van deze aflevering gaat zijn!![]()
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:28 schreef Perquisite het volgende:
Congiëre van Harry Potter is dus echt een eikel...
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:17 schreef Tjik het volgende:
Allemaal omdat Robert Baratheon doodging tijdens zijn jachtpartijtje
die wil ze het liefst dood hebben.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:18 schreef xzaz het volgende:
Hoe staat dat wijf met die draken eigenlijk tegenover de Starks?
In de boeken ook niet maar vanuit semi-canon bronnen hoor je wel dat er destijds loyale families zijn die veel hebben verloren toen de targaryens werden af gezet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heeft zij eigenlijk partijen aan de overkant met wie ze bondgenootschappen zou kunnen (willen) sluiten? Of moeten ze gewoon allemaal met harde hand in het gareel worden gemept? Volgens mij hebben we (seriekijkers) daar niet echt veel info over gekregen, toch?
Klein, maar waarschijnlijk wel genoeg om mee naar Westeros te varen en een begin te maken, als het haar lukt om in Westeros wat huizen aan haar kant te krijgen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het ook moeilijk inschatten hoe groot haar leger nu is t.o.v het leger van bijvoorbeeld Tywin en Frey gecombineerd.
Dit valt me eerlijk gezegd tegen. Het is zo goedkoop om het te doen enkel omdat mensen het verwachten. Op die manier is de echte wereld van invloed op de fictionele wereld, twee dingen die naar mijn mening juist gescheiden moeten blijven. Het verhaal zou moeten volgen uit de motieven, karakters en omgevingen die hij heeft geschetst en nergens anders uit.quote:
Dat vond ik ook èrg mooi gedaan, die totale stilte bij de aftitelingquote:Op dinsdag 4 juni 2013 04:30 schreef Selina het volgende:
En dan die stilte aan het eind van de aflevering, geniaal.
Dan zou ik even naar de dokter gaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:37 schreef DrDarwin het volgende:
Oke.
Het is nu een uur of tien geleden dat ik de aflevering gezien heb, en ik ben nog steeds in shock.
Kill your darlings.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit valt me eerlijk gezegd tegen. Het is zo goedkoop om het te doen enkel omdat mensen het verwachten. Op die manier is de echte wereld van invloed op de fictionele wereld, twee dingen die naar mijn mening juist gescheiden moeten blijven. Het verhaal zou moeten volgen uit de motieven, karakters en omgevingen die hij heeft geschetst en nergens anders uit.
Naar mijn mening zou het motief moeten zijn dat het de gewoon de harde realiteit is van Westeros en dat elke afspraak die je niet nakomt de dood kan betekenen. Het moet een herinnering zijn aan het feit dat Westeros niet de beschaafde wereld is die wij kennen. Of iets moralistischer: dat wetteloosheid, verdeeldheid en macht leidt tot bizarre onnodige slachtingen. Zoiets.
Ik heb ook niks tegen het doden van hoofdpersonages op zich, maar het stelt me teleur dat GRRM dit enkel doet omdat de lezer het verwacht.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Kill your darlings.
Op die anier blijft de serie wel spannend, en dit soort gebeurtenissen ook. Vergelijk een Heroes waarbij de slechterik uit ieder gevecht tòch weer tevoorschijn komt kruipen, evenals de held. Dan begint een gevecht en denk je "Ach ja, ze overleven 't uiteindelijk toch beide". Vermindert d spanning enorm.
Waar haal je dit vandaan; ik denk dat veel mensen juist hebben dat verhaallijnen door moeten gaan en hoofdrolspelers altijd moeten blijven leven. Bijna alle Amerikaanse films zijn op deze principe gebaseerd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik heb ook niks tegen het doden van hoofdpersonages op zich, maar het stelt me teleur dat GRRM dit enkel doet omdat de lezer het verwacht.
Waar haal ik dit vandaan? Misschien uit de post van de persoon die ik quote?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:49 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan; ik denk dat veel mensen juist hebben dat verhaallijnen door moeten gaan en hoofdrolspelers altijd moeten blijven leven. Bijna alle Amerikaanse films zijn op deze principe gebaseerd.
Onzin. Je schrijft een verhaal toch niet voor jezelf, maar omdat je wil dat mensen het leuk vinden?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar haal ik dit vandaan? Misschien uit de post van de persoon die ik quote?
TV / [USA] Game of Thrones #96: You're like, a wizard.
Tevens snap je denk ik gewoon niet wat ik bedoel... Maar laat maar.
Ik bedoel gewoon dat de verhaallijn moet volgen uit de situatie, karakters en omgevingen geschetst door de schrijver en de verwachting van de lezer zou 0,0 uit moeten maken.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon dat de verhaallijn moet volgen uit de situatie, karakters en omgevingen geschetst door de schrijver en de verwachting van de lezer zou 0,0 uit moeten maken.
quote:ENTERTAINMENT WEEKLY: How early in the process of writing the book series did you know you were gonna kill off Robb and Catelyn?
GEORGE R.R. MARTIN: I knew it almost from the beginning. Not the first day, but very soon. I’ve said in many interviews that I like my fiction to be unpredictable. I like there to be considerable suspense. I killed Ned in the first book and it shocked a lot of people. I killed Ned because everybody thinks he’s the hero and that, sure, he’s going to get into trouble, but then he’ll somehow get out of it. The next predictable thing is to think his eldest son is going to rise up and avenge his father. And everybody is going to expect that. So immediately [killing Robb] became the next thing I had to do.
Maar de hele Red Wedding is toch een resultaat van de situatie die is ontstaan op het moment dat Robert Baratheon stierf en Ned onthoofd werd? Wat dat betreft komt het dus absoluut niet uit het niets ofzo.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die vraag levert spoilerdiscussies opquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:03 schreef Peunage het volgende:
Wat mij nog opviel, edmure trouwde met een meisje wat ik eerder in de aflevering niet gezien heb. Zou ze hem hebben vermoord,of in de val gelokt?
Idd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:42 schreef Vlindur het volgende:
Dat ze zelfs Grey Wind hebben dood gemaakt.
Heeft Robb Stark je een keer bedrogen ofzo?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja lullig wel en een beetje overdadig misschien, maar dit is wel de prijs die betaald wordt voor het verraad van Rob. Door te trouwen met die slome dodo verloor hij voor mij ook zijn kansen als serieuze kanshebber. Je kunt niet winnen als je niet naar de regels luistert. Eer heb je of heb je niet. Niet alleen wanneer het je uitkomt.
Door dat huwelijk verspeelde hij voor mij al zn Ned-Stark-Points en werd hij gewoon een slome duikelaar, met te weinig ballen om hard en medogenloos te spelen en te weinig eergevoel om een Ned-Starkje uit te kunnen halen.
Net alsof iemand die Lord Walder nog serieus neemt als hij zo'n belediging maar een beetje over zijn kant laat gaan? Het is een vieskees zonder eergevoel, met een hele zwerm halfsimpele, oerlelijke zelfstandig bij elkaar geneukte dochters, maar hij neemt daar een positie in die van hem een belangrijke bondgenoot (kunnen) maken. Je bent een randdebiel die het verdient het spel te verliezen als je denkt dat je hem in z'n bek kunt schijten en dan vervolgens "geeft niet joh, hier heb je mijn (nog best indrukwekkende) leger om te vechten voor jouw zaak!" van hem te verwachten...
Dit klinkt als een spoiler?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:58 schreef ace_eleven het volgende:
GVD, en ik had nog wel zo een rijkelijke toekomst voor Robb in mijn hoofd zitten![]()
De starks zullen nu wel even naar de achtergrond verdwijnen, gelukkig hebben we Arya en Brandon nog over, die een respectievelijk nog een geduchte seriemoordenares en magic powered worg (oid) kunnen worden.
Wellicht kan Bran wel die draken gaan 'wargen'!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 03:18 schreef Mr.Silencer het volgende:
Of hopelijk kan Bran al die White Walkers 'worgen' e
Als ie nou effe Tywin gaat ''wargen'' en Joffrey afmaaktquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:13 schreef Smeich het volgende:
[..]
Wellicht kan Bran wel die draken gaan 'wargen'!
Dat zou helemaal baas zijn. Weg met die blonde bitchquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:13 schreef Smeich het volgende:
[..]
Wellicht kan Bran wel die draken gaan 'wargen'!
foutquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:17 schreef Peunage het volgende:
BTW, vergeet niet dat Edmure 2 lannister kids heeft vermoord. Geen spoiler, is al gebeurd.
Eh, nee?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:17 schreef Peunage het volgende:
BTW, vergeet niet dat Edmure 2 lannister kids heeft vermoord. Geen spoiler, is al gebeurd.
fout,dat was Karstark. Hij had iets anders gedaan wat Robb kwaad maakte.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:17 schreef Peunage het volgende:
Dat was Karstark.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:17 schreef Peunage het volgende:
Euh, heb je wel op zitten letten? Dat was lord karstark, die weer door Robb is onthoofd en daardoor naar Lord Frey moesten gaan. Waarom die bruiloft dan?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:17 schreef Peunage het volgende:
En was Robbs eigen fout ook nogquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
fout,dat was Karstark. Hij had iets anders gedaan wat Robb kwaad maakte.
ja die kinders ontvoerdquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
fout,dat was Karstark. Hij had iets anders gedaan wat Robb kwaad maakte.
Wut?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:24 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Euh, heb je wel op zitten letten? Dat was lord karstark, die weer door Robb is onthoofd en daardoor naar Lord Frey moesten gaan. Waarom die bruiloft dan?
Als het leger van de Karstarks niet was weggegaan hadden ze het leger van Frey niet nodig bedoelt hij denk ik.quote:
Correct.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:29 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als het leger van de Karstarks niet was weggegaan hadden ze het leger van Frey niet nodig bedoelt hij denk ik.
iets over het boek willen zeggen --> ander topicquote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:03 schreef Snowbells het volgende:
Mensen die geen spoiler willen lezen, open die spoiler niet
timmm bedanktquote:
The departed, maar dat is verder off-topic hier.quote:
Halve cast gaat natuurlijk een beetje ver. Alleen Robb, zijn wijf, Catelyn en dat wolfje. Edmure en Blackfish leven (denk ik) gewoon nog, ander hadden we die ook wel dood zien gaan. Vanavond komt een maatje de aflevering kijken, ben benieuwd wat zijn reactie isquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:43 schreef Cracka-ass het volgende:
Natuurlijk een terechte dood voor Robb. Ik had al gehoopt dat er zoiets zou gebeuren maar nooit verwacht dat ze de halve cast af zouden slachten.
Gaan we dan ook alle reacties verwijderen van mensen die vragen naar boekspoilers? Want mijn reactie was namelijk een antwoord op een vraag.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:40 schreef Bronn het volgende:
[..]
iets over het boek willen zeggen --> ander topic
[..]
timmm bedankt
Doe je maar ergens anders, dankuverymuchquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:48 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Gaan we dan ook alle reacties verwijderen van mensen die vragen naar boekspoilers? Want mijn reactie was namelijk een antwoord op een vraag.
Dan moeten mensen geen vragen stellen waar ze blijkbaar het antwoord niet op willen weten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:49 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Doe je maar ergens anders, dankuverymuch
Je hebt door dat dat verschillende mensen zijn?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan moeten mensen geen vragen stellen waar ze blijkbaar het antwoord niet op willen weten.
Lijkt me niet zo moeilijk, toch?
Ja hoor. Ik geef gewoon een antwoord in het algemeen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:52 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je hebt door dat dat verschillende mensen zijn?
Dat willen we liever niet. Als een mafkees een ondoordachte vraag stelt, wil dat niet zeggen dat iedereen in het topic daar onder moet lijden, jatoch?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik geef gewoon een antwoord in het algemeen.
Deze opmerking wel vaker gezien, net of het in het boek geen shock is.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:06 schreef Altron het volgende:
Blij dat ik de boeken niet gelezen heb iig.
Kijk en daarom (dacht ik) hebben we dus de spoilertags, maar blijkbaar had ik dat mis.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:54 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat willen we liever niet. Als een mafkees een ondoordachte vraag stelt, wil dat niet zeggen dat iedereen in het topic daar onder moet lijden, jatoch?Dankuvoorhetmeedenken
Als tv kijkers speculeren moeten boeklezers gewoon hun mond houden. Simpel toch.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:00 schreef Peunage het volgende:
Mag je wel vragen stellen om daar over te speculeren?
Als ik vraag wat er met Edmure is gebeurd hoef ik geen boekspoiler te lezen. Dit is tenslotte het topic voor de TV serie.
Die van Sansa en Robb zijn dood. Die van Arya is vermist. Bran en Rickon hebben die van hun nog en die van Jon hangt ergens ten noorde van de muur rond.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:03 schreef Gremen het volgende:Hoeveel wolven zijn er nu eigenlijk nog en waar spoken ze rond?
Dat was nog wel de grootste shock.quote:
Ja, die heb ik vanochtend ook maar even opgezocht op de wiki. Over dat soort dingen wordt snel heengestapt in de serie, vind ik.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:12 schreef robdriessen het volgende:
Geen (boek)spoiler maar een kleine verduidelijking van de brood-en-zout scène.
Bij aankomst bij Walder Frey kregen alle gasten kregen brood en zout aangeboden. Dit is een eeuwenoude gastvrijheidstraditie in Westeros waarbij feitelijk een stille belofte wordt gemaakt. Als je brood en zout krijgt aangeboden in een kasteel, herberg of huis, sta je vanaf dat moment onder bescherming van de gastheer en mag niemand je kwaad doen. Dit maakt het verraad van Frey des te gemener aangezien al zijn gasten in de veronderstelling waren dat hen niets zou gebeuren.
Het is een knikje richting de boekenlezers. Het is een klein detail dat je niet hoeft te snappen om de serie te kunnen volgen, maar het vergroot wel je kijkers-beleving als je de boeken hebt gelezen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:13 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, die heb ik vanochtend ook maar even opgezocht op de wiki. Over dat soort dingen wordt snel heengestapt in de serie, vind ik.
andere topics. veel mensen klikken nou eenmaal op spoilertags uit automatisme, vaak staan er ook grappen in oid, geen spoilers.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Kijk en daarom (dacht ik) hebben we dus de spoilertags, maar blijkbaar had ik dat mis.
Dus opnieuw mijn vraag: Waarvoor zijn de spoilertags?
In normale series zijn spoilertags voor dingen die nog niet uitgezonden zijn maar al wel bekend. In dit topic kan je dan het hele verhaal in het topic dumpen omdat er nog 4 boeken na dit seizoen uitzijn. Vandaar het onderscheid tussen boekspoilers en gewone spoilers. Omdat het leuk is om als boeklezer over de serie te praten is daarvoor eeb topic.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Kijk en daarom (dacht ik) hebben we dus de spoilertags, maar blijkbaar had ik dat mis.
Dus opnieuw mijn vraag: Waarvoor zijn de spoilertags?
Dat zeg ik toch niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:57 schreef Fairfax het volgende:
[..]
Deze opmerking wel vaker gezien, net of het in het boek geen shock is.
En waar trek je dan vervolgens die grens? Wanneer is een spoiler geen spoiler meer? Als een aflevering een week uit is of nog langer of?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In normale series zijn spoilertags voor dingen die nog niet uitgezonden zijn maar al wel bekend. In dit topic kan je dan het hele verhaal in het topic dumpen omdat er nog 4 boeken na dit seizoen uitzijn. Vandaar het onderscheid tussen boekspoilers en gewone spoilers. Omdat het leuk is om als boeklezer over de serie te praten is daarvoor eeb topic.
Als een seriekijker hier een vraag stelt die hij zichzelf afvraagt, hoeft hij daarop niet een boekantwoord 3 boeken verder. Bijvoorbeeld de preview waarin we zien dat Dany volgende ep bruut verkracht wordt door Drogon die stiekem Bran is, daarvoor zijn nou spoilers in dit topic
Of gewoon... : WTF!?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:30 schreef robdriessen het volgende:
Naamsuggesties voor volgende topic:
"Hush Hodor, no more Hodoring!"
"Perhaps I've made a terrible mistake"
"Every sword needs a sheath!"
Waar in TV al jaren de grens ligt: als de ep is uitgezonden, mag erover gepraat worden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En waar trek je dan vervolgens die grens? Wanneer is een spoiler geen spoiler meer? Als een aflevering een week uit is of nog langer of?
die eerste zat ik ook aan te denken jaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:30 schreef robdriessen het volgende:
Naamsuggesties voor volgende topic:
"Hush Hodor, no more Hodoring!"
"Perhaps I've made a terrible mistake"
"Every sword needs a sheath!"
Vanaf het moment dat de aflevering uit is, en je hebt hem nog niet gezien, kun je beter niet naar dit topic gaan. You're gonna have a baaaad time okayquote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En waar trek je dan vervolgens die grens? Wanneer is een spoiler geen spoiler meer? Als een aflevering een week uit is of nog langer of?
Dat is te lang, ik wilde in de vorige ook over kleine Ned stark die pony's rijdt doen maar dat past niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:33 schreef Renn het volgende:
"The whine will flow red and the music will play loud and we'll put this mess behind us."
Nieuwe TT
Zou alleen wine goed schrijven dan...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:33 schreef Renn het volgende:
"The whine will flow red and the music will play loud and we'll put this mess behind us."
Nieuwe TT
schade!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:34 schreef Bronn het volgende:
[..]
Dat is te lang, ik wilde in de vorige ook over kleine Ned stark die pony's rijdt doen maar dat past niet
Dat het karakter op je avatar zich nou als een klootzak gedraagt is één ding, maar als ik gewoon mij behulpzaam opstel en gewoon een vraag wil beantwoorden (met een antwoord dat je bij nader inzien wel kon halen uit bijv de bluray extra's), dan is dat geen vrijbrief voor jou om je ook als een klootzak te gaan gedragen natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:33 schreef Bronn het volgende:
[..]
die eerste zat ik ook aan te denken ja.
[..]
Vanaf het moment dat de aflevering uit is, en je hebt hem nog niet gezien, kun je beter niet naar dit topic gaan. You're gonna have a baaaad time okay
ik hoop dat timmm's uitleg helder genoeg was, je mag nog iets bijdehands bedenken als je wilt
Zal ik dan maar?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:33 schreef Bronn het volgende:
[..]
die eerste zat ik ook aan te denken ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |