Dat willen we liever niet. Als een mafkees een ondoordachte vraag stelt, wil dat niet zeggen dat iedereen in het topic daar onder moet lijden, jatoch?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik geef gewoon een antwoord in het algemeen.
Deze opmerking wel vaker gezien, net of het in het boek geen shock is.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:06 schreef Altron het volgende:
Blij dat ik de boeken niet gelezen heb iig.
Kijk en daarom (dacht ik) hebben we dus de spoilertags, maar blijkbaar had ik dat mis.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:54 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat willen we liever niet. Als een mafkees een ondoordachte vraag stelt, wil dat niet zeggen dat iedereen in het topic daar onder moet lijden, jatoch?Dankuvoorhetmeedenken
Als tv kijkers speculeren moeten boeklezers gewoon hun mond houden. Simpel toch.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:00 schreef Peunage het volgende:
Mag je wel vragen stellen om daar over te speculeren?
Als ik vraag wat er met Edmure is gebeurd hoef ik geen boekspoiler te lezen. Dit is tenslotte het topic voor de TV serie.
Die van Sansa en Robb zijn dood. Die van Arya is vermist. Bran en Rickon hebben die van hun nog en die van Jon hangt ergens ten noorde van de muur rond.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:03 schreef Gremen het volgende:Hoeveel wolven zijn er nu eigenlijk nog en waar spoken ze rond?
Dat was nog wel de grootste shock.quote:
Ja, die heb ik vanochtend ook maar even opgezocht op de wiki. Over dat soort dingen wordt snel heengestapt in de serie, vind ik.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:12 schreef robdriessen het volgende:
Geen (boek)spoiler maar een kleine verduidelijking van de brood-en-zout scène.
Bij aankomst bij Walder Frey kregen alle gasten kregen brood en zout aangeboden. Dit is een eeuwenoude gastvrijheidstraditie in Westeros waarbij feitelijk een stille belofte wordt gemaakt. Als je brood en zout krijgt aangeboden in een kasteel, herberg of huis, sta je vanaf dat moment onder bescherming van de gastheer en mag niemand je kwaad doen. Dit maakt het verraad van Frey des te gemener aangezien al zijn gasten in de veronderstelling waren dat hen niets zou gebeuren.
Het is een knikje richting de boekenlezers. Het is een klein detail dat je niet hoeft te snappen om de serie te kunnen volgen, maar het vergroot wel je kijkers-beleving als je de boeken hebt gelezen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:13 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, die heb ik vanochtend ook maar even opgezocht op de wiki. Over dat soort dingen wordt snel heengestapt in de serie, vind ik.
andere topics. veel mensen klikken nou eenmaal op spoilertags uit automatisme, vaak staan er ook grappen in oid, geen spoilers.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Kijk en daarom (dacht ik) hebben we dus de spoilertags, maar blijkbaar had ik dat mis.
Dus opnieuw mijn vraag: Waarvoor zijn de spoilertags?
In normale series zijn spoilertags voor dingen die nog niet uitgezonden zijn maar al wel bekend. In dit topic kan je dan het hele verhaal in het topic dumpen omdat er nog 4 boeken na dit seizoen uitzijn. Vandaar het onderscheid tussen boekspoilers en gewone spoilers. Omdat het leuk is om als boeklezer over de serie te praten is daarvoor eeb topic.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Kijk en daarom (dacht ik) hebben we dus de spoilertags, maar blijkbaar had ik dat mis.
Dus opnieuw mijn vraag: Waarvoor zijn de spoilertags?
Dat zeg ik toch niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:57 schreef Fairfax het volgende:
[..]
Deze opmerking wel vaker gezien, net of het in het boek geen shock is.
En waar trek je dan vervolgens die grens? Wanneer is een spoiler geen spoiler meer? Als een aflevering een week uit is of nog langer of?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In normale series zijn spoilertags voor dingen die nog niet uitgezonden zijn maar al wel bekend. In dit topic kan je dan het hele verhaal in het topic dumpen omdat er nog 4 boeken na dit seizoen uitzijn. Vandaar het onderscheid tussen boekspoilers en gewone spoilers. Omdat het leuk is om als boeklezer over de serie te praten is daarvoor eeb topic.
Als een seriekijker hier een vraag stelt die hij zichzelf afvraagt, hoeft hij daarop niet een boekantwoord 3 boeken verder. Bijvoorbeeld de preview waarin we zien dat Dany volgende ep bruut verkracht wordt door Drogon die stiekem Bran is, daarvoor zijn nou spoilers in dit topic
Of gewoon... : WTF!?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:30 schreef robdriessen het volgende:
Naamsuggesties voor volgende topic:
"Hush Hodor, no more Hodoring!"
"Perhaps I've made a terrible mistake"
"Every sword needs a sheath!"
Waar in TV al jaren de grens ligt: als de ep is uitgezonden, mag erover gepraat worden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En waar trek je dan vervolgens die grens? Wanneer is een spoiler geen spoiler meer? Als een aflevering een week uit is of nog langer of?
die eerste zat ik ook aan te denken jaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:30 schreef robdriessen het volgende:
Naamsuggesties voor volgende topic:
"Hush Hodor, no more Hodoring!"
"Perhaps I've made a terrible mistake"
"Every sword needs a sheath!"
Vanaf het moment dat de aflevering uit is, en je hebt hem nog niet gezien, kun je beter niet naar dit topic gaan. You're gonna have a baaaad time okayquote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En waar trek je dan vervolgens die grens? Wanneer is een spoiler geen spoiler meer? Als een aflevering een week uit is of nog langer of?
Dat is te lang, ik wilde in de vorige ook over kleine Ned stark die pony's rijdt doen maar dat past niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:33 schreef Renn het volgende:
"The whine will flow red and the music will play loud and we'll put this mess behind us."
Nieuwe TT
Zou alleen wine goed schrijven dan...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:33 schreef Renn het volgende:
"The whine will flow red and the music will play loud and we'll put this mess behind us."
Nieuwe TT
schade!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:34 schreef Bronn het volgende:
[..]
Dat is te lang, ik wilde in de vorige ook over kleine Ned stark die pony's rijdt doen maar dat past niet
Dat het karakter op je avatar zich nou als een klootzak gedraagt is één ding, maar als ik gewoon mij behulpzaam opstel en gewoon een vraag wil beantwoorden (met een antwoord dat je bij nader inzien wel kon halen uit bijv de bluray extra's), dan is dat geen vrijbrief voor jou om je ook als een klootzak te gaan gedragen natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:33 schreef Bronn het volgende:
[..]
die eerste zat ik ook aan te denken ja.
[..]
Vanaf het moment dat de aflevering uit is, en je hebt hem nog niet gezien, kun je beter niet naar dit topic gaan. You're gonna have a baaaad time okay
ik hoop dat timmm's uitleg helder genoeg was, je mag nog iets bijdehands bedenken als je wilt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |