Ik heb ook niks tegen het doden van hoofdpersonages op zich, maar het stelt me teleur dat GRRM dit enkel doet omdat de lezer het verwacht.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Kill your darlings.
Op die anier blijft de serie wel spannend, en dit soort gebeurtenissen ook. Vergelijk een Heroes waarbij de slechterik uit ieder gevecht tòch weer tevoorschijn komt kruipen, evenals de held. Dan begint een gevecht en denk je "Ach ja, ze overleven 't uiteindelijk toch beide". Vermindert d spanning enorm.
Waar haal je dit vandaan; ik denk dat veel mensen juist hebben dat verhaallijnen door moeten gaan en hoofdrolspelers altijd moeten blijven leven. Bijna alle Amerikaanse films zijn op deze principe gebaseerd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik heb ook niks tegen het doden van hoofdpersonages op zich, maar het stelt me teleur dat GRRM dit enkel doet omdat de lezer het verwacht.
Waar haal ik dit vandaan? Misschien uit de post van de persoon die ik quote?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:49 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan; ik denk dat veel mensen juist hebben dat verhaallijnen door moeten gaan en hoofdrolspelers altijd moeten blijven leven. Bijna alle Amerikaanse films zijn op deze principe gebaseerd.
Onzin. Je schrijft een verhaal toch niet voor jezelf, maar omdat je wil dat mensen het leuk vinden?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar haal ik dit vandaan? Misschien uit de post van de persoon die ik quote?
TV / [USA] Game of Thrones #96: You're like, a wizard.
Tevens snap je denk ik gewoon niet wat ik bedoel... Maar laat maar.
Ik bedoel gewoon dat de verhaallijn moet volgen uit de situatie, karakters en omgevingen geschetst door de schrijver en de verwachting van de lezer zou 0,0 uit moeten maken.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon dat de verhaallijn moet volgen uit de situatie, karakters en omgevingen geschetst door de schrijver en de verwachting van de lezer zou 0,0 uit moeten maken.
quote:ENTERTAINMENT WEEKLY: How early in the process of writing the book series did you know you were gonna kill off Robb and Catelyn?
GEORGE R.R. MARTIN: I knew it almost from the beginning. Not the first day, but very soon. I’ve said in many interviews that I like my fiction to be unpredictable. I like there to be considerable suspense. I killed Ned in the first book and it shocked a lot of people. I killed Ned because everybody thinks he’s the hero and that, sure, he’s going to get into trouble, but then he’ll somehow get out of it. The next predictable thing is to think his eldest son is going to rise up and avenge his father. And everybody is going to expect that. So immediately [killing Robb] became the next thing I had to do.
Maar de hele Red Wedding is toch een resultaat van de situatie die is ontstaan op het moment dat Robert Baratheon stierf en Ned onthoofd werd? Wat dat betreft komt het dus absoluut niet uit het niets ofzo.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die vraag levert spoilerdiscussies opquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:03 schreef Peunage het volgende:
Wat mij nog opviel, edmure trouwde met een meisje wat ik eerder in de aflevering niet gezien heb. Zou ze hem hebben vermoord,of in de val gelokt?
Idd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:42 schreef Vlindur het volgende:
Dat ze zelfs Grey Wind hebben dood gemaakt.
Heeft Robb Stark je een keer bedrogen ofzo?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja lullig wel en een beetje overdadig misschien, maar dit is wel de prijs die betaald wordt voor het verraad van Rob. Door te trouwen met die slome dodo verloor hij voor mij ook zijn kansen als serieuze kanshebber. Je kunt niet winnen als je niet naar de regels luistert. Eer heb je of heb je niet. Niet alleen wanneer het je uitkomt.
Door dat huwelijk verspeelde hij voor mij al zn Ned-Stark-Points en werd hij gewoon een slome duikelaar, met te weinig ballen om hard en medogenloos te spelen en te weinig eergevoel om een Ned-Starkje uit te kunnen halen.
Net alsof iemand die Lord Walder nog serieus neemt als hij zo'n belediging maar een beetje over zijn kant laat gaan? Het is een vieskees zonder eergevoel, met een hele zwerm halfsimpele, oerlelijke zelfstandig bij elkaar geneukte dochters, maar hij neemt daar een positie in die van hem een belangrijke bondgenoot (kunnen) maken. Je bent een randdebiel die het verdient het spel te verliezen als je denkt dat je hem in z'n bek kunt schijten en dan vervolgens "geeft niet joh, hier heb je mijn (nog best indrukwekkende) leger om te vechten voor jouw zaak!" van hem te verwachten...
Dit klinkt als een spoiler?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:58 schreef ace_eleven het volgende:
GVD, en ik had nog wel zo een rijkelijke toekomst voor Robb in mijn hoofd zitten![]()
De starks zullen nu wel even naar de achtergrond verdwijnen, gelukkig hebben we Arya en Brandon nog over, die een respectievelijk nog een geduchte seriemoordenares en magic powered worg (oid) kunnen worden.
Wellicht kan Bran wel die draken gaan 'wargen'!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 03:18 schreef Mr.Silencer het volgende:
Of hopelijk kan Bran al die White Walkers 'worgen' e
Als ie nou effe Tywin gaat ''wargen'' en Joffrey afmaaktquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:13 schreef Smeich het volgende:
[..]
Wellicht kan Bran wel die draken gaan 'wargen'!
Dat zou helemaal baas zijn. Weg met die blonde bitchquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:13 schreef Smeich het volgende:
[..]
Wellicht kan Bran wel die draken gaan 'wargen'!
foutquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:17 schreef Peunage het volgende:
BTW, vergeet niet dat Edmure 2 lannister kids heeft vermoord. Geen spoiler, is al gebeurd.
Eh, nee?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:17 schreef Peunage het volgende:
BTW, vergeet niet dat Edmure 2 lannister kids heeft vermoord. Geen spoiler, is al gebeurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |