Beter dan zo'n mega OP. Alle huidige acties in de OP zetten heeft toch geen zin. Tegen de tijd dat dit topic vol is zijn we weer bijna een jaar verder, zoals het vorigequote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:51 schreef Yannick567 het volgende:
De OP is matig ja. Ik heb hem maar even opgeschoond
Inderdaad ja. En zoals u wenst.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Beter dan zo'n mega OP. Alle huidige acties in de OP zetten heeft toch geen zin. Tegen de tijd dat dit topic vol is zijn we weer bijna een jaar verder, zoals het vorige![]()
Maar je mag mij wel bij 'Collega's' zetten
quote:Collega's:
- Yannick567
- misz--kelliej
- TheGirlNextDoor
- mstyle
- Krimpen
- Nightshadow
- Roces18
- MagicMaik
Cool, gefeliciteerd! Van de maand juni?quote:
Cadeaubon van 7,50quote:Op zondag 2 juni 2013 14:46 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Cool, gefeliciteerd! Van de maand juni?
Is er ook iets aan verbonden of "gewoon" een ere titel (voor de maand)?
Ik ben manager t/m 16 juni dus. En Yannick is ook manager. Van de rest weet ik het niet.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:42 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Zijn jullie allemaal crew of zijn er mensen van de leiding die hun tijd verdoen op FOK! ?
TGND is Crewtrainer, de rest weet ik niet.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:16 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik ben manager t/m 16 juni dus. En Yannick is ook manager. Van de rest weet ik het niet.
Al iets nieuws gevonden?quote:Op zondag 2 juni 2013 16:16 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik ben manager t/m 16 juni dus. En Yannick is ook manager. Van de rest weet ik het niet.
9/10 filialen hebben wel een host(ess) hoor.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:20 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Mag een filiaal kiezen of ze een host hebben? Of zijn daar regels aan verbonden?
Heb je het nagevraagd of op de website gekeken? Als er op de website geen vacature openstaat kan je het altijd nog proberenquote:Op zondag 2 juni 2013 18:05 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Bij ons in de buurt hebben ze er helaas helemaal geen meer nodig, lijkt me echt super leuk werk!
Als host?quote:Op zondag 2 juni 2013 18:05 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Bij ons in de buurt hebben ze er helaas helemaal geen meer nodig, lijkt me echt super leuk werk!
Die krijgen wij als een van de eersten hier in het oosten. Aangezien we een geheel nieuw retaurant krijgen, komen daar de allerlaatste ontwikkelingen in.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:20 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
TGND is Crewtrainer, de rest weet ik niet.
En MFY = Made For You / Platform Integration. Het systeem waarmee ze nu aan het experimenteren zijn. BOP idee aan de grill.
Dat lag voor de hand natuurlijkquote:Op zondag 2 juni 2013 20:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Die krijgen wij als een van de eersten hier in het oosten. Aangezien we een geheel nieuw retaurant krijgen, komen daar de allerlaatste ontwikkelingen in.Ik hoop ook dat er een nieuwere shakemachine is..
Meh. Ik heb zo'n hekel aan de huidige machinequote:Op zondag 2 juni 2013 20:49 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Dat lag voor de hand natuurlijk
Nieuwe shakemachine, hadden jullie nog zo'n oude met drukbunkers dan?nee toch zeker. Volgens mij is er nog geen nieuw model
Ja. Maar je hebt lucht- en watergekoelde machines. Die op watergekoelde dingen zijn veel beterquote:Op zondag 2 juni 2013 21:20 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Meh. Ik heb zo'n hekel aan de huidige machineHij heeft altijd zoveel kuren. Bij ons hadden ze dat allebei al, ondanks dat er na de verbouwing een tweede (nieuw) bijgekomen was. En in de restaurants waar ik nu werk hebben ze ook zo goed als allemaal kuren. Klotemachine
![]()
Het wordt even warm en bam, kapot.
Ik ben managerquote:Op zondag 2 juni 2013 14:42 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Zijn jullie allemaal crew of zijn er mensen van de leiding die hun tijd verdoen op FOK! ?
Dan hoop ik dus dat we die krijgenquote:Op zondag 2 juni 2013 22:12 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Ja. Maar je hebt lucht- en watergekoelde machines. Die op watergekoelde dingen zijn veel beter
Crewlid, tweemalig medewerker van de maand (Mei 2012, April 2013) en binnenkort wss crewtrainer.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:42 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
DRUKBUNKERS!!!!quote:Op zondag 2 juni 2013 20:49 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Dat lag voor de hand natuurlijk
Nieuwe shakemachine, hadden jullie nog zo'n oude met drukbunkers dan?nee toch zeker. Volgens mij is er nog geen nieuw model
Trauma's aan die oude shakemachinequote:Op zondag 2 juni 2013 23:55 schreef Studiotje het volgende:
[..]
DRUKBUNKERS!!!!Oh man, ik begin spontaan in de lach te schieten. Zo'n zak vervangen, druk er af halen, deksel er af, ding er in hangen, deksel er weer op, druk er weer op zetten. DEKSEL SCHEEF! GEEN DRUK! Nog een keer proberen.. weer mis. Nog een keer, lijkt druk op te komen maar blijft sissen. Zal wel goed zijn. 2 minuten later, hele apparaat zonder druk
Trouwens, lieve nog werkende McDonalds medewerkers, in Purmerend viel het mij op dat ze een ander soort kassasysteem hebben. Bestellen aan een dood normale kassa, maar daarna gaat het zoals de Easy Order. Wachten tot ze het klaar hebben en het nummertje komt op het scherm. Is dit iets wat meer toegepast gaat worden?
Gaan wij inderdaad ook krijgen.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:55 schreef Studiotje het volgende:
[..]
DRUKBUNKERS!!!!Oh man, ik begin spontaan in de lach te schieten. Zo'n zak vervangen, druk er af halen, deksel er af, ding er in hangen, deksel er weer op, druk er weer op zetten. DEKSEL SCHEEF! GEEN DRUK! Nog een keer proberen.. weer mis. Nog een keer, lijkt druk op te komen maar blijft sissen. Zal wel goed zijn. 2 minuten later, hele apparaat zonder druk
Trouwens, lieve nog werkende McDonalds medewerkers, in Purmerend viel het mij op dat ze een ander soort kassasysteem hebben. Bestellen aan een dood normale kassa, maar daarna gaat het zoals de Easy Order. Wachten tot ze het klaar hebben en het nummertje komt op het scherm. Is dit iets wat meer toegepast gaat worden?
Dat systeem hebben wij (nog) niet. Ergens wel een goed systeem denk ik. Kan er nog niet over meepraten eigenlijkquote:Op maandag 3 juni 2013 08:49 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Gaan wij inderdaad ook krijgen.
Wat vinden jullie eigenlijk van het zoomsysteem bij de drive?
Yup, 1e keerquote:Op zondag 2 juni 2013 16:04 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Dat is mooi, en je speelt je natuurlijk in de kijker bij jr baas.
Eerste keer dat je MVDM bent?
Ik vind het een kutsysteem. Gasten worden alleen maar naar park gestuurd en raken hierdoor geirriteerd. Gasten worden hierdoor juist niet sneller geholpen, alleen maar sneller de drive uit gestuurd. Vind het echt een kutsysteem. Daar gaat je gastvriendelijkheidquote:Op maandag 3 juni 2013 22:22 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Dat systeem hebben wij (nog) niet. Ergens wel een goed systeem denk ik. Kan er nog niet over meepraten eigenlijk
twitter:michielveenstra twitterde op maandag 03-06-2013 om 12:47:45Heel strak, McDonald's. http://t.co/NRKKe7wbxj reageer retweet
Dat ziet eruit als de verkeerde sausquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:22 schreef Holenmens het volgende:
[ afbeelding ]twitter:michielveenstra twitterde op maandag 03-06-2013 om 12:47:45Heel strak, McDonald's. http://t.co/NRKKe7wbxj reageer retweet
Ze worden wel steeds mooier hoor, met die twisty's moet je echt even oefenenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:22 schreef Holenmens het volgende:
[ afbeelding ]twitter:michielveenstra twitterde op maandag 03-06-2013 om 12:47:45Heel strak, McDonald's. http://t.co/NRKKe7wbxj reageer retweet
Volgens mij is dat de goede saus hoor...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:46 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Dat ziet eruit als de verkeerde saus
Smaakte het puur?
Het kan zijn dat ze Magnumsaus hebben gebruikt, die is veel dunner en die smaakt puur; dan krijg je dat soort fratsen als op die fotoquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:46 schreef Deesiebel het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de goede saus hoor...
Hebben jullie er speciale saus voor dan?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:47 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ze Magnumsaus hebben gebruikt, die is veel dunner en die smaakt puur; dan krijg je dat soort fratsen als op die foto
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:58 schreef Deesiebel het volgende:
[..]
Hebben jullie er speciale saus voor dan?Wij gebruiken die ook...
Oh nee wacht, wij hebben inderdaad chocolade topping, maar in het begin zagen die van mij er ook niet veel beter uit als op de foto (wel wát beter natuurlijkquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:58 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Je moet chocoladetopping gebruiken. Geen Magnumsaus.
Na enige oefening lukt het mij ook steeds mooierquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Die van mij zijn zoals op de reclame. Elke keer weer verbaas ik mezelf over hoe mooi ik ze kan maken
Dat exact, nog steeds dagelijkse kostquote:Op zondag 2 juni 2013 23:55 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de manager/personeel dat op dat moment aan het werk is. Er is geen policy dat gasten na meer dan 10 minuten gratis drinken krijgen ofzo.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:23 schreef MacorgaZ het volgende:
Laatste twee keer bij de McDonalds gratis cola gekregen omdat ik zo'n 10 minuten wachtte op mijn Big Tasty met Bacon. Is de policy veranderd dat klanten sneller zo'n compensatie wordt gegeven of heb ik gewoon geluk?
Al gaan sommige daar gemakshalve wel vanuit. Heb wel eens een gast gehad die 5 minuten op een special moest wachten (op hold), en vervolgens zei dat hij wel minstens een drankje moeten krijgen omdat hij moest wachten. Tsja..quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:40 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de manager/personeel dat op dat moment aan het werk is. Er is geen policy dat gasten na meer dan 10 minuten gratis drinken krijgen ofzo.
Laatste met waar ik mee gewerkt had was, Zak leeg? Trek 'm van de slang af, hang er een nieuwe aan en spoel hem door tot er weer spul uit komtquote:Op woensdag 5 juni 2013 02:07 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat exact, nog steeds dagelijkse kost. Maar hoe werkt het nieuwe systeem dan? Of zijn dat Taylor machines? Volgensmij blijft Carpigianni met drukbunkers werken.
Shoarma burger? Echt waar?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:28 schreef MaximumRush het volgende:
Hierna komen ze in vanille smaak met framboos topping. Samen met de shoarma burger!
Da's minder, en je zult ook altijd die gedachte houden terwijl je er in het begin wel een mooie tijd hebt gehad, als ik je verhaal mag gelovenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:14 schreef Duranna het volgende:
Ik heb zelf anderhalf jaar bij de mac in gewerkt. Eerst als medewerker en later als hostess. Altijd positief commentaar gehad van zowel klanten als managers, tot ik op een gegeven moment door omstandigheden niet meer de eerste en laatste shifts kon draaien omdat mijn stiefvader(waar ik bij woonde) uit huis gezet werd en ik dus tijdelijk in een andere stad moest wonen en ik dan in het pikkedonker over compleet onverlichte weggetjes tussen dorpen moest fietsen.
Plotseling kreeg ik te horen dat ze mijn contract niet zouden verlengen omdat ik brutaal tegen gasten zou zijn, dit volgens de assistent-directeur. Zelfs de managers hebben me wel verteld dat het onzin is, maar ach het liep daar toch al niet goed nadat ze het tweede filiaal hadden geopend en ze moesten vrij veel mensen ontslaan.
Vind het alleen jammer dat ze dan niet eerlijk kunnen zijn en gaan beweren dat het aan mijn houding ligt terwijl ik me altijd voor 100% heb ingezet en het er ook altijd erg naar mijn zin heb gehad.
Franchise, de eigenaar had ook eerst de McDonald's in Heerenveen maar daar was hij al failliet gegaan.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:00 schreef Deesiebel het volgende:
[..]
Da's minder, en je zult ook altijd die gedachte houden terwijl je er in het begin wel een mooie tijd hebt gehad, als ik je verhaal mag gelovenWas 't een franchise of van McDonalds Nederland zelf?
Ik heb bij twee verschillende restaurants gewerkt, en het was bij allebei flexibel alleen wel op een andere manier. Bij beide geef je gewoon aan wanneer je kan en wordt je op basis van beschikbaarheid ingedeeld. Bij de een was dat geheel vrijblijvend, bij de ander moest ik sowieso twee keer per week sluit draaien, één keer doordeweeks en één keer in het weekend. Dat was bij de sollicitatie wel genoemd, maar ik zag het niet als voorwaarde. Daar deden ze toen wel heel moeilijk wanneer ik een keer een weekend vrij wilde bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:20 schreef Watisditnuweer het volgende:
Ik heb gesolliciteerd als crewlid maar ik vraag me af hoe het zit met de flexibele werktijden. Is dat echt flexibel of zijn er vaste dienstijden?
Wil je keuken of counter?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:43 schreef MacorgaZ het volgende:
Moet je als (nieuwe) medewerker eigenlijk ook toiletten schoonmaken als deel van je dagelijkse bezigheden/als het minder druk is enzo, of kan je ook gewoon aangeven dat je dat niet wil?
Dat is namelijk het enige wat ik sowieso niet wil, voor een laag loon onder hoge druk werken vind ik wel best.
Keuken het liefst maar het maakt niet zo heel veel uit, ben voor de rest niet echt bekend met de verschillende functies bij McDonalds, maar het enige wat ik niet wil is toiletten schoonmakenquote:
Nouja, het kan altijd gebeuren.. Maar over het algemeen wel mensen die counter staan die dat doenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:24 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Keuken het liefst maar het maakt niet zo heel veel uit, ben voor de rest niet echt bekend met de verschillende functies bij McDonalds, maar het enige wat ik niet wil is toiletten schoonmaken
Zou er een beetje mee oppassen, bij ons is er al eens een jongen ontslagen omdat hij weigerde toiletten te doen. Bij ons was het wel zo dat over het algemeen de hostess of een medewerker die lobbydienst had de toiletten deed maar als het je werd gevraagd had je het maar te doen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:24 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Keuken het liefst maar het maakt niet zo heel veel uit, ben voor de rest niet echt bekend met de verschillende functies bij McDonalds, maar het enige wat ik niet wil is toiletten schoonmaken
En waarom ook niet, waarom zou je je daar te goed voor voelen?quote:Op maandag 17 juni 2013 14:59 schreef Duranna het volgende:
[..]
Zou er een beetje mee oppassen, bij ons is er al eens een jongen ontslagen omdat hij weigerde toiletten te doen. Bij ons was het wel zo dat over het algemeen de hostess of een medewerker die lobbydienst had de toiletten deed maar als het je werd gevraagd had je het maar te doen.
Ben ik het helemaal mee eens, al ben ik er wel even tegenin gegaan toen onze hostessmanager vond dat ik een verstopte wc maar met mijn hand moest ontstoppen met zo'n lange handschoen aan. Maar ja die gozer dacht dat de grote pleeborstel die we hadden voor de lekbakken waren dus ja.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:38 schreef Remzz het volgende:
[..]
En waarom ook niet, waarom zou je je daar te goed voor voelen?
Bovendien onderteken je de huisregels waar staat "Je doet alle werkzaamheden die je door word opgedragen"
Bij ons was daar dus discussie over omdat de managers zeiden dat hij voor de lekbakken was maar de assistentdirecteur en hostessen zeiden dat die al jaren voor de toiletten gebruikt werd. Dan is het natuurlijk niet zo fris die voor de lekbakken te gebruiken.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:41 schreef cathyceet het volgende:
eh... je bedoelt zo'n "plee" borstel van ongeveer een meter lang??? die ìs voor de lekbakken ....
Zoiets, blijkbaar. Natuurlijk heb ik dat niet gedaan.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:59 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Met je handen in een lange handschoen de poep door de plee duwen of hoe zag joiw manager het voor je toen hij met die handschoenen aan kwam zetten?___!
Alsof die lekbakken zo hygienisch zijn.. Ik werd echt altijd misselijk wanneer ik die schoonmoest makenquote:Op maandag 17 juni 2013 22:47 schreef Duranna het volgende:
[..]
Bij ons was daar dus discussie over omdat de managers zeiden dat hij voor de lekbakken was maar de assistentdirecteur en hostessen zeiden dat die al jaren voor de toiletten gebruikt werd. Dan is het natuurlijk niet zo fris die voor de lekbakken te gebruiken.
Heb je al een gesprek gehad, of alleen een formulier ingevuld? Bij mijn gesprekken geloof ik allebei binnen een week.. Maar had ook nog bij een ander filiaal gesolliciteerd via internet en dat hoorde ik ineens een paar maanden later nog wat vanquote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:05 schreef Watisditnuweer het volgende:
Hm.. hoe lang duurde het bij jullie voordat je iets hoorde over je sollicitatie?
Alleen formulier ingevuld vorige week.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:54 schreef Meke het volgende:
[..]
Heb je al een gesprek gehad, of alleen een formulier ingevuld? Bij mijn gesprekken geloof ik allebei binnen een week.. Maar had ook nog bij een ander filiaal gesolliciteerd via internet en dat hoorde ik ineens een paar maanden later nog wat van
Dan kan het wel even duren, afhankelijk van wanneer ze weer mensen nodig hebbenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:26 schreef Watisditnuweer het volgende:
[..]
Alleen formulier ingevuld vorige week.
Hmm.. op de site staat nog steeds de vacature... of staat die er gewoon standaard?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:40 schreef Meke het volgende:
[..]
Dan kan het wel even duren, afhankelijk van wanneer ze weer mensen nodig hebben
Nee, het restaurant kan vacatures aan of uitzetten.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:42 schreef Watisditnuweer het volgende:
[..]
Hmm.. op de site staat nog steeds de vacature... of staat die er gewoon standaard?
Hele sluit? Of hebben jullie schoonmaakteam?quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:32 schreef QuincydeKoster het volgende:
Hoeveel mensen hebben jullie voor een sluit? Wij doen het met 2 crew + manager, maar daar heb ik net ruzie over gehad met mijn manager (het ging te langzaam, maar dat lijkt me niet gek als je het met z'n tweeën doet)
Wij hebben schoonmakers jaquote:Op donderdag 4 juli 2013 07:40 schreef Remzz het volgende:
[..]
Hele sluit? Of hebben jullie schoonmaakteam?
Wij doen het met 1 manager 3/4 crew maar dan wel de hele sluit(doen we anderhalf/2 uur over nadat we dicht zijn)
Toen ik er nog werkte werd daar 2 crew 3 kwartier voor ingeroosterd. Meestal waren ze na een half uurtje al klaar. Je kan bijna alles alvast in het laatste uurtje dat je open bent alvast naar achteren brengen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:42 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Wij hebben schoonmakers jaWij doen in principe alleen keuken, countersluit, onder de avondshift wordt de vuilruimte en de crewroom gefixt.
Daar hebben wij meestal niet eens tijd voorquote:Op donderdag 4 juli 2013 17:40 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Toen ik er nog werkte werd daar 2 crew 3 kwartier voor ingeroosterd. Meestal waren ze na een half uurtje al klaar. Je kan bijna alles alvast in het laatste uurtje dat je open bent alvast naar achteren brengen.
En dan nog verkeerd schrijvenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:53 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik mag ook bij het lijstje collega's![]()
werk al sinds 2003 bij Mac Donalds![]()
Heerlen Woonboulevard
Deur gepoept.. en dat ga jij opruimen? Dat zou ik dus gewoon weigeren.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 01:01 schreef Bas_de_Beer het volgende:
Ik werk nu ook al weer een tijdje bij de mc - In geldrop, die vorige herfst is opengegaan. Het was vooral in de eerste maanden een gigantische chaos, maar dat begint nu gelukkig wel mee te vallen. Wel heel vaak het gevoel dat we met veel te weinig man staan (Bijv het uurtje voor sluit presenten/runnen in de drive en tegelijk BOP staan) maar voor de rest niks te klagen. Lekker stressen soms, maar daar hou ik wel van. Ben vorige maand ook (als eerste) werknemer van de maand geworden, wat opzich wel leuk was.
Gebeuren er bij jullie ook vaak van die random dingen? In m'n half jaar werktijd is er al een limo door de drive proberen te rijden (Die vast bleef zitten bij de eerste bocht), heeft er een man recht voor de deur gepoept tijdens openingstijd (wat ik moest opruimen), is er een container vracht van de vrachtwagen afgevallen waardoor heel het parkterrein onder lag (waar ik gelukkig net niet onder kwam) en zo kan ik nog wel even door blijven gaan... Maakt het werk wel lekker afwisselend natuurlijk.
Wat denk je zelf? Je hebt een contract en huisregels ondertekend waarin staat dat je je spullen op orde moet hebben. Dan is dat aan jou om dat te doen dus mogen ze je wegsturen als je dat niet hebt. En nee dat wordt niet betaaldquote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:28 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Wat nou als je werkgever je naar huis stuurt omdat je je werkkleding niet in orde hebt?
Hoe vaak vergeten jullie je naam badge omdat die op een smerig hemd zit? Of een schort?
De manager kan je daar toch niet voor naar huis sturen (om die op te halen)? En zowel, krijg je dan niet gewoon betaald?
Voor de rest wel afwisselend werk, maar je staat idd met te weinig personeel in de keuken. Volgens Mc NL moet er volgens mij de hele dag overal één iemand staan (gril, bop, counter, drive, etc). Terwijl je vaak zat met 2(of erger 1)+manager bent tussen 8-10 en 11-sluit. Slechte zaak vind ik.
Ok, ik dacht er namelijk aan omdat er in Drachten ook 2 filialen zitten, de 2e is er nog niet zo lang namelijk.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:08 schreef Duranna het volgende:
[..]
Franchise, de eigenaar had ook eerst de McDonald's in Heerenveen maar daar was hij al failliet gegaan.
Tsja, ieder zo z'n ding hequote:Op zondag 7 juli 2013 22:13 schreef Pap89 het volgende:
Voor diegenen die er al langer dan een jaar werken, hoe houden jullie dat vol/waarom?
Puur omdat er niks anders te krijgen is qua werk?
Zelf in een tussen periode eens een half jaar tot een jaar gewerkt.
Was net 18 dus altijd shift(tot 12 uur ingeroosterd, rond 2 uur klaar in de nacht)
In een vakantie wilde ze mij toen als enige 5 dagen achter elkaar avond shift geven.
In combinatie met een bagger loontje, was het toen snel klaar.
Daarbij de mogelijkheid om een andere baan die ongeveer het dubbelde betaalde te doen.
Ik werk er al 5 jaar met ontzettend veel plezier. Er zijn maar weinig bijbaantjes die me mijn huidige loon en uren kunnen bieden en met name die me het team vol ontzettend leuke mensen kunnen bieden. Daarom McDquote:Op zondag 7 juli 2013 22:13 schreef Pap89 het volgende:
Voor diegenen die er al langer dan een jaar werken, hoe houden jullie dat vol/waarom?
Puur omdat er niks anders te krijgen is qua werk?
Zelf in een tussen periode eens een half jaar tot een jaar gewerkt.
Was net 18 dus altijd shift(tot 12 uur ingeroosterd, rond 2 uur klaar in de nacht)
In een vakantie wilde ze mij toen als enige 5 dagen achter elkaar avond shift geven.
In combinatie met een bagger loontje, was het toen snel klaar.
Daarbij de mogelijkheid om een andere baan die ongeveer het dubbelde betaalde te doen.
Je houd ook bij dat de lobby er netjes uitziet, ruimt hier en daar op, regelt de kinderfeestjes, mensen komen vragen stellen aan je en klagen over producten.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:13 schreef wtk_NL het volgende:
Ik kan host worden bij de Mac, lijkt me wel chill werk om daar een beetje rond te waggelen in een net pak en af en toe wat slap te ouwehoeren. Of zie ik het nu helemaal verkeerd? :p
Ps. Heb verder geen vrouwelijke trekjes, host/gastheer zie je toch vaker bij een restaurant??
Klinkt bíjna als een droombaan toch?! Inderdaad beetje rondhangenquote:Op maandag 8 juli 2013 11:35 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Je houd ook bij dat de lobby er netjes uitziet, ruimt hier en daar op, regelt de kinderfeestjes, mensen komen vragen stellen aan je en klagen over producten.
Is het niet de bedoeling dat een inspectie onverwachts komtquote:Op maandag 8 juli 2013 16:33 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Is het bij jullie niet dan, dat als de inspectie komt je ineens met het dubbel aantal personeel staat. En een uur ofzo nadat de inspectie weg is 2/3de naar huis wordt gestuurd omdat met 3 man overdag aan de bop een beetje overdreven is?
Volgens mij zowel een aan- als een onaangekondigd bezoek.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:47 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Is het niet de bedoeling dat een inspectie onverwachts komt
De actie is best kort gepland.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:26 schreef delano.888 het volgende:
Welke dagen komen per week de nieuwe glazen? Ik wil ze allemaal. Dinsdag ofzo?
Fijn, dus niet eens 1x per week? Das echt slecht geregeld dan als je ze allemaal wiltquote:Op donderdag 25 juli 2013 11:12 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
De actie is best kort gepland.
Ligt aan het restaurantDruk restaurant = snellere verloop van glazen.
huil huilquote:Op donderdag 25 juli 2013 11:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Fijn, dus niet eens 1x per week? Das echt slecht geregeld dan als je ze allemaal wilt
"Maar die heb ik ook alquote:Op donderdag 25 juli 2013 11:30 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
huil huil
Misschien zijn ze wel coulant voor je en mag je een glas ruilen als je een dubbele hebt. Doen we ook met kinderen en dubbele Happy Meal speeltjes
ik kan dus een van mijn (tweeling)kinderen ruilen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:30 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
huil huil
Misschien zijn ze wel coulant voor je en mag je een glas ruilen als je een dubbele hebt. Doen we ook met kinderen en dubbele Happy Meal speeltjes
jaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 00:13 schreef Piger het volgende:
[..]
ik kan dus een van mijn (tweeling)kinderen ruilen?
Ze worden landelijk per soort uitgeleverd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:11 schreef Waterdrinker het volgende:
Worden die glazen trouwens willekeurig verspreid over de filialen of hebben ze in week 1 glas 1, in week 2 hebben ze glas 2, enzovoorts?
Ik heb nu bij 2 verschillende filialen een glas gehad en dat waren 2 dezelfde, toeval of klopt dat?
oke dus als je de laatste week menu's gaat halen ga je ze dus nooit alle zes krijgen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:13 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Ze worden landelijk per soort uitgeleverd.
Week 1 A, week 2 B, etc.
Hoeveel glazen een filiaal krijgt uitgeleverd ligt aan het filiaal: gastenstroom, historische verkoop van menu's met glazen. Kan dus zijn dat je in restaurant A hetzelfde glas krijgt als in restaurant B, omdat ze in restaurant B nog een restant hebben van glas 1.
Helaas, neequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:14 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
oke dus als je de laatste week menu's gaat halen ga je ze dus nooit alle zes krijgen?
Volgens mij was dat het 2e glas.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:15 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Lekker handig dan.
Ik heb nu die rechtopstaande ribbels, dat is hopelijk glas 1?
Je zou kunnen vragen bij een restaurant bij je in de buurt of ze die nog hebben, en anders vragen of de afdeling Gastenrelaties iets voor je kan betekenen (gastenrelaties@nl.mcd.com)quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:19 schreef Waterdrinker het volgende:
oke en hoe ga ik dus nu nog in hemelsnaam aan diamond komen?
Nee. 3,5 slag ijs en dan die meuk er in, meer krijg je niet.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:16 schreef Snoepje5 het volgende:
Willen jullie voortaan mijn macflurry helemaal vol doen ipv half leeg. Dankje
Halfvol of halfleeg?quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:16 schreef Snoepje5 het volgende:
Willen jullie voortaan mijn macflurry helemaal vol doen ipv half leeg. Dankje
Say what?quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Zo, ik heb woensdag een sollicitatiegesprek om terug te keren naar de Mc
Nou ehh, bij m'n huidige baan mag ik blij zijn met 2 diensten per week.. verdient niet zo goedquote:
Noesquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nou ehh, bij m'n huidige baan mag ik blij zijn met 2 diensten per week.. verdient niet zo goed
En, aangenomen?quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Zo, ik heb woensdag een sollicitatiegesprek om terug te keren naar de Mc
Ik hoor maar niks van ze, ga er dus van uit dat ik het niet geworden benquote:
Zelf even bellen? Hoe lang is je gesprek geleden? Je kan iig bellen met de vraag wanneer je iets hoort, want helemaal niets laten horen is natuurlijk niet heel netjes..quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik hoor maar niks van ze, ga er dus van uit dat ik het niet geworden ben
Niets laten horen is tegenwoordig wel normaal voor bedrijven waar je solliciteert, dan hopen ze dat je de hint begrijptquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:09 schreef Meke het volgende:
[..]
Zelf even bellen? Hoe lang is je gesprek geleden? Je kan iig bellen met de vraag wanneer je iets hoort, want helemaal niets laten horen is natuurlijk niet heel netjes..
Eh.. geenquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:16 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Niets laten horen is tegenwoordig wel normaal voor bedrijven waar je solliciteert, dan hopen ze dat je de hint begrijpt
Wat is trouwens een codewoord onder jullie McD-crew dat ik kan zeggen om gratis dingen of korting te krijgen?
Vrienden worden met een manager. Zo vaak gratis dingen gehad, soms wel voor 20-30 euro.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:16 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Niets laten horen is tegenwoordig wel normaal voor bedrijven waar je solliciteert, dan hopen ze dat je de hint begrijpt
Wat is trouwens een codewoord onder jullie McD-crew dat ik kan zeggen om gratis dingen of korting te krijgen?
Voordat een restaurant open gaat moet heel het circus operationeel zijn. Een dag of 3/4 voor de opening krijgt het restaurant meestal zijn eerste levering, en er wordt ook 2 á 3 keer proefgedraaid. Meestal gaat zo'n actie gepaard met gratis producten (hamburger, kleine friet + saus en kleine fris) voor gasten die dan langs komen. Weet niet of het daar ook zo isquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:14 schreef Fer het volgende:
Woensdag gaat de McDrive Osdorp hier open. Maar de rode vrachtwagen rijdt al af en aan en binnen is het ook druk. Wat zijn ze aan het doen, bigmacs oefenen?
Zeg tegen de manager zet mij buitenquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:16 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dat ja, bizar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:57 schreef Remzz het volgende:
Ongelofelijk wat een drukte hier de laatste 3/4 dagen echt niet normaal
HAHAHAHHAHAH WAT GRAPPIGGGGGquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:34 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Zeg tegen de manager zet mij buiten
Ja bij ons dus ook, ik vrees voor vanavondquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:57 schreef Remzz het volgende:
Ongelofelijk wat een drukte hier de laatste 3/4 dagen echt niet normaal
Dat dachten wij ook toen jij dat vroegquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:05 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
HAHAHAHHAHAH WAT GRAPPIGGGGG
Echt zó hilarisch man, whoehahah ik lig nog dubbel.
quote:Op maandag 4 november 2013 04:28 schreef QuincydeKoster het volgende:
Losstaand van de vorige vraag: Mijn contract is verlengd!
On another note: lijkt het jullie wat om een crewmeet te organiseren waarbij we onder het genot van een drankje ervaringen en tips uitwisselen?
Hoezo?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:11 schreef QuincydeKoster het volgende:
Jottem, dit was wss ook direct mijn laatste contract trouwens!
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Hoezo?
-
Ze zijn eindelijk begonnen met het bouwen van een nieuwe Mc in Enschede![]()
19 januari 2013 brandde mijn Mc af, voor wie het vergeten is/niet wist
quote:"Mag ik een portie garnalen?"
Die hebben wij niet meer.
"Hebben jullie die chicken wings nog wel?"
Nee, die hebben we ook niet meer.
"Doe me dan maar een dubble cheeseburger menu blablabla"
Die hebben we ook niet meer
"Laat dan maar, ik ga naar huis."
Dat is best lullig jaquote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Waarom vraagt 1 op de 3 gasten nog naar een dubble of triple cheeseburger?
Vandaag een mooie in de drive:
[..]
En echt bijna iedereen die een actieburger wil bestelt niet de California van deze week maar een andere en is dan verontwaardigd dat we die andere niet hebbenquote:
Dat valt hier wel mee, dat was alleen in het begin zoquote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En echt bijna iedereen die een actieburger wil bestelt niet de California van deze week maar een andere en is dan verontwaardigd dat we die andere niet hebbenAls ik ze er dan op wijs dat er duidelijk een datum bij de burgers staat, worden ze vaak nog boos ook
Gelukkig wel zeg, klotedingen die burgers. Hoorde dat de dubble over 2 weken terugkomt in de app ofzo?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:23 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Dat valt hier wel mee, dat was alleen in het begin zoDie actie is ook alweer bijna afgelopen eigenlijk.
Niks van gehoord?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Gelukkig wel zeg, klotedingen die burgers. Hoorde dat de dubble over 2 weken terugkomt in de app ofzo?
Bezuinigingen + wijziging cao, ik krijg geen vastquote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Hoezo?
-
Shitquote:Op zaterdag 15 februari 2014 01:05 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Bezuinigingen + wijziging cao, ik krijg geen vast
Op precies dezelfde plaats weer?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Hoezo?
-
Die komt er ook weer. Maar opent laterquote:
Komen er dan 3 in Enschede?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:55 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Die komt er ook weer. Maar opent laterEerst een andere locatie
Er komen er 2, maar zitten dan 3 in Enschede. Jaquote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Komen er dan 3 in Enschede?
Ahh oké, coolquote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:49 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Er komen er 2, maar zitten dan 3 in Enschede. Ja
In April krijg ik er training in en per Mei ga ik ermee werkenquote:Op maandag 24 februari 2014 16:52 schreef shabalala het volgende:
hebben jullie al ervaring met de nieuwe uhc in de keuken?
en geen voorraad meer maar op bestelling alles.
wij krijgen het ook in Mei.quote:In April krijg ik er training in en per Mei ga ik ermee werken
Nooit.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:52 schreef delano.888 het volgende:
Wanneer komt verdomme de mcrib nou eens terug
Als Duitsland ons weer annexeert.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:52 schreef delano.888 het volgende:
Wanneer komt verdomme de mcrib nou eens terug
Haha dat hoor ik hier vaker :pquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Heh nee, alleen klant, soms.
Ik ga liever naar BurgerKing
Ah leuk! Ik moet bekennen dat ik als CT veel makkelijker dacht als mngt trainee.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:26 schreef JeffreyH93 het volgende:
Ja, hier nog een medewerker! Bijna vijf jaar in dienst en sinds kort Crewtrainer.
Ik herinner me die foto er nog van jaquote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:30 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
25 juni opening van 'mijn' nieuwe McAnderhalf jaar na de brand, eindelijk
![]()
In Hoorn getraind met het 'Made For You' systeem, verrekte fijn werken dat![]()
En gesolliciteerd voor de functie Management Trainee. Afwachten maar
Inderdaadquote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:28 schreef Heisenberg92 het volgende:
[..]
Ik herinner me die foto er nog van ja
Enne, MFY is met UHC systeem in de keuken he?
Tijdens de Crewtraineropleiding kregen we daar ook een presentatie van. Ik ben er wel benieuwd naar. Mijn vorige restaurant in Leiderdorp heeft het ook al.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:30 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
In Hoorn getraind met het 'Made For You' systeem, verrekte fijn werken dat
heuuuuquote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:30 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
25 juni opening van 'mijn' nieuwe McAnderhalf jaar na de brand, eindelijk
![]()
In Hoorn getraind met het 'Made For You' systeem, verrekte fijn werken dat![]()
En gesolliciteerd voor de functie Management Trainee. Afwachten maar
Ik ken het niet. Wat is het?quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:32 schreef JeffreyH93 het volgende:
Wat vinden jullie van het fenomeen Ourlounge? Afgezien van de spam in m'n mailbox van McDonald's is het voor mij als Crewtrainer ideaal. Vooral Elearing is fijn.
Bij ons in de Crew leeft het echter nog niet echt, bij jullie?
Een website voor medewerkers van McDonald's waar alles staat van geschiedenis tot nieuwe acties. En je kunt er ook Elearning gebruiken en SOC's vinden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik ken het niet. Wat is het?
Lang werken bij de Mc, dat is toch ook niet iets wat echt de bedoeling is?quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:51 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Gestopt per deze maand. Is helaas toch niet meer zo'n fijn werk als eerst.
Het tempo waarin mensen komen en gaan stoort mij enorm, tevens als de onwetendheid van het personeel (alle lagen) soms.
Er wordt geinvesteerd in personeel maar lang niet altijd in de juiste.
Van de mensen die er werkte toen ik ging werken is er nog maar 20% in ~2 jaar tijd. Dat geeft helaas ook niet veel moed aan je personeel, helaas is dit wel nodig bij Mc Donalds.
Ten slotte moet ik gewoon iets anders zoeken meer in mijn 'richting'.
Enfin, toch ga ik het wel een beetje missen denk ik :p .
Valt wel mee. Veel managers en franchisenemers zijn zelf ook ooit begonnen als Crewlid en hebben de kansen gepakt om door te groeien binnen McDonald's. Zelf ben ik ook al weer bijna vijf jaar in dienst.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:43 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Lang werken bij de Mc, dat is toch ook niet iets wat echt de bedoeling is?
Uiteraard is het een komen en gaan, jong personeel is (nog) goedkoper + een toekomst bij de Mc, is toch ook niet iets waar je van droomt
Ik snap je wel in je verhaal. Het kan ongelooflijk frustrerend zijn als het gewoon niet loopt, en het mensen niks kan schelen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:22 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Naja ik doe dan wel een HBO er langs met hele andere competenties en het frustreert mij de zaak niet te kunnen verbeteren (zou ook niet moeten vanaf crewlid). Beetje raar gevoel :p .
Een beetje het probleem bij mc is dat managers een mc donalds manager opleiding krijgen en het typische amerikaanse wij-zijn-het-beste-en-iets anders-werkt-niet aspect krijgt. Er is nooit vernieuwing in de managers en de een voegt niks toe aan de ander. Aangezien het elke dag dezelfde routine is/wordt.
Klopt, genoeg doorgroeimogelijkheden!quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:21 schreef JeffreyH93 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Veel managers en franchisenemers zijn zelf ook ooit begonnen als Crewlid en hebben de kansen gepakt om door te groeien binnen McDonald's. Zelf ben ik ook al weer bijna vijf jaar in dienst.
Ja, alleen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:58 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Alleen? De eerst volgende keer dat ze mij dat lieten doen heb ik ontslag genomen.
Ik denk het niet, maar om het zeker te weten kan je het beste even naar het filiaal bellen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:51 schreef Amoeba het volgende:
Macvolk. Ik zit met een probleempje, a.s. zaterdagavond heb ik toegezegd voor chauffeur te spelen van/naar Sensation White (Amsterdam ArenA). Nu zit op de Muntbergweg een filiaal. Is daar de wedstrijd van het Nederlands elftal te bezichtigen?
Vrij duidelijk toch?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:46 schreef Fer het volgende:
Waarom kunnen ze in Osdorp nooit een normale mac maken. Die in Osdorpplein is al meerdere malen de slechtste van Nederland genoemd, super langzaam en lauw eten serveren.
En nu de nieuwe McDrive ook niet supervlot en vergeten regelmatig iets in een grote bestelling. En gisteren liepen ze alleen maar te lanterfanten en geinen, terwijl de managers er niks van zeiden.
Laptop mee, inloggen op de wifi en streamen via npo.nlquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:51 schreef Amoeba het volgende:
Macvolk. Ik zit met een probleempje, a.s. zaterdagavond heb ik toegezegd voor chauffeur te spelen van/naar Sensation White (Amsterdam ArenA). Nu zit op de Muntbergweg een filiaal. Is daar de wedstrijd van het Nederlands elftal te bezichtigen?
Jezelf zijnquote:Op donderdag 18 september 2014 14:33 schreef NoMONEY het volgende:
Vanavond een sollicitatiegesprek bij de Mac... Niet al te moeilijk lijkt mij? Misschien nog tips?
1 gesprek. En als ze zeggen 'we bellen je nog' ben je 9 van de 10 keer niet aangenomenquote:Op donderdag 18 september 2014 16:59 schreef NoMONEY het volgende:
Thanks! En is het 1 gesprek of uiteindelijk meerdere gesprekken?
Ik hoop het voor je.quote:Op donderdag 18 september 2014 21:57 schreef NoMONEY het volgende:
Net het gesprek gehad, en ik vond het vrij goed gaan. Ze hadden 25 sollicitanten, en gaven aan dat ze zondag mij zouden bellen. We hebben het ook over andere onderwerpen buiten de sollicitatie gehad, zoals politiek, Europese unie, en over de plaats waar de manager en ik vandaan kwamen.
Ben erg benieuwd!
Wat veel sollicitanten überhaupt ook!quote:Op donderdag 18 september 2014 21:57 schreef NoMONEY het volgende:
Net het gesprek gehad, en ik vond het vrij goed gaan. Ze hadden 25 sollicitanten, en gaven aan dat ze zondag mij zouden bellen. We hebben het ook over andere onderwerpen buiten de sollicitatie gehad, zoals politiek, Europese unie, en over de plaats waar de manager en ik vandaan kwamen.
Ben erg benieuwd!
mc verdient vast beter dan Domino's (werk zelf bij de laatste..)quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:13 schreef Roces18 het volgende:
Ik zit weer te twijfelen of ik terug zou gaan naar de Mc. Ben destijds gestopt omdat ik anderhalf jaar stage had achter elkaar en daarmee toch al zat geld verdiende, maar nu ben ik koos werkloos en er zijn niet echt vacatures te vinden op de domino's na. Maar ik weet niet hoe het daar is. Mc verdient niet slecht, zeker omdat ik altijd nachtdiensten draaide maar je hele leven gaat zo naar de klote en je wordt ook altijd als een kind behandeld terwijl ik hoger opgeleid ben dat hun allemaal bij elkaarWat denken jullie? Solliciteren bij domino's? (deze zijn overigens maar open van 4 tot 10) Of terug naar de Mc 24/7
Geloof je die praatjes echt? :p Heb je enig idee hoeveel geld je nodig hebt om een filiaal te mogen open? Goed shift-mager kun je worden, maar of dat je gelukkig maakt?quote:Op woensdag 11 juni 2014 22:21 schreef JeffreyH93 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Veel managers en franchisenemers zijn zelf ook ooit begonnen als Crewlid en hebben de kansen gepakt om door te groeien binnen McDonald's. Zelf ben ik ook al weer bijna vijf jaar in dienst.
Hoe oud ben je en wat verdien jij daar dan? Minimumloon?quote:Op maandag 22 september 2014 00:49 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
mc verdient vast beter dan Domino's (werk zelf bij de laatste..)
Minder dan dat zal het niet zijn, dus verdien je minimaal net zoveel als bij de Mc bij Domino'squote:Op maandag 22 september 2014 10:42 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je en wat verdien jij daar dan? Minimumloon?
Nee maar bij de MC heb je vaak onregelmatigheidstoeslag enz..quote:Op maandag 22 september 2014 11:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Minder dan dat zal het niet zijn, dus verdien je minimaal net zoveel als bij de Mc bij Domino's
Ehhh, nee? Die heb je daar niet?quote:Op maandag 22 september 2014 12:13 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee maar bij de MC heb je vaak onregelmatigheidstoeslag enz..
Dat zijn ze nu in een aantal restaurants in Nederland aan het doen. De bedoeling is dat op termijn elke McDonald's zo gaat werken.quote:Op maandag 22 september 2014 11:50 schreef Erasmo het volgende:
Ik zag dat ze in Amsterdam bestellen en uitgifte nu compleet gescheiden hebben, zal voor jullie ook wel beter werken denk ik?
Bij de Mcdonalds verdiende ik ongeveer 1,5x minimumloon anders vanwege onregelmatigheidstoeslag?quote:Op maandag 22 september 2014 12:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ehhh, nee? Die heb je daar niet?
Dan heb je het waarschijnlijk over >6 jaar geleden, toen dat inderdaad nog in de CAO stond.quote:Op maandag 22 september 2014 13:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Bij de Mcdonalds verdiende ik ongeveer 1,5x minimumloon anders vanwege onregelmatigheidstoeslag?
Nee hoorquote:Op maandag 22 september 2014 14:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dan heb je het waarschijnlijk over >6 jaar geleden, toen dat inderdaad nog in de CAO stond.
Dat heb ik echt nog nooit eerder gehoord. Bij "ons" krijgt iedereen gewoon het minimumloon, punt uitquote:Op maandag 22 september 2014 14:20 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee hoor1,5 jaar geleden. Was de regel: hoe meer onregelmatiger ze je kunnen inzetten, hoe hoger je salaris. Maar het nadeel daarvan, was dat ik wel eens 14 uur op een dag heb gewerkt
Gaat wel sneller zo. Alleen jammer dat je dan geen snelheidsvoordeel meer hebt bij het bestellen via de paal tov de plebs bij de kassaquote:Op maandag 22 september 2014 13:39 schreef JeffreyH93 het volgende:
[..]
Dat zijn ze nu in een aantal restaurants in Nederland aan het doen. De bedoeling is dat op termijn elke McDonald's zo gaat werken.
Ik heb er nog geen ervaring mee, ben ook benieuwd hoe de keuken in zo'n restaurant werkt.quote:Op maandag 22 september 2014 16:38 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gaat wel sneller zo. Alleen jammer dat je dan geen snelheidsvoordeel meer hebt bij het bestellen via de paal tov de plebs bij de kassa
Ieder broodje wordt pas gemaakt op het moment dat het besteld wordt door de gast. Je hebt 2 productielijnen, zegmaar 2x de BOP maar dan met alle broodjes. De bin is verleden tijdquote:Op maandag 22 september 2014 17:01 schreef JeffreyH93 het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen ervaring mee, ben ook benieuwd hoe de keuken in zo'n restaurant werkt.
Zonder bin moet je dus alles vers gaan maken? Kost alleen maar meer personeel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 01:21 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Ieder broodje wordt pas gemaakt op het moment dat het besteld wordt door de gast. Je hebt 2 productielijnen, zegmaar 2x de BOP maar dan met alle broodjes. De bin is verleden tijd
Het systeem zit zo in elkaar dat als iedereen er goed mee kan, je met net zoveel mensen werkt, je veel meer drukte aankan en de gasten sneller geholpen zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2014 08:45 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zonder bin moet je dus alles vers gaan maken? Kost alleen maar meer personeel.
Ik betwijfel het, stel dat je in je eentje bij de bop staat (van de buns warm maken tot het inpakken) dan kan je ook geen voorraadje aanmaken en als er opeens een grote bestelling kom loopt alles uit.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Het systeem zit zo in elkaar dat als iedereen er goed mee kan, je met net zoveel mensen werkt, je veel meer drukte aankan en de gasten sneller geholpen zijn.
Prima dat je het betwijfeld, ik werk er mee en weet dat het zo isquote:Op dinsdag 23 september 2014 09:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, stel dat je in je eentje bij de bop staat (van de buns warm maken tot het inpakken) dan kan je ook geen voorraadje aanmaken en als er opeens een grote bestelling kom loopt alles uit.
Toch heb je een omslagpunt waarbij het langzamer wordt om een BOP station te hebben. Gelderdome heeft bijvoorbeeld nog een KVA station.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:32 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Prima dat je het betwijfeld, ik werk er mee en weet dat het zo is
Dat ligt er maar net aan in hoeverre je crew de BOP onder de knie heeft, of in dit geval, de MFY-lijn.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:45 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Toch heb je een omslagpunt waarbij het langzamer wordt om een BOP station te hebben. Gelderdome heeft bijvoorbeeld nog een KVA station.
Nee, dat is niet waar. Bij extreme drukte zoals bij Gelderdome heb je niks aan de BOP en daarom gebruiken ze nog KVA. Mag je nog perfect getrainde werknemers hebben, BOP is dan gewoon langzamer dan KVA.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan in hoeverre je crew de BOP onder de knie heeft, of in dit geval, de MFY-lijn.
Voor de gast, en daar draait het immers allemaal om, is het in ieder geval verser én sneller klaar. Geen gedoe meer met nabrengen omdat je de specials gelijk maakt.
Het ligt er echt puur en alleen aan hoe de crew omgaat met dit systeem. Zijn ze goed getraind, werkt het MFY systeem geweldig goed. McDonald's gaat ook heus niet een nieuw systeem introduceren als daar de kwaliteit en snelheid voor de gasten op achteruit gaat.
Wacht maar tot je er zelf mee werktquote:Op dinsdag 23 september 2014 16:41 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Bij extreme drukte zoals bij Gelderdome heb je niks aan de BOP en daarom gebruiken ze nog KVA. Mag je nog perfect getrainde werknemers hebben, BOP is dan gewoon langzamer dan KVA.
Lol, ik heb er zelf mee gewerkt. Ik ben shiftmanager geweest. En mijn restaurantmanager zat in het team dat de BOP heeft geïntroduceerd in Nederland. Maar goed, als je eigenwijs wilt blijven be my guest.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Wacht maar tot je er zelf mee werkt
Ik heb het over de MFY-lijn.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:52 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Lol, ik heb er zelf mee gewerkt. Ik ben shiftmanager geweest. En mijn restaurantmanager zat in het team dat de BOP heeft geïntroduceerd in Nederland. Maar goed, als je eigenwijs wilt blijven be my guest.
Ja, en dat is hetzelfde als BOP maar dan voor de grill. Tuurlijk zal dat sneller werken dan het oude KVA en normale grill bij normale omstandigheden, maar niet bij extreme. Je hebt gewoon een omslagpunt waar het sneller is om met een Bin te werken. Maar volgens mij heb je echt geen idee hoe het er aan toe gaat bij Gelderdome.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik heb het over de MFY-lijn.
Zelfs dan denk ik dat het systeem sneller is, mits de 3 lijnen ingezet wordenquote:Op dinsdag 23 september 2014 17:57 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ja, en dat is hetzelfde als BOP maar dan voor de grill. Tuurlijk zal dat sneller werken dan het oude KVA en normale grill bij normale omstandigheden, maar niet bij extreme. Je hebt gewoon een omslagpunt waar het sneller is om met een Bin te werken. Maar volgens mij heb je echt geen idee hoe het er aan toe gaat bij Gelderdome.
Okee mag je denken. Is niet zo.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Zelfs dan denk ik dat het systeem sneller is, mits de 3 lijnen ingezet worden
Jij hebt er al mee gewerkt ja?quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:08 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Okee mag je denken. Is niet zo.
Nee, ik heb er niet mee gewerkt. Maar ik ken het concept, ik weet hoe de processen in elkaar zitten en hoe de snelheid is bij MFY. MFY werkt prima in een gemiddeld restaurant, maar niet bij restaurants waar je extreme drukte hebt. Het zou kunnen werken, maar dan moet je 10 keukens hebben om de drukte aan te kunnen. Deze drukte kan je wel aan met een bin en door het werken in systemen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Jij hebt er al mee gewerkt ja?
En krijgen je gasten de burgers dan net zo vers?
quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:52 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Lol, ik heb er zelf mee gewerkt. Ik ben shiftmanager geweest. En mijn restaurantmanager zat in het team dat de BOP heeft geïntroduceerd in Nederland. Maar goed, als je eigenwijs wilt blijven be my guest.
Wie is hier nou eigenwijs?!quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:08 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Okee mag je denken. Is niet zo.
Jij snapt er ook duidelijk niks van. Ik noem meerdere keren extreme drukte. Ga eens beiden een keer kijken in Gelderdome. Dat is een McDonald's die in een uurtje een omzet draait waar jullie restaurants de hele zaterdag dag over doen. Daar werkt MFY niet omdat er dan een omslagpunt is waar MFY gewoon langzamer is. Als je duidelijk had gelezen had je het misschien wel begrepen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:22 schreef cathyceet het volgende:
[..]
[..]
Wie is hier nou eigenwijs?!
BOP is echt niet hetzelfde als MFY en het proces is ook wezenlijk anders.
Daarbij... het is wel degelijk (bewezen!) sneller als het oude systeem, ook bij grote drukte!
ook in de service verandert er van alles (apart bestellen/afhalen) en dranken etc...
Als je alleen MFY zou doen en verder aan de service niets verandert, dan zou je gelijk hebben en ga je het met MFY waarschijnlijk niet redden.
zoals het buurmeisje al zei: sneller en verser
nee, klopt ik snap er niks van ...... laten we het daar maar op houden, want blijkbaar ben jij nogal overtuigd van je gelijkquote:Op dinsdag 23 september 2014 19:51 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Jij snapt er ook duidelijk niks van.
Ik heb dus wel de kennis en ervaring. Maar ik kan er ook niks aan doen dat je te achterlijk bent om begrijpend te lezen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:48 schreef cathyceet het volgende:
[..]
nee, klopt ik snap er niks van ...... laten we het daar maar op houden, want blijkbaar ben jij nogal overtuigd van je gelijk
(niet gehinderd door enige daadwerkelijke kennis en ervaring, maar ach, jij zal het wel beter weten)
quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:19 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nee, ik heb er niet mee gewerkt.
I rest my casequote:Op dinsdag 23 september 2014 22:00 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik heb dus wel de kennis en ervaring.
Ja, zoals ik al zei. Selectief lezen. Dus als ik er niet daadwerkelijk mee heb gewerkt zou ik er ook geen verstand van hebben volgens jou.quote:
Ik zeg nergens dat MFY langzamer is. MFY is sneller dan het oude systeem. Dat is gewoon een feit. Het enige wat ik zeg is dat je wel een omslagpunt hebt bij extreme gevallen waarbij het sneller is om met het oude systeem gewoon de Bin vol te gooien. En geef daarmee Gelderdome als voorbeeld.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:22 schreef Yannick567 het volgende:
Wat een discussie. De MFY-lijn heeft het principe van de BOP, maar is niet klakkeloos hetzelfde.
Het systeem heeft verschillende factoren die ervoor zorgen dat het proces veel sneller is, maar als je er nog niet mee hebt gewerkt kun je daar ook niet over oordelen, toch?
En hoe doet Gelredome dat trouwens? Geen euroknallers, geen specials, geen wraps. Zo kan ik ook uurtjes draaien ja
En dan die vieze plakuien. Nee, geen succes bij mij.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:31 schreef Appleboy het volgende:
En hoe bevalt de 1955 Burger?
Eigen patty met veel kruien.
En brood mat al scheuren erin zodat het uit 1995 lijkt?.
Gellukig maar 1 keer gemaakt.
Wel knap dat jij, zonder te weten bij welke Mc ik werk, weet wat onze omzet is en per definitie al weet dat onze dagomzet bij Gelredome een uurtje is. Heel knap.quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:51 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Jij snapt er ook duidelijk niks van. Ik noem meerdere keren extreme drukte. Ga eens beiden een keer kijken in Gelderdome. Dat is een McDonald's die in een uurtje een omzet draait waar jullie restaurants de hele zaterdag dag over doen. Daar werkt MFY niet omdat er dan een omslagpunt is waar MFY gewoon langzamer is. Als je duidelijk had gelezen had je het misschien wel begrepen.
BOP (Bridge Operating Platform) maakt alles op bestelling. Je hebt een scherm waar je bestellingen opkomen en dan ga je maken wat er op komt. Je hebt een voorraad van patties in de UHC en dresst dus wat nodig is. Niet meer op voorraad.quote:
quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:51 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Jij snapt er ook duidelijk niks van. Ik noem meerdere keren extreme drukte. Ga eens beiden een keer kijken in Gelderdome. Dat is een McDonald's die in een uurtje een omzet draait waar jullie restaurants de hele zaterdag dag over doen. Daar werkt MFY niet omdat er dan een omslagpunt is waar MFY gewoon langzamer is. Als je duidelijk had gelezen had je het misschien wel begrepen.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:00 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik heb dus wel de kennis en ervaring. Maar ik kan er ook niks aan doen dat je te achterlijk bent om begrijpend te lezen.
Gelredome, het is Gelredome. Had van een manager die veel denkwerk uitvoert wel verwacht dat hij op zijn minst de naam van de vestiging zou weten.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:21 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ja, zoals ik al zei. Selectief lezen. Dus als ik er niet daadwerkelijk mee heb gewerkt zou ik er ook geen verstand van hebben volgens jou.
Gefeliciteerd, je hebt zojuist het stereotype dat mensen van crewleden van de McDonald's hebben bevestigd.
Gelukkig hoef jij je niet bezig te houden met bedrijfsprocessen. Blijf maar lekker werken achter de grill en laat het denkwerk maar aan de rest over.
Ligt eraan, is het ook je eerste werkdag? In dat geval zal je een rondleiding krijgen, voor een computer met een filmpje worden gezet en waarschijnlijk worden getraind in de lobby of aan de friet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:25 schreef NoMONEY het volgende:
Ik heb vanavond oriëntatie. Wat moet ik verwachten en hoelang zal het gaan duren?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gelredome, het is Gelredome. Had van een manager die veel denkwerk uitvoert wel verwacht dat hij op zijn minst de naam van de vestiging zou weten.
Prima burgertje inderdaad.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:06 schreef Tha_Duck het volgende:
Triple McBacon was best weg te krijgen
Ik heb hem zelf nog niet gehad, ik twijfel hem te gaan kopen naar voor of na sollicitatie gesprek, lijkt mij erg lekkerquote:
Gewoon erna doen, mooie afsluiter voor zo'n gesprek.quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:25 schreef tollahoofd het volgende:
[..]
Ik heb hem zelf nog niet gehad, ik twijfel hem te gaan kopen naar voor of na sollicitatie gesprek, lijkt mij erg lekker
Vond ik dus ook lijkt mij een mooi afsluiting van het gesprek, zeker als ze zeggen dat ik ben aangenomenquote:Op vrijdag 7 november 2014 10:28 schreef waht het volgende:
[..]
Gewoon erna doen, mooie afsluiter voor zo'n gesprek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |