Zonder bin moet je dus alles vers gaan maken? Kost alleen maar meer personeel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 01:21 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Ieder broodje wordt pas gemaakt op het moment dat het besteld wordt door de gast. Je hebt 2 productielijnen, zegmaar 2x de BOP maar dan met alle broodjes. De bin is verleden tijd
Het systeem zit zo in elkaar dat als iedereen er goed mee kan, je met net zoveel mensen werkt, je veel meer drukte aankan en de gasten sneller geholpen zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2014 08:45 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zonder bin moet je dus alles vers gaan maken? Kost alleen maar meer personeel.
Ik betwijfel het, stel dat je in je eentje bij de bop staat (van de buns warm maken tot het inpakken) dan kan je ook geen voorraadje aanmaken en als er opeens een grote bestelling kom loopt alles uit.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Het systeem zit zo in elkaar dat als iedereen er goed mee kan, je met net zoveel mensen werkt, je veel meer drukte aankan en de gasten sneller geholpen zijn.
Prima dat je het betwijfeld, ik werk er mee en weet dat het zo isquote:Op dinsdag 23 september 2014 09:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, stel dat je in je eentje bij de bop staat (van de buns warm maken tot het inpakken) dan kan je ook geen voorraadje aanmaken en als er opeens een grote bestelling kom loopt alles uit.
Toch heb je een omslagpunt waarbij het langzamer wordt om een BOP station te hebben. Gelderdome heeft bijvoorbeeld nog een KVA station.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:32 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Prima dat je het betwijfeld, ik werk er mee en weet dat het zo is
Dat ligt er maar net aan in hoeverre je crew de BOP onder de knie heeft, of in dit geval, de MFY-lijn.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:45 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Toch heb je een omslagpunt waarbij het langzamer wordt om een BOP station te hebben. Gelderdome heeft bijvoorbeeld nog een KVA station.
Nee, dat is niet waar. Bij extreme drukte zoals bij Gelderdome heb je niks aan de BOP en daarom gebruiken ze nog KVA. Mag je nog perfect getrainde werknemers hebben, BOP is dan gewoon langzamer dan KVA.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan in hoeverre je crew de BOP onder de knie heeft, of in dit geval, de MFY-lijn.
Voor de gast, en daar draait het immers allemaal om, is het in ieder geval verser én sneller klaar. Geen gedoe meer met nabrengen omdat je de specials gelijk maakt.
Het ligt er echt puur en alleen aan hoe de crew omgaat met dit systeem. Zijn ze goed getraind, werkt het MFY systeem geweldig goed. McDonald's gaat ook heus niet een nieuw systeem introduceren als daar de kwaliteit en snelheid voor de gasten op achteruit gaat.
Wacht maar tot je er zelf mee werktquote:Op dinsdag 23 september 2014 16:41 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Bij extreme drukte zoals bij Gelderdome heb je niks aan de BOP en daarom gebruiken ze nog KVA. Mag je nog perfect getrainde werknemers hebben, BOP is dan gewoon langzamer dan KVA.
Lol, ik heb er zelf mee gewerkt. Ik ben shiftmanager geweest. En mijn restaurantmanager zat in het team dat de BOP heeft geïntroduceerd in Nederland. Maar goed, als je eigenwijs wilt blijven be my guest.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Wacht maar tot je er zelf mee werkt
Ik heb het over de MFY-lijn.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:52 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Lol, ik heb er zelf mee gewerkt. Ik ben shiftmanager geweest. En mijn restaurantmanager zat in het team dat de BOP heeft geïntroduceerd in Nederland. Maar goed, als je eigenwijs wilt blijven be my guest.
Ja, en dat is hetzelfde als BOP maar dan voor de grill. Tuurlijk zal dat sneller werken dan het oude KVA en normale grill bij normale omstandigheden, maar niet bij extreme. Je hebt gewoon een omslagpunt waar het sneller is om met een Bin te werken. Maar volgens mij heb je echt geen idee hoe het er aan toe gaat bij Gelderdome.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik heb het over de MFY-lijn.
Zelfs dan denk ik dat het systeem sneller is, mits de 3 lijnen ingezet wordenquote:Op dinsdag 23 september 2014 17:57 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ja, en dat is hetzelfde als BOP maar dan voor de grill. Tuurlijk zal dat sneller werken dan het oude KVA en normale grill bij normale omstandigheden, maar niet bij extreme. Je hebt gewoon een omslagpunt waar het sneller is om met een Bin te werken. Maar volgens mij heb je echt geen idee hoe het er aan toe gaat bij Gelderdome.
Okee mag je denken. Is niet zo.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Zelfs dan denk ik dat het systeem sneller is, mits de 3 lijnen ingezet worden
Jij hebt er al mee gewerkt ja?quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:08 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Okee mag je denken. Is niet zo.
Nee, ik heb er niet mee gewerkt. Maar ik ken het concept, ik weet hoe de processen in elkaar zitten en hoe de snelheid is bij MFY. MFY werkt prima in een gemiddeld restaurant, maar niet bij restaurants waar je extreme drukte hebt. Het zou kunnen werken, maar dan moet je 10 keukens hebben om de drukte aan te kunnen. Deze drukte kan je wel aan met een bin en door het werken in systemen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Jij hebt er al mee gewerkt ja?
En krijgen je gasten de burgers dan net zo vers?
quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:52 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Lol, ik heb er zelf mee gewerkt. Ik ben shiftmanager geweest. En mijn restaurantmanager zat in het team dat de BOP heeft geïntroduceerd in Nederland. Maar goed, als je eigenwijs wilt blijven be my guest.
Wie is hier nou eigenwijs?!quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:08 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Okee mag je denken. Is niet zo.
Jij snapt er ook duidelijk niks van. Ik noem meerdere keren extreme drukte. Ga eens beiden een keer kijken in Gelderdome. Dat is een McDonald's die in een uurtje een omzet draait waar jullie restaurants de hele zaterdag dag over doen. Daar werkt MFY niet omdat er dan een omslagpunt is waar MFY gewoon langzamer is. Als je duidelijk had gelezen had je het misschien wel begrepen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:22 schreef cathyceet het volgende:
[..]
[..]
Wie is hier nou eigenwijs?!
BOP is echt niet hetzelfde als MFY en het proces is ook wezenlijk anders.
Daarbij... het is wel degelijk (bewezen!) sneller als het oude systeem, ook bij grote drukte!
ook in de service verandert er van alles (apart bestellen/afhalen) en dranken etc...
Als je alleen MFY zou doen en verder aan de service niets verandert, dan zou je gelijk hebben en ga je het met MFY waarschijnlijk niet redden.
zoals het buurmeisje al zei: sneller en verser
nee, klopt ik snap er niks van ...... laten we het daar maar op houden, want blijkbaar ben jij nogal overtuigd van je gelijkquote:Op dinsdag 23 september 2014 19:51 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Jij snapt er ook duidelijk niks van.
Ik heb dus wel de kennis en ervaring. Maar ik kan er ook niks aan doen dat je te achterlijk bent om begrijpend te lezen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:48 schreef cathyceet het volgende:
[..]
nee, klopt ik snap er niks van ...... laten we het daar maar op houden, want blijkbaar ben jij nogal overtuigd van je gelijk
(niet gehinderd door enige daadwerkelijke kennis en ervaring, maar ach, jij zal het wel beter weten)
quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:19 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nee, ik heb er niet mee gewerkt.
I rest my casequote:Op dinsdag 23 september 2014 22:00 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik heb dus wel de kennis en ervaring.
Ja, zoals ik al zei. Selectief lezen. Dus als ik er niet daadwerkelijk mee heb gewerkt zou ik er ook geen verstand van hebben volgens jou.quote:
Ik zeg nergens dat MFY langzamer is. MFY is sneller dan het oude systeem. Dat is gewoon een feit. Het enige wat ik zeg is dat je wel een omslagpunt hebt bij extreme gevallen waarbij het sneller is om met het oude systeem gewoon de Bin vol te gooien. En geef daarmee Gelderdome als voorbeeld.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:22 schreef Yannick567 het volgende:
Wat een discussie. De MFY-lijn heeft het principe van de BOP, maar is niet klakkeloos hetzelfde.
Het systeem heeft verschillende factoren die ervoor zorgen dat het proces veel sneller is, maar als je er nog niet mee hebt gewerkt kun je daar ook niet over oordelen, toch?
En hoe doet Gelredome dat trouwens? Geen euroknallers, geen specials, geen wraps. Zo kan ik ook uurtjes draaien ja
En dan die vieze plakuien. Nee, geen succes bij mij.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:31 schreef Appleboy het volgende:
En hoe bevalt de 1955 Burger?
Eigen patty met veel kruien.
En brood mat al scheuren erin zodat het uit 1995 lijkt?.
Gellukig maar 1 keer gemaakt.
Wel knap dat jij, zonder te weten bij welke Mc ik werk, weet wat onze omzet is en per definitie al weet dat onze dagomzet bij Gelredome een uurtje is. Heel knap.quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:51 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Jij snapt er ook duidelijk niks van. Ik noem meerdere keren extreme drukte. Ga eens beiden een keer kijken in Gelderdome. Dat is een McDonald's die in een uurtje een omzet draait waar jullie restaurants de hele zaterdag dag over doen. Daar werkt MFY niet omdat er dan een omslagpunt is waar MFY gewoon langzamer is. Als je duidelijk had gelezen had je het misschien wel begrepen.
BOP (Bridge Operating Platform) maakt alles op bestelling. Je hebt een scherm waar je bestellingen opkomen en dan ga je maken wat er op komt. Je hebt een voorraad van patties in de UHC en dresst dus wat nodig is. Niet meer op voorraad.quote:
quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:51 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Jij snapt er ook duidelijk niks van. Ik noem meerdere keren extreme drukte. Ga eens beiden een keer kijken in Gelderdome. Dat is een McDonald's die in een uurtje een omzet draait waar jullie restaurants de hele zaterdag dag over doen. Daar werkt MFY niet omdat er dan een omslagpunt is waar MFY gewoon langzamer is. Als je duidelijk had gelezen had je het misschien wel begrepen.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:00 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik heb dus wel de kennis en ervaring. Maar ik kan er ook niks aan doen dat je te achterlijk bent om begrijpend te lezen.
Gelredome, het is Gelredome. Had van een manager die veel denkwerk uitvoert wel verwacht dat hij op zijn minst de naam van de vestiging zou weten.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:21 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ja, zoals ik al zei. Selectief lezen. Dus als ik er niet daadwerkelijk mee heb gewerkt zou ik er ook geen verstand van hebben volgens jou.
Gefeliciteerd, je hebt zojuist het stereotype dat mensen van crewleden van de McDonald's hebben bevestigd.
Gelukkig hoef jij je niet bezig te houden met bedrijfsprocessen. Blijf maar lekker werken achter de grill en laat het denkwerk maar aan de rest over.
Ligt eraan, is het ook je eerste werkdag? In dat geval zal je een rondleiding krijgen, voor een computer met een filmpje worden gezet en waarschijnlijk worden getraind in de lobby of aan de friet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:25 schreef NoMONEY het volgende:
Ik heb vanavond oriëntatie. Wat moet ik verwachten en hoelang zal het gaan duren?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gelredome, het is Gelredome. Had van een manager die veel denkwerk uitvoert wel verwacht dat hij op zijn minst de naam van de vestiging zou weten.
Prima burgertje inderdaad.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:06 schreef Tha_Duck het volgende:
Triple McBacon was best weg te krijgen
Ik heb hem zelf nog niet gehad, ik twijfel hem te gaan kopen naar voor of na sollicitatie gesprek, lijkt mij erg lekkerquote:
Gewoon erna doen, mooie afsluiter voor zo'n gesprek.quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:25 schreef tollahoofd het volgende:
[..]
Ik heb hem zelf nog niet gehad, ik twijfel hem te gaan kopen naar voor of na sollicitatie gesprek, lijkt mij erg lekker
Vond ik dus ook lijkt mij een mooi afsluiting van het gesprek, zeker als ze zeggen dat ik ben aangenomenquote:Op vrijdag 7 november 2014 10:28 schreef waht het volgende:
[..]
Gewoon erna doen, mooie afsluiter voor zo'n gesprek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |