Dat exact, nog steeds dagelijkse kostquote:Op zondag 2 juni 2013 23:55 schreef Studiotje het volgende:
[..]
DRUKBUNKERS!!!!Oh man, ik begin spontaan in de lach te schieten. Zo'n zak vervangen, druk er af halen, deksel er af, ding er in hangen, deksel er weer op, druk er weer op zetten. DEKSEL SCHEEF! GEEN DRUK! Nog een keer proberen.. weer mis. Nog een keer, lijkt druk op te komen maar blijft sissen. Zal wel goed zijn. 2 minuten later, hele apparaat zonder druk
Ligt helemaal aan de manager/personeel dat op dat moment aan het werk is. Er is geen policy dat gasten na meer dan 10 minuten gratis drinken krijgen ofzo.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:23 schreef MacorgaZ het volgende:
Laatste twee keer bij de McDonalds gratis cola gekregen omdat ik zo'n 10 minuten wachtte op mijn Big Tasty met Bacon. Is de policy veranderd dat klanten sneller zo'n compensatie wordt gegeven of heb ik gewoon geluk?
Al gaan sommige daar gemakshalve wel vanuit. Heb wel eens een gast gehad die 5 minuten op een special moest wachten (op hold), en vervolgens zei dat hij wel minstens een drankje moeten krijgen omdat hij moest wachten. Tsja..quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:40 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de manager/personeel dat op dat moment aan het werk is. Er is geen policy dat gasten na meer dan 10 minuten gratis drinken krijgen ofzo.
Laatste met waar ik mee gewerkt had was, Zak leeg? Trek 'm van de slang af, hang er een nieuwe aan en spoel hem door tot er weer spul uit komtquote:Op woensdag 5 juni 2013 02:07 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat exact, nog steeds dagelijkse kost. Maar hoe werkt het nieuwe systeem dan? Of zijn dat Taylor machines? Volgensmij blijft Carpigianni met drukbunkers werken.
Shoarma burger? Echt waar?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:28 schreef MaximumRush het volgende:
Hierna komen ze in vanille smaak met framboos topping. Samen met de shoarma burger!
Da's minder, en je zult ook altijd die gedachte houden terwijl je er in het begin wel een mooie tijd hebt gehad, als ik je verhaal mag gelovenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:14 schreef Duranna het volgende:
Ik heb zelf anderhalf jaar bij de mac in gewerkt. Eerst als medewerker en later als hostess. Altijd positief commentaar gehad van zowel klanten als managers, tot ik op een gegeven moment door omstandigheden niet meer de eerste en laatste shifts kon draaien omdat mijn stiefvader(waar ik bij woonde) uit huis gezet werd en ik dus tijdelijk in een andere stad moest wonen en ik dan in het pikkedonker over compleet onverlichte weggetjes tussen dorpen moest fietsen.
Plotseling kreeg ik te horen dat ze mijn contract niet zouden verlengen omdat ik brutaal tegen gasten zou zijn, dit volgens de assistent-directeur. Zelfs de managers hebben me wel verteld dat het onzin is, maar ach het liep daar toch al niet goed nadat ze het tweede filiaal hadden geopend en ze moesten vrij veel mensen ontslaan.
Vind het alleen jammer dat ze dan niet eerlijk kunnen zijn en gaan beweren dat het aan mijn houding ligt terwijl ik me altijd voor 100% heb ingezet en het er ook altijd erg naar mijn zin heb gehad.
Franchise, de eigenaar had ook eerst de McDonald's in Heerenveen maar daar was hij al failliet gegaan.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:00 schreef Deesiebel het volgende:
[..]
Da's minder, en je zult ook altijd die gedachte houden terwijl je er in het begin wel een mooie tijd hebt gehad, als ik je verhaal mag gelovenWas 't een franchise of van McDonalds Nederland zelf?
Ik heb bij twee verschillende restaurants gewerkt, en het was bij allebei flexibel alleen wel op een andere manier. Bij beide geef je gewoon aan wanneer je kan en wordt je op basis van beschikbaarheid ingedeeld. Bij de een was dat geheel vrijblijvend, bij de ander moest ik sowieso twee keer per week sluit draaien, één keer doordeweeks en één keer in het weekend. Dat was bij de sollicitatie wel genoemd, maar ik zag het niet als voorwaarde. Daar deden ze toen wel heel moeilijk wanneer ik een keer een weekend vrij wilde bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:20 schreef Watisditnuweer het volgende:
Ik heb gesolliciteerd als crewlid maar ik vraag me af hoe het zit met de flexibele werktijden. Is dat echt flexibel of zijn er vaste dienstijden?
Wil je keuken of counter?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:43 schreef MacorgaZ het volgende:
Moet je als (nieuwe) medewerker eigenlijk ook toiletten schoonmaken als deel van je dagelijkse bezigheden/als het minder druk is enzo, of kan je ook gewoon aangeven dat je dat niet wil?
Dat is namelijk het enige wat ik sowieso niet wil, voor een laag loon onder hoge druk werken vind ik wel best.
Keuken het liefst maar het maakt niet zo heel veel uit, ben voor de rest niet echt bekend met de verschillende functies bij McDonalds, maar het enige wat ik niet wil is toiletten schoonmakenquote:
Nouja, het kan altijd gebeuren.. Maar over het algemeen wel mensen die counter staan die dat doenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:24 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Keuken het liefst maar het maakt niet zo heel veel uit, ben voor de rest niet echt bekend met de verschillende functies bij McDonalds, maar het enige wat ik niet wil is toiletten schoonmaken
Zou er een beetje mee oppassen, bij ons is er al eens een jongen ontslagen omdat hij weigerde toiletten te doen. Bij ons was het wel zo dat over het algemeen de hostess of een medewerker die lobbydienst had de toiletten deed maar als het je werd gevraagd had je het maar te doen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:24 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Keuken het liefst maar het maakt niet zo heel veel uit, ben voor de rest niet echt bekend met de verschillende functies bij McDonalds, maar het enige wat ik niet wil is toiletten schoonmaken
En waarom ook niet, waarom zou je je daar te goed voor voelen?quote:Op maandag 17 juni 2013 14:59 schreef Duranna het volgende:
[..]
Zou er een beetje mee oppassen, bij ons is er al eens een jongen ontslagen omdat hij weigerde toiletten te doen. Bij ons was het wel zo dat over het algemeen de hostess of een medewerker die lobbydienst had de toiletten deed maar als het je werd gevraagd had je het maar te doen.
Ben ik het helemaal mee eens, al ben ik er wel even tegenin gegaan toen onze hostessmanager vond dat ik een verstopte wc maar met mijn hand moest ontstoppen met zo'n lange handschoen aan. Maar ja die gozer dacht dat de grote pleeborstel die we hadden voor de lekbakken waren dus ja.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:38 schreef Remzz het volgende:
[..]
En waarom ook niet, waarom zou je je daar te goed voor voelen?
Bovendien onderteken je de huisregels waar staat "Je doet alle werkzaamheden die je door word opgedragen"
Bij ons was daar dus discussie over omdat de managers zeiden dat hij voor de lekbakken was maar de assistentdirecteur en hostessen zeiden dat die al jaren voor de toiletten gebruikt werd. Dan is het natuurlijk niet zo fris die voor de lekbakken te gebruiken.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:41 schreef cathyceet het volgende:
eh... je bedoelt zo'n "plee" borstel van ongeveer een meter lang??? die ìs voor de lekbakken ....
Zoiets, blijkbaar. Natuurlijk heb ik dat niet gedaan.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:59 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Met je handen in een lange handschoen de poep door de plee duwen of hoe zag joiw manager het voor je toen hij met die handschoenen aan kwam zetten?___!
Alsof die lekbakken zo hygienisch zijn.. Ik werd echt altijd misselijk wanneer ik die schoonmoest makenquote:Op maandag 17 juni 2013 22:47 schreef Duranna het volgende:
[..]
Bij ons was daar dus discussie over omdat de managers zeiden dat hij voor de lekbakken was maar de assistentdirecteur en hostessen zeiden dat die al jaren voor de toiletten gebruikt werd. Dan is het natuurlijk niet zo fris die voor de lekbakken te gebruiken.
Heb je al een gesprek gehad, of alleen een formulier ingevuld? Bij mijn gesprekken geloof ik allebei binnen een week.. Maar had ook nog bij een ander filiaal gesolliciteerd via internet en dat hoorde ik ineens een paar maanden later nog wat vanquote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:05 schreef Watisditnuweer het volgende:
Hm.. hoe lang duurde het bij jullie voordat je iets hoorde over je sollicitatie?
Alleen formulier ingevuld vorige week.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:54 schreef Meke het volgende:
[..]
Heb je al een gesprek gehad, of alleen een formulier ingevuld? Bij mijn gesprekken geloof ik allebei binnen een week.. Maar had ook nog bij een ander filiaal gesolliciteerd via internet en dat hoorde ik ineens een paar maanden later nog wat van
Dan kan het wel even duren, afhankelijk van wanneer ze weer mensen nodig hebbenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:26 schreef Watisditnuweer het volgende:
[..]
Alleen formulier ingevuld vorige week.
Hmm.. op de site staat nog steeds de vacature... of staat die er gewoon standaard?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:40 schreef Meke het volgende:
[..]
Dan kan het wel even duren, afhankelijk van wanneer ze weer mensen nodig hebben
Nee, het restaurant kan vacatures aan of uitzetten.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:42 schreef Watisditnuweer het volgende:
[..]
Hmm.. op de site staat nog steeds de vacature... of staat die er gewoon standaard?
Hele sluit? Of hebben jullie schoonmaakteam?quote:Op donderdag 4 juli 2013 01:32 schreef QuincydeKoster het volgende:
Hoeveel mensen hebben jullie voor een sluit? Wij doen het met 2 crew + manager, maar daar heb ik net ruzie over gehad met mijn manager (het ging te langzaam, maar dat lijkt me niet gek als je het met z'n tweeën doet)
Wij hebben schoonmakers jaquote:Op donderdag 4 juli 2013 07:40 schreef Remzz het volgende:
[..]
Hele sluit? Of hebben jullie schoonmaakteam?
Wij doen het met 1 manager 3/4 crew maar dan wel de hele sluit(doen we anderhalf/2 uur over nadat we dicht zijn)
Toen ik er nog werkte werd daar 2 crew 3 kwartier voor ingeroosterd. Meestal waren ze na een half uurtje al klaar. Je kan bijna alles alvast in het laatste uurtje dat je open bent alvast naar achteren brengen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:42 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Wij hebben schoonmakers jaWij doen in principe alleen keuken, countersluit, onder de avondshift wordt de vuilruimte en de crewroom gefixt.
Daar hebben wij meestal niet eens tijd voorquote:Op donderdag 4 juli 2013 17:40 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Toen ik er nog werkte werd daar 2 crew 3 kwartier voor ingeroosterd. Meestal waren ze na een half uurtje al klaar. Je kan bijna alles alvast in het laatste uurtje dat je open bent alvast naar achteren brengen.
En dan nog verkeerd schrijvenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 01:53 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik mag ook bij het lijstje collega's![]()
werk al sinds 2003 bij Mac Donalds![]()
Heerlen Woonboulevard
Deur gepoept.. en dat ga jij opruimen? Dat zou ik dus gewoon weigeren.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 01:01 schreef Bas_de_Beer het volgende:
Ik werk nu ook al weer een tijdje bij de mc - In geldrop, die vorige herfst is opengegaan. Het was vooral in de eerste maanden een gigantische chaos, maar dat begint nu gelukkig wel mee te vallen. Wel heel vaak het gevoel dat we met veel te weinig man staan (Bijv het uurtje voor sluit presenten/runnen in de drive en tegelijk BOP staan) maar voor de rest niks te klagen. Lekker stressen soms, maar daar hou ik wel van. Ben vorige maand ook (als eerste) werknemer van de maand geworden, wat opzich wel leuk was.
Gebeuren er bij jullie ook vaak van die random dingen? In m'n half jaar werktijd is er al een limo door de drive proberen te rijden (Die vast bleef zitten bij de eerste bocht), heeft er een man recht voor de deur gepoept tijdens openingstijd (wat ik moest opruimen), is er een container vracht van de vrachtwagen afgevallen waardoor heel het parkterrein onder lag (waar ik gelukkig net niet onder kwam) en zo kan ik nog wel even door blijven gaan... Maakt het werk wel lekker afwisselend natuurlijk.
Wat denk je zelf? Je hebt een contract en huisregels ondertekend waarin staat dat je je spullen op orde moet hebben. Dan is dat aan jou om dat te doen dus mogen ze je wegsturen als je dat niet hebt. En nee dat wordt niet betaaldquote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:28 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Wat nou als je werkgever je naar huis stuurt omdat je je werkkleding niet in orde hebt?
Hoe vaak vergeten jullie je naam badge omdat die op een smerig hemd zit? Of een schort?
De manager kan je daar toch niet voor naar huis sturen (om die op te halen)? En zowel, krijg je dan niet gewoon betaald?
Voor de rest wel afwisselend werk, maar je staat idd met te weinig personeel in de keuken. Volgens Mc NL moet er volgens mij de hele dag overal één iemand staan (gril, bop, counter, drive, etc). Terwijl je vaak zat met 2(of erger 1)+manager bent tussen 8-10 en 11-sluit. Slechte zaak vind ik.
Ok, ik dacht er namelijk aan omdat er in Drachten ook 2 filialen zitten, de 2e is er nog niet zo lang namelijk.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:08 schreef Duranna het volgende:
[..]
Franchise, de eigenaar had ook eerst de McDonald's in Heerenveen maar daar was hij al failliet gegaan.
Tsja, ieder zo z'n ding hequote:Op zondag 7 juli 2013 22:13 schreef Pap89 het volgende:
Voor diegenen die er al langer dan een jaar werken, hoe houden jullie dat vol/waarom?
Puur omdat er niks anders te krijgen is qua werk?
Zelf in een tussen periode eens een half jaar tot een jaar gewerkt.
Was net 18 dus altijd shift(tot 12 uur ingeroosterd, rond 2 uur klaar in de nacht)
In een vakantie wilde ze mij toen als enige 5 dagen achter elkaar avond shift geven.
In combinatie met een bagger loontje, was het toen snel klaar.
Daarbij de mogelijkheid om een andere baan die ongeveer het dubbelde betaalde te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |