GezwelOpTeenMan | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:02 |
Examen is op woensdag 22 mei om 13:30 tot 16:30. Materiaal: • Pen • Gum • Tekenpotlood • Blauw kleurpotlood • Rood kleurpotlood • Passer • Geometrische driehoek • Grafische rekenmachine Eventueel een woordenboek. Onderwerpen: • Functies en grafieken. • Discrete analyse. • Combinatoriek en kansrekening. • Differentiaalrekening met toepassingen. • Statistiek en kansrekening. Veel succes allemaal. ![]() | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:08 |
Dafuq is een isowinstlijn? ![]() | |
GezwelOpTeenMan | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:08 |
Ik ben te moe van die 2 examens vandaag ![]() | |
GezwelOpTeenMan | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:08 |
Lolque? Waar vind je dat? | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:09 |
http://static.examenblad.nl/9336107/d/ex2007/700049-2-016c.pdf vraag 19 | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:09 |
Ik ben ook te moe man ![]() ![]() | |
GezwelOpTeenMan | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:10 |
Same. | |
FreshLife | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:10 |
ja hier hetzelfde haha, morgenochtend moet het gebeur'n;( | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:10 |
Hoe sta je ervoor? | |
GezwelOpTeenMan | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:12 |
6.1 SE, laagste van allemaal. Maar ik vind het niveau van de oefenexamens die ik gedaan heb meevallen. Moet morgen wel een 6je kunnen en moeten halen ivm 5.5 norm ( na eco.. ![]() | |
FreshLife | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:12 |
ik zat maar te wachten dat hier allemaal goede vragen voorbij komen maar de rest denkt helaas hetzelfde als ikzelf:( Maar WisA is ook vaak gewoon easy(todat je de toets krijgt). Als hij beetje zelfde is als vorig jaar maak ik me nergens druk om trouwens, die was wel goed te doen | |
GezwelOpTeenMan | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:13 |
Und du? | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:14 |
Ik ook zoiets ![]() Alleen die 5.5 norm kan me nekken ![]() Mijn inschatting tot nu toe: Nederlands: 5 Aardrijkskunde: 5 Economie: 6 Geschiedenis: 7 Engels: 7 | |
GezwelOpTeenMan | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:17 |
Iedereen hier thuis incl ikzelf dacht van ohhh ik slaag wel ff. Maar die 5,5 norm idd gvd ![]() ![]() | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:19 |
Precies hetzelfde hier ![]() ![]() MO ![]() ![]() | |
GezwelOpTeenMan | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:24 |
Ik ook alle SE tussen 6-7 hehe. Alleen jij hebt 6 dagen voor mo?! beter. Ik 4, heb overmorgen MAW en Duits, 4 dagen niks, mo. Maw is mn hoogste SE na engels (7.4 7.2, voor de rest afgeronde 7ens en 6en.) Wat is jouw hoogste SE? | |
Heliosphan | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:26 |
MAW is zo'n kutvak. Dat examen gaat echt mijn gemiddelde in gevaar brengen. | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:27 |
Engels - 6.8 Nederlands - 6.6 Geschiedenis - 6.6 Economie - 6.5 M&O - 6.4 Frans - 6.2 Wiskunde A - 6.1 Aardrijkskunde - 6.0 | |
GezwelOpTeenMan | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:29 |
Het is inderdaad erg saai om alles nu te leren, verreweg het saaiste vak. Maar ik heb 1,5 week terug ofzo alles al doorgelezen en het zit er al 80% in, dat scheelt. Jammer da het veel stampwerk is. | |
GezwelOpTeenMan | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:30 |
Ik ben weg hier, nog ff 2012-I doorscrollen en 4 boterhammen wegstauwen en dan pitten. Zie je morgen Jordy ![]() | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:37 |
Tot morgenochtend ![]() | |
Thezeurminator | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:43 |
Met deze inschatting zit je al 2,5 punt boven de 5,5 gemiddelde. Dan heb je al aardig wat marge. | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:45 |
Ja, weet ik. Maar ben bang dat het toch iets lager uitvalt ofzo ![]() Net Engels nagekeken, iets dat dan wel fatsoenlijk valt na te kijken, met een n-term van 0 zou ik rond de 7.6 - 8.0 hebben | |
Thezeurminator | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:46 |
Ooh dan hoef je je al helemaal nergens druk om te maken. Maar wiskunde valt vaak erg mee. A dan ik denk dat het ons allemaal wel moet lukken. | |
Thezeurminator | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:47 |
Trouwens over die isowinstlijn hoef je helemaal niet te weten. Dat is oude examenstof. | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:47 |
Wat ik bij wiskunde zo vervelend vind, is dat de meeste examens die ik oefen me redelijk af gaan, en er dan echt een paar kutexamens tussen zitten waardoor de moed geheel wegzakt ![]() | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:48 |
Die maximale winst en shit, moet je die kennen? Volgensmij ben ik daar bar slecht in ![]() ![]() | |
Thezeurminator | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:49 |
Ligt eraan in welke context je moet wel met behulp van de afgeleide het maximum kunnen berekenen. Maar niet dat je een figuur krijgt met allemaal lijnen dat je daarin de maximale omzet en kosten enzo ziet. Dat hoofdstuk is geen examenstof. | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:52 |
Op die manier kan ik het wel ![]() Morgen nog even wat basis dingen doornemen, normaalwaarschijnlijkheidspapier (had er nog nooit van gehoord ![]() ![]() | |
Thezeurminator | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:53 |
Als je een somfrequentiepolygoon kan maken kan je op normaalwaarschijnlijkheidspapier tekenen. Die beredeneer vragen zijn wel kut inderdaad. | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:54 |
Ook nog nooit van gehoord ![]() | |
Thezeurminator | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:56 |
Is heel makkelijk zijn van die dingen die je in de brugklas moet tekenen. kansen optellen tot je bij 100% komt. | |
chapel24 | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:57 |
Wiskunde is makkelijk voordat ik een opdracht maak en wanneer ik het antwoord zie, die tijd ertussen is een groot vraagteken. Weet vaak totaal niet wat ik moet doen ![]() | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:57 |
Denk dat ik het gewoon een keertje gezien moet hebben, maar ik ga zo slapen ![]() | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:57 |
Als je vragen hebt kan je ze nog aan me stellen ![]() | |
Thezeurminator | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:58 |
Goodnight en ik zie je morgenochtend wel in dit topic verschijnen ![]() | |
jordyqwerty | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:58 |
Hetzelfde ![]() | |
chapel24 | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:00 |
Ik duik ook lekker mijn bedje in en morgenvroeg nog even volle bak wiskutje! Vragen dump ik hier zoals gewoonlijk :p | |
AppleBite | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:04 |
Als het zoals 2012 is vind ik het persoonlijk echt een grote grap, dan stellen die examens niet bijzonder veel voor. Dat terzijde, hoop ik wel op een dergelijk examen want zo goed heb ik nou ook weer niet voorbereid haha | |
la_perle_rouge | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:05 |
Nooit de complementregel gebruiken bij hoogstens of ten hoogste, want hoogstens werkt van klein naar groot, van links naar rechts en dat kan de GR met binomcdf. Altijd de complementregel gebruiken bij minstens of ten minste. De complementregel is dat je gebruik maakt van het gegeven dat alle mogelijke kansen bij elkaar opgeteld 1 zijn. Omdat je het achterste stuk van de binominale verdeling niet met je GR kan berekenen, bereken je het voorste stuk. Het voorste stuk en het achterste stuk samen zijn 1, dus 1 - het voorste stuk = het achterste stuk. Een complement van iets is het stuk dat het compleet maakt | |
detennismaster | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:06 |
Gewoon een getallenblok gebruiken bij binomiale verdeling. Werkt perfect. ![]() | |
Thezeurminator | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:15 |
Oh ik snapte het wel maar ik dacht dat complementen regel zonder 1- was. Sorry voor de verwarring. | |
Karelnoord | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:19 |
Kan iemand me even snel uitleggen wanneer ik Sec Calc zero en wanneer is minimum/maximum moet gebruiken? | |
xWendyyy | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:24 |
Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik de invnorm toch kan gebruiken als ik geen standaardafwijking weet? De leraar zei iets over dat je oppervlakte moest invullen en dan kreeg je een getal wat je weer moest vermenigvuldigen met iets.. zodat je de grenzen kon vinden ofzo? D | |
nuckythompson | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:27 |
Als je een grens hebt en een gemiddelde hebt, en je weet het percentage oppervlakte dat links of rechts (maakt niet uit) van je grens zit, kun je idd de standaardafwijking berekenen. | |
xWendyyy | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:31 |
Kun je me uitleggen hoe ![]() | |
tofastTG | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:33 |
Y1 is dan het oppervlakte y2 is dan je invnorm waarin de standaardafwijking X is. Bereken met intersect het snijpunt en klaar is kees! | |
la_perle_rouge | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:34 |
Ik begrijp je verwarring, want het gaat toch om volgordes, dus waarom nu nCr en niet nPr? Ten eerste haal je hier geen groep uit een grotere groep, je hebt dus geen klas met leerlingen waar je er 5 uithaalt en die je dan in computers of giraffen verandert naar aanleiding van plek 1, plek 2. plek 3 enz. Je hebt een even aantal ritten, en B rijdt er evenveel als S. Bij 6 ritten rijdt B 3 keer en S ook 3 keer. Je kan hier een rooster bij tekenen van 3 bij 3, als B rijdt ga je horizontaal, als S rijdt verticaal, op hoeveel manieren kan je bij het eindpunt komen. Lopen in een rooster is altijd nCr. Je kan het ook met muntjes of zo uit proberen, op hoeveel manieren kan je een rijtje van 6 maken, hoeveel volgordes zijn er met 3 stuivers en 3 euro's (of zoiets), maar dat wordt met meer munten al vlug ondoenlijk. Wat je bij die munten wel ziet, is dat hoewel het om volgordes gaat de volgorde niet uitmaakt. Voordat je hersens nu op tilt slaan: zet met stift op de onderkant van elke munt een tekentje, en draai de munt om zodat je dat teken niet ziet. Stel de stuivers stellen S voor, en je hebt een stip, een streep en een sterretje gezet, maar omdat elke stuiver S voorstelt maakt het niet uit of S met stip of S met streep ergens ligt, de volgorde van de S'en maakt dus NIET uit, want S is steeds S. En dat geldt ook voor B. Nou probeer ik er een vaas van te maken, ik stop in die vaas knikkers met de cijfers 1 tot en met 6. Ik trek voor S de ritnummers, dus als ik een 2 uit de vaas trek, rijdt S in rit 2, als ik een 3 uit de vaas trekt rijdt S in rit 3 en als ik een 5 uit de vaas trek, rijdt S in rit 5. Ik trek 3 keer, want de helft van de ritten is voor B, die krijgt wat er in de vaas overblijft. De vraag is dus nu: hoeveel verschillende combinaties kan ik voor S uit de vaas halen (en automatisch hoeveel verschillende combinaties blijven er voor B over)? En hier zie je dat de volgorde niet uitmaakt: want of ik nu 2 , 3 en 5 of 3 , 5 , en 2 of 5, 2 en 3 of ... uit die vaas haal, ik leg ze daarna in volgorde van groot naar klein. Ik kan ze toevallig al in die volgorde trekken, maar dat hoeft niet. Ik kan wel afspreken dat ik bij het eerste cijfer de munt met de stip neerleg, bij het tweede de munt met de streep en bij het derde de munt met het sterretje, maar die stuiver stelt met welk teken dan ook steeds S voor, en niemand anders. En daarna mag je inderdaad met getal voorbeelden gaan kijken wanneer je over de 365 komt, dus uitproberen mag. | |
othie | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:39 |
Wanneer weet je nou of je H1:μ≠(vul een getal in) of H1:p≠(vul een getal in) moet gebruiken want ik ben snel geneigd om voor > of < te kiezen.. | |
xWendyyy | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:41 |
Hoe vul je dit dan in? Y1: 0.5 InvNorm(0.5, 24, x) Zo? | |
xWendyyy | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:42 |
In de opdracht staat het precies aangegeven. Ongelijk: groter en kleiner of alleen groter of kleiner. | |
la_perle_rouge | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:42 |
Met zero (= nul) bereken je waar de grafiek de x-as snijdt, dus waar y zero of nul is. met minimum of maximum bereken je het punt waar de grafiek even horizontaal is, om daarna van dalend naar stijgend of van stijgend naar dalend te gaan. In beide gevallen wil de GR dat je aangeeft waartussen hij moet zoeken (want sommige grafieken hebben meerdere nulpunten en sommige grafieken kronkelen als een dol geworden slang en hebben dus meerdere minima en maxima). Left bound is linkergrens, right bound is rechtergrens van het zoekgebied. Je kan met de pijltjestoets over je grafiek lopen, maar je kan ook rechtstreeks getallen voor x invullen. Dat laatste gaat veel sneller, zeker in geval van een dol geworden slang. | |
othie | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:43 |
Ik snap het nog steeds niet ![]() | |
nuckythompson | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:47 |
Bij ongelijk doe je ≠ en krijg je dan ook de helft van het significantieniveau, omdat je aan twee kanten kijkt (tweezijdige toets) Bij groter dan of kleiner dan kijk je maar naar een kant (eenzijdige toets) en gebruik je het hele significantieniveau. | |
la_perle_rouge | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:51 |
Toch heel helder uitgelegd: als in de opgave staat dat het gemiddelde niet gelijk is aan .... kan het zowel naar boven als naar beneden afwijken. Je gebruikt dat het ongelijkheidsteken, die doorgestreepte =. Als in de opgave staat dat ze vrezen dat het gemiddelde hoger is, dan maken ze zich geen enkele zorg over een afwijking naar beneden, dan gebruik je >, je kijkt alleen naar rechts, naar het rechterstukje in je napoleonshoedje. Als in de opgave staat dat ze vrezen dat het gemiddelde lager is, maken ze zich geen zorgen over een te hoog gemiddelde, je gebruikt < want ze kijken alleen maar naar het linkerstukje in het napoleonshoedje. Het staat dus precies in de vraag. Wiskunde A is zo langzamerhand ook een leesvaardigheidstoets aan het worden.... en dan al die verklaringen en leg-uit-vragen, het is toch geen taaltoets. | |
la_perle_rouge | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Pino112 | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:59 |
Ah, dit is het stresstopic? 8.3 in 2011 hier, dus eventueel kan ik nog helpen als het niet te ver is weggezakt ![]() | |
tofastTG | woensdag 22 mei 2013 @ 00:13 |
Geloof ik niets van, wiskunde is immers heilig en heb je de rest van je leven nodig om ook maar een beetje te kunnen functioneren in onze maatschappij. ![]() | |
Pino112 | woensdag 22 mei 2013 @ 00:17 |
Helaas, dat is onjuist. | |
tofastTG | woensdag 22 mei 2013 @ 00:17 |
Had ik nou niet verwacht. ![]() | |
othie | woensdag 22 mei 2013 @ 01:26 |
Een raaklijn opstellen, hoe gaat dat ook alweer.. | |
Ac1995 | woensdag 22 mei 2013 @ 09:35 |
Wat is de mediaan ook alweer? En hoe bereken je die? | |
chapel24 | woensdag 22 mei 2013 @ 09:44 |
Het middelste getal. Bij 12345 is de mediaan 3 Bij 123456 is de mediaan 3+4 /2 = 3.5 | |
Repelsteeltju | woensdag 22 mei 2013 @ 09:44 |
De dag die ik wist dat zou komen. | |
chapel24 | woensdag 22 mei 2013 @ 09:46 |
Dat krijgen we tovh hopelijk niet.. | |
Berenbeer | woensdag 22 mei 2013 @ 09:55 |
Zou iemand een rijtje kunnen geven van de meer dan/minder dan/hoogstens/minstens van de binomiale verdeling? Dan kan ik dat in m'n GRM zetten en het eindelijk eens goed doen ![]() | |
GezwelOpTeenMan | woensdag 22 mei 2013 @ 10:13 |
Gegeven f(x)= x^3 + 0.5x en het punt P(-2,-9). Stel de vergelijking op van de raaklijn in P aan de grafiek van f. Afgeleide van f= 3x^2 + 0.5 daar -2 invullen geeft 12.5, dit is dus ook het hellingsgetal van de raaklijn. We hebben dus al --> y=12.5x + b -9=12.5 x -2 + b geeft b=16 Vergelijking raaklijn y= 12.5x + 16. | |
Curuu | woensdag 22 mei 2013 @ 10:21 |
Al gevonden. | |
Xanarot | woensdag 22 mei 2013 @ 10:37 |
Krijgen we nou een formulekaart of niet? | |
FreshLife | woensdag 22 mei 2013 @ 10:37 |
ik zie dingen in de samengevat staan als STOCHAST en continuïtetiscorrectie. Heb ik nou wat gemist dit jaar of is dit nog nooit op een examen gekomen? | |
Aguero | woensdag 22 mei 2013 @ 10:39 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Aguero op 22-05-2013 11:50:56 ] | |
StanleyAjax | woensdag 22 mei 2013 @ 10:40 |
Vaak staat in examenopdrachten wel duidelijk of diegene een vermoeden heeft of iets meer of minder is (beter/slechter resultaat bijvoorbeeld). Als dat er nou echt totaal niet is of je moet een tekentoets doen, is het ≠. Denk het wel ja, dat je wat gemist hebt. In statistiek is de stochast altijd de grote X. Continuïteitscorrectie wordt nooit letterlijk in examens genoemd, maar heb je bij de normale verdeling wel nodig. Als je bijvoorbeeld gaat kijken naar het gemiddelde cijfers op een school. Dat zet je niet 1, 2, 3, 4 in de normale verdeling, maar 0.5, 1.5 etc. | |
Berenbeer | woensdag 22 mei 2013 @ 10:43 |
Ja, maar de formules die daar op staan zijn veel moeilijker en duren langer | |
Berenbeer | woensdag 22 mei 2013 @ 10:43 |
Continuiteitscorrectie hoef je niet te weten, stochast moet je maar even opzoeken ![]() | |
Xanarot | woensdag 22 mei 2013 @ 10:44 |
Staan er in ieder geval de basic logaritmische rekenregels en bijvoorbeeld de quotient en productregel op? | |
FreshLife | woensdag 22 mei 2013 @ 10:46 |
oooh stochast is gewoon toevalsvariabele, ik helemaal spacen voor niks haha | |
GezwelOpTeenMan | woensdag 22 mei 2013 @ 10:49 |
2010-1 opdracht 19. Mag je die formule bij stap 1 met de GR oplossen? Zo ja, hoe vul je die in, lukt me niet. Zo niet, hoe los je die algebraïsch op? Kom daar ook niet uit. | |
Ascarona | woensdag 22 mei 2013 @ 10:49 |
Ja, heel cru gezet, maar ze staan er wel op. | |
Xanarot | woensdag 22 mei 2013 @ 10:50 |
Fijn, had namelijk in een ouder topic gelezen dat vanaf de Tweede Fase de formulekaart niet meer verstrekt werd. | |
GezwelOpTeenMan | woensdag 22 mei 2013 @ 10:51 |
Kan je toch ook gewoon zien op examenblad dat ze er bij staan? | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 10:52 |
Tuurlijk mag je die met de GR oplossen. Tenzij er staat los algebraïsch op maar dat staat er (bijna) nooit. | |
GezwelOpTeenMan | woensdag 22 mei 2013 @ 10:53 |
Hoe vul je die in ![]() | |
Xanarot | woensdag 22 mei 2013 @ 10:54 |
Oh, nou ik heb een redelijke hoeveelheid stress dus daar zal ik wel overheen gekeken hebben. Het is trouwens altijd fijn om persoonlijk gerustgesteld te worden. | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 10:55 |
Y1: 4,79*(x^480-1) / (x-1) Y2:27000 Calc-intersect voila het antwoord is 1,008 | |
Berenbeer | woensdag 22 mei 2013 @ 10:56 |
Ja | |
Ascarona | woensdag 22 mei 2013 @ 10:56 |
Y1 = 4,79 × ((x^480)-1:x-1) Y2 = 27000 Calc intersect, volgens mij. Ik weet ook niet of dat extra haakjes koppel om de x^480 nodig is, ik doe het maar gewoon omdat ik zo paranoide als de pest ben ![]() | |
la_perle_rouge | woensdag 22 mei 2013 @ 10:56 |
Stel de rij getallen waaruit je kan kiezen voor als een toren waarvan je de hoogte weet, die is 1. Iemand vraagt je te meten hoe hoog het is vanaf de grond tot een bepaald getal, geen punt, jij begint op 0 , rekt met je meetlint tot aan het gevraagde punt en geeft het antwoord. Iemand vraagt je hoe hoog het is vanaf een bepaald punt ergens in het midden tot de top. Vervelende vraag, want jij kan niet vliegen. Maar je kan wel de afstand meten van de grond tot het punt. En omdat je de totale hoogte weet (1), meet je vanaf de grond tot het gevraagde punt, en dan doe je 1 – de afstand om te weten hoe lang het stuk van daar tot de top is. De situatie dat je op de grond kan beginnen, is de gewone binomcdf. De situatie waarbij je ergens in het midden moet rekenen en tot te top gaan is 1 – binomcdf Blijf het je als een toren voorstellen, 0 is de grond en alles is de top, en blijf onthouden dat je niet kan vliegen, dan kan het niet misgaan Stel, je kan voor je examen alles halen van 1 tot en met 10. Je moet minstens een 7 halen -> 7, 8, 9 of 10 halen, het hoogste stuk van de reeks, jij kan niet vliegen en 7 ligt niet op de grond -> 1 – bimomcdf 6 (ik laat de formule verder weg, want ik weet niet hoe de kansen liggen, ik probeer alleen het idee begrijpelijk te maken, want je hebt er veel meer aan dat je het begrijpt dan dat je als een cirsushond door een hoepeltje kan springen) Je moet meer dan een 7 halen -> een 7 is nog niet genoeg, 8, 9 of 10, weer het hoogste stuk van de reeks, 1 – binomcdf 7 Je vreest hoogstens een 4 te halen -> je bent bang voor 1, 2, 3 of 4, het onderste stuk van de reeks, je kunt dit gewoon met beide voeten op de grond opmeten binomcdf 4 Je vreest minder dan een 4 te halen, dus zelfs een 4 is hoog gegrepen -> het wordt vast 1, 2 of 3, het onderste stuk, binomcdf 3. Maak voor jezelf altijd op klad een torentje van de mogelijkheden: bijvoorbeeld de kans op succes is p, ik ga uit een groep van 400 12 keer trekken, dan kan ik 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 of 12 keer succes hebben. Lees dan goed wat ze willen, ten hoogste, ten minste en kleur het deel van het torentje waar ze op uit zijn. Moet je vliegen om dit te meten, dan is het 1 – binomcdf, want jij kunt niet vliegen. Overigens: als ze exact willen weten ik heb Precies 3 keer succes, dan is het binomPdf. | |
GezwelOpTeenMan | woensdag 22 mei 2013 @ 10:58 |
Zo zou ik het ook doen idd, maarrrrr die y1 kan ik er wel mooi op krijgen maar 27000 niet.. Kan ze niet allbei mooi in beeld krijgen, ook niet met zoomfit.. Beetje lullig als dit me straks overkomt, ik snap de berekening wel. | |
Berenbeer | woensdag 22 mei 2013 @ 10:59 |
BEDANKT! ![]() | |
GezwelOpTeenMan | woensdag 22 mei 2013 @ 11:00 |
Oh lolllll blijkbaar hoef je bij Intersect ze niet eens allbei in beeld te hebben, in heb alleen Y1 in beeld, doe intersect en krijg het goede antwoord eruit ![]() | |
Ascarona | woensdag 22 mei 2013 @ 11:01 |
Oh je hebt het over de window, dat is altijd maar een beetje priegelen en proberen. | |
la_perle_rouge | woensdag 22 mei 2013 @ 11:04 |
Bij die samenvatting vind ik de eerste bladzij handig, daar staat wanneer je je GR mag gebruiken en wanneer je het handmatig moet doen | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 11:09 |
Kan iemand mij uitleggen wanneer je NCR gebruikt en wanneer faculteit. Ik ben het even vergeten | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 11:11 |
Altijd nCr. Faculteiten is onzin ![]() | |
Thorb | woensdag 22 mei 2013 @ 11:19 |
? Als je 5 letters hebt, ABCDE en je wil alle volgordes uitproberen kan je het alleen met faculteit of nPr doen hoor. 5 nPr 5=5! > 120. Met nCr zou er maar 1 optie uitkomen. Maar waarschijnlijk bedoel je nPr. | |
AppleBite | woensdag 22 mei 2013 @ 11:21 |
n!* nCr= nPr | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 11:22 |
Geen idee. Heb nPr en dat uitroepteken allebei nog nooit gebruikt. Het kan altijd ook op een andere manier is mijn ervaring ![]() | |
Xanarot | woensdag 22 mei 2013 @ 11:22 |
Ik vind deze samenvatting sowieso geweldig, misschien dat iemand nog een vergelijkbare heeft gevonden? | |
la_perle_rouge | woensdag 22 mei 2013 @ 11:22 |
Bij nPr en nCr pak je altijd een groepje uit een grotere groep, je pakt bijvoorbeeld 3 mensen uit een groep van 12. Is het een wedstrijd en krijgen die 3 in volgorde van binnenkomst een Prijs, goud, zilver of brons, dan is het een Permutatie, nPr Is het Corveedienst, en krijgen de 3 allemaal een bezem om het plein te vegen, dan is het een Combinatie, nCr Haal je geen groepje uit de grote groep, maar maak je domweg de hele groep op, je zet ze allemaal in een rij en je wilt weten hoeveel mogelijke volgordes er zijn, dan is het faculteit. 12 nPr 12 is hetzelfde als de hele groep opmaken, want dat betekent dat je 12 uit een groep van 12 haalt, je kan controleren dat 12 nPr 12 hetzelfde geeft als 12! 12 nCr 12 is 1, want dat kan maar op 1 manier, iedereen een bezem geven en door elkaar laten lopen. | |
siedss | woensdag 22 mei 2013 @ 11:29 |
Mag je nDerive(Y1,X,X) gebruiken al ze naar een afgeleiden vragen (niet exact ofc) | |
Porpoise | woensdag 22 mei 2013 @ 11:31 |
Wanneer moet je nou de wortel n wet gebruiken? Want bij hypothese toetsen heb je ook een steelproef maar daar heb ik nog nooit gezien dat je de wortel n wet moet gebruiken... | |
la_perle_rouge | woensdag 22 mei 2013 @ 11:32 |
Zie http://www.wjvanderzanden(...)g%20Wiskunde%20A.pdf Bereken: De opgave mag berekend worden met de hand of met de GR. Geef bij GR gebruik de ingevoerde formules en gebruikte opties. Kies op een examen in dit geval voor berekenen met de GR. Bereken algebraisch: Bereken stap voor stap zonder gebruik van de GR. Rond antwoord indien nodig af. Bereken exact: Bereken stap voor stap zonder gebruik van de GR. Rond het antwoord niet af. Laat wortels, breuken etc. staan. Bereken met behulp van afgeleide: Bereken de formule van de afgeleide en schrijf de gevonden formule ook op. Voor het rekenen met (het invullen van een waarde voor x) mag je weer met de GR verder. Bereken met behulp van differentiëren: De rest van de berekening mag met de GR opgelost worden. | |
la_perle_rouge | woensdag 22 mei 2013 @ 11:49 |
altijd bij steekproeven | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 11:52 |
Nee hoor. Gewoon 5 nCr 1 * 4 nCr 1 * 3 nCr 1 * 2 nCr 1 = 120. Serieus, ! en nPr is overbodig. Het kan altijd met nCr. | |
Ac1995 | woensdag 22 mei 2013 @ 12:01 |
Op hoeveel decimalen tussentijds afronden als er niks bijstaat? En op hoeveel decimalen moet je ook alweer procenten afronden, op 2 of 1 decimaal? Mijn wiskunde leraar is zo'n mierenneuker dat hij alles precies volgens de regeltjes wilt. | |
Miss_Lioness | woensdag 22 mei 2013 @ 12:11 |
1) Niet afronden tussentijds. 2) 1 decimaal bij voorkeur, als er echter niks staat aangegeven van rond af op x decimalen, dan maakt het niet uit. | |
Thorb | woensdag 22 mei 2013 @ 12:12 |
Ik doe meestal op 4 en procenten op 1 als er niets staat, maar in het antwoordmodel staat meestal iets van 5,07 of nauwkeuriger dus heel veel maakt het niet uit. | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 12:21 |
Hoe reken je die standaardafwijking uit bij vraag 12 van 2012-1? | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 12:22 |
Via Stat op je GR | |
Tiezol | woensdag 22 mei 2013 @ 12:23 |
Veel plezier knullen kusjes geniet ervan | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 12:24 |
L1: 1, L2: 18 L1: 2, L2: 39 etc En dan Stat > Calc > 1-Var Stats L1, L2 | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 12:24 |
Snap dat normaalwaarschijnlijkheidspapier nog steeds niet ![]() | |
Ac1995 | woensdag 22 mei 2013 @ 12:26 |
5,37 x 68 = 365,16/50 = 7,3032 - 5,37 = 1,9332 | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 12:26 |
Thanks ![]() Ik probeerde gewoon in te vullen met normalcdf en dan intersect, maar dat werkte niet echt ![]() | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 12:39 |
Veel succes iedereen! | |
tofastTG | woensdag 22 mei 2013 @ 12:42 |
Mogen de wiskundige goden met mij zijn en mij die 4,5 gunnen! | |
nuckythompson | woensdag 22 mei 2013 @ 12:44 |
Succes allemaal! | |
Xanarot | woensdag 22 mei 2013 @ 15:37 |
Ik ben al thuis, vond het niet lastig maar ik ben geen ster in wiskunde dus de kans bestaat best dat ik het fenomenaal verkloot heb... | |
Xanarot | woensdag 22 mei 2013 @ 15:46 |
Zodra er meer mensen klaar zijn zal ik mijn antwoorden globaal hier neer zetten | |
Rezania | woensdag 22 mei 2013 @ 16:01 |
Deze was goed te doen. Ik denk dat ik minstens een 8,5 heb. | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 16:06 |
Ik ben trots op je. | |
LDS | woensdag 22 mei 2013 @ 16:40 |
Vond hem prima te doen ![]() | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 16:43 |
Makkie ![]() ![]() | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 17:00 |
Iedereen die makkelijk zegt moet is naar 2012 1 en 2 gaan kijken dat was makkelijk. Vraag 4, 8 , 11 zijn gewoon van een niveau dat daar niet in zit. Het was een examen met redelijk wat weggeef vragen maar er zaten ook zeker een paar moeilijke vragen bij. | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 17:04 |
Pfff is het al 13 juni? ![]() | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 17:05 |
52 punten denk ik. | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 17:06 |
Ik denk 81 punten maar ik zal wel wat steekjes hebben laten vallen zo her en der ![]() | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 17:07 |
Trouwens Huntelaar in je examen hoe erg kan het zijn ![]() ![]() ![]() | |
Sogger | woensdag 22 mei 2013 @ 17:09 |
Zoveel slordigheidsfoutjes gemaakt... ![]() | |
Xanarot | woensdag 22 mei 2013 @ 17:10 |
Wauw, 67 punten, totaal niet verwacht, ging namelijk met een 5,5 het examen in. Als ik er nog 7 punten afhaal zit ik alsnog tussen de 7 en de 8 | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 17:11 |
Wat zijn de N-termen van wiskunde geweest de afgelopen jaren? | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 17:13 |
Rond de 0.8-1,1 | |
Pino112 | woensdag 22 mei 2013 @ 17:17 |
Was je klaar binnen de tijd? | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 17:17 |
Tussen de 7 en 8, helaas erg veel slordigheidsfoutjes gemaakt ![]() | |
Rezania | woensdag 22 mei 2013 @ 17:18 |
Damn, 81 van de 83, nice. | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 17:19 |
RuG werd gemeld op t examen! ![]() ![]() Alle gekkigheid op een stokje. Het examen ziet er wel flink makkelijker uit dan m'n examen in 2011. ![]() ![]() | |
k0fferbak | woensdag 22 mei 2013 @ 17:20 |
Wel 53 punten, totaal niet verwacht. Al zal de n-norm wel laag liggen. | |
Sogger | woensdag 22 mei 2013 @ 17:21 |
Grappig dat je bij vraag 8 een punt krijgt voor het antwoord opschrijven wat werd gegeven in de opgave. ![]() | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 17:21 |
200m P X = 4,99087 (42,5 )^1,81 • Het bepalen van de afgeleide 200m P' = − 9,0334747 (42,5 - x)^0,81 Hoezo is het - 9,033 het moet toch gewoon positief zijn. Of is het correctievoorschrift hier fout. | |
Romanus | woensdag 22 mei 2013 @ 17:22 |
Beredeneer vragen vind ik juist makkelijker. Ik heb dit examen echt verneukt denk ik ![]() Als ik maar boven de 4.1 heb | |
Sogger | woensdag 22 mei 2013 @ 17:22 |
Daar keek ik net ook al naar, ik heb ook geen negatief getal daar.. | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 17:23 |
Lijkt mij bijna 100% een fout. Want het vervolg van de opdracht heb ik wel precies hetzelfde. | |
Rezania | woensdag 22 mei 2013 @ 17:23 |
De afgeleide van -x is -1. | |
Rezania | woensdag 22 mei 2013 @ 17:23 |
Trouwens zelf ook fout gedaan. ![]() | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 17:23 |
Oh ik was al blij dat ik een keer iets goed had ![]() | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 17:24 |
Nee, 82 bij nader inzien ![]() ![]() Maargoed, zal her en der wel weer dingen vergeten zijn op te schrijven enzo. Ik reken op 70/83. Eigenlijk boeit het me ook niet, als het maar een 8 is. | |
tofastTG | woensdag 22 mei 2013 @ 17:24 |
Damnnn deze baas scoorde minsten een 4,9!!!!!!!!!! (daar waar een 4,5 nodig was) | |
Rezania | woensdag 22 mei 2013 @ 17:25 |
Gewoon dik voldoende dus. ![]() ![]() | |
ShortyGirl | woensdag 22 mei 2013 @ 17:25 |
Wow what the hell, ik heb volgens mij 80 punten.. Heb al me antwoorden opgeschreven en die komen overeen, misschien nog wel wat tussenstapjes vergeten op te schrijven, Ik hoop op een 9,2 dan sta ik een 9 ![]() Eindelijk een examen die wel goed ging xD | |
Rezania | woensdag 22 mei 2013 @ 17:25 |
En nu ga ik niet meer naar dat correctiemodel kijken, ik wil mijn euforische gevoel behouden. | |
Duuc-nl | woensdag 22 mei 2013 @ 17:25 |
Was eigenlijk heel makkelijk vind ik, N-term zal ook wel heel laag zijn. | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 17:26 |
Nice ![]() Ik ga het ook niet nakijken verder. Ga er vanuit dat ik alles gewoon goed heb omdat ik geen moeite had om het te maken, dat zegt meestal genoeg bij wiskunde. Ik weet al mn antwoorden toch niet meer, en al helemaal niet alle stappen die ik op het geschreven ![]() Hoeveel moet jij er nu nog? En dit ja ![]() | |
ShortyGirl | woensdag 22 mei 2013 @ 17:26 |
Jaa, mij in mijn klas vond ook bijna iedereen hem makkelijk. Maar er waren wel een aantal mensen die de laatste 2 opgave niet gemaakt hadden. Dus wie weet | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 17:26 |
Kinderachtig dat je bij vraag 17 dat schema moet hebben. Heb gewoon het antwoord opgeschreven en gezegd dat het het enige antwoord is met 26 punten is. | |
Rezania | woensdag 22 mei 2013 @ 17:27 |
Ik moet er nog drie, scheikunde, biologie en M&O. Jij alleen nog biologie en scheikunde waarschijnlijk? | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 17:27 |
Trouwens Giovanni van Bronckhorst in de aanval zetten ![]() ![]() | |
Rezania | woensdag 22 mei 2013 @ 17:27 |
Dat is toch geen bewijs man? Ik snap ze wel. | |
ShortyGirl | woensdag 22 mei 2013 @ 17:28 |
Er staat bijvoorbeeld, dus misschien dat het wel wordt goed gerekend. | |
chapel24 | woensdag 22 mei 2013 @ 17:29 |
Pfff, aantal echt zwaar verkloot. De laatste zespunter gelukkig wel goed. Ik gok een 5 en had een 5.7 nodig. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 17:29 |
Je moet toch bewijzen hoe je aan 26 punten komt? Dat doe je door stappen uit te leggen en daar hoort zo'n schema bij. | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 17:29 |
Scheikunde en frans. Bio al afgesloten ![]() Ik heb ook dat schema niet, was ik te lui voor, maar wel gewoon een andere uitleg gegeven dat dit inderdaad het hoogste aantal punten was. Zal wel goed zijn. Ja sorry ik ga niet helpen aan een lage N-term ![]() Maar hoor ook best veel mensen die denken em gewoon tussen de 5 en de 6 ofzo gemaakt te hebben hoor. | |
Jirdo | woensdag 22 mei 2013 @ 17:29 |
| |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 17:30 |
Wie waren die andere plaatjes? Die ene van Nac leek op Rob Penders ofzo. De rest had ik geen flauw idee | |
Duuc-nl | woensdag 22 mei 2013 @ 17:30 |
Ik was bezig en dacht waar blijven die 6-punters nou ![]() Waren het de 2 laatste, kut als je die niet hebt idd | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 17:31 |
Oja, die laatste vraag even kijken. Snapte niet hoe ze daar 6 punten onder konden verdelen ![]() | |
Rezania | woensdag 22 mei 2013 @ 17:31 |
Oh, gewoon relaxed dan. ![]() Ik vond een schema eigenlijk niet meer dan logisch? Je moest toch wel al die combinaties berekenen om de beste te bepalen. Als je hoog scoort help je juist mee aan een lage N-term hè. ![]() | |
tofastTG | woensdag 22 mei 2013 @ 17:31 |
Wss vanwege de vele stappen of iets in die richting.. | |
Jirdo | woensdag 22 mei 2013 @ 17:33 |
Dat is Penders inderdaad, die andere twee ken ik niet. | |
GezwelOpTeenMan | woensdag 22 mei 2013 @ 17:33 |
Leuk om te lezen dat ie makkelijk was als je hem zelf verkloot hebt... ![]() De vloek van de 5.5 regeling nadert mij. Vooral geweldig dat iedereen waaronder ik er vanuit ging dat ik wel even zou slagen. ![]() | |
Heliosphan | woensdag 22 mei 2013 @ 17:33 |
Was best goed te doen! Heb lekker veel opgeschreven, dus hopelijk ook nog wat punten bij opdrachten die ik niet goed heb. Jammer alleen dat er geen echte beredeneer vragen en logaritmisch papier inkwam. | |
GezwelOpTeenMan | woensdag 22 mei 2013 @ 17:34 |
Bas SiBas Sibum | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 17:34 |
Oja, hoge N-term bedoelde ik ![]() en berekenen vond ik niet zo nodig. Ik was een beetje lui ![]() ![]() Ik kijk nu naar het antwoordmodel maar snap het nogsteeds niet. Wat is met die 1 min en al die stappen? Dit kon makkelijker hoor ![]() | |
Rezania | woensdag 22 mei 2013 @ 17:34 |
Inzicht? Bij A? Serieus? ![]() | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 17:35 |
Je had eigenlijk moeten zeggen de kans is op een Huntelaar in een pakje is 0 want Huntelaar speelt in de Bundesliga en niet in de Eredivisie. | |
ShortyGirl | woensdag 22 mei 2013 @ 17:35 |
Voor bepaalde vragen heb je wel inzicht nodig hoor. | |
Heliosphan | woensdag 22 mei 2013 @ 17:35 |
Als je onder de 5,5 gemiddeld hebt gehaald, is de kans denk ik redelijk groot dat je er maar een klein beetje onderzit. Dan kan je het makkelijk ophalen met een herexamen. Tenminste, dat is wat ik hoop bij mijn eigen cijfers ![]() | |
GezwelOpTeenMan | woensdag 22 mei 2013 @ 17:36 |
Ging over het verleden. | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 17:36 |
Ja ik ga toch niet nadenken ![]() Sterker nog, hij zal bij Real toen. | |
GezwelOpTeenMan | woensdag 22 mei 2013 @ 17:37 |
Zeker waar, maar die druk dan bij de herexamen, jeeezzzusss. ![]() | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 17:37 |
Maar even serieus, was met die laatste vraag? ![]() Ik deed gewoon normalcdf(46.87,10^99,40.9,3) en dat dan keer 3. Is gewoon het goede antwoord en de makkelijkste berekening volgens mij ![]() Fuck die 1- enzo. | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 17:38 |
Niet aan het begin van het seizoen. | |
Donnachii | woensdag 22 mei 2013 @ 17:38 |
Ik denk dat ik ten onder ga aan zijn verre neef: de kernregel. Ik moest een 4,9 halen maar of dat hem wordt..... | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 17:38 |
Ja vraag ik mij ook af ik heb dat ook gedaan. Echt belachelijk dat je de hele tijd dat P moet aangeven enzo. | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 17:39 |
Ja, dat heb ik wel gedaan opzich. Maar niet 3 keer zoals in het antwoordmodel. Maar is ook niet nodig op deze manier. Ze doen gewoon te moeilijk. Beter krijg ik daar gewoon 6 punten anders ga ik iemand slaan met een natte krant. | |
Rezania | woensdag 22 mei 2013 @ 17:39 |
Noem er eens één? | |
Rezania | woensdag 22 mei 2013 @ 17:40 |
Ik dacht eerst de kans berekenen met normalcdf en dan de binominale verdeling gebruiken. ![]() | |
tofastTG | woensdag 22 mei 2013 @ 17:42 |
Dat heb ik ook gedaan:) | |
Loop-y | woensdag 22 mei 2013 @ 17:43 |
Heb volgens mij 19 punten gehaald ![]() Gr | |
chapel24 | woensdag 22 mei 2013 @ 17:45 |
Jep dat was rob penders, de andere weet ik ook niet | |
siedss | woensdag 22 mei 2013 @ 17:51 |
Even een vraag: ik heb vraag 5 gedaan met log Log(1.335)/log(1.0244) = 12 precies Bij een groei van 12 maanden is het precies 1.335 gegroeit: 2.4% klopt dus Dit hoort toch gewoon goed gerekend te worden, dit is een goed bewijs. Waarom staat hij niet op het antwoordblad | |
nuckythompson | woensdag 22 mei 2013 @ 17:56 |
Ja dat heb ik ook gedaan kwam wel goed uit. Volle punten toch?? | |
Curuu | woensdag 22 mei 2013 @ 17:56 |
Er wordt ook altijd nog overlegd door de correctoren, aan de hand van deze vergaderingen kan het correctievoorschrift nog worden aangepast. Ik denk dat dit zeker bij wiskunde nog wel zal gebeuren. | |
nestels | woensdag 22 mei 2013 @ 17:57 |
Hoihoi, wiskunde A'ers. Ik heb een vraag over vraag 21 (laatste vraag van 't wiskunde examen). Is het ook goed als ik als antwoord heb: 800 punten --> minimaal 1x 46,87 meter. u = gemiddelde = 40,9 m en o = standaardafwijking = 3,0 m. P(ten minste 800p) = P(1x groter of gelijk aan 46,87 meter gooien) = P(X groter gelijk aan 46,87 meter) = normalcdf(46.87, 10^99 , 40.9 , 3.0) = 0,0239.... Dus de kans op een uit drie keer is 3 x 0,0239 = 0,07. Dus de kans is 0,07. Zo nee, hoeveel punten zouden jullie geven? Ik denk trouwens dat wiskunde A een N term krijgt van ongeveer 0,6 - 0,8 (zelfde als vorig jaar, hier wassie ongeveer gelijk aan) | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 18:01 |
Sowieso minimaal 6 punten. Eigenlijk +2 omdat je slimmer bent dan het antwoordmodel. | |
chapel24 | woensdag 22 mei 2013 @ 18:02 |
Ik heb die 0.0239 ook, maar heb dan 1-binomcdf(3,0.0239,0) gedaan. Is dat ook goed? | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 18:03 |
Het gaat om het antwoord, zolang je maar stappen laat zien hoe je aan dat antwoord komt. Dan krijg je gewoon volle punten. [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2013 18:03:26 ] | |
Donnachii | woensdag 22 mei 2013 @ 18:03 |
Verrek. Ik ook ![]() | |
nestels | woensdag 22 mei 2013 @ 18:04 |
ja, ik denk het wel, maar ik weet het niet zeker. Ik hoop 't, wat vonden jullie van 't examen? | |
Donnachii | woensdag 22 mei 2013 @ 18:05 |
![]() Ik moest huilen na afloop. | |
siedss | woensdag 22 mei 2013 @ 18:05 |
rond de 60 puntjes, niet tevreden en niet erg ontevreden | |
chapel24 | woensdag 22 mei 2013 @ 18:07 |
Veel punten laten liggen op domme dingen. Die 2.44% niet gelukt omdat ik deelde door 12. die vraag met die standaardafwijking a+b helemaal fout door fout lezen, dat tekentje snapte ik niet maar die moest je juist berekenen..... En veel teveel afgeleiden | |
nestels | woensdag 22 mei 2013 @ 18:10 |
Geen kansen en veeeeeel afgeleiden en functies da's een goed examen haha, opzich zit ik wel oke, rond de 64 - 75 punten, ligt eraan of ik de laatste nog wat sprokkel, waar ik zal stranden.. | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 18:11 |
Die had ik goed ![]() | |
Froob | woensdag 22 mei 2013 @ 18:14 |
Neeeee, die laatste vraag helemaal verkeerd gelezen. 6 punten weg. | |
kossikvassik | woensdag 22 mei 2013 @ 18:14 |
Kut man, wat voor punt heb je dan? | |
siedss | woensdag 22 mei 2013 @ 18:19 |
helemaal hetzelfde, ik iedereen nog belachelijk maken na het examen dat ze die fout hadden enzo, had ik em zelf fout ![]() | |
siedss | woensdag 22 mei 2013 @ 18:20 |
met een norm van 1 een 3.1. Dat is in principe best compenseerbaar als je hoger dan een 4.9 stond | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 18:27 |
Niet echt, want dan is je eindcijfer een 4 en ben je gezakt. | |
detennismaster | woensdag 22 mei 2013 @ 18:31 |
Als je gewoon geleerd had voor deze toets had je zonder enig wiskundig inzicht al een 4. Zo veel weggevertjes. ![]() | |
LDS | woensdag 22 mei 2013 @ 18:37 |
Dit heb ik ook gedaan ![]() | |
ShortyGirl | woensdag 22 mei 2013 @ 18:39 |
HOGER dan een 4.9 | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 18:40 |
Waar komt 4,9 vandaan? 5,8 is meer op z'n plaats. | |
siedss | woensdag 22 mei 2013 @ 18:40 |
Je mag een 4 staan hoor, zelfs een 4 en een 5 ![]() | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 18:40 |
Ik had die laatste geheel goed, behalve dat ik de kans op t/m 14.86 heb gedaan (of wat de getallen ook alweer waren), ik redeneerde zo van 14.87 OF meer, zouden ze daar een punten voor afhalen? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 18:40 |
Niet voor wiskunde. ![]() | |
siedss | woensdag 22 mei 2013 @ 18:40 |
Ik bedoelde eigenlijk 3.9 ![]() | |
siedss | woensdag 22 mei 2013 @ 18:41 |
Ooooo ja dat was dom van mij, lach me maar even uit, ik verdien et | |
Miss_Lioness | woensdag 22 mei 2013 @ 18:41 |
Wederom een wiskundige formulering xD maar in dit geval moet het 5.9+ zijn om een 5 te staan voor wiskunde. | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 18:42 |
Bij die hypothese vraag was ik door het woordje 'slechts' aan het twijfelen of ik opeens binompdf moest gebruiken ![]() ![]() | |
nestels | woensdag 22 mei 2013 @ 18:45 |
Hallo, ik weet niet of ik het fout zie, maar bij opgave 20. De formule is dan: P200m = 4,99087 maal (42,5 - X)^1,81. Hoe kom je dan op een afgeleide van P'200m = -9,0334747 x (42,5 - X)^0,81? vooral die - voor de 9 snap ik niet. | |
Sogger | woensdag 22 mei 2013 @ 18:45 |
Ik had exact hetzelfde gedaan, t/m 14.86 | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 18:45 |
afgeleide van -x is -1, staat hierboven ook. | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 18:46 |
Kettingregel, -1 is de afgeleide van (42,5 - X) | |
nestels | woensdag 22 mei 2013 @ 18:47 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 18:48 |
Nee. min 1 puntje. | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 18:48 |
Ik denk dat deze fout veelvuldig gemaakt is, denk het zelf niet ![]() | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 18:48 |
Meer toch? Want je conclusies over de grafiek zijn dan ook fout lijkt me, en de schets enzo.. | |
nestels | woensdag 22 mei 2013 @ 18:50 |
Ik denk -2 want ik heb de afgeleide niet, heb wel die formule én het feit van getekend, ik heb namenlijk afnemend stijgend.. | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 18:50 |
Neem aan dat er sprake is van een doorrekenfout. Zoals bij M&O mag een fout niet nog eens afgerekend worden. Ik heb het examen niet gemaakt en de antwoorden niet gezien, maar dat denk ik. Sowieso niet alle punten kwijt als je enkel '-' bent vergeten. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2013 18:50:35 ] | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 18:50 |
Ja, da's ook weer zo. Geen idee dan. Al je conclusies worden wel fout enzo. | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 18:52 |
Zie nr. 5 van algemene regels (bovenaan (correctiemodel)). | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 18:53 |
Ik heb die hele grafiek goed maar heb afnemend dalend opgeschreven ![]() ![]() | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 18:54 |
Hmm. Dan wordt wel ineens zoveel afnemend stijgend als afnemend dalend goed. Ik vind het maar ingewikkeld. | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 18:55 |
Is ie toch ook? | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 18:57 |
Ja? Ah, nu weet ik niet meer wat ik heb opgeschreven ![]() Ik heb trouwens een grafiek gemaakt t/m 40, in het correctievoorschrift staat 42.5, erg? | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 18:58 |
Silk, heb je nog wat aan die 1-Var Stats gehad bij die tabel waar je de standaardafwijking moest geven? ![]() | |
hevigehengst | woensdag 22 mei 2013 @ 18:59 |
Ging primaa, denk wel rond de 7! | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 18:59 |
Heeft het invloed gehad op je antwoord? | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 18:59 |
Niet dat ik weet | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 19:00 |
Welke vraag is 't? | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 19:00 |
Die laatste drie vragen vond ik echt heerlijk ![]() ![]() | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 19:01 |
Geen idee meer ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 19:01 |
![]() *klikt examenblad weer weg* [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2013 19:01:35 ] | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 19:03 |
Wiskunde examen is een fysieke en mentale aanslag Het is een van de laatste | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 19:06 |
Ik denk dat het wel iets uitmaakt, want in het verhaaltje staat 42,5. Daar moet je dan iets mee doen, niet met 40. Tenzij ik de andere vraag voor me heb. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze je daarop gaan afrekenen als het antwoord gewoon goed is en je alle stappen hebt laten zien. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2013 19:09:13 ] | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 19:11 |
Ja de lijn stort daar niet in eens naar onderen ofzo dus.. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 19:13 |
Dan maakt het niet zoveel uit dat je 40 hebt gebruikt. Mijn wiA-leraar keek gewoon naar het antwoord of het in overeenstemming was met het correctievoorschrift, zo ja, dan ging hij kijken of de stappen goed waren gedaan, zo ja, volle punten. Kan me niet voorstellen dat ze -1 geven omdat je 40 hebt gebruikt ipv 42,5 als het antwoord gewoon goed is. ![]() | |
nuckythompson | woensdag 22 mei 2013 @ 19:17 |
Nooit geweten dat je je windowcoordinaten moest geven, heb gewoon schets gemaakt | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 19:17 |
Waar de fuck moest dat dan? ![]() | |
nuckythompson | woensdag 22 mei 2013 @ 19:18 |
• Een schets van de afgeleide op het interval [0; 42,5] 1 of bedoelen ze daar iets anders mee ik heb het in ieder geval niet | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 19:19 |
Tuurlijk moeten de coordinaten erbij. Je maakt toch ook geen grafiek zonder gegevens? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2013 19:21:12 ] | |
nuckythompson | woensdag 22 mei 2013 @ 19:20 |
Onee zie het al excuses | |
AppleBite | woensdag 22 mei 2013 @ 19:20 |
Dit is niet om stoer te doen, maar ik ben serieus vanochtend begonnen met het echt voorbereiden (inzoverre je dat al gedurende schooljaar niet hebt gedaan) van dit wiskunde examen (heb namelijk morgen Maatschappijwetenschappen, gigantisch veel leerwerk) en ik vond het hartstikke meevallen, ik ging vanwege mijn geringe inzet van een 6 uit, maar >7,5 moet er eigenlijk haast wel inzitten. | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 19:20 |
Hoe ging maw? | |
AppleBite | woensdag 22 mei 2013 @ 19:23 |
Heb morgen maw, ik hoop dat ik een 7 kan halen, blijf ik gewoon een 8 staan. Ik lees denk ik vandaag nog het geheel eens door, en dan ga ik de rijtjes gewoon stampen. Heb jij nog tips qua leren? | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 19:24 |
Syllabus. Die boeken (als het nog dezelfde boeken zijn) geven gewoon teveel en irrelevante informatie. Alles wat in de syllabus staat, komt terug. En verder de rijtjes, de theorieën en benaderingswijzen leren. Verkeerde topic trouwens, als je nog vragen hebt, verhuis ik wel naar vwo maw-topic. | |
LucvanDijk | woensdag 22 mei 2013 @ 19:27 |
Ik vond het vrij eenvoudig, maar wiskunde is dan ook mijn beste vak. Ik had wel iets totaal anders bij de vraag waarbij je moest uitleggen waarom twee formules gelijk waren, bij de logaritmes. Daar ben ik misschien drie punten verloren, ligt eraan of m'n leraar mijn uitleg ook goed vind, maar voor de rest heb ik alles goed, geloof ik. Misschien ben ik ergens een tussenstap vergeten op te schrijven, dat zou wel jammer zijn. | |
Loop-y | woensdag 22 mei 2013 @ 19:42 |
Een 3.1 of zo, heb een 2.8 nodig om geen 4 te staan voor wiskunde Zonde, ik dacht dat ik het wel kon zonder leren, maar nee | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 19:46 |
Ja ![]() Echt wat was het, vraag 3 al ofzo? ![]() ![]() | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 19:47 |
Ik wist het zelf ook net een dag ![]() ![]() | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 19:47 |
Ja, ik heb die schets ook gewoon van 0 tot 35. Hoe de fuck moet je weten tot waar dat moet. Toch duidelijk dat het gewoon een rechte lijn was... | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 19:47 |
Toch weer 2 makkelijke punten ![]() | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 19:49 |
Nouja, je kan het wel weten omdat de lijn daarna gewoon ophoudt (bij 42.5), maar ik denk dat we het principe van de lijn toch wel heel duidelijk hebben laten zien zo, dus ik denk niet dat je dan opeens minder punten krijgt | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 19:50 |
Nouja, het staat er wel heel duidelijk bij aangegeven op het corerctiemodel. Maar zulke dingen vind ik dus zo'n onzin allemaal. Ook de enige reden dat ik een 9 sta en geen 10 voor wiskunde trouwens. Vergeten asymptoten te tekenen en dat soort dingen. Ja weet ik veel dat dat moet ![]() | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 19:56 |
Mijn wiskunde examens zijn altijd omgeven door slordigheidsfoutjes ![]() | |
jordyqwerty | woensdag 22 mei 2013 @ 19:57 |
Die vraag met die dialecten trouwens ![]() | |
Uvejal | woensdag 22 mei 2013 @ 20:00 |
Ik had die nog bijna verkeerd gedaan :p Zag op het einde opeens dat ik een + was vergeten. Ik kom uit tussen de 69 en 78 punten. Hoop op een 8.3, want dan sta ik een 9 afgerond. | |
Thezeurminator | woensdag 22 mei 2013 @ 21:10 |
Wiskundedocent Emiel Penners beoordeelt het examen als 'best lastig'. "Het examen was vrij lang en dat is al gauw een struikelblok voor leerlingen. Het risico bestaat dat ze het examen gaan afraffelen. Dat gebeurde ook: sommige leerlingen hadden vragen overgeslagen en hadden vervolgens geen tijd meer om ze later alsnog te maken. Daarnaast bevatten sommige opgaven behoorlijke lappen tekst, dat maakt een examen ook pittig", aldus Penners. | |
Froob | woensdag 22 mei 2013 @ 22:25 |
Hahaha! Ik zei ook allemaal: die laatste vraag was zo'n makkie! Nu zijn wij de losers ![]() | |
siedss | woensdag 22 mei 2013 @ 22:26 |
gelukkig kan ik nog wel stoer doen met mijn dikke 7 ![]() | |
Froob | woensdag 22 mei 2013 @ 22:36 |
Ik ben iets minder stoer, waarschijnlijk tussen de tussen de 6,3 en 7,3. Maar ik heb alle antwoorden die ik niet zeker meer wist fout gerekend, dus het zal altijd hoger worden dan een 6,3 ![]() | |
siedss | woensdag 22 mei 2013 @ 22:37 |
Zou ik ook wel tevreden mee zijn hoor ![]() | |
Miss_Lioness | woensdag 22 mei 2013 @ 22:51 |
Tijdens het maken had ik dit gevoel: ![]() Aan het einde nog even doorkijken in enkele minuten: ![]() ![]() Met dit topic een paar post lezen: ![]() Ben dus weg hier ![]() | |
Ascarona | woensdag 22 mei 2013 @ 23:01 |
Klacht opgestuurd over de lengte van het examen, bijna iedereen uit onze Wiskunde A klas kwam in tijdnood vanwege de grote lappen tekst waar je niks aan had. Me docent was er ook boos over ![]() Overigens heb ik er niet zo'n goed gevoel over, de gehele opgave over aandelen (behalve vraag 6, gratis punteee :3) begreep ik geen ene snars van. Kan iemand mij uitleggen hoe je vraag 5 nou moest doen? ![]() | |
BeyondTheGreen | woensdag 22 mei 2013 @ 23:08 |
57 punten ofzo, een 7 hopelijk. Had ik hypothese toetsen nu maar geleerd. ![]() | |
siedss | woensdag 22 mei 2013 @ 23:14 |
Te lang??? Ik was driekwartier voor tijd klaar en heb nog 4 opdrachten opnieuw gedaan. Ik vond hem juist te kort | |
SiIk | woensdag 22 mei 2013 @ 23:15 |
Staat vrij duidelijk in de uitwerkingen toch? Ik heb het overigens anders gedaan. Gewoon een formule N= b*g^t opgesteld en daarmee bewezen. | |
Froob | woensdag 22 mei 2013 @ 23:17 |
Dank je, jij ook! Maar ik ben geen jongen... haha | |
siedss | woensdag 22 mei 2013 @ 23:39 |
Oouch... Gelukkig dat dit internet is haha | |
Froob | woensdag 22 mei 2013 @ 23:41 |
Dacht dat mijn usericon van Rapunzel wel genoeg zei ![]() | |
Miss_Lioness | woensdag 22 mei 2013 @ 23:45 |
Ik vond het ook wel wat lang, maar dan is het ook weer dat ik wat langer over deed. | |
OudeBok | donderdag 23 mei 2013 @ 01:28 |
Kan iemand mij uitleggen waarom 22 nPr 10 in hemelsnaam maar 1 scorepunt waard is bij de vraag over de teams..? Er is duidelijk een greep van 10 uit 22 zonder terugleggen MET een belangrijke volgorde. Dan dat keer 3 omdat je drie keepers hebt = antwoord en komt uit op 7,03 keer 10^12. Precies hetzelfde als die andere, misschien wel simpelere methode. Heel apart.. Heb er een klacht over ingediend, voor wat het waard is. | |
jordyqwerty | donderdag 23 mei 2013 @ 01:39 |
Ik heb dat antwoord ook, er staat toch niet dat je die hele shit moet uitschrijven? ![]() | |
OudeBok | donderdag 23 mei 2013 @ 01:44 |
Nope. Staat er inderdaad niet. Zolang dat er niet staat mag je het doen op elke manier die je wil.. | |
siedss | donderdag 23 mei 2013 @ 12:17 |
![]() | |
Froob | donderdag 23 mei 2013 @ 14:38 |
Het is ook gewoon heel leuk ![]() | |
Joszwa | donderdag 23 mei 2013 @ 16:50 |
Er staat dat ''22 boven 10'' niet goed is, dat is 22 Ncr 10 toch? 22 Npr 10 is namelijk gewoon hetzelfde als 22×21×20×19... (zoals het daar staat). Ik denk dus dat 22 Npr 10 gewoon goed is. | |
OudeBok | donderdag 23 mei 2013 @ 19:56 |
Hmm.. Hoop het ![]() | |
la_perle_rouge | donderdag 13 juni 2013 @ 17:46 |
Wie geslaagd is: gefeliciteerd. Hoe is het afgelopen, xWenyy, Karelnoord, Othie en vele anderen die ik het een en ander heb geprobeerd uit te leggen? Daar ben ik dan nu wel nieuwsgierig naar, hadden jullie er nog wat aan? | |
jordyqwerty | donderdag 13 juni 2013 @ 18:39 |
Aan mij heb je niks, maar ik had een 8,6. | |
Earl. | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:53 |
Gezakt door een 5.4 voor wiskunde, vervelend vak is het ook. ![]() | |
Romanus | zaterdag 15 juni 2013 @ 10:55 |
4.8 ![]() ![]() | |
SiIk | zaterdag 15 juni 2013 @ 11:01 |
Ik had een 9,3 dankzij jordyqwerty ![]() | |
Karelnoord | zondag 16 juni 2013 @ 21:12 |
7.1 gehaald. Prima afgelopen dus ![]() | |
jordyqwerty | zondag 16 juni 2013 @ 21:14 |
![]() | |
Tiezol | maandag 17 juni 2013 @ 15:49 |
Je had mij inderdaad veel uitgelegd. Heb een 8.7 gehaald lol. Wiskunde me enige cijfer hoger dan een 6 als eindcijfer haha. | |
Ascarona | dinsdag 18 juni 2013 @ 22:38 |
Wat is de kans dat we tweezijdige binominale toetsen krijgen? Want dat heb ik eigenlijk als enige nog niet echt onder de knie, ik heb iets van 7 examens geoefend en volgens mij heb ik het niet terug zien komen in de laatste paar jaar. | |
PowerData | dinsdag 18 juni 2013 @ 23:04 |
Pun intended? Maar tweezijdig is niet zo moeilijk toch? Werkt hetzelfde als eenzijdig, alleen dan 2x (duh). Ook letten op dat je het significantieniveau dus door tweeën deelt, omdat het aan beide zijden is. | |
Ascarona | dinsdag 18 juni 2013 @ 23:16 |
En de verwachtingswaarde erbij pakken, maar ik zie niet wat voor effect dat heeft. Ik moet het nog even snel begrijpen denk ik, maar we zien het wel. Ik weet dat het niet heel anders is maar om de een of andere reden zie ik het gewoon nog even niet. Wat was de pun trouwens? ![]() | |
PowerData | dinsdag 18 juni 2013 @ 23:18 |
Verwachtingswaarde? ![]()
| |
Baje | dinsdag 18 juni 2013 @ 23:45 |
P( kans op 2zijdig binominaal toets) = binomcdf( 91, 0.5, 9) = 0,53288389328 |