Ja, heel cru gezet, maar ze staan er wel op.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:44 schreef Xanarot het volgende:
[..]
Staan er in ieder geval de basic logaritmische rekenregels en bijvoorbeeld de quotient en productregel op?
Fijn, had namelijk in een ouder topic gelezen dat vanaf de Tweede Fase de formulekaart niet meer verstrekt werd.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:49 schreef Ascarona het volgende:
[..]
Ja, heel cru gezet, maar ze staan er wel op.
Kan je toch ook gewoon zien op examenblad dat ze er bij staan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:50 schreef Xanarot het volgende:
[..]
Fijn, had namelijk in een ouder topic gelezen dat vanaf de Tweede Fase de formulekaart niet meer verstrekt werd.
Tuurlijk mag je die met de GR oplossen. Tenzij er staat los algebraïsch op maar dat staat er (bijna) nooit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:49 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
2010-1 opdracht 19.
Mag je die formule bij stap 1 met de GR oplossen? Zo ja, hoe vul je die in, lukt me niet.
Zo niet, hoe los je die algebraïsch op? Kom daar ook niet uit.
Hoe vul je die inquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:52 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je die met de GR oplossen. Tenzij er staat los algebraïsch op maar dat staat er (bijna) nooit.
Oh, nou ik heb een redelijke hoeveelheid stress dus daar zal ik wel overheen gekeken hebben. Het is trouwens altijd fijn om persoonlijk gerustgesteld te worden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:51 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
[..]
Kan je toch ook gewoon zien op examenblad dat ze er bij staan?
Y1: 4,79*(x^480-1) / (x-1)quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:53 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
[..]
Hoe vul je die inVoel me dom maar lukt me niet..
Jaquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:44 schreef Xanarot het volgende:
[..]
Staan er in ieder geval de basic logaritmische rekenregels en bijvoorbeeld de quotient en productregel op?
Y1 = 4,79 × ((x^480)-1:x-1)quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:53 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
[..]
Hoe vul je die inVoel me dom maar lukt me niet..
Stel de rij getallen waaruit je kan kiezen voor als een toren waarvan je de hoogte weet, die is 1.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:55 schreef Berenbeer het volgende:
Zou iemand een rijtje kunnen geven van de meer dan/minder dan/hoogstens/minstens van de binomiale verdeling? Dan kan ik dat in m'n GRM zetten en het eindelijk eens goed doen
Zo zou ik het ook doen idd, maarrrrr die y1 kan ik er wel mooi op krijgen maar 27000 niet.. Kan ze niet allbei mooi in beeld krijgen, ook niet met zoomfit.. Beetje lullig als dit me straks overkomt, ik snap de berekening wel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:55 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Y1: 4,79*(x^480-1) / (x-1)
Y2:27000
Calc-intersect voila het antwoord is 1,008
quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]BEDANKT!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh je hebt het over de window, dat is altijd maar een beetje priegelen en proberen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:58 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
[..]
Zo zou ik het ook doen idd, maarrrrr die y1 kan ik er wel mooi op krijgen maar 27000 niet.. Kan ze niet allbei mooi in beeld krijgen, ook niet met zoomfit.. Beetje lullig als dit me straks overkomt, ik snap de berekening wel.
Bij die samenvatting vind ik de eerste bladzij handig, daar staat wanneer je je GR mag gebruiken en wanneer je het handmatig moet doenquote:Het staat ook nog eens uitgelegd in deze samenvatting:
http://www.wjvanderzanden(...)g%20Wiskunde%20A.pdf
Bladzijde 29 en 32, maar de rest is ook wel handig.
Edit: Hier is de formulekaart voor mensen die willen weten wat er wel en niet in de rekenmachine moet.
http://www.examenblad.nl/(...)kaart2008_wisvwo.pdf
Altijd nCr. Faculteiten is onzinquote:Op woensdag 22 mei 2013 11:09 schreef Thezeurminator het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wanneer je NCR gebruikt en wanneer faculteit. Ik ben het even vergeten
?quote:
Geen idee. Heb nPr en dat uitroepteken allebei nog nooit gebruikt. Het kan altijd ook op een andere manier is mijn ervaringquote:Op woensdag 22 mei 2013 11:19 schreef Thorb het volgende:
[..]
?
Als je 5 letters hebt, ABCDE en je wil alle volgordes uitproberen kan je het alleen met faculteit of nPr doen hoor. 5 nPr 5=5! > 120. Met nCr zou er maar 1 optie uitkomen. Maar waarschijnlijk bedoel je nPr.
Ik vind deze samenvatting sowieso geweldig, misschien dat iemand nog een vergelijkbare heeft gevonden?quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Bij die samenvatting vind ik de eerste bladzij handig, daar staat wanneer je je GR mag gebruiken en wanneer je het handmatig moet doen
Bij nPr en nCr pak je altijd een groepje uit een grotere groep, je pakt bijvoorbeeld 3 mensen uit een groep van 12.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:09 schreef Thezeurminator het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wanneer je NCR gebruikt en wanneer faculteit. Ik ben het even vergeten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |