SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het nog heeft gegoogled en ik kwam tot een sciencefiction figuur die Ender heet. Komt van Andrew, schijnt.quote:
Ik ken wel de naam Tatum.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:14 schreef oh-oh het volgende:
Als het gewoon het Engelse Tate is, dat is daar een veelvoorkomende naam.
En is Tate op zijn NL niet Fries of zo?
Blenderquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:32 schreef Mineola het volgende:
Ik denk aan Tate Modern. Tsja, het is niet mijn smaak, maar dat is wel meer niet.
Ender vind ik geen naam. Het is net of er een letter mist of zo. Doe dan Fender, of desnoods Einder.
Of gewoon sowieso iets heel anders
Fender vind ik wel weer leukquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:32 schreef Mineola het volgende:
Ender vind ik geen naam. Het is net of er een letter mist of zo. Doe dan Fender, of desnoods Einder.
Of gewoon sowieso iets heel anders
Ik vind inderdaad wel dat je gelijk hebt dat een kind een naam moet krijgen waar het zijn leven mee door kan, daarom vallen sommige namen van mij waarschijnlijk wel af, maar ik vind ook dat een kind een naam moet krijgen dat bij hem/haar past. Zarah vind ik wel de minst erge van zijn namen ja, maar die Z en de 'h' aan het eind maken het voor mij toch te kak. Met 'Sara' kan ik nog leven, maar mijn vriend wil daarin absoluut niet onderhandelen..quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:50 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik ben ook naarstig op zoek naar een goede naam, maar één van mijn criteria is toch echt dat als hij (wij krijgen een jongetje) later aan de telefoon zijn naam moet doorgeven en de persoon aan de andere kant zou wellicht reageren met: "pardon? Hoe zei u? Hoe schrijft u dat?".... het geen goede naam is.
Creatief ben je wel, dat moet ik meegeven maar wow.. wat een namen joh
Zarah vind ik stiekem wel mooi trouwens, is weinig kaks aan lijkt me?
Nopequote:Op donderdag 16 mei 2013 12:01 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
volgens mij is dat verboden in Nederland...
Ja, oke, maar wat dan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:55 schreef Rossdale het volgende:
Die typisch Nederlandse dubbele namen zijn dan ook alles behalve geschikt ja
Een naam als Fajah kan ik me wel iets bij voorstellen, maar het lijkt me in jullie geval het handigste om een niet standaard Nederlandse naam te kiezen, maar ook geen duidelijk buitenlandse naam.
wauw, toch nog 1 persoon per jaar die zijn kind zo noemtquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:06 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nopehttp://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/adolf
Mila vind ik ook een leuke, maarja onze kleine besloot een jongetje te wordenquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:07 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ja, oke, maar wat dan?
Vind t ook moeilijk om te bepalen wanneer een naam 'te buitenlands' klinkt. Bijvoorbeeld namen zoals Anne-Floor, Noortje, Eloise, etc zijn typisch Nederlands, dat is meteen duidelijk. Maar bijvoorbeeld Mila, is dat een Nederlandse naam of een buitenlandse? ik vind dat ook wel een leuke nl
Haha nou die zijn wel heel ergquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Mila vind ik ook een leuke, maarja onze kleine besloot een jongetje te worden
Kies anders iets in de trant van Latoya-Toos, Regina-Anna, Sharonda-Sjaan?
Ja die info had ik ook al opgezocht. Toch wel een mooie naam. Ik ga hem op mijn definitieve lijstje zetten nu ...quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:10 schreef Pvoesss het volgende:
Mila:
Verkorting uit Ludmilla. In het Hongaars komt Mila ook voor als vleivorm van Emilia en Camilla.
Ludmilla
Slavische naam. Volgens het Indogermaanse principe is deze naam, evenals de Germaanse namen, tweestammig. Het eerste deel komt overeen met Germaans liud 'volk', zie lud-; het tweede lid betekent 'geliefd'. Als geheel betekent de naam dus 'bij het volk geliefd'. De heilige Ludmilla werd geboren omstreeks 660 en was de echtgenote van de eerste christelijke hertog van Bohemen, Boriwoj; kerkelijke feestdag: 16 september. In Oost-Europa is de naam zeer populair.
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/verklaring/naam/Mila
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/verklaring/naam/Ludmilla
Dus jullie jongetje heet Milan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Mila vind ik ook een leuke, maarja onze kleine besloot een jongetje te worden
Kies anders iets in de trant van Latoya-Toos, Regina-Anna, Sharonda-Sjaan?
Ik vind de naam best leuk, maar die is nu zo ontzettend populair... dat vind ik dan weer niets. Ik zat vroeger met twee naamgenoten in de klas en dat vond ik gruwelijk irritantquote:
Ik heb zelf inderdaad een hele Antiliaanse naamquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Tja Adolf zou niet mijn keus zijn. Het is natuurlijk van oudsher een doodnormale naam maar de associatie is toch nog te erg vind ik.
Al worden er ook nog veel Ossama's Oussama's en andere variaties geboren.
@yclyho je bent zelf half antiliaans? heb je zelf een antiliaanse naam? Ik zou idd niet voor een dubbelnaam zoals anne-fleur oid gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mijn ouders hebben daar bewust voor gekozen zodat het bij me zou passen.
Nee die dubbelnamen ben ik nu ook al een beetje vanaf geweken, sowieso omdat het voor iedereen een hele habbekrats is om uit te spreken en echt functioneel is dat ook niet als het kind later solliciteert naar een baan ofzo.
[ Bericht 0% gewijzigd door YouCanLeaveYourHeadOn op 16-05-2013 14:12:09 ]En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
Toch blijven veel mensen hun kind Emma, Sophie, Charlotte noemen...quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind de naam best leuk, maar die is nu zo ontzettend populair... dat vind ik dan weer niets. Ik zat vroeger met twee naamgenoten in de klas en dat vond ik gruwelijk irritant
Klopt, maar het is ook maar mijn mening (en persoonlijke ervaring) natuurlijk hequote:Op donderdag 16 mei 2013 13:26 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Toch blijven veel mensen hun kind Emma, Sophie, Charlotte noemen...
Sommige maakt dat gewoon minder uitquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:26 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Toch blijven veel mensen hun kind Emma, Sophie, Charlotte noemen...
Mijn vriendin vind Luca heel leuk, maar die is tegenwoordig ook zo standaard... Zelf weet ik het nog helemaal niet. heb wel wat dingen in mijn hoofd, maar geen enkele naam die ik er meteen uit vind springenquote:
Die associatie heb ik dan weer totaal niet gelukkigquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:34 schreef Pvoesss het volgende:
Luca vind ik dan weer heel lelijk door
Gaat over kindermishandeling/verwaarlozing![]()
Oké, heb nu pas door dat je serieus bent. Ik dacht echt dat je een grapje maakte.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:50 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad wel dat je gelijk hebt dat een kind een naam moet krijgen waar het zijn leven mee door kan, daarom vallen sommige namen van mij waarschijnlijk wel af, maar ik vind ook dat een kind een naam moet krijgen dat bij hem/haar past. Zarah vind ik wel de minst erge van zijn namen ja, maar die Z en de 'h' aan het eind maken het voor mij toch te kak. Met 'Sara' kan ik nog leven, maar mijn vriend wil daarin absoluut niet onderhandelen..
Iemand vroeg naar mijn afkomst. Zelf ben ik half Antiliaans. Mijn vriend is 100% Nederlands, blond haar blauwe ogen, alles. Ons kindje kan er dus volledig blank uitzien, maar ook een beetje gemixt (lijkt me meer waarschijnlijk). En wil graag een naam waarin mijn afkomst een beetje 'weerspiegeld' wordt. Zo'n naam als Sophie of Anne-Lore, Laure, Fleuriëtte, enz vind ik er dan echt helemaal niks bijZeg nou zelf, Fajah-Lynn, Latoya, Felicity, Delanice, Elicious, passen daar wel beter bij... toch?
Ik heb daarnet Tallulouise aan mijn vriend voorgesteld, want ik vind dat inderdaad wel een leuke (bedankt, kleurdoos), maar ook dat wilde hij niet. Hij vond t gewoon te lang en te 'ghetto' (zegt hij)..
![]()
Ik heb inderdaad nog geen echoscopie gehad om het geslacht te bepalen, dus zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar in onze beide families (zowel vader als moeders kant) worden haast alleen maar meisjes geboren. Mijn vriend is de enige kleinzoon van zijn beide oma's. En ik heb zo'n sterk voorgevoel dat het een meisje wordt. Ook heb ik heel streng een soort 'meisjes-dieet' (jaja, vage zooi, ik weet het) gevolgd. Dat is deze referentie:
A. M. Noorlander, J. P. M. Geraedts, & J. B. M. Melissen. (2010). Female gender pre-selection by maternal diet in combination with timing of sexual intercourse – a prospective study. Journal of Reproductive Biomedicine, 21, 794– 80
Hier staat nog wat over beschreven:
http://www.babymed.com/fo(...)nfluence-baby-gender
Dus heel veel zuivel en groeten gegeten, bijna alle vlees en vis links laten liggen...
Ergens hoop ik toch nog dat mijn vriend in de komende maanden nog bijdraait, want we zullen toch echt een compromis moeten sluiten.
Als ik ooit een meisje krijgt dan krijgt ze de naam Hafsa!quote:
Ik ben er nog steeds niet over uitquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:36 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oké, heb nu pas door dat je serieus bent. Ik dacht echt dat je een grapje maakte.
Het zou nog steeds een grap kunnen zijn inderdaadquote:
wow, Aburahman, dat is echt een mondvolquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Als ik ooit een meisje krijgt dan krijgt ze de naam Hafsa!Als het een jongetje wordt dan zal hij of Nidal of Abdurahman heten.
Nog altijd beter dan Tim of Jan.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:40 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
wow, Aburahman, dat is echt een mondvol
was het maar zo. volgens mij zitten er ook niet zoveel antiliaanse mensen op dit forum deel. mijn nederlandse vriendinnen hebben me eigenlijk nooit verteld dat zijn mijn naam typisch antiliaans vinden en wat ze ervan vinden, maar ik weet zeker dat als ik mijn lijstje met namen aan ze laat zien, ze zich niet voor kunnen stellen dat ik mijn kindje zo´n naam wil geven. ook omdat ze me als een soort ´bounty´ zien, en ze dus automatisch denken dat ik mijn kindje wel een oerhollandse naam wil meegeven (ook vanwege mijn vriend natuurlijk)quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:36 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oké, heb nu pas door dat je serieus bent. Ik dacht echt dat je een grapje maakte.
Dat is in eerste instantie wel balen ja. T zou toch wat zijn als ik straks een jongetjestweeling krijgquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:42 schreef laziness het volgende:
Ik hoorde van mijn moeder het verhaal van een vrouw die twee dochters had, ging aan een tweede leg in haar veertigste. Kreeg weer een dochter. Toen ging ze aan een jongetjes dieet en kreeg een meisjes tweeling
Is het niet zo dat de huidskleur nog heel sterk kan veranderen?quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Je kunt ook 2 namen hebben en kijken naar je kindje. Krijg je echt een blank kindje kun je een naam geven die daar bij past krijgt je een kindje wat getint is een naam die daar bij past.
Ik ken 3 broers die blond zijn L. uciano en G. raciano
dit meen je niet, toch?quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Je kunt ook 2 namen hebben en kijken naar je kindje. Krijg je echt een blank kindje kun je een naam geven die daar bij past krijgt je een kindje wat getint is een naam die daar bij past.
Ik ken 2 broers die blond zijn L. uciano en G. raciano
Als je echt blank bent bij de geboorte word je niet echt donker hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:54 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de huidskleur nog heel sterk kan veranderen?
Ik ken een blonde El Viño. Al vind ik dat bij een donker kindje bij nader inzien nog geen fractie minder vreselijk.
Ja dat meen ik wel. Ik vind vooral de combi al vreselijk maar bij blonde kindje nog meer.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:55 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
dit meen je niet, toch?
Volgens mij niet hoor. Kunnen heel donkere kindjes de eerste dagen/weken zo goed als blank zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:56 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Als je echt blank bent bij de geboorte word je niet echt donker hoor.
Tuurlijk kun je iets donkerder of lichter worden maar een blond heel blank kindje wordt geen heel donker kindje met git zwart haar.
Haha, nee als je het zo stelt niet. Maar een 'negerkindje' kan er als kleine baby echt blank uitzien, ook al zijn de ouders beiden donker. Maar nee, volgens mij kan je niet van ras veranderen gedurende je levenquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:58 schreef ferrari_rood het volgende:
een blank kindje wordt toch nooit een neger?
Ik ben blank geboren, witblond blauwe ogen tot 5 maanden oud. Nu is mijn haar zwart, ben ik lichtgetint met donkergroene ogen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:58 schreef ferrari_rood het volgende:
een blank kindje wordt toch nooit een neger?
Maar ook echt met die punt in de naam? Dat vind ik wel iets te ver gaan mocht ik ooit een jongetje krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:56 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ja dat meen ik wel. Ik vind vooral de combi al vreselijk maar bij blonde kindje nog meer.
Ja, met punt. En de spatie.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:00 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Maar ook echt met die punt in de naam? Dat vind ik wel iets te ver gaan mocht ik ooit een jongetje krijgen.
Haha, nee die is vanwege googlebaarheidquote:Op donderdag 16 mei 2013 14:00 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Maar ook echt met die punt in de naam? Dat vind ik wel iets te ver gaan mocht ik ooit een jongetje krijgen.
Nee niet met punt in de naam. Dat heeft te maken met de googlebaarheid.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:00 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet. Maar Piet en Jan lijken me zulke veelvoorkomende namen dat dat niet echt nodig is, toch?quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:02 schreef Meke het volgende:
[..]
Haha, nee die is vanwege googlebaarheid![]()
Als jij je kinderen Piet en Jan noemt, en je wilt dat even googlen om te kijken wat er over ze gezegd wordt, wil je niet in dit topic uitkomenDaarom P.iet en J.an, dan vinden de ouders ze niet!
Ze zeggen dat je het vaak wel kan zien aan de kleur die de huid vlak bij de nagelriemen heeft. Dat zou een indicator zijn van hoe donker een kindje uiteindelijk gaat worden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:56 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Als je echt blank bent bij de geboorte word je niet echt donker hoor.
Tuurlijk kun je iets donkerder of lichter worden maar een blond heel blank kindje wordt geen heel donker kindje met git zwart haar.
Om de Antillianen in Londen en Parijs een hart onder de riem te steken?quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:24 schreef Gulara het volgende:
Ooh, nou mocht het serieus zijn dan neem ik mijn vorige posts terug en vind ik van je lijstje Ella-Fay by far de mooiste.
Ik snap overigens echt niet waarom Kee London en/of Kee Paris nou echt namen zouden zijn voor een kwart Antilliaans kindje?
Aah maar natuurlijk. Dan noem ik de mijnes gewoon Arubella, wel zo aardig.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Om de Antillianen in Londen en Parijs een hart onder de riem te steken?
Watvoor afkomst heb je dan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:20 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat ga ik in okt testen. Al verwacht ik wederom een licht kindje. Die weinig haar heeft en ik hoopniet knalrood
Hmm, op Ava na heb ik daar dan weer niets mee.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap de combi ook niet zo
Ik vind korte namen en zekker 3 letter namen leuk maar kee en dan paris?
Maar namen als deze dan weer wel <3
Pip
Lou
Ava
Mae
Rue
Bor
Fos
Maar wil je je kind nou echt opschepen met een ghettonaam?quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:39 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Hmm, op Ava na heb ik daar dan weer niets mee.
Dat Kee met een harde K is misschien wel wat te. Ik wil dat nog wel veranderen naar 'Cee' of 'Cea'
Maar dan nog zou mijn vriend het waarschijnlijk niet willen, dus dat zijn sowieso wel de eerste namen die afvallen...
Aan de andere kant, je kiest toch altijd een naam omdat je 'm zélf mooi vindt, niet omdat de rest van de wereld dat misschien vindt?quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:49 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar wil je je kind nou echt opschepen met een ghettonaam?![]()
Je kunt het zelf wel heul artistiekerig vinden, het overgrote deel van de mensen zal toch stiekem achter hun hand gniffelen.
Een kind moet wel het hele leven met die naam rondlopen. En dan heet je Harlemonia... Dat is toch heul naar?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:24 schreef innepin het volgende:
[..]
Aan de andere kant, je kiest toch altijd een naam omdat je 'm zélf mooi vindt, niet omdat de rest van de wereld dat misschien vindt?
Het is jouw smaak niet, het is mijn smaak niet, maar dat maakt toch niet uit? Da's juist het leuke aan namen, dat iedereen z'n eigen gevoel/smaak/etcetera erin legt.
Ja, dat zou ik wel heel naar vinden. Maar misschien vinden Harlemonia en haar moeder en haar vader en haar toekomstige partner en kinderen het wel prachtig.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:31 schreef mootie het volgende:
[..]
Een kind moet wel het hele leven met die naam rondlopen. En dan heet je Harlemonia... Dat is toch heul naar?
Haar vader vindt het nu al niks.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:32 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik wel heel naar vinden. Maar misschien vinden Harlemonia en haar moeder en haar vader en haar toekomstige partner en kinderen het wel prachtig.
Dat is wat iedereen riep over mijn dochter haar naam..quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:31 schreef mootie het volgende:
Een kind moet wel het hele leven met die naam rondlopen. En dan heet je Harlemonia... Dat is toch heul naar?
Ik vind dat je met een naam een kind ook een 'wens' meegeeft... klinkt misschien wat zweverigquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:24 schreef innepin het volgende:
[..]
Aan de andere kant, je kiest toch altijd een naam omdat je 'm zélf mooi vindt, niet omdat de rest van de wereld dat misschien vindt?
Het is jouw smaak niet, het is mijn smaak niet, maar dat maakt toch niet uit? Da's juist het leuke aan namen, dat iedereen z'n eigen gevoel/smaak/etcetera erin legt.
De naam Ender van het boek Ender wint is een kindervervorming van Andrew en heeft de lading van beëindiger; hij heeft onwetend een diersoort uitgeroeid met die overwinning.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:32 schreef Mineola het volgende:
Ik denk aan Tate Modern. Tsja, het is niet mijn smaak, maar dat is wel meer niet.
Of gewoon sowieso iets heel anders![]()
Eerlijk gezegd vind ik Jennifer (of Jenni/Jenny) totaal niet ghetto. Ik ken onwijs veel blanke meisjes die zou heten, ook op de Uni.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:55 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik vind dat je met een naam een kind ook een 'wens' meegeeft... klinkt misschien wat zweverigmaar ik denk dat je als ouder andere verwachtingen hebt van een Roderick-Jan dan van een D'Shontay.
Maarreh... wat dacht je van Jennifer? Beroemde naamgenoot J-Lo komt uit the Bronx, hoe ghetto wil je het hebben, en mocht het een blond hockeymeisje woren, dan klinkt het ook als Jennifurrrrrrrr heel passend.
Ja, maar ik gniffel dan weer als ik hoor dat mensen hun kind Diederick-Jan Jollem van Walraven noemen..quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:49 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar wil je je kind nou echt opschepen met een ghettonaam?![]()
Je kunt het zelf wel heul artistiekerig vinden, het overgrote deel van de mensen zal toch stiekem achter hun hand gniffelen.
Mayaquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik ben blank geboren, witblond blauwe ogen tot 5 maanden oud. Nu is mijn haar zwart, ben ik lichtgetint met donkergroene ogen.
+1; Jennie overigens nog veel meer; vooral in de categorie 50-70quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:46 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik Jennifer (of Jenni/Jenny) totaal niet ghetto. Ik ken onwijs veel blanke meisjes die zou heten, ook op de Uni.
Wat is jouw naam dan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn naam kent iedereen maar toch wordt hij bijna nooit gegeven. Hij komt ook nooit hier in de namenlijstjes voor.
Arlemia op zijn Nederlands vind ik nog wel mooi.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:48 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ja, maar ik gniffel dan weer als ik hoor dat mensen hun kind Diederick-Jan Jollem van Walraven noemen..
Ik denk dat iedereen zijn eigen smaak heeft. Alleen zijn die van mijn vriend en ik wat moeilijker te verenigen helaas...
Harlemonia moet trouwens Harlemia zijnOf misschien zelfs Arlemia
Kee is een degelijke Oudhollandse naam. Net als Mie, liefkozend Mietje.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:02 schreef Pvoesss het volgende:
Maar Kee als echte naam dan weer niet.
Als roepnaam kwam het wel meer voor maar Kee zelf niet echt.
Arlemia ziet er aanzienlijk beter uit dan Harlemonia, al valt er niet te zeggen hoe het uitgesproken moet worden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:48 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ja, maar ik gniffel dan weer als ik hoor dat mensen hun kind Diederick-Jan Jollem van Walraven noemen..
Ik denk dat iedereen zijn eigen smaak heeft. Alleen zijn die van mijn vriend en ik wat moeilijker te verenigen helaas...
Harlemonia moet trouwens Harlemia zijnOf misschien zelfs Arlemia
Prima maar de naam werd niet gegeven als echte naam. (vanaf 1880)quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:06 schreef Teslynd het volgende:
Kee is een degelijke Oudhollandse naam. Niet als Mie, liefkozend Mietje.
Ik ken anders wel een heel leuk Wesleyquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:37 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is wat iedereen riep over mijn dochter haar naam..
En ze is er zelf zo enorm blij mee.![]()
Ik vind sommige top tien namen echt enorm afschuwelijk en als je dat aan je kind geeft zit je niet per definitie safe natuurlijk.. Sommige namen zijn straks net zo fout als de Wesley's nu zijn
Natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Prima maar de naam werd niet gegeven als echte naam.
Misschien als koosnaampje maar als echt voornaam gewoon niet
A.iden (Eden) hier en wij zijn totaal geen tokkies. We hebben de naam heel weloverwogen gekozen. Juist geen Jayden gekozen omdat tig kinderen per jaar die naam al krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:47 schreef oh-oh het volgende:
Jayden en Ayden en zo ken ik echt enkel tokkies hier.
Daar is een volwassen man juist het donkerst.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:59 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben blij dat de kleur van de balzak van mijn jongste niets zei over de kleur die hij nu heeft![]()
![]()
Jullie spreken het echt uit als Eden?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
A.iden (Eden) hier en wij zijn totaal geen tokkies. We hebben de naam heel weloverwogen gekozen. Juist geen Jayden gekozen omdat tig kinderen per jaar die naam al krijgen.
Voor ons is A.iden juist heel netjes, voor elke leeftijd, ras en internationaal. De betekenis is ook tof: vurig of klein vuur.
Toch is het allemaal een Ierse naam. De schrijfwijze met de i trok ons meer aan.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:53 schreef Mabawa. het volgende:
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het Ajden was![]()
Ik zou Ayden eerder uitspreken als Eden volgens mij.
Dat snap ik.. dat was mijn punt ook nietquote:Op maandag 20 mei 2013 13:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Daar is een volwassen man juist het donkerst.Zegt niets over de rest.
Ja ik vind het met een i ook mooier staan.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Toch is het allemaal een Ierse naam. De schrijfwijze met de i trok ons meer aan.
Maar je hebt wellicht een punt dat men de vergissing met een Y niet zo gauw zo maken.
Aan de andere kant, 9 vd 10 mensen spreken mijn naam verkeerd uit terwijl ik geen bijzondere naam heb.
Mooi!quote:Op donderdag 23 mei 2013 00:21 schreef Hilzillah het volgende:
Zojuist vers geboren. e.lviana d.jenally j.aella
Oei ai..quote:Op donderdag 23 mei 2013 00:21 schreef Hilzillah het volgende:
Zojuist vers geboren. e.lviana d.jenally j.aella
Ik denk dat ze dit zelfs op het kamp zielig vindenquote:Op donderdag 23 mei 2013 06:53 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Oei ai..
Als je denkt dat het bijna niet kamperiger kan, worden er nog twee namen aan vast geplakt.. Het geheel is helemaal
Terwijl ze zelf liever 'Eden' als uitspraak had gehad?quote:Op donderdag 23 mei 2013 07:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ken iemand die noemt haar zoon wel Ajden omdat ze de verwachting hadden dat iedereen hem tóch zo zou noemen.![]()
In mijn hoofd heet hij wel Eden.
dat zei ze toen wel. Maar ja, misschien was dat wel om haar gezicht te redden? Jeweetutniet?quote:Op donderdag 23 mei 2013 07:55 schreef Gulara het volgende:
[..]
Terwijl ze zelf liever 'Eden' als uitspraak had gehad?
quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dat zei ze toen wel. Maar ja, misschien was dat wel om haar gezicht te redden? Jeweetutniet?
Ik kreeg een kaart en zei dus Eden. Toen corrigeerde ze dat zij gekozen hadden voor Ajden omdat iedereen het toxh zo zou zeggen.
ja, het maakt mij ook niet uit.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:11 schreef Gulara het volgende:
[..]![]()
Hoe bizar. En vreemd ook "om haar gezicht te redden". Ik vind Eden ook 37853x mooier dan Ajden, maar als dat iemands ding wél is, good for them.
Klopt. Behalvequote:Op donderdag 23 mei 2013 08:21 schreef Gulara het volgende:
Het is trouwens wel bizar hoe Engelse namen in Nederland verpauperd zijn.
Kom hier zoveel leuke namen met dito mensen tegen die in NL echt 'not done " zouden zijn.
Geloof me hier in Den Haag is ook Kate verpauperdquote:Op donderdag 23 mei 2013 08:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Klopt. BehalveKate
Maar misschien is dat weer de "Corry" van Australië, zo suf.
Nope.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Klopt. BehalveKate
Maar misschien is dat weer de "Corry" van Australië, zo suf.
Nee...quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:31 schreef laziness het volgende:
[..]
Geloof me hier in Den Haag is ook Kate verpauperd
Ik moet wel zeggen dat internet nog zo'n beetje uitgevonden moest worden toen hij zijn naam kreegquote:Op donderdag 23 mei 2013 08:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoezo denkt iedereen Ajden? Er staat toch overduidelijk Eden, het is toch een Engelse naam? Ik zou denken dat alleen de buurvrouw (no offence DeBuurvrouw ) op leeftijd "onzen ajden" zou zeggen.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:32 schreef Gulara het volgende:
[..]
Nope.Kate
![]()
Onze eerste midwife heette Kate. En elke keer als discreet de kamer binnen kwam zei ze heel zachtjes "just Kate"
Ik snap het ook niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoezo denkt iedereen Ajden? Er staat toch overduidelijk Eden, het is toch een Engelse naam? Ik zou denken dat alleen de buurvrouw (no offence DeBuurvrouw ) op leeftijd "onzen ajden" zou zeggen.
Oh, ja in het geval van je zus kan ik het wel begrijpen. Jouw naam zou ik nooit als Alies uitspreken, vind Ellis veruit het meest logisch? Ach en die grappen als Adieu.. ik zou me er niet druk om makenquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet.De vriend van mijn zus heeft een neefje die dus wel Ajden heet en mijn zus is daarom weleens verkeerd. Dat begrijp ik dan wel want dan zit die uitspraak nog wat meer in je systeem. Maar ze had er voor de grap ook weleens Adieu van gemaakt. Dat vond ik niet zo leuk.
![]()
Zelf heet ik A.lice en spreek je uit als Ellis. Gewoon in het Engels dus. 9 vd 10 die ik ontmoet en mijn naam ziet staan maakt er Alies van en ooit iemand Alieke.
Waarom dan niet met een z schrijven als je een z wil horen? Met een 'c' hoor je vlgs mij nl als een 's' uit te spreken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:30 schreef zandsculptuur het volgende:
Ok, nu weet ik zeker dat ik Engels uitgesproken namen niet zo leuk vind als hun Nederlandse variant.
Een van mijn namen is Alice (alieze).
Aiden vind ik ook ajden, als iemand een eden wilt, denk ik dat ze dan wel Eden zouden schrijven (wat ik overigens ken als meisjesnaam).
Aliese, alieze, klinkt bij mij hetzelfdequote:Op donderdag 23 mei 2013 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waarom dan niet met een z schrijven als je een z wil horen? Met een 'c' hoor je vlgs mij nl als een 's' uit te spreken.
Zeker Alice lijkt me overduidelijk dat het een engelse uitspraak is itt Alize
Nu je het zegt, nee ik geloof van niet. Dat maakte ik er nu van omdat het toch al zo onlogisch is.quote:
No worries, daar zit echt nog wel iets tusseninquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:58 schreef Cwen het volgende:
Ik vind dat best lastig, wil graag dat men de naam van m'n kind kan uitspreken maar wil ook niet iets oversimpels kiezen... We kniezen lekker verder!
ik zou inderdaad nooit uit mezelf op de 'Alize' uitspraak komen, maar wel twijfelen tussen frans ('Alies') en engels ('Ellis'). beide varianten komen in mijn omgeving voor.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waarom dan niet met een z schrijven als je een z wil horen? Met een 'c' hoor je vlgs mij nl als een 's' uit te spreken.
welke van de twee?quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:13 schreef Pvoesss het volgende:
En dan denk je dat je de meest simpele naam hebt gegeven en gaat het alsnog mis
Mijn turkse buurjongen heet Aydin en dat spreek je uit als Eejdin, dus ook die vlieger gaat hier niet opquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:36 schreef Mabawa. het volgende:
Ik denk dat mijn verkeerde uitspraak beinvloed werd door een verbrastering zijn van het Turkse Aydin, wat dus wel als Ajden wordt uitgesproken en ook weleens als Aiden geschreven wordt.
Ik ken m vooral als Alies idd, maar dat komt meer van de franse kantquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Al onze Turkse klanten die zo met de achternaam heten zeggen Ajdinquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:26 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Mijn turkse buurjongen heet Aydin en dat spreek je uit als Eejdin, dus ook die vlieger gaat hier niet op
wellicht omdat t een achternaam is ofzoquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Al onze Turkse klanten die zo met de achternaam heten zeggen Ajdin![]()
En dat zijn er echt veul!
Ja maar waarom zouden ze het dan anders uitspreken dan wanneer het een voornaam is?quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:54 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
wellicht omdat t een achternaam is ofzo
In Turkije is dat misschien wel normaal. Russische achternamen zijn voor man en vrouw bijvoorbeeld ook anders.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja maar waarom zouden ze het dan anders uitspreken dan wanneer het een voornaam is?
dat doen we in nederland ook wel hoor klemtonen enzoquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja maar waarom zouden ze het dan anders uitspreken dan wanneer het een voornaam is?
Collega hier spreekt t uit als Aj-dun bij de voornaamquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja zo spreken die die ik het ken ook allemaal uit. Ajden/ Ajdun.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
Collega hier spreekt t uit als Aj-dun bij de voornaam
eejden idd. eden is ook maar net hoe je t uitspreekt, ee-den of iedenquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja zo spreken die die ik het ken ook allemaal uit. Ajden/ Ajdun.
Aiden zou ik dus net zo uitspreken, sowieso als ik op de Engelse tour zou gaan als Eejden, niet als Eden
als ik eden typ bij uitspraak bedoel ik eden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
eejden idd. eden is ook maar net hoe je t uitspreekt, ee-den of ieden
Oh, mijn baas heet David en hoe vaak mensen dat dan wel niet of op zijn Engels wat ik al veel minder vind uitspreken, of ze noemen hem daadwerkelijk Davequote:Op donderdag 23 mei 2013 11:13 schreef Poppedein het volgende:
Zo is Davi hier heel lang grote kanshebber geweest bij jongste, maar de angst dat mensen daar steeds Davy/Devy (= vind ik, paupernaam) van zouden maken was reden dat ie afviel en dat vind ik toch besy jammer.
En bij Lena's geboorte kregen we een kaartje met " gefeliciteerd met jullie Layna"...tsja, leuker kunnen we t niet maken...
quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:15 schreef Kleurdoos het volgende:
wordt ook nog leuk bij onze naam qua uitspraak
O HAHHAHAHAHAHHAHAHHquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:15 schreef Fixi0 het volgende:
Zit er over na te denken om me kind later twee namen te geven: Ad Dolfje
Hou ook van jouquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:17 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
O HAHHAHAHAHAHHAHAHH
WHHAHAHAHHAHAHHA
flikker op
Huh, Eejden of Eden? Dat is toch hetzelfde?quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja zo spreken die die ik het ken ook allemaal uit. Ajden/ Ajdun.
Aiden zou ik dus net zo uitspreken, sowieso als ik op de Engelse tour zou gaan als Eejden, niet als Eden
Een vriend van mij heet David, uitgesproken als Daaviet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh, mijn baas heet David en hoe vaak mensen dat dan wel niet of op zijn Engels wat ik al veel minder vind uitspreken, of ze noemen hem daadwerkelijk Dave![]()
Afschuwelijk.
Nee vind ik dus niet.. ik vind eejden hetzelfde als ajdenquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:21 schreef vencodark het volgende:
Huh, Eejden of Eden? Dat is toch hetzelfde?
Je oudste heet zeker ook ie-lajn?quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:15 schreef Kleurdoos het volgende:
wordt ook nog leuk bij onze naam qua uitspraak
Maar Ajden is met de a van appel en Eejden de ee van emotie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:27 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nee vind ik dus niet.. ik vind eejden hetzelfde als ajden
Eden, zoals in het paradijs: Hof van Eden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:33 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind eden dus gewoon als eden of als ieden
Ja maar in eden zit geen i of jquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar Ajden is met de a van appel en Eejden de ee van emotie.
En de joodsequote:Op donderdag 23 mei 2013 11:36 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Eden, zoals in het paradijs: Hof van Eden.
Dawieeet lijkt me de Franse uitspraak?
Nee ik hoor echt een groot verschil tussen eejden, want dat is Engels, of eden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Net niet nee.Dat ligt zo dichtbij elkaar. Ik hoor dat amper. Een stille j.
Wij spreken het uit als Ee-lin, maar in scandinavische landen maken ze er regelmatig Ie-lin van hoor. of Ijelinquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:35 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Je oudste heet zeker ook ie-lajn?
als in sjutemme? ach tochquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:00 schreef Kersjes het volgende:
En bij middelste op het KDV zit een Jetaime
Ailofjoequote:Op donderdag 23 mei 2013 15:05 schreef Kersjes het volgende:
Die moeten samen een kind maken Pvoesss!
En die vervolgens Lovely noemen
Hahahahaquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:05 schreef Kersjes het volgende:
Die moeten samen een kind maken Pvoesss!
En die vervolgens Lovely noemen
Grvrdrmmml.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat valt ook nog flink tegen als dat kind een keer naar het buitenland gaat.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat valt ook nog flink tegen als dat kind een keer naar het buitenland gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En buiten speelt hij met Kees![]()
zoeen ken ik er ook. is een joegoslaaf (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten)quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Een vriend van mij heet David, uitgesproken als Daaviet.
Ik zou denken Lau ja.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:19 schreef Pvoesss het volgende:
Hahaha zo had ik het met een vriendin over de naam Lou..
leek mij heel simpel hoe je dat uitspreekt maar ik kreeg wel de vraag of het was als loe of lau
en wat te denken van Laura.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
'Loe' uiteraard. Maar toch, in 'mouw' bijvoorbeeld spreek je de ou klank ook niet als oe uit. Dus het is misschien toch niet zo'n gekke gedachte van mensen?
quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:19 schreef Pvoesss het volgende:
Hahaha zo had ik het met een vriendin over de naam Lou..
leek mij heel simpel hoe je dat uitspreekt maar ik kreeg wel de vraag of het was als loe of lau
In mijn hoofd zei ik ook altijd Afiefa. Idem voor Devin. Daarvan wist ik ook heel lang niet dat je het anders uitsprak.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik dacht ook dat je Ajden als ai-den uitsprak. Weer wat geleerd.
vwb makkelijke namen....
Eli wordt ook wel uitgesproken als IELAI.
Of gespeld als Elie.
Of ze denken dat het EDIE is.
Heb je een naam met 3 letters, gaat het nog mis.
En Aviva noemen ze AFIEFA. Terwijl het juist een zachte "v" is. Meer awiewa dan aFiFa.
Met een naam als "Jan", zit je tenminste veilig idd.
Ik zou inderdaad Garda of Sjarda denken, of misschien Karda. Niet Tjarda.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:51 schreef laziness het volgende:
[..]
In mijn hoofd zei ik ook altijd Afiefa. Idem voor Devin. Daarvan wist ik ook heel lang niet dat je het anders uitsprak.
Als de naam je onbekend is volg je toch de Nederlandse taalregels om tot een uitspraak te komen.
Zo kende ik een Charda wat je uitspreekt als Tjarda. Ik vond het niet meer dan logisch dat veel mensen dat bij het lezen uitspraken als Garda.
Beetje sneu voor haar was het wel vond ik altijd![]()
hier juist Loequote:
als je de nederlandse taalregels gebruikt hoe kom je dan aan die FFen? dr staat toch een v, die gebruik je dan toch ook?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:51 schreef laziness het volgende:
[..]
In mijn hoofd zei ik ook altijd Afiefa. Idem voor Devin. Daarvan wist ik ook heel lang niet dat je het anders uitsprak.
Als de naam je onbekend is volg je toch de Nederlandse taalregels om tot een uitspraak te komen.
net als Rachel wat je op tig manieren kunt uitsprekenquote:Zo kende ik een Charda wat je uitspreekt als Tjarda. Ik vond het niet meer dan logisch dat veel mensen dat bij het lezen uitspraken als Garda.
raggelquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:25 schreef Vlindur het volgende:
Ik ken 2 Rachel's. 1 Raggel en 1 Reeitsjel
Aviva spreek ik uit als Afiva, maar das dus niet goedMaar hoe moet Devin dan?
Dewinquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:25 schreef Vlindur het volgende:
Ik ken m zowel voor- als achternaam als Aaidunquote:Op donderdag 23 mei 2013 10:26 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Mijn turkse buurjongen heet Aydin en dat spreek je uit als Eejdin, dus ook die vlieger gaat hier niet op
Omdat je de v in de meeste woorden meer als een soort f dan een w uitspreekt zoals blijkbaar in aviva de bedoeling is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je de nederlandse taalregels gebruikt hoe kom je dan aan die FFen? dr staat toch een v, die gebruik je dan toch ook?
[..]
net als Rachel wat je op tig manieren kunt uitspreken
Rachel, dat is mijn doopnaam, wij spreken het uit als Kachel met een R en dat klinkt toch weer anders dat Raggel, dat klinkt als Roggel met een aquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:25 schreef Vlindur het volgende:
quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Rachel, dat is mijn doopnaam, wij spreken het uit als Kachel met een R en dat klinkt toch weer anders dat Raggel, dat klinkt als Roggel met een a
ik ben nu echt aan t zoeken naar een woord die dat heeftquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Omdat je de v in de meeste woorden meer als een soort f dan een w uitspreekt zoals blijkbaar in aviva de bedoeling is.
Kachel met een R en Raggel spreek ik exact het zelfde uit andersquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Rachel, dat is mijn doopnaam, wij spreken het uit als Kachel met een R en dat klinkt toch weer anders dat Raggel, dat klinkt als Roggel met een a
ik ookquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:40 schreef oh-oh het volgende:
Spreek je de V's in Aviva anders uit als de v in Eva? Nee toch? Ik zou het gewoon echt zo uit spreken als het er staat?
t een met een zachte g en de ander met een harde gquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Kachel met een R en Raggel spreek ik exact het zelfde uit anders
Ik heb maar één g, dus vandaarquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
t een met een zachte g en de ander met een harde g
Hmm, geen verschil ook tussen kachel en waggel?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Kachel en Waggel klinken hier ook het zelfde. Komt door jullie accent dusquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:43 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hmm, geen verschil ook tussen kachel en waggel?
Mss ligt het aan ons Limbo's dan?
Klopt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Omdat je de v in de meeste woorden meer als een soort f dan een w uitspreekt zoals blijkbaar in aviva de bedoeling is.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
t een met een zachte g en de ander met een harde g
Ik sprak slechts over hoe ik in mijn hoofd aviva of devin uitsprak door het hier te lezen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:43 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Klopt.
Maar je hoort een naam uit te spreken zoals de ouders dat doen. En niet je eigen interpretatie te geven.
Beter luisteren, minder lezen dus
Uit welke regio kom jij? Ik spreek de v ook eerder als w uit dan als f (of eigenlijk gewoon als vquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:49 schreef Ynske het volgende:
ik spreek beide uit als A- vie- va met een korte begin a en De- vin met een korte e
dat klopt dus niet maar t lukt me niet om t met een w te zeggen, klinkt zo raar?
zuid limburgquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Uit welke regio kom jij? Ik spreek de v ook eerder als w uit dan als f (of eigenlijk gewoon als v), volgens mij doet iedereen met een Brabants dialect dat. Limburgs ook denk ik. Noord- / Zuid-Holland en het Noord-Oosten van het land gaat denk ik meer richting de f bij een v.
Disclaimer want die zie je al mijlenver aankomen: uitzonderingen daargelaten![]()
ja zo zou ik t ook uitsprekenquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:54 schreef oh-oh het volgende:
Hier ook Zuid Limburg en ik ken ook een Devin en dan is gewoon Devil met een n qua uitspraak.
Als je een naam regelmatig leest, dan maak je er in je hoofd je eigen uitspraak van. Soms klopt die en soms niet. Helemaal prima.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:48 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik sprak slechts over hoe ik in mijn hoofd aviva of devin uitsprak door het hier te lezen.
Daar staat niet bij wat de uitspraak is![]()
Tot jij hier een keer klaagde dat jouw familie het niet goed deed.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:54 schreef oh-oh het volgende:
Hier ook Zuid Limburg en ik ken ook een Devin en dan is gewoon Devil met een n qua uitspraak.
Hoppa N=2 = significant, opgelost.quote:
Same Same hier met oorsprong zuid Limburg.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:57 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
[..]
Hoppa N=2 = significant, opgelost.
Ken het.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:58 schreef vencodark het volgende:
Als mensen mijn naam verkeerd uitspreken, verbeter ik ze bijna altijd. Vooral leuk op school als de docent elke les de namenlijst afging. Ik vind het gewoon irritant.
Het is vaak zo lastig om te zien naar welke taal namen uitgesproken moeten worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:30 schreef zandsculptuur het volgende:
Ok, nu weet ik zeker dat ik Engels uitgesproken namen niet zo leuk vind als hun Nederlandse variant.
Een van mijn namen is Alice (alieze).
Aiden vind ik ook ajden, als iemand een eden wilt, denk ik dat ze dan wel Eden zouden schrijven (wat ik overigens ken als meisjesnaam).
O, ik vind de eerste ie hoger & korter en de tweede ie dieper & voller.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:38 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Aliese, alieze, klinkt bij mij hetzelfde.
Ik had er tot een aantal jaar geleden trouwens geen seconde over na gedacht dat mijn naam en 'ellis' eigenlijk dezelfde naam zijn.
Charlotte, Chanel, Charles.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Zo kende ik een Charda wat je uitspreekt als Tjarda. Ik vond het niet meer dan logisch dat veel mensen dat bij het lezen uitspraken als Garda.
ach is wel net iets ander dan agg. Iets langer en zachter.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Maar bij mensen die je alleen via correspondentie kent, zoals hier? Dus de andere forumers zelf, maar ook hun familie, vrienden, overige kennissen waar ze over schrijven?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:43 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Klopt.
Maar je hoort een naam uit te spreken zoals de ouders dat doen. En niet je eigen interpretatie te geven.
Beter luisteren, minder lezen dus![]()
Jij zegt Tjarlotte en Tjanel?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:32 schreef Teslynd het volgende:
Charlotte, Chanel, Charles.
Die g kan ik niet plaatsen.
Tjarlesquote:Op vrijdag 24 mei 2013 07:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
Jij zegt Tjarlotte en Tjanel?
Ik kan de Tj klank in Charda juist niet plaatsen.
Ik spreek het ook zo uit. Hoe moet het dan?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 07:58 schreef Mineola het volgende:
Oh, en Devin was voor mij (qua uitspraak dan) altijd Kevin met een D. Maar niet dus!
wat is er mis mee?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:36 schreef Mabawa. het volgende:
Deze namen zie ik net op een openbare facebookpagina staan![]()
Re.nze-Mar.ijn, Fe.dde-Co.rné en dochtertje An.ne-Margr.iet
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 07:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat zal gewoon uit een ander taalbereik afkomstig zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 07:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
Engelse uitspraak wel he, Tjarlotte en Tjarles, Chanel is Fransquote:Op vrijdag 24 mei 2013 07:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ging het over Engelse namen dan? In het Engels zeg ik trouwens ook geen harde T. Niet zoals in Tjarda in elk geval. Maar ik ken een Tjarda van vroeger en dat schreef je ook zo en dat sprak je dus we uit met een harde T.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Engelse uitspraak wel he, Tjarlotte en Tjarles, Chanel is Frans
Ja dat is dan weer op zijn Limburgsquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:16 schreef Kyara het volgende:
Ja dat klopt. Zo ken ik de Charles dat je uitspreekt als Sjarrel.
Ja. Met de "w" zoals je uitspreekt in het woord "wanneer".quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:38 schreef Saffier het volgende:
Dus je spreekt het als 'Awiewa'? In mijn hoofd hoor ik Avieva als ik het lees.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:05 schreef Suikertante het volgende:
De kinderen van een via via kennis van meVolgens mij gebruiken ze de namen ook volledig,
in elk geval online. Ze hebben er trouwens sinds kort nog een, met een vergelijkbare naam. Alle namen los zijn best prima! Hoewel ik Corné zelf niet echt mooi vind.
Ik vind ze los ook wel te doen inderdaad. Vind Marijn een leuke naam zelfs. Maar zo geforceerd samengevoegd. Nee dat vind ik echt vreselijk.quote:
Haha nee zo zijn ze dan weer helemaal niet gelukkigquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:50 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ik vind ze los ook wel te doen inderdaad. Vind Marijn een leuke naam zelfs. Maar zo geforceerd samengevoegd. Nee dat vind ik echt vreselijk.
Ik zie nu ook kindjes voor me die hetzelfde kapsel moeten hebben terwijl het eigenlijk niet klopt/bij ze staat.Geen flauw idee waar dat beeld vandaan komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |