SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het nog heeft gegoogled en ik kwam tot een sciencefiction figuur die Ender heet. Komt van Andrew, schijnt.quote:
Ik ken wel de naam Tatum.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:14 schreef oh-oh het volgende:
Als het gewoon het Engelse Tate is, dat is daar een veelvoorkomende naam.
En is Tate op zijn NL niet Fries of zo?
Blenderquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:32 schreef Mineola het volgende:
Ik denk aan Tate Modern. Tsja, het is niet mijn smaak, maar dat is wel meer niet.
Ender vind ik geen naam. Het is net of er een letter mist of zo. Doe dan Fender, of desnoods Einder.
Of gewoon sowieso iets heel anders
Fender vind ik wel weer leukquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:32 schreef Mineola het volgende:
Ender vind ik geen naam. Het is net of er een letter mist of zo. Doe dan Fender, of desnoods Einder.
Of gewoon sowieso iets heel anders
Ik vind inderdaad wel dat je gelijk hebt dat een kind een naam moet krijgen waar het zijn leven mee door kan, daarom vallen sommige namen van mij waarschijnlijk wel af, maar ik vind ook dat een kind een naam moet krijgen dat bij hem/haar past. Zarah vind ik wel de minst erge van zijn namen ja, maar die Z en de 'h' aan het eind maken het voor mij toch te kak. Met 'Sara' kan ik nog leven, maar mijn vriend wil daarin absoluut niet onderhandelen..quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:50 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik ben ook naarstig op zoek naar een goede naam, maar één van mijn criteria is toch echt dat als hij (wij krijgen een jongetje) later aan de telefoon zijn naam moet doorgeven en de persoon aan de andere kant zou wellicht reageren met: "pardon? Hoe zei u? Hoe schrijft u dat?".... het geen goede naam is.
Creatief ben je wel, dat moet ik meegeven maar wow.. wat een namen joh
Zarah vind ik stiekem wel mooi trouwens, is weinig kaks aan lijkt me?
Nopequote:Op donderdag 16 mei 2013 12:01 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
volgens mij is dat verboden in Nederland...
Ja, oke, maar wat dan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:55 schreef Rossdale het volgende:
Die typisch Nederlandse dubbele namen zijn dan ook alles behalve geschikt ja
Een naam als Fajah kan ik me wel iets bij voorstellen, maar het lijkt me in jullie geval het handigste om een niet standaard Nederlandse naam te kiezen, maar ook geen duidelijk buitenlandse naam.
wauw, toch nog 1 persoon per jaar die zijn kind zo noemtquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:06 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nopehttp://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/adolf
Mila vind ik ook een leuke, maarja onze kleine besloot een jongetje te wordenquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:07 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ja, oke, maar wat dan?
Vind t ook moeilijk om te bepalen wanneer een naam 'te buitenlands' klinkt. Bijvoorbeeld namen zoals Anne-Floor, Noortje, Eloise, etc zijn typisch Nederlands, dat is meteen duidelijk. Maar bijvoorbeeld Mila, is dat een Nederlandse naam of een buitenlandse? ik vind dat ook wel een leuke nl
Haha nou die zijn wel heel ergquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Mila vind ik ook een leuke, maarja onze kleine besloot een jongetje te worden
Kies anders iets in de trant van Latoya-Toos, Regina-Anna, Sharonda-Sjaan?
Ja die info had ik ook al opgezocht. Toch wel een mooie naam. Ik ga hem op mijn definitieve lijstje zetten nu ...quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:10 schreef Pvoesss het volgende:
Mila:
Verkorting uit Ludmilla. In het Hongaars komt Mila ook voor als vleivorm van Emilia en Camilla.
Ludmilla
Slavische naam. Volgens het Indogermaanse principe is deze naam, evenals de Germaanse namen, tweestammig. Het eerste deel komt overeen met Germaans liud 'volk', zie lud-; het tweede lid betekent 'geliefd'. Als geheel betekent de naam dus 'bij het volk geliefd'. De heilige Ludmilla werd geboren omstreeks 660 en was de echtgenote van de eerste christelijke hertog van Bohemen, Boriwoj; kerkelijke feestdag: 16 september. In Oost-Europa is de naam zeer populair.
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/verklaring/naam/Mila
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/verklaring/naam/Ludmilla
Dus jullie jongetje heet Milan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Mila vind ik ook een leuke, maarja onze kleine besloot een jongetje te worden
Kies anders iets in de trant van Latoya-Toos, Regina-Anna, Sharonda-Sjaan?
Ik vind de naam best leuk, maar die is nu zo ontzettend populair... dat vind ik dan weer niets. Ik zat vroeger met twee naamgenoten in de klas en dat vond ik gruwelijk irritantquote:
Ik heb zelf inderdaad een hele Antiliaanse naamquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Tja Adolf zou niet mijn keus zijn. Het is natuurlijk van oudsher een doodnormale naam maar de associatie is toch nog te erg vind ik.
Al worden er ook nog veel Ossama's Oussama's en andere variaties geboren.
@yclyho je bent zelf half antiliaans? heb je zelf een antiliaanse naam? Ik zou idd niet voor een dubbelnaam zoals anne-fleur oid gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mijn ouders hebben daar bewust voor gekozen zodat het bij me zou passen.
Nee die dubbelnamen ben ik nu ook al een beetje vanaf geweken, sowieso omdat het voor iedereen een hele habbekrats is om uit te spreken en echt functioneel is dat ook niet als het kind later solliciteert naar een baan ofzo.
[ Bericht 0% gewijzigd door YouCanLeaveYourHeadOn op 16-05-2013 14:12:09 ]En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
Toch blijven veel mensen hun kind Emma, Sophie, Charlotte noemen...quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind de naam best leuk, maar die is nu zo ontzettend populair... dat vind ik dan weer niets. Ik zat vroeger met twee naamgenoten in de klas en dat vond ik gruwelijk irritant
Klopt, maar het is ook maar mijn mening (en persoonlijke ervaring) natuurlijk hequote:Op donderdag 16 mei 2013 13:26 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Toch blijven veel mensen hun kind Emma, Sophie, Charlotte noemen...
Sommige maakt dat gewoon minder uitquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:26 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Toch blijven veel mensen hun kind Emma, Sophie, Charlotte noemen...
Mijn vriendin vind Luca heel leuk, maar die is tegenwoordig ook zo standaard... Zelf weet ik het nog helemaal niet. heb wel wat dingen in mijn hoofd, maar geen enkele naam die ik er meteen uit vind springenquote:
Die associatie heb ik dan weer totaal niet gelukkigquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:34 schreef Pvoesss het volgende:
Luca vind ik dan weer heel lelijk door
Gaat over kindermishandeling/verwaarlozing![]()
Oké, heb nu pas door dat je serieus bent. Ik dacht echt dat je een grapje maakte.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:50 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad wel dat je gelijk hebt dat een kind een naam moet krijgen waar het zijn leven mee door kan, daarom vallen sommige namen van mij waarschijnlijk wel af, maar ik vind ook dat een kind een naam moet krijgen dat bij hem/haar past. Zarah vind ik wel de minst erge van zijn namen ja, maar die Z en de 'h' aan het eind maken het voor mij toch te kak. Met 'Sara' kan ik nog leven, maar mijn vriend wil daarin absoluut niet onderhandelen..
Iemand vroeg naar mijn afkomst. Zelf ben ik half Antiliaans. Mijn vriend is 100% Nederlands, blond haar blauwe ogen, alles. Ons kindje kan er dus volledig blank uitzien, maar ook een beetje gemixt (lijkt me meer waarschijnlijk). En wil graag een naam waarin mijn afkomst een beetje 'weerspiegeld' wordt. Zo'n naam als Sophie of Anne-Lore, Laure, Fleuriëtte, enz vind ik er dan echt helemaal niks bijZeg nou zelf, Fajah-Lynn, Latoya, Felicity, Delanice, Elicious, passen daar wel beter bij... toch?
Ik heb daarnet Tallulouise aan mijn vriend voorgesteld, want ik vind dat inderdaad wel een leuke (bedankt, kleurdoos), maar ook dat wilde hij niet. Hij vond t gewoon te lang en te 'ghetto' (zegt hij)..
![]()
Ik heb inderdaad nog geen echoscopie gehad om het geslacht te bepalen, dus zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar in onze beide families (zowel vader als moeders kant) worden haast alleen maar meisjes geboren. Mijn vriend is de enige kleinzoon van zijn beide oma's. En ik heb zo'n sterk voorgevoel dat het een meisje wordt. Ook heb ik heel streng een soort 'meisjes-dieet' (jaja, vage zooi, ik weet het) gevolgd. Dat is deze referentie:
A. M. Noorlander, J. P. M. Geraedts, & J. B. M. Melissen. (2010). Female gender pre-selection by maternal diet in combination with timing of sexual intercourse – a prospective study. Journal of Reproductive Biomedicine, 21, 794– 80
Hier staat nog wat over beschreven:
http://www.babymed.com/fo(...)nfluence-baby-gender
Dus heel veel zuivel en groeten gegeten, bijna alle vlees en vis links laten liggen...
Ergens hoop ik toch nog dat mijn vriend in de komende maanden nog bijdraait, want we zullen toch echt een compromis moeten sluiten.
Als ik ooit een meisje krijgt dan krijgt ze de naam Hafsa!quote:
Ik ben er nog steeds niet over uitquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:36 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oké, heb nu pas door dat je serieus bent. Ik dacht echt dat je een grapje maakte.
Het zou nog steeds een grap kunnen zijn inderdaadquote:
wow, Aburahman, dat is echt een mondvolquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Als ik ooit een meisje krijgt dan krijgt ze de naam Hafsa!Als het een jongetje wordt dan zal hij of Nidal of Abdurahman heten.
Nog altijd beter dan Tim of Jan.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:40 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
wow, Aburahman, dat is echt een mondvol
was het maar zo. volgens mij zitten er ook niet zoveel antiliaanse mensen op dit forum deel. mijn nederlandse vriendinnen hebben me eigenlijk nooit verteld dat zijn mijn naam typisch antiliaans vinden en wat ze ervan vinden, maar ik weet zeker dat als ik mijn lijstje met namen aan ze laat zien, ze zich niet voor kunnen stellen dat ik mijn kindje zo´n naam wil geven. ook omdat ze me als een soort ´bounty´ zien, en ze dus automatisch denken dat ik mijn kindje wel een oerhollandse naam wil meegeven (ook vanwege mijn vriend natuurlijk)quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:36 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oké, heb nu pas door dat je serieus bent. Ik dacht echt dat je een grapje maakte.
Dat is in eerste instantie wel balen ja. T zou toch wat zijn als ik straks een jongetjestweeling krijgquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:42 schreef laziness het volgende:
Ik hoorde van mijn moeder het verhaal van een vrouw die twee dochters had, ging aan een tweede leg in haar veertigste. Kreeg weer een dochter. Toen ging ze aan een jongetjes dieet en kreeg een meisjes tweeling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |