RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:06 |
Beste FOK! leden bij planes, trains & automobiles, Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een jonge 'ondernemer' van 22 jaar. Mijn naam is Rego. Mijn grootste passie in het leven zit hem in auto's. Nog specifieker, supercars. Al van jongs af aan maakte ik kennis met een Lamborghini Murciélago terug in 2002 in Oostenrijk. Vanaf dat moment was mijn leven compleet veranderd. Alles wat ik tot dan toe dacht, werd verleden tijd een deur ging voor mij open, een deur naar een wereld verder dan mijn wereld. Je zou kunnen zeggen, ''ik was blind maar nu zie ik het''. Om het verhaal kort te houden, sinds 2012 heeft mijn motivatie om een eigen supercar te bouwen zich ontwikkeld op een niveau waarmee ik nog nooit eerder mee heb kennis gemaakt. Ik heb besloten om mijn eigen doel achterna te gaan en ik zal er alles aan doen, om mijn supercar te ontwikkelen ik kan dit doen. Het is een droom, dat het waard is voor mijn ''lifetime'' Nu komt mijn vraag aan jullie, overigens ook de reden voor deze topic. Ik heb zelf al een paar schetsen gemaakt van mijn supercar en het ziet er werkelijk bruut uit al zeg ik het zelf. Ik heb op zoek naar een team bestaande uit: -- Een professionele ontwerper, die uiteraard programma's zoals auto builder ec. beheerst om alle dimensies van de auto kloppend te maken maar ook iemand die zelf met goede designs komt op basis van mijn eigen concept -- Een groep engineers, meer specifieker ik zoek mensen die in staat zijn om een motor te ontwikkelen die voorziet van minimaal 700 paardenkrachten, een 'normal aspirated engine' om het zo maar te noemen, dus zonder turbo's, ik dacht zelf aan een V10 of V12 blok. Ook heb ik zelf een paar digitaal motorgeluiden ontworpen en ik wil dat jullie als engineers de motor naar mijn wens kunnen ontwikkelen. Ook moeten jullie in staat zijn om alle andere componenten zoals, de transmissie en koppeling etc te kunnen ontwerpen, die de huidige concurrentie aan kunnen. -- Eventueel testrijders, het liefst degenen die al meerdere supercars in hun verleden hebben gereden en een goed stuurgevoel hebben. Ik heb nog geen werkplaats gevonden, omdat ik eerst een team wil samenstellen die samen met mij aan deze ''droom'' willen werken. Ik zoek mensen met veel passie en motivatie. Nog belangrijker, mensen die houden van supercars. Ik heb een droom en ik geloof erin en ik wil het ook echt waar maken. Ik heb niet veel verteld over de auto, omdat ik het nog redelijk geheim wil houden. Ik ben dus op zoek naar een team dat interesse heeft in het bouwen van een 'eigen supercar'. Als het team geregeld is, verwacht ik dat we onze eerste concept af hebben over ongeveer 3,5 á 4 jaar. En ik wil hem daarna ook echt presenteren op de Autoshow in Geneve. De reden waarom ik erg geloof in mijn doel, de huidige supercars vind ik niet zo spannend, behalve de modellen van Lamborghini, Ferrari, Bugatti en Koenigsegg. Het zijn toevallig ook de bekendste merken op het gebied van supercars, maar ze verdienen ook die bekendheid, ze maken geweldige supercars. Echter, er is een beeld bij mij dat weg is gegaan in de laatste paar jaren. Tegenwoordig zie je vele supercars en sommige zoals de 458, Gallardo, R8 en de 911 Turbo zie je zo vaak dat je het speciale gevoel een beetje kwijtraakt. Neem mij niet verkeerd, een 458 is nog steeds ontzettend gaaf maar.. er mist iets. Iets dat bijv. Bugatti wel biedt. Wanneer je een Bugatti ziet, krijg het het gevoel alsof je in een andere wereld zit. Ik kan het moeilijk omschrijven. Alhoewel.. denk aan Lamborghini, maar dan aan de Lamborghini's van de jaren 80 en 90. Met de Countach en Diablo, wanneer je zo een wagen zag rijden, dan kreeg je echt wel dat gevoel. Ik wil een supercar bouwen omdat ik een nieuwe ideologie wil creeëren. Supercars moeten speciaal zijn en ik wil een supercar ontwikkelen dat in een wereld leeft verder dan de huidige. Ik wil dat wanneer mensen de auto op straat zien, het ervaren als iets buitenaards, zo elegant.. maar toch zo uniek. Ik heb zelf geen inkomen en zal jullie als team ook niet kunnen betalen voor jullie werk. Wat ik voorstel is om een contract te sluiten met iedereen die dan een % van het bedrijf bezit. Ik ken zelf wel investeerder, dus misschien hebben we geluk, maar tot dusver ik kan jullie niet betalen. Ik wil jullie bedanken PS: Waar kan ik bijv. alleen de bodykit laten maken? Ik hoorde dat er goede fabrieken zijn in Duitsland die plastic en aluminum bodykits ontwikkeld naar jou eigen ontwerp maar weet iemand hier meer over? Of zijn er mensen met meer ervaring op dit gebied die mij tips kunnen geven. [ Bericht 1% gewijzigd door RegoWire op 10-05-2013 21:28:53 ] | |
blup | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:16 |
Kortom, je kunt zelfs helemaal niets maar wilt wel een supercar maken. Schrap sowieso die motor eens, zoek er eentje uit de VW stal en doe er wat leuks mee. | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:16 |
Je hebt geen inkomen, maar wilt wel een supercar bouwen? | |
NoComment | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:20 |
En dan Pagani niet noemen ![]() Mooi idee, moeilijk uit te voeren helaas... Kun je dat team überhaupt betalen? ![]() | |
ElTigris | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:20 |
Hi, Ik begrijp dat je een passie hebt voor supercars. Je plan is ongetwijfeld een droom van vele supercarliefhebbers. Ik denk alleen dat je nog even aan je 'toekomstige teamleden' moet uitleggen waarom ze 4 jaar van hun leven hierin moeten stoppen. Mensen met een technische opleiding (TU Delft achtige lui?) die dat soort wondertjes kunnen ontwerpen kunnen ook morgen aan de bak voor goed geld. Wat je 'entrepreneur' maakt is dat je ondernemersrisico loopt, maar je stopt er zelf geen geld in. Wat dan wel? Misschien heb je een goed track-record in het leiden van R&D teams, een heel strak (en uitgebreid) plan of iets anders waar je mensen mee over de streep kan trekken... maar dat moet je dan nog wel even verkopen. De droom alleen is ongetwijfeld genoeg voor jou, maar voor anderen zal je misschien nog even wat verder moeten gaan. Gr, ElTigris | |
RolStaart-Beer | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:20 |
Je bent een investeerder zonder inkomen? Iets zegt me dat je daar niet heel goed in bent. | |
Opa.Bakkebaard | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:21 |
Het klinkt allemaal erg leuk maar feitelijk heb je op een paar schetsjes na helemaal niets. Probeer het realistisch te houden. Ga bijvoorbeeld niet zelf de motor ontwikkelen. Ook kleinere professionele super car bouwers maken vaak gebruik van motoren van bekende motorenbouwers. Het ontwikkelen van een motor van de grond af aan is echt niet zomaar te doen door een enthousiasteling en een laptopje. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:23 |
Laat ik mijn verhaal iets ophelderen. Ik ken wel investeerders. En ik had mijn idee voorgelegd aan een één van hun en hij kent wel mensen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Maar hij wilt eerst een begin zien, dus een werkplaats met een eigen team die al bezig is. Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen en dat alleen al op basis van mijn schets en motivatie in het team. Verder las ik, ''je kunt zelf helemaal niets''? Ik ben ondernemer, mijn taak is dus ook om te ondernemen. Ik zorg voor het team, ik zorg ervoor dat de auto het juiste ontwerp krijgt, ik heb van nature veel verstand van schoonheid in supercars, heb mijn schets aan een aantal vrienden laten zien en ze vonden de wagen erg gaaf. Daarnaast, zorg ik voor promotie, ik zorg voor financiën. Ik zorg voor een plek bij een toekomstige autoshow in Geneve. Verder, ik heb vele contacten met serieuze zakenmensen, geld zou misschien geen probleem zijn, maar omdat ik nu niet zeker ben van de onderhandelingen houd ik het liever op ''geen inkomen''. | |
RolStaart-Beer | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:25 |
Laat ik het maar hardop zeggen. Je staart je blind op je onrealistische droom. Het is veel te hoog gegrepen. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:26 |
Uiteraard, ik heb daar natuurlijk aan gedacht, net zoals bijv. Pagani die de V12 AMG van Mercedes-Benz gebruikt. Maar dat maakt een auto niet speciaal genoeg. Ik wil een eigen, unieke motor. Ik hecht veel waarde aan de uniekheid van mijn auto. | |
Sjoegerd | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:29 |
Kom maar minstens met het honderdvoudige van die 1,5 miljoen dan. | |
Anne | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:29 |
Even een korte strikvraag; je zoekt dus mensen om je te helpen, uiteindelijk tegen betaling. Is dat je doel van het topic? | |
ElTigris | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:29 |
Die werkplaats heb je het eerste jaar waarschijnlijk niet eens nodig. Alles begint toch op papier en met berekeningen en tekeningen. Je hebt ook niet direct dat hele team nodig, maar zal dat in fasen moeten aanbouwen en afbouwen afhankelijk van de fase waarin het ontwerp zit. Voor ondernemers telt ook het financiele plaatje; hoe ga je hier aan verdienen? Denk eraan dat voor heel veel merken de supercars een marketingtruc zijn die eigenlijk helemaal niets opbrengen. Ze genereren een 'buzz' in Geneve die het merk in de spotlight zet en veroorzaakt wat kruisbestuiving naar andere (veel goedkopere en toegankelijkere producten). Oftewel, het zijn vaak gewoon paradepaardjes. Als je echt geld aan je supercar wilt verdienen komt er ook nog een traject NA je autoshow (marketing, productie etc.). | |
the85mc | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:29 |
Wat wordt/is het USP van 'jouw' supercar? Ik lees niks waarom men deze wagen moet aanschaffen.. Wat de markt wordt, kosten, opbrengsten. Lijkt me vrij cruciale info voor investeerders.. | |
the85mc | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:30 |
Hahaha eigen motor ontwikkelen. Dit wordt een mooi topic. | |
vosss | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:30 |
Jongens doe eens niet zo negatief! Misschien is TS wel de nieuwe Klaas Zwart en heeft hij straks een eigen sportwagen a la Ascari met bijbehorend race resort ![]() | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:31 |
People who say they can and people who say they can't are both usually right, Henry Ford founder of Ford Motor Company Om niet te vergeten, de oprichter van Koenigsegg begon ook met spaargeld en had zijn eigen team de eerste twee jaar niet betaald. | |
Watertornado | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:32 |
Kun je niet als je een motorblok koopt nog aan wat "schuifjes" zitten om hem te tunen naar smaak? Als je zelf een motorblok vanaf niets wilt ontwerpen moet je ofwel de kennis wegkopen wat waarschijnlijk erg duur is, of zelf opbouwen, wat waarschijnlijk erg lang duurt en ook erg duur wordt. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:34 |
Klopt, ik heb ook goed nagedacht over het motorblok van de Nissan GT-R. En deze vervolgens tunen tot 700 - 750 pk. Het is een simpel, licht en erg flexibele motor. Maar nog steeds, een motor van een andere autodealer past niet bij mijn ideologie en niet bij het karakter van de auto. | |
-niemand- | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:36 |
nou, begin maar vast met sparen dan ![]() die motor ontwikkelen moet je sowieso schrappen. dat is veel te moeilijk, daarbij moet ook alles nog gefabriceerd worden. en een gietmal voor alleen een carterpan gaat al 10.000 euro kosten, laat staan het motorblok en de cilinderkoppen. ik stel voor om een audi V8 te gebruiken (gebruikt spyker ook) of een BMW V8. voor het chassis en het onderstel stel ik voor om een aluminium frame te bouwen met daaromheen glasvezel, het is wel erg duur maar goedkoper dan carbon. de definitieve versie kun je altijd nog van carbon maken. maargoed, weet waar je aan begint. voor alleen de remmen ben je al 3-4000 euro kwijt, en dat hoeft niet op maat gemaakt te worden ![]() mocht dit project echt van de grond komen houd ik mij aanbevolen om mee te denken/ te helpen bouwen. ik heb redelijk wat autotechnische kennis en ben ook aan het leren voor automonteur. | |
daNpy | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:37 |
Ga eens praten met meneer Fisker, Koenigsegg, Pagani of een andere die je al voor is gegaan ![]() | |
daNpy | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:37 |
Alleen de schijfjes achter bedoel je? ![]() | |
the85mc | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:37 |
Je kent of hoort vooral over succesverhalen. Er zijn waarschijnlijk een paar honderd startups per jaar, een enkeling wordt succesvol. Wist je dat kienigsegg ook motoren van anderen gebruikt? (ford dacht ik) pagani gebruikt mercedes, spyker audi motoren. Dat heeft een reden. Zelfs BMW heeft samenwerkingsverbanden met andere fabrikanten om kosten te drukken. | |
-niemand- | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:38 |
ohja, het moeten natuurlijk keramische schijven zijn, geen gietijzeren ![]() dan schat ik de kosten op 23-24.000 euro. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:39 |
Grappig dat je het erover hebt. Ik probeer al een aantal dagen een gesprek te regelen met de eigenaar. Ik heb gelezen dat ze zich op dit moment in moeilijke tijden begeven. | |
daNpy | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:39 |
Welke van de 3? | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:40 |
Hang er een krachtige elektromotor in. | |
twiFight | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:40 |
Jawel man, want anders is de auto niet speciaal genoeg. | |
CafeRoker | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:40 |
Het begint met ambitie ![]() Maar wat heb je tot nu toe precies bereikt? Je claimt dat je 'ondernemer' bent en daarmee blijkbaar veel inbrengt, maar wat heb je op dat vlak tot nu toe laten zien? | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:40 |
Ik wil wel testrijden. Tussendoor maak ik je website. Waar is je brochure en hoeveel % krijg ik? | |
daNpy | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:41 |
En een trekhaak voor de aanhanger met accu's? | |
RolStaart-Beer | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:41 |
Goh, en hoe zou dat nu komen? | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:43 |
Hoeft geen grote accu in zo'n auto, paar rondjes en dan weer aan de snellader. ![]() | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:45 |
caravan met laptopaccu's ![]() | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:46 |
Het gaat slecht met die zaak: hij heeft het niet zo druk denk ik. | |
Ferrari_Tape | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:57 |
Een heel verhaal blabla droom dit dat. Maar een fabriek voor een bodykit vinden kun je dus al niet | |
Ferrari_Tape | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:59 |
En aan wie ga je deze supercar verkopen? Denk niet dat je concurrentie wint van Ferrari, of Lamborghini. | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:00 |
Wat voor ondernemer ben je dan? | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:00 |
Voor degenen die er zo hun twijfels bij hebben. Het maken van mijn droom supercar is een uitdaging die het waard is om mijn leven er aan te wijden. Ieder persoon, heeft iets in zijn leven dat diegene wilt bereiken, nog geen eens 1% van de mensen wereldwijd bereikt zijn droom, of het nou is om accountant te worden, of een goede verpleegkundige, acteur of miljonair. Ieder persoon heeft zijn eigen ''Personal Legend'', iets dat uniek is voor iedereen. Iets waar je voor leeft. Veel mensen geven die droom op en eindingen dus thuis zittend, zonder motivatie en meestal met uitkering. Ik geloof in mijn Personal Legend en ik zal er alles aan doen wat ik tot mijn bereik heb om die droom waar te maken. | |
Cucumissativus | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:01 |
Ik wil wel mee helpen dromen, is dat ook goed? | |
Ferrari_Tape | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:04 |
Je bent toch geen oplichter he.Je Nederlands klinkt alsof je zo'n Nigeriaan bent..... | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:06 |
Geef dan antwoord!!!1 | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:06 |
Zeker niet, ik ben Nederlands. Ik ben een erg snelle typer en ik ben er dus van bewust dat ik fouten maak, maar dat valt wel mee toch. | |
daNpy | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:07 |
Genoeg mensen die je willen helpen dus, maar nu concreet; hoe ga je dit aanpakken als ondernemer? | |
Andyy | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:08 |
Nope, ontwikkelen ze zelf. En ze zijn koning downsizing volgens hunzelf omdat ze het meeste vermogen per liter halen voor turboblokken ![]() | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:10 |
Klopt ik geloof zelfs dat ze ongeveer 220 pk halen uit 1 liter. | |
Andyy | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:11 |
Ferrari_Tape | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:12 |
Ondernemer is een loze term. Een werkloze bouwvakker die Henk's Metselservice begint is ook een ondernemer. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:12 |
Ik dacht eerst dat je echt interesse had om testrijder te worden, achteraf bleek je toch een troll te zijn. En nu wil je opeens antwoord? Wil je weten wat ik doe, dan zul je mij privé moeten spreken | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:13 |
| |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:16 |
Ik, een troll? Geef me je mail dan. Ik zal je een aanbod doen. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:16 |
Daarnaast, houd ik erg veel van de Engelse taal. Laatste drie jaar spreek ik meer engels dan nederlands eigenlijk met mijn zakenpartners. Daarnaast bekijk ik vele documentaires en lees ik vele topics en websites in het engels. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:18 |
Je kunt een aanbod doen, maar ik heb je niets te bieden op dit moment. Ik heb nog geen team, ik heb nog geen startkapitaal. Je zult nog een tijd moeten wachten ben ik bang. | |
Barcaconia | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:20 |
Zet je businessplan eens op de PM. Incl. Financiële verantwoording. Een droom en een mooi verhaal smeert mijn boterham niet. | |
daNpy | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:21 |
Ik wil ook wel een paar rondjes knallen in dat ding hoor ![]() Maar eerst maar eens zorgen dat er vier wielen rollen. En dat duurt nog een jaar of wat zolang er niks concreets wordt gedroomd. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:24 |
Uiteraard, ik zal zeker een marketingplan schrijven, zo krijg ik natuurlijk ook een veel beter inzicht in de mogelijkheden en potenties van het plan. Echter, ik ben op dit moment bezig met meerdere projecten op het gebied van websites en apps en heb hierbij al meerdere marketingplannen geschreven. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:27 |
Asmooh is weer terug. | |
blup | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:29 |
Waarom niet iets als caterham, donkervoort, ktm x-bow of ariel atom | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:37 |
Zeer verleidelijk, maar het is simpelweg niet mijn ding. Ik houd van de meer extreem uitziende supercars look | |
-niemand- | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:39 |
het is wel stukken makkelijker om te bouwen, en het weegt minder dus je hebt minder pk's nodig. je kunt uiteraard zo'n auto altijd nog uitwerken tot een echte supercar. | |
Afhaalchinees | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:40 |
Ik meld me aan als testrijder | |
scooby92 | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:40 |
Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen Wat is je achtergrond, ik bedoel wat heb je allemaal al bereikt op je CV? kan je niet beter eerst een schaalmodel maken nadat je het ontwerp hebt uitgewerkt in een tekenprogramma? | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:42 |
Maar ga je nou een marketingplan of een businessplan schrijven? En wat heb je potentiele deelnemers te bieden? | |
SToRM81 | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:43 |
Dat lijkt mij ook het beste om mee te beginnen. Nog beter is natuurlijk om eerst ervaring op te doen bij een grote autofabrikant, zo zijn veel bekende autobouwers toch begonnen volgens mij. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:45 |
Uiteraard zal er een schaalmodel worden gemaakt. Om eventuele aanpassingen op aan te brengen. Ik begrijp ook wel dat daar veel tijd in zit. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:46 |
Ik ben op dit moment bezig op het gebied van websites en apps. Heb over twee weken een belangrijk gesprek in verband met mijn website. Ik zal dus tijd moeten vinden voor mijn supercar project. | |
scooby92 | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:46 |
Kan je dan niet beter alles uitwerken tot en met het schaalmodel en dan kijken wie er in wil investeren? En nog niet over de rest gaan nadenken | |
dWc_RuffRyder | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:46 |
Dit, maar opbouwende kritiek is natuurlijk wel gewoon gezond. verkapte tvp | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:48 |
Nogmaals. Hier ga ik dus van trollen. Je geeft geen antwoord op mijn vragen. Je quote simpelweg mijn post en houdt een random verhaal eronder. | |
Opa.Bakkebaard | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:52 |
Mijn gevoel zegt, ik ben dus verder niet gehinderd door enige kennis wat betreft supercars bouwen, dat als je het plan in per se in deze astronomische vorm door wil zetten je het gewoon weg niet van de grond gaat krijgen. Waarom begin je niet simpeler, leer wat er allemaal voor ellende op je af gaat komen en ga met die kennis pas aan een dergelijk enorm project beginnen. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:53 |
Hierbij antwoord: Ja, ik zal een marketingplan schrijven. En wat ik te bieden heb aan potentiële deelnemers hangt af van investeerders die geïntereseerd zijn. Mocht er een investeerder zijn die flink wat geld wilt investeren, dan krijgt mijn team uiteraard een salaris. Maar voor nu, is niets zeker. | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:57 |
Maar een marketingplan heeft geen financiële onderbouwing. Het is puur een beschrijving van hoe je je product in de markt wil zetten. Maar je kan toch andere zaken 'bieden'? Een percentage van de omzet bijvoorbeeld? Een aandenken? Een stukje auto? Een stukje van het bedrijf (in aandelen bijv.)? | |
daNpy | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:57 |
Een stukje bedrijf kan ik geen boodschappen van doen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:59 |
Dat gaat sowieso lastig worden met een supercar. ![]() | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:01 |
Ik weet bijna precies de kosten om een supercar te ontwikkelen. Echter, waar ik naar streef met mijn concept wagen, is vooral om investeerders aan te trekken tijdens de autoshow in Genevé bijv. Dus wat hierbij van belang is, is voorname de bodykit en de motor. De auto hoeft niet helemaal perfect te worden gebouwd, het is natuurlijk nog maar een concept. Het is juist om mensen te laten zien wat ons doel is met deze wagen. Denk maar bijv aan een ''Lamborghini Replica''. De auto heeft de bodykit, heeft de motor alhoewel bepaalde onderdelen zeker niet helemaal in orde zijn, maar maakt niet uit, de kosten voor zo een replica? Ongeveer ¤ 40k En dit is wat ik dus wil, puur een concept. Pas als de auto genoeg aandacht trekt op de autoshow en er zowel potentiële investeerders als kopers verschijnen dan heb ik tenminste de zekerheid en een vertrouwelijke doelgroep. Dit zal het moment zijn om serieus na te denken over eigen fabriek, auto fabriceren etc. Om misverstanden te voorkomen, het gaat dus puur om het ontwikkelen van het concept. Ik schat de kosten van zo een concept niet hoger dan twee ton. | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:01 |
Maar dan heb ik in ieder geval iets. Je bouwt samen iets op en het is niet zo dat meneer Rego heel hard weg rijdt met de auto en zegt "Yes, My Personal Legend!!!1". Of in ieder geval kan ik dan tegen meneer Rego zeggen dat ik mijn deel van de waarde van de bak wil hebben. Nu is het meer een soort liefdadigheidsproject. | |
Nero22 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:02 |
Gaat prima! ![]() Verkapte tvp | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:02 |
Even vrij knippen en plakken, vergeef me.Waar zit hem het verschil in als je niemand wilt betalen? (of kunt betalen?) | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:02 |
Lees mijn eerste post bij de beginpagina, dit stond er al in vermeld. Ik zei ook, als er geen investeerders geïntereseerd zijn dan zou ik het team percentages van het bedrijf kunnen bieden. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:03 |
En waar laat je ze dan? | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:04 |
Ok, aan wat voor percentages moet ik denken? Ga je 1-10e van het bedrijf verdelen tussen alle teamleden? Wat voor commitment verwacht je dan? | |
daNpy | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:05 |
Maar wie gaat die 40k ophoesten? Ook als het een flop is heb je een aardige kostenpost. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:06 |
Ik verwacht dan een juist grote commitment. Dan hangt het succes af van ons werk als een team. Hoe beter we werken, hoe succesvoller het bedrijf kan groeien en dus hoe meer elk teamlid rijker kan worden. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:07 |
Ik zeg je nu alvast 40k is niet veel. Ik heb eerdere projecten gehad omrent apps en die lagen al om en nabij de 30k. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:07 |
| |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:07 |
Maar wat voor percentages ga je verdelen? En hoeveel uren verwacht je dan dat een teamlid erin steekt? | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:09 |
Dat is natuurlijk mooi, leuk en tof. Maar 30k is nog steeds een modaal jaarsalaris. Voor een auto die het niet doet toch best veel geld. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:10 |
Daar kan ik nu geen oordeel aan geven. Ik zal eerst het marketingplan moeten schrijven en meer onderzoek moeten doen. En natuurlijk aan startkapitaal komen. | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:12 |
Maar nogmaals, een marketingplan bevat geen financiële gegevens. Dus veel wijzer worden we daar niet van. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:12 |
Hoe je body moet maken heb ik de kennis wel voor in huis. Idem voor het buizenframe bouwen. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:12 |
Maar nogmaals, die 40k is natuurlijk voor de Lamborghini Replica. Ik schat voor mijn supercar concept zo een kleine 200k aan kosten. Een Lamborghini Replica, vergt natuurlijk veel minder aan kosten, die hebben onder andere al de bodykit dimensies/ ontwerp al klaar. Terwijl voor mijn project we meerdere schaalmodellen moeten maken en de dimensies nog moeten onderzoeken. etc | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:13 |
Hoe kom je in vredesnaam aan de 200k? Wat kost allemaal zo duur? | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:13 |
het bevat wel gegevens over je ''team'' en bedrijf. Wie gaan er werken en wat gaan zij doen. | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:14 |
http://www.reekx.nl/artikelen/Marketingplan_in_12_stappen.pdf | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:16 |
Er bestaan meerdere soorten Marketingplannen. Je hoeft je overigens niet te houden aan alle richtlijnen. Voor mijn app had ik een marketingplan geschreven van 7 blz, investeerder was er tevreden mee. Het gaat erom dat je de investeerder een goede indruk geeft wat je precies wilt doen en hoe je het gaat aanpakken. Je moet het marketingplan niet zien als een verslag dat je moet maken voor school. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:16 |
| |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:17 |
Wat voor app was het? Waarom kostte het in vredesnaam zoveel geld? Dat het geen schoolverslag is begrijp ik. Een plan voor een onderneming met financiële analyse heet gewoon een ondernemersplan. Kun je het wel een marketingplan noemen, maar dat gaat per definitie over marketing en niet over financiën. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:18 |
Interessant | |
-niemand- | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:23 |
Moet het trouwens een luxe auto worden of een auto die puur voor de prestaties is gebouwed? Als je technische vragen hebt mag je ze altijd stellen. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:25 |
Welke materialen wil je gaan gebruiken? | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:28 |
Prestaties zullen niet een hoofdrol spelen. Ik wil een motor met minimaal 700 pk, dan ben je wel verzekerd van een snelle wagen lijkt mij. Het moet een wat meer luxe wagen worden met een nog extremere look dan bijv. de Aventador en een nog futuristische look dan een Audi RSQ. De wagen moet staan voor exclusiviteit maar vooral ook de rijervaring moet subliem zijn. Het zal een zeer extreme auto zijn, dat zelfs een niveau te veel is voor Batman om het zo te omschrijven. | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:30 |
Ok. Nu wil ik pics zien. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:31 |
Voor het concept neem ik aan? Ik ben geen ingenieur. Maar ik ga ervan uit met materialen als aluminium en koolstofvezel. Uiteraard wil ik voor het productiemodel Carbon Fiber gebruiken. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:33 |
Kortom je weet het eigenlijk nog niet. | |
Nero22 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:36 |
Dat. Gooi eens die schetsen online. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:37 |
Ik zal geen pics plaatsen in verband met het ''geheim houden'' van het ontwerp, ik wil de autoshow natuurlijk wel verassen. Daarnaast, ik weet niet wie er bekend zijn met het merk Shayton? Een nieuwe supercar dat gebouwd word door een groep van 8 mensen, sloveens merk. Hun auto word op dit moment ontwikkeld, ze zijn al een aantal maanden bezig, hierbij enkele foto's. De reden dat ik het over deze auto heb, is omdat zij een soortgelijke ideologie hanteren. Ze bouwen de meest exclusieve supercar, met een zeer extreme look, oordeel zelf ![]() ![]() ![]() ![]() Hierbij nog een commerciële video van hun, zeker het kijken waard, : | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:38 |
| |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:39 |
Een concept begint met een body. Die kun je relatief goedkoop bouwen als je met wat simpelere materialen begint. Bijvoorbeeld met karton en kunsthars kun je al heleboel doen bij een concept. Het ontwerp van het chassis eerst in goedkope buizen uitvoeren lijkt me ook verstandig. | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:39 |
Ik vind de batmobiel nog steeds vetter. | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:39 |
| |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:39 |
Waarom quote je consequent je eigen posts? | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:40 |
Ja uiteraard beginnen met karton, maar ik bedoel voor de presentatie op de autoshow. Je moet dan natuurlijk niet met karton en piepschuim aan komen rijden | |
the85mc | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:40 |
Iedere paar maanden komt er een nieuw bedrijf voorbij met een 'nieuwe supercar' die superexclusief is met alleen wat renderings. De stap van tekening tot prototype naar model wat echt verkocht kan worden is echt enorm groot. | |
marzman | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:41 |
Met een 3d printer en een chassis van een 2CV kan iedereen tegenwoordig een supercar maken. Heb je geen team of jaren meer voor nodig :p | |
n00b13 | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:42 |
Ik denk dat dit wel een goed plan is. De eerste supercar uit een 3d printer zal zeker investeerders trekken.
| |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:42 |
Ik ben voor het eerst eigenlijk op deze forum met een account. Ik maak af en toe fouten door het te snel klikken van de quote ja. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:44 |
Op een autoshow kan een heleboel nep zijn. ![]() | |
RegoWire | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:46 |
Een heleboel ja, zoals het interieur, onderstel etc. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:51 |
Maar goed, om over de body te beginnen. Heb je al een ontwerp wat aerodynamisch verantwoord is, of heb je daar nog een team voor nodig? | |
the85mc | vrijdag 10 mei 2013 @ 23:55 |
Koop eerst een een oude eend en bouw die om naar een burton ofzo. Is niet moeilijk en kun je beetje inschatten wat er allemaal komt kijken bij een auto bouwen. Zelfs als alles kant en klaar is kom je nog uitdagingen tegen. Ik heb een kleine 10 jaar geleden ook nagedacht om een auto te bouwen, maar het leek me veel te ingewikkeld uiteindelijk. Mijn idee was een auto met flexibele carrosserie of een modulair platform, gericht op laag brandstof gebruik. Het idee was dat je 90% van de tijd met een te grote auto rondrijdt. Grote auto = meer luchtweerstand, dus hoger verbruik. Als je de vorm kan optimaliseren voor het gebruik kun je enorme brandstofbesparingen halen. Maar dat is blijkbaar enorm complex en andere vrij radicale auto's zijn nooit een echt succes geworden. (Aptera of Loremo bijvoorbeeld..) Maar ik schat dat het voor een beginner/leek minimaal 10 jaar en vele miljoenen kost om alleen maar een rijdend prototype te krijgen. Laat staan dat je dan kunt concurrerend kunt zijn. | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:02 |
Je zou een zeer getalenteerd team moeten samenstellen. Niet iets wat je op Fok! bij elkaar raapt. Over Ambitie gesproken. Ik had ooit de ambitie om piloot te worden. Wat denk je? Kleurenblind. Verborgen gebreken nekken je. | |
the85mc | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:05 |
Ik vind zoiets als aptera veel interessanter dan de zoveelste supercar bouwer. Buizenframe, te dikke motor en je hebt bij wijze van een lichte snelle auto. Gooi er een agressief ogende bodykit over en keiharde vering en je hebt een niet bruikbare sportwagen. Dan vind ik een aptera veel vernieuwender. | |
RegoWire | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:06 |
^ Ik verwachtte ook niet om een team te vinden op deze forum. Maar ik hoopte wel op enige tips en hints. | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:06 |
Helaas is hun website een stuk minder vernieuwend ![]() PHP errors all over. | |
RegoWire | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:07 |
Ja ik heb precies die aflevering bekeken van Jay Leno's garage alweer paar maanden terug geloof ik. Maar ik hoorde dat ze al failliet waren gegaan. | |
ikbeneenkiwi | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:15 |
Hilarisch. TS kan zelf helemaal niets, weet niets, kent niemand die er wel verstand van heeft (want hij moet een team op Fok werven), en heeft een een op z'n zachts gezegd zeer onduidelijk omschreven visie en "nieuwe ideologie". Succes met je droom ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:22 |
Zijn voorganger: PTA / Asmooh's eh.... Celica? Deel IV | |
ikbeneenkiwi | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:26 |
Die foto in dat topic ![]() ![]() ![]() Zoiets zal dit ook wel worden als TS zijn plan doorzet. | |
RegoWire | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:31 |
Wie het laatst lacht.. lacht het best | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:32 |
Dit moet haast wel de nieuwe kloon zijn. | |
the85mc | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:32 |
Oh. Ik dacht wie het laatst lacht begrijpt de grap het traagst. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:33 |
Fixed that for you. ![]() | |
ikbeneenkiwi | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:36 |
Holle frasen. Uit al je reacties in dit topic blijkt dat je geen flauw benul hebt waar je aan begint en hoe je het aan zou moeten pakken. Ambitie en dromen willen verwezenlijken is gaaf en alles hoor, maar je bent volstrekt onrealistisch bezig. Sommige dromen blijven gewoon dromen. Dat is ook prima. | |
RegoWire | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:36 |
Ik ga verder met mijn grotere projecten (websites) en zal ondertussen uiteraard verder op zoek gaan naar serieuze personen die samen met mij in dit project geloven. Rego Azani, onthoud die naam | |
ikbeneenkiwi | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:37 |
De amusementswaarde van de vorige was hoger. Ik ben niet boos op TS hoor, alleen een beetje teleurgesteld ![]() | |
ikbeneenkiwi | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:38 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:42 |
Misschien dat het met de websites nog wat wordt. ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:04 |
Ben al bezig met printen. | |
Kriegel | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:11 |
![]() | |
JaqenHghar | zaterdag 11 mei 2013 @ 01:19 |
![]() | |
RolStaart-Beer | zaterdag 11 mei 2013 @ 07:41 |
Google herkent je in ieder geval al niet. | |
vosss | zaterdag 11 mei 2013 @ 07:43 |
Je wist zelf niet dat je kleurenblind was? WTF man. Dat weet je toch? Dat lijkt me verre van een verborgen gebrek ![]() | |
CafeRoker | zaterdag 11 mei 2013 @ 08:24 |
Je hebt er heel wat gekregen dacht ik zo ![]() | |
Mirgeam | zaterdag 11 mei 2013 @ 08:41 |
![]() | |
Joene | zaterdag 11 mei 2013 @ 08:51 |
Ik vind de corvette zr1 1van de leukste supercars ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 09:22 |
Kijk hier eens, een supercar uit vriezenveen: http://vencer.nl/ [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2013 09:23:03 ] | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 09:24 |
Waarom niet gewoon beginnen met een bouwpakketje. Kun je daar geen body omheen knallen? | |
LangeJan | zaterdag 11 mei 2013 @ 10:21 |
Ah leuk! Een Bonito VW Kitcar.. | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:08 |
Ja. Ik ben een fucking noob hierin en ik zou samen met een goeie ontwerper een rebody bouwen op een consumentenauto. Graag gedaan, TS. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:23 |
maak een goedkope auto die 1 op 40 rijdt en veilig is. keiharde profit. supercars met v12's in deze tijd - geen ondernemersplan, geen marktonderzoek. 22. geen geld. enkel een schetsje wat geheim is ![]() | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:26 |
Steve Jobs deed ook niet eerst een marktonderzoek! | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:30 |
ja en. wat is dat voor domme opmerking. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:32 |
Wat is TS toch een troll ![]() | |
OverRated | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:33 |
Inderdaad ja. Mensen die denken dat TS dit meent ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:34 |
Behalve als je een jochie van 12 bent ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:35 |
TS is gewoon uit op dit soort reacties ![]() | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:39 |
Alsof jouw held (blijkbaar), altijd de gebaande paden nam. Mensen die buiten die paden gaan zorgen juist voor evolutie. Dat soort dingen afknallen is natuurlijk makkelijk, en ik doe er graag aan mee, maar van iemand met Steve Jobs in zijn UI verwacht ik dat niet. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:41 |
jij draait dingen om. "ik ga een lot kopen en een miljoen winnen!" ":')" jij: "ja maar <insert naam> heeft dat ook zo gedaan! ![]() | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:46 |
Ik draai helemaal niks om. Jij vindt Steve Jobs cool. Tot zo ver prima, niks mis mee. TS wilt graag een auto bouwen is erg ambitieus en ziet de hobbels niet. Toen Steve Jobs een computer ging bouwen waren er ook genoeg mensen die zeiden "Je bent gek." "Je bent te jong." "Je hebt geen geld!" "Haha ![]() Dat jij, als persoon die Steve Jobs adoreert, dan gaat lopen roepen dat TS een sukkel is, dat vind ik raar. Als TS daadwerkelijk doorzet gaat hij zeker tegen een paar muren aanlopen (of rijden), maar als er een ding is dat we van Steve Jobs kunnen leren is het wel dat alles mogelijk is, mits je je er genoeg voor inzet. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:47 |
de kans dat ts de gave heeft van steve jobs is zeer klein. maar laten we over 5 jaar eens kijken waar ts is beland met zijn supercarbusiness! | |
DS4 | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:53 |
O, fijn, de druppel voor de gloeiende plaat. Ga een mooi businessplan schrijven terzake en dan snap je zelf ook wel waarom dit project 0,0 kans van slagen heeft. Prima om te dromen en tegen de stroom in te zwemmen, maar dit is echt van het padje af. | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:54 |
Wie weet... Als het echt zijn droom is... | |
DS4 | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:55 |
Die begon niet met niets, kocht een bestaand merk over en was niet zo dom om de motor ook nog zelf te willen ontwikkelen. Om maar een paar kenmerkende verschillen te noemen. ![]() | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:59 |
Ooit had hij ook niks. | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:01 |
Overigens wil dit niet zeggen dat ik denk dat TS ineens een genie is. | |
DS4 | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:02 |
Het begrip bijna precies is taalkundig al niet correct, maar in deze vorm werkt het wel heel erg op de lachspieren. En wat denk je dat een stand in Geneve kost? | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:02 |
Een hotdogstand is gratis. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:04 |
de kans is verwaarloosbaar ![]() | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:05 |
maar nog steeds aanwezig ![]() | |
DS4 | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:06 |
Wil je nu een supercar bouwen, of een luxe auto? Luxe = gewicht en dat bijt nogal met het willen bouwen van een supercar, want gewicht is de vijand van een supercar. Natuurlijk is het Bugatti redelijk gelukt, maar zo'n project is voor VAG al lastig, laat staan voor een kleine bouwer. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:07 |
ja, maar je hoeft er geen rekening mee te houden zo klein is ie ![]() | |
DS4 | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:11 |
Hij is alleen niet rijk geworden door het bouwen van autootjes, dat is gewoon een hobby die geld mag kosten. Klein verschil... | |
DS4 | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:11 |
Dat is de beste tip voor TS in dit draadje ben ik bang. | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:13 |
TS heeft 30k binnengeharkt voor een app.. (hoe vraag ik me dan weer af, maar goed.) | |
DS4 | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:13 |
Nee, op dit moment niet. Als je zonder flauw benul en zonder genoeg geld begint aan een project, dan slaagt het niet. Als hij een goed businessplan zou hebben zou het anders worden. Dan is het nog bijzonder lastig, maar dan komt er tenminste enige lijn in en krijg je misschien ook iemand zo gek om te investeren, want op basis van wat ik hier lees geeft niemand 1,5 mio. Dan ben je nl. echt knettergek. | |
Dromer | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:39 |
Je vergeet de coole digitale motorgeluiden die hij al heeft gemaakt! | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:41 |
Ik zie TS al zitten met z`n mond "brrr brr" "Vroeem vroeeeeemm " iieeeehhhh" ![]() | |
Jimmie | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:46 |
| |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:47 |
![]() | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:48 |
Gast. Ik kan me ook nog wel wat topics van jou herrineren hoor. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:49 |
oeh oeh oeh, backfire ![]() ![]() | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 14:45 |
Ik vond jouw topics gewoon velen malen triester dan deze. Kun je wel met die ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 14:47 |
Goed argument ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 15:06 |
Nu is het feest compleet. ![]() | |
Dromer | zaterdag 11 mei 2013 @ 16:38 |
Kan ik hier solliciteren? Ik heb ervaring bij Ferrari. Met zowel tekenontwerpen als het bouwen van modellen:![]() | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:33 |
Wauw. Ik kreeg hem net met de TNT. Mooi man. Had je niet hoeven doen! | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:33 |
Hij lijkt net echt! ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:35 |
Geen probleem man. Thats how i roll. | |
Anne | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:42 |
Het wàs een potentieel leuk topic. | |
Sie_scheitern_Epos | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:43 |
Dat wel, maar ook onrealistisch. | |
vosss | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:02 |
Matig. Een F40 heeft een 3L V8 twinturbo en geen V12. Tevens geen achterbank. TS ik zou deze persoon niet in dienst nemen. ![]() | |
Dromer | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:26 |
Dit is de F46! Dat zie je toch zo? ![]() | |
n00b13 | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:26 |
Het was een conceptueel design uiteraard. In het echt maken ze alles veel minder extreem. | |
borderlinedancer | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:50 |
- Dat van die investeerder waag ik te betwijfelen. Wat wil je nu helemaal met 1.5 Miljoen ! Dat is niets. Een investeerder zou toch minimaal alleen investeren als er meerdere investeerders mee zouden doen. - verstand van schoonheid in supercars -> nounou dat durf je zomaar van jezelf te zeggen ? Waar zit je verstand ! Sorry hoor maar schoonheid is net zo kneedbaar en perceptueel als redetwisten over de kwaliteit van de muziek van Andre Hazes vs. Rachmaninov. Ik heb de voorgaande 7 paginas niet gelezen dus ik weet niet of je je schets al gepubliceerd hebt maar dan nog, het is een mooie droom maar wat maakt je beter dan Spyker om iets te noemen bv.? En die hebben een idiote bom geld | |
borderlinedancer | zondag 12 mei 2013 @ 11:31 |
Tja mensen, Ferrari, Lamborghini, het is leuk maar niet exclusief genoeg. Ohja ik vergeet bijna te zeggen, ik heb nu net even geen geld (hoewel ik zo ff op basis van mijn tekeningetje 1.5 Miljoen kan krijgen) maar dat komt goed hoor ! NIET EXCLUSIEF DUS : ![]() | |
blup | zondag 12 mei 2013 @ 11:38 |
Nouja, ik denk dat het makkelijker is om aan een ferrari of lamborghini te komen dan aan een Gumpert, Wiessman, Noble, fario, caparo, caterham, invicta, ariel of iets in die trend.. | |
Resistor | zondag 12 mei 2013 @ 12:05 |
Maar dan in de Wrightspeed X1 uitvoering ![]() TS: laat dat idee van een supercar varen, en bouw gewoon een super-practical car. Pak een klassiek model, en gooi daar een elektromotor in met voldoende accu's om er 500km mee te kunnen rijden. Niet supersnel (140km/h is snel genoeg), niet superluxe, niet spartaans, maar gewoon iets in de klasse van een simpel uitgevoerde Golf of Focus. Beetje het idee van http://www.trabant-nt.de/ dus. | |
borderlinedancer | zondag 12 mei 2013 @ 12:31 |
Wat een lariekoek. Wiessmann is een soort kitcar, zo ook Noble (wel een van de beste kitcars), Caterham etc, en Ariel is onderhand een motorfiets. Wat zegt dat nou. Dat een model met uitsluitend lage productieaantallen het exlusiefste is ? Je kunt het ook onsuccesvol noemen. Als je Ferrari en Lamborghini al op 1 lijn zet zit je er al naast; beide merken zijn succesvol te noemen maar kijk eens naar wat er gebruikt wordt aangeboden op Autoscout of Mobile. Ferrari:Lamborghini 10:1. Dat maakt in ieder geval Lamborghini aanmerkelijk exclusiever zonder dat we met een kitcarbouwer te doen hebben. Lamborghini heeft nog vrij recente modellen waar er niet meer dan ca. 100-130 van gemaakt zijn. Dat kun je in ieder geval van Ferrari niet zeggen. Hoewel natuurlijk de Gallardo echt een massa supercar is. Ik begrijp best wat de topicstarter wil, maar ik vind dat jonge gastjes die zich graag direct Entrepeneur noemen best eens een toontje lager mogen gaan zingen ipv een arrogante grote mond open te zetten na een 1e succesje in de ICT of wat dan ook. Het toontje staat me gewoon niet aan. Al kan het een goed idee zijn. | |
flyguy | zondag 12 mei 2013 @ 13:15 |
Waar kan ik investeren?! | |
DS4 | zondag 12 mei 2013 @ 13:20 |
U zoekt een bodemloze put? | |
flyguy | zondag 12 mei 2013 @ 13:21 |
Als je kijkt hoeveel leedvermaak je er voor terug krijgt, mag het wel wat kosten ![]() | |
DS4 | zondag 12 mei 2013 @ 13:25 |
Dat is ook weer waar... | |
borderlinedancer | zondag 12 mei 2013 @ 13:30 |
Het is op zich een prima idee. Maar het kan wat minder arrogant. En dat van die 1.5 Miljoen op basis van een tekeningetje kom op zeg. Als je die contacten hebt heb je op FOK! niks te zoeken | |
fathank | zondag 12 mei 2013 @ 13:37 |
Hier moet ik gepost hebben | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 03:45 |
Is TS al bezig meet het in elkaar knutselen van iets tastbaars ? Een schaalmodelletje van karton ofzo ? | |
the85mc | maandag 13 mei 2013 @ 08:26 |
Hoe heet ook alweer dat deense supercar merk? Edit: oh ja zenvo. Ook door 2 man gebouwd. 1 was wel al actief in autoindustrie. [ Bericht 48% gewijzigd door the85mc op 13-05-2013 08:32:28 ] | |
wormtrein | maandag 13 mei 2013 @ 10:06 |
Als werken met supercars je droom is, waarom doe je dan niet gewoon je stinkende best om een baan te krijgen bij een gevestigde autobouwer? Doe je meteen wat ervaring op, begin je dan 15 jaar later je eigen spin-off. Je hebt tijd zat, dit is je enige levensdoel. | |
Clicks_nl | maandag 13 mei 2013 @ 10:48 |
Ook Klaas Zwart was slim genoeg om geen eigen motor te gaan ontwikkelen maar om een BMW in een eigen carosserie en chassis te lepelen. | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 17:42 |
Klaas Zwart was toch van Spijker/Spyker ? Zo ja: dan lepelde hij er volgens mij Audi-motoren in. Maar ik adviseer TS eerst eens zelf wat 'om te klooien'. | |
DS4 | maandag 13 mei 2013 @ 17:48 |
Ascari. | |
Compoantje | maandag 13 mei 2013 @ 17:59 |
Er zijn al zoveel ondernemers die dit will doen of gedaan hebben ![]() Het kost een enorm stuk geld en tijd, je bereikt er niets mee en mensen zijn na een dag of 2 jouw supercar alweer vergeten. En ik wil jouw schetsen wel eens zien. | |
FkTwkGs2012 | maandag 13 mei 2013 @ 18:01 |
superzuinige auto maken. keiharde profit! de tijden niet aanvoelen ![]() ![]() | |
DS4 | maandag 13 mei 2013 @ 19:38 |
Dat is nog lastiger dan een supersportauto... | |
FkTwkGs2012 | maandag 13 mei 2013 @ 19:47 |
true. maar ja hij wil de motor toch al zelf ontwikkelen, dan is dit een veel interessantere markt ![]() | |
DS4 | maandag 13 mei 2013 @ 19:49 |
Nou nog een investeerder die op basis van een schets 1,5 miljard op tafel legt en TS kan aan de slag. ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 13 mei 2013 @ 19:50 |
moet lukken toch. misschien kun jij er een leuk bedrag insteken? even je speelgoed verkopen en dan flink inkopen ![]() | |
DS4 | maandag 13 mei 2013 @ 20:05 |
Ach, TS heeft mijn geld niet nodig als hij investeerders kent die zo makkelijk 7 cijfers weggeven... Dat moet hij vooral koesteren. Misschien kan hij en passant ook nog een paar hotels op mars zetten. Daar heeft hij vast ook zo een mooie tekening van gemaakt. | |
daNpy | maandag 13 mei 2013 @ 20:24 |
![]() ![]() | |
RemcoDelft | zondag 26 mei 2013 @ 11:55 |
Je hebt dus achter je PC een geluidje gemaakt en wilt nu iemand een motor laten maken met hetzelfde geluid? Vertel eens, hoeveel honderd miljoen heb je klaarliggen voor je plannetje... Oeps ik zie nu dat ik een oud fantasietrolltopic gekickt heb... | |
Pap89 | zondag 26 mei 2013 @ 12:04 |
Voor 1,5mil ontwerp/ontwikkel/bouw je geen auto nee, zeker niet al moeten de meeste onderdelen ook nog uniek zijn. | |
#ANONIEM | maandag 27 mei 2013 @ 09:53 |
Voor wat het waard is: Mocht de TS nu het echt over een bijzondere superauto hebben, onderstaand model is al reeds gemaakt door iemand met dezelfde gedachte. | |
the85mc | maandag 27 mei 2013 @ 10:48 |
Nog zo'n lalaverhaal. http://www.autoweek.nl/ni(...)e-xtr-naar-sema-2013 Zoveel pk ditdat.. Actieve aerodynamica. Jaja. Kom nou eerst maar eens met iets fysieks in plaats van nog meer tekeningen. In een tekening kun je niet rijden.. | |
HaerdenC | donderdag 30 mei 2013 @ 17:02 |
Wel ... ik heb wel een inkomen, jaren actief in auto zaken en geef toe dat ik er ook wel eens mee gespeeld heb. Niet om een super wagen te bouwen maar om "een vervoermiddel" te bouwen dat ECHT vernieuwend is, op een beperkt budget. Nu op zich was het mijne zelfs financieel allemaal haalbaar. Lang aan gerekend, veel opzoekingen gedaan, kleinschalige tests met aantal dingen gedaaan maar op een gegeven moment gewoon met andere dingen bezig geweest :-) dus nog niets van gekomen. Mijn concept was ongeveer dit - soort buizen frame - polyester bodywork - 2 zitter 2 achter mekaar of 2 langs mekaar maar meer kans op het eerste - licht gewicht - lage topsnelheid, eenvoudige onderdelen - basis A naar B vervoer zonder verder comfort (geen verwarming en toestanden, geen electrische snufjes) - aandrijving seriele hybride (Stroomgenerator 220 volt 15000 watt - frequentieregelaar en 2 onafhankelijke AC motoren van een 5000 watt op de achteras) dan hou je nog 5000 watt over om pieken op te vangen en andere dingen als lichten, toeter, etc - max 600 kg meer iets wat je kan vergelijken met een twizzy van renault maar dan zonder de pijnlijke problematiek van de beperkte range. De twizzy heeft ook weinig tot geen comfort, basis onderdelen, crashtest ... nja :-) en is ... relatief betaalbaar (minder dan 10.000 euro) Je hebt het voordeel dat het aanzien wordt als Quadromobiel waardoor je stukken minder gezeik hebt met europese keuringen en toestanden. Uiteindelijk moet je bouwsel gewoon voldoen aan de eisen waar de gemiddelde Chinese Quad aan voldoet ... dat moet volgens mij best haalbaar zijn. [ Bericht 54% gewijzigd door HaerdenC op 30-05-2013 17:07:37 ] | |
rechtsedirecte | vrijdag 12 juli 2013 @ 03:28 |
TS, er banjert op Fok! sinds kort een uiterst begaafd, beginnend, belegger rond die, als alles goed gaat (en waarom zou dat niet zo zijn ![]() Het zou me niets verbazen als jullie goed bij elkaar zouden passen en met zijn pasverdiende geld een meer dan succesvolle race-stal zouden kunnen beginnen | |
Stefanovic83 | vrijdag 12 juli 2013 @ 06:51 |
Ga eens met de jongens van http://www.technocars.nl/ praten, volgens mij kunnen die je wel (uit je droom) helpen ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 12 juli 2013 @ 08:31 |
Jammer, is TS pleite? | |
eXplorer1 | vrijdag 12 juli 2013 @ 09:14 |
"laatste bezoek: 61 dagen, 23 uur geleden." | |
Metro2005 | vrijdag 12 juli 2013 @ 09:42 |
Ik denk serieus dat je hier de spijker op de kop slaat. Een auto die heel zuinig is is niet alleen goed verkoopbaar maar is ook nog best een (leuke) uitdaging. Beter dan de zoveelste 'koolstofvezel lichtgewicht auto met scheepsmotor erin' Dat kan elke klapjosti bouwen. Een extreem zuinige auto is een échte uitdaging maar het is wel een stuk makkelijker te verkopen als je het gebouwd hebt lijkt me. | |
HaerdenC | vrijdag 12 juli 2013 @ 10:43 |
Wat ik hier wat hoger voorstelde kan hier theoretisch aan voldoen ![]() | |
the85mc | vrijdag 12 juli 2013 @ 10:53 |
Denk dat je met het ontwikkelen daarvan net 5 jaar te laat bent. VW heeft nu de XL1. Aan zoiets moet je denken. Wil je nog veel energie efficienter dan dat, dan moet je aan andere aandrijftechnieken gaan denken. Bijvoorbeeld een microturbine die met constant toerental draait als generator voor stroom, of brandstofcel op aardgas. Maar dan zit je alweer in de prijsrange van exotics.. | |
flyguy | vrijdag 12 juli 2013 @ 13:16 |
TS is de zelfde troll als http://forum.fok.nl/topic/1994718 | |
HaerdenC | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:08 |
De xl1 zal enkel te leasen zijn en zeer beperkte oplage ... dat duidt er op dat het ding te duur zou zijn om hem te verkopen ![]() ![]() | |
Susteren | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:11 |
Sorry hoor, maar een supercar ontwerpen zonder dat de opdrachtgever (jij) een inkomen heeft, in deze slechte economische tijden? Wake up ![]() Iedereen zou zoiets wel willen, maar komop, een v12 blok terwijl benzine steeds duurder wordt? Om een echt aparte supercar te maken zou ik in ieder geval een v6/v8 combineren met lichtgewicht carbon onderdelen en een electromotor toevoegen, hierdoor accelereert hij enorm snel (kijk maar naar een Lexus 450h hybrid). Maarja, kans dat dit wat wordt is natuurlijk minimaal ![]() | |
HaerdenC | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:18 |
De lotus 7 blijft ook nog steeds populair terwijl dat ding 1001 nadelen heeft ![]() Kijk maar eens naar de Gillet Verigo (V8 400+ pk) en de MINERVA J.M. BRABAZON met v12 uit de quadroporte. Leuk vind ik de Imperia ... wel met veel kleinere motor (1.6) | |
DS4 | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:20 |
Een hybride aandrijflijn ontwikkelen lijkt mij nog wat gecompliceerder, dus ook dat is geen doen. Beter is het om b.v. de 1.6 turbo te kopen uit de Mini/Peugeot. Zal wel tot 300pk te kietelen zijn en als je dat combineert met een lichtgewicht auto... dan ben je al heel ver. Alleen is bij TS als ik mij goed herinner een velletje papier met daarop wat lijntjes het uitgangspunt en moet alles daarvoor wijken. | |
the85mc | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:41 |
Dan iets soortgelijks op de markt brengen en wel te koop aanbieden ![]() Misschien kun je de carrosserieën (hoe spel je dat?) van aptera goedkoop kopen. of beter de mallen, kun je ze grootschalig en goedkoop maken. Gooi er een dieselhybride in en je bent klaar ![]() Alleen die laatste stap is wel het moeilijkst. | |
HaerdenC | vrijdag 12 juli 2013 @ 15:02 |
waarom diesel en waarom moeilijk ... je koopt gewoon een generator, een asynchrone elektro motor en een frequentie regeling, dan ben je al aardig op weg hoor om iets te maken dat werkt zoals een renault twizzy voor een fractie van de prijs en zonder de limieten van een twizzy (vooral dan de range). Grote probleem is dat we als mensen verwend zijn in een auto en dat een basic voertuig gewoon niemand interesseerd ... toen de twizzy uit kwam was er ook direct geblaat over geen ramen, geen verwarming etc ... iets maken dat zuinig is valt te doen, iets maken dat alle comfort heeft ook ... iets maken dat beide dingen combineert is een stuk lastiger. | |
n00b13 | vrijdag 12 juli 2013 @ 19:34 |
Ik blijf erbij: Ik zou een simpele auto kopen en een kit eromheen bouwen. Is het allermakkelijkst en zonder enige kennis kan je het ook. | |
HaerdenC | vrijdag 12 juli 2013 @ 22:14 |
ja of bv een lotus 7 achtige kit kopen kan je nog alle kanten op met motor en aandrijving ![]() | |
Fer | zondag 14 juli 2013 @ 17:51 |
Eigenlijk zou een supercar bouwen helemaal niet zo moeilijk moeten zijn. Er zitten immers veel minder compromissen in dan een massa product. Waar je bij een Golf nog een goede keuze moet maken tussen design/praktisch, comfort/wegligging en heel belangrijk prijs/degelijkheid. Een handmade buizenframe met mooie body van carbonfiber is minder lastig dan een zelfdragende carrosserie die door een machine gelast moet kunnen worden. Motor heeft ook niet zoveel eisen, verbruik/levensduur is niet belangrijk. Vermogen en sound is wat telt. En kwa markt, er zullen ALTIJD wel een paar rijken zijn op deze planeet die zo;n exclusief autootje voor erbij willen hebben. | |
n00b13 | zondag 14 juli 2013 @ 18:05 |
Je gaat te Fer! Zo makkelijk is het niet, je Fersimpelt het te veel. ![]() /exit supermegaflauw.. | |
Fer | zondag 14 juli 2013 @ 18:13 |
Nee joh, je moet relativeren. In vergelijking met een volume model van 20k is zo'n supercar toch een eitje. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 14 juli 2013 @ 19:48 |
laatste bezoek: 64 dagen, 10 uur geleden. ![]() | |
marzman | zaterdag 20 juli 2013 @ 09:02 |
Voor minder dan 10.000 Euro heb je een Fiat Panda of Aygo waar je met 4 personen in kan zitten met verwarming en electrische ramen. Dat lijkt me dan beter als basisvervoer. | |
HaerdenC | zaterdag 20 juli 2013 @ 10:09 |
Wel inderdaad alles heeft voor en nadelen maar de vergelijking gaat niet helemaal op - veel hoger verbruik - veel duurder in tax en verzekering dan een quadromobiel - complexere mecaniek - 10.000 euro is nog altijd een pak geld, mijn idee is normaal uitvoerbaar voor rond de helft - veel duurder in onderhoud en meer onderhoud nodig - totaal andere rijervaring (open, licht, RWD) - mijn idee heeft geen versnellingen als je een aygo of panda automaat neemt gaat de prijs omhoog en ook het verbruik - mogelijkheid tot volledig electrisch rijden had ik ook voorzien in mijn idee ... op de plaats van de generator kan ook een batterijpak. Het gewicht blijft dan ongeveer hetzelfde maar voor kortere afstanden kan hij dan in het stopcontact en heb je geen uitstoot en geen verbruik. De prijs van zo een batterij zou relatief snel terug te verdienen zijn en in tegenstelling tot bv een twizzy moet je dan geen huur betalen, nu dat huursysteem heeft ook zijn voordelen dus voor discussie vatbaar maar ga er maar van uit dat renault er op verdient anders zouden ze het niet doen :-) - de kans om alles vrij universeel te maken waardoor je veel lagere kosten hebt. Automerken doen hard hun best om ieder onderdeel specifiek te maken voor hun merk of zelfs model, ergens wel logisch uiteraard. Ik had meer het idee van het als een soort open project te zien. 1 maken met plannen, details en zoals open-source software alles vrij te geven AS IS, zodat er variaties op gemaakt kunnen worden. uiteraard zijn er ook een heel pak voordelen aan een panda of aygo dat hoor je mij ook nergens ontkennen. Het ging er hem meer om dat mijn plan een stuk realistischer is om in je garage te bouwen | |
marzman | zaterdag 20 juli 2013 @ 11:15 |
Tja, de Fiat Panda start op 6.900 euro geloof ik. Ik zit zelf te twijfelen een 125 cc scooter aan te schaffen (in Belgie kun je daar mee rijden met het autorijbewijs), het rijdt een stuk goedkoper, is leuk in de zomer en een stuk sneller op drukke trajecten. Ik heb alleen geen stalling ervoor. Verbruik van zo'n Honda PCX ding is 1:45 dus dan zou ik hem zo hebben terugverdient (rijdt nu in een kleine benzine en tank voor zo'n 60/70 euro in de week). Maar ik zie ook wel wat in lichtere goedkopere vervoersmiddelen. Als je een soort quad kunt maken met iets van bescherming tegen weersinvloeden met een 125 cc scooterblok en een wat betere wegligging (niet dat hij meteen omvalt en dus niet voor offroad en wat meer comfort als een kart ![]() Eigenlijk komt het er op neer dat veel al wel gedaan is. Een Quad aanpassen door hem te verlagen, wegbanden te geven, spatborden en verlichting zal ook al wel gedaan zijn ![]() | |
vosss | vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:52 |
Bijna klaar? ![]() | |
n00b13 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:58 |
Niet weer een kick in dit topic!!! |